Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 205 GTİ Elektrik tesisatı



Sayfa : 1 2 [3]

crazydog
04-12-2014, 11:16
burdayız bebişim :D

http://i689.photobucket.com/albums/vv257/allyjan/Mobile%20Uploads/20140730_062310_zps7ctdn3ni.jpg (http://s689.photobucket.com/user/allyjan/media/Mobile%20Uploads/20140730_062310_zps7ctdn3ni.jpg.html)

Emre Ekrem
04-12-2014, 11:23
Peh yazık olmuş

crazydog
04-12-2014, 11:25
Peh yazık olmuş

Öle oldu valla gerizekalı nın biri yüzünden bu hale geldi yavrucağım çok şükür bize bir şey olmadı şimdi sağlam parçalarımı yenisine aktarıcam kaldığım yerden devam :)

clioGT
04-12-2014, 11:31
radyatörünün pervanelerden tekini çalmışlar:D

crazydog
04-12-2014, 18:34
radyatörünün pervanelerden tekini çalmışlar:D

yok ben söküp pc ye bağladım soğutsun diye :D

205-01
04-12-2014, 20:02
Yeniden bana 205 aldıracaksınız arkadas ya :soru:

slowmotion
04-12-2014, 21:20
Boşver dayı, ne yapacaksın 205i :)
http://i.imgur.com/M36n8e8.jpg

dc_crx
04-12-2014, 21:50
yırtarım dağları enginlere sığmam taşarım :D
Burdayım :D

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10419598_911489475535677_272850901627327121_n.jpg? oh=e22457a93a46e4c003cef16c77a7f8bc&oe=551C3961

Göksel78
14-12-2014, 11:32
yırtarım dağları enginlere sığmam taşarım :D
Burdayım :D

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10419598_911489475535677_272850901627327121_n.jpg? oh=e22457a93a46e4c003cef16c77a7f8bc&oe=551C3961


beyler sizleri yeniden görmek cok güzel :) ben aracımın elektrik tesisatını komple yeniledim. üstelik kendim yaptım. inşallah araç çalışır... :))) yanlız distibütörü sökerken içindeki yayların nereden çıktığını işaretlemiştim ama işareti göremedim sonra bu konuda yardımcı olabilirmisiniz? tşk ederim şimdiden....

crazydog
14-12-2014, 11:54
eee ben ELV yi kazalı koymuşumda yeni yavruyu koymamışım :D
Buda VOF ufak ufak toparlıyorum elini yüzünü geçenlerde farları açtım temizledim kapatmadanda siyaha boyadım değişiklik olsun diye ufak ufak girişiyorum bunada 205 siz olmuyor :D

http://i689.photobucket.com/albums/vv257/allyjan/20141208_210558_zpsiqe0tahh.jpg (http://s689.photobucket.com/user/allyjan/media/20141208_210558_zpsiqe0tahh.jpg.html)

Göksel78
21-12-2014, 16:58
merhaba

çok acil bir bilgiye ihtiyacım var. inşallah birisi yardım eder :) enjeksiyon elektrik sistemini toplarken birşey dikkatimi çekti. tek kablo beyinden geliyor ve dörde ayrılarak her bir enjektörlerin + kutbuna gidiyor. fakat diğer taraftan da tek kablo geliyor ve oda 4 e ayrılarak enjektörlerin - kutbuna giriyor. yani bu iki kablo beyinden gelerek 4 e bölünüp enjektörlere giriyor. şimdi sorum şu,!!! mantık olarak 4 kablo seri bağlantı olarak yapılmış ise bu enjektörlere aynı anda akım gidiyor ve hepsi aynı anda işeme yapıyor. birincisi bu doğrumu. yani hepsi aynı anda açılıyor çünkü kablolar dediğim şekilde bağlanmış. + lar tek aynı koblo ile birleşerek beyine gidiyor. - lerde aynı kablo ile birleşerek beyine gidiyor. birine giden akım hepsine gidiyor demek oluyor sanırım bu :) benim araç d6b xa9ju kodlu 94 gti 1,9. netten araştırmalarıma göre LE2 jetronik olanların bazı modelleri benim anlatıığım şekilde aynı anda işemek suretiyle emme manifolt üzerine püskürtme yapıyor. fakat bu 87 modellerde sanırım böyle.

çok açık şöyle örnek vereyim :) bir kabloya seri olarak 4 lamba bağlayalım ve fişe takalım. hepsi aynı anda yanıyor :) şimdi oldu..... benim bağlantıda böyle. :)))

konu hakkında çok acil desteğinizi bekliyorum üstadlar......

http://i.hizliresim.com/6l85k3.jpg (http://hizliresim.com/6l85k3)

ERkut 205
21-12-2014, 21:16
Jetronik zaten 4 lü işeme yapar. LE2- jetronik doğru sisteminiz. XU9JA/D6B motor kodunuz. Tüm Türkiyeye ihrac edilen 205 GTI' ler ile aynıdır. Yani DKZ motorlar bilinenin aksine ihraç edilmedi. Gümrük yolu ile getirilenler varsa bilemiyorum. Söylenildiğinin aksine phase2l er motronic olarak gönderilseydi, şuan sorunsuz 205 ler daha fazlaca olurdu.
Tavsiyem size her şeyin sonunda. Enjektör,TPS, CTS, Jigle Valfi, Debimetre, Ecu ve Ateşleme modülünüzün. Bosch katoloğundan bulup serial kodları ile karşılaştırma yapmanız olacaktır. Ürün farklılıkları ile bu arabalar çalışırken. Örnek vermek gerekirse farklı kullandığınız cts müşürünüzün. -10 + 80 derecelerde ki ohm değerleri farklılık göstererek, İlk çalışma, jiglenin açık kalma süresi, ısınınca rölantiye tesiri. Gerektiğin de valfin içini açma aralığı vs... gibi hali ile düzeni etkileyebilecek bir çok sebebe etkendir. Bunların doğruluğunu anlık görebilmek içinde gene gene gene bir wideband ölçümüne ihtiyaç duyacaksınız. :)

Göksel78
22-12-2014, 14:45
Erkut hocam nerelerdesin ??? çok sorum olacak tı amam birçok şeyi kendim yapmaya gayret gösterdim. o zaman benim araç aynı anda 4 lü işeme yapıyor bu doğru dimi? komple elektrik tesisatını kendim yeniledim. her bir kabloyu her bir pimi değiştirdim. beyinden en son müşüre kadar hepsini kendim yaptım. inşallah havaya uçmam :) benim araçta sadece kendim ctn müşürünü değiştirdim. onun dışındaki herşey kataloğ bosch noları ile aynı kontrol ettim. şimdi jiğleyi bağlıyacağım ama eskiden beri bir skandal vardı. soket yönü radyatörmü yoksa direksiyon mu diye. ama sanırım sitelerden gördüğüm kadarıyla hava giriş yönünü baz aldığımızda jikle soketi radyatöre bakacak arkasına da debiden sonraki hortum girecek.

hocam senden bir ricam olacak. kısada olsa sana birşeyleri danışmak adına hiç değilse aracı toplayana kadar bir telefon veya mail varsa paylaşabilir misin? çok dua ederim valahi :)))) sağlıcakla..

ERkut 205
23-12-2014, 10:49
Yanlış hatırlamıyorsam, 8 subaplar phase 2 lerde cts müşür soketi direksiyona bakıyor. Yani müşürün soketi arkaya bakıyordu. Aynı şekilde rölanti valfinin de soketi arkaya bakar. Hava hortum girişlerini muhakkak kontrol et. ( rölanti valfinin soket yönü arkaya bakarken monte ettiğinde, Emme manifoldu ile debimetre arasından gelen hortum valfin soket değil, diğer ucuna bağlanır. Yani hava giriş kısmı. Soket kısmı havanın çıkış kısmıdır ve oradan çıkan hortumda emme manifoldunun altından manifolda girer. )

Cts sensörünün 0 280 130 026 ürün kodu. Orjinal bosch. Gene aynı seri kodunu bulamazsan bosch sisteminden bakılarak ikame ürün kodu 0 280 130 023 dür. Piyasa da FAE marka genelde bulunuyor, İnternette araştırma yapıp karşılık gelen seri numarasını bulabilirsin ama fiyatları aşağı yukarı aynıdır. Bosch almanı tavsiye ederim.
aracın ayar vs.. işlemlerinden de önce, Benzin filtresini değiştirip, Bir bosch car serviste enjektör temizliğini ve işeme testini de yaptırmanı tavsiye ederim.

ERkut 205
23-12-2014, 10:57
Yanlış hatırlamıyorsam, 8 subaplar phase 2 lerde cts müşür soketi direksiyona bakıyor. Yani müşürün soketi arkaya bakıyordu. Aynı şekilde rölanti valfinin de soketi arkaya bakar. Hava hortum girişlerini muhakkak kontrol et. ( rölanti valfinin soket yönü arkaya bakarken monte ettiğinde, Emme manifoldu ile debimetre arasından gelen hortum valfin soket değil, diğer ucuna bağlanır. Yani hava giriş kısmı. Soket kısmı havanın çıkış kısmıdır ve oradan çıkan hortumda emme manifoldunun altından manifolda girer. )

Cts sensörünün 0 280 130 026 ürün kodu. Orjinal bosch. Gene aynı seri kodunu bulamazsan bosch sisteminden bakılarak ikame ürün kodu 0 280 130 023 dür. Piyasa da FAE marka genelde bulunuyor, İnternette araştırma yapıp karşılık gelen seri numarasını bulabilirsin ama fiyatları aşağı yukarı aynıdır. Bosch almanı tavsiye ederim.
aracın ayar vs.. işlemlerinden de önce, Benzin filtresini değiştirip, Bir bosch car serviste enjektör temizliğini ve işeme testini de yaptırmanı tavsiye ederim.

http://i.hizliresim.com/l09ovX.jpg (http://hizliresim.com/l09ovX)

Göksel78
24-12-2014, 15:48
hocam;

bendeki hortum kıvrımlarına bakarsak dediğin bağlantıyı jiklenin soket yönünü radyatörün tarafına çevirirsem olacak. emme ile debi arasından gelen hortum bende yukarıdaki foto bağlantısına göre soket yönüne giriyordu. burada bir kıllık sezinledim. dediğin gibi debiden gelen hortum soket kısmının ters tarafına girmeli. o nedenle jikle yönünü hortum kıvrımına bakarak radyatör tarafına çevireceğim. soket kısmınada emmenin altına giden hortumu vereceğim :) biraz karışık oldu ama sanırım oldu...

hocam ;

dist yayları hakkında bilgi verebilir misin? sağı solunu karıştırdım. ayrıca boğaz kelebeği stop durumunda tam kapalımı olmalı yoksa hafiften açık mı kalmalı. kelebek valfini ayarlayacağım da :) tşk ederim şimdiden :)

ERkut 205
24-12-2014, 17:37
Dist yayları dediğin nedir bilemedim ? Eğer dağıttı isen aynı şekilde toplamalısın. Ezbere bir şey söyleyemem.
Kelebek stop konumda kapalı olmalı, TPS sensörünü de o şekilde gelecek konumda takabilirsin. Açıklığı her şey toplanıp gerekli ayarlar yapılacağı zaman gerek duyulur ise yapılır. Şimdilik TPS sensörü takılı iken boşta gaz kelebeğini açtığında ince bir ''çıt'' sesi geldiği açılarda durmalı. TPS kontrol edildi ise mesele yok.

Göksel78
25-12-2014, 09:58
tps yi çıt sesine göre ayarladım. sorun yok. demek istediğim distribütör içindeki ağırlık yayları. yönünü hatırlayamadım. artık deneme yanılma yapacağım. tşk ederim desteğin için.

Göksel78
27-12-2014, 12:45
erkut hocam merhaba

bir kaç bilgiye ihtiyacım vardı. jikle yi aküye bağladım ve tam 6 buçuk dakikada tam kapandı. bu biraz uzun geldi bana. normalde oraya gelen elektriği ölçmüştüm 9 volt geliyordu. volt düşünce kapanma durumu sanırım 8 ve üzeri dakikaya çıkabilir. ben j,kle ayar vidasından jikle aralığını biraz kapatmayı düşünüyorum bu knoudaki görüşlerini rica ediyorum.

ayrıca yine kafamı kurcalıyan bir konu var. bu distiributörün üstündeki avans topu (körüğü) benim önceki patlamıştı ve bende çıkma buldum taktım. ama aldığım bu parça 1,9 motora göremi bilmiyorum. herhangibir aracada ait olabilir mesela 1,3 - 1,6 motorada ait olabilir. bu avans körüğünü 1,9 a göremi bulmalıyım bu fark eder mi, bir de muadili hangi aracınki uyar? destek verirsen sevinirim. sağlıcakla...

ERkut 205
27-12-2014, 19:56
erkut hocam merhaba

bir kaç bilgiye ihtiyacım vardı. jikle yi aküye bağladım ve tam 6 buçuk dakikada tam kapandı. bu biraz uzun geldi bana. normalde oraya gelen elektriği ölçmüştüm 9 volt geliyordu. volt düşünce kapanma durumu sanırım 8 ve üzeri dakikaya çıkabilir. ben j,kle ayar vidasından jikle aralığını biraz kapatmayı düşünüyorum bu knoudaki görüşlerini rica ediyorum.

ayrıca yine kafamı kurcalıyan bir konu var. bu distiributörün üstündeki avans topu (körüğü) benim önceki patlamıştı ve bende çıkma buldum taktım. ama aldığım bu parça 1,9 motora göremi bilmiyorum. herhangibir aracada ait olabilir mesela 1,3 - 1,6 motorada ait olabilir. bu avans körüğünü 1,9 a göremi bulmalıyım bu fark eder mi, bir de muadili hangi aracınki uyar? destek verirsen sevinirim. sağlıcakla...

Evet aküden bağlayınca çok çabuk kapanır. O jikle aynı zamanda sıcaklığa da duyarlı bir üründür. Yani soketten gelen enerji olmasa bile taban kısmı yani silindir kapağına vidalanan kısmı ısıyı aldıkça bir süre sonra kapanır, Soğudun da ise tam tersi geri açılır. Ama bu tabiki de soketten gelen enerjiye oranla daha geç gerçekleşir.

Gelelim konumuza, Beyinden aküye oranla daha düşük gelir. Ve kapanma süresini uzatır. Arabaya sabah motor soğukken ilk marş yaptığında araba kaç rpm de çalışmakta ? Sonrasın da70 derece ve 80 derecede ki rölanti değerleriniz kaç oluyor. 205 ler de ilk marş 1000- 1500 rpm arası rölantinin durması normaldir. Eğer bu dediğim değerlerin dışında gerçekleşiyor ise jiklenin ayar vidasından içindeki aralığı biraz kapatıp. Sabah marşa öyle basın ve motor ısınsın . Isınana kadar ki değerleri gözlemleyin. Uygun aradığınız değer aralığını yakalayana kadar bu işlemi tekrarlayın. Ama her gün bir ayar şansınız var. Çünkü en net ayar gece bekleyip soğumuş sabah ilk marş rölanti değeri en real değerdir.

Avans körüğü vakum kaçırması yapmıyor ise problem çıkarmaz. Görsel açıdan bire bir aynısını aldıysanız çok sorun olacağını düşünmüyorum. En net sonuç gene tabi denemektir. Muadil direk şu uyar diyemeyeceğim ama o yıllara ait LE-2 jetronik sistemli arabalara bakmanızı öneririm. Mercedes,opel,bmw,alfa gibi.

Göksel78
27-12-2014, 21:57
çok tşk ederim. 1. olarak dediğin gibi deneme yoluyla bu işi halledeceğim inşallah. 2. si avans körüğü kaçırma yapmıyor. ama yayı biraz sert gibi. yani manifoldda oluşan vakum bu yay tansiyonunu yenerek ek avans verir mi bilemiyorum. bu arada senden çok sey öğreniyorum Allah razı olsun. sagol varol... :)

eklemek istiyorum. termostadı 89 luk takacağım, üzerine ise 92-88 lik fan müşürü koyacagım. böylelikle aracın ortalama 90C de sabit kalmasının doğru olacagının kanısındayım. daha önce bu konuda senın terrübeni almıştım. üzerinden çıkan fan müşürü delpi mi öyle bir markaydı ispanya malı. sanırım orjinali buydu. fakat o 101-97 yazıyordu üstünde ven ben termostat 83 lük fan müşürü 101-97 olarak bir sene gezmiştim araba ile hiçbir sorunda çıkarmamıştı. yazın o sıcaklarda bile klima çalışırken gösterge hiç 100 dereceye gelmedi. 90-95 derece arasında sabit kalmıştı. bu durumu termostatı sökünce anlamıştık. ama o günlerde fan bir çalışmaya başladımı neredeyse hiç süsmazdı. sonradan müşürü 88-82 mi öyle birseyle değiştirmiştim. ama fan yine pek susmamıştı. araç katalogundan baktığım kadarıyla ideal çalışma sıcaklığını baz aldımızdada 89 luk termostat ve 92-88 lik müşürün ideal olacagı değerlendiriyorum. görüşlerini rica ederim.

ERkut 205
28-12-2014, 16:10
Klimalı modeller de tek devre çift pervane vardır. Nispeten devride yüksektir. Klimasızlar da çift pervane gözü ama tek pervane vardır ama iki devrelidir.
Bizde orjinal 83-88 dir. Aslına bakarsanız bizim arabalarda hareret biraz oynaktır. Yapışıp kalmaz aynı dereceye. 80' nin altına inmemek şartı ile 90 üzeri de pek tavsiye edilmez.Kullanılan bloğun yapısı ve alüminyum olması durumundan. Genel ortalama sıcaklık 85-90 arasında gezinir. İstisna durumlar da anlık bu değerlerin yukarı çıkmasında bir problem olmaz.

Göksel78
28-12-2014, 20:34
Klimalı modeller de tek devre çift pervane vardır. Nispeten devride yüksektir. Klimasızlar da çift pervane gözü ama tek pervane vardır ama iki devrelidir.
Bizde orjinal 83-88 dir. Aslına bakarsanız bizim arabalarda hareret biraz oynaktır. Yapışıp kalmaz aynı dereceye. 80' nin altına inmemek şartı ile 90 üzeri de pek tavsiye edilmez.Kullanılan bloğun yapısı ve alüminyum olması iyidir. Genel ortalama sıcaklık 85-90 arasında gezinir. İstisna durumlar da anlık bu değerlerin yukarı çıkmasında bir problem olmaz.

tşk ederim. o zaman 85-90 arası kalması ideal ise 89 luk termostat ile 92-88 lik müşür kullanacağım. sanırım bu yol ile ortalamasını 90 olarak yakalamak mümkün olacak. tekrar tşk ederim. hocam bilmem gereken ince ufak ayarlar var ise aklına geldijçe paylaşırsan çok sevinirim bu arada. iyi akşamlar diliyorum.

ERkut 205
29-12-2014, 11:22
Teşekkürler, kolay gelsin.

Göksel78
01-01-2015, 11:57
Mutlu seneler... Allah her istediğinizi gönlünüze göre verir inşallah..... :)

Göksel78
06-01-2015, 13:19
Teşekkürler, kolay gelsin.

Erkut hocam merhaba,

aşağıdaki adreste bulunan wideband ve göstergeler benim çok ilgili çekti ve satıcı ile irtibata geçtim. ürün ve wideband çok uygun geldi bana. hemde bu göstergelerin alarm özelliğide mevcut. prosport JDM serisi olarak görünüyor. youtube dan da videolarına baktım son derece harika göstergeler. üstelik sensörlü fiyatı 125 dolar civarı. sence wideband olarak bu işimi görür mü? bunun yanında yağ basınç ve sıcaklık ile hararet göstergelerinide düşünüyorum. özelden yazmak istedim ama mesajı gönderemedim. görüşlerini rica ederim.
JDM GAUGE SERIES (http://www.prosport.com.tw/index.php?option=com_content&view=section&id=29&Itemid=123)

dragon
07-01-2015, 11:37
3-5 sayfa okudum canım yine 205 çekti yaa :)

Emre Ekrem
07-01-2015, 12:22
Erkut hocam merhaba,

aşağıdaki adreste bulunan wideband ve göstergeler benim çok ilgili çekti ve satıcı ile irtibata geçtim. ürün ve wideband çok uygun geldi bana. hemde bu göstergelerin alarm özelliğide mevcut. prosport JDM serisi olarak görünüyor. youtube dan da videolarına baktım son derece harika göstergeler. üstelik sensörlü fiyatı 125 dolar civarı. sence wideband olarak bu işimi görür mü? bunun yanında yağ basınç ve sıcaklık ile hararet göstergelerinide düşünüyorum. özelden yazmak istedim ama mesajı gönderemedim. görüşlerini rica ederim.
JDM GAUGE SERIES (http://www.prosport.com.tw/index.php?option=com_content&view=section&id=29&Itemid=123)

mantıklı görünüyor, bende aracım için alabilirim.

GSkill
03-02-2015, 17:31
Dertli Doğdum Ben Anamdan..

http://i.hizliresim.com/Xy072D.jpg http://i.hizliresim.com/W40ArQ.jpg

OnurK
03-02-2015, 17:38
Dertli Doğdum Ben Anamdan..

http://i.hizliresim.com/Xy072D.jpg http://i.hizliresim.com/W40ArQ.jpg

Dert ne demek isyankar :)

ContaC
01-01-2016, 23:20
Dertli Doğdum Ben Anamdan..

http://i.hizliresim.com/Xy072D.jpg http://i.hizliresim.com/W40ArQ.jpg

Aynasız mokoo :D

YEK86
14-11-2019, 18:01
Herkese selamlar. Yaklaşık 1 aylık forum araştırmalarımdan sonra bu konuya denk geldim ve baştan sona okudum. Techturkey'e üye oldum ve nihayet bu konuyu hortlatıyorum :D Eğer planladığım gibi giderse ve sizler de hala buralardaysanız daha çokca görüşürüz zaten :) Yeni konu açıp kirletmek istemedim siteyi. Uzun uzun yazdığım için özür diliyorum ve sabırla okuyup yardımlarınızı ve fikirlerinizi esirgememenizi temenni ediyorum.

Benim yıllar önce aldığım ve maddi sıkıntılardan dolayı yatırmak durumunda kaldığım bir 1986 model yaklaşık 240.000 kmde PEUGEOT 205 1.9 CTI Cabriolet aracım var. Son yıllarda Türkiye'de pek de bulunamayacak bir araba diye düşünüyorum.Araç en son çalışır vaziyetteydi ancak çok su eksiltiyordu. muhtemelen daha önceki, arabanın canına okuyan sahipleri yüzünden üst kapak contası yakmış ve basit çözümlerle geçiştirilmiş. En son araç çalışırken ,hani ağızda gargara yaparkenki gibi, ses geliyordu ve boğuluyordu araç. Egzoz manifolduna su aldığını düşündüm ve motor zarar görmesin diye stop ettim ve ediş o ediş. İşten çıkma durumum. Kredi borçlarına İcralar,öğrenim kredisi ödemesi, askerlik derken araç 2014ten beri yatıyor. Dış durumu harap. Ama yedek parçalarını buldum. Döşeme kaporta vs halledilecek de önce motor adam olur mu diye bakayım dedim. Kozmetik olarak toplayıp motoru yapamazsak boşa masraf.

Motorda debimetre yok. Benzin sistemi iptal sadece LPG ile kullanıyordum. Aldığımda o şekildeydi. Hani bi heves cahil cesareti aldık yıllar önce :D

Şimdi geleyim konuya. Başlığı yıllar önce açan arkadaşın konusu üzerine çok değerli bilgiler paylaşılmış. Harika donanımlı insanların yorumlarını ve bulunmaz bilgilerini inceledim.

Benim niyetim bu aracı toplamak. Senelerdir bu yüzden tutuyorum aracı. Konuda bahsi geçen PARİS OTO'yu aradım. Ustaya araç yatıyor. Ayrıca en son çalışır vaziyette olmasına rağmen su eksiltme ve o yukarıda bahsettiğim diğer sıkıntılar var dedim. Usta önce piyasada parçası yok dedi sonra yaparız ama elimde 2 adet var onlar toplanmadan olmaz dedi. Araç yattığı için içindeki su alüminyum bloğu çürütmüştür. Toplarız son an vidaları sıkarken çat diye blok çatlayabilir dedi. Üst kapak taşlama falan (sorun o mu bilmiyorum. ayrıca yatmaktan kaynaklı deformasyonlar olacaktır) normal şöyle bi motoru elden geçirip takarsanız ne kadar olur aşağı yukarı dedim. O da sadece motora bakarım başka bişey ellemem, blokta sıkıntı olmazsa 7500 8000 tl masrafı olur, aracın motoru diriltirim dedi.
Sizce bu fiyat normal mi ya da çok çok aşar mı? Arabanın motor adam olur mu? Arabanın motoru iyi durumdaydı. Duman atma veya performansta ciddi sıkıntı yoktu. Araçla 190km hıza çıktım ilk aldığım zamanlar. Aldığım haliyle rezalet durumda olmasına rağmen gayet sağlıklı bi şekilde 2 yıl kullandım 2012den itibaren. 1-2 defa şehirler arası yolculuk yaptım.

Aracım toplamaya değer mi? Çünkü sadece hobi değil günlük olarak da kullanmayı düşünüyorum bir süre. Sorası mezara kadar diyorum :D

Şu mantıkla yola çıktım. "Bu araba 10bin 15bin tl ye toplanır arkadaş! Şimdi güzel ele avuca gelir bir araba baksam en az 25-30bin tl. Para ayarlamaya kalksam 2-3 yıl para koymak lazım kenara. (Kredi notum düşük araç kredisi çekemediğimden biriktiriyorum hikayenin burasında :D) Gidip şahin broadway vs bişey almam da. Elimde araba hazır ruhsatlı borçsuz harçsız var zaten. Bu arabanın motoru toparlasam tamam. Kaporta döşeme vs işleri yapacak adam da malzeme de kolay benim için zaten. Maliyetine halledebiliyorum hemen hemen. NEDEN 2-3 yıl bekleyip başka araba alıp yine masraf potansiyeli olan bi işle uğraşayım bu araba varken. Cabriolet araba. Alımlı! Hele ki 205 GTİ araca oturduk o tadı aldık :D Kırmızı ışıklarda millete toz yutturmak için yapılmış araba..Gündelik de kullanılır her türlü. Hadi bi bakayım piyasaya, toparlarım ben bunu!" dedi iç sesim :D :D :D

Gencer Oto ile de bugün görüştüm. Motorla ilgili her şeyi temin ederiz dedi. Ama işte atıyorum 6-7bin tl para harcayıp aracı beni yollarda bırakmayacak hale getirip sonrasında yürür vaziyette diğer eksiklerini tamamlayacak şekilde kullanma ihtimalim nedir?

Bu adam bu harebeyi yapmak istiyorsa para boldur. Dur buna bi geçirelim modunda ustalardan korkar durumdayım. ve tabiki 1 liraya yapalım da demiyoruz yani :)

Kaporta yedek parçaları döşemeler tente vs parçaları alacağım uygun fiyatlara. Boyama işi de maliyetine olacak. Tanıdık var. O kısım şu an gündemimde değil. Bi motor kalıyor işte. Motor şanzıman odaklı olarak cevaplarınızı bekliyorum.

Teşekkürler.

ghibli06
14-11-2019, 18:20
öncelikle araç DEĞER! harika bir araç bence sakın ama sakın bıkıp elden çıkartmayın 3 kuruşa... Ankara'da bu işin piri bir yer var, İstanbul'dan sonuç alamazsanız bir çekiciyle Ankara'ya gelmesine bakar...

YEK86
14-11-2019, 18:40
öncelikle araç DEĞER! harika bir araç bence sakın ama sakın bıkıp elden çıkartmayın 3 kuruşa... Ankara'da bu işin piri bir yer var, İstanbul'dan sonuç alamazsanız bir çekiciyle Ankara'ya gelmesine bakar...

Benim de aracı elden çıkarasım yok zaten :)

Çok keyifli. İşim icabı olsun tanıdık eş dost arabaları olsun bir çok araç kullandım. 206,jetta,getz,accent,bmw 1serisi-m3 ,tempra,doblo,vito,citroen c elysee, avansis, corolla, astra, corsa, amarok,focus rs,golf gti, cadillac escalade... Samimiyetimle söylüyorum çok farklı bir sürüş deneyimi var. Kalite tekoloji model vs kıyaslamaları mantıksızlık olur tabi ama çok zevkli. Üstü açık olunca daha da farklılaşıyor keyfi :)

Önceliğim istanbul masraf açısından. Ankara'ya getirirsem toplayıp geri getirecek bütçe lazım. Şu an direkt böyle bir imkanım yok.

Somut bilgiler ve fikirlerle yol çizmek amaçlı bu foruma yazdım. Tanıdık ustalar bile at gitsin değmez kafayı mı yedin. sorunu bitmez bişey yaparsın başka birşey çıkar yıldırır seni. Parçası yok vs diye püskürtüyorlar. Yer sıkıntı bekletemeyiz durumlarından sanırım. Ben zaten motora girişirsem indirteceğim motorcuya. arabanın şasiyi götürüp alt iç dış motor bölümüne girişeceğim.

Aracı toparlarsam satmam gittiği yere kadar kullanırım. Ancak çok uçuk rakamlar veremem. Bekletecek yerim de yok artık. Mecbur hurda teşviği... :(

rebel
14-11-2019, 23:46
Maşallah sağlam hortlamış konu :)

YEK86
15-11-2019, 23:55
:D:D konuyu hortlatana kadar kaç sayfa forum okudum bir bilseniz :D

framoch
19-11-2019, 18:29
volant sensörüne baktınız mı?

YEK86
20-11-2019, 14:00
volant sensörüne baktınız mı?

Ana başlığa cevap maksadıyla yazdınız sanırım :)

E21hamza
23-11-2019, 20:27
:D:D konuyu hortlatana kadar kaç sayfa forum okudum bir bilseniz :D

Araç kırmızı renk mi?

YEK86
24-11-2019, 21:05
Araç kırmızı renk mi?
Hayır siyah.

Sanırım konuyla ilgili somut fikirleri ve bilgileri olan üyeler artık aktif değil ya da uğramıyorlar buralara :) Neyse artık kendi bacağımızdan asılacağız :D Gelişmelere göre yeni başlık açarım sonra artık.