ReSuL
04-09-2013, 12:49
merhaba arkadaşlar.. belki forumda gezerken gözünüze takılmıştır Amerikan versiyon bi 3.18is im var ve buna eaton m90 SC yaptık ve şu an itibariyle 0,5 barda.. hemen söyleyim amacım bi yarış arabası yapmak değil keyifli bi araba yapmaktı.. ve imkanlarım ölçüsünde de bunu başardım diyebilirim..
araçta orjinalinde bosch motronic 1,7 beyin var.. aracın üzzerindeki sensörler (bildiğim kadarıyla) egzantrik, krank, motor üzerindeki ısı sensörü, akışmetre üzerindeki ısı sensörü, oksijen sensörü, TPS... sanırım bu kadar olması lazım.. beyinin kullandığı bilgiler bu sensörlerden geliyor... araçta herşey stock sadece bi benzin regülatörü var üzerindeki gösterge saati şu an 5 gösteriyo.. (aslında 4 e ayarlamamı söylemişlerdi ama üst devirlerde araç fakire düştü 4 te)
(ve ilerde COP sistemine geçmeyi düşünüyorum bobin ve buji kablolarından kurutlmak istiyorum)
şu an yine sanırım en azından bi manifolt basıncını ölçen sensöre daha ihtiyacım var doğru bir tune işlemi yapabilmek için... ve tabi birde beyin..
ilerde ne olur?? bu basınç sanırım en fazla 1 bar olur o da baya bi uzun vadede.. çünkü stock motor şu anda hiç bi işlem yapılmadı motora.. işlem yapılmadan belki 0,7 olur basınç.. bir gün motor yaparsak araca basınç ancak o zaman 1 barlara çıkar sanırım..
ilceledğim kadarıyla çok komplike çalışan beyinler var.. bendekinden çok daha farklı ve daha fazla sensörden bilgi alarak gerekli correction ları yapıyor.. benim bu sensör bilgilerini vermemin sebebi ise bana uygun en ucuz sadece işimi görecek hatta ikinci el de olabilir bi beyin önerisinde bulunmanızı istiyorum.. gereksiz kullanmayacağım özelliğe para vererek maliyet artırmak istemiyorum...
bir diğer istediğim şey de aracı şu aşamaya kadar kendim getirdim yani dışardan ciddi bi destek almadım... üzerine koyduğumuz beyine ben müdahale edebilmek istiyrum dışa bağımlı olmak istemiyorum.. sanırım bu gün kullanılan beyinlere değil ama benim işimi görecek daha eski tune edilebilir benim istediğim özelliklerde beyinler buna imkan sağlar..
Gelelim şu an yaşadığım sıkıntıya: araç soğukken ilk çalıştırmada 22,4 AFR alıyorum.. bir müddet aracı çalıştırıyorum ısınıyor ve yaklaşık 30-35 dereceye geldiğinde motor ısısı AFR önce 10,5-11 lerden kademeli olarak 14,6 lara geliyor.. anladığım kadaraıyla ilk çalıştırmada araç aşırı zenginde kaldığı için enjektörler kapatıyo sonra sonra düzeliyor.. araç ısınıpta yürüdüğünde veya gazladığımda hiç bi sıkıntı yok yani AFR 22,4 filan asla olmuyor.. bu durumun sebebi aceba open loop ve closed loop olabilir mi?? Bu sıkıntıyı akışmetre ayarı ile çözdüm arkadaşlar sıkıntı ortadan kalktı
birde beyin önerisi yaparken alternatifleri sıralarsanız sevinirim.. zira verdiğiniz isime göre araştırma yapıp maddi durumum elverdiği en kısa sürede geçmeyi düşünüyorum.. yardımcı olan bütün arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
araçta orjinalinde bosch motronic 1,7 beyin var.. aracın üzzerindeki sensörler (bildiğim kadarıyla) egzantrik, krank, motor üzerindeki ısı sensörü, akışmetre üzerindeki ısı sensörü, oksijen sensörü, TPS... sanırım bu kadar olması lazım.. beyinin kullandığı bilgiler bu sensörlerden geliyor... araçta herşey stock sadece bi benzin regülatörü var üzerindeki gösterge saati şu an 5 gösteriyo.. (aslında 4 e ayarlamamı söylemişlerdi ama üst devirlerde araç fakire düştü 4 te)
(ve ilerde COP sistemine geçmeyi düşünüyorum bobin ve buji kablolarından kurutlmak istiyorum)
şu an yine sanırım en azından bi manifolt basıncını ölçen sensöre daha ihtiyacım var doğru bir tune işlemi yapabilmek için... ve tabi birde beyin..
ilerde ne olur?? bu basınç sanırım en fazla 1 bar olur o da baya bi uzun vadede.. çünkü stock motor şu anda hiç bi işlem yapılmadı motora.. işlem yapılmadan belki 0,7 olur basınç.. bir gün motor yaparsak araca basınç ancak o zaman 1 barlara çıkar sanırım..
ilceledğim kadarıyla çok komplike çalışan beyinler var.. bendekinden çok daha farklı ve daha fazla sensörden bilgi alarak gerekli correction ları yapıyor.. benim bu sensör bilgilerini vermemin sebebi ise bana uygun en ucuz sadece işimi görecek hatta ikinci el de olabilir bi beyin önerisinde bulunmanızı istiyorum.. gereksiz kullanmayacağım özelliğe para vererek maliyet artırmak istemiyorum...
bir diğer istediğim şey de aracı şu aşamaya kadar kendim getirdim yani dışardan ciddi bi destek almadım... üzerine koyduğumuz beyine ben müdahale edebilmek istiyrum dışa bağımlı olmak istemiyorum.. sanırım bu gün kullanılan beyinlere değil ama benim işimi görecek daha eski tune edilebilir benim istediğim özelliklerde beyinler buna imkan sağlar..
Gelelim şu an yaşadığım sıkıntıya: araç soğukken ilk çalıştırmada 22,4 AFR alıyorum.. bir müddet aracı çalıştırıyorum ısınıyor ve yaklaşık 30-35 dereceye geldiğinde motor ısısı AFR önce 10,5-11 lerden kademeli olarak 14,6 lara geliyor.. anladığım kadaraıyla ilk çalıştırmada araç aşırı zenginde kaldığı için enjektörler kapatıyo sonra sonra düzeliyor.. araç ısınıpta yürüdüğünde veya gazladığımda hiç bi sıkıntı yok yani AFR 22,4 filan asla olmuyor.. bu durumun sebebi aceba open loop ve closed loop olabilir mi?? Bu sıkıntıyı akışmetre ayarı ile çözdüm arkadaşlar sıkıntı ortadan kalktı
birde beyin önerisi yaparken alternatifleri sıralarsanız sevinirim.. zira verdiğiniz isime göre araştırma yapıp maddi durumum elverdiği en kısa sürede geçmeyi düşünüyorum.. yardımcı olan bütün arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..