Orijinalini görmek için tıklayınız : Stock 1.6 16V Mazda 3 motoru kaç PSI kaldırır ?
Merhaba Arkadaşlar,
1.6 16V Mazda 3 motoru kaç PSI kaldırır?
Öncelikle Motorun içi stock ve sonradan Turbo takıldı. Üzerinde 8 psı basılı halde Dyno da 156 hp ölçüldü. Motor çok stabil. rolanti si ve son hızda sorunsuz yürüyordu.
Yaklaşık 45-50.000 km bu şekilde kullanıldı. Sonradan Romano LPG takıldı ve yaklaşık 1,5-2 sendir sorunsuz tam gaz kullanıyorum. :) LPG de son derece stabil rolantide. Son hız da AFR 10,8 ler de geziyor. Aracım şu an 105.000 km de.
Özetle aracın kullanım detayları bu şekilde.
Stock : 1.6 dohc 1,598 cc (97.5 cu in) I4 105 PS (77 kW; 104 hp)@6000, 145 N·m (107 lb·ft)@4000 149
Sıkıştırma: 10
Diğer bilgiler : http://mazdagreenhills.com/assets/uploads/5380afa06b53437ee636e1b5ae910266.pdf
Geçenlerde yazılımı ellemeden wastegate di iki tur çevirdik ve şu an 9,5-10 psı arası biyerde Dyno da 146 hp çıktı fakat alt devirler bi 10 hp artış olmuş üst devirlerde vuruntu yüzünden vuruntu sensörü gücü biraz kısıyor. Yazılım konusunda özgün yardımcı olacak insallah aramasını bekliyoruz. Kendisine ulaşamadığımız içinde biraz daha bekleyecek gibiyiz gibi gözüküyor.
Benim tecrübelerinize dayanarak bu aracı bu şartlarda maksimum kaç psı yada bara çıkartabilirim ? Benim arzum 0,6 barı çok rahat kaldırıyor garantisi ile 0,8 Bar çıkarmak ve orada kalmak. Bir çok standart motor 1 bara dayanır gibi bir söylem var ama bunu acı tecrübe etmek istemiyorum :) Otomatik vites olduğu için vites atışlarında 2 psı kadar bir fışkırma oluyor. 12 psı da bırakırsam 14 psı lara vurup inecek ama bu fışkırma manifolt içindeki sıkışan hava olduğu için sizce zararı olur mu ?
Ayrıca Water kit yapmak istiyorum. EGT yi düşürüp magnezyum subapların ömrünü uzatmak için ekstra bir güç artışı hayalim yok olursa da hayır demem :)
Bu şartlar altında 0,8 Bar için ne düşünüyorsunuz ?
LPG lafını duyunca tüyleri diken diken olan arkadaşlar var elbette sanki yokmuş gibi düşünebilirsiniz. LPG de son hızı bazen benzine göre daha iyi :) olduğu oluyor. ama Son hız yada aşırı sıkıştırmalarda genellikle Benzinde kullanmayı tercih ediyorum Benzinde soğutma amaçlı 5. Enjentör olduğu içinde aklımda soru işareti kalmıyor.
Aşağıdaki Resimi edirne otobanın da düz kısmında eşim çekti.LPG de nadir zorladığım anların bir örneği :) ibre biraz daha aşağıdaydı ama o çekene kadar biraz eğim başlangıcı olunca biraz düştü.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/3422_10152682197600858_662615335_n.jpg
Turbo uygulamasında yapılanlar:
Turbo Manifold
Down Pipe
Komple krom egzoz
AEM Mantar açık hava filtresi
Unichip Q beyin
375cc enjektör seti
550cc beşinci enjektör
Intercooler
Blow off
Innovate wide band sensor
Apexi turbo timer
Turbo değerlerini (AFR-EGT-TurboBoost Vakum-Motor Yağ sıcaklığı-Yağ basıncı, Şanzıman Yağ sıcaklığı, RPM) okumak için Maxi Gauges Marka sensörler ve Mazda3`e özel pop up izleme ekranı
Minimum ve maksimum değerlerin dışına çıkıldığında sesli ve ışıklı uyarı sistemi
Otomatik şanzımanın güç artışından olumsuz etkilenmemesi için Lentech Automatics`ten özel olarak getirttiğimiz FN4A-EL valve body ile 220 hp kadar güçlendirilmiştir. .
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/894424_10152661323655858_467758346_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/886547_10152713631125858_625520769_o.jpg
masallah araca, sonradan turbo ve lpg uygulaması gördüğüm iyi oldu, benimde vectra gt de hedeflerim arasında :)
önerim basıncı çok yükseltmektense, üst kapagı işletmek ve varsa dereceli egzantrik ugyulamak yönünde olacaktır.
Aynı basınç ile daha çok güç çıkması mümkün..
basıncı da çok yükseltmediğinizden, detonasyon gibi bir problem yaşanma ihtimali azalacaktır
İyi günlerde kullanın
masallah araca, sonradan turbo ve lpg uygulaması gördüğüm iyi oldu, benimde vectra gt de hedeflerim arasında :)
önerim basıncı çok yükseltmektense, üst kapagı işletmek ve varsa dereceli egzantrik ugyulamak yönünde olacaktır.
Aynı basınç ile daha çok güç çıkması mümkün..
basıncı da çok yükseltmediğinizden, detonasyon gibi bir problem yaşanma ihtimali azalacaktır
İyi günlerde kullanın
Dereceli Egzantirik bulacağımı sanmıyorum ***** mazda bi honda kadar yaygın değil türkiyede japonya ve almanyada oludkça fazla modifikasyonalrı var amerikada dahil ama oradada 1.6 yerine 2.0-2.3 modelleri var. Türkiye ye tıfılları göndermişler bizde ciğerlendirelim diye uğraşıyoruz :)
12 psı seçen arkadaşlar açıklamada paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.
slowmotion
30-09-2013, 20:46
maşallah, sonradan turbo ile uzun km ler gitmişsiniz. adınıza sevindim, mazda dayanıklı motor.
lpg de yakıt tüketiminiz ne alemde sakin kullanımda?
Ben standalone + düzgün bir yazılım ile 12psi da , basınca bağlı çalışan methanol kit ile birlikte sıkıntısız şekilde binebileceğinizi düşünüyorum araca.
Bu arada yürür aksamda ne var? yay - amortisör vs parça bakımından, bir de jantlar mazda oem sanırım ancak ilk kez sizde gördüm aksesuar mı yoksa hangi modele aitler?
bir de kadran videosu bekliyorum kendi adıma :)
Önemli olan kol ve piston tabii ki düzgün ayar saglık katar ama biraz araştırma yapın kol ebat lari ile ilgili ve h beam denilen forged kol a nazaran en kadar fark olduguna bakınız
maşallah, sonradan turbo ile uzun km ler gitmişsiniz. adınıza sevindim, mazda dayanıklı motor.
lpg de yakıt tüketiminiz ne alemde sakin kullanımda?
Hiç sakin kullanmıyorum desem yeridir. Romano kit var 45lt lik tank var. ama hiç o kadar dolduramadım şamandıra güvenlik için erken atıyor.
Bir depo ile şehir içi bu durumlarda 380 km kullandım. Ama basıncı açtığımdan beri sanki daha fazla gitmeye başladı. Son günlerde ölçmedim. uzun yolda radar bölgeleri harici 160-200 civarı hızlarda 260 km de bitti uyarısı aldım fakat hızı 80-90 a düşürdüğünde bitti uyarısından sonra bile 60-80 km arası gittiğimi hatırlıyorum.
Arabamı Hafta sonundan hafta sonuna kullandığım için çok dikkatli ölçme fırsatım olmuyor.
Geçenlerde Semavi nikli Kadir adlı arkadaşıma lazım olduğu için arabayı vermiştim yanlış hatırlamıyorsam 35 kuruş yakıyor araban bedava felan dedi diye hatırlıyorum :)
Ben standalone + düzgün bir yazılım ile 12psi da , basınca bağlı çalışan methanol kit ile birlikte sıkıntısız şekilde binebileceğinizi düşünüyorum araca.
Bu arada yürür aksamda ne var? yay - amortisör vs parça bakımından, bir de jantlar mazda oem sanırım ancak ilk kez sizde gördüm aksesuar mı yoksa hangi modele aitler?
bir de kadran videosu bekliyorum kendi adıma :)
Sanki benimde içimden 12 psı da bi sıkıntı yaşamayacağım gibi geliyor. Fakat Sübaplar magnezyum yüksek ısı gördüğünde bu arabalarda sıkıntı olabiliyor. ***** LPG de var zaten bu subapların baş düşmanı fakat ekranlardan değerleri gördüğüm için zaten bu zaman kadar sıkıştırsam da egt afr gibi değerleri izleyerek vede alarm sınırları gayet alt değerlerde olduğu için bir sıkıntı yaşamadım.
Yürüyende ekstra bir iyileştirme yok orj dışında firedo performasn tipi balatalar var TEIN Hi-Tech 1"(2.5cm) spor yaylar mevcut. Jantlar Mazda 3lerin opsiyonel alınan Orj jantları aksesuar olarak alındığı ve çok pahalı olduğu için her kez piyasa jantlarını tercih ediyor. O yüzden görmemişsinizdir.
Video koymak istiyorum fakat yazılım işini Özgün bir halletse hemen eklerim.
Hızlanma olarak 40-50 arası Volvo 2,4 T XC70 ile denedik alt devirlerde çok iyi ama üst devirlerde motor korumaya aldığı için kayıp var. ama buna rağmen kafa kafaya kalık sayılır. Tabi 4x4 olduğu için kalkışta gidiyor. :) Bir videomuz var ;)
f5ZnezSKQVo
timucintt
01-10-2013, 12:35
ZM serisi motorlar çok sağlamdır... BPT B6 ile Z ler karakterleri aynıdır.... günlük bineceksen 10 da bırak... 15 psi a kadar yolun var yoksa... ondan sonrası için kalın contalya 18-20 psi yap.... BPT B6 Z engine turbo forumlarını incele...
ZM serisi motorlar çok sağlamdır... BPT B6 ile Z ler karakterleri aynıdır.... günlük bineceksen 10 da bırak... 15 psi a kadar yolun var yoksa... ondan sonrası için kalın contalya 18-20 psi yap.... BPT B6 Z engine turbo forumlarını incele...
BPT ve B6 motor efsanedir. MX5 lerde ve eski kasa mazdalarda bu motor mevcut ve stock motora 300-400 Hp yükleyenlerin olduğunu duydum. Hakan abinin Super Chargerlı MX5 ide stok ve çok iyi durumda. Ama MZR motorların zayıf olduğunu söylüyorlar. Ben aksini iddaa ediyorum ama birazdha araştırmak şart... birde Üst kapak bulunmuyor orj de çok pahalı o yüzden korkuyorum.
Günlük kullanım da kullanacağım ağırlıklı ama maksimum ne yapabilirsem onu yapmak istiyorum. Fakat stock motorla zaten aksi bi duurm olur yada ilerde motor revizyona girmesi gerekir o zaman ciddi bir yükleme yaparım. .Ama o zaman kadar Stock olarak yükleneceğim tabiki de sınıra biraz mesafeli kalarak.
Ender bir iki şeye müdahale edeyim... Aracın zaten eski sahibiyim... İl sahibi ve turbo işlemlerini yaptıranda Uyumsuz element...
Araç turbolu olarak 35-40bin kmdir gidiyor... 70binden önce takılmıştı...
En son basınç açıldığında 84 liraya 290km civarı yaptık... ama vuruntu olur diye yavaş kullandık ve Tem kullanımıda vardı içinde... Yakıt olarak normal mazda3ten fazla yakmıyor, belki az bile yakabilir...
Denemelerde bir defa 200+lara çıktık... Orada yetişiyor gibi görünüyor mazda3 ama orada ben vitesi Dye almadığım için 4te kaldı... Yani son hızdada şuan yetişemez xcye... Bunları yanlış anlaşılmalar olmasın diye yazıyorum yorumlarken... Hani hem üstte korumaya alıyor demişsiniz hemde üstte yetişmiş gibi bir tezat oluşmasın diye...
İzlenimlere gelelim...
Aracın 2 dynosunuda ben yaptırdım Enderin iş yoğunluğundan. İkiside aynı yerde ve aynı kişi tarafından ölçüldü.
Üst devirler yapıldığı taktirde stock xc ile üst hızdada geçemem bu aracı. Kaçırılmaması gereken nokta ise şu. Ölçtüğümüz otomatik cooper %75 aktarırken, mazda3 %84 aktarıyor yere... Yani stock 160lık otomatikler genelde hafif kalıyor bu araca. Sonradan modifiye edilen araçlar ***** daha fazla tepki verebiliyor ve valvebody de yapılan değişikliğinde olumlu etki yarattığını düşünüyoruz...
PSI olayına gelince... ben 10 PSI normal, 12 PSI ise risk alınabilir görüyorum... Aracı uyumsuzun sıkıştırdığını pek sanmıyorum. Bende genelde hanım kullandığı için sıkıştırılmadı.
Burda aslında şunu öğrenmemiz gerekiyor. 1,6 ford-volvo grubu araçlara daha önce turbo takan var mı? Var ise sorunsuz bir şekilde ne kadar basabildiler. Motor parçaları birbirine yakın çünkü...
timucintt
01-10-2013, 14:39
BPT ve B6 motor efsanedir. MX5 lerde ve eski kasa mazdalarda bu motor mevcut ve stock motora 300-400 Hp yükleyenlerin olduğunu duydum. Hakan abinin Super Chargerlı MX5 ide stok ve çok iyi durumda. Ama MZR motorların zayıf olduğunu söylüyorlar. Ben aksini iddaa ediyorum ama birazdha araştırmak şart... birde Üst kapak bulunmuyor orj de çok pahalı o yüzden korkuyorum.
Günlük kullanım da kullanacağım ağırlıklı ama maksimum ne yapabilirsem onu yapmak istiyorum. Fakat stock motorla zaten aksi bi duurm olur yada ilerde motor revizyona girmesi gerekir o zaman ciddi bir yükleme yaparım. .Ama o zaman kadar Stock olarak yükleneceğim tabiki de sınıra biraz mesafeli kalarak.
zayıf olan tek yanı BP döküm blok, ZM ler aluminyum blok :) kapak yine aluminyum ikisindede ;) blok zayıf fln deniyor dediğin gibi ama bu tamamen aracın soğutmasıyla alakalı daha büyük devir daim pompaları ve büyütülmüş radyatörlerle bu işin çözümü var ;) ZM motorlar gayet kaya gibide motorlar... bide L3 motorlarla bazı soğutma parçaları uyumlu diye okudum ama net bilgiler yok avrupa forumlarında ZM motorla uğraşan yok çünkü herkes L motoru yüklüyor 1.8 2.0 veya 2.3 DISI ile uğraşıyorlar. Ama ZM ile motor karakterleri ve bir çok parçası aynı...
Timuçintt 12 PSI olur mu Yani :)
Görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar...
Mazda3 motoruna defalarca hararet yaptırdık... enson keyfi olarak conta vs değiştirldi... Volvo t5te bir kere hararet görmesi yetti bende :)
Timunun dediği gibi, soğutma ile ömrünü ciddi miktarda uzatırsın sanırım. Sonucta 250-260lık volvo motorlarıda alimünyum genellikle...
Kadir O zaman bir el atta şu işe halledelim. :)
çok yapılmayan bir araba olduğu için fazla bilgi sahibi yok heralde başgan..
Sarper55
04-10-2013, 21:27
Bu şekilde yapılan işlere çok saygı duyarım inşallah en iyi değeri bulursunuz aracınız için.
alihan_27
04-10-2013, 22:53
12psi işaretledim en yüksek seçenek olduğundan. Afr düzgün, vuruntusuz bir şekilde bence 12 psi değil direk 1 bar yapalım ağzı düz olsun.:D
Şanzımanın 220hp sınırını zorlarsınız böylelikle, takılan parçanın hakkını verir.
Bence keskin bir ayar yapılabilirse 1 bar güzel olur. 307 1.6'yı lpg ile 1 barda uzun süre olmasada sıkıntısız kullandığımdan mazdada sorun olmayacağını düşünüyorum. Bloğun alüminyum veya çelik olması bu güçlerde dayanım olarak pek fark oluşturmamalı, blok delecek güce ulaşana kadar piston,kol, subap, kapak bir sürü parça var.
Kısaca 1 bar iyidir iyi, @kinder abi :)
12psi işaretledim en yüksek seçenek olduğundan. Afr düzgün, vuruntusuz bir şekilde bence 12 psi değil direk 1 bar yapalım ağzı düz olsun.:D
Şanzımanın 220hp sınırını zorlarsınız böylelikle, takılan parçanın hakkını verir.
Bence keskin bir ayar yapılabilirse 1 bar güzel olur. 307 1.6'yı lpg ile 1 barda uzun süre olmasada sıkıntısız kullandığımdan mazdada sorun olmayacağını düşünüyorum. Bloğun alüminyum veya çelik olması bu güçlerde dayanım olarak pek fark oluşturmamalı, blok delecek güce ulaşana kadar piston,kol, subap, kapak bir sürü parça var.
Kısaca 1 bar iyidir iyi, @kinder abi :)
1 bar tabiki çok güzel olur ama kademe kademe gitmek daha mantıklı geliyor. 1 barı standart motor kaldırır diye bir söylem var, şehir efsaneside olabilir belki :) Ama asıl sıkıntım yazılım işim. İlk Konuda bahsettiğim gibi basıncı açmak kolay ama yazılımı yaptıramıyorum.
Özgünde yardımcı olurum dedi sevindik ama neredeyse bir ayrdır kendisine ulaşamıyorum.
Her oynamada yazılım gerekeceği için de aslında herşeyi birkere de yapmak gibi bir sıkıntı hissediyorum. Belki bu araç bir Honda,Peugeot yada Vw olsaydı burada çok daha fazla görüş paylaşan görebilirdik. Hatta birden fala kişi bu araçlar için yazılım yapabilirdi. Ama elimizde bu var bunun üzerine gideceğiz artık. Daha önce yapılmamış bir arabayı yapmak cadde pistte insanları şaşırtmak hoş bir duygu ama böyle takılıp kalıncada insan sıkılıyor açıkcası.
Şu an ki hedefim 0.8 bar. Böylece biraz binip sonra 1 barı zorlamak istiyorum. Nedenide Bu motıorun üst kapak ile ilgili tedarik sıkıntısı var. Bir barda bişey kırılıp kapağa zararverirse araba yatar. Ama diğer kısımlarda sıkıntı yok hepsi en kısa sürede tedarik edilebilir.
Bu şekilde yapılan işlere çok saygı duyarım inşallah en iyi değeri bulursunuz aracınız için.
Teşeşkürler İnşallah...
çok yapılmayan bir araba olduğu için fazla bilgi sahibi yok heralde başgan..
Evet kemalcim durum öyle gözüküyor. Ama standart motorlara 1 bara kadar basılan çok araç görüyoruz nekadar sağlıklı nekadar ömürlü gidiyor onları bilmiyoruz. Birde Yazılım işi var işte UnichipQ başıma dert oldu...
Yurtdışında birçok araçta tercih edilen standart turbosuz arabalara bile peynir ekmek gibi takılıyorken türkiyede sefileri oynuyor. Buna benden başka şikayet edende yok sanırım :)
dragon07
07-10-2013, 12:06
bence üst kapağı açıp contayı degiştirip subaplarıda elden geçirip 1 bar basmak bana göre daha mantıklı.en azından bi kontrol yapılmış olur elden geçirilir.
Peki o halde stock motorda tek zayıf nokta contamı dır ? Piston kolları her halukarda 1 bara dayanırmı sizce ? Mazda 3 ün subapları magnezyum aşırı ısıyla pek hoşlaşmıyor alında water kit yapma nedeniminde başında bu subapları korumak da var. İlk niyetim hiç kapak açmadan bu işi en eüs limitte tabi safe olarak yapacak değeri tayin etmek.
Sierra Rs
10-11-2013, 15:32
Öncelikle seni tebrik ediyorum neticede yapılmayanı yapmıssınız. Motor komple Ford ile aynı değil mi? En azından blok ve kapak aynı olması lazım benim elimde komple motor mevcut kıyaslama şanSımız olabilir yani kapak bulunmuyor diye endişelenmene gerek yok :)
Kaç paraya mal oldu hocam?Bende de aynı araç var ondan soruyorum.Düşünebilirim belki bende.
Bir de z motorlar için aluminyum blok denilmiş ama Mazda 3'ün z6 motoru için wikipedia da b motorlarda olduğu gibi döküm bloktur diye yazıyor.
eticet06
11-04-2014, 09:34
Konuyla alakası olmamasına ragmen bir soru sormak ıstıyorum tecrube ettıgınız ıcın otomatık vıteste blow off nasıl sızce manuel gıbımı calısıyor yoksa sadece ayagınızı gazdan cektıgınızdemı cufluyor bırde aracınızda maf sensoru varmı sızın otomatıkten kastık dırek d kullanımda
Öncelikle seni tebrik ediyorum neticede yapılmayanı yapmıssınız. Motor komple Ford ile aynı değil mi? En azından blok ve kapak aynı olması lazım benim elimde komple motor mevcut kıyaslama şanSımız olabilir yani kapak bulunmuyor diye endişelenmene gerek yok :)
Teşekkürler. Bu kapak konusunu daha detaylı araştıracağım. Zaten şuan maşallahımız var. 0,74 Bar ile 177,8 HP aldım. Dahada kurcalamadım Yazımlımlada birdeğişiklik yapmaya gerek kalmadı. AFR ve diğer herşey normal. :)
Kaç paraya mal oldu hocam?Bende de aynı araç var ondan soruyorum.Düşünebilirim belki bende.
Bir de z motorlar için aluminyum blok denilmiş ama Mazda 3'ün z6 motoru için wikipedia da b motorlarda olduğu gibi döküm bloktur diye yazıyor.
Bence hiç bu işe girme :) Kaskoya işlettiğim liste 17.000 civarı ek teminat var bunun 14.000 turbo ile direk alakalı. Ben aldığımda turboluydu Bülent Abi ile Hakan abi uğraşmışlar çokda düzel olmuş Ben sadece basıncı açtım :) Gerçi oda daha önceden açıkmış sanırım turbo birkere az yağlanmadan bozulmuş tamirden donra takarken muhtemelen 0,5 bara ayarlamışlar ve o şekilde takmışlar.Ama ne yapan kişi nede yapptıran kişi bu ayarları hatırlamadığı için çok arada kaldık yapsakmı yapmasakmı diye. Araba yakıyor ama yaktığı gibi gitmiyordu sanki şuan herşey yerli yerinde sanıyorum.
Gidişide çok ama çok tatminkar. ;) Ben halimden memlunum. Yolda birçok güçlü arabanın azını açık bırakıyorum :) Buda bana yetiyor. Şimdilik ;)
Konuyla alakası olmamasına ragmen bir soru sormak ıstıyorum tecrube ettıgınız ıcın otomatık vıteste blow off nasıl sızce manuel gıbımı calısıyor yoksa sadece ayagınızı gazdan cektıgınızdemı cufluyor bırde aracınızda maf sensoru varmı sızın otomatıkten kastık dırek d kullanımda
Mazdanın otomatik şanzuman çok iyi bir şanzuman A/T de gazdan ayağınızı çektiğinizde otomatik gibi çufluyor ve ivmelenmesine çok daha katkısı oluyor. A/T de vites geçişlerinde çuflamıyor ama bazen fazlasını tahliye ettiğini duyabiliyorsun. M/T modda ise Mazdalar kesiciye girdiği için istediğin gibi sıkıştırabiliyorsun Vites atmadıkça şanzuman bir üst vitese geçmiyor, düşürmedikçede düşmediği için 4 viteside manuel gibi kullanabiliyorusun. vites geçişleride birçok şanzumana göre hızlı tabikide bir DSG değil ama hızından çok memlunum manuel olsa anca bukadar geçer diyebilirim. Maf sensörü var.
Bence hiç bu işe girme :) Kaskoya işlettiğim liste 17.000 civarı ek teminat var bunun 14.000 turbo ile direk alakalı. Ben aldığımda turboluydu Bülent Abi ile Hakan abi uğraşmışlar çokda düzel olmuş Ben sadece basıncı açtım :) Gerçi oda daha önceden açıkmış sanırım turbo birkere az yağlanmadan bozulmuş tamirden donra takarken muhtemelen 0,5 bara ayarlamışlar ve o şekilde takmışlar.Ama ne yapan kişi nede yapptıran kişi bu ayarları hatırlamadığı için çok arada kaldık yapsakmı yapmasakmı diye. Araba yakıyor ama yaktığı gibi gitmiyordu sanki şuan herşey yerli yerinde sanıyorum.
Gidişide çok ama çok tatminkar. ;) Ben halimden memlunum. Yolda birçok güçlü arabanın azını açık bırakıyorum :) Buda bana yetiyor. Şimdilik ;)
Benim arabada da yay jant kule gergisi cai eksoz mazdaspeed body kit far stop tüy yün herşey var bir tek turbosu eksik:) Bende bugüne kadar 10.000 lira civarında masraf yaptım.Görüntü anlamında yol tutuş vs anlamında tüm beklentilerimi karşılıyor ama gitmiyor haliyle.Sırf arkadan itiş + giden bir araç istediğimden aracı değiştirmeyi düşünüyorum,30 civarına satıp 50 bin liraya bmw almak gibi düşüncelerim var.Ama temiz bmw bulamayıp bu aracı kullanmaya devam edersem de yürümesi için bir şeyler yapmam şart.Çünkü bu haliyle görüntüsünün hakkını veremiyor.
Eğer sizin araca yapılan masraf motor içine hiç girmeden 14 bin lira ise miktar benim düşündüğümden fazlaymış.10k tl civarına halledilemez mi bu iş acaba? Bir de şu an itibariyle sizin araç kaç km dir sağlıklı yürüyor? Aracı sıkıştırıyormusunuz sık sık yoksa sakin mi kullanıyorsunuz? Çünkü benim araç zaten 150.000km de ve devirli kullanırım genel olarak.Üstüne bir de turbo takmak benim motor açısından sıkıntılı olabilir gibi geliyor.
Bir de şeyi soracağım polo gti cupra tarzı sizin aracınıza yakın güçlerde bir araçla deneme yaptınız mı volvo haricinde.Mesela 170hp 320i ile ne olur durum acaba merak ediyorum.
eticet06
17-04-2014, 10:52
Mazdanın otomatik şanzuman çok iyi bir şanzuman A/T de gazdan ayağınızı çektiğinizde otomatik gibi çufluyor ve ivmelenmesine çok daha katkısı oluyor. A/T de vites geçişlerinde çuflamıyor ama bazen fazlasını tahliye ettiğini duyabiliyorsun. M/T modda ise Mazdalar kesiciye girdiği için istediğin gibi sıkıştırabiliyorsun Vites atmadıkça şanzuman bir üst vitese geçmiyor, düşürmedikçede düşmediği için 4 viteside manuel gibi kullanabiliyorusun. vites geçişleride birçok şanzumana göre hızlı tabikide bir DSG değil ama hızından çok memlunum manuel olsa anca bukadar geçer diyebilirim. Maf sensörü var.
verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim üstadım en sonunda otomatık kullanıp blow offl lu bır arac sahıbınden aldım bilgiyi (:
Enderin arabasinin son hali benim volvoyu cok rahat gecer... 180lik astralar falan gidemez ama polo vs dediginizde bir alt kasaya dusuyor olay. Siklet farki var. Stock polo ile baseder diye dusunuyorum... Daha once s70t5 ile denemistik ve gecmisti t5 ama suan gecemeyebilir... yakinda deneriz...
kelalper
01-05-2014, 11:49
atladığınız bir nokta var. hangi turboyla kaç bar basacağınız. Turbonun büyüklüğü burada ne kadar basabileceğinize etki ediyor. turbo büyüdükçe hp dışında torkta artıyor.Kırılmalarda genelde torktan dolayı kaynaklanıyor. O yüzden şu kadar dayanır bu kadar dayanır demek zor.
Benim arabada da yay jant kule gergisi cai eksoz mazdaspeed body kit far stop tüy yün herşey var bir tek turbosu eksik:) Bende bugüne kadar 10.000 lira civarında masraf yaptım.Görüntü anlamında yol tutuş vs anlamında tüm beklentilerimi karşılıyor ama gitmiyor haliyle.Sırf arkadan itiş + giden bir araç istediğimden aracı değiştirmeyi düşünüyorum,30 civarına satıp 50 bin liraya bmw almak gibi düşüncelerim var.Ama temiz bmw bulamayıp bu aracı kullanmaya devam edersem de yürümesi için bir şeyler yapmam şart.Çünkü bu haliyle görüntüsünün hakkını veremiyor.
Eğer sizin araca yapılan masraf motor içine hiç girmeden 14 bin lira ise miktar benim düşündüğümden fazlaymış.10k tl civarına halledilemez mi bu iş acaba? Bir de şu an itibariyle sizin araç kaç km dir sağlıklı yürüyor? Aracı sıkıştırıyormusunuz sık sık yoksa sakin mi kullanıyorsunuz? Çünkü benim araç zaten 150.000km de ve devirli kullanırım genel olarak.Üstüne bir de turbo takmak benim motor açısından sıkıntılı olabilir gibi geliyor.
Aracın motoruna yapılan 5-6 bin civarı olması lazım. Bence o rakamlara çıkacaksan Rx-8 niye düşünmüyorsunuz ? Sağlamlık olarak çok sağlamdır mazdalar. Bence çizginizi bozmayın ;) son 3 arabam Mazda ve herbiri çok şaşırtan arabalardı.
Bir de şeyi soracağım polo gti cupra tarzı sizin aracınıza yakın güçlerde bir araçla deneme yaptınız mı volvo haricinde.Mesela 170hp 320i ile ne olur durum acaba merak ediyorum.
Polo GTI ın standartı ile hiç denk gelemedim. Bi ara beyaz bir GTI ile denedik ama o zaman 146 HP deydim. Ve ciddi fark açıp gitmişti. Ama polo GTI Ciğerli bir araba 180 hp lerine aldanmamak lazım.
En son Bir 320D il edene dim yan yana gittik çok uzun süre sonra ben ufak ufak hızlandım 200 lere doğur ama öyle bir boy ya var ya yok. BMW de yazılım varmış 200 hp dediler. Sonra 200 HP lik bir Bravo Dizel ile denedik oda tabi yazılımlı. Onunla yan yana kaldık yine 200 lere doğru ufak ufak geçtim. Geçenlerde aynı bravo ile yine denedik baan 200 e gelemden 1-3 boy fark attı yazılımını yenilemiş. Birde benima rabadan bujileri değiştirmem lazım 3. silindirde bir sıkıntı var bu aralar arada bir tekliyor. o gün oldu ya buji yada enjektörde bir sorun var gibi arada bir yapıyor ama sonra düzeliyor. Adem usta bu hafta ilgilenecek onunla :)
Enderin arabasinin son hali benim volvoyu cok rahat gecer... 180lik astralar falan gidemez ama polo vs dediginizde bir alt kasaya dusuyor olay. Siklet farki var. Stock polo ile baseder diye dusunuyorum... Daha once s70t5 ile denemistik ve gecmisti t5 ama suan gecemeyebilir... yakinda deneriz...
Kadir bey,
Beklerim her zaman :)
Arabayı gorebilirsem olur :)
Maşallah aracınıza,yapılmayanı denemişsiniz ve olmuş. Bendede aynı araç olduğu için hep düşünüyodum böyle bir proje(tabi sadece düşünce) :D bence ufak tefek oynamalarla 180lik tsi grubunuda geçicek hale gelebilirsiniz.İnşallah herşey istediğiniz gibi sıkıntısız bir şekilde olur takipteyim :)
Araç turbolanalı sanırım 4-5 sene ve 50bin km oldu hala tık demedi... Suan 180hp...
huseyinkarakurt
15-09-2015, 16:58
Arkadaşlar benim mazdayı da turbolayalım bana yol gösterebilir misiniz? 150 bg olsa yeter artar. Yalnız benim araç otomatik vites ve prins lpgli.
ilk aldığım günden beri şu arabayı turbolamak hep aklımda. Masraftan pek kaçmam arabamı çok seviyorum. Yalnızca bu işi bilen yapacak yada yaptıracak biri lazım bana. Amacım yarış kapışma falan değil sadece çok sevdiğim arabamı biraz ciğerlendirmek.
bymurat___61
15-09-2015, 21:26
hay maşallah . Gunluk lpg de ve turbolu. Gayette uzun km ler.
Emsalları olan avrupa araclardan boyle saglıklı bır proje cıkartan oldu mu ? linkı felan olursa ıncelemek ısterım.
huseyinkarakurt
15-09-2015, 22:18
beni heyecanlandıran bir makale... bana yardımcı olacak biri acaba bu formdan çıkar mı kinder de baya zamandır yazmamış
Merhaba Hüseyin.
Öncelikle sabırlı bir insan mısın devamlı problem çıkma ihtimaline karşı çelik gibi sinirlere ihtiyacın var :) Çünkü standart dışı bir işlem illaki irşeyler çıkıyor.
Arabanın birinci sahibi Bülent abi o sabırlı bir insanmış. Biz sadece keyfini sürdük. VW tech bostancıda turbolanmış. ben aldığımda 0,4-5 bar gibi bir değerde açıktı. 150 hp civarında idi. Basıncı biraz daha açınca 180 hp 250 tork aldık. Çokta yeterli bir değedi bu araç için ama 1 barıda rahatlıkla kaldırıp 200 hp civarlarında binilebilir. Tam bir şaka makinesi oluyor.
ÜZerinde unichip diye bir beyin vardı artık o beyni programlayan kimse yok. o yüzden aracın kendiş beynine programlatman gerekli. Bizim sistemd e 5. enjektör olduğu için ayrı bir beyne gerek duyulmuş 4 enjektör birde methanol kit ile cicek gibi kullanabilirsin.
VW Tech ten İlhan usta ile görüş zaten yapılmış bir proje olduğu için aşina en azından yada başka bir modifiye firmasında yaptırabilirsin. Bena racı satalı 1 sene oldu üzüle üzüle sattım. Mazda 3 turbo ile boyut değiştiriyor.
huseyinkarakurt
17-09-2015, 14:38
Merhaba Hüseyin.
Öncelikle sabırlı bir insan mısın devamlı problem çıkma ihtimaline karşı çelik gibi sinirlere ihtiyacın var :) Çünkü standart dışı bir işlem illaki irşeyler çıkıyor.
Arabanın birinci sahibi Bülent abi o sabırlı bir insanmış. Biz sadece keyfini sürdük. VW tech bostancıda turbolanmış. ben aldığımda 0,4-5 bar gibi bir değerde açıktı. 150 hp civarında idi. Basıncı biraz daha açınca 180 hp 250 tork aldık. Çokta yeterli bir değedi bu araç için ama 1 barıda rahatlıkla kaldırıp 200 hp civarlarında binilebilir. Tam bir şaka makinesi oluyor.
ÜZerinde unichip diye bir beyin vardı artık o beyni programlayan kimse yok. o yüzden aracın kendiş beynine programlatman gerekli. Bizim sistemd e 5. enjektör olduğu için ayrı bir beyne gerek duyulmuş 4 enjektör birde methanol kit ile cicek gibi kullanabilirsin.
VW Tech ten İlhan usta ile görüş zaten yapılmış bir proje olduğu için aşina en azından yada başka bir modifiye firmasında yaptırabilirsin. Bena racı satalı 1 sene oldu üzüle üzüle sattım. Mazda 3 turbo ile boyut değiştiriyor.
teşekkürler peki muaneyi nasıl yaptırıyordun ? bir sorun çıkarıyorlar mı ? tahmini tüm işlemler ne kadar tutar? ustayada bu cumartesi gitmeye çalışacağım.
normal bi sıkıntı yok. adamlar anlamıyor anlasa da bu model turbolu dersin olur biter. Polis yakalayıp sana kontrol ettirmen için bi işlem yapdıı üsrece bişey olmaz. ozamnada makinemüh. odasından bir poje çizdirip ruhsata işletmen gerekli. ama ben ve benden önce çok uzun süre bu iekilde kulanıldı bende iki muayene önceki sahiplerindede muayeneye girdi. sorun olmaz.
huseyinkarakurt
17-09-2015, 15:44
normal bi sıkıntı yok. adamlar anlamıyor anlasa da bu model turbolu dersin olur biter. Polis yakalayıp sana kontrol ettirmen için bi işlem yapdıı üsrece bişey olmaz. ozamnada makinemüh. odasından bir poje çizdirip ruhsata işletmen gerekli. ama ben ve benden önce çok uzun süre bu iekilde kulanıldı bende iki muayene önceki sahiplerindede muayeneye girdi. sorun olmaz.
Çok teşekkür ederim bu konu benim baya zamandır kafa yorduğum bir konudu. son olarak 2 sorum var gerisini sanayde sorarım ustaya.
1- benim arac otomotik vites bu bir engel oluşturur mu
2- tahmini nekadar mal olur
Benimki de otomatik vites ti zaten FN4A-EL valve body takmanız yeterli 220 hp ye kadar sorun olmaz.
Güncel Maliyetini bilemeyeceğim. Üç aşşağı beş yukarı 15.000 harcanır tahmin ediyorum. Değer mi ona siz karar verin :) Arabanızın üzerine 15 bin koyduğunuzda ne alabiliyorsunuz o önemli.
Benim aracın yapan Abimiz Şimdi Mazda3 MPS e 268 comp tuning ile 280-290 arası bir yerlerde sanıyorum.Ben Polo GTI 245 hp civarı tabikide bu arabalar mazda üçün iki-üç katı fiyatına sizin beklentiniz nedir o önemli. 150 HP için bence deymez. ama ben motor içi de girerim 250-300 hp leri hedefliyorum derseniz o zaman mantıklı.
huseyinkarakurt
18-09-2015, 11:49
Benimki de otomatik vites ti zaten FN4A-EL valve body takmanız yeterli 220 hp ye kadar sorun olmaz.
Güncel Maliyetini bilemeyeceğim. Üç aşşağı beş yukarı 15.000 harcanır tahmin ediyorum. Değer mi ona siz karar verin :) Arabanızın üzerine 15 bin koyduğunuzda ne alabiliyorsunuz o önemli.
Benim aracın yapan Abimiz Şimdi Mazda3 MPS e 268 comp tuning ile 280-290 arası bir yerlerde sanıyorum.Ben Polo GTI 245 hp civarı tabikide bu arabalar mazda üçün iki-üç katı fiyatına sizin beklentiniz nedir o önemli. 150 HP için bence deymez. ama ben motor içi de girerim 250-300 hp leri hedefliyorum derseniz o zaman mantıklı.
anlaşıldığı gibi bu işe para kadar vakit de lazım focus 1.6 180 hp ile aracı değişmekte bu fiyatlarda mantıklı gibi
alihan_27
18-09-2015, 13:13
Tabiki ecoboost focus almak daha mantıklı yakın fiyat çevresinde. Zaten altyapı olarak benzer araçlar. Hakeza motor bilgisi yoksa veya ele anahtar alıp ufak tefek şeylerle uğraşılamayacaksa sonradan turbo yapmak genelde uğraştırıcı, çoğu zaman can sıkıcı olabiliyor.
Aracın bir diğer sahibi olarak ben 75hpye g3ri döndüm :) dünyevi şeyler bunlar :) şimdi egzoz ucu taktiriyorum 15 hp alıyorum :)
huseyinkarakurt
22-09-2015, 09:11
Focus ecoboost için benim arabanın üstüne 20.000 tl istiyorlar.
Dün bostancı sanayideydim. prins lpg fyatını sordum da 7.500 tl olmuş.
wv tech hi araştırdım onun yerine başka bir yer tavsiye ettiler.
focus 30.000 tl civarına patlayacak deymez...
Bakalım üç beş modifiyecilerde yaptıracağız bişiler
huseyinkarakurt
20-02-2016, 14:39
Merhaba Turbo olayına geri dönüş yaptık. Kararımız kesin. 0,6 basınç bana yeterli. wv tech den bilgileri almam gibi bir durum söz konusu değil.
bana turbo olarak ne turbosu kullanıldığının bilgisini verebilir misiniz? dcı 1.5 turbo ile fluens intercoolerı uygun olur mu ?
bozkurt358
12-06-2016, 22:39
Merhaba Turbo olayına geri dönüş yaptık. Kararımız kesin. 0,6 basınç bana yeterli. wv tech den bilgileri almam gibi bir durum söz konusu değil.
bana turbo olarak ne turbosu kullanıldığının bilgisini verebilir misiniz? dcı 1.5 turbo ile fluens intercoolerı uygun olur mu ?
kardeş merhaba istanbulda mı yaşiyorsun _?
atilla_88
09-07-2016, 14:05
Herkes farklı yazmış konuda, mazdaya setup yapılıyor mu yapılmıyor mu?
12 psı Evet yaptık oldu sorunsuz kullandım. Satalı iki sene oldu mazdayı. Alan arkadaşta sorunsuz aynı şekilde biniyor. Mazdanın mekaniği gerçekten çok başarılı. Düzgün yapılırsa kırmak zor bence.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.