PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Küçük cvt tarzı vites kutusu hakkında yardım



Y.Emre
09-07-2013, 21:16
Pat diye giricem lafa. Arkadaşlar, abiler elektirikli bir motor için Nuvinci cvp tarzında mümkün olduğunca küçük, mümkün olduğunca hafif, değişken oranlı vites kutusuna ihtiyacım var.

Söz konusu vites kutusunun 25 Nm kadar giriş torkuna dayanması ve vites değişimlerinde geleneksel vites kutularındaki gibi 1 2 3 şeklinde senkromenç dişli vs kullanmaması gerekiyor (planetary dişliler olabilir). Vites geçişlerinde elektirik motorundan hiç güç kesmemeli ve debriyaj balatası gibi sistemlerle aktarma sistemini ve motoru birbirinden ayırmamalıyım çünkü. Birde son olarak kavrama hidrolik yağıyla sağlanmamalı, çünkü neredeyse hiç güç kaybı şansım yok :/

Hazır bi sistem de olabilir, elde yapılacak birşeyde nasıl bişey yapabiliriz tıkandım :o
Herkesin yardımlarını fikirlerini önerilerini merakla bekliyorum

Nuvinci animasyonu
W7CAn9zInGk
N360: Funktionsweise einer NuVinci Gangschaltung - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=W7CAn9zInGk)

Şimdiden herkese teşekkürler


Edit düzeltme: giriş torku olarak 20 25 nm ye dayanması yeterli, çıkış torku olarak 60-70 nm ye dayanmalı

Y.Emre
10-07-2013, 06:54
sabah günceli çekeyim.

sistemin illaki bunun gibi derli toplu olmasına da gerek yok zincirli-kayışlı falanda olur

opamp
10-07-2013, 07:24
Bisiklette kullanacak olsan al bir takım NuVinci N360 tak geç diyecem ama.. Elektrikli motor diyorsun :D
Sürekli Değişken Aktarmayı daha önce bu tarz elektrikli motorda kullanan olmuş mu peki ?

Y.Emre
10-07-2013, 19:55
Çok daha düşük güçlü bi elektirik motoruyla kullanmışlar ve çalışmış ama bizdeki motor onun en az 2 katı gücünde :o Nuvinci ile iletişime geçtik kesin bişey söyleyemediler. Söyledikleri sınıra çok yakın bi güçten bahsediyorsunuz, kırılada bilir kırılmaya da :)


Bu arada sistemin bisiklet jant göbeğine sığacak kadar küçük olmasıda gerekmiyor, her halükarda motor-vites kutusu- tekerlek şeklinde bir hattı izleyecek sistem..

bir güncel daha olsun yokmu fikir önerisi

cXe
10-07-2013, 20:14
scooter motorların şanzımanları da cvt diye biliyorum, motorlar güç olarak da 15nm nin altındadır bir araştırın isterseniz çıkma birşey ayarlanır belki

alihan_27
10-07-2013, 20:25
Scooter cvtlerini kullanabilirsin. Zamanında kullandığım Suzuki Burgman'ın şanzımanı cvt idi mesela. İstediklerini tam anlamıyla karşılayabilecek durumda. Çıkmasını alıp kullanabilirsin. Fiyat bilgim yok ama projeni zorlayacak rakam olacağını sanmam.

Y.Emre
10-07-2013, 20:33
motorsiklet cvtlerinden hidrolik yağıyla kavrama sağlıyor düşüncesiyle kaçıyordum ama suzuki merkezkaçı kullanmış onu iyice bi araştırayım ben istekleri tamamen karşılayacak gibi

alihan_27
10-07-2013, 20:43
motorsiklet cvtlerinden hidrolik yağıyla kavrama sağlıyor düşüncesiyle kaçıyordum ama suzuki merkezkaçı kullanmış onu iyice bi araştırayım ben istekleri tamamen karşılayacak gibi

Aynen öyle. Birde yaygınlaştımı bilmiyorum ecvt sistemleri kullanılıyordu scooterlarda. servo motorlu bir sistem,hem elektrikli sitemlerle daha entegre olmuş olur. Onlarıda araştrabilirsin.

Y.Emre
10-07-2013, 21:05
kullanılabilir elektrik kaynağı sınırlandırılmış, belli bir miktardan fazla elektrik kullanma şansım yok o yüzden tüm elektriği motora ayırmak zorundayım. bu tarz sistemleri tam anlamıyla mekanik kullanmam gerek :o ufak tefek yağsız cvtler de olduğunu görmek güzel oldu teşekkürler iyice bi araştırıyorum

cXe
10-07-2013, 23:40
şanzıman sistemi mekanik kuvvetle çalışıyor olsa da bu gücü yine ana elektrik motorundan sağlayacak o nedenle hidrolik, servo motor yada mekanik olarak çalışması ana motora aşağı yukarı aynı güçte yük bindirecektir.