PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şu anki teknolojileri ile dsg klasik otomatik yerine tercih edilirmi



Ahmet Saraçoğlu
01-05-2014, 10:42
Arkadaşlar leon un genel manada herşeyinden memnum olmakla birlikte tek şikayetim tüketim.Şuanki güncel litre fiyatıyla 250 260 liraya doldurduğum depo max 650 660 km yapabiliyor şehir içinde.Yani 7.7 7.5 lt civarı depo ortalamam.
Benzinli bir araç için fena olmasada dizelden benzine geçiş yapmış benim için fazla.
Ayda 2000 civarı km yapıyorum.Onun için tekrar dizele dönüş için arayışa girmişken bu sefer otomatik istiyorum.

40 42000tl civarı , 50ooo kmyi geçmemiş dizel otomatik filtresinden ilk öne çıkanlar polo 1.6 dsgler.
Küçük sınıf olması harici hatları ,şekli şemali gayet güzel.7 ileri kulağa hoş geliyor.Güncel kasa.Ama dsg ile ilgili büyük çekincelerim var.Golf 7 de 1.2tsi ve 1.6 tdi da kullandım dsg yi ama polo tdi da deneme şansım olmadı.Hill hold olmaması sıkışık dur kalklı trafikte insanı yorar mı? , öyle yada böyle debrijay balatası olan bi araç olduğu için 30 40k km de alınan bi araç titreme veya başka bi sorun yaparmı?ve en büyük korku dsg arızaları.2011 ve yukarısı (yani yandan değilde öndne mandallı)dsg lerde arıza istatistiğine durumda?halihazırda polo dsg kullanan arkadaşlar lütfen yorumlarını esirgemesin.

Birde bu endişelerden dolayı alternatif olarak baktığım , en yeninin bir öncesi proceed crdi A/T lar var.Kasa beni çok cezbetmesede şekli ve malzeme kalitesi fena değil , kasa kapı ön yargım yok , kia önyargımda yok uzun süre kullamdım.Yeni kasa olsa tabiki şahane ama onlar çok pahalı olduğu için eski kasaya bakıyorum.
Şanzuman detaysız , sorunsuz , konforlu ama 4 ileri ve cut off olmadığı için sürekli tüketme isteğinde olacak.2.0 crdi A/T sonatamızla 12 14 leri görüyoruz , ondan korkuyorum biraz ama nette türkiyede çekilmiş ist şehit içi ortalaması videoları var.3-4 litrelerden bahsediliyor.Gerçi istisnai durumlardır onlar ama o o rtalama 6 litrelerde kalsa benim için kafi.

aynı rakamlara leonlarda var tdi dsg ama genelde boyalı değişenli araçlar.Biraz beklemek aramak gerekebilir.Al git deilebilecek kadar fazla sayıda olan tdi dsg kombinasyonlu araçlar polo

Dsg çok güzel bi teknoloji , 7 ileri olmAsı , cutoff ta yakmaması , vites geçişi hızı ile kağıt üzeri herşeyi çok güzel ama arıza yorumları , kalkışlarda titrettiği , arıza masrafları gibi söylentiler gerçekten söylendiği kadar kötümü?Bide bozuk yolda ses olayından bahsediliyor , yaşamadım bilmiyorum ama çok takmam gibi geliyor , gerçekten çok hissedilen bi ses olayımı?


Birkaç sene sonra gelişen teknoloji eil bu soru yersiz olabilir ama şuanki teknolji ile sizce kullanım esnası , servis ve satış açısından ikinci elde dsg mi , geneleksel tork konvektörlü şanzumanlı ceed mi?

İbrahim33
01-05-2014, 10:46
bence tam otomatik ceed , zaten kafadan 1-0 önde ceed , sınıf farkından dolayı.

Octane
01-05-2014, 11:06
Ben DSG işine girmem. Belki alacaksınız hiç sorun yaşamadan yüzbinlerce km bineceksiniz. Belki de o hafta patlayacak. Sorun arıza çıkardığında, ki mutlaka bir dönem çıkaracak, inanılmaz yüksek masraflar açması. Yarım araç olacaksa(debriyajsız) eski nesil oturmuş sistemler bana daha çok hitap ediyor. tork konvertörü gibi.

Ahmet Saraçoğlu
01-05-2014, 12:47
Bende öyle düşünüyorum ama dgs ninde kendine göre avantajları aklımı karıştırıyor , ve en önemlisi tasarım ve kalite açısından beklentilerime yakın ne kadar araç varsa otomatiği dsg :D
iki aracıda illaki kullanmış arkadaşlar vardır , onlarında yorumlarını bekliyorum.

S.Özeren
01-05-2014, 12:50
yalnız aracınız bildiğiniz az yakıyormuş benzinli bi araba için 7.5 litre çok güzel bi rakam

tool
01-05-2014, 12:51
en kotu senaryoyu dusunelim;
garantisi bitmis DSG kac para masraf acar
klasik otomatik toplamak kac para tutar:

ve butcenizi degerlendirerek akliniza yatani bulmaniz kolaylasir

Ahmet Saraçoğlu
01-05-2014, 12:58
yalnız aracınız bildiğiniz az yakıyormuş benzinli bi araba için 7.5 litre çok güzel bi rakam
Aynen benzinli için güzel ama dizelde 4 5 lerle gezen arkadaşları gördükçe ve haftada bir depo benzin gidince işin rengi değişiyor :D

en kotu senaryoyu dusunelim;
garantisi bitmis DSG kac para masraf acar
klasik otomatik toplamak kac para tutar:

ve butcenizi degerlendirerek akliniza yatani bulmaniz kolaylasir

asıl korku öyle yada böyle sorun çıkarcak beklentisi.Tam otomatik eski tipte çok ekstrem bişey olmadığı sürece böyle bi sıkıntı çok daha az.
Bide balata olayı km arttıkça gerçekten kalkışta vss titreme yapıyormu?

ozgurmm
01-05-2014, 13:11
Yetkili servis bakımlı bir araba bulursanız dsg ile ilgili işlem yapılmışmı yapılmamışmı yapılmışsa ne yapılmış en azından görürsünüz.Bende 3 yıldır 1.4 tsi dsg(genel ort 6.7lt/100km) kullanıyorum 78k km'de şu an,24k km'de kavramam değişti titreme var ama nadiren kalkışlarda ve özellikle dur kalk trafikte.Bozuk yoldaki ses şu an 0 km dsg'li ne alırsanız alın ondada var muhtemelen hepte olucak gibi gözüküyo,kısaca kavrama değişimi harici hiç bi sorun yaşamadım.

Burak
01-05-2014, 13:17
Biri son nokta ama kırılgan, digeri tas gibi ama cok yaktiriyor. Çevremde birçok DSG'li aracı olan var, yalan olmasın ama hepsi sıkıntı yasadi. Kavrama degisti, yok titreme yok tikirti, derdi tasası bitmedi. 7 ileri DSGli aracı olup da servise uğramamış olan var mı merak ediyorum. Ben garantisi olmayan DSGli araca yaklaşmazdim. Uçuk rakamlar cikabiliyor serviste. Ceed tarafına gelirsek, amcamda ve bir arkadasımda son kasa dizel otomatik Ceed var. Sanziman sikintisiz, ama yakit konusunda 1-2 lt fazla. Sehirici 6lt yakalamak icin cok sakin kullanmak gerekir. Garantisi olacaksa DSG, olmayacaksa Ceed diyorum.

alp1903
01-05-2014, 13:22
Yeni Leon kullanıyorum şuan manuel 140hplik versiyon. Sehir içi ortalama. Kesinlikle öneririm perf. Bakımından da çok ideal bir araç.


http://i1052.photobucket.com/albums/s457/alpatak1903/Mobile%20Uploads/F7D89F18-BA21-4A73-B7A3-D8D3F70F959C_zpsldymzi3i.jpg (http://s1052.photobucket.com/user/alpatak1903/media/Mobile%20Uploads/F7D89F18-BA21-4A73-B7A3-D8D3F70F959C_zpsldymzi3i.jpg.html)

İbrahim33
01-05-2014, 18:13
İyide konu dizel+otomatik , 140 lık benzinli leon ne alaka ? yakıtı güzel ama :)

Ahmet Saraçoğlu
01-05-2014, 18:17
leon bu seviyelerde kalsaydı uyanmıycaktım belki ama 7.5 7.7 bandından aşağı inmiyor depo ortalaması.Gün içi sakinsem , trafik yoksa 6.3 6.5 ama depo bitiminde genel ortalama yine 7.5 lerde.

OrcunInce
01-05-2014, 19:20
DSG'li alacaksanız ki tavsiye ederim, garantili olsun aracınız. 2010-2011 yıllarında üretilmiş olan dsg'ler kavrama vb. sıkıntılar yaşadılar. Örnek olarak benim kullandığım versiyon revizyon görmüş bir dsg. 2013'ler de daha sıkıntı yaşayan görmedim, 30k km'lerde her türlü rolling-pist gazlamış kişilerde var forumda 2013'ler ile.

levent
01-05-2014, 19:29
46km/h şehir içi ortalama hıza takıldım ben tüketimden ziyade :)

140 lık Leon için güzel değerler, fakat sürekli çevre yolu veya yeşil dalga tarzı akıcı trafikte kullanılıyor araç sanırım. Ben pek şehir içi demezdim o değere bu yüzden.

20-25km/h yi geçmeyen ortalama hız içerikli bir tüketim bilgisi alalım Alp, umarım yanlış anlamazsın :)

Ahmet illa otm olacaksa ben DSG ile rulet oynamaz klasik otm. ile devam ederdim, ki Ceed vs yazılım sonrası ciddi azalıyor yakıtı.

by.gkn
01-05-2014, 23:15
DSG'li alacaksanız ki tavsiye ederim, garantili olsun aracınız. 2010-2011 yıllarında üretilmiş olan dsg'ler kavrama vb. sıkıntılar yaşadılar. Örnek olarak benim kullandığım versiyon revizyon görmüş bir dsg. 2013'ler de daha sıkıntı yaşayan görmedim, 30k km'lerde her türlü rolling-pist gazlamış kişilerde var forumda 2013'ler ile.

bencede en mantıklısı bu. garantisi bitmemiş ve servis bakımlı bir araç alıp garanti süresini de uzatırsanız en kötü bir sorun bile olsa iyi niyet olayından pek sıkıntı yaşamazsınız.

son ve bir önceki kasa manuel dizel i30 a sahip iki arkadaşım var ikisininde şehir içi ortalaması 6,5 civarlarında geziyor. duruma göre üstüne çıktığıda oluyor ama öyle 5,x li rakamları hiç göremiyor. bu otomatik olduğunda min kafadan 1 litre eklemek oluyor ki dahada artabilir. kia/hyundai forumlarında da otomatik kullanıcıları yakıttan çok şikayetçiler zaten 8 e yakın seviyelerde geziyor otomatik olanları.

ama işte birde sınıf farkı var donanım farkı var arada polo sahibi olarak eğer donanım önceliğiniz varsa polo seçmeyin :D benim tek beklentim az yakıttı o yüzden çok memnunum manuel 1.6 dizel ile 100 liraya 400-420 km şehiriçi gidiyorum daha ne olsun :)

Ahmet Saraçoğlu
02-05-2014, 00:08
bencede en mantıklısı bu. garantisi bitmemiş ve servis bakımlı bir araç alıp garanti süresini de uzatırsanız en kötü bir sorun bile olsa iyi niyet olayından pek sıkıntı yaşamazsınız.

son ve bir önceki kasa manuel dizel i30 a sahip iki arkadaşım var ikisininde şehir içi ortalaması 6,5 civarlarında geziyor. duruma göre üstüne çıktığıda oluyor ama öyle 5,x li rakamları hiç göremiyor. bu otomatik olduğunda min kafadan 1 litre eklemek oluyor ki dahada artabilir. kia/hyundai forumlarında da otomatik kullanıcıları yakıttan çok şikayetçiler zaten 8 e yakın seviyelerde geziyor otomatik olanları.

ama işte birde sınıf farkı var donanım farkı var arada polo sahibi olarak eğer donanım önceliğiniz varsa polo seçmeyin :D benim tek beklentim az yakıttı o yüzden çok memnunum manuel 1.6 dizel ile 100 liraya 400-420 km şehiriçi gidiyorum daha ne olsun :)
Hocam sizin araç dsg mi?

Berkayy
02-05-2014, 01:21
Leon 1.4 tsi mı 1.2 mi? Benim arkdaşimda golf 5 1.4 tsi var dsgSi 7 ileri bir depoya 700 km yaptik şehir içinde. Benim araç ise dsg 6 ileri ve arkadaşımın aracindan 100 kilo daha ağır motordan dolayi . Ben fullemiyorum ama sıkışık trafiğe girmediğim sürece ortalamam 7.5 8 Arasi 220 tl benzin almıştım 480 km gittim arada hafif gazladiğim halde. 40-45 kuruş arası yakıyorum bence çok güzel değerler 170 hp bir araç için. Senin leonun tüketimi bana fazla geldi açıkçası..

Dsg konusuna gelince 7 ilerilerde kavrama ve mekatronik sorunu var genelde vites geçişlerinde vuruntu yapıyor. Alıcaksan garantini almanı tavsiye ederim. Arkadaşimin polo gti ı 32,000 kmde mekatronik değişti ki kendisi çok titizdir araba konusunda dikkat ettiği yormadığı halde böyle oldu.

Bence çok km yapmıyorsanız leonu satmayın çünkü leondan sonra polo tüketim dışında her konuda leonu aratacaktir.

by.gkn
02-05-2014, 07:44
Hocam sizin araç dsg mi?

bendeki manuel.

gp74
02-05-2014, 07:52
Kısa ve öz olarak,
Sıfır km polo GTİ alıcaktım kaporasını bile verdim, fakat sırf bu DSG ve yağ yakma ironisinden dolayı gittim 2005 model 120d aldım.
Yorum sizin...

Ahmet Saraçoğlu
02-05-2014, 08:52
Leon 1.4 tsi mı 1.2 mi? Benim arkdaşimda golf 5 1.4 tsi var dsgSi 7 ileri bir depoya 700 km yaptik şehir içinde. Benim araç ise dsg 6 ileri ve arkadaşımın aracindan 100 kilo daha ağır motordan dolayi . Ben fullemiyorum ama sıkışık trafiğe girmediğim sürece ortalamam 7.5 8 Arasi 220 tl benzin almıştım 480 km gittim arada hafif gazladiğim halde. 40-45 kuruş arası yakıyorum bence çok güzel değerler 170 hp bir araç için. Senin leonun tüketimi bana fazla geldi açıkçası..

Dsg konusuna gelince 7 ilerilerde kavrama ve mekatronik sorunu var genelde vites geçişlerinde vuruntu yapıyor. Alıcaksan garantini almanı tavsiye ederim. Arkadaşimin polo gti ı 32,000 kmde mekatronik değişti ki kendisi çok titizdir araba konusunda dikkat ettiği yormadığı halde böyle oldu.

Bence çok km yapmıyorsanız leonu satmayın çünkü leondan sonra polo tüketim dışında her konuda leonu aratacaktir.
Benimki 1.2 manuel mk2 , gün içi 50 60 kmlik tüketimim esnek , basarsam 8 8.2 , sakin gidersem 6.2 6.3 lere kadar düşüyor ki benzinli için iyi değerler.Ama depo menzilim 650 +- 20 olunca ve her hafta bir depo gidince alternatif aramaya başladım.
Emin olmamakla beraber dsg seyir halinde düşük viteste tuttuğu için biraz daha az yakıyor diye biliyorum ama şuan benim durumumda sadece benzin dsg ye geçmeye değmez
Garantili almak lazım evet , ama garantide ikinci elde çözüm değil.Misal ikinci el aldık garanti bitmek üzereyken iki sene daha uzattık bindik.Sonrasında o garanti de bittiğinde uzatam şansımız kalmıycak ve satarken millette bizim gibi düşüneceği için elden çıkarmak zorlaşacak.ben bu konuyu açmadan önce sorunların bu kadar fazla olduğunu düşünmüyordum , aradaydım açıkçası ama her canlı ölümümtadacak misali her dsg bi gün bu sebepten servise gidiyorsa sıkıntı.




bendeki manuel.


Kısa ve öz olarak,
Sıfır km polo GTİ alıcaktım kaporasını bile verdim, fakat sırf bu DSG ve yağ yakma ironisinden dolayı gittim 2005 model 120d aldım.
Yorum sizin...

Tüm kıyıda köşede kalmış özel araçlar yüksek km.1.20 d yi de çok beğeniyorum ama km ler fiyat sınırı olmaksızın çok yüksek olduğu için cesaret edemeyip başka araçlara yöneliyorum.Aracınız otomatik mi?tüketim nasıl?

darkmoon
02-05-2014, 08:59
senin sonata bir şey var ben benimkinde daha o rakamları görmedim çok şükür :)

Berkan
02-05-2014, 09:03
Ahmet illaki otomatik olmak zorundamı yada ceed olma şartın varmı diger ihtimallerin açıkmı :)

manuelleri bu seviyelerde senin baktıgın kasa ceed proceed yada sw ler için bunu yazanda sw kullanıcısı hatta

örneklerle ilerliyim :)


Merhaba,
2011 Ceed Motion SW M/T aracımla 1550 km.lik şehirlerarası bir iş seyahatini geride bıraktım. Bu 1550 km. içerisinde gitttiğim il ve ilçelerde yapılmış şehir içi km.leri de vardır. Sadece yakıt alımlarında gösterge kendini otomatik olarak sıfırlamıştır, bunun haricinde yokuş aşağı iniyorum sıfırlayayım da tüketim düşük göstersin diye müdahalede bulunmadım. Araçta tek kişi idim, ama bagajda hatırı sayılı şekilde örnek kitaplar vardı. Ağırlıkları 3 insana eşitti diyebilirim. Gelelim sonuçlara;
Hız limitlerine uyup 120-130 km.yi geçmeyerek ekonomik kullanmaya gayret ettiğinizde ortalama 5,2 lt.lerde seyrediyor. Yol ve radar şartları müsait olduğunda ekonomiyi düşünmeden 140-180 km. hatta 200'e kadar bastığınızda 6,4 lt.ler seviyesinde bir ortalama yakalıyorsunuz ki; bence bu performansa ve yüklenmeye göre mükemmel değerler.
Öte yandan aracın çekişi , performansı ve yol tutuşu da bir o kadar mükemmel. Sonuç olarak fiyat-performans-memnuniyet açısından aracımdan gayet memnun olduğumu bir kez daha anladım.



http://img-2011-12.tapatalk.com/d/12/10/29/syqadu3a.jpg


bazı cool olan arkadaşlar sitede 4-5 lt arası yaktıklarını gösteriyordular inanamıyordum. bendeki motion olduğu için janttan ve 25bg den dolayı çok yaktığını düşünüyordum, nekadar kassam (120-140 arası ) 5.6 dan düşememiştim. Geçen tesadüf eseri çok yavaş gitmem gerekti yaklaşık 30 km mesafeyi 100-110 arası gittim, ortalamaya bi baktım hep 6lt olan yerde 4.7 gösterdi şaşırdım. az önce sakaryadan geldim 350 km yol biraz kasayım dedim bakalım ne olacak sonuç 4.4 . istanbul çıkışına kadar 3.9-4.0 arası geldim sonrası biraz yokuş oldğundan ve sabrım tükendiğinden yükseldi. Bu sonucu gördükten sonra 4-5 lt yakan arkadaşları tebrik ediyorum iş sabır işi başka bişey değilmiş anladım. bidahada aynı sabrı zor gösteririm


http://666kb.com/i/cbeuk7h4afeb73py0.jpg

dün akşam istanbula gittim saat :16:00 fabrikadan çıktım 20:00'de ortaköydeydim
Saat:23:00 istanbuldan çıktım 00:25 hendekteydim gidiş dönüş toplam 370 km. otalama yakıt tüketimi 5,4 lt....


bide chiple kaderi degişiyor aracın 1.1,5 lt kadar :)

yeni kasa + chip +oto :)


Bugün itibari ile şehir içi dur kalk 5,5 Litre. Tem de 140 km/s de 4,8 Litre- 120 km/s de 4,5 Litre - 90 km/s de 3,8 Litre. Teşekkürler Yusuf & Bekir.


Ben 900 gidiyorum full şehir içi aracım at

Octane
02-05-2014, 09:15
Kısa ve öz olarak,
Sıfır km polo GTİ alıcaktım kaporasını bile verdim, fakat sırf bu DSG ve yağ yakma ironisinden dolayı gittim 2005 model 120d aldım.
Yorum sizin...

Bence bu son derece mantikli. Birisi torklu morklu dizel arkadan itis hb, oburu ile kiyas kabul edilmez ki. Biri ne biri ne yani. Insanlara demeye calistigim o. Polo gti scirocco falan bunlarin yerine alinacak her ulkeden o kadar cok otomobil var ki...

Ahmet Saraçoğlu
02-05-2014, 09:16
Ahmet illaki otomatik olmak zorundamı yada ceed olma şartın varmı diger ihtimallerin açıkmı :)



Şimdi dizel şart , otomatiğide şunun için istiyorum.Ne kadar dizel kullandıysam debriyajı torku taşıması için olsa gerek taş gibiydi.Şuan kullandığım leon tsi o açıdan çok rahat.dizel manuel olarak rapidde kullandım poloda c4 te kia da , hepsinin debriyajı kazık gibi olunca o olaya geri dönmek istemiyorum.Sonuçta günlük kullanım için istiyorum.
Ceed olmazsa olmaz değil , tam otm. 43000tl civarlarına dizel diğer alternatiflerede açığım tasarımı hoşuma gittiği ve ekonomi amacımıza hizmet ettiği sürece.Yoksa leondan her açıdan memnunum.
Hiç gözüme çarpmamıştı dün c30 lara baktım çok hoşuma gitti ama hem manuel hem çok yüksek km.

Berkan
02-05-2014, 09:35
Şimdi dizel şart , otomatiğide şunun için istiyorum.Ne kadar dizel kullandıysam debriyajı torku taşıması için olsa gerek taş gibiydi.Şuan kullandığım leon tsi o açıdan çok rahat.dizel manuel olarak rapidde kullandım poloda c4 te kia da , hepsinin debriyajı kazık gibi olunca o olaya geri dönmek istemiyorum.Sonuçta günlük kullanım için istiyorum.
Ceed olmazsa olmaz değil , tam otm. 43000tl civarlarına dizel diğer alternatiflerede açığım tasarımı hoşuma gittiği ve ekonomi amacımıza hizmet ettiği sürece.Yoksa leondan her açıdan memnunum.
Hiç gözüme çarpmamıştı dün c30 lara baktım çok hoşuma gitti ama hem manuel hem çok yüksek km.

üstteki mesajı editledim bilgi amaçlı :) ceedin ikiz kankisi i30da var alternatif olması amaçlı

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-ilk-sahibi-ogretmen-den-garantili-cuma-gunune-kadar-opsiyonlu-162679447/detay)

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-servis-bakimli-2011-hyundai-i30-mod-crd-otamatik-162410922/detay)

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-2011-model-i30-1.6-crdi-115-lik-prime-sanruf-deri-isitma-161524282/detay)

alp1903
02-05-2014, 09:37
Ahmet, dizel arıyosan eger bu kasanın DSG 105hp lik dizelleri mevcut bi bak istersen test sürüşüne katıl derim. Hem yakışıklı hemde kullanışlı bir araba. Fiyat aralıgını mümkün degilse ceed ve i30 mantıklı gibi gözüküyo şuan için. Hayırlı olsun şimdiden araçın.



İyide konu dizel+otomatik , 140 lık benzinli leon ne alaka ? yakıtı güzel ama :)

Kel alaka işte.



46km/h şehir içi ortalama hıza takıldım ben tüketimden ziyade :)

140 lık Leon için güzel değerler, fakat sürekli çevre yolu veya yeşil dalga tarzı akıcı trafikte kullanılıyor araç sanırım. Ben pek şehir içi demezdim o değere bu yüzden.

20-25km/h yi geçmeyen ortalama hız içerikli bir tüketim bilgisi alalım Alp, umarım yanlış anlamazsın :)

Ahmet illa otm olacaksa ben DSG ile rulet oynamaz klasik otm. ile devam ederdim, ki Ceed vs yazılım sonrası ciddi azalıyor yakıtı.

Selam Levent, yalnış anlaşılcak bi durum yok tabiki. Valla ev-iş modu sabah trafigi ve akşam iş cıkış trafigi. Cevre yolu olsada sabah trafiginde eskişehir yolunu bilen bilir mutlaka. Max bu araç 6.8lt görür emin olabilirsin araçın kasası hafif geliyo bu motor için benim görüşüm yolda akışkanlıgı çok ideal olmuş. Eskişehire gittik 2 kişi 5.7lt ortalama ile 102km cruise aldım.



46km/s şehir içi oluyomuş :D:D

Olmuş.

GökhanO
02-05-2014, 09:39
benzinli otomatik + lpg kombinasyonunu neden secenekleriniz arasına almıyorsunuz ?

Ahmet Saraçoğlu
02-05-2014, 09:49
benzinli otomatik + lpg kombinasyonunu neden secenekleriniz arasına almıyorsunuz ?

sessizliği açısından dahada işime gelirdi fakat 2011 ve yukarısı alacağım bi aracın lpg sonrası yaşayacağı değer kaybından korkuyorum ;+ ailedeki lpgli 2007 civic sedan 1.6 m/t ve 2004 a3 1.6 a.t araçlarda benim leondan km başına çok bi tüketim farkı göremedim.Benim aracımın 370 kuruş yaktığı yerde civic 350 , a3 370 kuruş gibi yakıyor(beniznide ekleyince).C sınıfı otm. lpg ile az yakan ne alınabilir?

Berkayy
02-05-2014, 13:14
Benimki 1.2 manuel mk2 , gün içi 50 60 kmlik tüketimim esnek , basarsam 8 8.2 , sakin gidersem 6.2 6.3 lere kadar düşüyor ki benzinli için iyi değerler.Ama depo menzilim 650 +- 20 olunca ve her hafta bir depo gidince alternatif aramaya başladım.
Emin olmamakla beraber dsg seyir halinde düşük viteste tuttuğu için biraz daha az yakıyor diye biliyorum ama şuan benim durumumda sadece benzin dsg ye geçmeye değmez
Garantili almak lazım evet , ama garantide ikinci elde çözüm değil.Misal ikinci el aldık garanti bitmek üzereyken iki sene daha uzattık bindik.Sonrasında o garanti de bittiğinde uzatam şansımız kalmıycak ve satarken millette bizim gibi düşüneceği için elden çıkarmak zorlaşacak.ben bu konuyu açmadan önce sorunların bu kadar fazla olduğunu düşünmüyordum , aradaydım açıkçası ama her canlı ölümümtadacak misali her dsg bi gün bu sebepten servise gidiyorsa sıkıntı.


Benim çevremdeki 7 ileri kullanan arkadaşlarım bu problemleri yaşadılar ama hepsinde olucak diye bir kaide yok. Galiba son takılan kavramalarda problem giderilmiş. Ben sırf 7 ileri dsg nin problemlerini gördüğüm için garantisiz polo gti almaya cesaret edemedim 6 ileri dsg golf gt aldim. kul yapısı sonuçta bozulmayacak diye bir kaide yok :) Ciddi polo düşünüyosanız tavsiyem garantisiz araç bakmayın. Garantisi bitmiş olsa bile tüm bakımları serviste yapılan araçların iyi niyet garantisi devam ediyor tam emin olmamakla birlikte sadece işçilik ödüyorsunuz diye biliyorum.

Zero
02-05-2014, 13:49
2013 polo gti 16.000km oldu en ufak bir sorun yok su ana kadar.Guncelleme var diye 3 ayri servise sordurdum sizinkinde yazilim guncel 2014 gozukuyor dediler ayrica Almanyanin bu dsg bozulursa surucu hatasi olmaz surucu bu sanzimani bozamaz sorun olursa garantiye dahil edilir dediklerini ilettiler bana.Bence polo aklinda kaldiysa yetkili serviste servis danismani bulup sorularini iletmelisin belki sandigin kadar sikintili degildir.Keyfi zaten tartisilmaz kiralik otomatik hyundai accentte kullaniyorum su an dsg den sonra zulüm resmen :)

timucintt
02-05-2014, 13:51
6 ileri ıslak kavrama dsg king... gerisi hikaye...

rebeloghy
02-05-2014, 14:03
Yeni Leon kullanıyorum şuan manuel 140hplik versiyon. Sehir içi ortalama. Kesinlikle öneririm perf. Bakımından da çok ideal bir araç.


http://i1052.photobucket.com/albums/s457/alpatak1903/Mobile%20Uploads/F7D89F18-BA21-4A73-B7A3-D8D3F70F959C_zpsldymzi3i.jpg (http://s1052.photobucket.com/user/alpatak1903/media/Mobile%20Uploads/F7D89F18-BA21-4A73-B7A3-D8D3F70F959C_zpsldymzi3i.jpg.html)

Yanlış anlamayın güzergahı falan açıklamışsınız tabii ki de sizin değerleriniz böyledir ancak tam anlamıyla şehir içi demek içi 15-30 km arası ortalama hızdan bahsetmek daha doğru olur.
1.6 dizel araçla Ortalama hız 45-50 km olacak şekilde gidersem 4.5 civarı yakıyor.
Ancak şehir içi hali maksimum 30 km ortalama hız o bile çok zor , 22-23 km lerde oluyor hız. Bu şekil 4.9 5.2 arası yakıyorum.

Size özel değil alınmayın internette denk geldiğim çoğu turbo benzinli 'downsizing' ürünü motor kullanıcıları şehir içi tüketimlerini yazıyor 6-6.5 lt diye ama hızlar hep ortalama 40 üzeri.

Ortalamanız 20-25 km olacak şekilde şehir içinde dolaşınca ara sokak vs doğru orantılı olarak tüketim de 8-9 litrelere çıkmıyor mu ?

Type-Rdinc
02-05-2014, 15:32
abi şu anda benzinliyle 7 7.5 yakıyorum demişsin dizele geçip 6 litre yaksam yeter demişsin arada 3 litre fark koyusak fazla fazla 1 tl fiyat farkıyla 100km de 3 tl kar etmek için bence poloya binilmez yada dsg nin sorunlarıyla uğrasılmaz leonla devam ederim ben olsam leona yazılım yaptırmak da bi seçenek

alp1903
02-05-2014, 15:43
Yanlış anlamayın güzergahı falan açıklamışsınız tabii ki de sizin değerleriniz böyledir ancak tam anlamıyla şehir içi demek içi 15-30 km arası ortalama hızdan bahsetmek daha doğru olur.
1.6 dizel araçla Ortalama hız 45-50 km olacak şekilde gidersem 4.5 civarı yakıyor.
Ancak şehir içi hali maksimum 30 km ortalama hız o bile çok zor , 22-23 km lerde oluyor hız. Bu şekil 4.9 5.2 arası yakıyorum.

Size özel değil alınmayın internette denk geldiğim çoğu turbo benzinli 'downsizing' ürünü motor kullanıcıları şehir içi tüketimlerini yazıyor 6-6.5 lt diye ama hızlar hep ortalama 40 üzeri.

Ortalamanız 20-25 km olacak şekilde şehir içinde dolaşınca ara sokak vs doğru orantılı olarak tüketim de 8-9 litrelere çıkmıyor mu ?

Yok tabiki yalnış anlaşılcak bi durum yok, ben şehir içi güzergahımı söyledim. Ortalama için o degerler alınıyo ise bilmiyorum kaç lt yakar araç. Ama bu araçın 7/7.2lt den fazla yakıcagını pek düşünmüyorum. Alt devirleri ölü kalmıyo hiç bir viteste sıkıntısız arabayı taşıyo.

Bu araçı o zaman şehir içi karışık kullanımda 7/7.5lt arasında gidip gelicektir diye tahmin edebiliriz. Bu güçteki araç için güzel deger.

Zero
02-05-2014, 15:45
abi şu anda benzinliyle 7 7.5 yakıyorum demişsin dizele geçip 6 litre yaksam yeter demişsin arada 3 litre fark koyusak fazla fazla 1 tl fiyat farkıyla 100km de 3 tl kar etmek için bence poloya binilmez yada dsg nin sorunlarıyla uğrasılmaz leonla devam ederim ben olsam leona yazılım yaptırmak da bi seçenek


Yanlis hesap yapiyorsun.Benzinde 100km de 1.5 lt fark yaklasik 7.5TL fark eder.Bide benzin dizel farkindan(dizelin litresi kac para bilmiyorum) nerden baksan yaklasik 9 TL civarina gelir her 100kmde..

Type-Rdinc
02-05-2014, 16:18
Yanlis hesap yapiyorsun.Benzinde 100km de 1.5 lt fark yaklasik 7.5TL fark eder.Bide benzin dizel farkindan(dizelin litresi kac para bilmiyorum) nerden baksan yaklasik 9 TL civarina gelir her 100kmde..

haklısın abi fazla iyimser bi hesap olmus cok daha fazlası cıkıyo :o

01ayk01
02-05-2014, 16:31
2011de 700 km.de passat cc aldim. 35k chipsiz. 40k hard yazilimla kullandim. 2.0tdi idi benimkisi. O kadar sacma sikistirdimki anlatamam. Hic bise olmadi dsg'ye ocu gozuyle bakmamak lazim.

Ahmet Saraçoğlu
02-05-2014, 16:41
peki bu dsg nin 7 ileri ve 6 ileri diye sadece iki tipi mi var , yoks 7 nin kendi içinde 6 nın kendi içinde versiyonları varmı?motorlar belli 1.2 1.4 1.8tsi , 1.6 2.0 tdi.Yaklaşık 15 16 tane farklı marka model var vag grup içinde.Bunların hepsinde motora göre dişli oran farkı harici mekanik yapı aynı mı?Bazı araçlar çok sıkıntılıyken bazılarınde en ufak bi sorun yok çünkü.