Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir 106 sahibinin dilinden.



3rk4n
15-07-2008, 20:50
Evet Sevgili 106 Severler,

Gelelim asıl sizlerle elimden geldiği kadar paylaşmak istediğim asıl konuya,

106 VE KRONİK RAHATSIZLIKLARI;

106 gti, gerek sürüş keyfi açısından gerek ise insanı direksiyona kitleyen müthiş performansı açısından Dünya Otomobil tarihindeki en başarılı üretimlerden biridir, otomobil literatürüne adını daha şimdiden altın harflerle kazıtmış bir GTI dır. Amaaaa maalesef gülü seven dikenlerine de katlanmak zorundadır.
Ben 1999 dan 2002 senesine kadar bu otomobile sahip olma şansını yakaladım ve sürekli olarak servislere girip çıkmaktan otomobil ile ilgili neredeyse tüm teknik konulara hakim olmaya başladım. ( Yetkili servislere savuracak paranız yoksa ve birazda araştırmacı bir yapınız varsa bu kaçınılmaz oluyor.)
Ben aracımı yakın bir arkadaşımdan 30 bin kmde satın almıştım ve daha okadar diri durumda bir 106 bile beni sayamadığım kadar çok sefer çekici çağırmak zorunda bıraktı, aynıları sizlerinde başınıza gelmesin diye, 106 nın sizlere gönderdiği SOS sinyallerini önceden sizlerle aklıma geldiği kadar paylaşmak istedim.

Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 bini devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler,

1- Oksijen sensörü – Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur.

2- Tüm motor kulakçıkları – Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz.

3- Motor üst kapak contası – Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde fayda vardır.

4- Alternatör – Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz.

5- Şanzımanda sürekli terleme – Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın.

6- Ön sol amortisörden gelen ‘lok lok’ tabir edilen ses – Doğaldır 0 km 106 da bile olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 hastalığıdır.

7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması – aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan ‘güvenlik modülü’ devreye girmiştir, kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. (zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler J )

8- Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar – bu genelde hep ‘eyvah ön takım dağıldı’ şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin.

9- Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken ‘lak luk’ diye vurmaya başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız maksimum ömrü 3 aydır J

10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir.

11- Eğer aracınızda spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok çünkü aracın içine sığmıyor.

12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor.

13- Aracınızı yıkatırken kesinlikle tazzikli suyu kapılara bakar şekilde açtırmayın, ince kapı saclarını bu tazzikli su direk çökertmektedir.

14- Aracınızda olası bir arızadan dolayı ani stop etmeler başlarsa, defalarca tekrar kontak basmayın, 106 larda 16V kutusuna ilk marşa basma anında çok ciddi bir basınç uygulanır, bunu defalarca ard arda yaparsanız bir anda büyük bir gürültü ile ön kaputunuzda sivilcelerin belirdiğini görebilirsiniz J

15- Sonradan beyaz kadran vs takılmış araçlarda gerek km gerek ise devir bilgileri yanıltcı olabilir, eğer aracınızın kadran takımında herhangi bir oynama olduysa, mutlaka orijinal değerlerine sadık konuma getirin, yoksa benim gibi 2 gününüzü ‘neden bu araba 5 yüz devirde rölanti tutuyor diye dolanarak geçirirsiniz J

16- Yağ sıcaklığı düzgün seviyeye gelmeden asla gaza yüklenmeyin, eğer ısınmasında bir problem var ise de hemen servisinize başvurun.

17- Sürekli gevşeyen stepne vidası – mutlaka sağlam bir şekilde sıkıldığına emin olun yoksa yolun ortasından arabadan fırlayıp gitmesi çok muhtemel bir durumdur.

18- Sürekli gevşeyip düşen torsiyon kapakları – periyodik olarak sıkça kontrol edilmeleri gerekir aksi takdirde başınıza büyük dert açabilir.

19- Yıpranmış yada eskimiş benzin tahliye boruları – 106 larda çok sık görülen bir başka sorundur, depoyu fullediğiniz zaman aracınızın altında herhangi bir benzin sızıntısı varmıdır diye mutlaka kontrol edin.

20- Oto yıkamaya verdiğinizde iç temizlik yapılırken aracın kalorifer kenarlarındaki açma kapama tuşlarına dikkat edilmesi konusunda temizlik yapan kişiyi sıkı sıkı uyarın çünkü biraz sert bir bez hareketi ile bu tuşlar hemen kırılıyor ve diğer arkada kalan yarısı içeri düşerse çıkartması çok güç oluyor.

21- Stepne setinizin bijon anahtarını mutlaka çok daha sağlam bir anahtarla değiştirin, orijinal anahtarlar ufacık bir zorlamada direk yamulup kullanılamaz hale geliyor.

22- Olurda gözünüzün kesmediği dandik bir lastikçiye yolunuz düşerde aracınıza kriko vurmaları gerekirse ( spor yay olan araçlar için) mutlaka sadece kriko vurma noktalarından kaldırmasını sağlayın, ön taraftaki kriko vurma noktasının birazcık daha sağında da boşluk bulunur, eğer oradan vurulursa direkt olarak krikonun araca dayanmasıyla öndeki plastik çamurluk dodiklerinizin kasılmadan dolayı çatladıklarını ve puntalarının attığını görürsünüz, aynı zamanda marche-pied nizinde ön kısımdaki kopçaları hasar görecektir.

23- Aracınızın ön koltuğunda fazla kilolu insanlar varken siz siz olun hızlı kalkışlar yapmayın, birkaç kereden sonra direk koltuk bağlantıları yamulabiliyor, şaka değil gerçek J

24- Kişisel tavsiyem olarak da 106 larınıza fazla kaş dudak vs.. takmayın, fabrika çıkışı estetik açıdan bukadar güzel tasarlanmış bir aracın bütününü bozmayın, paranızı mekaniğe harcayın J


Tüm bunlar haricinde eğer aracınıza zevkle binmek, güven içerisinde kullanmak istiyorsanız, arayın araştırın ve gerçekten düzgün servis hizmeti olan bir firmayı ya da ustayı seçin, aracınızın tüm işlerini hep aynı kişilere yaptırın yoksa gerçekten ipin ucu kaçıyor ve güzelim GTI nız amatörlerin deneme tahtasına dönüyor.
Yedek parça seçimlerinizi size kim ne derse desin hep orjinalden yana yapın ve eğer modifiye etmek istediğiniz parçalar var ise, bunlarıda dünyaca ünlü kendi kanıtlamış markalar ile gerçekleştirin. Ucuz yollu çözümler sizin çok kısa zamanda pahalıya patlayan problemler olarak geri dönecektir.





Alıntıdır .

DoDo_hamann
15-07-2008, 21:00
iki tane 106'ım oldu ancak yürüyen aksam dışında yazılan çoğu sorunu yaşamadım.
İlk madde saçma geldi,%60 %80 performansı kaybı ne demek?orjinal 120hp olan araç 30-50hp arasında yürüyecek ve sahibide bunu çok benzin yaktığından anlayacak,garip olmuş :)

y@sin
15-07-2008, 21:06
2. 106 Gti ' ma biniyorum yazılanlar abartılmış,doğru olanlarda var mesela motor kulakları çok sık kopuyor ama çaresi var 306 Gti motor kulağı taktınmı daha hayatta koparamassın :) Pyalaşım için tşkler genede..:)

tool
15-07-2008, 21:18
conta yakmasi icin(sogutma sistemi duzgun calisiyorsa) ya torklama hatasi ya da limitlerde kapak taslanmistir.

Alican
15-07-2008, 21:35
Askere gitmeden önce bendede 106 gti vardı vites dışında hiç bir sorun yaşamadım saolsunlar iyi bakmışlar arabaya

G_TT_I
15-07-2008, 21:39
ahuahuahuhauahuhuahu komiks......................................

arabayı satana rkadıs haribci arkadasmış dostlar başına, herkez boyle arkından araba alsın.

Alican
15-07-2008, 22:00
http://img151.imageshack.us/img151/1742/gittql2.jpg

mertcanın kuzenin arabasıydı saolsunlar yaşlı amcaya satmışlar :Ç ondanda bana düşdü

PALERMO
15-07-2008, 22:50
Dodikleri sağlamlaştırın. Bağlantı yerlerini de kırdıysanız çift taraflı bant ve sıvı silikon takviyesi şart. Yoksa benim gibi otobanda 2 tanesini birden uçurursunuz :D

Ön koltuklarla fazla oynamayın. Ara sıra airbag ışığı yanıyor alttan geçen kablolar yüzünden. Yandıysa alttaki kabloları biraz kurcalayıp ışığı tekrar söndürebilirsiniz :)

Arka torsiyonu indirirken fazla abartmayın. Lastiğin üst kısmı mutlaka görünsün yoksa biri binince tak tak diye vuruyor ve ayrıca aynadan bakarken fazla arkanızı (uzağı) göremiyorsunuz.

Neden bilmiyorum ama Antalya'nın sıcaklığından olsa gerek radyatör hortumum 2 kere patladı (ahtapot kolu gibi olan hortum)

Ön takımı dikkatli kullandıktan sonra fazla sorun çıkarmaz. Sadece rotbaşı değiştirsiniz o da en fazla 15-20 milyon bişey. Orjinal lastik jantlarla bile rot ayarı çabuk bozuluyor benden söylemesi. (Hele ki arka arkaya sağlam çukura girdiyseniz)

Hava filtresi takıp krank bölümünü boş bırakmayın. Yoksa yağ niye eksiliyor dersiniz.


Benden de şimdilik bu kadar :)

scream3057
15-07-2008, 22:51
bir arkadaşım almayı düşünüyor gti...bunu aynen print edip gözüne sokucam :) ...teşekkürler...

gökan
15-07-2008, 22:55
hassas arac 106 ve vts bu olayalr hepsı aynen oluyor ama bakılmadıgı takdırde o2 sensoru,motor kulagı,aracın 5cm yaylıysa, rot,rotiller 5 ayda bir deişir,arka torsıyon bılyası cok kurcalanmaktan bozulur,dodıkler bır surtmeyle yerınden cıkıyor marsbıyelıde aynı sekılde,he bide ıstedıgn kral amartısor kullan ıllakı bı ses var onuda muzıkle kesıceksın

Maxiboost
15-07-2008, 22:56
vti sahibinden böle bişi yok mu? :D

_cAgdAsH_
15-07-2008, 23:15
bahtsız bedevi insan modeli

TAM35GNY
15-07-2008, 23:19
vti sahibinden böle bişi yok mu? :D

Kavgada soylenmez polemik baslatma :D :D

Maxiboost
15-07-2008, 23:22
Kavgada soylenmez polemik baslatma :D :D

mühehe merak ettim ya var mı acaba diye? belki yazan biri çıkar :D

cem
15-07-2008, 23:27
mühehe merak ettim ya var mı acaba diye? belki yazan biri çıkar :D

Tabiki var abisi , sonucta mekanik olay , yılların yorgunlugu olan aletler.

kv661
15-07-2008, 23:33
sadece 106 için değil maddelerden 10'a yakını tüm araçlar için geçerli diye düşünüyorum

yani sadece 106 ya da vts 'ye özel durumlar dısında diğer maddeler tüm araçlar için geçerli

gökan
15-07-2008, 23:34
vti sahibinden böle bişi yok mu? :D

honda da içeriye acayıp bı ses alma olyı var ben böle farkettım

boosted_pug
15-07-2008, 23:35
biraz abartı ve acımasız olmuş bence bugüne kadar yaşadığım sorunlardan biri alternatördü oda downpipe a çok yakın olduğu için yandı araya amyant koydum alternatörün içinide değiştirttim 100 ytl toplam sonra o2 sensörü hep fakir algılayıp sürekli düzeltme veriyodu arkadan siyah syah dumanı görünce anlıyo insan onunda fişini çekiyosun okadar zaten bi işe yaradığını söliyemicem 5cm yay takınca ister istemez akslar rotlar rotiller amortisörler zarar görüyo ben blinştein grup N amortisör aldım 5cm jr yay ile beraber çok memnunum ne ses nede konforu tek kelime ile mükemmel

birde unutmuşlar galiba onlarıda ben yazıyım rölanti potansiyometresi ile gaz kelebeği potansiyometresi çok hassas gaz kelebeğini temizletirken dikkat etmediğinizde bu arkadaşlar arızalanıyo ve rölanti sapıtıyo stop ediyo araba yada araba kendi kendine gaz veriyo gibi birde benzin pompası biraz hassas

Maxiboost
15-07-2008, 23:40
honda da içeriye acayıp bı ses alma olyı var ben böle farkettım

fitillerden olabilir mi? bugune kadar bir çok eg ek civic e bindim öyle acayip bi durum yoktu? ya da bana denk gelenley iyiydi :D

Shadow_Dancer
16-07-2008, 00:01
Dodikleri sağlamlaştırın. Bağlantı yerlerini de kırdıysanız çift taraflı bant ve sıvı silikon takviyesi şart. Yoksa benim gibi otobanda 2 tanesini birden uçurursunuz :D

Ön koltuklarla fazla oynamayın. Ara sıra airbag ışığı yanıyor alttan geçen kablolar yüzünden. Yandıysa alttaki kabloları biraz kurcalayıp ışığı tekrar söndürebilirsiniz :)

Arka torsiyonu indirirken fazla abartmayın. Lastiğin üst kısmı mutlaka görünsün yoksa biri binince tak tak diye vuruyor ve ayrıca aynadan bakarken fazla arkanızı (uzağı) göremiyorsunuz.

Neden bilmiyorum ama Antalya'nın sıcaklığından olsa gerek radyatör hortumum 2 kere patladı (ahtapot kolu gibi olan hortum)

Ön takımı dikkatli kullandıktan sonra fazla sorun çıkarmaz. Sadece rotbaşı değiştirsiniz o da en fazla 15-20 milyon bişey. Orjinal lastik jantlarla bile rot ayarı çabuk bozuluyor benden söylemesi. (Hele ki arka arkaya sağlam çukura girdiyseniz)

Hava filtresi takıp krank bölümünü boş bırakmayın. Yoksa yağ niye eksiliyor dersiniz.


Benden de şimdilik bu kadar :)

Kardeşim senin meşhur bi yazın vardı 106yla ilgili onu paylaşsana :D

Cem.B
16-07-2008, 00:06
oksijen sensörü hariç hiçbişi bende sorun yaşamadım

ztn o arabadan gelen sesleri mutlu ve huzurluysanız hiç duymuyosunuz ama stresliyseniz tuzu biberi oluo :)

Eray Yümsel
16-07-2008, 00:24
birisi bu yazıyı yazan arkadaşa leş bitmiş artık pes etmiş bi 106 satmış :D

ARDA_E
16-07-2008, 00:53
2 sene bindim oksijen sensörü haric hiç bir şeyi değişmedi yağı,suyu hariç.
iyi araba,iyi para
kötü araba ,daha çok para.

3rk4n
16-07-2008, 08:12
Ben 106mıza cok fazla binemedim 6 ay falan ama hiçbir sorun yaşamadım ama bizim araba 50bindeydi bide chip bile yoktu o kadar stoktu ondan olabilir. Bu yukarıda anlatılanların doğru olanlarıda var ama bu arkadaşın aldığı cok hor kullanılmış bi arabaymış heralde kendiside aşırı hor kullanmayıp farklı işten anlamayan ustaların elinde böyle sorunlara mahal vermiş.

Şahan
16-07-2008, 08:20
evet benim gibi o da şanssız bi arkadaşmış..yaşadığı sorunların çoğunu yaşamamış olsamda, farklı ama sıkıntılı sorunlarla karşılaştım bende..çok sağlam arabalar değiller ama birde şu yandan bakmak lazım; diğer araçlar gibi after market parçalarının çok olmaması nedeniyle olanlarla bişeyler yapmak zorunda kalıyosun, 5cm yay koyuyosun, takır tukur olup ön takım bozuyor, herkesin bildiği üzere çok güzel alev atan arabalar bunlar, egzost patlatıcam diye gazın üstünde tepiniyosun, motor kulağı v.b parçalar sıkıntı yaratıyor, sıfırdan kalkışlarda boyundan büyük işler becerdiği için paso sıfırdan kalkıyosun, aktarma organlarının canına okuyosun vs..ulaşılabilir fiyatlarda araçlar olduğundan dolayı bilen bilmeyen alıyor ve ondan sonraki kullanıcılar o adamın bilgisizlikleri yüzünden çuvalla para döküyor...yani aslına bakarsan 106dan beklenilen o kusursuz kontrolsüz heyecanlı performanssa ölüsüde bunu veriyor..ama ben sürekli gazlıyayım, arada sırada sanayide bakımını yaptırayım diyosan o işi yapan firma HONDA..

Göki,ZD
16-07-2008, 10:35
Şanzıman kulağı ve 2. vites çubuğu dısında sık problem yaşamadım kulak kopması deli ediyor beni.

gökan
16-07-2008, 10:40
fitillerden olabilir mi? bugune kadar bir çok eg ek civic e bindim öyle acayip bi durum yoktu? ya da bana denk gelenley iyiydi :D

bize gelen kötümü:)

gökan
16-07-2008, 10:41
valla böle konular acıldıgı için 106 pıyasası öldü oysa her arabada yasanan sorunlar hepsıde bakımla ılgılı

M U R A T
16-07-2008, 11:13
bende vts de aks kulak sorunu yaşadım ama hangi arabayı öyle kullansan bu sorunları yaşatır.gülü seven dikenine katlanıcak.

Cem.B
16-07-2008, 11:16
bu 106 yada saxocular orj şanzımanla 5.viteste en fazla kaç bin devire indiniz merak ettim :)

bnm rekorum 7750 d:D

tunceR
16-07-2008, 11:40
benim yaşadığım sorun sadece kulak koparma sorunuydu.. birde lift tellerimi neydi çıt çıt onlar ses yapıodu arasıra 16 adet vardı.. arabam çok temizdi gerçekten bayandan almıştım 3. sahibiydim 81 bindeydi.. 106 nın gerçekten temizini bulunca sorunsuz ve çok keyifli bir sürüş sunuyo.. uzun yolda sana gerçekten güzel bi arkadaş oluyo:) aracımı sattım ama hiç sevinmedim desem yeridir diğer bindiğim hiçbir arabada ondaki zevki yakalayamadım...durdurmak için gösterdiğin çaba,,trafikte makaslara girme ,, hız yapma,,yarışma bunların hepsi belki ölümcül sonuçlar yaratır ama bence 106 yı bana bağlayanda buydu.. yıkamak bile ayrı bi zevkliydi. herzaman aklımın köşesindeki tek araç ilerde nasip kısmet olursa bitane alıcam ve garajımda saklıcam.. insan sattıktan sonra değerini anlıyo arkadaşlar.. benden size bi tavsiye.

benim arabam stoctu filtre bide egsoz vardı onlarda çin malıydı:p 7200 de giriyodu kesiciye..

SOMEONESPECIAL
16-07-2008, 12:00
bu 106 yada saxocular orj şanzımanla 5.viteste en fazla kaç bin devire indiniz merak ettim :)

bnm rekorum 7750 d:D

http://img511.imageshack.us/img511/973/image188hu5.jpg (http://imageshack.us)

hfk
16-07-2008, 12:02
2 yıl boyunca saxo vts kullandım ve sadece bir kez servise bakım haricinde ugramıştım, bahsettiğiniz sıkıntıların hiçbirini yaşamadığıma sevindim. vts den sonra bir çok araba kullandım bunların içinde 03 sti da vardı ama vts nin şehir içinde verdiği araba kullanma zevkini hayatta unutamam

Cem.B
16-07-2008, 12:04
http://img511.imageshack.us/img511/973/image188hu5.jpg (http://imageshack.us)

hehe abi oralara çıkmaz çerez ztn 7100 den aşağı inmek problemdi 7100 de 5-6 sanie sabit kalıo sora devam ediodu aşağı doğru :)

SOMEONESPECIAL
16-07-2008, 12:08
hehe abi oralara çıkmaz çerez ztn 7100 den aşağı inmek problemdi 7100 de 5-6 sanie sabit kalıo sora devam ediodu aşağı doğru :)

Resim gerçek ama...

Şahan
16-07-2008, 12:10
13/59 la chipsizken bende 5.ci vites kesiciye girmiştim o kadar..chipten sonra indirmedim hiç..

M U R A T
16-07-2008, 12:53
bu 106 yada saxocular orj şanzımanla 5.viteste en fazla kaç bin devire indiniz merak ettim :)

bnm rekorum 7750 d:D

ben 4 te bile çeviremedim 7750 kadranda 7500 de kesiciye girdim hep ama reelde 7250 diğer görülenler kadran hatasından başka bişey değildir bence.

gökan
16-07-2008, 12:54
5 viteste hangı saxo yada 106 kesıcıye gırmış varmı gıren bence gırmez dıyorum?standart bı 106 ama

Cem.B
16-07-2008, 12:54
ben 4 te bile çeviremedim 7750 kadranda 7500 de kesiciye girdim hep ama reelde 7250 diğer görülenler kadran hatasından başka bişey değildir bence.

yok ztn bende superchip vardı 8200 limitörlü

5.vites 6800 devirde kadran bitiodu ztn

Cem.B
16-07-2008, 12:56
5 viteste hangı saxo yada 106 kesıcıye gırmış varmı gıren bence gırmez dıyorum?standart bı 106 ama

standart bencede girmez

Göki,ZD
16-07-2008, 13:06
5 viteste hangı saxo yada 106 kesıcıye gırmış varmı gıren bence gırmez dıyorum?standart bı 106 ama


standart bencede girmez

STANDART BİLMİYORUMDA BEN GİRDİM ÇOK ARABA BİTTİ ARTIK GİDEMİYORUM DAHA BAĞRIYORDU :)

gökan
16-07-2008, 13:06
106da encoks evdıgım kalkış ve 3sonuna kadar gidişi ılerısı benı etkılemıyor fazla :)

M@dBLue
16-07-2008, 13:30
yaklaşık olarak 4 senedir 106 kullanıyorum , oksijen sensörü ve motor kulakları harici başımı ağrıtıcak bi problemle karsılasmadım.

Orj sanz stock olarak hafif yokuş aşağı yolda ;

http://img90.imageshack.us/img90/1539/gazlama1dewiredikkatgd3.jpg (http://imageshack.us)
http://img90.imageshack.us/img90/1539/gazlama1dewiredikkatgd3.df943471f5.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=90&i=gazlama1dewiredikkatgd3.jpg)

GSI
16-07-2008, 16:42
Hiç saxom yada 106 gtı olmadı ama sayısızca vts bindim kulandımda ilk önce bildiğim kadaruyla şanzıman oranları orjinalde baya uzun olduğu için düz yolda 5 bitiremedikleri gibi 210 215 gibi kaldıkları zaten orjianlde 7.400 ceviriyo olması lazım 7.400 limteki 106 saxo dynoda 225 gibi bi sürate kesiciye giriyor yani orji saxo 106 230 240 yaptım diyen ancak kendini kandırır kadranda görüyo olabilrisniz ama oda kadranın hatasını gösterir konfora gelince pek bişi beklemeyin zaten pek konforlu araçlar dil içleri daima boş durur ama gerçekten neşeli arabalar sadece egsoz patlatma sesi için binilir:D

Diyadin
16-07-2008, 20:50
5cm yayla istediğiniz arabada sorun yaşarsınız direksiyon kutusu başta olmak üzere...

halk tipi herhangi bi arabayı alıp (gti gsi vts bilmem ne bahsetmiyorum) 10 sene yaylı filtreli eksozlu chipli binip ve limitlerini zorlarsanız bu tür hatalarla karşılaşmanız muhtemeldir.

hala hayranlıkla baktığım ve imrendiğim arabadır 106lar .. bilinçsiz kişiler tarafından alınıp neslinin günden güne tükenmesi yada özelliklerini kaybedip beyaz şahin gençliğinin gözdesi olması ve bu arabayada aynı kadroyla binmeleri (en az 4kişi)gerçekten üzücü bi durum..:)

sonuç olarak peugeot firmasının en başarılı arabası 106 gti bana göre...

M3CSL
16-07-2008, 22:47
ben bişiy anlamadım valla kadran ısınden;) hep bıldığım 7200de 225 230 arası yaptığı 106nın, ama bı fotoda 6000de 210 gibi dier erdemın koyduğunda 7200 223 gibi kı daha normal olanı o bence
cem sen nası 7750 cevırdın bu arada dağdanmı attın arabayı:)eheueh