User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Modifiye Yatkınlığı Nedir?

  1. #1
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Modifiye Yatkınlığı Nedir?

    Modifiye edilen araçlar; Türkiye de ilk akla gelenler: crx, del sol,civic eg, ek, vtec2, teg,s2k, 106, 206, 306 gti, clio rs, saxo vts, E30, E36, corolla ae101, astra sfi, vectra gt, golf gti, megane f7r.
    Turbo dizel ve turbo benzinlileri yazmadım yazılım ile güç alınıyor diye.

    Şimdi atmosferiklerden bakarsak yukarıdaki araçlar öne çıkanlar.
    Özellikle Honda ve Pejo’nun araçları modifiyeye yatkın.
    Ne demektir modifiye yatkınlığı?
    Motor sağlamlığı mı blok sağlamlığı mı önü açık motor diyoruz mesela bu ne demek?
    Üreticinin aftermarket desteği mi kısaca.

    Örneğin; Honda’nın modifiye parçası yaygın ve ucuz. Tercih sebebi sadece bu mudur?
    Yoksa araçların motoru mu sağlam modifiyede daha mı sorunsuz oluyorlar?
    Mesela sorunsuzlukla bilinen ae101ler pek modifiye tercihi değil. Neden?
    Parçası bulunduktan sonra her aracı modifiye edebilir miyiz?
    Örneğin; hgt burada tercih edilmez ama Brezilyada el üstünde tutuluyor. Neden?
    Madem çok kötü motoru var orada neden değerli?

    Üretici aracı üretirken şanzımanı ve motoru sağlam yapalım modifiyeye dayanıklı olsun diye düşüncesi olabilir mi?

    Şuan Türkiye’nin modifiye anlamında en aktif sitesinde bu soruların cevapları olmalıdır diye düşündüm. Benim gibi modifiye kültürü zayıf olanlara bilgi içeriği olur.

    Saygılar

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde Amerika'ya girmiş her araç modifiyeye yatkın oluyor.Olmasa da oluyor
    Önden ok gibi arkadan b.k gibi

  3. #3
    oGuZ555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Kırıkkale
    Mesaj
    485
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sti ne ara atmosferik oldu
    Alıntı cabriolet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rc zaten 220-230lara zor çıkıyo bide kısaltırsan şanzımanı 200 anca yapar şahine binelim daha iyi

  4. #4
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    capon crx leri sırf modifiye ye yatkın oldugu için üretmiş onun için sende ilk sıraya koymuşsun zaten
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  5. #5
    burakk. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    604
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Corolla ae101ler honda kadar cigerli olmuyor nedenini hala cakmis degilim bende takipteyim bu konuda
    Çeyrek Mühendis

  6. #6
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oGuZ555 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sti ne ara atmosferik oldu
    Değil miydi? Düzeltiyorum sağolun.
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    capon crx leri sırf modifiye ye yatkın oldugu için üretmiş onun için sende ilk sıraya koymuşsun zaten
    İşte hocam nedir o yatkınlık?
    Biraz anlatır mısın?

  7. #7
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adamlar vti larda, 1.6 motordan 160 hp güç elde etmişler daha ne olsun, yetmemiş sonraki aşamalarada uygunluk sağlaması için Mimar Sinan gibi müthiş hesaplarla kaç yıl önceden ileride bizlerin o araca neler yapabileceklerimizi düşünmüşler ona göre üretmişler.. Ah şu çılgın Japonlar
    ig: erayender

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.888
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Parcanin bulunabilirligi konusu cok etkiliyo. Mesela hgtnin motorunun ben vtec ve turevlerinden daha saglam oldugunu dusunuyorum peki ulkemizde niye tutulmuyor ? Parca yok bisey yok custom ugrasmak yada guney amerika vs. Ulkelerde ugrasip getirmek zorunda kaliyosun.hondalarda basta bole degildi cahil cuhela adam nerden bilsin girip netten parca kovalamayi hondanin da peugeotunda parcasi bollastikca bizim ulkede tuttu tek aciklamasi bu

  9. #9
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.582
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakk. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Corolla ae101ler honda kadar cigerli olmuyor nedenini hala cakmis degilim bende takipteyim bu konuda
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater


    bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker

  10. #10
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Parcanin bulunabilirligi konusu cok etkiliyo. Mesela hgtnin motorunun ben vtec ve turevlerinden daha saglam oldugunu dusunuyorum peki ulkemizde niye tutulmuyor ? Parca yok bisey yok custom ugrasmak yada guney amerika vs. Ulkelerde ugrasip getirmek zorunda kaliyosun.hondalarda basta bole degildi cahil cuhela adam nerden bilsin girip netten parca kovalamayi hondanin da peugeotunda parcasi bollastikca bizim ulkede tuttu tek aciklamasi bu
    hagi kafayla yazdın bunları
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  11. #11
    Akın Sarıkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir ülkede belli bir modelin tutulup tutulmamasının, aracın ve parçasının bolluğuyla alakalı olduğunu düşünüyorum. türkiye'de kaç tane hgt var ki, ustası veya uğraşanı olsun..

  12. #12
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater


    bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker
    Aynen, abi 4age BT cuk olmuş ama ordaki diğer videoda da sormuştum şanzımanı ne yaptınız, oem c52 çok uzun gelecektir devir de döneceği için artık.

    Honda biraz daha evrensel çalışıyor işin aslı bana kalırsa, Toyota'nın güzel motorlu araçlarının bir çoğu yani mesela 4age bulunan ae101 ler gibi araçlar genelde hep japon pazarına özel araçlar, Honda en iyisini japon pazarına saklayıp bir tık daha kötüsünü dışarıya da ihraç ettiği için zamanında ve aftermarket parça alternatifi bolluğundan ötürü yıllardır Honda üstünlüğü var modifiye anlamında.

    Toyota biraz daha memur işiydi her zaman için ve öyle kalacak. Honda araba çıkarmadan parçası çıkar, Toyota arabayı yapar bir yay çıksın diye 2 sene beklersin

  13. #13
    Throttle
    Misafir
    bence öyle bir tabir yok yaparsan her araç olur alt taraf strok sıkıştırma ölçüleri üst taraf kapak hava kanalları portları subap ölçüleri kısacası yanma odasında ne alabiliosan onu alıosun şuan modifiye öyle bir noktaya geldiki araçta blok ve kapak sadece orjinal kalıyor yüklenince kapağıda kendinden geçiriyolar zaten blok silindirleride farklılaşıyor onlar bile orjinal kalmıyor böyle bir zamanda tek fark araçların aftermarket parçalarının bulunup bulunmaması bu yönde bir tercih yapılabilir ama yüklenebilirlik açısından ben araçlar arasında ayrım yapanlardan değilim. Bir honda motoruna ne işlem yapıp alıosan aynı özelliklerle parçaları daihatsu motoruna koy ondada alırsın benim şahsi fikrim bu yada bir renodan ne alıosan skodadanda ladadanda alırsın yeterkibilinçli ellerde tecrübeli insanlar tarafından araştırılarak yapılsın

  14. #14
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.582
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen, abi 4age BT cuk olmuş ama ordaki diğer videoda da sormuştum şanzımanı ne yaptınız, oem c52 çok uzun gelecektir devir de döneceği için artık.

    Honda biraz daha evrensel çalışıyor işin aslı bana kalırsa, Toyota'nın güzel motorlu araçlarının bir çoğu yani mesela 4age bulunan ae101 ler gibi araçlar genelde hep japon pazarına özel araçlar, Honda en iyisini japon pazarına saklayıp bir tık daha kötüsünü dışarıya da ihraç ettiği için zamanında ve aftermarket parça alternatifi bolluğundan ötürü yıllardır Honda üstünlüğü var modifiye anlamında.

    Toyota biraz daha memur işiydi her zaman için ve öyle kalacak. Honda araba çıkarmadan parçası çıkar, Toyota arabayı yapar bir yay çıksın diye 2 sene beklersin
    ben kullandım cok da uzun degıl ama kısa bı fınal drıve ıle cok fena yuruyecek emınım buna
    tam bı slpeeper oldu sesı efsane

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben kullandım cok da uzun degıl ama kısa bı fınal drıve ıle cok fena yuruyecek emınım buna
    tam bı slpeeper oldu sesı efsane
    c56 son dişlisini bulsanız yeter abi ona

    ama esas keyfi c160 + lsd ile çıkar benden demesi

    itb ler oem boxta mı yoksa açık şekilde mi? tahmin edebiliyorum sesini

  16. #16
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater


    bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker
    benim ilgimi çekiyo abi biliyosun maşallah çok güzel proje olmuş

  17. #17
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Parcanin bulunabilirligi konusu cok etkiliyo. Mesela hgtnin motorunun ben vtec ve turevlerinden daha saglam oldugunu dusunuyorum peki ulkemizde niye tutulmuyor ? Parca yok bisey yok custom ugrasmak yada guney amerika vs. Ulkelerde ugrasip getirmek zorunda kaliyosun.hondalarda basta bole degildi cahil cuhela adam nerden bilsin girip netten parca kovalamayi hondanin da peugeotunda parcasi bollastikca bizim ulkede tuttu tek aciklamasi bu
    Alıntı Akın Sarıkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir ülkede belli bir modelin tutulup tutulmamasının, aracın ve parçasının bolluğuyla alakalı olduğunu düşünüyorum. türkiye'de kaç tane hgt var ki, ustası veya uğraşanı olsun..
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen, abi 4age BT cuk olmuş ama ordaki diğer videoda da sormuştum şanzımanı ne yaptınız, oem c52 çok uzun gelecektir devir de döneceği için artık.

    Honda biraz daha evrensel çalışıyor işin aslı bana kalırsa, Toyota'nın güzel motorlu araçlarının bir çoğu yani mesela 4age bulunan ae101 ler gibi araçlar genelde hep japon pazarına özel araçlar, Honda en iyisini japon pazarına saklayıp bir tık daha kötüsünü dışarıya da ihraç ettiği için zamanında ve aftermarket parça alternatifi bolluğundan ötürü yıllardır Honda üstünlüğü var modifiye anlamında.

    Toyota biraz daha memur işiydi her zaman için ve öyle kalacak. Honda araba çıkarmadan parçası çıkar, Toyota arabayı yapar bir yay çıksın diye 2 sene beklersin
    Alıntı Throttle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence öyle bir tabir yok yaparsan her araç olur alt taraf strok sıkıştırma ölçüleri üst taraf kapak hava kanalları portları subap ölçüleri kısacası yanma odasında ne alabiliosan onu alıosun şuan modifiye öyle bir noktaya geldiki araçta blok ve kapak sadece orjinal kalıyor yüklenince kapağıda kendinden geçiriyolar zaten blok silindirleride farklılaşıyor onlar bile orjinal kalmıyor böyle bir zamanda tek fark araçların aftermarket parçalarının bulunup bulunmaması bu yönde bir tercih yapılabilir ama yüklenebilirlik açısından ben araçlar arasında ayrım yapanlardan değilim. Bir honda motoruna ne işlem yapıp alıosan aynı özelliklerle parçaları daihatsu motoruna koy ondada alırsın benim şahsi fikrim bu yada bir renodan ne alıosan skodadanda ladadanda alırsın yeterkibilinçli ellerde tecrübeli insanlar tarafından araştırılarak yapılsın
    Bende böyle düşünüyorum.
    Bu hgt örneğinde görülüyor bence.
    Çöp motor olsa Güney Amerikada kullanılmaz.
    Japonlar parça desteğinde daha iyiler.

    Modifiye yatkınlığı, önü açık motor denilince; bu aracın motor çok sağlam diye anlaşılıyor.
    Fakat bazı konularda piston kolları ince forged piston kullanmalısınız deniliyor civic için mesela.
    Demek ki olay parça desteği.

  18. #18
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende böyle düşünüyorum.
    Bu hgt örneğinde görülüyor bence.
    Çöp motor olsa Güney Amerikada kullanılmaz.
    Japonlar parça desteğinde daha iyiler.

    Modifiye yatkınlığı, önü açık motor denilince; bu aracın motor çok sağlam diye anlaşılıyor.
    Fakat bazı konularda piston kolları ince forged piston kullanmalısınız deniliyor civic için mesela.
    Demek ki olay parça desteği.
    burası bi güney amerika degil
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  19. #19
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burası bi güney amerika degil
    Üstad bi açıklamadın şu konuyu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •