PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : focus 2 yay ısıtma presleme?



ferroo
25-10-2013, 13:25
arkadslar aracımı ufaktan basmak ıstıyorum ama ısıtmakmı daha yumusak olur presletmekmı hangısı daha ıyı olur yay almak ıstemıyorum sert olucagından dolayı...

emoro
25-10-2013, 13:36
Eibach yay alın bence hem yumuşak olur hem daha sağlıklı olur.

Onur Fatih
25-10-2013, 14:24
yav doğan şahin olur preslersin focus gibi arbaya yazık bence yumuşak spor yaylar var 100 liraya presletmek yerine 300 e spor yay alırım

Zorbey
25-10-2013, 14:34
Isıtmak kesinlikle ve kesinlikle arabayı takoz gibi yapıyor. Bence aracınız için bir çok yay var onlardan birini tercih edin :)

berkay_aydin
25-10-2013, 14:36
az basıcaksanız yay alın kesinlikle....

ferroo
25-10-2013, 18:55
presleme nasıl yapılıyorkı?

CasabLanca
26-10-2013, 01:32
presslemede istediğin zaman geri dönüş şansın var zararsız ziyansız
biz f10 bmw bile pressle bastık
bir de sana şöyle söyleyim custom coil yay işlerinde kullanılan en yaygın yay focus yayıdır yapı itibariyle presslemeye müsait yani

low&slow
26-10-2013, 02:19
presslemede istediğin zaman geri dönüş şansın var zararsız ziyansız
biz f10 bmw bile pressle bastık
bir de sana şöyle söyleyim custom coil yay işlerinde kullanılan en yaygın yay focus yayıdır yapı itibariyle presslemeye müsait yani

bende bu işi yaptım aylarca bende soguk press dıyorum :icon_tup:

Gunes G.
26-10-2013, 03:17
Yay isitilmaz veya preslenmez. Bunlar tehlikeli ve yanlis uygulamalar.

Gidin adam gibi bir yay alin, kendinizin de etrafinizdakilerin de hayatini tehlikeye atmayin.

Oznsrl
26-10-2013, 09:01
En mantklısı spor yay ama ilal pres yapcam diyosan sıcak pres sakın yaptırma soguk pres ben yıllardır kullanıyorum sıkıntı yok sıcak preste kırılan çok duydum

mert1612
26-10-2013, 09:09
ısıtmadan yani sıcak press kesinlikle yaptırma at arabası gibi olur. bende karşıyım custom işlere bence yay al

muratburunce
26-10-2013, 09:29
ucuz etin yahnisi misali olur 3-5 fazla ver yay al kafan rahat olsun...

ferroo
26-10-2013, 22:31
cok tesekkurler herkese :)

Merthan
26-10-2013, 23:19
presslemede istediğin zaman geri dönüş şansın var zararsız ziyansız
biz f10 bmw bile pressle bastık
bir de sana şöyle söyleyim custom coil yay işlerinde kullanılan en yaygın yay focus yayıdır yapı itibariyle presslemeye müsait yani
Geriş dönüş şansı olması mümkün değil.
Yayı basarken sorduğunda 'istediğin zaman tekrar eski haline getiririz' diyorlar fakat bu sadece 1 ay sürüyor.
Makinaya yay'ı sokup aynı bastığı gibi bu seferde uzatıyor,yay'ın bütün özelliği kayboluyor yalama oluyor ve sertliğini kaybedip patlak amortisör gibi oluyor.

Dükkandan çıkarken tamam dersin ama 1 ay sonra araba 2 cm aşşağıya düşer tekrar ve yay artık yaylıktan çıkmış olur.
Pres,mres,yay ısıtmak,yay kesmek,bakla aldırmak falan filan KESİNLİKLE uygulanmaması gereken şeylerdir.
100 TL böyle saçma sapan bişeye vereceğinize 300 TL'ye adam gibi spor yay alın,200 TL'ye hem tam randıman alın hemde hayatınızı koruyun.

ferroo
27-10-2013, 00:34
valla bı turlu karar veremedım napsam dıye focus 2 yayları 150 lıra zaten 100 lırada taksalar 250 bısıy degıl presde 70 tl arkadasım 2012 poloyu preslettı 5 aydır bı sorunu yok gayet memnun ama kafam karıstı...

serdar_yuksel06
27-10-2013, 00:46
Bız kendımız focus 2 dizel preslettık cok memmunuz. Hıc bır sıkıntı yok

CasabLanca
27-10-2013, 02:12
Geriş dönüş şansı olması mümkün değil.
Yayı basarken sorduğunda 'istediğin zaman tekrar eski haline getiririz' diyorlar fakat bu sadece 1 ay sürüyor.
Makinaya yay'ı sokup aynı bastığı gibi bu seferde uzatıyor,yay'ın bütün özelliği kayboluyor yalama oluyor ve sertliğini kaybedip patlak amortisör gibi oluyor.

Dükkandan çıkarken tamam dersin ama 1 ay sonra araba 2 cm aşşağıya düşer tekrar ve yay artık yaylıktan çıkmış olur.
Pres,mres,yay ısıtmak,yay kesmek,bakla aldırmak falan filan KESİNLİKLE uygulanmaması gereken şeylerdir.
100 TL böyle saçma sapan bişeye vereceğinize 300 TL'ye adam gibi spor yay alın,200 TL'ye hem tam randıman alın hemde hayatınızı koruyun.

işin parasında bitmiyor mevzu, eibach 5 cm f10 5.20dizeli 2 cm kadar indiriyor. benim istediğim basıklık 7 cm civarı, ee napacağım spor yay taksam onuda pressleyeceğim. ama orjinal yay ile press her zaman daha konforlu. güvenlik konusunda birşey diyemem ama iş parada bitmiyor eldeki malzemede bitiyor

Satanael
27-10-2013, 20:29
Yayları ısıtmak kadar yanlıs bişi yok aslında. ısındıgında celik gibi oluyor ondan sonra ciddi bir darbede (türkiyedeki yol şartları ***** her yer köstebek yuvası gibi ara yollarda) hoop yay gidiveriyor. bende zamanında bu işi yapmıstım ve daha haftasına elimde patladı yaylar. deneyimle sabit :D

ferroo
28-10-2013, 17:04
işin parasında bitmiyor mevzu, eibach 5 cm f10 5.20dizeli 2 cm kadar indiriyor. benim istediğim basıklık 7 cm civarı, ee napacağım spor yay taksam onuda pressleyeceğim. ama orjinal yay ile press her zaman daha konforlu. güvenlik konusunda birşey diyemem ama iş parada bitmiyor eldeki malzemede bitiyor

pekı bısıy sorucam ben sımdı orjınal yaylarını presletsem muayne 2015 te ama o zaman nasıl bı yontem uygulucam?gerı nasıl kaldırıcm arabayı?

CasabLanca
28-10-2013, 18:39
pekı bısıy sorucam ben sımdı orjınal yaylarını presletsem muayne 2015 te ama o zaman nasıl bı yontem uygulucam?gerı nasıl kaldırıcm arabayı?

yine mecburen yayı presslettiğin yere gideceksin mecburen

ferroo
28-10-2013, 21:07
geri kaldırabılıyolar yani?

bugra1945
01-11-2013, 16:19
kestir bence.

Ufuk
01-11-2013, 16:23
geri kaldırabılıyolar yani?

Olmadı araya takoz koyucaksınız gidiceksiniz muayeneye ordan çıkar çıkmaz sanayiye tekrar ve söktüreceksiniz takozları.

xcel
04-11-2013, 14:31
Bu konuda bende muzdaribim laguna 2ye kw 3.5cm yay taktırdım ancak aracım istediğim kadar düşmedi. Yaylarrın yapısı nedeni ile bakla almak mümkün değil. Yayların tablalara oturan kısımları dar göbek kısmı geniş. Kesmek mümkün değil. Burda Custom bir iş yaptırmak mümkün değil. Bende Çıkmazdayım.

M3CSL
04-11-2013, 15:00
camurluklara degmezse sıkıntı olmaz en azından bende olmadı.

Eyüp
04-11-2013, 15:25
yine mecburen yayı presslettiğin yere gideceksin mecburen

Peki spor yayı presletsek? Sertleşme olurmu , yani sertleşirde orjinal yaylarda konfor çok gitmiyor diyorlar..Spor yaydada değişme olmasa yeter :D

Y.Emre
04-11-2013, 17:01
Peki spor yayı presletsek? Sertleşme olurmu , yani sertleşirde orjinal yaylarda konfor çok gitmiyor diyorlar..Spor yaydada değişme olmasa yeter :D

baklalar birbirine temas etmediği sürece presste isteseler de yay sertliğini değiştiremezler.

yapılanın yanlışlığını yazmıyorum bile artık

rebeloghy
04-11-2013, 17:29
fiziksel olarak direnç kuvveti belli bir yayı sıcak yada soğuk presste basarak özelliğini değiştirmiş olursunuz. Bakla değer değmez önemli değil , yayın özelliği esnekliği reboundu vs değişir. yay pressletmiş biri olarak değil Fizik okumuş biri olarak yazıyorum :)

Y.Emre
04-11-2013, 18:07
fiziksel olarak direnç kuvveti belli bir yayı sıcak yada soğuk presste basarak özelliğini değiştirmiş olursunuz. Bakla değer değmez önemli değil , yayın özelliği esnekliği reboundu vs değişir. yay pressletmiş biri olarak değil Fizik okumuş biri olarak yazıyorum :)

Bende yay pressletmiş biri olarak değil makine müh. okumakta olan biri olarak yazıyorum :)

Yayların sertliği (esneklik sabitleri) genel olarak malzeme cinsi, malzemenin çapı (çeliğin çapı), helezonun çapı, çalışabilir durumdaki baklaların sayısına bağlıdır.


Özellikle soğuk presste malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler. Çalışabilir durumdaki bakla sayısını belirttim zaten.

*Malzemenin cinsini değiştiremezler, ancak kabul etmek gerekir ki press işlemi malzemede plastik deformasyona sebep olacaktır.(yield strength'i aşma muhabbeti) Sertlikte değişmenin büyüklüğü buradaki deformasyona bağlı olur ki araç içerisindekiler tarafından ne kadar hissedilir tartışılır.. :)

Ekleme; sıcak press ne tam olarak bilmiyorum, oksijen şeysiyle ısıtma muhabbetleriyse zaten suyu verilmiş çeliğe yeniden ısı uygularsanız evlere şenlik olur :D

bektas_talay
04-11-2013, 20:51
ben soğuk press yaptırdım arkaya 2.5 cm :) hiçbir zararını sekmesini vurmasını görmedim

yapan yere görede değişebilir.

deneyipte kullananların yorumu bence daha önemli bazen teorik bilgiyi reel de olan olaylar alt edebiliyor.

Y.Emre
04-11-2013, 20:54
Edemez, teoride imkansız olanın pratikte mümkünlüğü olmaz. Yaptım oldu, yada olmaz diyorsunuz ama oluyor tarzı olaylar için bi iş yapılırken belirlenen bir şey olan: 'factor of safety' diyorum

rebeloghy
04-11-2013, 20:55
Bende yay pressletmiş biri olarak değil makine müh. okumakta olan biri olarak yazıyorum :)

Yayların sertliği (esneklik sabitleri) genel olarak malzeme cinsi, malzemenin çapı (çeliğin çapı), helezonun çapı, çalışabilir durumdaki baklaların sayısına bağlıdır.


Özellikle soğuk presste malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler. Çalışabilir durumdaki bakla sayısını belirttim zaten.

*Malzemenin cinsini değiştiremezler, ancak kabul etmek gerekir ki press işlemi malzemede plastik deformasyona sebep olacaktır.(yield strength'i aşma muhabbeti) Sertlikte değişmenin büyüklüğü buradaki deformasyona bağlı olur ki araç içerisindekiler tarafından ne kadar hissedilir tartışılır.. :)

Ekleme; sıcak press ne tam olarak bilmiyorum, oksijen şeysiyle ısıtma muhabbetleriyse zaten suyu verilmiş çeliğe yeniden ısı uygularsanız evlere şenlik olur :D

elbette yayın malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler kısmına katılıyorum fakat press sonrası yay farklı çalışır farklı tepki verir, argesi yapılmış bir ürünün fiziği ile oynuyorsun sonucu tahmin etmek için malzeme mühendisi olmaya gerek yok diye düşünüyorum :) yaptıranlara hayırlı sürüşler..

Y.Emre
04-11-2013, 21:09
elbette yayın malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler kısmına katılıyorum fakat press sonrası yay farklı çalışır farklı tepki verir, argesi yapılmış bir ürünün fiziği ile oynuyorsun sonucu tahmin etmek için malzeme mühendisi olmaya gerek yok diye düşünüyorum :) yaptıranlara hayırlı sürüşler..

Farklı yollardan aynı şeyleri söylüyoruz aslında :icon_tup:

İlk önce yapılması doğru bir iş değil. Ayrıca ' bir ürünün fiziği ile oynuyorsun' buna da katılıyorum ancak yapılan işin boyutlarına göre oluşacak sertlik farkı ve diğer etmenler tasarım töleranslarından dolayı kullanıcı tarafından hissedilmeyebilir ve pratikte birçok kullanıcı hissedemiyor gibi görünüyor.

Tabiki hissedilmemesi tehlikeli olmadığı anlamına gelmiyor. Ufak tartışma için teşekkürler :icon_tup:

rebeloghy
04-11-2013, 22:36
Farklı yollardan aynı şeyleri söylüyoruz aslında :icon_tup:

İlk önce yapılması doğru bir iş değil. Ayrıca ' bir ürünün fiziği ile oynuyorsun' buna da katılıyorum ancak yapılan işin boyutlarına göre oluşacak sertlik farkı ve diğer etmenler tasarım töleranslarından dolayı kullanıcı tarafından hissedilmeyebilir ve pratikte birçok kullanıcı hissedemiyor gibi görünüyor.

Tabiki hissedilmemesi tehlikeli olmadığı anlamına gelmiyor. Ufak tartışma için teşekkürler :icon_tup:

Keşke her tartışma bu şekilde olabilse :) Birbirimizi anladığımızı düşünüyorum ben de :icon_tup: Günlük kullanımlarda kimse şikayetçi olmuyor pressli yaydan falan eğer ki sekmeyi artırmadıysa çok sert olmadıysa.. Fakat benim merak ettiğim hani otobanlarda 170 180 ile geçilen tatlı virajlar vardır böyle viyadüklerde. Ek yeri olur canım ülkemin yollarında bir de benim diyen arabayı bile yörüngesinden çıkarır :) işte o yerlerde mesela , sonradan müdahale edilmiş yaylar ne tepki verir ? Virajlı yolda azcık gaza gelir de hızlı girmek ister insan bazen , tam da öyle bir viraja çukur denk gelir..

Varsayım bunların hepsi tabii ki sonucunda bişey olacak diye bir garanti yok. En iyi marka yayda da üretim hatası vs çıkabilir tabii. Ama uzun lafın kısası anladın beni :icon_tup: Argesi , testleri yapılıyor bu iş için okumuş adamlar üretiyor. Sonradan yapılan herhangi müdahaleye herhangi bir evrende güvenmem , güvenilmesi de sonuna kadar yanlıştır diye düşünüyorum.

İki üç terim duymuş oldum , ben teşekkür ederim asıl :icon_tup:

ferroo
25-11-2013, 10:43
bı ılan buldum ordakı arkadaslada konustum yaylar yerli üretimmiş sızce bı sıkıntı olurmu en cok satan urun bu suana kadar hıcbır sıkıntı olmadı dıyor ama sızlere soruyum dedım yayların yerlı uretım olması neyı degıstırır?cokmu sert olur 5 cm ?

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-ford-focus-spor-yay-helozon-hediyeli-kaliper-kapagi-145100846/detay)

cerkez_kral
25-11-2013, 11:49
arkadaşlar ben şunu anlamıyorum yay kesilince yada ısıtılınca herkes ölüyormu ? araba yolda giderken rövaşata atarakmı gidiyor anlamadımki benim gözümde yay kesmeyle hayati bi tehlike yaşanmaz dikkatli sürmedikten sonra spor yay degil ne takarsan tak hayatını kurtaramazsın saygılar

Orhun
25-11-2013, 13:05
Yaylarnızı ısıtmak kırılma ıhtımalını cok yukseltıcek ayrıca yayın ozellıgı olan darbeyi absorbe etme ozellıgını yıtırecek kesmek ıse yayın yapacagı ısden daha agır bır kıloyu yuklemıs olacaksınız ve yayın gunden gune daha preslenmıs bi hale gelıcek her ay olcum yapın aracınız bi mıktar daha dusdunu goreceksınız.Ayrıca darbeyı absorbe edemedıgınden dıger organlara aktarıcak .Lütfen aracınıza uygun kalıtelı bi yay secimi yapın pıyasadakı replica yaylar haric.yuru aksamı aracın bu kadar degersız olmamalı 3.5cmlık 5 cmlık yetmedı ısede coilover kullanarak bu ıhtıyacınızı giderin

ferroo
25-11-2013, 13:41
Yaylarnızı ısıtmak kırılma ıhtımalını cok yukseltıcek ayrıca yayın ozellıgı olan darbeyi absorbe etme ozellıgını yıtırecek kesmek ıse yayın yapacagı ısden daha agır bır kıloyu yuklemıs olacaksınız ve yayın gunden gune daha preslenmıs bi hale gelıcek her ay olcum yapın aracınız bi mıktar daha dusdunu goreceksınız.Ayrıca darbeyı absorbe edemedıgınden dıger organlara aktarıcak .Lütfen aracınıza uygun kalıtelı bi yay secimi yapın pıyasadakı replica yaylar haric.yuru aksamı aracın bu kadar degersız olmamalı 3.5cmlık 5 cmlık yetmedı ısede coilover kullanarak bu ıhtıyacınızı giderin

mishimoto nun yaylarını buldum 5 cm aracım ıcın sızın bı bılgınız varmı bu yaylar hakkında ?

serkanokan
25-11-2013, 13:47
Çok aşırı bir basıklık istemiyosun anladığım kadarıyla. Vogtland'ın dizel focus için ürettiği yayı kullanmıştım, yanlış hatırlamıyosam parça kodu 935031.. Konfor,sertlik ve performansı çoğu kişi için optimum seviyededir. Kesme biçme pres işlemlerini hiç düşünme derim ben sana.. Yaylı halinin fotoğraflarını akşam yüklerim.
Ben alacağım zaman çoğu markada sağ-sol dengesiz düşürme olayı vardı, vogtlandda hiç öyle bir sorunum olmamıştı.

Orhun
25-11-2013, 14:08
mıshımoto diye malesef bi yay yok ben içinde oldugum ıcın bu işlerin malesef suan yayların cogu türkityede yapılıyo adı ahmet oluyo mehmet oluyo lütfen daha bilindik markaları tercih edın burda mishimotoyu elestırmıyorum ama daha guvenılır yaylara yonelırsenız daha sıhatlı olur sızın ıcın.Marka fanatıklıgı yapmak ıstemıorum ama H&r,Eibach,Vogland gibi yaylar sizi daha iyi tatmin edecektir.

ferroo
25-11-2013, 14:27
ewet aynen press yada ısıtmak kesmek bıcmek gıbı seyler yapmak ıstemıyorum apexi nın yayları hakkında bılgınız varmı?voglant cok pahalıda...5 lık almayı dusunuyorum bu arada

bora1311
25-11-2013, 19:32
35mm vogtland idealdir, parca kodu 953031

serkanokan
26-11-2013, 04:39
ewet aynen press yada ısıtmak kesmek bıcmek gıbı seyler yapmak ıstemıyorum apexi nın yayları hakkında bılgınız varmı?voglant cok pahalıda...5 lık almayı dusunuyorum bu arada

Ben 3 yıl önce almıştım yayı, aldığımda focuscular sadece vogtland ve eibachtan memnun kalıyolardı. Bence alacaksan biraz daha bekle düzgün birşey al, bulabilirsen bu iki markanın işlem görmemiş ikinci elini de alabilirsin.