Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : günlük kullanılan araçda ideal kamber kaç derece olmalı



boosted_pug
30-06-2013, 10:39
arkadaşlar dün aracıma 5 cm yaylarımı ve arkalara ebay malı kamber kiti taktım basıklık ve görüntü gayet tatminkar oldu ama merak ettiğim bi konu var acaba -5 derece kamber ile aracımın lastikleri beni nekadar götürür

günlük araçlarının arka lastiklerinde kamber kullanan arkadaşlar kaç derece ile kullanıyolar

Kadyr
30-06-2013, 10:53
-1 di galiba standart kamber.tabi nereye kadar normal sayilir bilemedim

boosted_pug
30-06-2013, 11:07
bende tam bilmiyorum şuan aracımda 195 45 15 lastik 8 offset jantlar var lastiğin tabanı yere tamamen basıyo ama ömrü mutlaka azalıcaktır

orido
01-07-2013, 00:26
195 50 15 lastiklerle 15.000 km -1 camberler gezdim.
lastikler içeriden çok fazla yedi camber i 0 yaptım ondan sonra.

ruudvan
01-07-2013, 03:43
195 50 15 lastiklerle 15.000 km -1 camberler gezdim.
lastikler içeriden çok fazla yedi camber i 0 yaptım ondan sonra.

senin toe acında bı sıkıntı vardır ben yaklasık 20 bın 4-5 dereceyle gezdım hıc oyle ahım sahım bı lastıkte asınma olmadı.
suan 2 derece kullanıyorum ne goruntude garıplık var ne yol tutusta.

Kadyr
01-07-2013, 09:37
Bencede -1 kamber lastik yedirmis olsa cogu aracta sikinti yasanir.mesela bmw 7 serisi goruyorum durdugu yerde bile kafadan -2 kamber var arabada:D

Mr.K
01-07-2013, 11:09
onden ceker

arkadan iterlerin camber toe in toe out degerleri zaten birbirinden farkli

onden ceker arac icin arkalar max -2 bana kalirsa,fazlasi gereksiz gibi geldi..

genelde arkadan iterlerde 1.2-1.7 deger veriyo fabriaksyon...

tabi aarac bilgisi girildigi zmn rot makinesine cikiyo zaten hersey ne nedir degildir.

simdi kim burda sana deseki -7.5derece kamberle hicbisey olmaz ,yalan soyler.

orido
01-07-2013, 11:58
Camberi toe yi rotcu yaptı ben yapsam yanlış olurdu ;)
Lastikler michelin yumuşak belki o sebeptendir bilemem kazasız belasız sürüşler

Mr.K
01-07-2013, 13:31
Camberi toe yi rotcu yaptı ben yapsam yanlış olurdu ;)
Lastikler michelin yumuşak belki o sebeptendir bilemem kazasız belasız sürüşler

rotcu yapti diye dogru olmak zorunda degil,o zmn daha iyi bir rotcuya ihtiyacin var;)
kazasız belasız sürüşler

ruudvan
01-07-2013, 14:36
Camberi toe yi rotcu yaptı ben yapsam yanlış olurdu ;)
Lastikler michelin yumuşak belki o sebeptendir bilemem kazasız belasız sürüşler

arka lastıklerın toe acısı her aracta ayarlanabılır deıldır ne yazıkkı .o işte bı yanlışlık var bana kalsa.

M3CSL
04-07-2013, 22:47
ben -1,8 kamberde kullaniorm ama toeyi -1,4 yaptikki lastik tam bassin ayrica arkadan kayma olmasin
0 toe degeriyle arabanin arkasi yolda durmuodu,,

onlerde 1,5a kadar normal kabul edilebilir, ama dedigim gibi toeylada oynanmali yoksa dalma yada kafadan kayma yapar arac.

orido
05-07-2013, 17:50
arka lastıklerın toe acısı her aracta ayarlanabılır deıldır ne yazıkkı .o işte bı yanlışlık var bana kalsa.

Aracım corsa c arkalarda bırak toe yi camber bile ayarlanmıyor:))) kendinen -1 derece var yeter

Yekta
06-07-2013, 13:23
-5 çok yüksek bi değer.. hem lastik ömrü için hem de yol tutuş için.. arka taraf bağımsızlığını ilan eder valla yolda :p
genel bir önden çeker için ideal değer bence -1 - 2 derece civarı olmalı arkada..

shkodra
13-07-2013, 14:01
Bizde
Standard ayar: Önler -1,5 Arkalar -2
Pist yarış ayar: Önler -3 Arkalar -3

Y.Emre
13-07-2013, 21:47
lastiğin yere basmasıyla toe ne alaka anlayamadım ?

Ufuk
13-07-2013, 21:58
Bizde bi golf 5 vardı.-5 derece vermiştik(fazlada olabilir şaside işlem yapılmıştı)Epey açıktı yani.Arkası viraj çıkışında bağımsızlığını ilan ediyordu.Arkadaş patladı zaten.