PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sigorta Acentesi Maduriyeti...



C!N
18-09-2013, 23:46
Arkadaşlar geçtiğimiz ağustos ayında aracımın kasko ve sigortasını kendimin 5 yıldır babamın ise 20 yıldır yaptırmakta olduğu tanıdığımız olan bir acenteye, Ray sigorta acentesine yaptırdım. Sigorta ücretimi banka kartımdan nakit olarak tek seferde, kasko ücretimin bir kısmını kredi kartımdan tek seferde yaptım, geriye kalan son 500 TL'lik kısmını da hesap kesim tarihimden sonra yapmak üzere acenteden anlaşarak ayrıldım.

Hesap kesim tarihi geldiğinde sigortacımla görüşerek geriye kalan 500 TL'lik kısmı alması için kredi kartı bilgilerimi kendisine verdim -verdiğime bin pişmanım- sorun buradan sonra başlıyor;

Benim kart bilgilerimi verdiğim sigortacım aralarında nasıl bir alışveriş olduğunu bilmediğim Axa sigorta şirketine benim kredi kartı bilgilerimi bu 500 TL'yi çekmesi için veriyor -bana söylenen- fakat ne hikmetse oradaki şahıs toplamda yaklaşım 1800TL olmak üzere 3 farklı işlem yapıyor kartımdan, 2'si aynı 1'i 1 önceki gün olmak üzere. Ben de durumdan ekstremle birlikte haberdar olup, ekstrede axa ismini gördüğüm için tek sigorta alışverişi yaptığım yer olan Ray sigorta acentesi sigortacıma durumu soruyorum, bana yanlışlık olduğunu, bedeli bana iade edeceğini söylüyor, tabi bu lafta kalıyor...

Olayın ardından ödemeyi alamadım haliyle, ilk işim kredi kartımı iptal ettirip yeni kart talep etmek oldu, akabinde kötüye kullanım şikayeti için Akbank merkeze durumu anlatan dilekçemi faks olarak çektim (kredi kartım akbanka ait olduğu için.)

Şimdi sizlere sormak istediğim; benim sürecim nasıl izler, benim neler yapmam gerekiyor? Benim sigorta ile ilgili bütün alışverişlerim acentama ve Ray sigortaya ait, Axa sigorta ile hiçbir alışverişim, ticaretim, hizmet alımım yok. Dün bankama faks çektim, an itibariyle hala bir geri dönüş olmadı. Bu işlem ile ilgili benim ne bir şifre girmem, ne de bir onay verme durumum olmuştur. Konuyla ilgili yardımlarınızı, yönlendirmelerinizi talep etmekteyim...

bugra_0101
18-09-2013, 23:59
mail order ile çekmişlerdir , senin bir ticaretin olup olmaması bankayı pek ilgilendirmicek muhtemelen kart bilgilerimizi korumak bizim sorumluluğumuzda olan birşey ayrıca sen ray sigorta ile çalışabilirsin ama acentanın 2-3 acentalığı vardır o an axa ya ödeme yapması lazımdır ordan çekim yapmıştır o yüzden axa raya pek takılma sen sigorta acentanla muhattabsın şu saatten sonra
Örnek: Bende yeni kasko+sigorta yaptım ikiside Anadolu Sigorta ama kaskom kredi kartı extremde anadolu sigortamda axa olarak çıkıyor ;)

onursumer
19-09-2013, 00:05
mail order olsa bile form doldurup imzalıyorsunuz boyle birşey yaptınızmı ?

kart no tutar ne için çekildiği vs ?

bugra_0101
19-09-2013, 00:06
arkadaş sadece bilgileri vermiş büyük ihtimalle çoğu kişi mail order formu bile doldurmuyor artık

C!N
19-09-2013, 00:09
mail order ile çekmişlerdir , senin bir ticaretin olup olmaması bankayı pek ilgilendirmicek muhtemelen kart bilgilerimizi korumak bizim sorumluluğumuzda olan birşey ayrıca sen ray sigorta ile çalışabilirsin ama acentanın 2-3 acentalığı vardır o an axa ya ödeme yapması lazımdır ordan çekim yapmıştır o yüzden axa raya pek takılma sen sigorta acentanla muhattabsın şu saatten sonra
Örnek: Bende yeni kasko+sigorta yaptım ikiside Anadolu Sigorta ama kaskom kredi kartı extremde anadolu sigortamda axa olarak çıkıyor ;)

Acentamın Axa acentalığı yok buna eminim hatta kart bilgilerimin 3. şahıslara verilip işlemin yapıldığından da eminim. Ne yani şimdi, bu Axa'ya kimse sormaz mı arkadaşım sen neye karşılık bu bedeli aldın diye, ortada hizmet yok ürün yok ???



mail order olsa bile form doldurup imzalıyorsunuz boyle birşey yaptınızmı ?

kart no tutar ne için çekildiği vs ?

Hayır Onur herhangi bir şey imzalamadım.

onursumer
19-09-2013, 00:13
işte sorarlar o yüzden doldurup doldurmadığını sordum

elindeki hizmet kısmı tamam ama diğeri için işlemi yapan yere banka sorar bu işlemi neye dayanarak yaptın diye

şuan şifresiz kart işlemlerinde ben annemin kartıyla işlem yapısam annem itiraz etse ben yapmadım diye haklı işlemi alan yer suçlu durumda kalıyor

blumenberg
19-09-2013, 00:21
cep telefonunuza neden onay için mesaj gelmiyo onu anlamadım o zaman isteyen istediği zamanda istediğini çeker

C!N
19-09-2013, 00:24
işte sorarlar o yüzden doldurup doldurmadığını sordum

elindeki hizmet kısmı tamam ama diğeri için işlemi yapan yere banka sorar bu işlemi neye dayanarak yaptın diye

şuan şifresiz kart işlemlerinde ben annemin kartıyla işlem yapısam annem itiraz etse ben yapmadım diye haklı işlemi alan yer suçlu durumda kalıyor


Herhangi bir evrak doldurmadım, herhangi bir şifre girmedim, herhangi bir onay vermedim, sadece kart numaramı, son kullanma tarihini ve kartın arkasındaki 3 haneli numarayı verdim. Benim yapmam gereken ne peki şu aşamadan sonra?

honour35
19-09-2013, 00:36
eğer mail order formu doldurulmadıysa, ki doldurmamış, imza falan atmamışsınız itiraz sonucunda iade etmek zorundalar.

YavuzNaz
19-09-2013, 08:35
Öncelikle geçmiş olsun, acentanız sizin kartınız aracılığı ile borç ödemiş olabilir ilk aklıma bu geliyor, benimde çalıştığım sigortacım müşteri başka biryere gitmesin diye bütün sigorta şirketleri var diyor, kendi anlaşmalı olmadığı sigortaları dışardan başka acenteye kestiriyor, sizin kart numaranızı kullanarak borç ödemiş olabilir, Sigorta acentelerinin çoğu telefonla ödeme aldıkları için sanal pos kullanırlar, mail order felan değil, kart bilgilerinizi verdiğiniz takdirde her acenteden kartınızla işlem yapılabilir, buna benzer bir şey yaşamış olabilirsiniz kesinlike iyi niyet göstermeyin.

turkerrr
19-09-2013, 08:50
Axa acentesiyim


Ekstrende hangi poliçeler için çekildiği yazıyor olabilir

ekstrende axa ile ilgili yazan satırları bana tam olarak yazabilirsen yardımcı olabilirim

onursumer
19-09-2013, 09:19
Öncelikle geçmiş olsun, acentanız sizin kartınız aracılığı ile borç ödemiş olabilir ilk aklıma bu geliyor, benimde çalıştığım sigortacım müşteri başka biryere gitmesin diye bütün sigorta şirketleri var diyor, kendi anlaşmalı olmadığı sigortaları dışardan başka acenteye kestiriyor, sizin kart numaranızı kullanarak borç ödemiş olabilir, Sigorta acentelerinin çoğu telefonla ödeme aldıkları için sanal pos kullanırlar, mail order felan değil, kart bilgilerinizi verdiğiniz takdirde her acenteden kartınızla işlem yapılabilir, buna benzer bir şey yaşamış olabilirsiniz kesinlike iyi niyet göstermeyin.

sanal pos ta 3d olmak zorunda gene cep telefonuna mesaj geliyor ve işlem yapılıyor

eğer 3d yoksa yazılı bilgi şartı sanal pos uygulamasındada var

C!N
19-09-2013, 09:22
Öncelikle geçmiş olsun, acentanız sizin kartınız aracılığı ile borç ödemiş olabilir ilk aklıma bu geliyor, benimde çalıştığım sigortacım müşteri başka biryere gitmesin diye bütün sigorta şirketleri var diyor, kendi anlaşmalı olmadığı sigortaları dışardan başka acenteye kestiriyor, sizin kart numaranızı kullanarak borç ödemiş olabilir, Sigorta acentelerinin çoğu telefonla ödeme aldıkları için sanal pos kullanırlar, mail order felan değil, kart bilgilerinizi verdiğiniz takdirde her acenteden kartınızla işlem yapılabilir, buna benzer bir şey yaşamış olabilirsiniz kesinlike iyi niyet göstermeyin.

Teşekkür ederim. Aynen böyle oldu, olayın tam özeti budur aslında. Sanal pos da olsa son onayı benim vermem gerekmez mi, şifre kod imza vs. Bu aşamadan sonra ne yapabilirim bilmiyorum, bütün hesaplarım karıştı.





Axa acentesiyim


Ekstrende hangi poliçeler için çekildiği yazıyor olabilir

ekstrende axa ile ilgili yazan satırları bana tam olarak yazabilirsen yardımcı olabilirim

Ekstremde herhangi bir poliçe bilgisi vs. bulunmuyor, "AXA SİGORTA A.Ş." Olarak gözüküyor sadece, tarih ve meblağ var onun dışında, telde olduğum için foto koyamıyorum.



Aramızda akbank çalışanı arkadaş var mıdır acaba?

ilker_yusuf
19-09-2013, 09:25
Mail önder formu doldurulmadıysa banka işlemin yapıldığı pos cihazı bankasındanişlemler ile ilgili olarak belge talebinde bulunacak. Bu belgelerde de herhangi bir imzanız bulunmadığı ve kart bılgılerınız tamamen yazılı degilse ücret iadesi tarafınıza yapılacaktır. Vista ve MasterCard kuralları gereği harcama itirazı taleplerinin sonuçlanması 30 ile 180 gün arasında sürmektedir. Aslına bakarsanız mail order formunda ayda sözleşmede kart bılgılerınız tamamen yer almıyorsa ımzanız olsa dahi tutar iadesi sağlanır

YavuzNaz
19-09-2013, 09:30
Onur
Dediğim gibi, kendi sigorta poliçemin ödeme işlemini yaparken arkadaşımın yanındaydım, kart bilgilerimi verdim bilgisayar ortamından ödeme işlemini gerçekleştirdi müşteriye herhangi bir onay mesajı veya güvenlik kodu sormadan, onay mesajı veya güvenlik şifreleri genelde internet üzerinden yapılan alışveriş ve ödemelerde soruluyor, kart bilgilerinizi verdikten sonra sanki fiziki bir alışveriş yapılmış gibi işlem yapılabiliyor,

onursumer
19-09-2013, 09:31
Dediğim gibi, kendi sigorta poliçemin ödeme işlemini yaparken arkadaşımın yanındaydım, kart bilgilerimi verdim bilgisayar ortamından ödeme işlemini gerçekleştirdi müşteriye herhangi bir onay mesajı veya güvenlik kodu sormadan, onay mesajı veya güvenlik şifreleri genelde internet üzerinden yapılan alışveriş ve ödemelerde soruluyor, kart bilgilerinizi verdikten sonra sanki fiziki bir alışveriş yapılmış gibi işlem yapılabiliyor,

evet yapılıyorda evrak doldurmuyorsa 3d yapmak zorunda onu anlatmak istemiştim yani :)

itiraz durumunda banka işlemi yapan yerden doldurulan formu istiyor eğer karşı taraf bir belge sunamazsa kart sahibine ucret iadesi yapılıyor yani form doldurmaması kendi zararına :)

C!N
19-09-2013, 09:34
Mail önder formu doldurulmadıysa banka işlemin yapıldığı pos cihazı bankasındanişlemler ile ilgili olarak belge talebinde bulunacak. Bu belgelerde de herhangi bir imzanız bulunmadığı ve kart bılgılerınız tamamen yazılı degilse ücret iadesi tarafınıza yapılacaktır. Vista ve MasterCard kuralları gereği harcama itirazı taleplerinin sonuçlanması 30 ile 180 gün arasında sürmektedir. Aslına bakarsanız mail order formunda ayda sözleşmede kart bılgılerınız tamamen yer almıyorsa ımzanız olsa dahi tutar iadesi sağlanır

Kart bilgilerimin tamamını ben verdim zaten şifrem dışında yalnız benim bilgileri verdiğim acentayla işlemin yapıldığı acenta farklı işletmeler ve benim işlemin yapıldığı yer ile alakam yok

YavuzNaz
19-09-2013, 09:37
evet yapılıyorda evrak doldurmuyorsa 3d yapmak zorunda onu anlatmak istemiştim yani :)

itiraz durumunda banka işlemi yapan yerden doldurulan formu istiyor eğer karşı taraf bir belge sunamazsa kart sahibine ucret iadesi yapılıyor yani form doldurmaması kendi zararına :)

O kısmı anladım :) form doldurmamayı kendisi akıl edememiş, yada sürekli müşteri olmasının rahatlığını kullanarak böyle bir işlem yapmayacağını düşünerek böyle davrandıysa bir daha yapmamayı öğrenir :)

C!N
19-09-2013, 11:59
Aramızda akbank çalışanı yok mudur?

lnd_samet
19-09-2013, 14:39
Allah belasını versin o akbankın....;
banka insanı zıvanadan cıkartır- sinirlerini hiç germe sigortacıyla görüş

C!N
19-09-2013, 18:56
Sigortacıyla görüştüm gerektiği kadar, benim yerimde bir başkası olsaydı kavga çıkardı. Adam bugün yarın yatırıyorum diyerek sallıyor. İstediğim şu saatten sonra yaptırımı olsun.

lnd_samet
19-09-2013, 18:58
valla akbank la mahkemeliğim ve çevremde kim varsa sıkıntılı o bankayla...
tüketici mahkemesi hakimleriyle görüşüyorum adamlar bıkmışlar.
5 bankanın ödediği 15 e yakın emsali olan davayı adamlar kabul etmiyorlar ve uğraştırıyorlar. o yüzden iş uzadıkca uzar... akbankın mantıgı bu şekilde iş uzasın müşteri uğraşamam desin bıraksın işin peşini. o yüzden önerim bu yönde..

turkerrr
20-09-2013, 08:16
kart poliçe esaslı mı yoksa acente borcu kapamak için mi çekilmiş onu bilmek önemli acente kendi borcunu kapatmak için kullanmışsa bankanın müşteri hizmetlerini arayıp iligili çekimlerden haberin olmadığını söylersen iade söz konusu olacaktır ...

C!N
20-09-2013, 09:22
kart poliçe esaslı mı yoksa acente borcu kapamak için mi çekilmiş onu bilmek önemli acente kendi borcunu kapatmak için kullanmışsa bankanın müşteri hizmetlerini arayıp iligili çekimlerden haberin olmadığını söylersen iade söz konusu olacaktır ...

Poliçe esaslı değil, acente kendi borcunu ödemek için ya da benim bilmediğim aralarındaki başka bir alışveriş için axa acentesiyle paslaşmış. Müşteri hizmetleriyle görüştüm, yönlendirmeleriyle akbank merkeze faks çektim şimdi beklemedeyim, dün şu ibareli mail göndermişler;



17.09.2013 tarihinde bizimle paylaştığınız iletiniz ile ilgili değerlendirme süreci devam etmektedir. En kısa sürede sonuçlandırıp, size döneceğiz.

Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,
Akbank

Mert G
20-09-2013, 09:46
Akbankla uğraşıyorsan Allah yardımcın olsun, benim paramı bankamatikleri yutmuştu, 10 gün boyunca gelip de müdahale eden olmadı, o arada ev kredim faize girdi, TBB Hakem heyeti dahil heryere şikayet edip zor çözmüştüm. Sonunda uğraşmamak için arabamı satıp ev kredimi kapattım. Şimdi şubeye girene sorgusuz sualsiz para vericez deseler sokağından bile geçmem. Aşağıdaki linkten şikayetini doldur gönder, belki bir işe yarar.

TBB Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti | Bize Ulaşın | Akbank (http://www.akbank.com/bize-ulasin/tbb-musteri-sikayetleri-hakem-heyeti.aspx)

C!N
22-10-2013, 21:13
Arkadaşlar sorunum çözülmüş bulunmakta, gereken bedel banka (Akbank) tarafından tarafıma iade edilmiştir.
Sigortacım bedel tarafıma iade edilmeden bir kaç gün önce beni arayarak ( durum resmiyet kazanana kadar hep benim aradığım) paramı alabileceğimi söyledi, dilekçemi geri çekmemi istedi, olayın benden çıktığını, böyle bir şeyi düşünmediğimi söyleyerek bundan sonra banka ile muhattap olmasını ileterek selamı sabahı muhabbeti kestim. Bu da bana samimiyet ile iş yaptığım kişileri birbirine karıştırmamak konusunda ders niteliğinde bir tecrübe olmuş oldu. Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

ilker_yusuf
22-10-2013, 22:08
Aramızda akbank çalışanı yok mudur?

Eşim Akbank'ta çalışıyor bende eski bankacıyım ama çalıştığım kurumun bankalardan sorumlu personeliyim. Eğer direk bir sorunuz var ise elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Ve ayrıca eğer herhangi bir mail order formu yok ise ve bu işleme itiraz ediyor iseniz müşteri hizmetleri yada bağlı olduğunuz şube aracılığı ile harcama itirazı red talebi iletmeniz yeterli olacaktır. Bu işlemler mastercard ve visa nun belirlemiş olduğu kurallı işlemler olduğundan süreç zaman alacaktır ama mailorder formu olmaması herhangi bir sözleşmede imzanızın olmaması paranın iadesini sağlayacaktır.

NOT: Geç gördüm kusura bakmayın. Sorunun çözülmesine sevindim. Aklınızda olsun İnternetten veya tele marketing yoluyla sağladığınız harcamlarınızda herhangi bir 3D secure code kullanmıyor ve mail order işlem formu doldurmadığınız takdirde yaptığınız harcamalar size iade edilecektir.

C!N
22-10-2013, 23:04
Eşim Akbank'ta çalışıyor bende eski bankacıyım ama çalıştığım kurumun bankalardan sorumlu personeliyim. Eğer direk bir sorunuz var ise elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Ve ayrıca eğer herhangi bir mail order formu yok ise ve bu işleme itiraz ediyor iseniz müşteri hizmetleri yada bağlı olduğunuz şube aracılığı ile harcama itirazı red talebi iletmeniz yeterli olacaktır. Bu işlemler mastercard ve visa nun belirlemiş olduğu kurallı işlemler olduğundan süreç zaman alacaktır ama mailorder formu olmaması herhangi bir sözleşmede imzanızın olmaması paranın iadesini sağlayacaktır.

NOT: Geç gördüm kusura bakmayın. Sorunun çözülmesine sevindim. Aklınızda olsun İnternetten veya tele marketing yoluyla sağladığınız harcamlarınızda herhangi bir 3D secure code kullanmıyor ve mail order işlem formu doldurmadığınız takdirde yaptığınız harcamalar size iade edilecektir.

İlginize çok teşekkür ederim, evet benim sorunum çözüme kavuştu, umarım benzer sıkıntıları yaşayanlara bu konu ışık olur, umarım kimse de böyle sıkıntılar yaşamaz.

Taha Fedai
23-10-2013, 00:07
Adınıza sevindim bununla geçmiş olsun..

ozgurluk
23-10-2013, 09:27
Hocam sizin daha öncede kaskolarda ki ÖTV ile ilgili bir probleminiz olmuştu. Spesifik bir konu olduğu için hakim olmadığım bir konudan dolayı yardımcı olamamıştım. Kusura bakmayın.

Gelelim probleminize.

Yapılan bu işlemlerin adı , Sanal POS.

Nasıl ki POS cihazından kartınız ile işlem yapıldığında cihaz size slip veriyor , aynı şekilde sigorta tahsil sistemi de kartınızdan çekim yapıldığına dair bir çıktı,slip verir.

Bu slip tek sayfada iki kısımdan oluşur. Aynı ödeme bilgileri iki kısımda da yer alır. (kimi şirketler de iki sayfa halinde de olabilir , sonuç aynıdır farketmez.) Bir tanesi acente kalır , diğeri müşteriye verilir.

Her iki çıktıyı da müşterinin imzalaması gerekir. Zira bu işlemi onayladığına dair en belirgin kanıtı budur.

Daha anlaşılabilir olmak için örnek bir resim ekliyorum .

http://k1310.hizliresim.com/1g/r/tukyv.jpg


Resim tam sığmadı ama üst kısmıda var. Alt tarafda dikkat ederseniz sigortalının imzalaması gereken kısım var. Orayı sigortalı imzaladıktan sonra o kağıt acente de kalıyor. Diğer üst kısımda sigortalıya veriliyor slip olarak.

Şayet siz bu tarz bir mail order veya slip gibi bir kağıt imzalamadıysanız.

Kartınızdan yapılan her işlem için itiraz edersiniz ve hukuken haklısınızdır. (hukukçu arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verirler.)

Zannediyorum siz bu tarz bir kağıt imzalamamışsınız ve bankanıza bu işlem için itirazda bulunmuşsunuz.

Şimdi Bankanız bu acentenin bağlı olduğu genel merkeze bu işlemle ilgili bilgi ister > genel merkez acenteye bu resmini yüklediğim imzalı belgeyi sorar > acente de olumlu veya olumsuz geri dönüş yapar.

Şayet elinde yoksa bu tarz bir belge , zannediyorum sahtekarlıtan başka birşey olmaz. ve her türlü itirazınıza iadenizi alırsınız.

Üstüne düşün mutlaka.


edit : sorun çözülmüş gözünüz aydın :)

C!N
27-10-2013, 00:17
çok teşekkür ederim