Orijinalini görmek için tıklayınız : porsche 996 997 6 piston fren kiti
arkadaşlar selam porsche 996-997 FACELİFT TURBO aracın oem fren kiti 2007-2008 FR-cupra'lara olurmu? kaliperler aparat ile bir şekilde olur fakat diskler ofsetlerinden dolayı olmaz deniyor bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi???
Burak Kasim
04-01-2014, 04:44
Oncelikle iki caliper ayni degil, orda bir yanlislik war, Can.
996TT - 4 Piston Caliper
997TT - 6 Piston Caliper
Almadan once alicagin bunlardan hangisi olucagina emin ol.
6 Piston Caliperi senin aracindaki fren merkezi beslemez, pedal hissiyatin kotulesir.
Bizim araclara en guzel Posche Caliper setubi 996TT Caliperidir.
Soruna gelince, offsetlerin uymamasi olasi, ben olsam bole bir riske girmezdim, olcmeden bunu anlaman imkansiz cunku.
Ben olsam senin yerinde bir cift 996TT Caliperi alirdim.
Senin aracin FR oldugu icin 312mm disc olmasi lazim, disclerinide 345mm´lik disclerle upgrade ederdim.
Braketide ister satin alirsin, istersen kendin CNC´de yaptirirsin ama hazir alman daha mantikli.
996TT fren balatalari ve celik hortumlarlada seti tamamlarsin.
Baska aractan komple kit alipta uymamasi ciddi sekilde husran olur.
ABT var elimde :)
selam disk ölçüleri nedir kaliper 4 pistonmu 6'mı?
Oncelikle iki caliper ayni degil, orda bir yanlislik war, Can.
996TT - 4 Piston Caliper
997TT - 6 Piston Caliper
Almadan once alicagin bunlardan hangisi olucagina emin ol.
6 Piston Caliperi senin aracindaki fren merkezi beslemez, pedal hissiyatin kotulesir.
Bizim araclara en guzel Posche Caliper setubi 996TT Caliperidir.
Soruna gelince, offsetlerin uymamasi olasi, ben olsam bole bir riske girmezdim, olcmeden bunu anlaman imkansiz cunku.
Ben olsam senin yerinde bir cift 996TT Caliperi alirdim.
Senin aracin FR oldugu icin 312mm disc olmasi lazim, disclerinide 345mm´lik disclerle upgrade ederdim.
Braketide ister satin alirsin, istersen kendin CNC´de yaptirirsin ama hazir alman daha mantikli.
996TT fren balatalari ve celik hortumlarlada seti tamamlarsin.
Baska aractan komple kit alipta uymamasi ciddi sekilde husran olur.
kanka senden haber bekliyorum ozaman :D ben 6 piston istiyorum ama :(
Burak Kasim
04-01-2014, 16:41
Bende 6 Piston istiyordum ama aracin buna musait degil malesef.
Arastirirsan biraz ne demek istedigimi anlicaksin.
Caliperinde daha cok piston olmasi aracin daha iyi durucagi anlamina gelmez.
Sistemin komple uyumlu olmasi lazim.
Israrla 6 Piston istemedeki amac ne?
Fren merkezi tarafından hakkıyla beslenen aynı özellikleri taşıyan diske sahip 4 pistonlu fren sistemi, yeterince beslenemeyen 6 pistonludan daha verimli olacaktır diye düşünüyorum ben de Burak gibi.
Burak Kasim
04-01-2014, 21:28
Levent isin kotu tarafi baska araclardaki gibi fren merkezini daha buyugu ile upgrade etme imkani 0.
MK4/MK5 Platformu icin konusuyorum, 6 Piston'dan 4 Piston'a gecen cok gordum ama 4 Piston'dan 6 Piston'a gecen hic gormedim.
Buna ragmen "Bigger is Better" mantigiyla 6 Piston kullanan cok insan war.
Gorunuste etkili oluyor bunda sanirim :)
Seat forumundan biliyorum okuduğum kadarıyla o sorunu bende, o yüzden 4 iyidir :)
function > form diyebiliriz bu durumda :D
Bende 6 Piston istiyordum ama aracin buna musait degil malesef.
Arastirirsan biraz ne demek istedigimi anlicaksin.
Caliperinde daha cok piston olmasi aracin daha iyi durucagi anlamina gelmez.
Sistemin komple uyumlu olmasi lazim.
Israrla 6 Piston istemedeki amac ne?
kanka ozaman büyük büyüktür küçükse iyidir diyor ve 4 piston kaliper bakınıyoruz :D teşekkürler tavsiyen için...
Fren merkezi tarafından hakkıyla beslenen aynı özellikleri taşıyan diske sahip 4 pistonlu fren sistemi, yeterince beslenemeyen 6 pistonludan daha verimli olacaktır diye düşünüyorum ben de Burak gibi.
teşekkürler bilgiler için
Burak Kasim
05-01-2014, 02:21
Seat forumundan biliyorum okuduğum kadarıyla o sorunu bende, o yüzden 4 iyidir :)
function > form diyebiliriz bu durumda :D
Aynen ole :D
kanka ozaman büyük büyüktür küçükse iyidir diyor ve 4 piston kaliper bakınıyoruz :D teşekkürler tavsiyen icin
Birsey degil...
Ana fren merkezi neden değişemiyor VAG grubunda?
ben hondada tek pıstondan 4 pıstona gectım pedal hassaıyetı arttı ama galıba merkez yeterınce beslıyemıyor pedal asagıya dogru ınıyor ama guzel tutuyor :) pedaşlın asagıya ınmemesı ıcın ne yapmam gerekıyor ?
Ana fren merkezi büyük olan ile değişmeli.
Ana fren merkezi neden değişemiyor VAG grubunda?
Ana fren merkezi büyük olan ile değişmeli.
valla hiç bişe anlamadım ben :D
Can cuma PM attım ama mesaj kutun dolu istediğin bir numara vardı benden :D
kanka buldum sıkıntı yok onlar 8 piston 18 janta sığmıyor :D
http://www.use.com/images/s_2/VW_Golf_mk5_R32_Brake_servo_Master_cylinder_3fb2ce 002358ff7ff0d5_1.jpg
Resimdeki Golf 5 R32'nin westinghouse üstündeki ana fren merkezi görülüyor. Alttada direk kendisi var. Pedal ile ileri doğru vermiş olduğun yatay hareketi basına çevirip üstünde bağlı olan yağ haznesinden yanlarda rekor bağlantıları ile ABS pompasına ileten pedalınız ile freniniz arasındaki köprü. Bunların farklı çaplarda olanı var. Misal Peugeot'ta 20 - 21 - 22 - 22.4 - 22.5 - 23 - 23.8 var. 22 den 23.8'e çıkmak pedal hissinden çok fark ediyor. Piston sayısı fazla büyük fren takınca araba gene duruyo ama pedal aşağı düşüyo. Bu ana fren merkezini daha büyük ile değiştirirsen pedal yukarı kalkar pedal hissi geri gelir.
http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mcXewSLwy_6m3AoMEXaBqqQ.jpg
Burak Kasim
07-01-2014, 01:12
Shumi MK4/5'lerde 23.8mm fren merkezi war.
Dave diye bir pilot wardi BrakeGuru, Porsche Brembolarla kit yapip satti yillarca ama malesef bir turlu buna bir cozum bulamadi.
Biraz buyuk takilabilicek bir master cylinder bulsa biri paraya para demez inan :)
Dave'den İngiltere'den aşağıdaki kiti (diskler hariç) Scirocco 1.4 TSI için almıştım ;
Boxster 4 piston Brembo Kaliper, MK5 Kaliper Montaj Kiti, Çelik Fren Hortumu, Ferodo DS2500 Balata.
Standart 312mm setupa göre disk çapı büyümemesine rağmen inanılmaz farkettiğini belirtmeliyim. Zaten 250ps civarına kadar UK'deki birçok Golf MK5 GTI bu kiti kullanıyor. Pistte en ufak şişme yaşamıyor ve düzlük sonlarında geçişlerde ciddi anlamda fark oluşturuyor.
Disk olarak standart, Tarox ve EBC kullandım. 312mm disk ile uyumlu olduğu için balata ve disk giderleri düşük. Standart 312mm ile sıfır ses. Tarox ile ses yok ama hiç zorlanmadan 1000km sorna ciddi balans yaptı ve ithalatçısı yardımcı olmadı:ofk: Son olarak balataları pist sonrası yenilerken EBC aldım, az ses var ama performans iyi ama henüz pist görmedi.
Daha önce araştırdığım kadarıyla 6 piston ile merkez uyumlu setup kurmak biraz daha zor ama mod işinde vakit ve nakit olduktan sonra herşey mümkün:)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/17/c9iy.jpg (http://imageshack.com/a/img17/3234/c9iy.jpg)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/199/uwsb.jpg (http://imageshack.com/a/img199/3071/uwsb.jpg)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/819/zqy3.jpg (https://imageshack.com/i/mrzqy3j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/833/rd87.jpg (https://imageshack.com/i/n5rd87j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/560/0s2t.jpg (https://imageshack.com/i/fk0s2tj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/850/u7us.jpg (https://imageshack.com/i/nmu7usj)
çok teşekkürler bilgiler için
http://www.use.com/images/s_2/VW_Golf_mk5_R32_Brake_servo_Master_cylinder_3fb2ce 002358ff7ff0d5_1.jpg
Resimdeki Golf 5 R32'nin westinghouse üstündeki ana fren merkezi görülüyor. Alttada direk kendisi var. Pedal ile ileri doğru vermiş olduğun yatay hareketi basına çevirip üstünde bağlı olan yağ haznesinden yanlarda rekor bağlantıları ile ABS pompasına ileten pedalınız ile freniniz arasındaki köprü. Bunların farklı çaplarda olanı var. Misal Peugeot'ta 20 - 21 - 22 - 22.4 - 22.5 - 23 - 23.8 var. 22 den 23.8'e çıkmak pedal hissinden çok fark ediyor. Piston sayısı fazla büyük fren takınca araba gene duruyo ama pedal aşağı düşüyo. Bu ana fren merkezini daha büyük ile değiştirirsen pedal yukarı kalkar pedal hissi geri gelir.
http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mcXewSLwy_6m3AoMEXaBqqQ.jpg
Dediklerini yaşayan varsa tecrübem sistemde hava var diyor.
standart fren sistemine 4 ve 6 pistonlu ap racing frenleri takıyorduk ve hiç bir sorun olmuyordu. Arkalarda değişiyordu. Eski modellerde (205-309) veya abs olmayan araçlarda sert frende bazen stop etmeler yaşanıyordu. Ben kendimce adamların acemi olduğunu düşünüyordum. Stop etmelerin sadece toprak zeminde olduğunu söyleyenlerde vardı. Bu arada belirteyim ki. Pejo nun hiç bir teknik dökümanında büyük fren disklerini ve kaliperleri takınca merkezi falan değiştirin gibi bir yazı yoktu. zaten olsa homologasyonda belirtilirdi. Fren değiştirince sistemdeki havayı düzgün alırsanız bence bir şey olmaz....
Dediklerini yaşayan varsa tecrübem sistemde hava var diyor.
standart fren sistemine 4 ve 6 pistonlu ap racing frenleri takıyorduk ve hiç bir sorun olmuyordu. Arkalarda değişiyordu. Eski modellerde (205-309) veya abs olmayan araçlarda sert frende bazen stop etmeler yaşanıyordu. Ben kendimce adamların acemi olduğunu düşünüyordum. Stop etmelerin sadece toprak zeminde olduğunu söyleyenlerde vardı. Bu arada belirteyim ki. Pejo nun hiç bir teknik dökümanında büyük fren disklerini ve kaliperleri takınca merkezi falan değiştirin gibi bir yazı yoktu. zaten olsa homologasyonda belirtilirdi. Fren değiştirince sistemdeki havayı düzgün alırsanız bence bir şey olmaz....
306 GTI üzerinde 23.8 ölçüsü ile Peugeot'lardaki en büyük ölçüdeki ana fren merkezi gelir. Bazı büyük ticari araçlardada 23.8 ölçüsünde fren merkezi gelir. 206 RC üzerinde 22 mm fren merkezi gelir ve Group N yada Group A modelleri için Peugeot Sport 25.4 ana fren merkezi referansı ile uygulamasını ister. İsterseniz PDF olarak yollarım yada foto çekip koyarım. Group N'de orjinal tek pistonlu fren kaliperleri kullanılmasına rağmen 25.4 uygulaması yapılıyor araca. Group A ise Ap Racing yada Alcon fren kaliperi ile kullanılıyor ve iki kaliperde 4 pistonlu. Ve gene 25.4 fren merkezi kullanılıyor. Dediğim gibi fren merkezinin boyutu frenleme gücünü değil pedala uygulayamanız gerek ayak basma gücünü ve pedal hissini değiştiriyor. Yoksa 1.4 HDI 206'ya 8 pistonlu fren koysanızda 20mm çapında ana fren merkezi ile arabanız gene durur. Ama sünger gibi yumuşak bir peda hissi ve dibe doğru iyice sert basmanızdan dolayı ayaklarınızda ağrı oluşur. Fren sistemindeki hava ile ilgisi yok.
306 GTI üzerinde 23.8 ölçüsü ile Peugeot'lardaki en büyük ölçüdeki ana fren merkezi gelir. Bazı büyük ticari araçlardada 23.8 ölçüsünde fren merkezi gelir. 206 RC üzerinde 22 mm fren merkezi gelir ve Group N yada Group A modelleri için Peugeot Sport 25.4 ana fren merkezi referansı ile uygulamasını ister. İsterseniz PDF olarak yollarım yada foto çekip koyarım. Group N'de orjinal tek pistonlu fren kaliperleri kullanılmasına rağmen 25.4 uygulaması yapılıyor araca. Group A ise Ap Racing yada Alcon fren kaliperi ile kullanılıyor ve iki kaliperde 4 pistonlu. Ve gene 25.4 fren merkezi kullanılıyor. Dediğim gibi fren merkezinin boyutu frenleme gücünü değil pedala uygulayamanız gerek ayak basma gücünü ve pedal hissini değiştiriyor. Yoksa 1.4 HDI 206'ya 8 pistonlu fren koysanızda 20mm çapında ana fren merkezi ile arabanız gene durur. Ama sünger gibi yumuşak bir peda hissi ve dibe doğru iyice sert basmanızdan dolayı ayaklarınızda ağrı oluşur. Fren sistemindeki hava ile ilgisi yok.
Uzun zamandır pejonun Gra arabası yok. en son s16 vardı. Kit car ile ilgili söylüyorsanız o başka bir şey. diğer arabalar ile alakası yok. 306s16(yada sizlerin deyimi ile gti-6) sadece grn olarak homologe.gra olan ise 1996 senesine kadar olan model. 106s16 için ise o da ya grn ya kit car. o kadar pejo gördüm prototip aşamasında olandan test aracına kadar fren kaliperi değişince merkezi değişeni görmedim. pedal box sistemine geçenlerin amacı farklı o yüzden merkez değişiyor. değişim öneren bir yazı varsa mutlaka başka bir bildikleri vardır. ya miller değişince vakum falan azalmasından dolayı bir şey düşünülmüştür. Genede görmedim ama merak da etmiyor değilim. bunca zaman nasıl görmemişim diye.
varsa bir döküman sizde muhtemelen araç hazırlama kitabından vardır. o da uzun zamandır güncellenmiyor. ama belki yeni bir şey hazırlamışlardır. paylaşırsanız bizde öğreniriz.
206 RC hem Group A hem Group N olarak var. PDF dosyalarını akşama atıcam.
206 RC hem Group A hem Group N olarak var. PDF dosyalarını akşama atıcam.
Doğru
ben pejoyu 1999 da bıraktım. RC daha sonra çıkmış bir araç Gra olanı var. Ama ben onları görmedim. Fakat arşivde bunlardan var. '' 206 RCC DETAILS DES PARAMETRES DE L’AFFICHEUR RCC '' '' Notice montage '' ve diğerleri üç klasör. Bunlarsa bende var. Ama sayende inceledim. Bu güne kadar bakmışlığım yoktu.
Fren ile ilgili bir yeri varsa sayfayı söylersin bakarım...
arkadaşlar tavsiyeleriniz üzere bu gün brembo 4 pot kaliperlerimi taktım ve inanılmaz fark yaşattı bana zaten 6 pot alsaydımda jantları değiştirmek zorunda kalıcaktım böylesi en iyisi oldu çok teşekkürler
Burak Kasim
15-02-2014, 22:06
En iyisini yapmissin Can, gercekten 6 Piston takip memnun olmayan cok insan war Vag'larda.
Disclerin kac mm?
En iyisini yapmissin Can, gercekten 6 Piston takip memnun olmayan cok insan war Vag'larda.
Disclerin kac mm?
312 kardesm ebc
alperkirman
06-05-2014, 12:14
şu konuya güncel çekelim :)
4piston sti kaliperi golf 4 te kullanabilirmiyiz bunun için taşıyıcı falan nası ayarlicaz internette ölçü bulamadım ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.