Orijinalini görmek için tıklayınız : Lİft te arka spor yaylar dÜŞÜyor
mertcans
08-05-2014, 23:49
Merhaba arkadaşlar 2010 model citroen c3 aracıma geçen aylarda coliex marka 5cm lik spor yay aldık ve montajını yaptırdık. arkaları direk yerine oturttu usta arkadaş yavaş yavaş aşağıya indirdi ve tamamdır dedi. ancak bu benim kafama takılan bir soru işareti , geçenlerde aracı lifte aldık lastikçide hop arka yaylar düştü bu normalmidir??
Normal degil tabiki
Misal benim aracimda yay olmamasina ragmen kaldirima hatta hafif tumsek yere park ediyim araba 3 teker kaliyor
Sizinkide birgun oyle olup yay duserse ?
Normal degil tabiki
Misal benim aracimda yay olmamasina ragmen kaldirima hatta hafif tumsek yere park ediyim araba 3 teker kaliyor
Sizinkide birgun oyle olup yay duserse ?
Senin dediğin amortisör ve mil uzunluğu ile alakalı.
Arkadaşın yazdığı durum B sınıfı araçlarda benim de denk geldiğim bir şey.
C3, Yaris, Polo...
berkay_aydin
09-05-2014, 00:21
amortisör mili kısaltılırsa sorun çözülür yada kasap şekli cırtlayın
Senin dediğin amortisör ve mil uzunluğu ile alakalı.
Arkadaşın yazdığı durum B sınıfı araçlarda benim de denk geldiğim bir şey.
C3, Yaris, Polo...
Bende polo 9n vardi 5cm yay vardi hic yaylar liftteyken dusmedi
Normal degil tabiki
Misal benim aracimda yay olmamasina ragmen kaldirima hatta hafif tumsek yere park ediyim araba 3 teker kaliyor
Sizinkide birgun oyle olup yay duserse ?
Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.
Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.
Muhtemelen sasi yapisi amortisor ve jant lastikle alakali
Arkadasimin standart leonu oyle yerden kesilmezken benimki burnu hafif dik yerlere acili girdigim anda kesiliyo bazen sacma sapan duz gozuken cukurlarda bile
Yarin foto atarim
Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.
amortisör çalışma mesafesi fazladır :)
mikelazi
09-05-2014, 11:20
çok tehlikeli bir durum.sonuçta istemedende olsa bir tümsekten havalandıgında yay yerini degiştirebilir.amörtisörlerini milden kısalt yay bir daha düşmez
mertcans
11-05-2014, 22:53
Bugun mesela bir tümsekten geçtim hızlıca arka sağ yay gacurdamaya başladı :)yana sürtüyor ilginç yani bunu yapan ustanın mili kısaltması gerekiyordu. tekrardan teşekkürler amortisörler kısalabiliyorsa sorun yok bir usta arkadaşa götüreceğiz artık.
omererden
12-05-2014, 10:25
2011 corsaya hr 5 cm yay taktım liftteyken bile yayı zor yerine taktı :) ve biyerde okumustum mili uzun olan bi honda tümsekten hızlı geçmiş arka yatlar yerinden ckmıs araç takoza oturmus olabildiğince oo şekilde kullanma aracı dostum
Merhaba arkadaşlar 2010 model citroen c3 aracıma geçen aylarda coliex marka 5cm lik spor yay aldık ve montajını yaptırdık. arkaları direk yerine oturttu usta arkadaş yavaş yavaş aşağıya indirdi ve tamamdır dedi. ancak bu benim kafama takılan bir soru işareti , geçenlerde aracı lifte aldık lastikçide hop arka yaylar düştü bu normalmidir??
araç 5 cm mi düştü yoksa daha fazlamı düştü mesela cliolarda 8 den sonra bu dediğin durum oluyo
Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.
Bi tarafı hafif yokuş bi tarafı düz olan yerde geri geri yanaş rampa olan tarafa sağ arka yada sol arka denk gelsin düzde kalan kısım havada kalır muhtemelen ama hondaların sistemi biraz farklı olamyadabilir :)
low&slow
12-05-2014, 10:51
2011 corsaya hr 5 cm yay taktım liftteyken bile yayı zor yerine taktı :) ve biyerde okumustum mili uzun olan bi honda tümsekten hızlı geçmiş arka yatlar yerinden ckmıs araç takoza oturmus olabildiğince oo şekilde kullanma aracı dostum
hondada böyle birşey söz konusu değil. Citroenlerde arkalar tek dingildir olabilir ama hondalar bagımsız amortisor yanı yaylar amortisor üzerinde ve tablaları baya bi geniş cıkması gibi birşey söz konusu olamaz yanlış bilgi vermeyiniz lütfen.
sizin cözüm ise amortisor ve mil kısaltılacak fakat tekrardan orj yayı takmak istediginizde amortisor/mil kısaldıgı için orj yaylarınızı takamayacaksınız...
mertcans
12-05-2014, 11:24
ozaman milleri kısaltmak çok zor olucak orjinallik açısından . bir arkadaşım plastik kelepçeyle bağla falan demiş o nasıl olur sizce. birde araç 5 cm düştü sanırım bakmadım tam olarak
low&slow
12-05-2014, 12:01
ozaman milleri kısaltmak çok zor olucak orjinallik açısından . bir arkadaşım plastik kelepçeyle bağla falan demiş o nasıl olur sizce. birde araç 5 cm düştü sanırım bakmadım tam olarak
nerde yaptırdınız aracı ?
omererden
12-05-2014, 14:17
hondada böyle birşey söz konusu değil. Citroenlerde arkalar tek dingildir olabilir ama hondalar bagımsız amortisor yanı yaylar amortisor üzerinde ve tablaları baya bi geniş cıkması gibi birşey söz konusu olamaz yanlış bilgi vermeyiniz lütfen.
sizin cözüm ise amortisor ve mil kısaltılacak fakat tekrardan orj yayı takmak istediginizde amortisor/mil kısaldıgı için orj yaylarınızı takamayacaksınız...
ben buraya okudugum yazıyı soyluyorum birader kendi aracım için de gördüğümü soyledim 99 20 kasa hondada yay press sonucu arka yaylar yerinden cıkmıs
boyle yazıyodu
mikelazi
12-05-2014, 14:18
hondada böyle birşey söz konusu değil. Citroenlerde arkalar tek dingildir olabilir ama hondalar bagımsız amortisor yanı yaylar amortisor üzerinde ve tablaları baya bi geniş cıkması gibi birşey söz konusu olamaz yanlış bilgi vermeyiniz lütfen.
sizin cözüm ise amortisor ve mil kısaltılacak fakat tekrardan orj yayı takmak istediginizde amortisor/mil kısaldıgı için orj yaylarınızı takamayacaksınız...
sistem ne olursa olsun farketmez amörtisörleri milden yeterli derecede kısalttıgınızda belirli şartlarda ister istemez 3 tekerde kalır araç...yeterli kısaltmalar ve sertleştirmeler yapılıp viraja 3 teker bile girilebilir :icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.