Orijinalini görmek için tıklayınız : Evo 8 - Bugeye STİ ?
Görkem.Y
17-10-2013, 00:49
Arkadaslar şuanki aracım ''Colt CZT'' sattıktan sonra ; bu iki araçtan birini düşünüyorum.
Bütçem 55bin civarı , genel olarak önerilerinizi bekliyorum.
Karızma :kırmızı evo VIII
Evo mu STI mi tartışması senelerdir yapılır, hiç bir zaman biri diğerine tam bir üstünlük kuramamıştır. İki aracında kendine göre artıları eksileri var. Hangisinin seçileceği tamamen gönül meselesidir yani
2004 STI 2 yıl kullandım
2006 Evo IX 5 ay kullandım
Suan Evo X kullanıyorum
Bence Evo
MertSerhanÖ.
17-10-2013, 01:17
görkem benim hertürlü önerim evo'dan yana:)
Karızma :kırmızı evo VIII
Evo mu STI mi tartışması senelerdir yapılır, hiç bir zaman biri diğerine tam bir üstünlük kuramamıştır. İki aracında kendine göre artıları eksileri var. Hangisinin seçileceği tamamen gönül meselesidir yani
2004 STI 2 yıl kullandım
2006 Evo IX 5 ay kullandım
Suan Evo X kullanıyorum
Bence Evo
Evo 8 ile 2004 2005 sti i tam olarak karsilastirabilirmisiniz,motor ici ve yuruyen sanziman vs vs olarak?Neden evo ya da neden sti degil ya da ikisininde + - yonleri?
Bu arada bugeye evo 8 sorusuna evo 8 diyorum biraz model ve dizayn sebebiyle.
Görkem.Y
17-10-2013, 01:35
Karızma :kırmızı evo VIII
Evo mu STI mi tartışması senelerdir yapılır, hiç bir zaman biri diğerine tam bir üstünlük kuramamıştır. İki aracında kendine göre artıları eksileri var. Hangisinin seçileceği tamamen gönül meselesidir yani
2004 STI 2 yıl kullandım
2006 Evo IX 5 ay kullandım
Suan Evo X kullanıyorum
Bence Evo
Biliyorum sanırım evoforumturkiyeden sizi :) Benide Evo8 cezbediyor suan için.
görkem benim hertürlü önerim evo'dan yana:)
Hacı bakalım benimde niyetim o yönde , önümüzdeki günler ne getirecek göreceğiz :)
Seuvqhrsjwo
HdQn1-786LU
2.videonun sonundaki Jeremy abimizin söylediği cümle fena :)
bu arada tercihimi söylememe de gerek yok sanırım :D
Gunes G.
17-10-2013, 02:10
bugeye
+ aktarma sistemi
+ boxer sesi
+ ucuz ve cok cikma parca
- Top mount intercooler
- Boxer motorun olusturdugu can sikan zorluklar (1 buji degistirmek bile izdirap)
- Evo'ya gore daha dayaniksiz standart motor
Evo
+ 400hp'lere kadar kaldirabilen standart motor
+ daha iyi yol tutus
- kotu suspansyon sistemi
- klasik karaktersiz 4G63 motor sesi
- yuksek benzin sarfiyati ve isletme maliyeti
Net bir sonuc yok ortada, duruma gore secim yapmak lazim...
P.S Simdi video'yu izledimde cok netmis gercekten.
Subaru is a good boy's car, mitsu is a men's car :P
EVO VIII (2003) IMPREZA WRX STi
Ağırlık: 1470 kg 1480 kg
Turbocharge: Turbocharged 4G63 Inline-4 Turbocharged Flat-4
Motor-Silindir: DOHC, 4 Valves per Cyl DOHC 4 Valves per Cyl w/AVCS Variable Valve Timing
Max. Güç: 202.1 kw / 271.0 hp @ 6500 rpm 223.7 kw / 300.0 hp @ 6000 rpm
Max. Tork: 370.14 nm / 273 ft lbs @ 3500 rpm 406.75 nm / 300 ft lbs @ 4000 rpm
Vites Kutusu: 5 Vites Manual 6 Vites Manual
Son Hız: 249.4 kph / 155 mph 249.4 kph / 155 mph
Impreza WRX STi vs Evo VIII - AA Torque Show - YouTube (http://youtu.be/t0YlA5kvnh4)
Bu arabalar topgear da 5 kez karsılastırıldı
Canını aylmak istersen sti parçası bıraz daha ucuz evo ya gore
Evonunda transfer vs sorunları var
Cesıtlı bılgıler mevcut bır çok forumda :)
Bır adım onde evo
Arkadaşlarla nargile içerken falan en çok konuştuğumuz konudur bu STİ mı EVO mu :) Hakkaten her dakika tartışması yapılabilicek zevkli bir konu ve çok da ilgilendiğim bir konu.
Paşaoğlu Garaj'da bu konu tartışılırken denk gelmiştim ve duyduklarımı aktarıyorum.
Yol tutuşta Evo'nun STİ'dan her modelinde (makinen-gc8) daha iyi olduğunu söylediler.
Stock motorda STİ Evo'dan daha zayıf. Özellikle Bugeye ve Hawk eye versiyonları. Blobeye versiyonun bunlara göre şanzıman ve motor olarak daha dayanıklı olduğu konuşuldu.
Yine stock motorda Evo'nun MIVEC motorunun ciddi verimli ve herşeyden önce çok sağlam kırılması kolay olmayan bi motor olduğunu biliyorum.
STİ'ın Evo'ya göre daha hantal olduğu konuşuldu ama yukarıdaki veriye bakılırsa sadece 30kg fark var neye göre söylendi bilmiyorum.
Sürüş keyfinde ise kesinlikle STİ. Boxer motor sesi,HKS egzos ile olan uyumu vs...
Kişisel tercihim 2005 DCCD diff STİ ama yapılan yerli yabancı her karşılaştırmada Evo 1 tık önde.
_muhaRRem
17-10-2013, 06:23
2005 2.0 dccd sti ve evo 8 kullanan birisi olarak .
Sti ın vites geçişleri çok mükemmel yürüyenin sağlamlığı herzaman güven veriyor istediğin zaman istediğin şartta 0 dan kafa dikebilirsin :)
Motor sesi kendine özgü , evo dan daha güzel kesinlikle
evo dan daha yumuşak ve bütüüün parçaları neredeyse yarı fiyatına
istediğin zaman c diff ten akratmayla oynayıp s2000 gibi yanlayabilirsin :)
sti 2.0 litre güncel motorlarıda ayrıca çok sağlam
Ben mesela birdaha evo almam ama yine 05 dccd sti herzaman alırım.
dragon07
17-10-2013, 09:50
evonun motoru daha dayanıklı STİın şanzımanı
sti parçaları ucuz evo pahalı
500hp ye kadar EVO 500hpden sonra STİ :)
şimdi başlıkta bugeye sti vs evo 8 deniyor,
bu durumda evo 8 motor şanzıman aktarma heryönden sti dan üstün bir araçtır,parça işine gelimce temsa saolsun tr de her parçası imprezadan daha pahalıdır doğru ama yurt dışında fiyatlar tamamen aynı sayılır.
bana göre standart olarak 2005 dccd 2.0sti subilerin motor yuruyen olarak en sağlam ve en güçlü olanıdır.
tr ye giren diğer butun imprezalar evoya karşı mekanik olarak çok daha fazla zayıf kalırlar..
konu çok uzun sayfalarca yazarım ama gerenk yok,ikiside ii arabadır,paranın karşılıgını fazlasıyla verirler
Bence Blobeye sti da listenizde olmalı..
Bu konuda anket açılsa katılım çoğunlukla olduğu sure açık ara farkla evo alır
Zamanında 106 -saxo tartışması gıbı :)
İkisinin zevki bence cok ayri subi'nin boxer sesi ve parcalarin ciddi anlamda evoya gore uygun olmasi (tr sartlarinda) sanzuman'inin kolay kolay bisiy olmamasi arti yonleri ama motoru bir evo kadar malesef dayanikli deil. Evo'ya bi abim zamaninda domuz gibidr bisy olmaz demisti kesinlikle ole bolt-on parcalarla ciddi guc ve sorunsuz binersin. Ben yaklasik 1.5 sene bindim suan tekrar kanatli alsam yine evo alirim. Evo'nun bana gore alininca ilk yapilacak seyi ya oem baski balata ile biniceksin yada twinplaye takicaksin. Exedy'nin stage xxx baskilar ciddi yoruyor araci.
Bu arada benden sana tavsiye hangi araci alirsan kesinlikle refaransli olsun. İkisinin de masraflisi hayattan sogutur.
kesinlikle subaru alırdım çıt kırıldım evo yla gezmektense canını aldığında dahi çıt çıkarmayan subaru tercihimdir..o dandik aktarma o dandik şanzumanla evo dan bir yol olmaz..evo daha yakışıklı ama böyle bir araba alırkende cebini ve alacağın zevki daha öncelikli düşünmelisin.
şimdi başlıkta bugeye sti vs evo 8 deniyor,
bu durumda evo 8 motor şanzıman aktarma heryönden sti dan üstün bir araçtır,parça işine gelimce temsa saolsun tr de her parçası imprezadan daha pahalıdır doğru ama yurt dışında fiyatlar tamamen aynı sayılır.
bana göre standart olarak 2005 dccd 2.0sti subilerin motor yuruyen olarak en sağlam ve en güçlü olanıdır.
tr ye giren diğer butun imprezalar evoya karşı mekanik olarak çok daha fazla zayıf kalırlar..
konu çok uzun sayfalarca yazarım ama gerenk yok,ikiside ii arabadır,paranın karşılıgını fazlasıyla verirler
evonun hiç bir modeli STI ın hiç bir modelinden yürüyen aktarma ve şanzuman olarak üstün olamaz.
dragon07
17-10-2013, 11:31
STİ şanzımanı hiçbir işlem görmeden 1000hpye dayanıyor .hangi evo modeli standart şanzımanla 600hp yürüyordaily drive..?
Eyup Duygun
20-10-2013, 15:56
Goruntu vs goreceli kavram fakat sti alcak olsam 2005 dccd li alir kafam rahat binerim. Evo da yuruyen transfer sikinti olabiliyor sti da yuruyen sanzuman cok cok saglam 2005 te motorda gayet saglam
HondatugraL
20-10-2013, 16:01
Benim gözümde evo bi sti değil. Evoda severim ama subaru sesi için bile alınır.
her ıkısınıde sahıp oldum.1 sene kullandım .
her konuda kesınlıkle EVO : )
STİ şanzımanı hiçbir işlem görmeden 1000hpye dayanıyor .hangi evo modeli standart şanzımanla 600hp yürüyordaily drive..?
1000hp yemi dayanıyor???hangi kafadasınız bılmıyorumda dünyada 1000hp ye dayanan bir impreza şanzımanı yok olmasıda mümkün deil stock olarak.evo nun 5 ileri şanz.nın neye nekdr dayandığını BİZ kullananlar buralarda gayet iyi biliyoruz,dünyada biliyor.
sti şanzmnıda basarılıdır ama 6ileri oran olarak super ayarlanmıs 5 ileri evo şanzm na karşı zayıf kalır
kesinlikle subaru alırdım çıt kırıldım evo yla gezmektense canını aldığında dahi çıt çıkarmayan subaru tercihimdir..o dandik aktarma o dandik şanzumanla evo dan bir yol olmaz..evo daha yakışıklı ama böyle bir araba alırkende cebini ve alacağın zevki daha öncelikli düşünmelisin.
evonun hiç bir modeli STI ın hiç bir modelinden yürüyen aktarma ve şanzuman olarak üstün olamaz.
çit kırıldim bi evo buralarda yok,kullandığım 8 adet evonun hiçbirinde yada çevremdeki onlarca hiçbir evo kullanıcısında yok hatta dünyada bile yok:),sizin oralarda bi sıkıntı var heralde?
sanayiye gidin bol bol subi görürsünüz.
ikiside iyi arabadır fanatik olmaya gerek yok dünya kdrda sti ım oldu gayet rahat karşılaştırabiliyorum yani.
Yok artık...
Standart hangi şanzıman 1000 hp ye dayanır Allah aşkına yaa...
1000 hp arabanın torku en az 1000 hatta 1000 üstüdür,o kadar torku nasıl aktarabilicek?
Allah aşkına uydurma sallama yorum yazmayalım forum çok komik bir hal alıyor.
tMYocOHimnI
Mitsubishi Evo vs Subaru WRX sti vs Audi S4 ( stock ) - YouTube (http://youtu.be/tMYocOHimnI)
Seneler oncesınden bır vıdeo
evoda bobin 3dk buji 5 dk da sökülüyor. yatak yorgan kontrolu 1 saatte. bu saydıklarım en basıtleri subaruda yatak yorgana bakma şansın yok motor yere ınmeden. bobın ve buji desen en az 1 er saat.
yürüyen STI
motor EVO
black mamba evo bildigim kadaryıla 705 hp de kendi şanzumanını kullanıyordu sadece oranları değişikti sanırım.
3 4 stı'm oldu subaruya her bındıgımde kırılacak korkusuyla gezdim :) evoda kafam rahat :)
evo kırılmaz diye birşey yok ama stı a göre daha saglıklı oldugu kesin. biraz şans ve kısmet meselesi...
hakkında hayırlısı..
çit kırıldim bi evo buralarda yok,kullandığım 8 adet evonun hiçbirinde yada çevremdeki onlarca hiçbir evo kullanıcısında yok hatta dünyada bile yok:),sizin oralarda bi sıkıntı var heralde?
sanayiye gidin bol bol subi görürsünüz.
ikiside iyi arabadır fanatik olmaya gerek yok dünya kdrda sti ım oldu gayet rahat karşılaştırabiliyorum yani.
Ben bu forumda marka savunmya gelince gc8 e stock sanzuman 500 hp binen gordum o yuzden haklisiniz evonun sanzuman yuruyen aktarma cok saglam.benim gordugum yuruyenden sanzumandan sikinti ceken evolar sonradan yapma evodur muhtemelen :)
Yok artık...
Standart hangi şanzıman 1000 hp ye dayanır Allah aşkına yaa...
1000 hp arabanın torku en az 1000 hatta 1000 üstüdür,o kadar torku nasıl aktarabilicek?
Allah aşkına uydurma sallama yorum yazmayalım forum çok komik bir hal alıyor.
Rs2 sanzumani 1000hp de sikinti cikarmiyor gerci baska konularda vag sanzumanlara demedikleri kalmadi ama idare eder bi deger kanimca :)
dragon07
20-10-2013, 19:49
valla size şöyle bi örnek vereyim gördügüm,
hawkeye btu48 2.5lt bw368xl turbo 2.48bar üstünede 100-200shot nos basıyodu sadece triple carbon baskı balata vardı bayada kaldırıyordu hee 1000hp degilde 900dür :) şanzıman kırmadan bi dünya draglara girdi kırmadan :) problem degil 750hp olsada Allah bereket versin .
Bu şanzıman konusu evo forumunda da tartışılmış, ilginç yorumlar var :)
Sti transmission vs evo transmission - evolutionm.net (http://forums.evolutionm.net/evo-general/296116-sti-transmission-vs-evo-transmission.html)
Bildiğim kadarıyla 5 ileri şanzımanı olupta upgrade yapmak isteyen sti sahipleri genelde aftermarket ürünlerden çok 6 ileriye geçiyor, türkiyede de var bildiğim.
Bir de belirli bir güçten sonra evo'nun oem debriyajı ve transferi zorlanıyor, özellikle sti 6 ileride 400-450+ hp olarak oem debriyajla kullananlar çok sayıda var.
Ben subaruyu daha çok seviyorum, ama subaru daha iyidir anlamına gelmiyor. Tamamiyle tercih meselesi.
Peki stok motor ve yuruyenle pist kullaniminda hangisi daha dayaniklidir desek?Misal buyuk turboya gectiniz ayar guzel yapildi ama debriyajindan pistonuna hersey standart kaldi ciktiniz sogutmadan cayir cayir turluyorsunuz.Hepsini ayni kondusyonda sayarsak evo 8 vs evo 9 vs sti 2.0 vs sti 2.5 olarak ve hangisi hangi yonuyle?
ecz_murat
20-10-2013, 21:01
İki araçta keyif aracı olduğuna göre ufak tefek artı eksilerin lafı olmaz hangisi seni cezbediyorsa onu almalısın ayrıca hangisini alsan bol bol çok keyifli ve can sıkıcı anların olacaktır
ecz_murat
20-10-2013, 21:03
Büyük turbo ile pist doğru seçim olmaz stoc turbo ile daha keyif alırsınız stoc turbo ile ikiside sorun çıkarmadan turlayabilirsiniz mühim olan güçten ziyade fren ve yol tutuş oda aralarında yine atla deve yok
Büyük turbo ile pist doğru seçim olmaz stoc turbo ile daha keyif alırsınız stoc turbo ile ikiside sorun çıkarmadan turlayabilirsiniz mühim olan güçten ziyade fren ve yol tutuş oda aralarında yine atla deve yok
Zannediyorumki evo 8 in turbosu agirligina gore pistte cok hizli olmaya yetmeyecek buyuklukte td04 diye biliyorum yanlissam duzeltiniz.Hani sormaktaki amacim dayaniklilik ve yuksek isilarda calisma kabiliyeti anlaminda.
Eyup Duygun
21-10-2013, 00:37
Zannediyorumki evo 8 in turbosu agirligina gore pistte cok hizli olmaya yetmeyecek buyuklukte td04 diye biliyorum yanlissam duzeltiniz.Hani sormaktaki amacim dayaniklilik ve yuksek isilarda calisma kabiliyeti anlaminda.
Evo9 turbosuna 1.7 - 1.8 cıvarı basınc basılır stock ecu remap ile üst kapakda egz yay sapka saplama takviyesıyle 350-370hp aralıgında turbo lag olmadan mis gibi gazlanır.
Erdem K.
21-10-2013, 08:16
2000 - 2002 yılları arasında üretilen bir bugeye sti ile
Sanırım 2003 - 2005 yılları arasında üretilen bir evo8'in o mu bu mu şeklinde tartışılması ve rakip olması bile bence güzel bir durum...
Fanatikliğim yok, açıkcası bugeye sti'ları da kasa itibariyle çok beğenirim, ama gerek bazı arkadaşların bahsettiği sebeplerden gerekse kişisel tercihimden, konu başlığı olan iki araç arasından evo8'i tercih ederdim (mümkünse kırmızısı). :)
Ama blobeye sti (hatta dccd'li sti) ile evo8 veya 9 arasında kalsaydınız, sanırım biraz da özel sebeplerden olsa gerek kesinlikle blobeye derdim :)
Eğer imkanınız varsa, iki aracı da kullanın, gezin, ondan sonra araştırmalarınız sonucunda hangisi aklınıza yatarsa onu alırsınız. Hayırlısı olsun ...
Gunes G.
21-10-2013, 10:06
Evo9 turbosuna 1.7 - 1.8 cıvarı basınc basılır stock ecu remap ile üst kapakda egz yay sapka saplama takviyesıyle 350-370hp aralıgında turbo lag olmadan mis gibi gazlanır.
:icon_tup:
kesinlikle sti,bana göre albenisi ve sesi daha hoş
Bulut Y.
21-10-2013, 14:32
Şöyle yerle bir Bi hawkeye olsa.. Blitz cat backli falan
2003 Model STI, 2007 Model STI ve şu an 2005 Model Evo 8. Türkiye şartlarında STI daha ağır basıyor ama Evo'da kesin ve kesin denenmesi, tecrübe edilmesi gereken bir kanatlı.
http://www.techturkey.com/forum/drag/125088-8-temmuz-rpm-race-events-bizol-drag-race-championship-12-a-49.html
927 ve 928'. mesajlara bakın...
9sn de akhisarı koşan GC8de STOCK STI şanzımanı vardı...
Videoyu izleyin:0G7PXPjD2jo
9.464 yapan bu arabada (9.3 de yaptı aynı haftasonu) "STANDART STI ŞANZIMAN" vardı...
O süreye inebilmek için kaç hp lazım bir arabaya onu da hesap edersiniz bir zahmet...
Çok komik değil mi? ;)
ahmetgurlek
23-10-2013, 16:12
doğru bir karşılaştırma olmamış. bugeye serisi 2001-2002, evo 8 ise 2003-2004. evo 9 2005'te çıktı piyasaya. yani evo 8 in muadili blobeye diyebiliriz. ama illaki bu iki araç arasında kıyaslama yapılacaksa evo 8 daha ağır basar. yeni her zaman daha iyidir, teknolojisi, kalitesi vs. (standart araçlar için konuşuyorum, modifiyeli olanlarda durum değişir). ben bugeye ı sadece iyi bir yerde motoru yapılmışsa ve referanslı bir arabaysa düşünürdüm. diğer türlü evo 8 alırdım.
ben de zamanında evo ve subaru arasında kalmıştım. ancak benimkiler muadildi, evo 9 vs hawkeye. benim tercihim subaru oldu. nedenlerini şöyle sıralayabilirim:
1) boxer motor sesi
2) görüntü (hawkeye serisi bence tüm subaru ve evo serilerinin en güzeli)
3) kolay ve nispeten ucuz parça temini
4) türkiye'de daha yaygın olması (motor yapılması, modifiye edilmesi vs yi kastediyorum)
3 yıldan uzun bir süredir subaru kullanıyorum. sıkıntı çıkarmıyor mu, çıkarıyor tabi ki ama aktarması, yol tutuşu, şanzımanı çok başarılı. hele pistte :)
Gunes G.
23-10-2013, 16:21
http://www.techturkey.com/forum/drag/125088-8-temmuz-rpm-race-events-bizol-drag-race-championship-12-a-49.html
927 ve 928'. mesajlara bakın...
9sn de akhisarı koşan GC8de STOCK STI şanzımanı vardı...
Videoyu izleyin:0G7PXPjD2jo
9.464 yapan bu arabada (9.3 de yaptı aynı haftasonu) "STANDART STI ŞANZIMAN" vardı...
O süreye inebilmek için kaç hp lazım bir arabaya onu da hesap edersiniz bir zahmet...
Çok komik değil mi? ;)
Pist bayagi kisaydi yanlis hatirlamiyorsam burda :soru:
wrcsinan
23-10-2013, 16:23
500hp ye kadar EVO 500hpden sonra STİ :)
bence tam tersi
Gunes G.
23-10-2013, 16:24
3 yıldan uzun bir süredir subaru kullanıyorum. sıkıntı çıkarmıyor mu, çıkarıyor tabi ki ama aktarması, yol tutuşu, şanzımanı çok başarılı. hele pistte :)
Pistte demissinde en hizli subaru 02:41.08 donmus Istanbul Park'ta en hizli evodan 11 saniye kadar daha yavas, nasil olacak bu isler :p
Piste cikinda subaru gorelim :rolleyes:
doğru bir karşılaştırma olmamış. bugeye serisi 2001-2002, evo 8 ise 2003-2004. evo 9 2005'te çıktı piyasaya. yani evo 8 in muadili blobeye diyebiliriz. ama illaki bu iki araç arasında kıyaslama yapılacaksa evo 8 daha ağır basar. yeni her zaman daha iyidir, teknolojisi, kalitesi vs. (standart araçlar için konuşuyorum, modifiyeli olanlarda durum değişir). ben bugeye ı sadece iyi bir yerde motoru yapılmışsa ve referanslı bir arabaysa düşünürdüm. diğer türlü evo 8 alırdım.
ben de zamanında evo ve subaru arasında kalmıştım. ancak benimkiler muadildi, evo 9 vs hawkeye. benim tercihim subaru oldu. nedenlerini şöyle sıralayabilirim:
1) boxer motor sesi
2) görüntü (hawkeye serisi bence tüm subaru ve evo serilerinin en güzeli)
3) kolay ve nispeten ucuz parça temini
4) türkiye'de daha yaygın olması (motor yapılması, modifiye edilmesi vs yi kastediyorum)
3 yıldan uzun bir süredir subaru kullanıyorum. sıkıntı çıkarmıyor mu, çıkarıyor tabi ki ama aktarması, yol tutuşu, şanzımanı çok başarılı. hele pistte :)
Kücük bir düzeltme yapabilirseniz. 2005 yılında Evo 8 üretimi devam etti. 2006'da 9 cıktı.
olaya Evo 9 u hiç karıştırmayın standart turbo ile canberkin aracının neler yaptığı ortadaydı.
ps: Güneş abi pazar günü roadrunner i izleyebiliyoruz mu pistte :)
yusufvozkan
23-10-2013, 16:39
Pistte demissinde en hizli subaru 02:41.08 donmus Istanbul Park'ta en hizli evodan 11 saniye kadar daha yavas, nasil olacak bu isler :p
Piste cikinda subaru gorelim :rolleyes:
Körfez pistinde dönüyor Subaru'lar 30 tane evo toplansında piste çıksın görelim:icon_tup:
Pistte demissinde en hizli subaru 02:41.08 donmus Istanbul Park'ta en hizli evodan 11 saniye kadar daha yavas, nasil olacak bu isler :p
Piste cikinda subaru gorelim :rolleyes:
Ona biraz subaru sahiplerinin araclari uzerindeki hassas ve nazik kullanimi diyelim yeni kasa hatta standart bi sti in 2.30-2.35 donmemesi garip olan.
SubieGuy
23-10-2013, 16:47
Pistte demissinde en hizli subaru 02:41.08 donmus Istanbul Park'ta en hizli evodan 11 saniye kadar daha yavas, nasil olacak bu isler :p
Piste cikinda subaru gorelim :rolleyes:
Gunes,
Ankara'da elimizin altında öyle gidebileceğimiz pist olsa, inan tersi olur.
Ankara'dan araçları yükle, piste gir, geri yükle dön demek, ne yazık ki sizin gibi her hafta sonu piste gidebilmeyle karşılaştırılamıyor.
Ama son birkaç seferdir körfeze gidebiliyoruz, 51 dönen ve günlük kullanılan STi var misal...
İstanbulpark ta inşallah olacak, Ankara subarucularının aklında bayağı bir zamandır var, ama denk getiremedik herkesi birden...
Günlük araba tercihine gelirse, ben olsam bugeye yerine EVO8 alırım. Sonuçta model farkı var, yıl farkı var.
Ama muadili olan blobeye 2005 STi mı, EVO8 mi dersen, iş tersine döner, DCCD'li STi ülkemiz şartlarında her türlü tercih sebebi olur, gerek parça açısından, gerek günlük binebilmek odaklı, gerek sorunsuzluk olarak...
Son olarak, EVO-STi kardeştir, bunları ayıran kalleştir. :D
Selamlarımla...
Gunes G.
23-10-2013, 16:48
Körfez pistinde dönüyor Subaru'lar 30 tane evo toplansında piste çıksın görelim:icon_tup:
F1 pisti varken korfez'e mangala gidilir artik :)
Ona biraz subaru sahiplerinin araclari uzerindeki hassas ve nazik kullanimi diyelim yeni kasa hatta standart bi sti in 2.30-2.35 donmemesi garip olan.
Pist orada, transponder orada, donen doner, don(e)meyen bakar :)
ps: Güneş abi pazar günü roadrunner i izleyebiliyoruz mu pistte :)
Sezonu kapattim eksiklerden oturu aslinda ama one kilitli diff takiyorum ve sanzimani duzeltiyorum yarin insallah, yetisirse test amacli cikmayi planliyorum.
yusufvozkan
23-10-2013, 16:49
http://k1310.hizliresim.com/1g/r/tuvzm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Körfez pistinde dönüyor Subaru'lar 30 tane evo toplansında piste çıksın görelim:icon_tup:
Haklısınız abicim Subi lerin toplanıp pist organizasyon yapmaları çok güzeldi,
de Körfezde süre yapmış evolar var :) subilerin bi sürelerini öğrenemedik acaba ne durumda diye güneş abim de resmi bir süre olup olmadığını bilmediği için öyle dediğini düşünüyorum.
Gunes G.
23-10-2013, 16:52
Son olarak, EVO-STi kardeştir, bunları ayıran kalleştir. :D
Selamlarımla...
EVO-STi kardestir :icon_tup: ama istanbul'daki subicileri piste cekemedik bir turlu, artik ara gaz verme yontemini deniyorum gelsinler diye :)
Benim inancim supersportlari rahatsiz edebilecek subarularin evolarin yapilabilecegi uzerine, eglenceli kisim o zaman basliyor zaten. Gelin dostum beraber eglenelim :icon_tup:
Sezonu kapattim eksiklerden oturu aslinda ama one kilitli diff takiyorum ve sanzimani duzeltiyorum yarin insallah, yetisirse test amacli cikmayi planliyorum.
O zaman pazar günü Bora abiyle beraber senide izlemek istiyoruz abi iki kanatlı görelim :icon_tup:
SubieGuy
23-10-2013, 16:54
İnşallah, her seferinde toplanmaya çalışıyoruz, aksilik çıkıyor, umarım Angara ekibi de gelip İstanbulpark'ı öğrenecek zamanla, sonra da süreler gelmeye başlar, senin setup gibi pist odaklı araba yapanlar başladı artık şükür...
yusufvozkan
23-10-2013, 16:56
Haklısınız abicim Subi lerin toplanıp pist organizasyon yapmaları çok güzeldi,
de Körfezde süre yapmış evolar var :) subilerin bi sürelerini öğrenemedik acaba ne durumda diye güneş abim de resmi bir süre olup olmadığını bilmediği için öyle dediğini düşünüyorum.
Ben subaru hızlı evo hızlı filan demedim yanlış anlaşılma olmasın. Arkadaş pistte görelim dedi o yüzden. şu organizasyondaki adamların en fazla 5 tanesi bu foruma üye sanki subaru" pistte kırılır diye çıkmıyorlar" anlaşılmasın.
piste çıktım ertesi gün işe gittim arabamla. standardın dışına çıkınca zaten iyi olan araba değil iyi yüklenen araba sağlam ve hızlı zaten.
saygılar.
Gunes G.
23-10-2013, 16:59
O zaman pazar günü Bora abiyle beraber senide izlemek istiyoruz abi iki kanatlı görelim :icon_tup:
Sanzimanin gecmeme sorunu cozduk, bu seferde baski balata adam gibi ayirmadigi icin 4000 ve uzeri devirlerde vitesler cartlamadan gecmiyor, simdi repair kit'le twin plate'i yeniliyoruz, hazir acmisken one de quaife'in atb lsd'sini takiyoruz. Bakalim bakalim neler olacak :)
Bora widebody'si sayesinde buyuk lastik takabiliyor, dunya kadarda tecrubesi var bu pistte, bi aksaklik olmazsa 2:20 (+- 2sn) donecegini tahmin ediyorum.
Pist bayagi kisaydi yanlis hatirlamiyorsam burda :soru:
375 metre idi pist bu videoda...
o haliyle en hızlı süre 9.9küsür süre ile MSky'a aitti öncesinde...
27 metre kısa olsa pist, +200km ile 375. metreden geçen ve 402. metreye kadar hızlanan araç ne kadar daha extra süre yapar sence?
0 km den kalkıp 375 metre yol alırken 9.3 sn ihtiyaç duyan arabanun +200km ile 27 metreyi kat etmesi fazla zaman almaz,her şekilde 10sn altı rahat çıkartırdı ve bunu STOCK şanzımanla, pistin VHT'siz kısmında STOCK YÜRÜYEN ve STOCK AKTARMA ile yaptı....
Burada DP555 muhabbeti yapmıyorum, zaten araba söküldü...
Videoyu koymamdaki araç STOCK STI ŞANZIMAN, STOCK STI YÜRÜYEN ile bazı arkadaşların ÇOK KOMİK dedikleri güçleri kaldıranilmesidir...
STI iyi EVO kötü demiyorum asla ama Aktarma ve Yürüyende STI'n "çok komik" denilecek seviyedeki güçleri kaldırmasını anlatmaya çalıştım...
2 aracın da artıları var birbirine göre, kişinin tercihine kalmış, birisi iyi diğeri kötü demiyorum yanlış anlaşılma olmasın yani....
Gunes G.
23-10-2013, 18:26
375 metre idi pist bu videoda...
o haliyle en hızlı süre 9.9küsür süre ile MSky'a aitti öncesinde...
27 metre kısa olsa pist, +200km ile 375. metreden geçen ve 402. metreye kadar hızlanan araç ne kadar daha extra süre yapar sence?
0 km den kalkıp 375 metre yol alırken 9.3 sn ihtiyaç duyan arabanun +200km ile 27 metreyi kat etmesi fazla zaman almaz,her şekilde 10sn altı rahat çıkartırdı ve bunu STOCK şanzımanla, pistin VHT'siz kısmında STOCK YÜRÜYEN ve STOCK AKTARMA ile yaptı....
Burada DP555 muhabbeti yapmıyorum, zaten araba söküldü...
Videoyu koymamdaki araç STOCK STI ŞANZIMAN, STOCK STI YÜRÜYEN ile bazı arkadaşların ÇOK KOMİK dedikleri güçleri kaldıranilmesidir...
STI iyi EVO kötü demiyorum asla ama Aktarma ve Yürüyende STI'n "çok komik" denilecek seviyedeki güçleri kaldırmasını anlatmaya çalıştım...
2 aracın da artıları var birbirine göre, kişinin tercihine kalmış, birisi iyi diğeri kötü demiyorum yanlış anlaşılma olmasın yani....
Kac metre oldugu hala tam olarak bilinemeyen bir pistte yapilan yarista yarisan tork grafigini ve kullanilan parcalari bilmedigimiz bir aractan mumkunse net rakamlar kullanarak bahsetmeyelim keza herhangi gecerliligi olan bir yaris bile degil, bosuna varsayimlara girmeyelim yani.
Benim bildigim TR'de 10 saniye alti arac hala yok 1/4 mil'de ama bu baska bir konu.
STI'in aktarmasi, sistemin yapisindan oturu EVO'dan daha saglam olabilir ama yok efendim 1000 beygir kaldirir, stock aktarma ile WRC'ye katilsan kirilmaz tadinda aciklamalarda hayali olmaktan oteye gitmiyor, hem anlamsiz hem gereksiz bir muhabbete surukluyor konuyu, gerek yok bunlara..
ahmetgurlek
24-10-2013, 08:41
Kücük bir düzeltme yapabilirseniz. 2005 yılında Evo 8 üretimi devam etti. 2006'da 9 cıktı.
Mitsubishi introduced the Lancer Evolution IX in Japan on March 3, 2005,[16] and exhibited the car at the Geneva Motor Show for the European market the same day.[17] The North American markets saw the model exhibited at the New York International Auto Show the following month.[18] The 2.0 L Mitsubishi Sirius engine#4G63 engine has MIVEC technology (variable valve timing), and a revised turbocharger design boosting official power output at the crankshaft to 291 PS (214 kW; 287 hp) and torque to 392 N·m (289 lb·ft).
wikipediadan alıntıdır. evo 9 2005'de çıktı.
Biz niye draglarda o kadar yildir srock yuruyenli bi evo goremiyoruz arkadsdlsr 23456789 farketmez nerde bu cok saglam yuruyenli evolar? Draglarda yillardir stock sanzuman yuruyenli bir suru subaru yarisiyor 9 sn yapiyor 10 sn yapiyor farketmez 375 meteede 9sn yapmis farketmez hadi ultra mega yuruyenli evolarinizla girin siz 300 metreyi 9 sn gidin bizde izliyelim.bencede bosa yorum yapiyoruz daha dayanikliligini bile test etmeye g.tunuzun yemedigi bi arabanin yuruyenini gelip bidi bidi savunuyosunuz.birakin bos muhabbetide uygulama gorelim.
Gunes G.
24-10-2013, 09:23
Biz niye draglarda o kadar yildir srock yuruyenli bi evo goremiyoruz arkadsdlsr 23456789 farketmez nerde bu cok saglam yuruyenli evolar? Draglarda yillardir stock sanzuman yuruyenli bir suru subaru yarisiyor 9 sn yapiyor 10 sn yapiyor farketmez 375 meteede 9sn yapmis farketmez hadi ultra mega yuruyenli evolarinizla girin siz 300 metreyi 9 sn gidin bizde izliyelim.bencede bosa yorum yapiyoruz daha dayanikliligini bile test etmeye g.tunuzun yemedigi bi arabanin yuruyenini gelip bidi bidi savunuyosunuz.birakin bos muhabbetide uygulama gorelim.
Terbiyesizlik yapmadan yazabilsen oturur konusuruz ama bu sartlarda mumkun degil.
Evet haklisin fazla uzatmaya gerek yok bu konuyu draglarda stock sanzuman ve yuruyenle 10 sn giden evo gordugumuz zaman konuya devam ederiz.
Mitsubishi introduced the Lancer Evolution IX in Japan on March 3, 2005,[16] and exhibited the car at the Geneva Motor Show for the European market the same day.[17] The North American markets saw the model exhibited at the New York International Auto Show the following month.[18] The 2.0 L Mitsubishi Sirius engine#4G63 engine has MIVEC technology (variable valve timing), and a revised turbocharger design boosting official power output at the crankshaft to 291 PS (214 kW; 287 hp) and torque to 392 N·m (289 lb·ft).
wikipediadan alıntıdır. evo 9 2005'de çıktı.
Tesekkürler bilgi için. Ben Tr şartlarını düşünmüştüm wikipedia'ya bakmamıstım. Eski aracım 2005 Evo 8'di. Bildigim kadarıyla TR'de 2005 evo 9 yok. TR biraz geriden takip ediyor sanırım.
dragon07
24-10-2013, 09:39
1000hpyi dilinize doladınız masturbasyon yapıyorsunuz
hiçbişey degiştirmeden kılçıksız 600hplik evoyla dragta kaç kere kalkabilirsiniz ? draglara giren evoların sadece şanzıman masraflarıyla stiya komple blok alınır :D
ahmetgurlek
24-10-2013, 10:06
Tesekkürler bilgi için. Ben Tr şartlarını düşünmüştüm wikipedia'ya bakmamıstım. Eski aracım 2005 Evo 8'di. Bildigim kadarıyla TR'de 2005 evo 9 yok. TR biraz geriden takip ediyor sanırım.
aynen doğrudur kardeşim...
1000hpyi dilinize doladınız masturbasyon yapıyorsunuz
hiçbişey degiştirmeden kılçıksız 600hplik evoyla dragta kaç kere kalkabilirsiniz ? draglara giren evoların sadece şanzıman masraflarıyla stiya komple blok alınır :D
Çok net:icon_tup:
Mutlu Değerli
02-11-2013, 02:46
Kankaa, I Like that EVO diye boşa demiyolar ;) anladın sen
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.