Orijinalini görmek için tıklayınız : Modifiye Yatkınlığı Nedir?
Modifiye edilen araçlar; Türkiye de ilk akla gelenler: crx, del sol,civic eg, ek, vtec2, teg,s2k, 106, 206, 306 gti, clio rs, saxo vts, E30, E36, corolla ae101, astra sfi, vectra gt, golf gti, megane f7r.
Turbo dizel ve turbo benzinlileri yazmadım yazılım ile güç alınıyor diye.
Şimdi atmosferiklerden bakarsak yukarıdaki araçlar öne çıkanlar.
Özellikle Honda ve Pejo’nun araçları modifiyeye yatkın.
Ne demektir modifiye yatkınlığı?
Motor sağlamlığı mı blok sağlamlığı mı önü açık motor diyoruz mesela bu ne demek?
Üreticinin aftermarket desteği mi kısaca.
Örneğin; Honda’nın modifiye parçası yaygın ve ucuz. Tercih sebebi sadece bu mudur?
Yoksa araçların motoru mu sağlam modifiyede daha mı sorunsuz oluyorlar?
Mesela sorunsuzlukla bilinen ae101ler pek modifiye tercihi değil. Neden?
Parçası bulunduktan sonra her aracı modifiye edebilir miyiz?
Örneğin; hgt burada tercih edilmez ama Brezilyada el üstünde tutuluyor. Neden?
Madem çok kötü motoru var orada neden değerli?
Üretici aracı üretirken şanzımanı ve motoru sağlam yapalım modifiyeye dayanıklı olsun diye düşüncesi olabilir mi?
Şuan Türkiye’nin modifiye anlamında en aktif sitesinde bu soruların cevapları olmalıdır diye düşündüm. Benim gibi modifiye kültürü zayıf olanlara bilgi içeriği olur.
Saygılar
Genelde Amerika'ya girmiş her araç modifiyeye yatkın oluyor.Olmasa da oluyor :D
sti ne ara atmosferik oldu :D
capon crx leri sırf modifiye ye yatkın oldugu için üretmiş :D onun için sende ilk sıraya koymuşsun zaten :D
Corolla ae101ler honda kadar cigerli olmuyor nedenini hala cakmis degilim bende takipteyim bu konuda
sti ne ara atmosferik oldu :D
Değil miydi?:D Düzeltiyorum sağolun.
capon crx leri sırf modifiye ye yatkın oldugu için üretmiş :D onun için sende ilk sıraya koymuşsun zaten :D
İşte hocam nedir o yatkınlık?
Biraz anlatır mısın?
Adamlar vti larda, 1.6 motordan 160 hp güç elde etmişler daha ne olsun, yetmemiş sonraki aşamalarada uygunluk sağlaması için Mimar Sinan gibi müthiş hesaplarla kaç yıl önceden ileride bizlerin o araca neler yapabileceklerimizi düşünmüşler ona göre üretmişler.. :D Ah şu çılgın Japonlar :D
Parcanin bulunabilirligi konusu cok etkiliyo. Mesela hgtnin motorunun ben vtec ve turevlerinden daha saglam oldugunu dusunuyorum peki ulkemizde niye tutulmuyor ? Parca yok bisey yok custom ugrasmak yada guney amerika vs. Ulkelerde ugrasip getirmek zorunda kaliyosun.hondalarda basta bole degildi cahil cuhela adam nerden bilsin girip netten parca kovalamayi hondanin da peugeotunda parcasi bollastikca bizim ulkede tuttu tek aciklamasi bu
Corolla ae101ler honda kadar cigerli olmuyor nedenini hala cakmis degilim bende takipteyim bu konuda
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151894082601408&set=vb.729111407&type=2&theater
bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker :D
Parcanin bulunabilirligi konusu cok etkiliyo. Mesela hgtnin motorunun ben vtec ve turevlerinden daha saglam oldugunu dusunuyorum peki ulkemizde niye tutulmuyor ? Parca yok bisey yok custom ugrasmak yada guney amerika vs. Ulkelerde ugrasip getirmek zorunda kaliyosun.hondalarda basta bole degildi cahil cuhela adam nerden bilsin girip netten parca kovalamayi hondanin da peugeotunda parcasi bollastikca bizim ulkede tuttu tek aciklamasi bu
hagi kafayla yazdın bunları :D
Akın Sarıkaya
04-03-2014, 10:38
bir ülkede belli bir modelin tutulup tutulmamasının, aracın ve parçasının bolluğuyla alakalı olduğunu düşünüyorum. türkiye'de kaç tane hgt var ki, ustası veya uğraşanı olsun..
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151894082601408&set=vb.729111407&type=2&theater
bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker :D
Aynen, abi 4age BT cuk olmuş ama ordaki diğer videoda da sormuştum şanzımanı ne yaptınız, oem c52 çok uzun gelecektir devir de döneceği için artık.
Honda biraz daha evrensel çalışıyor işin aslı bana kalırsa, Toyota'nın güzel motorlu araçlarının bir çoğu yani mesela 4age bulunan ae101 ler gibi araçlar genelde hep japon pazarına özel araçlar, Honda en iyisini japon pazarına saklayıp bir tık daha kötüsünü dışarıya da ihraç ettiği için zamanında ve aftermarket parça alternatifi bolluğundan ötürü yıllardır Honda üstünlüğü var modifiye anlamında.
Toyota biraz daha memur işiydi her zaman için ve öyle kalacak. Honda araba çıkarmadan parçası çıkar, Toyota arabayı yapar bir yay çıksın diye 2 sene beklersin ;) :D
Throttle
04-03-2014, 10:46
bence öyle bir tabir yok yaparsan her araç olur alt taraf strok sıkıştırma ölçüleri üst taraf kapak hava kanalları portları subap ölçüleri kısacası yanma odasında ne alabiliosan onu alıosun şuan modifiye öyle bir noktaya geldiki araçta blok ve kapak sadece orjinal kalıyor yüklenince kapağıda kendinden geçiriyolar zaten blok silindirleride farklılaşıyor onlar bile orjinal kalmıyor böyle bir zamanda tek fark araçların aftermarket parçalarının bulunup bulunmaması bu yönde bir tercih yapılabilir ama yüklenebilirlik açısından ben araçlar arasında ayrım yapanlardan değilim. Bir honda motoruna ne işlem yapıp alıosan aynı özelliklerle parçaları daihatsu motoruna koy ondada alırsın benim şahsi fikrim bu yada bir renodan ne alıosan skodadanda ladadanda alırsın yeterkibilinçli ellerde tecrübeli insanlar tarafından araştırılarak yapılsın
Aynen, abi 4age BT cuk olmuş ama ordaki diğer videoda da sormuştum şanzımanı ne yaptınız, oem c52 çok uzun gelecektir devir de döneceği için artık.
Honda biraz daha evrensel çalışıyor işin aslı bana kalırsa, Toyota'nın güzel motorlu araçlarının bir çoğu yani mesela 4age bulunan ae101 ler gibi araçlar genelde hep japon pazarına özel araçlar, Honda en iyisini japon pazarına saklayıp bir tık daha kötüsünü dışarıya da ihraç ettiği için zamanında ve aftermarket parça alternatifi bolluğundan ötürü yıllardır Honda üstünlüğü var modifiye anlamında.
Toyota biraz daha memur işiydi her zaman için ve öyle kalacak. Honda araba çıkarmadan parçası çıkar, Toyota arabayı yapar bir yay çıksın diye 2 sene beklersin ;) :D
ben kullandım cok da uzun degıl ama kısa bı fınal drıve ıle cok fena yuruyecek emınım buna :)
tam bı slpeeper oldu :) sesı efsane :)
ben kullandım cok da uzun degıl ama kısa bı fınal drıve ıle cok fena yuruyecek emınım buna :)
tam bı slpeeper oldu :) sesı efsane :)
c56 son dişlisini bulsanız yeter abi ona :)
ama esas keyfi c160 + lsd ile çıkar benden demesi :D
itb ler oem boxta mı yoksa açık şekilde mi? tahmin edebiliyorum sesini :D
burakgunay
04-03-2014, 11:31
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151894082601408&set=vb.729111407&type=2&theater
bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker :D
benim ilgimi çekiyo abi biliyosun :D maşallah çok güzel proje olmuş :icon_tup:
Parcanin bulunabilirligi konusu cok etkiliyo. Mesela hgtnin motorunun ben vtec ve turevlerinden daha saglam oldugunu dusunuyorum peki ulkemizde niye tutulmuyor ? Parca yok bisey yok custom ugrasmak yada guney amerika vs. Ulkelerde ugrasip getirmek zorunda kaliyosun.hondalarda basta bole degildi cahil cuhela adam nerden bilsin girip netten parca kovalamayi hondanin da peugeotunda parcasi bollastikca bizim ulkede tuttu tek aciklamasi bu
bir ülkede belli bir modelin tutulup tutulmamasının, aracın ve parçasının bolluğuyla alakalı olduğunu düşünüyorum. türkiye'de kaç tane hgt var ki, ustası veya uğraşanı olsun..
Aynen, abi 4age BT cuk olmuş ama ordaki diğer videoda da sormuştum şanzımanı ne yaptınız, oem c52 çok uzun gelecektir devir de döneceği için artık.
Honda biraz daha evrensel çalışıyor işin aslı bana kalırsa, Toyota'nın güzel motorlu araçlarının bir çoğu yani mesela 4age bulunan ae101 ler gibi araçlar genelde hep japon pazarına özel araçlar, Honda en iyisini japon pazarına saklayıp bir tık daha kötüsünü dışarıya da ihraç ettiği için zamanında ve aftermarket parça alternatifi bolluğundan ötürü yıllardır Honda üstünlüğü var modifiye anlamında.
Toyota biraz daha memur işiydi her zaman için ve öyle kalacak. Honda araba çıkarmadan parçası çıkar, Toyota arabayı yapar bir yay çıksın diye 2 sene beklersin ;) :D
bence öyle bir tabir yok yaparsan her araç olur alt taraf strok sıkıştırma ölçüleri üst taraf kapak hava kanalları portları subap ölçüleri kısacası yanma odasında ne alabiliosan onu alıosun şuan modifiye öyle bir noktaya geldiki araçta blok ve kapak sadece orjinal kalıyor yüklenince kapağıda kendinden geçiriyolar zaten blok silindirleride farklılaşıyor onlar bile orjinal kalmıyor böyle bir zamanda tek fark araçların aftermarket parçalarının bulunup bulunmaması bu yönde bir tercih yapılabilir ama yüklenebilirlik açısından ben araçlar arasında ayrım yapanlardan değilim. Bir honda motoruna ne işlem yapıp alıosan aynı özelliklerle parçaları daihatsu motoruna koy ondada alırsın benim şahsi fikrim bu yada bir renodan ne alıosan skodadanda ladadanda alırsın yeterkibilinçli ellerde tecrübeli insanlar tarafından araştırılarak yapılsın
Bende böyle düşünüyorum.
Bu hgt örneğinde görülüyor bence.
Çöp motor olsa Güney Amerikada kullanılmaz.
Japonlar parça desteğinde daha iyiler.
Modifiye yatkınlığı, önü açık motor denilince; bu aracın motor çok sağlam diye anlaşılıyor.
Fakat bazı konularda piston kolları ince forged piston kullanmalısınız deniliyor civic için mesela.
Demek ki olay parça desteği.
Bende böyle düşünüyorum.
Bu hgt örneğinde görülüyor bence.
Çöp motor olsa Güney Amerikada kullanılmaz.
Japonlar parça desteğinde daha iyiler.
Modifiye yatkınlığı, önü açık motor denilince; bu aracın motor çok sağlam diye anlaşılıyor.
Fakat bazı konularda piston kolları ince forged piston kullanmalısınız deniliyor civic için mesela.
Demek ki olay parça desteği.
burası bi güney amerika degil :D
burası bi güney amerika degil :D
Üstad bi açıklamadın şu konuyu.
Modifiyeye yatkinlik birkac baslikta incelenir.
Birincisi, modifiye edilecek aracin aftermarket yani orijinal olmayan, standarddan daha iyi kalitede, ya da daha kotu kalitede ve cok ucuz ve ulasilabilir, motor sanziman yuruyen aksam gibi mekanik veya ic trim, uyumlu koltuk, body kit, carbon fiber parcalar gibi her turlu parcasinin bulunmasi miktaridir. Bu duruma birbiri ile uyumlu parcalar da girerse, o markanin modifikasyon degeri artar. Ornegin bir eg civic modifiye etmek istenirse bu aracin d16 motorunun parcalarina pek gerek yok, bir b16 lak diye oturuyor sonucta.
Ikincisi, bir seyler ters giderse eger, hemen ve ucuz sekilde cozulmesi icin, aracin stock parcalarinin bulunur olmasi.
Ucuncusu, herkes benim gibi kendi aracini kendi yapmadigi icin isten anlayan ustalarin yayginligi. Bugun bir hondayi herkes cozer, ama bir mazdadan pek kimse anlamaz gibi. Modifikasyon anlaminda da durum boyle, basit motor kolay ve ucuza modifiye edilir.
Ornek olarak ulkemizden su konusmalar gosterilebilir:
Abi evonun parcasi sikinti sti daha iyi o yuzden.( bunun bir de evo ile sifira yatinca kiriliyor sti kirilmiyor diyeni vardir, evlerden uzaktir)
Ya mazda lantis iyi guzel araba da o paralara bir civic almak daha mantikli. (Cunku bir takim gerzek insanlar mazda bp nin kia sephialar ve ford escortlarda da ciktigini bilmez, o yuzden mazda 300 liraya krank buldugunda yediremez, cunku civic kranki 500 liradir, v.s.)
Swift gti da neymis, ef alirim daha guzel.(swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip :))
Megane rs cok guzel bir arac der herkes, gider o paraya vti alir. ( bunlara hic bir sey diyemiyorum. Amac hizli gitmek degil az paraya hizlica gidebilmek demek ki.)
Butun bu nedenler piyasayi da degistirir. Yukarida yazdigim gibi bir megane rs parasina vti var. Iyi bir s2000 parasina 2004 carreralar var. Biri ne biri ne yani.
Temiz 1.6 ies parasina camaro z28 bile mevcut, vergisini bir kenara birakirsak iste bunlar hep parca usta piyasa isleri. O yuzden dandik bir araca onu acik denirken iyi bir araca bulasma denebiliyor.
Benim gorusum, akillica isler yapilmasi. Golf 4 alip golf 6 gtiin yuruyen ve motorunu bindirmek cok uzun ve ekonomik olmayan bir is. Bu nedenle vw golf 4 onu kapali bir arac. Fakat bir ek civic alinip poryalar motor sanziman degisirse gergiler takilirsa ek type-r sahibi olursun. Bu yuzden civic onu acik bir arac.
Daha bir suru ince kalin detay var. Ozelden her zaman cevaplayabilirim.
erdem325
04-03-2014, 16:28
Swift gti da neymis, ef alirim daha guzel.(swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip :))
uuuuu kafamda deli sorular :D
yaziya da katiliyorum tamamiyla..
bu isler ulkeden ulkeye kultur gibi olmus resmen..
overblack
04-03-2014, 16:37
türkiyede ekonomik şartlardan dolayı amerikan arabası modifiye edilemediğinden,sorunsuz görünen maliyeti düşük araçlara modifiye yapılıyor.bence bu işi sevip imkanı olan kişilerin büyük hacimli çok beygirli bir amerikan hayali her zaman vardır.
Benim gorusum, akillica isler yapilmasi. Golf 4 alip golf 6 gtiin yuruyen ve motorunu bindirmek cok uzun ve ekonomik olmayan bir is. Bu nedenle vw golf 4 onu kapali bir arac. Fakat bir ek civic alinip poryalar motor sanziman degisirse gergiler takilirsa ek type-r sahibi olursun. Bu yuzden civic onu acik bir arac.
.
Şu Golf 4 mevzusuna katılmıyorum, R32, 1.8t seçenekleri dururken mk6 swap ciddi fantaziye kaçar ki düz mk4 1.6 ya 1.8t koymak d16 söküp b16 koymak kadar kolay.
BP için ise katılıyorum, TR'de aftermarket parçası yok diye (ki hoş, çabuk ulaşılabilen markalardan Honda/Peugeot/Citroen hariç diğer markaların pek stoğu yok TR'de) ehh-kaka demek saçma kaçıyor kimse alınmasın / gocunmasın bu yazdığıma.
Yatkınlık konusunu,
- Yedek parça bulunabilirlik derecesi
- Aftermarket parça bulunabilirlik derecesi
- Alınan verim , harcanan para / verim eğrisi
- Olası potansiyel
Şeklinde sıralarım bana kalırsa.
Üstad bi açıklamadın şu konuyu.
neyin açıklayım gayet açık ,alırsın 5 liraya bi rexs 20 liraya koyarsın üstüne 1 k24 sonra tekrakibin thy :D
Akın Sarıkaya
04-03-2014, 18:43
Modifiyeye yatkinlik birkac baslikta incelenir.
(swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip :))
vay be hiç duymamıştım,çok şaşırdım.. swift gti'a karşı apayrı bi eğilimim var :)
Modifiyeye yatkinlik birkac baslikta incelenir.
Birincisi, modifiye edilecek aracin aftermarket yani orijinal olmayan, standarddan daha iyi kalitede, ya da daha kotu kalitede ve cok ucuz ve ulasilabilir, motor sanziman yuruyen aksam gibi mekanik veya ic trim, uyumlu koltuk, body kit, carbon fiber parcalar gibi her turlu parcasinin bulunmasi miktaridir. Bu duruma birbiri ile uyumlu parcalar da girerse, o markanin modifikasyon degeri artar. Ornegin bir eg civic modifiye etmek istenirse bu aracin d16 motorunun parcalarina pek gerek yok, bir b16 lak diye oturuyor sonucta.
Ikincisi, bir seyler ters giderse eger, hemen ve ucuz sekilde cozulmesi icin, aracin stock parcalarinin bulunur olmasi.
Ucuncusu, herkes benim gibi kendi aracini kendi yapmadigi icin isten anlayan ustalarin yayginligi. Bugun bir hondayi herkes cozer, ama bir mazdadan pek kimse anlamaz gibi. Modifikasyon anlaminda da durum boyle, basit motor kolay ve ucuza modifiye edilir.
Ornek olarak ulkemizden su konusmalar gosterilebilir:
Abi evonun parcasi sikinti sti daha iyi o yuzden.( bunun bir de evo ile sifira yatinca kiriliyor sti kirilmiyor diyeni vardir, evlerden uzaktir)
Ya mazda lantis iyi guzel araba da o paralara bir civic almak daha mantikli. (Cunku bir takim gerzek insanlar mazda bp nin kia sephialar ve ford escortlarda da ciktigini bilmez, o yuzden mazda 300 liraya krank buldugunda yediremez, cunku civic kranki 500 liradir, v.s.)
Swift gti da neymis, ef alirim daha guzel.(swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip :))
Megane rs cok guzel bir arac der herkes, gider o paraya vti alir. ( bunlara hic bir sey diyemiyorum. Amac hizli gitmek degil az paraya hizlica gidebilmek demek ki.)
Butun bu nedenler piyasayi da degistirir. Yukarida yazdigim gibi bir megane rs parasina vti var. Iyi bir s2000 parasina 2004 carreralar var. Biri ne biri ne yani.
Temiz 1.6 ies parasina camaro z28 bile mevcut, vergisini bir kenara birakirsak iste bunlar hep parca usta piyasa isleri. O yuzden dandik bir araca onu acik denirken iyi bir araca bulasma denebiliyor.
Benim gorusum, akillica isler yapilmasi. Golf 4 alip golf 6 gtiin yuruyen ve motorunu bindirmek cok uzun ve ekonomik olmayan bir is. Bu nedenle vw golf 4 onu kapali bir arac. Fakat bir ek civic alinip poryalar motor sanziman degisirse gergiler takilirsa ek type-r sahibi olursun. Bu yuzden civic onu acik bir arac.
Daha bir suru ince kalin detay var. Ozelden her zaman cevaplayabilirim.
Hocam sağolasın.
Çok güzel bir yazıydı.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151894082601408&set=vb.729111407&type=2&theater
bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker :D
ilgimi çekmez mi be abi videoyu ae101 garajdan görür görmez ekledim seni maşallahın var allah kolaylık versin :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.