Orijinalini görmek için tıklayınız : Arabanin sertliginden biktim!
burakgunay
05-04-2014, 01:38
Aracim 99 hb vtec, aldigimda 5lik eibach yay vardi, cok sert geliyordu, muayene icin oem yay aldim taktim araba yaylaniyor ama hala en ufak bi tumsekte takir takir vuruyordu. Stock araba bu kadar rahatsiz olamaz dedim gittim yeni amortisor aldim 5lik yayla beraber geri taktirdim. Degisen hic bisey yok. Araba inanilmaz derecede rahatsiz. Arabamdan sogumus durumdayim sinirimden oraya buraya saldirmak istiyorum. Allah askina bi yardim edin. Yay al taktir amortisor al taktir vs 500 liradan fazla para harcadim. Artik yoruldum. Uzerinde 195 45 16 ve baya eski bi lastik var. Sikinti bundan midir? Delirdim deliricem. Su an ankaranin ana arterlerinde bile en ufak yol dalgalanmasinda tak tuk catir catir vuruyo araba. Bu gece dusunmeye basladim, bindigim en rahatsiz araba benimki. Basiklikla alakasiz olduguna inaniyorum.
Takoz var mı amortisörlerinde?
Burclar ve takozlardan olur bu tarz vurmalar
Daha iki tane amartısor degıstırıp olmayınca,sinirden oraya buraya saldırmak uzereyım dersen gulerler burada :D
burakgunay
05-04-2014, 01:50
Abi valla final haftamdayim sinirim zipladi. Orj yaylari takinca da cok asiri leylek gibi degildu, 5lik yaylari takinca tasarladigimdan fazla dustu asiri guzel gozukuyo ama boyle binmenin imkani yok insani deli eder.
burakgunay
05-04-2014, 01:51
Daha iki tane amartısor degıstırıp olmayınca,sinirden oraya buraya saldırmak uzereyım dersen gulerler burada :D
Pardon da sebebi nedir? 4 tane mi denicektik?
Burak SARIKAYA
05-04-2014, 02:55
Merhaba,kullandığınız amörtisör marka ve modeli nedir?
Kabaca tabirle spor yaylar,spor amörtisörler ile çalışır standart amörtisör ile kullanılmaz.
Ya komple standarta dönersiniz yüksek ve yumuşak olur yada spor amörtisör spor yay birlikteliği ile alçalır sertleşir bunun orta kararı olmaz.
Shinigami
05-04-2014, 03:37
Yakındığınız konu tam olarak nedir acaba? Aracın en ufak bir tümsekde ses gelmesi mi? Yoksa yayların sert olup aracın konforsuz oluşu mu? Yinede iksinide cevaplayayım...
Eğer en ufak bir tümsekde yada çukurda alt takımınızdan ses geliyorsa bunun sebebi Burçlar olabilir bunlara bağlı olarak alt-üst rotil ve hatta rot kolları gibi yerlerden de ses gelebilir. Zaten ses bu kadar rahatsızlık veriyorsa büyük ihtimal yakında birisi kopacaktır... Kopmadan alt takımızı yaptırmanızı öneririm...
Eğer konforsuz oluşu ise amortisör değişimine gerek yoktu. Orjinal yayları kendi 14" jantları ve 50 yada 55 yanak lastiklerle yeterine esneme ve konfor elde edersiniz zaten... Geniş taban olmaması şartı ile... Bir Honda Mercedes konforu vermez nede olsa ama Araç basık iken hissettiğiniz çoğu çukur vb. şeyleri büyük ölçüde hissettirmeyecek kadar konforlu olur.
Aracınızı uzun zamandır basık olarak kullanıyorsanız alt takımınız zaten büyük ölçüde zarar görmüştür. Bunun çaresi aracı orjinal haline getirmek.... yada Biraz konfordan feragat edip Görsellik eklemek... Tercih sizin...
sertlik-yumuşaklık sağlayan amortisör-yay ve lastiktir
geriye lastik kalıyor zaten demişsiniz çok eski diye
lastik eskidikçe sertleşir taş gibi olur..
takılan amortisör ne marka? bazı amortisörler doğuştan sert olur
ama lastiktir sizin problem kesin
Ön takım kontrolünü ihmal etmeyin kesinlikle basık kullandığınızdan rotiller rot kolu ve başları deforme olmuştur.
ancak sorununuz 16 jant düşük profil ve eskimiş lastikleriniz.,orjinal 15 jant ve 185 55 15 lastiklerini taktığında pamuk kıvamında olacaktır:)
Vti in keyfini en guzel oem amortisor 3.5 eibach yay vede 195-55-15 lastik ile alabilirsiniz benden soylemesi ;)
Bende lastik diyecektim, Hakan abi söylemiş.
vtec e bınıyorsun tabı sert olacak
rahat konforlu araba arıyorsan bence arabanı sat lastıklerı 60 yanak olan standart bı araba al :)
hem yay olsun hem konforlu olsun
bence yok oyle bı dunya
lpg takılmıs vtı gıbı yanı hem az yaksın hem cok gıtısn der gıbı :D
Bu arada ben Jb vtec ı yıllarca kullandım
kayserıden kendım aldım geldım
Bana gore sert bı araba degıl
ustune ustluk cok konfrolu bır arac
sertlık kavramı farklıdır kısıden kısıye gore degısır
RafetAraç
05-04-2014, 08:28
Kesinlikle lastik ayni sorunu bnde 2010 model corsada yasadim lastikleri değiştirdim ve dünya varmış dedim :)
Bende koni+6cm yay,orj. amort+6cm yay. ve 16'' 45 yanak lastiklerle kullandım. Bence normal sonuçta konforu bozan uygulamalar.Her ihtimale karşı yürüyeni kontrol ettirmekte fayda var.
başka bi sorun yoksa 45 yanak lastik ten kaynaklanıyor
45 yanak, eski lastik..
cevap soruda gizli, yani Hakan abinin de dediği gibi lastik kaynaklı. İmkan varsa benzer ebattaki arkadaşınızın vs jant lastiğini takıp deneyin derim. Bir de poliüretan burç falan varsa o biraz at arabası kıvamına getirir genelde.
Bu arada bi arkadaş belirtmiş 195/55 ile keyfi çıkar diye, orjinal ebatı o diye biliyorum. Bizim insanlarımız 50 taka taka 195/50 orjinal ebatmış izlenimi oturdu :)
Aracın doğası o. Ek kasa zaten yumuşak bir araç değil ki.
Konfor istiyorsan golf deneyebilirsin mesela ama gitmeyecek.
arkda aracin dogasindan bahsetmiyo en ufak sekmede tak tukdan bahsediyo normal degil tabi.sebrp amortisorlerde degil baska yrdedir belki detaylica bi baktirsana arabaya direksiyon kutusu galan olabilir
sorununun cevabı zaten soruda gızlı yanı lastik.195 55 15 tavsıyem.
ama yınede cok fazla bişey bekleme..
istersen gel benim araci bı kullan sonra para harca.
Araci lifte kaldirip inceleyin yaa amortisör takozlarini degisin o sesi cok yapar..tabi lastigi deneyin ilk önce çünkü oda büyük ölçüde farkeder
burakgunay
05-04-2014, 10:42
Merhaba,kullandığınız amörtisör marka ve modeli nedir?
Kabaca tabirle spor yaylar,spor amörtisörler ile çalışır standart amörtisör ile kullanılmaz.
Ya komple standarta dönersiniz yüksek ve yumuşak olur yada spor amörtisör spor yay birlikteliği ile alçalır sertleşir bunun orta kararı olmaz.
Amortisörler kendi orjinal amortisörü Honda yani markası. Amortisörlerden kaynaklanmıyor diye düşünüyorum bugün iyice dikkat ettim mesela yolda bir taş olsa ufacık çakış gibi yani, onun üstünden geçince tak tuk vuruyor araba. Yani amortisörün işlevinin olmadığı yerlerde de hissediyorum. Tabi ki 5lik yay vs arabayı sertleştirir ama harbiden at arabası misali şu an araba.
Yakındığınız konu tam olarak nedir acaba? Aracın en ufak bir tümsekde ses gelmesi mi? Yoksa yayların sert olup aracın konforsuz oluşu mu? Yinede iksinide cevaplayayım...
Eğer en ufak bir tümsekde yada çukurda alt takımınızdan ses geliyorsa bunun sebebi Burçlar olabilir bunlara bağlı olarak alt-üst rotil ve hatta rot kolları gibi yerlerden de ses gelebilir. Zaten ses bu kadar rahatsızlık veriyorsa büyük ihtimal yakında birisi kopacaktır... Kopmadan alt takımızı yaptırmanızı öneririm...
Eğer konforsuz oluşu ise amortisör değişimine gerek yoktu. Orjinal yayları kendi 14" jantları ve 50 yada 55 yanak lastiklerle yeterine esneme ve konfor elde edersiniz zaten... Geniş taban olmaması şartı ile... Bir Honda Mercedes konforu vermez nede olsa ama Araç basık iken hissettiğiniz çoğu çukur vb. şeyleri büyük ölçüde hissettirmeyecek kadar konforlu olur.
Aracınızı uzun zamandır basık olarak kullanıyorsanız alt takımınız zaten büyük ölçüde zarar görmüştür. Bunun çaresi aracı orjinal haline getirmek.... yada Biraz konfordan feragat edip Görsellik eklemek... Tercih sizin...
Derdim amortisörün sert olup hiç yaylanmaması taş gibi olması vs değil. Mesela plastik kasisler oluyor ya, onlara yumuşak giriyorum çok yavaşça, ön lastikler yere inince gayet yumuşak yaylanıyor araç bundan yana bi sıkıntım yok yani bence amortisörde vs değil lastik geliyor aklıma.
sertlik-yumuşaklık sağlayan amortisör-yay ve lastiktir
geriye lastik kalıyor zaten demişsiniz çok eski diye
lastik eskidikçe sertleşir taş gibi olur..
takılan amortisör ne marka? bazı amortisörler doğuştan sert olur
ama lastiktir sizin problem kesin
Amortisör orjinal Honda abi. Bence de lastik aklıma geliyor bi deneme fırsatım olursa deneyeceğim.
Ön takım kontrolünü ihmal etmeyin kesinlikle basık kullandığınızdan rotiller rot kolu ve başları deforme olmuştur.
ancak sorununuz 16 jant düşük profil ve eskimiş lastikleriniz.,orjinal 15 jant ve 185 55 15 lastiklerini taktığında pamuk kıvamında olacaktır:)
Bi bulabilirsem abi 4x100 lük jantlı, geniş yanak bi lastik deneyeceğim.
Vti in keyfini en guzel oem amortisor 3.5 eibach yay vede 195-55-15 lastik ile alabilirsiniz benden soylemesi ;)
Fırsatım olursa deniycem abi
Bende lastik diyecektim, Hakan abi söylemiş.
Evet sağolsunlar yardımcı oluyor herkes, Allah razı olsun.
vtec e bınıyorsun tabı sert olacak
rahat konforlu araba arıyorsan bence arabanı sat lastıklerı 60 yanak olan standart bı araba al :)
hem yay olsun hem konforlu olsun
bence yok oyle bı dunya
lpg takılmıs vtı gıbı yanı hem az yaksın hem cok gıtısn der gıbı :D
Bu arada ben Jb vtec ı yıllarca kullandım
kayserıden kendım aldım geldım
Bana gore sert bı araba degıl
ustune ustluk cok konfrolu bır arac
sertlık kavramı farklıdır kısıden kısıye gore degısır
Abi bu kişiden kişiye değişecek gibi değil, ortalama hızımın 30 olması lazım her yerde, çekilecek gibi değil. Sen Kayseriden getirirken muhtemelen geniş yanak lastik vardır. Bugün iyice dikkatli gözlemledim, amortisörün devreye girmediği yerlerde bile bam güm vuruyo. Muhtemelen amortisör ve yayla bağımsız, o kadar sertliğe canımız feda X5 konforu aramıyoruz tabi ki. Ama bu cidden çekilmiyor.
Kesinlikle lastik ayni sorunu bnde 2010 model corsada yasadim lastikleri değiştirdim ve dünya varmış dedim :)
Deniycem inşallah bulursak bi tanıdıkta lastik.
Bende koni+6cm yay,orj. amort+6cm yay. ve 16'' 45 yanak lastiklerle kullandım. Bence normal sonuçta konforu bozan uygulamalar.Her ihtimale karşı yürüyeni kontrol ettirmekte fayda var.
Aklımda abi, şu sınav dönemim vs bitsin bi baktırıcam. Böyle kullanılma imkanı yok.
başka bi sorun yoksa 45 yanak lastik ten kaynaklanıyor
Bence de abi, ama mesela şu an dönerken davlumbazla hafiften sürtüyo 2 kişi falanken. 50 yanak yapınca nasıl olacak? 16 inç jantla tabi.
45 yanak, eski lastik..
cevap soruda gizli, yani Hakan abinin de dediği gibi lastik kaynaklı. İmkan varsa benzer ebattaki arkadaşınızın vs jant lastiğini takıp deneyin derim. Bir de poliüretan burç falan varsa o biraz at arabası kıvamına getirir genelde.
Bu arada bi arkadaş belirtmiş 195/55 ile keyfi çıkar diye, orjinal ebatı o diye biliyorum. Bizim insanlarımız 50 taka taka 195/50 orjinal ebatmış izlenimi oturdu :)
Harbiden tam at arabası. Stock 1.6 ies amortisörü ya onun burçları nasıl ki? Buna da takıldım şimdi ama en mantıklısı şu lastiği bi an önce bi denemek.
Aracın doğası o. Ek kasa zaten yumuşak bir araç değil ki.
Konfor istiyorsan golf deneyebilirsin mesela ama gitmeyecek.
Abi sert araçtır vs tamam bu kadar tanıyorum arabamı ama bu cidden böyle yayları kesik şahinden bile konforsuz, kafayı yedirtir.
arkda aracin dogasindan bahsetmiyo en ufak sekmede tak tukdan bahsediyo normal degil tabi.sebrp amortisorlerde degil baska yrdedir belki detaylica bi baktirsana arabaya direksiyon kutusu galan olabilir
Hakkaten normal değil, 2 günde kafayı yedim :( aklımda olsun en kısa sürede bakıp sonucu yazıcam inşallah.
2 tane teneke jant tak öne. Aracın yumuşacık olması lazım. Eğer düzelmezse ön takima baktirman gerek
burakgunay
05-04-2014, 10:43
sorununun cevabı zaten soruda gızlı yanı lastik.195 55 15 tavsıyem.
ama yınede cok fazla bişey bekleme..
istersen gel benim araci bı kullan sonra para harca.
Abi valla çok makbule geçer, stock amortisör ve 5lik yay mı var sende de?
Araci lifte kaldirip inceleyin yaa amortisör takozlarini degisin o sesi cok yapar..tabi lastigi deneyin ilk önce çünkü oda büyük ölçüde farkeder
Lastikten sonra da devam ederse aklımda
.
Bence de abi, ama mesela şu an dönerken davlumbazla hafiften sürtüyo 2 kişi falanken. 50 yanak yapınca nasıl olacak? 16 inç jantla tabi.
O arabaya hem 16 jant hem geniş yanak takamazsın. Fedakarlık şart.
hondafit
05-04-2014, 11:03
bende jazz'da aynı problemi yaşıyorum çok ses çıkartıyor ve çok sallıyor.Eski bir araba da değil amortisörden kaynaklanıyor var mı jazz kullanıp aynı sorunu yaşayan (2006 model)
sanırsam stock amortisör var ama yaylar 3.5 olması gerek lastik 195.55.15.
buyur gel hafta ici sitelerdeyim. ozelden yaz adresı vereyım
aynı ölçülerde pirelli ve 3.5luk koni yaylı delsol kullanıyorum ama araba oldukça konforlu. yani en azından bahsettiğiniz şekilde şeyler hiç yaşamıyorum. burç vslerin durumunu bir kontrol etmenizi öneririm. ön takımda boşluk burçların yırtık çatlak olması falan can sıkar
aodabasi
05-04-2014, 11:10
bencede lastik olabilir denemende fayda var ve hava basınçlarını kontrol et derim
burakgunay
05-04-2014, 11:18
sanırsam stock amortisör var ama yaylar 3.5 olması gerek lastik 195.55.15.
buyur gel hafta ici sitelerdeyim. ozelden yaz adresı vereyım
Abi final haftamdayım, kafamı kaldıramıyorum. Bitince senle iletişime geçer uğrarım mutlaka, hem tanışmış oluruz.
aynı ölçülerde pirelli ve 3.5luk koni yaylı delsol kullanıyorum ama araba oldukça konforlu. yani en azından bahsettiğiniz şekilde şeyler hiç yaşamıyorum. burç vslerin durumunu bir kontrol etmenizi öneririm. ön takımda boşluk burçların yırtık çatlak olması falan can sıkar
Lastiklerim 2009 üretimi, baya da eski, deniycem başka bi lastikle. Olmazsa onlara da bakıcam.
bencede lastik olabilir denemende fayda var ve hava basınçlarını kontrol et derim
Basınçları kontrol ettim kardeşim 2 hafta önce.
kanka bende oem amortısor vardı ama ışlem yapılmış mış
sekme yoktu;
skunk2 amortısor aldım 5 cm lık yay ıle pınpon topu gıbı sımdı canım benımde cok sıkıldı,
4cm teın alıp denıcem
sen lastıgı bı degıstır; bır de amortısor takozlarını degıstır 90tl ben degıstırdım alttan vurma yok artık;
Emir_b16a
05-04-2014, 11:47
salıncaklarınızı kontrol edin
O da bir şey mi ben arabayı komple değiştirdim :D
Lastik amortisor yay takoz bunlari bi elden gecirin derim.
burakgunay
05-04-2014, 13:01
kanka bende oem amortısor vardı ama ışlem yapılmış mış
sekme yoktu;
skunk2 amortısor aldım 5 cm lık yay ıle pınpon topu gıbı sımdı canım benımde cok sıkıldı,
4cm teın alıp denıcem
sen lastıgı bı degıstır; bır de amortısor takozlarını degıstır 90tl ben degıstırdım alttan vurma yok artık;
Abi amortisör sök tak 150 lira alıyor zaten ustam. Bi de bende sekme sorunu yok, takır tukur vuruyo yani lastiğin darbeyi emişi 0. İş amortisöre vs iletilemeden daha bam güm vuruyor.
salıncaklarınızı kontrol edin
Aklımda baktırayım ona da, not alıyorum söylenilen her şeyi.
O da bir şey mi ben arabayı komple değiştirdim :D
Haha o bana uymaz :)
Lastik amortisor yay takoz bunlari bi elden gecirin derim.
Amortisörüm yeni, takoza baktırıcam. Lastiklerim de değişecek en kısa zamanda inşallah.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.