Modifiye edilen araçlar; Türkiye de ilk akla gelenler: crx, del sol,civic eg, ek, vtec2, teg,s2k, 106, 206, 306 gti, clio rs, saxo vts, E30, E36, corolla ae101, astra sfi, vectra gt, golf gti, megane f7r.
Turbo dizel ve turbo benzinlileri yazmadım yazılım ile güç alınıyor diye.
Şimdi atmosferiklerden bakarsak yukarıdaki araçlar öne çıkanlar.
Özellikle Honda ve Pejo’nun araçları modifiyeye yatkın.
Ne demektir modifiye yatkınlığı?
Motor sağlamlığı mı blok sağlamlığı mı önü açık motor diyoruz mesela bu ne demek?
Üreticinin aftermarket desteği mi kısaca.
Örneğin; Honda’nın modifiye parçası yaygın ve ucuz. Tercih sebebi sadece bu mudur?
Yoksa araçların motoru mu sağlam modifiyede daha mı sorunsuz oluyorlar?
Mesela sorunsuzlukla bilinen ae101ler pek modifiye tercihi değil. Neden?
Parçası bulunduktan sonra her aracı modifiye edebilir miyiz?
Örneğin; hgt burada tercih edilmez ama Brezilyada el üstünde tutuluyor. Neden?
Madem çok kötü motoru var orada neden değerli?
Üretici aracı üretirken şanzımanı ve motoru sağlam yapalım modifiyeye dayanıklı olsun diye düşüncesi olabilir mi?
Şuan Türkiye’nin modifiye anlamında en aktif sitesinde bu soruların cevapları olmalıdır diye düşündüm. Benim gibi modifiye kültürü zayıf olanlara bilgi içeriği olur.
Saygılar