Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo seçimi hakkında
Masterpiece
18-07-2013, 05:02
Uzun süredir hem site içinde hemde yurtdığı sitelerinde derinlemesine bi araştırma yaptım fakat hala bir sonuca varamayınca sizlerden yardım almak istedim :)
Turbonun kullanılacağı araç 307 1.6 XS (TU5JP4-106 gti ile birkaç farklılığı hariç aynı)
Hedeflenen güç 230-250 HP civarı (min.220)
Hangi turbolar ile kaç bar basarak bu güçleri alabiliriz ? ( Stock motor içi ile )
Araç günlük kullanılacak ve en az 1 yıl kullanmayı düşünüyorum yani sağlıklı olması öncelikli.
Uzun araştırmalarım sonucu GT25R(gt2554) ile bu güçlere 1 bar civarı ile ulaşıldığını gördüm bu turbo ile 1 bar civarı STOCK motoru kırma riski yaşarmıyız ?
GokhanRS
18-07-2013, 05:26
1.6 307 pejoyu 200+ beygir yapıcaksın. motor içi stock olucak ve 1 yıl kırmadan gazlıcaksın?
imzandaki senna dan yaptığın alıntıyı cevap olarak düşüne bilirsin :)
Masterpiece
18-07-2013, 07:56
1.6 307 pejoyu 200+ beygir yapıcaksın. motor içi stock olucak ve 1 yıl kırmadan gazlıcaksın?
imzandaki senna dan yaptığın alıntıyı cevap olarak düşüne bilirsin :)
Peugeot 206 TU5JP4 Turbo GT25R (http://www.dp-engineering.nl/projects/peugeot-206-tu5jp4-gt25r.html)
The beauty of the TU 16v engines is that, with the right modifications and tuning, they can easily take up to 300 hp with stock pistons and rods, making it a very cost efficient small displacement engine to modify.
Benim ingilizcem iyi deil yazıda mı bi yanlışlık var acaba , yada projede ?
Masterpiece
18-07-2013, 20:39
Güncel diyim :)
GokhanRS
18-07-2013, 20:53
Peugeot 206 TU5JP4 Turbo GT25R (http://www.dp-engineering.nl/projects/peugeot-206-tu5jp4-gt25r.html)
Benim ingilizcem iyi deil yazıda mı bi yanlışlık var acaba , yada projede ?
şimdi o araç günlük ne kadar kullanılmış? oradaki fotolar ve yazılar dışında yani nasıl etkinliklere katılmış bunlar muamma malesef..
inşaallah kaldırabiliyordur. ama ben pejoya o kadar güvenemiyorum. zira türkiyede 2-3 defa denendi stok motor daha 150 beygir gezerken 4-5 ay geçmeden kırdı.
sonra o aracı forgedladık 200 hp yaptık birdaha sorun yaşamadı. ayarınıda piyasada en iyiler olarak bilinenlerden biri yaptı. ki gerçekten işinin ehli birisi.
yapılırsa trafikte gazlanmazsa sadece yarıştan yarışa bir süre dayanır diye düşünüyorum. ama günlük kullanımda olabilitesi varmı bilmiyorum 230lu beygirlerin.
inşaallah vardır da yapılır. sonuçta 5 sene oldu belki o zamandan bu zamana bişeyler değişmiştir.
Masterpiece
19-07-2013, 01:27
şimdi o araç günlük ne kadar kullanılmış? oradaki fotolar ve yazılar dışında yani nasıl etkinliklere katılmış bunlar muamma malesef..
inşaallah kaldırabiliyordur. ama ben pejoya o kadar güvenemiyorum. zira türkiyede 2-3 defa denendi stok motor daha 150 beygir gezerken 4-5 ay geçmeden kırdı.
sonra o aracı forgedladık 200 hp yaptık birdaha sorun yaşamadı. ayarınıda piyasada en iyiler olarak bilinenlerden biri yaptı. ki gerçekten işinin ehli birisi.
yapılırsa trafikte gazlanmazsa sadece yarıştan yarışa bir süre dayanır diye düşünüyorum. ama günlük kullanımda olabilitesi varmı bilmiyorum 230lu beygirlerin.
inşaallah vardır da yapılır. sonuçta 5 sene oldu belki o zamandan bu zamana bişeyler değişmiştir.
Forgedlama düşüncesi zaten aklımdaydı abi fakat linkini verdiğim yerde stock halinin 300 HP yi destekliyor yazması kafamı karıştırdı.
Ha destekliyordur fakat bende uzun süreli sağlıklı bir motor olacağını düşünmüyorum.Forged yapıp kafa rahat binmek en iyisi.
Sizin yaptığınız araçta forged parçaları ne kullandınız acaba abi , o konuda biraz bilgi verebilirmisin rica etsem ?
wrcsinan
19-07-2013, 01:39
TU5 de motor içine girmeden 230-250 hp imkansız denebilir. turbo hem fiyat olarak hem uğraş olarak yorar.
bence en uygun şekilde ve problemsiz binmek istiyorsan pt51 egzantrik. 106gti header, filtre , yazılımm cart curt 150 - 160 hp alabilirsiniz rahat. totalde 2000 e mal olur
Madem 106 motoru ile ayni bence turbo fantazi olur ve uzer atmo yapiip keyif yapmak varken yiginlada parca var 160 hplerde cokkeyifli vede sorunsuz makina olur
tdipower
19-07-2013, 02:07
T3 turbo ile alabilirsin 1barda hedeflediğin gücü
Decompression plate ile (kalın conta) sıkıştırmayı 9 seviyesine indirip 250 hp baya bir km yapabilirsin. Türkiye'de turbo 106 kırımların çoğu aç gözlülükten yada aracı beyin olmadan chip ile yürütmeye çalışmaktan olmuştur. Eğer aracın motor kondisyonu yerinde ise kompressyon testi sonucu gerekirse conta takmak için kapak açılınca yapılacak kontrollerden sonra gerekli tüm elektronik ekipmanlara sahip isen 220 hp ile baya bir km yaparsın. Bu işin senesi olmaz kmsi olur.
Masterpiece
19-07-2013, 16:57
Decompression plate ile (kalın conta) sıkıştırmayı 9 seviyesine indirip 250 hp baya bir km yapabilirsin. Türkiye'de turbo 106 kırımların çoğu aç gözlülükten yada aracı beyin olmadan chip ile yürütmeye çalışmaktan olmuştur. Eğer aracın motor kondisyonu yerinde ise kompressyon testi sonucu gerekirse conta takmak için kapak açılınca yapılacak kontrollerden sonra gerekli tüm elektronik ekipmanlara sahip isen 220 hp ile baya bir km yaparsın. Bu işin senesi olmaz kmsi olur.
Zaten sıkıştırmayı düşürüp yapma aklımda yurtdışında da öyle yapılmış çünkü daha fazla güç alabilmek adına.
boosted_pug
19-07-2013, 17:25
Decompression plate ile (kalın conta) sıkıştırmayı 9 seviyesine indirip 250 hp baya bir km yapabilirsin. Türkiye'de turbo 106 kırımların çoğu aç gözlülükten yada aracı beyin olmadan chip ile yürütmeye çalışmaktan olmuştur. Eğer aracın motor kondisyonu yerinde ise kompressyon testi sonucu gerekirse conta takmak için kapak açılınca yapılacak kontrollerden sonra gerekli tüm elektronik ekipmanlara sahip isen 220 hp ile baya bir km yaparsın. Bu işin senesi olmaz kmsi olur.
:icon_tup:
Schumiye kesinlikle katılıyorum yaklaşık 30.000 km stock, sıkıştırılması düşürülmüş motorla turbo olarak eski aracımı kullandım debriyaj hariç motordan yana bi sorun yaşamadım hatta pistonlarım depoda yatıyo hatıra olarak
Turbo olarak 2.0 gc8 lerden çıkan tdo4 turbo ile istediğin güçlere çıkman çok kolay olucaktır hem boyut olarak gt25 den ufak olduğundan yer konusundada sıkıntı yaşamazsın
Masterpiece
19-07-2013, 17:31
:icon_tup:
Schumiye kesinlikle katılıyorum yaklaşık 30.000 km stock, sıkıştırılması düşürülmüş motorla turbo olarak eski aracımı kullandım debriyaj hariç motordan yana bi sorun yaşamadım hatta pistonlarım depoda yatıyo hatıra olarak
Turbo olarak 2.0 gc8 lerden çıkan tdo4 turbo ile istediğin güçlere çıkman çok kolay olucaktır hem boyut olarak gt25 den ufak olduğundan yer konusundada sıkıntı yaşamazsın
tdo4 turboyla 230 civarı güçlere 1 bar civarı ulaşırım sanırım ?
Benimde aklımdan geçen gt28r ile 0.8 barda bu gücü yakalasak daha mı iyi olur acaba ?
1998corsa
20-07-2013, 17:07
td05 turbo var elimde istersen uygun rakama göndereblirim
Masterpiece
20-07-2013, 20:25
td05 turbo var elimde istersen uygun rakama göndereblirim
İlk etapta büyük gelir biraz teşekkürler :)
alt devirlerde spool eden bir turbo tercih edeceğim , yazdığım gibi araç günlük kullanılacak üst devirde gelen bir turbo işime yaramaz
Frequency_48
28-08-2013, 22:31
Yabancı kaynaklı bir dergide şöyle bir yorum okudum.
Turbolu motorlardaki kompresyon oranı ile turbo basıncı arasındaki ilişki şöyle hesaplanıyor:
Kompresyon oranı x ( turbo basıncı + 1) = maksimum 16 olmalıdır.
Alıntıdır;
Örneğin R5 GT Turbo: Kompresyon oranı 7.9:1, turbo basıncı 0.7 bar. 7.9 *(0.7+1)=13.43 (normal 115 HP haliyle). Bu motor bu kompresyon oranı ile maksimum 1.02 bar kullanabilir (avansı ile oynanmadığı sürece), 7.9*(1.02+l)=l6.00 (135 HP civarlarına geliyor). Bu yazılanları biz deneyerek doğruladık. R5 GT Turbo'ya kompresyon oranı 6.6 olan Group A pistonlar koyduk ve turbo basıncını açmaya başladık en son 1.4 bardan sonra avans vurmaya başladı. Yani 6.6*(1.4+1)=15.84 oranı bizi doğrulanmış oldu
TD04 yeterli bir turbodur. 270 bg e kadar verimlidir..
Konuyla ilgili zamanında araştırmam olmuştu..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.