Y.Emre
09-07-2013, 21:16
Pat diye giricem lafa. Arkadaşlar, abiler elektirikli bir motor için Nuvinci cvp tarzında mümkün olduğunca küçük, mümkün olduğunca hafif, değişken oranlı vites kutusuna ihtiyacım var.
Söz konusu vites kutusunun 25 Nm kadar giriş torkuna dayanması ve vites değişimlerinde geleneksel vites kutularındaki gibi 1 2 3 şeklinde senkromenç dişli vs kullanmaması gerekiyor (planetary dişliler olabilir). Vites geçişlerinde elektirik motorundan hiç güç kesmemeli ve debriyaj balatası gibi sistemlerle aktarma sistemini ve motoru birbirinden ayırmamalıyım çünkü. Birde son olarak kavrama hidrolik yağıyla sağlanmamalı, çünkü neredeyse hiç güç kaybı şansım yok :/
Hazır bi sistem de olabilir, elde yapılacak birşeyde nasıl bişey yapabiliriz tıkandım :o
Herkesin yardımlarını fikirlerini önerilerini merakla bekliyorum
Nuvinci animasyonu
W7CAn9zInGk
N360: Funktionsweise einer NuVinci Gangschaltung - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=W7CAn9zInGk)
Şimdiden herkese teşekkürler
Edit düzeltme: giriş torku olarak 20 25 nm ye dayanması yeterli, çıkış torku olarak 60-70 nm ye dayanmalı
Söz konusu vites kutusunun 25 Nm kadar giriş torkuna dayanması ve vites değişimlerinde geleneksel vites kutularındaki gibi 1 2 3 şeklinde senkromenç dişli vs kullanmaması gerekiyor (planetary dişliler olabilir). Vites geçişlerinde elektirik motorundan hiç güç kesmemeli ve debriyaj balatası gibi sistemlerle aktarma sistemini ve motoru birbirinden ayırmamalıyım çünkü. Birde son olarak kavrama hidrolik yağıyla sağlanmamalı, çünkü neredeyse hiç güç kaybı şansım yok :/
Hazır bi sistem de olabilir, elde yapılacak birşeyde nasıl bişey yapabiliriz tıkandım :o
Herkesin yardımlarını fikirlerini önerilerini merakla bekliyorum
Nuvinci animasyonu
W7CAn9zInGk
N360: Funktionsweise einer NuVinci Gangschaltung - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=W7CAn9zInGk)
Şimdiden herkese teşekkürler
Edit düzeltme: giriş torku olarak 20 25 nm ye dayanması yeterli, çıkış torku olarak 60-70 nm ye dayanmalı