Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren pedal hissiyatını ve freni iyileştirmek
Arkadaşlar aracımdaki (Opel Calibra) fren pedalının hissiyatından memnun değilim bu nedenle fren pedalının hissiyatını ve hassasiyetini arttırmak dolayısıyla frenlerimi iyileştirmek istiyorum.
Şimdi merak ettiğim nokta yeni araçlardaki gibi pedala az bi kuvvet uygulamayla frenlerin tutmasını sağlamak için westinghouse ve fren merkezini mi değiştirmek gerekir yoksa sadece fren merkezini değiştirmek yeterli gelir mi ya da bunlar yapılabilir mi ? Benim aklımda olan Vectra B veya C kasalarının ki acaba bi şekilde uydurulabilir mi?
Bu konuda bilgi ve tecrübe sahiplerinden fikir istiyorum.
Fren merkezini büyütmen gerekiyor. Çok eski araçlara Brake Booster takıyorlarmış ama genelde Amerikan araçlarına sanırım sana olmaz. Orjinal ana fren merkezin neye benziyor ?
merkezmi westinghouse mu büyütmek gerek acaba ?
Burdaki resim bir işe yarar mı bilmiyorum ama yarın daha detaylı bi resim çekebilirim.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/s720x720/181173_10151076447568288_572762558_n.jpg
erdem325
17-01-2014, 03:33
ben mk2 golf te audi 100 ün merkezini ve westnghouse ını kullanmıştım, orjinaline göre çok iyi olmuştu.
hem westinhouse hem de merkez büyüktü orjinalinden.
bunun gibi bir uygulama olabilir diye düşünüyorum ama opel hakkında bir bilgim yok.
ne uyar ne uymaz bilmiyorum açıkcası.
Fren hortumlarini celik yapinca hissiyat artmazmi?
slowmotion
17-01-2014, 07:23
babamdada opel astra 96 ecotec var. uzunca bir süreden beri, fren pedalına basınca sanki patates çuvalına basmış gibiyim :D dozajı çok iyi ayarlamak gerekiyor. fazla basınca kızaklama yapıyor. örnek veriyorum normal bir araçta fren bedalı sıfırdan kızaklamayacak şekilde en fazla 10-15cm ileri gider. bizde 5cm den sonra patatese bağlıyor :D galiba konuyu açan calibradada öyle.
tamirci havalarını aldı kontrol etti bir sorun yok dedi. başka opel astrada baktığımda herşey normaldi
Fren merkezini büyütmen gerekiyor. Çok eski araçlara Brake Booster takıyorlarmış ama genelde Amerikan araçlarına sanırım sana olmaz. Orjinal ana fren merkezin neye benziyor ?
Bu brake booster tam olarak nedir ? Brake Booster diye arıyorum karşıma bildiğimiz westinghouse lu fren sistemleri çıkıyor farklı bir şey göremiyorum.
Konuyu takipteyim..
Arkadaşlar şöyle bi duyum aldım, westinghouse merkezine pul konarakk basınç arttırılabiliyormuş, şahinlerde vs uygulanan bir yöntemmiş. Var mıdır bunun aslı astarı?
Arkadaşlar şöyle bi duyum aldım, westinghouse merkezine pul konarakk basınç arttırılabiliyormuş, şahinlerde vs uygulanan bir yöntemmiş. Var mıdır bunun aslı astarı?
neresıne pul konuluyormus ?
Çok detaylı bilmiyorum bende. Öğrenirsem yazarım yoksa büyük westinghouse uydurucam diye baya sıkıntı çekeceğim :D
Firat.M3
05-06-2014, 03:54
fren hidroliğinizi değiştirerek başlayın. eğer eskiyse farka şaşıracaksınız. hissiyat konusunda en önemli şey hidrolik. castrol srf koyarsanız makbule geçer.
Fren hidroliğini zaten 6 ayda bir bilemedin senede bir defa değiştiriyorum. Şu anda da Brembo 4 piston kaliper ile 305mm fren diski getirdim onun montajını yapacağım lakin beni asıl düşündüren nokta bu westinghouse olayı.
Fren hidroliğini zaten 6 ayda bir bilemedin senede bir defa değiştiriyorum. Şu anda da Brembo 4 piston kaliper ile 305mm fren diski getirdim onun montajını yapacağım lakin beni asıl düşündüren nokta bu westinghouse olayı.
dot 5,1 kullan celık fren hortumuya bırlıkte
Motul RBF-660 kullanmayı düşünüyorum bu sefer.
pul, pimin arasına konuyormuş...???
Piste çıkmıyorsanız RBF660 pek bir işinize yaramaz.Hidrolik değişimini sık sık yapıyorsanız problem fren ana silindirinden,westinghouse dan yada kaliper pistonlarınızdan kaynaklanıyor olabilir.Kaliperler değişecekse fren ana silindirine bakım yaptırabilir yada daha büyük çapa sahip olanıyla değiştirebilirsiniz.Fren hortumlarınızda uzun süredir değişmediyse değiştirin.
Aslında bakarsanız frenlerde bir sorun yok. Benim amacım fren sistemini modernize etmek. Çünkü 20 yıl öncesinin teknolojisine sahip bir fren sistemi ve ben fren pedalının hissinden memnun değilim. Frenin tutması için fren pedalına sonuna kadar basmak gerekiyor. Aracın bakımını ve mekaniğinin bir çoğunu kendimiz yapıyoruz. Yani bakımsız bir araç değil kesinlikle.
Fren sistemini de elden geçirdikten sonra pist günlerine katılma planım var bu nedenle zaten RBF660 tercih edeceğim.
Benim vectrada 19 yasinda, ayni bahsettiginiz sekilde fren yumusak..
Ben fren hortumlarindan.supheliyim, 19 senenin yorgunlugu ile lastik olmasi gerekenden fazla esniyor olabilir..
Benim aklimda olan sey hortumlari yenilemek..
Acikcasi 20 senede fren teknolojisinde degisen bisey de yok, araclarimiz eskimis durum bu bence :)
Fren teknolojisi teorik olarak değişmemiş olabilir lakin modern araçların neredeyse tamamında westinghouse bizimkilerden büyük bu da pedal baskısını arttırıyor. Benim yapmak istediğim de bu zaten.
Brembo'yu koy. Sonra pedal iyice aşağı düşer ve his kaybolursa ana fren merkezini değiştir. Westinghouse kalsın elleme.
Fren teknolojisi teorik olarak değişmemiş olabilir lakin modern araçların neredeyse tamamında westinghouse bizimkilerden büyük bu da pedal baskısını arttırıyor. Benim yapmak istediğim de bu zaten.
Takipteyim bu konuyu.. Sonuclar bana da yararli olacak :)
coolvtec
06-06-2014, 07:37
Fren hortumlarini celik yapinca hissiyat artmazmi?
Aynen, en kolay ve ucuz çözüm fren hortumlarını çelik yapmam. ilk yaptığım upgrade bu olmuştu ve fren pedalı daha yukarda tutmaya başlamış, hissiyat artmıştı. nedeni ise gayet basit; lastik fren hortumları basınç ile esniyor.
ama çok önemli bir uyarı. çelik fren hormunun modeli ve montajı çok önemli. neden derseniz, fren balatalarını değiştirmek için aracı kaldırdığımızda, çelik hortumun uygun taılmadığı ya da tasarımından dolayı kırılmaya başladığıydı. görmeseydik muhtemelen krılıp fren patlama riski olacaktı.
Brembo'yu koy. Sonra pedal iyice aşağı düşer ve his kaybolursa ana fren merkezini değiştir. Westinghouse kalsın elleme.
Pedaldaki basıncı ayarlayan düzenek fren ana merkezi mi yoksa westinghouse mu? Bunu tam öğrenebilsem ona göre bir süreç izleyeceğim.
Gunes G.
06-06-2014, 16:13
Hassasiyetini arttirmak istiyorsan aradaki brake booster'dan kurtulacaksin bu bir. Cunku aracin vakumuna gore calisir, vakum degistikce fren hissiyati degisiklik gosterir.
Insan psikolojisi tuhaftir. Pedala dokundugun anda duran bir arac sanki cok iyi duruyormus gibi gelebilir, ancak kazin ayagi oyle degil. Aksine boosterli sistem, boostersiz sistemden cok daha degisken ve zor kontrollu bir fren pedali sunar.
Aradaki o brake booster unitesi (wastinghouse da denir) frenin butun lineer yapisinin icine eden bir sistemdir. Araciniz siz ne kadar basarsaniz degil, brakebooster'da ki vakum ne kadar guclu ise o kadar sikar frenleri. Ornegin motor vakumu dusukken frenleri kilitlemek icin gereken pedal gucu, motor vakumu yuksek oldugu durumdan daha azdir. Vakum surekli degiskenlik gosterdigi icin, fren pedalinizda surekli degisik tepkiler verir. Gunluk araclarda filan bunu hissetmezsiniz belki ama yaris araclarinda sistem pedala ne kadar basarsan o kadar durur seklindedir ve hep aynidir, dalgalanma yapmaz.
Ornekle anlatmak gerekirse: Booster'i sabit tutalim, diyelim ki 5x arttiriyor pedala uyguladiginiz kuvveti.
Buna gore pedala 1 birim bastiginizda freniniz 5 birim tutar. Ayni pedala 2 birim bastiginizda 10 birim tutar, 3 birimde 15, 4 birimde 20 diye gider.
Simdi boyle olsa, deriz ki hassasiyeti artti. Hassasiyeti arttirmakta kontrolu zorlastirir ama esas problemi yaratan parametre "vakum". Vakumu motordan alan bir booster sisteminin gucu motor vakumu degistikce degisir. Vakuma gore artar ya da azalir. Yukaridaki sistemde sabit 5x dedigimiz sey aslinda sabit olmaz. Bu da siz ne kadar ayni birimle pedala basarsaniz basin, aracin hep farkli bir frenaj yapacagi anlamina gelir.
Brakeboostersiz sistemin hissiyati inanilmaz farklidir keza eskiden dokundugunuz anda kilitleyen frenleri booster olmadan kilitlemek icin pedala hatiri sayilir bir gucle basmaniz gerekmektedir. Hatta alisma surecinde sanki frenler tutmuyormus gibinize gelir, keza eskiden pedala %20 basinca kilitlenen frenler artik %80 lerde kilitlenmeye baslamistir.
Ancak en guzel kismi pedala ne kadar basarsaniz, freniniz o kadar tutar ve fren pedalinin ve sisteminin gercek hissiyatida esasinda budur.
Bu yuzden vakumlu booster sistemleri fren hissiyatini bozar, gercekten uzaklastirir.
Bugunku booster'li araclarda hep sentetik bir hisle frene basiyoruz aslinda gercek his bu degil, o yuzden benim onerim gercek fren hissiyatina alismaniz olurdu.
Pedaldaki basıncı ayarlayan düzenek fren ana merkezi mi yoksa westinghouse mu? Bunu tam öğrenebilsem ona göre bir süreç izleyeceğim.
Sorunun cevabi ikiside.
Westinghouse bir carpandir, fren ana merkezi sabittir. Merkezle de oynayarak, booster ile de oynayarak pedal hissini degistirebilirsiniz.
Pedaldaki basıncı ayarlayan düzenek fren ana merkezi mi yoksa westinghouse mu? Bunu tam öğrenebilsem ona göre bir süreç izleyeceğim.
WH ile hiç oynama. Ana fren merkezinin çapı genelde ucunda yazar. 21-22-23-23.6-25.4 gibi rakamları vardır. Genellikle aynı marka içinde merkezler biribiri ile değişebilir. Peugeot grubu öyle mesela. Elindeki fren merkezinden daha büyük olanı takarsan pedal doluluğu değişir. WH iptal etmek günlük kullanılacak araçta tehlikeli ve zorlayıcı gereksiz bir hamle olur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.