User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
94 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Süpercharger... Nerde Hata Yapıyoruz?? Yardım..

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Süpercharger... Nerde Hata Yapıyoruz?? Yardım..

    Merhaba arkadaşlar... kendi halimizde başladığımız E30 3.18is süpercharger projedemizde sona yaklaşırken bi noktada tıkandık.. yurtduşından getirttiğim kit eaton m90 modeli.. aracın üzerine montajı gayet güzel bişekilde yapıldı kasnaklar giriş boruları çıkış boruları vs halloldu.. ilham kaynağım Downing Atlantanın m42 motor için hazırladığı kit.. buna göre SC setup ı şu şekilde:

    hava filtresi / akışmetre / gaz kelebeği / Süpercharger / Emme manifoldu (intercooler kullanmadık

    Tabi burda SC giriş ve çıkışını birbirine bağlayan bir de bypass valve var..

    biz bu setup ı yaptık güvenli olsun die 13 cm çapında bi kasnakla marşa bastık.. bu arada krank çapı 11 cm bu anlamda maximum devirde SC 6500 devir bile dönmeyecek.. neyse bu boost olayı sonraki iş..

    Şimdi burda tek nokta rölanti motoru... bu setup da rolanti motoru emme manifoldu ile akışmetreden hemen sonrasını gaz kelebeğinden öncesini birbirine bağlıyor.. ve sorun da burda başlıyor..

    marşa bastık ama aracı gaz vermeden çalıştırmak mümkün olmadı.. araç çalışınca da AFR 22.0 lerde gaz verince anlık 16 lara düşüp çıkıyor ve gaz vermeyince araç stop ediyor.. ve hemen aklınızdaki soruya cevap veriyim evet araç fakirde ve yürütmedik 4-5 kez çalıştırdık baktık olmuyo olduğu gibi bıraktık..

    Soru şu: arabanın rölantıda çalışmamasının sebebi olarak rölantı motorunun olması gereken yerlerden bağlanmadığını düşünüyorum.. zira bu bypass kapalı olduğunda araç atmosferik gibi çalışaması gerekir die biliyorum ve bu durumda normal bir şekilde çalışması gerekirdi die düşünüyorum.. biz hatayı nerde yapıyoruz????


    ikinci olarak da bu setup deneyiminden yola çıkarak ne derece doğrudur tartışılır ama setup ı şöyle yapsaydık die düşündüm:

    hava filtresi / akışmetre /süpercharger / gaz kelebeği / emme manifoldu..

    bypass yine SC giriş ve çıkışını birbirine bağlayacak.. gaz kelebeği açık olmadıkça boost emmeye girmeyecek ve rölantı motoru aynı atmosferik de olduğu gibi emme ile akışmetreden hemen sonrayı birbirine bağlayacak rolantıda boost by pass sayesinde SC giriş ve çıkışında sirkülasyon halinde olacak... bu tamamen benim mantık yürüterek bulduğum bi setup.. illaki hesap edemediğim noktalar vardır ve onun için profosyonel yardım için buraya yazıyorum..

    bu arada Downing atlanta SC kitinde artan havayı beslemesi için bi ayarlı benzin regülatörü kullanılıyor ve ben de sipariş verdim yolda.. maksimum 0,5 bar bi boost düşünüyorum.. ama asıl meselenin şu an için aracı çalışır vaziyette rölantıda durdurmak olduğunu düşünüyorum boost ve yakıt ayarlama işini ikinci plana bırakıyorum...

    konuda uzman arkadaşlar yardımlarını esirgemezlerse sevinirim..

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SC nin kayışını çıkartıp denediniz mi çalıştırmayı?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SC nin kayışını çıkartıp denediniz mi çalıştırmayı?
    hayır denemedik ama bu bize neyi gösterir o durumda çalışırsa??

    birde aracın hava girişi SC dan geçmesi gerekecek gönmediği halde nasıl hava geçecek??

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın montaj fotoğrafını bir koyar mısınız kafam karıştı iyice
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bypass valf var s/c üzerinden geçmez motorun emdiği hava.Direk s/c nin emişinden çeker alır s/c pasiftir o süre zarfında.Rölanti motorunda bir sıkıntı olmasın ? Yada bağlantı hatasıdır diye düşünüyorum

    İzlediğin setup olması gereken ikinci setup ta gaz kelebeğinin s/c den sonra olması emin değilim ama düzensizlik,sorun çıkarır gibime geliyor s/c konusunda tecrübeli kişilere mesaj atmalısın bence.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın montaj fotoğrafını bir koyar mısınız kafam karıştı iyice
    montaj fotografı şu an mümkün değil aracı normal heline getirdiğimiz için ama bi çizim koyuyum neyi nasıl yaptığımıza dair..


  7. #7

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    550
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanki olması gereken Hava Filtresi/Akışmetre/Supercharger/Gaz Kelebeği/Emme manifoldu gibi geldi bana bypass valve de supercharger ile gaz kelebeğinden akışmetre ile hava filtresi arasında çekilmesi gerek gibi geldi. Tabi daha tecrübeli biri cevap verecektir. Turbocharger bu şekilde mantıken de supercharger da aynı olması lazım.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı White RC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanki olması gereken Hava Filtresi/Akışmetre/Supercharger/Gaz Kelebeği/Emme manifoldu gibi geldi bana bypass valve de supercharger ile gaz kelebeğinden akışmetre ile hava filtresi arasında çekilmesi gerek gibi geldi. Tabi daha tecrübeli biri cevap verecektir. Turbocharger bu şekilde mantıken de supercharger da aynı olması lazım.
    filtre ile akış metre arasından bypass valve ile hava emdirirsen beynin hiç ölçmediği miktarda hava içeri girmiş ve yanlış bir uygulama yapılmış olur. Turbodaki bypass valve farklı görev yapıyor bu valf.

  9. #9
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iyi de bizim yanlisimiz nerde?

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Iyi de bizim yanlisimiz nerde?
    cooper s ten yola çıkarsak:

    gaz kelebeği elektronik, dolayısıyla rölanti valfi yok, gaz kelebeği elektronik açılıp kapanarak rölanti için gereken havayı kontrol ediyor..

    yani rölanti kontrolü için gereken hava gaz keleğinden emme manifolduna doğrudan gitmiyor.. önce blowerdan sonra intercooler dan sonra emme manifolduna ve motora gidiyor.

    rölanti valfinin bağlantısının gaz kelebeğinin öncesi ve gaz kelebeğinin hemen sonrası (blower öncesi) olacak şekilde güncellenirse, teorik olarak cooper S sistemine denk olacak.

  11. #11
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cooper s ten yola çıkarsak:

    gaz kelebeği elektronik, dolayısıyla rölanti valfi yok, gaz kelebeği elektronik açılıp kapanarak rölanti için gereken havayı kontrol ediyor..

    yani rölanti kontrolü için gereken hava gaz keleğinden emme manifolduna doğrudan gitmiyor.. önce blowerdan sonra intercooler dan sonra emme manifolduna ve motora gidiyor.

    rölanti valfinin bağlantısının gaz kelebeğinin öncesi ve gaz kelebeğinin hemen sonrası (blower öncesi) olacak şekilde güncellenirse, teorik olarak cooper S sistemine denk olacak.
    aynen bence de öyle XSi , rölanti motorunu gaz kelebeğinin öncesi ve sonrası olarak bağlantı yapın.hatta ilk olarak rölanti motorunu hiç faaliyete geçirmeden çalıştırmayı deneyin.aracınız az yakıt aldığı için değil, fazla hava aldığı için fakire düşüyo gibi görünüyor.

    1. ihtimal: motor soğukken,(yani sizin yaptığınız ilk çalıştırma) rölanti motoru açık olacağı için rölantiyi normalden yüksek tutmaya çalışacak, bununla beraber sc azda olsa hava üretebilir (boost saati ile kontrol edilmesi gerekiyor). sonuçta yakıt normal ancak fazla hava girmiş oluyor.

    2. ihtimal: sc kasnağı büyük olsa bile (belki) çok fazla hava basıyor olabilir.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  12. #12
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçdan sc söküldü sanırım direk sıkıntısız olarak aracı çalıtırabildinizmi ?

  13. #13
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    süpercharger aracın üstünde ama aktif değil gaz kelebeği vs eski yerine getirdik ve atmosferik olarak çalıştırdık hiç bi sıkıntı olmadan...

    şu atmosferik şimdilik arabayı çalıştırmak için:



    son resmi değil ama bi fikir vermesi açısından yaptığımız iş.. şarj dinamosunun yerine SC koyduk şarjı yukarı aldık..






  14. #14
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rölanti motorunu gaz kelebeğinin öncesi ve sonrası olarak bağlantı yapın.

    şimdi bu ifadeyi biraz daha açmak gerekiyor gaz kelebeğinin sonrası tamam ama öncesi derken gaz kelebeğinin hemen öncesi mi yoksa gaz kelebeğinin öncesinde bulunan akışmetrenin öncesinden mi??? içeri giren havayı ölçen akışmetre için sanırım bu durum çok önemli...

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim kastettiğim bağlantı:


  16. #16
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=XSi;6890057]Benim kastettiğim bağlantı:[QUOTE]

    şu an ilk deneyeceğim şekil sizin de çizimde yaptığınız gibi..

    resimde uğraşmış emek harcamışsınız teşekkür ederim.. elinize sağlık..

    inşallah biri çıkıp şimdi oldu hah tamam öyle der

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    şu an ilk deneyeceğim şekil sizin de çizimde yaptığınız gibi..

    resimde uğraşmış emek harcamışsınız teşekkür ederim.. elinize sağlık..

    inşallah biri çıkıp şimdi oldu hah tamam öyle der
    rica ederim, paintte 2 çiziktirdim işte

    yani aslında senin yaptığın bağlantıda teorik olarak normal geliyor bana.. ama pratikte sorunla karşılaşmışsın. cooper s ' in sistemi teorik olarak bu şekilde olduğundan denemekte fayda var.

  18. #18
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alakasız yerden olacak ama, beyin olarak ne kullanmayı düşünüyosunuz ?
    M. The most powerful letter in the world.

  19. #19
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    m42 lere program atılıyor diye hatırlıyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •