Orijinalini görmek için tıklayınız : ön frenleri büyütürken arkları kampanadan diske çevirmek
2012 model colt aracıma czt frenlerini uygulamak istiyorum, önler 256mm'den 280mm'ye çıkıyor arkalar ise diskten kampanaya dönüyor.
bu dönüşümü yaparken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?
Ön taraf için kaliper ve kaliper ayağı dışında hangi parçaları almam lazım
Arka taraf için hangi parçaları almam lazım?
arkaları diske dönmenin fren dengesi açısından herhangi bir zararı olur mu ?
Abs beyni sensorleri vs degistirmedigin icin fren performansi geriliyecektir
MARJINAL_SUFI
28-03-2014, 14:04
çok fazla teknik detaya girmeden yaşanmış bir kaç argüman ile şunları söylemek istiyorum..
kel alaka bir örnek olacak ama; biz eskiden kuş grubu araçların limtörlerini iptal eder arka merkezlere giden rekoru direk bağlatırdık daha iyi dursun diye :)
hakikaten çok daha iyi dururdu o araçlar öyle böyle değil camdan çıkacak gibi olurdunuz bu gerçektir..
ancak allah korusun manevralı frenlerde direk el freni etkisi yaratırdı.. tehlike arzediyordu..
diyeceksiniz ki ne alaka kardeşim, onda abs yoktu.. konfora yönelik abs li araçlarda da bunu çok kez yaşadım hatta bazı usta driftçiler bile kullanır bu tekniği..
yani demem o ki; fren modifikasyonu bana göre çok sofistike bir iştir.. evet yapılabilir, araç çok daha iyide durabilir ancak aracınız konfor ağrılıklı süspansiyona sahipse denge anlamında kusursuz olabilirmi ? işte bana göre orası muamma..
kaliper, taşıyıcı, disk, balata sana gerekli olanlar.
westinghouse da fark varsa iki araç arasında beklediğin performansı alamazsın, onu da czt ninki ile değiştir farklılarsa eğer madem böyle bir işe girişiyorsun :)
çelik fren hortumlarını da unutmamak lazım.
arkaları diske çevirince dağılımsal sıkıntı yaşayacağını sanmam bu arada. wh ne yollarsa o kadar tutar çünkü..
boosted_pug
28-03-2014, 20:32
Alt fren merkezleri disk kaliper tasiyici ve ana merkez alman gerekli arka taraf icin extradan tasiyici porya disklerin arkasindaki sac parcalar ve baglanti ayaklari lazim
Arka kampanayı diske çevirip muayneden kalan var. Bu aracın orjinali kampana bunları değiştir gel diye. Forumda aratıp bakınız.
Arka kampanayı diske çevirip muayneden kalan var. Bu aracın orjinali kampana bunları değiştir gel diye. Forumda aratıp bakınız.
İstisna durumlar bunlar yaf, çokta sallamak lazım... Neler geldi geçti Tüv'den neler kaldı...
Milletin km si olmayan GTR'ı ruhsat sıkıntılı... mürekkep kurumadan jelatine bulaşmış... bu şekilde olmaz diye geri yolladılar... Ancak benim silinmiş ruhsatıma sorun çıkarmadılar.
Tüv, Müv diyerek insanların hevesini kursaklarına tıkamayalım lütfen :D
teşekkür ederim cevaplar için tüv işi ve wh değişmesi fikirden uzaklaştırdı açıkçası beni
sanırım orjinal ebatta farklı disk balata ve çelik fren hortumu ile çözüm arayacağım
suprolla
29-03-2014, 09:57
o kadar parça toplamayı göze aldıysan wh değiştirmek çok sorun olmamalı
tüv işini bende bilmiyordum geçen hafta kampanadan diske çevirdim corollayı inşallah başımıza gelmez...
kazalı bir cztden çıkma alıcaktım aslında ama işin içine wh girince gözüm korktu açıkçası diğer parçaları kendim otoparkta değiştirebilirim ama wh için illa bir yere gitmem gerekecek diye çekindim
suprolla
29-03-2014, 11:55
hepsinin zorluğu var wh değiştirmesen bile frenlerin hava yapcak hortumları söktüğün için onun havasını almakta zahmetli bi iş...
internette illa vardır bilgisi korkanın çocuğu olmaz diyip giriş bence :D elin anahtar tutuyosa halledersin
Skyhawk34
29-03-2014, 11:58
Arka kampanayı diske çevirip muayneden kalan var. Bu aracın orjinali kampana bunları değiştir gel diye. Forumda aratıp bakınız.
tamda bundan bahsetecektim
projesi olsun yanında istasyon görevlisi projesini istiyormuş onaylı
suprolla
29-03-2014, 12:10
tamda bundan bahsetecektim
projesi olsun yanında istasyon görevlisi projesini istiyormuş onaylı
ne tarz bi projedir o?
ne tarz bi projedir o?
swap gibi işte makine mühendisleri odasına proje çizdirmek gibi..
sen oem ekipmanla diske çevirdin, ben sanmıyorum sıkıntı olacağını kanka :)
senin arabanın da hali hazırda arkada disk frenli olan versiyonu var, TR de de sayılı da olsa var G6 mesela :)
swap gibi işte makine mühendisleri odasına proje çizdirmek gibi..
sen oem ekipmanla diske çevirdin, ben sanmıyorum sıkıntı olacağını kanka :)
senin arabanın da hali hazırda arkada disk frenli olan versiyonu var, TR de de sayılı da olsa var G6 mesela :)
ben de arka disk düzenini colt czt'den 1.3 colta geçirmeyi düşünüyorum, tüvde sıkıntı çıkmaz mı yani?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.