Orijinalini görmek için tıklayınız : Kucuk turbo / Lag olayi
Selam,
Top gear da bmw 5.30d testi izledim. Motorun buyuk olmasina ragmen turbonun kucuk oldugunu vurguladilar zira turbo kucuk oldugu zaman turbo lag minimum a iniyormus. Zaten bu yuzden bmw nin dizel motorlari basariliymis.
Konuya bir aciklik getirebilir miyiz?
benden daha bilgililer vardir ama genel olarak küçük olunca dolmasi cabuk ve erken oluyor.. sanirim bununla da alakalıdır
Turbo lag, Turbo lag turbonun belli bir basınç oluşturduktan sonra; gaz pedalının bırakılması ile, emme manifoldundaki gaz kelebeği kapanır. Bu durumda turbodan motora kadar olan düzenekte (turbo boruları/intercooler) yüksek bir basınç oluşur. Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana "TURBO LAG" ya da "TURBO GECİKMESİ" denir..
Onur Fatih
31-10-2013, 16:35
o zaman 2000cc lerden nasıl o kadar güç elde ediyolarmış
bu sadece küçük turbo ile alakalı değil değişken geometrili turbolar, twin scroll compound turbo vs gibi bir çok değişik düzen mevcut
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/68341-turbo.html
bunu bi okuyun eskiden yazmıştım, eksik bilgiler vardır elbet ama yardımcı olur tekrar soracağınız şey varsa sorarsınız
şu an yeni nesil dizel motorların bir kısmında compund turbo sistemi kullanan markalar var, hangi mootrun testini izledin bilmiyorum ama sadece küçük turbodan ziyade twin scrollun ve değişken geometrili turbolarında lagin minimuma inmesinde etkileri mevcut,
değişken geometrili turboları ele alırsak eğer, düşük devirde turbin salyangozunun hacmini azaltarak gaz akışını hızlandırıp pal daha hızlı doner yüksek devirde gaz miktarı arttığı için salyangoz hacmini artırırsın ve gaz akışına izin verirsin kısıtlamaları kaldırırsın(tam değil tabi)
küçük turboda , adı üzerinde küçük olacağı için daha düşük devirlerde dolacak yalnız üst devirlerde fazla gaz miktarından dolayı geri basınç nedeniyle basınç düşebilir, performansı negatif yönde etkileyebilir, hesabını iyi yapmak lazım
Turbo lag, Turbo lag turbonun belli bir basınç oluşturduktan sonra; gaz pedalının bırakılması ile, emme manifoldundaki gaz kelebeği kapanır. Bu durumda turbodan motora kadar olan düzenekte (turbo boruları/intercooler) yüksek bir basınç oluşur. Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana "TURBO LAG" ya da "TURBO GECİKMESİ" denir..
Gaz kelebegi dizellerde yok diye biliyorum. Forum da okumustum.
şu an yeni nesil dizel motorların bir kısmında compund turbo sistemi kullanan markalar var, hangi mootrun testini izledin bilmiyorum ama sadece küçük turbodan ziyade twin scrollun ve değişken geometrili turbolarında lagin minimuma inmesinde etkileri mevcut,
değişken geometrili turboları ele alırsak eğer, düşük devirde turbin salyangozunun hacmini azaltarak gaz akışını hızlandırıp pal daha hızlı doner yüksek devirde gaz miktarı arttığı için salyangoz hacmini artırırsın ve gaz akışına izin verirsin kısıtlamaları kaldırırsın(tam değil tabi)
küçük turboda , adı üzerinde küçük olacağı için daha düşük devirlerde dolacak yalnız üst devirlerde fazla gaz miktarından dolayı geri basınç nedeniyle basınç düşebilir, performansı negatif yönde etkileyebilir, hesabını iyi yapmak lazım
Testi tekrar bulabilirsem konuya eklerim.
Bilgiler icin tesekkur ederim verdiginiz linki okumaya basliyorum.
Bu testte edindigim bilginin dogrulugunu veya yanlisligini teyit etmek icin 2.0 hdi in turbosuyla 2.0d nin turbosunu kiyas etmeliyiz. Bu bilgileri nereden bulabilirim var mi bir fikriniz?
hangi motorların turbolarını soruyorsun bana yaz ben sana turboların kodlarını bulabilirsem ölçülerini söylerim ama yalnızca turbonun ölçüsü erken dolup dolmamasına etken değil bunu bilmelisin motor tasarımı eksantrik egzoz manifoldu vs çok değişken var
Mesela
Passat 2.0 tdi 407 2.0 hdi ile 3.20 dizel in turbolarini soruyorum.
Edit: Keza tsi da az turbo lag yasayan bir motor, turbosu da kucuk. Erken dolup dolmama olayinin yalnizca turbodan ibaret olmadigini anladim buraya kadar tamam.
Turbonun kucuk olmasi da az turbo lag a bir etken diyebiliriz degil mi?
407 2.0 hdi gt1749v
320d hangisini sordun bilmiyorum ama mitsubishi tf035
passat 2.0 tdi gt17v var gt16v var bv43 var
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.