PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : AP Racing Rodi Cal mi ? Yoksa Brembo BBT series mi ?



Batw0han
31-12-2013, 12:42
Merhaba arkadaşlar , pist sezonu kapanmışken önümüzdeki senenin hazırlıklarına başladım..


Coilover (KW Clubsport) ve Lastik (Michelin Pilot Sport Cup) olayını hallettikten sonra geriye sadece fren kiti kaldı.

M3 CSL için sizce hangi fren kiti daha uygundur.. Bilgisi olan arkadaşların fikirlerini paylaşmasını istiyorum.. Çünkü ciddi maliyetli bir işlem ve yanlış tercih yapmak istemiyorum..

Tamamen Pist Kullanımı üstüne düşünüyorum.

AP Racing Rodi Cal 6 Piston Ön 370 mm J-Hook

Ap Racing Rodi Cal 4 Piston Arka 360 mm J-Hook

http://u1312.hizliresim.com/1j/z/w24v2.jpg

yada

Brembo BBT 6 Piston Ön 380 mm

Brembo BBT 4 Piston Arka 345 mm

http://u1312.hizliresim.com/1j/z/w24vg.jpg


Brembo alırsam Sarı kaliper olacak , Ap alırsam siyah olacak


Görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.

yiğit
31-12-2013, 12:52
Oem disklerin çapı kaç mm?ben olsam ap alırdım.kaliperlerin ağırlıkları nedir biliyomusunuz,bazılarında forged çıkıyo baya hafif oluyo.

Batw0han
31-12-2013, 13:01
Oem disklerin çapı kaç mm?ben olsam ap alırdım.kaliperlerin ağırlıkları nedir biliyomusunuz,bazılarında forged çıkıyo baya hafif oluyo.

Onu konuda bir bilgim yok açıkcası,

orjinal m3 csl in ön Diskleri 345mm arka diskleri 328 mm arka diskleri

Cem.B
31-12-2013, 13:04
mini challenge araçlarında ap racing olması lazımdı o yüzden AP racinge sıcağımdır hep ama çok pahalı üst serileri

Batw0han
31-12-2013, 13:10
AP racing ile brembo arasında yaklaşık 1700 $ gibi fark var.

Ap banada daha mantıklı geliyor... J hoot olması cok büyük bir artı ayrıca.

Cem.B
31-12-2013, 13:12
AP racing ile brembo arasında yaklaşık 1700 $ gibi fark var.

Ap banada daha mantıklı geliyor... J hoot olması cok büyük bir artı ayrıca.

brembomu daha pahalı ?

yiğit
31-12-2013, 13:12
Ap daha uygundur pist için muhtemelen.disklerinde racing specification olmasına dikkat edin.bunlara alternatif olarak ksport'un lightweight kaliperli kiti var bide d2 racing kiti var onlarda yarışlarda kullanılan başarılı kitler araştırıp inceleyin isterseniz fiyatlarıda daha uygun

Batw0han
31-12-2013, 13:24
brembomu daha pahalı ?

Evet 8000 $ gibi rakamlara geliyor brembo.

Batw0han
31-12-2013, 13:25
Ap daha uygundur pist için muhtemelen.disklerinde racing specification olmasına dikkat edin.bunlara alternatif olarak ksport'un lightweight kaliperli kiti var bide d2 racing kiti var onlarda yarışlarda kullanılan başarılı kitler araştırıp inceleyin isterseniz fiyatlarıda daha uygun

D2 hakkında bilgi sahibi değilim fakat K-Sport çok verimli bir fren kiti değil...

Cem.B
31-12-2013, 13:31
Evet 8000 $ gibi rakamlara geliyor brembo.

bmw hakkında bilgim yok ama minide brembo ultra pahalı aynı segmentteki frenlere göre

challenge da kullanılan ap ile brembo gt serisi aynı fiyat,yani bence bremboya değmez :)

stlegal
31-12-2013, 13:37
D2 hakkında bilgi sahibi değilim fakat K-Sport çok verimli bir fren kiti değil...

ikiside aynı fabrikada üretiliyor taiwanda seçenek olarak bile düşünülmeli bahsedilen markaların yanında

Batw0han
31-12-2013, 13:39
ikiside aynı fabrikada üretiliyor taiwanda seçenek olarak bile düşünülmeli bahsedilen markaların yanında

Sadece isim farkı mı diyorsun cem abi ?

[RaCeR]
31-12-2013, 14:01
AP racing ile brembo arasında yaklaşık 1700 $ gibi fark var.

Ap banada daha mantıklı geliyor... J hoot olması cok büyük bir artı ayrıca.

j hoot olunca ne oluyor?

Batw0han
31-12-2013, 14:03
;7246050']j hoot olunca ne oluyor?

AP fren kiti resimine bakarsan, hava kanalı boşluklarının J şeklinde olduğunu görürsün.. Yarış tipi araçlarda artık bu (seramik değilse) bu şekilde oyuklar kullanılıyor. Deliklerin yerine

yiğit
31-12-2013, 14:05
Ksport'un farklı çeşitleri var racing spec. disk ve balata opsiyonları var gayet iyi iş görür aynı şekilde d2 de öyle.ama daha profesyonel ve tam pist odaklı olarak düşünülürse yurtdışında kullanılıp iyi yorumlar duyduğum Alcon cup kit var onu tavsiye ederim

[RaCeR]
03-01-2014, 09:10
AP fren kiti resimine bakarsan, hava kanalı boşluklarının J şeklinde olduğunu görürsün.. Yarış tipi araçlarda artık bu (seramik değilse) bu şekilde oyuklar kullanılıyor. Deliklerin yerine

oluk j şeklinde farkettim de ne gibi bir artısı var j şeklinde olunca onu merak etmiştim.

volume81
03-01-2014, 09:18
J hood bildiğim kadarıyla delikli kaliperlere göre daha yavaş soğur + olarak kolay çatlamaz bozulmaz ama deliklerde birden ısınıp soğuduğu için çatlama olabilir :)

- olarak fiziken biyerden sonra deliklere nazaran daha çabuk şişmesi lazım j-hood'ların ancak pratikde sorun yaşayan görmedim

Schumi
03-01-2014, 22:37
Öncelikle şunu söylemek istiyorum. Hangisini alırsanız alın memnun kalmama ihtimaliniz yok gibi birşey. Ancak full slick kullanmadan bu kitlerin tam potansiyeli ortaya çıkmaz. Ayrıca ABS sistemini iptal etmeniz gerekebilir handikapları aşmak için pist kullanımında. Aracın atmosferik hali ile arka düzlükte görebileceği maksimum hızlanma sonucunda sola keskin virajı lastiklerinizin tutunmayı sürdürebileceği hıza düşmek için çok büyük bir fren kuvvetine ihtiyacınız var gibi duruyor ama tekerleri kitleyecek kadar büyük bir kuvveti bu kitler çok kolay oluşturacak zaten. Gerisi lastiğe kalıcak.

Bence bu kitlerde kalipere değil önce balataya daha sonra diske odaklanın. Ap Racing kitlerinde disk kalınlıkları metrik yapmıyorlar genelde. 30.2 gibi küsüratlı oluyor ki diski hep Ap Racing alın diye. Gerçi yavaş yavaş alternatifler başladı ama genede sonradan alacağınız disk fiyatlarını araştırın. Tahminimce zaten balatanız bitince gidip başka marka alıcaksınız kitiniz ne olursa olsun.

Koyu Brembo'cuyum ama Ap Racing daha mantıklı bu durumda.

TURBO_S2K
04-01-2014, 00:18
Bence mantikli olan şu:
Zaten iki kitte işini görücek. Hangi kitte kaç cm spacer kullanman gerekicek onu bilmek lazim. Olabildigince az mm kullanmakta fayda var.
Bjnjn haricinde bu araba yolda da kullanılıcaksa bence birkaç çeşit balata seçenegi olan kiti tercih et. Pistte kullanıcağın balata günlük kullanımda rahatsız edebilir. Yarıs balatalarını pistten piste kullanirsin