Orijinalini görmek için tıklayınız : günlük kullanılan araçda ideal kamber kaç derece olmalı
boosted_pug
30-06-2013, 10:39
arkadaşlar dün aracıma 5 cm yaylarımı ve arkalara ebay malı kamber kiti taktım basıklık ve görüntü gayet tatminkar oldu ama merak ettiğim bi konu var acaba -5 derece kamber ile aracımın lastikleri beni nekadar götürür
günlük araçlarının arka lastiklerinde kamber kullanan arkadaşlar kaç derece ile kullanıyolar
-1 di galiba standart kamber.tabi nereye kadar normal sayilir bilemedim
boosted_pug
30-06-2013, 11:07
bende tam bilmiyorum şuan aracımda 195 45 15 lastik 8 offset jantlar var lastiğin tabanı yere tamamen basıyo ama ömrü mutlaka azalıcaktır
195 50 15 lastiklerle 15.000 km -1 camberler gezdim.
lastikler içeriden çok fazla yedi camber i 0 yaptım ondan sonra.
195 50 15 lastiklerle 15.000 km -1 camberler gezdim.
lastikler içeriden çok fazla yedi camber i 0 yaptım ondan sonra.
senin toe acında bı sıkıntı vardır ben yaklasık 20 bın 4-5 dereceyle gezdım hıc oyle ahım sahım bı lastıkte asınma olmadı.
suan 2 derece kullanıyorum ne goruntude garıplık var ne yol tutusta.
Bencede -1 kamber lastik yedirmis olsa cogu aracta sikinti yasanir.mesela bmw 7 serisi goruyorum durdugu yerde bile kafadan -2 kamber var arabada:D
onden ceker
arkadan iterlerin camber toe in toe out degerleri zaten birbirinden farkli
onden ceker arac icin arkalar max -2 bana kalirsa,fazlasi gereksiz gibi geldi..
genelde arkadan iterlerde 1.2-1.7 deger veriyo fabriaksyon...
tabi aarac bilgisi girildigi zmn rot makinesine cikiyo zaten hersey ne nedir degildir.
simdi kim burda sana deseki -7.5derece kamberle hicbisey olmaz ,yalan soyler.
Camberi toe yi rotcu yaptı ben yapsam yanlış olurdu ;)
Lastikler michelin yumuşak belki o sebeptendir bilemem kazasız belasız sürüşler
Camberi toe yi rotcu yaptı ben yapsam yanlış olurdu ;)
Lastikler michelin yumuşak belki o sebeptendir bilemem kazasız belasız sürüşler
rotcu yapti diye dogru olmak zorunda degil,o zmn daha iyi bir rotcuya ihtiyacin var;)
kazasız belasız sürüşler
Camberi toe yi rotcu yaptı ben yapsam yanlış olurdu ;)
Lastikler michelin yumuşak belki o sebeptendir bilemem kazasız belasız sürüşler
arka lastıklerın toe acısı her aracta ayarlanabılır deıldır ne yazıkkı .o işte bı yanlışlık var bana kalsa.
ben -1,8 kamberde kullaniorm ama toeyi -1,4 yaptikki lastik tam bassin ayrica arkadan kayma olmasin
0 toe degeriyle arabanin arkasi yolda durmuodu,,
onlerde 1,5a kadar normal kabul edilebilir, ama dedigim gibi toeylada oynanmali yoksa dalma yada kafadan kayma yapar arac.
arka lastıklerın toe acısı her aracta ayarlanabılır deıldır ne yazıkkı .o işte bı yanlışlık var bana kalsa.
Aracım corsa c arkalarda bırak toe yi camber bile ayarlanmıyor:))) kendinen -1 derece var yeter
-5 çok yüksek bi değer.. hem lastik ömrü için hem de yol tutuş için.. arka taraf bağımsızlığını ilan eder valla yolda :p
genel bir önden çeker için ideal değer bence -1 - 2 derece civarı olmalı arkada..
Bizde
Standard ayar: Önler -1,5 Arkalar -2
Pist yarış ayar: Önler -3 Arkalar -3
lastiğin yere basmasıyla toe ne alaka anlayamadım ?
Bizde bi golf 5 vardı.-5 derece vermiştik(fazlada olabilir şaside işlem yapılmıştı)Epey açıktı yani.Arkası viraj çıkışında bağımsızlığını ilan ediyordu.Arkadaş patladı zaten.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.