Orijinalini görmek için tıklayınız : Michelin Pilot Sport 3 hakkında...
aarmaganozturk
16-05-2014, 19:27
Arkadaşlar merhaba,
Profilimde gözüken araç için geçtiğimiz aylarda 17" janta geçiş yaptım.
Lastik olarak da aman konforlu olsun aman sessiz olsun diyerek Michelin markasını tercih ettim.
225/45/17 91Y Pilot Sport 3'lerden bir takım jant parası daha vererek satın aldım. :)
Yalnız aldığım gibi 205/55/16 Goodyear - NCT5'lerden hayli fazla olan yol gürültüsüyle karşılaştım. Hadi dedim geniş taban, spor lastik idare edelim.
İlk olarak geçtiğimiz ay Ankara'da Konya yolunda Aşti'yi geçtikten sonraki alt geçitte trafik birden durdu, 60-70 km/h hızla yaptığım panik frende kütür kütür ABS ile zar zor durdum. Bu nasıl iş yahu falan derken sonraki günlerde yağmurlu havada yaptığım bir iki zorlama denemesinde de açıkçası hüsrana uğradım. :mad:
Neyse napalım bir çuval para verdik kullanalım diyip konuyu sineye çektim.
Günlerden bugün Sıhhiye köprüsü üzerinde hızım 50-60 km/h anca giderken öndeki bayanın amaçsız frenlemesiyle beraber frene asılmamla yine o kütürkütür ABS ve buzun üzerinde giden bir arabayla karşıkarşıya kaldım, önümdeki araca vurmamak için solun boşluğunu kullanıp kendimi sola attım zar zor sıyırıp kaldırıma sürterek anca kurtuldum.
Sonuç daha geçtiğimiz aylarda servisten aldığım jantlardan birini bir hayli çizdim, yaşadığım korku da cabası.
Benim bu lastiklerdeki sorunum nedir ?
Daha 5000 km yapmamış 5113 DOT değerli Michelin lastikler bu kadar mı vasat yol tutar ? :ofk:
205/55/16'dan sonra 225/45/17'de frenaj ve kalkış olarak ileri gideceğime geri gittim, fındık motorlu 1.3 dizel arabayla bile ikinci vitesle yüklenmelerde sarma yapıyor. Viraj performansı çok iyi tamam da bu bahsettiğim konularda bu lastiği tecrübe etmiş olanlardan yorum bekliyorum.
Maddi durumumu düzelttiğim ilk anda almak için de sizden bu ebatta lastik tavsiyesi bekliyorum.
Hoşçakalın, iyi akşamlar... :)
Suleyman
16-05-2014, 19:41
Sorun lastiğin kalitesiyle alakalı değil 225 takmandan dolayıdır kızaklıyor olman..
aarmaganozturk
16-05-2014, 19:53
Aracımın depo kapağı içinde önerilen ebatlar 195/65/15, 205/55/16, 225/45/17 olarak belirtilmiş. 17" jant ile başka hangi ebat kullanılabilir ki ?
pilot 2 yi e220 cdi da kullanmıstık memmnunduk ... ama 1.3 arabaya neden 225 taktınız bosuna yakıt ve güç kaybı , lastiğin tarihi mi eski acaba ?
Suleyman
16-05-2014, 20:01
Tabanın kalın olması demek daha iyi yol tutar anlamı taşımıyor aksine ne kadar ince olursa o kadar iyi yol tutar emin olabilirsin.
2013 51. hafta dot tarihli diye belirtmiş arkadaş.
bundan 2 yıl önce ps3 takılı 250hp civarı ön çeker araba kullanmıştım (kadett c20let swap).
hava kuruydu ancak lastik ısındıktan sonra (ki 10dk falan sürmedi) 2. viteste o araba patinaja düşmüyordu. Fakat 2013 sonrası üretimli ps3 kullanan bir arkadaşım daha var, ae101 de kullanıyor 195 50 15 ebatta. exalto lardan sonra çok kötü geldi memnun değilim diyor.
acaba hamurunda mı değişiklik yaptı michelin bu lastiğin diye düşündüm yazdıklarınızı da okuyunca.
Tabanın kalın olması demek daha iyi yol tutar anlamı taşımıyor aksine ne kadar ince olursa o kadar iyi yol tutar emin olabilirsin.
optimum'u var onun da. her koşulda demek yanlış olur. ıslakta ince lastik daha iyi yol tutar ona eyvallahta, kuruda işler farklı biraz. hem arkadaşın sıkıntısı viraj performansı değil. patinaj ve frenaj sorunu.
ki servis önerisinde de belirtilmiş araçtaki klavuzda bunun örneği, kullanılması gerekli ebatlar diye.
aarmaganozturk
16-05-2014, 20:16
2013 51. hafta dot tarihli diye belirtmiş arkadaş.
bundan 2 yıl önce ps3 takılı 250hp civarı ön çeker araba kullanmıştım (kadett c20let swap).
hava kuruydu ancak lastik ısındıktan sonra (ki 10dk falan sürmedi) 2. viteste o araba patinaja düşmüyordu. Fakat 2013 sonrası üretimli ps3 kullanan bir arkadaşım daha var, ae101 de kullanıyor 195 50 15 ebatta. exalto lardan sonra çok kötü geldi memnun değilim diyor.
acaba hamurunda mı değişiklik yaptı michelin bu lastiğin diye düşündüm yazdıklarınızı da okuyunca.
optimum'u var onun da. her koşulda demek yanlış olur. ıslakta ince lastik daha iyi yol tutar ona eyvallahta, kuruda işler farklı biraz. hem arkadaşın sıkıntısı viraj performansı değil. patinaj ve frenaj sorunu.
ki servis önerisinde de belirtilmiş araçtaki klavuzda bunun örneği, kullanılması gerekli ebatlar diye.
Geniş taban kullanımı hafif araçlarda sıkıntı yapabilir belki bir ihtimal tamam da ruhsatta 1340kg görünen trafikte 1400 kg'dan aşağı dolaşmayan bu araç için 225 taban bence çok da değil. Viraj performansı 205/55/16'dan bariz daha iyi ama dediğim gibi frenaj konusunda sıkıntım mevcut. Araç daha güçlü birşey olsa, sert kullansam eminim patinaj da çok büyük sorun olacaktır. Kullandığım araçtan da belli olacaktır ki çok çok sakin kullanırım.
Benim de aklıma bu hamur mevzusu geliyor. Bir ara Almanya Michelin ile İspanya Michelin bir değil gibisinden birşeyler okumuştum. Yanlış hatırlamıyorsam benim lastikler de İspanya üretimi.
Aklıma bundan başka bir ihtimal gelmiyor.
threadwear derecen ne? 300 falan mı ? lastiğin üstünde yazar 300 320 ise geçmiş olsun istesende ısıtamassın o lastiği..
KA®ANLIK
16-05-2014, 20:24
threadwear derecen ne? 300 falan mı ? lastiğin üstünde yazar 300 320 ise geçmiş olsun istesende ısıtamassın o lastiği..
hız serisi de önemli...
V serisi lastiği 1.3 cdti araca koymak bildiğiniz intihar.
en fazla H serisi koymak lazım...
Suleyman
16-05-2014, 20:26
2013 51. hafta dot tarihli diye belirtmiş arkadaş.
bundan 2 yıl önce ps3 takılı 250hp civarı ön çeker araba kullanmıştım (kadett c20let swap).
hava kuruydu ancak lastik ısındıktan sonra (ki 10dk falan sürmedi) 2. viteste o araba patinaja düşmüyordu. Fakat 2013 sonrası üretimli ps3 kullanan bir arkadaşım daha var, ae101 de kullanıyor 195 50 15 ebatta. exalto lardan sonra çok kötü geldi memnun değilim diyor.
acaba hamurunda mı değişiklik yaptı michelin bu lastiğin diye düşündüm yazdıklarınızı da okuyunca.
optimum'u var onun da. her koşulda demek yanlış olur. ıslakta ince lastik daha iyi yol tutar ona eyvallahta, kuruda işler farklı biraz. hem arkadaşın sıkıntısı viraj performansı değil. patinaj ve frenaj sorunu.
ki servis önerisinde de belirtilmiş araçtaki klavuzda bunun örneği, kullanılması gerekli ebatlar diye.
İşi detaylandırırsak, işin içinden hiç çıkamayız onu başta söyleyeyim de, oradaki ibarem arkadaşın sorununa karşı yazılmıştı aslında farklı ve yanlış bir tabir kullanmış olabilirim "yol tutuş" gibi. Fabrikanın önerisini bilmem, o aracın kilosu da belli 225 kesinlikle gereksiz olmuş ve bahsettiğimiz sorunun kaynağının bu sebepten dolayı olduğunu ısrarla düşünmekteyim.
threadwear derecen ne? 300 falan mı ? lastiğin üstünde yazar 300 320 ise geçmiş olsun istesende ısıtamassın o lastiği..
hız serisi de önemli...
V serisi lastiği 1.3 cdti araca koymak bildiğiniz intihar.
en fazla H serisi koymak lazım...
O ebatta H serisi zor bulunur da, nette biraz bakındım 320 tw değeri. Olayın koptuğu nokta orası bence Onur iyi yere değinmiş.
aarmaganozturk
16-05-2014, 20:27
threadwear derecen ne? 300 falan mı ? lastiğin üstünde yazar 300 320 ise geçmiş olsun istesende ısıtamassın o lastiği..
Böyle bir değerin varlığından bile haberim yoktu, üşenmedim inip baktım. Thredwear 320 yazıyor. :heyoo::confused:
Bu arada hatırladığım gibi İspanya üretimiymiş lastikler.:confused:
Ekleme olarak bu ebatta bırakın H serisi lastiği, V serisi bile bulunmuyor kolay kolay. W ve Y şeklinde hepsi.
genel michelin ps3 sorunu..halen lastik araştırdğım için kırdım kafayı..
aarmaganozturk
16-05-2014, 20:35
genel michelin ps3 sorunu..halen lastik araştırdğım için kırdım kafayı..Bu kadar araştırma yapmış birini bulmuşken benim durumuma göre hangi lastiği tavsiye edersiniz öğrenmek isterim. :)
KA®ANLIK
16-05-2014, 20:37
sizin en iyi performans alacağınız lastikler;
yokohama AC02
Nokian line
michelin energy
gibi base setup "kaliteli" lastikler...
siz bayağı hatalı bir seçim yapmışsınız...
aarmaganozturk
16-05-2014, 20:41
sizin en iyi performans alacağınız lastikler;
yokohama AC02
Nokian line
michelin energy
gibi base setup "kaliteli" lastikler...
siz bayağı hatalı bir seçim yapmışsınız...
Energy modelinin bu ebatta üretimi yok sanırım varsa da gezdiğim bayilerde yoktu, Primacy 3 ve Pilot Sport 3 mevcut bu ebatta. :)
KA®ANLIK
16-05-2014, 20:44
Energy modelinin bu ebatta üretimi yok sanırım varsa da gezdiğim bayilerde yoktu, Primacy 3 ve Pilot Sport 3 mevcut bu ebatta. :)
evet sizin ebat nedeni ile sıkıntı var,
yokohama tavsiye ederim veya nokian.
bahsedilen değerleri kontrol edip, sizin için ideal modelleri bulabileceğinizi düşünüyorum.
aarmaganozturk
16-05-2014, 20:47
Herkese yorumları için çok teşekkür ederim.
Son olarak XL lastik almamın bana getiri ve götürüleri nedir ? Bunu da öğrenelim de lastik alırken başka bir yanlış daha yapmayalım. :)
KA®ANLIK
16-05-2014, 20:49
XL extra load anlamına geliyor lastikte.
yani fazla yük derecelendirmesine sahip oluyor lastik...
yanakları daha kuvvetli olarak yorumluyorlar genelde.
Michelin pilot sport aslında kötü bir lastik değil fakat sizin yaptığınız yol mesafesi çok önemli.sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız 220 ve altı tw lastik seçmeniz daha mantıklıydı.bide bu tip üst sınıf lastkler kesinlikle desen yapılarından dolayı kılcal damarları olmadığı için tozlu ve kaygan aslfaltı hiç sevmiyorlar.bizzat denedim biliyorum.birde daha geniş bir ebata geçtiğiniz için lastiğin yere bastığı yükün tabandaki dağılımıda genişlediği için daha fazla kayması olağan.ama yinede bu kadar kayması şaşırtıcı.bir alt sınıf ve daha dar tabanlı bir lastik sizin sorununuzu çözecektir.yinede tw dikkat edin.
Yaa lastik mermi gibi sorun 16dan 17ye gecmis olmaniz. Jant capini buyutuyorsunuz buyuk lastigi durdurmakta zorlaniyor araba fabrika standart 16 ya gore imal etmis araci. Ayrica o tabandaki lastigi 1.3 motora takarsaniz lastik hiz endeksine uymadigi icin hic bir zaman lastikler isinamiycak. İsinmadigi icinde lastik patiye kaliyor veya frenajda kaymasin diye abs erken devreye giriyor. Gorunus guzel olmustur eminim ama bu da olayin gorunmeyen kismi biraz daha dikkatli kullanmaniz gerekir. Bu ebatlardaki hic bir lastik sizi memnun etmeyecektir.
Yaa lastik mermi gibi sorun 16dan 17ye gecmis olmaniz. Jant capini buyutuyorsunuz buyuk lastigi durdurmakta zorlaniyor araba fabrika standart 16 ya gore imal etmis araci. Ayrica o tabandaki lastigi 1.3 motora takarsaniz lastik hiz endeksine uymadigi icin hic bir zaman lastikler isinamiycak. İsinmadigi icinde lastik patiye kaliyor veya frenajda kaymasin diye abs erken devreye giriyor. Gorunus guzel olmustur eminim ama bu da olayin gorunmeyen kismi biraz daha dikkatli kullanmaniz gerekir. Bu ebatlardaki hic bir lastik sizi memnun etmeyecektir.
17 e gecmesiyle ne alakasi var? Cap olsa olsa 1,5cm civarinda degismistir. Eger bu kadar etki olsaydi sokakta gezen arabalarin yarisi carpisan taksi oynardi. Ayrica gordugunuz uzere lastikleri durdurmakta arac zorlanmiyor, ABS devreye sokabilecek kadar kilitliyorsa lastikleri durdurmakta nasil bir sikinti var acaba?
1.3 motorlada bir alakasi yok, sonuc olarak sehir icinde burnout yapip lastik isitan da gormedim. Tabi isinmayi biraz etkiler ama kat edilen yol daha onemlidir. ***** slalom yaparak da lastik isitmadigimiz icin yolda.
Frenajda kaymasin diye abs erken devreye girmesi de cok ayri birsey olmus. Boyle bir tabir yok. ABS lastikler kilitlendigi icin yada cok yakin oldugu icin devreye girer, ABS nin amaci ise; kilitlenen lastik zarar gorur, arac yon degistiremez ve ABS bunu engellemeye calisir. Yani on sezileriyle ay ben erken devreye gireyim diye bir modu yoktur.
Bu ebatlardaki hic bir lastigin memnun etmeyecegini de nereden cikarttin ? Cok daha yumusak cabuk isinan bir lastik takilirsa gayet de memnun edecektir. Hiz endeksi tabiki onemlidir fakat S2000 e taktigim Adrenaline ler de beni memnun etmedi cunku 20km kullaniyordum araci ve kis aylarinda jilet gibi oluyordu, simdi benim aracima da o lastikler mi uymamis? Ayni ebatta baska lastikler beni memnun edemeyecek mi ?
Daha yazardim, cok daha igneleyici de yazardim aslinda. Lutfen emin olmadiginiz bilgileri bu kadar guzel bilgilerin altina yapistirmayin. Hem komik duruyor hemde diger yazilanlari atlayanlar icin yanlis yonlendirme oluyor.
aarmaganozturk
21-05-2014, 17:29
Olay tamamen yanlış lastik seçimi arkadaşlar.
Ölçüler tamamen fabrikanın önerdiği gibi, 225/45/17.
Ayrıca jantlar dahi oem, 2.0T Astra H jantı. Yurtdışında satılan Astra H'lara bakarsanız çoğunun üzerinde bu jant geliyor.
Jant büyüttük de yanağı da ona göre küçülttük işte, şu an sadece %0.32(2mm) büyüme var çapta. Araba lastiği durduramıyor derken ne demek istediğinizi anlayamadım açıkçası, kütür kütür ABS giriyor ?
Bütçe meselesini denkleyince muhtemelen Primacy 3'e geçiş yaparım. 71 db Pilot Sport 3'lere göre 69db ile hem bariz daha sessiz hem de 240 tw değeri ile benim kullanımıma daha uygun.
Sadece XL alıp almamakta kararsızım, önerilerinizi bekliyorum.
Taban büyüttükten sonra camber ayarına baktınız mı? Virajda iyi olup, kalkışta ve frenajda kötü olması tipik fazla negatif kamber sendromu.
aarmaganozturk
22-05-2014, 08:57
Taban büyüttükten sonra camber ayarına baktınız mı? Virajda iyi olup, kalkışta ve frenajda kötü olması tipik fazla negatif kamber sendromu.
Kamber ayarlarına hiç bakmadım, araç alındığından beri neyse hala o şekilde duruyor.
hasan genç
22-05-2014, 10:46
Arkadaşım mrb lastik ebatları değiştikçe yol tutuş frenej hertürlü değerler değişir !
1) lastiği taktığın jantın taban yani J değeri nedir ? Lastik Lastikmastik den Alınır. | Online Lastik Satış|Jant - Lastik Uyum Tablosu (http://www.lastikmastik.com/icerik.asp?inf=33) linkte uyum tablosundan kontrol edin .:icon_tup:
2) Aracın hızına göre hız sınıfı seçimi yanlış Y SINIFI 300 KMH HIZA göre lastiktir linkte uyum tablosu var bakınız https://www.lastikmastik.com/icerik.asp?inf=24 :icon_tup:
3) Seçtiğiniz ebatın değerlendirildiği sitede ki incelemeler 225 45 17 Tyres reviews - TyreReviews (http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/17-Inch-Tyres/225-45-17-Tyres.htm)
4) linkte lastik denklik tablosunu inceleyiniz https://www.lastikstore.com/lastik-denklik-tablosu.html
Son olarak bende michelin pilot sport 3 kullanıyorum ama 195 50 15 ebatını ve 7 inç j değerinde jant ile yani lastiktiğin bi kabahatı yok siz bi an önce o lastikleri cıkartın ve maksimum aracın hız ve yük indeksine uygun başka lastik kullanın her an buz üstünde olmak tehlikesinden kurtulun :) ve aracın orj ebattaki hız sembolünüz ne ise ona uyun derim eğer araçta exstra bi güçlendirme yazılım vs yoksa :icon_tup:
Bende profilimdeki araçta Michelim Pilot Exalto PE2 kullanıyorum. Tread wear e merak ettim baktım 240 yazıyor.
Bahsettiğiniz lastik exalto'dan daha iyi olması memnun olmamanıza şaşırdım.
Orjinal ebatı 185/55/15 olan ölçü yerine 195/50/15 taktım.
Daha önce kullandığım 185/55/15 Hankook Ventus Evo'dan hiç memnun kalmamıştım.
Konuda anlatılan benzer olaylar oluyordu. Fakat şu an çok iyi çok kısa sürede ısınıyor kolay kolay abs devreye girmiyor ve patinaja fazla kalmıyor.
Daha önce söylendiği gibi belki sorun kamber ayarlarındandır.
Yumusak ve sessiz bir lastik 245.40.18 kullandim gayet guzeldi konforu
17 e gecmesiyle ne alakasi var? Cap olsa olsa 1,5cm civarinda degismistir. Eger bu kadar etki olsaydi sokakta gezen arabalarin yarisi carpisan taksi oynardi. Ayrica gordugunuz uzere lastikleri durdurmakta arac zorlanmiyor, ABS devreye sokabilecek kadar kilitliyorsa lastikleri durdurmakta nasil bir sikinti var acaba?
1.3 motorlada bir alakasi yok, sonuc olarak sehir icinde burnout yapip lastik isitan da gormedim. Tabi isinmayi biraz etkiler ama kat edilen yol daha onemlidir. ***** slalom yaparak da lastik isitmadigimiz icin yolda.
Frenajda kaymasin diye abs erken devreye girmesi de cok ayri birsey olmus. Boyle bir tabir yok. ABS lastikler kilitlendigi icin yada cok yakin oldugu icin devreye girer, ABS nin amaci ise; kilitlenen lastik zarar gorur, arac yon degistiremez ve ABS bunu engellemeye calisir. Yani on sezileriyle ay ben erken devreye gireyim diye bir modu yoktur.
Bu ebatlardaki hic bir lastigin memnun etmeyecegini de nereden cikarttin ? Cok daha yumusak cabuk isinan bir lastik takilirsa gayet de memnun edecektir. Hiz endeksi tabiki onemlidir fakat S2000 e taktigim Adrenaline ler de beni memnun etmedi cunku 20km kullaniyordum araci ve kis aylarinda jilet gibi oluyordu, simdi benim aracima da o lastikler mi uymamis? Ayni ebatta baska lastikler beni memnun edemeyecek mi ?
Daha yazardim, cok daha igneleyici de yazardim aslinda. Lutfen emin olmadiginiz bilgileri bu kadar guzel bilgilerin altina yapistirmayin. Hem komik duruyor hemde diger yazilanlari atlayanlar icin yanlis yonlendirme oluyor.
Lastiği yeteri kadar ısıtamadıktan sonra dünyanın en kaliteli lastiğini taksada verim alamayacaktır. Geniş tabanlı lastik yüzey alanı geniş olduğu için düşük hızlarda ısınmaz ısınmayan lastik performans göstermez kalkışta sarmaya başlar frenajda kayar. Lastiğin sizin tabirinizle kilitlenmemesi için abs devreye girer. Soğuk lastiği bitik lastik gibi düşünürsek kaymaya meğilli olduğu için her seferinde abs devreye girmek isteyecektir. Yani olması gerekenden daha erken ve daha uzun süreli devrede olucaktır.
Senin aracınla ne alakası var düşük hacimde düşük güçteki araca büyük lastik takılmış ben yazan arkadaş için konuştum. Hangi s2000 kışın adrenalinle tutunmuş? Bence kışın adrenalinle dolaşıp araba yola tutunmuyor diyen daha komik oluyor
Asıl ben daha ineleyici yazardım. Çapın 1,5cm değişmesi ne kadar önemli olduğunu araştırmanızı tavsiye ederim. 1,5cm ile insanlar ölümden dönüyor.
aarmaganozturk
22-05-2014, 15:24
Bende profilimdeki araçta Michelim Pilot Exalto PE2 kullanıyorum. Tread wear e merak ettim baktım 240 yazıyor.
Bahsettiğiniz lastik exalto'dan daha iyi olması memnun olmamanıza şaşırdım.
Orjinal ebatı 185/55/15 olan ölçü yerine 195/50/15 taktım.
Daha önce kullandığım 185/55/15 Hankook Ventus Evo'dan hiç memnun kalmamıştım.
Konuda anlatılan benzer olaylar oluyordu. Fakat şu an çok iyi çok kısa sürede ısınıyor kolay kolay abs devreye girmiyor ve patinaja fazla kalmıyor.
Daha önce söylendiği gibi belki sorun kamber ayarlarındandır.
Sizin memnun olmanız çok normal, treadwear 240 günlük kullanıma son derece uygun bir değer.
Ancak treadwear 320 gibi bir değeri şu an sadece PilotSport3'te gördüm.
Sizin memnun olmanız çok normal, treadwear 240 günlük kullanıma son derece uygun bir değer.
Ancak treadwear 320 gibi bir değeri şu an sadece PilotSport3'te gördüm.
Şimdi merak edip baktım. Eski lastiklerimin treadwear değeri 280 ki ben ondan bile hiç memnun kalmamıştım.
Treawear değeri düşük de olsa 10000-15000 km yol yaptım michelinlerle henüz aşınma yok gibi bir şey.
Lastiği yeteri kadar ısıtamadıktan sonra dünyanın en kaliteli lastiğini taksada verim alamayacaktır. Geniş tabanlı lastik yüzey alanı geniş olduğu için düşük hızlarda ısınmaz ısınmayan lastik performans göstermez kalkışta sarmaya başlar frenajda kayar. Lastiğin sizin tabirinizle kilitlenmemesi için abs devreye girer. Soğuk lastiği bitik lastik gibi düşünürsek kaymaya meğilli olduğu için her seferinde abs devreye girmek isteyecektir. Yani olması gerekenden daha erken ve daha uzun süreli devrede olucaktır.
Senin aracınla ne alakası var düşük hacimde düşük güçteki araca büyük lastik takılmış ben yazan arkadaş için konuştum. Hangi s2000 kışın adrenalinle tutunmuş? Bence kışın adrenalinle dolaşıp araba yola tutunmuyor diyen daha komik oluyor
Asıl ben daha ineleyici yazardım. Çapın 1,5cm değişmesi ne kadar önemli olduğunu araştırmanızı tavsiye ederim. 1,5cm ile insanlar ölümden dönüyor.
: )
TW anlattiginiz seylerden cok daha onemli, kaldiki kamber vs butun degiskenleri bir araya koymak gerekir uzun uzadiya anlatmayacagim. Bu kadar genislik degisimi ile normal kullanim sartlari arasinda kac derece degistigini hic olctunuz mu ? Ben sahsen olctum, aracimda da isi olcer var ve cok merakli biriyim. Tabiki soguk oldugu icin tutunamiyor fakat o TW degerlerinde bir lastigi yol kullaniminda isitamazsiniz zaten ( Ozellikle kisa mesafede ).
1,5cm ile insanlar tabiki olumden donebilir fakat lastik capinin 1,5cm iyle iliskilendirmeyin. Neyse usenmedim;
http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc/imagestats/225x45xR17-205x55xR16.png (http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=225-45r17-205-55r16)
Farkin gayet makul oldugu belli cap olarak, 1.5cm i sallamistim olsa olsa diye.
Hangi S2000 Adrenaline le kisin tutunmus? Tutunmaktan kastiniz ne? Ben guvenlik anlaminda bile tehlikeli oldugunu soylemeye calistim birakin tutunmayi.. Neyse ben kisin yeteri kadar komiklik yapiyorum.
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/850/photosrl.jpg
Ama yazinda komigim tavsiye ederim.
Ben yazın 15dk yolculuk sonrasında ancak tutunmaya başlıyordum Adrenalin RE050A ile. Araç 206 RC. Lastik bitmiyor ama ısınmıyordu. Nasıl araç kullandığımı bilen kişiler vardır. Bitsin diye dört gözle bekledim ama 30 bin km yaptı lastikler çok rahat dahada diş vardı attım çöpe.
Ben yazın 15dk yolculuk sonrasında ancak tutunmaya başlıyordum Adrenalin RE050A ile. Araç 206 RC. Lastik bitmiyor ama ısınmıyordu. Nasıl araç kullandığımı bilen kişiler vardır. Bitsin diye dört gözle bekledim ama 30 bin km yaptı lastikler çok rahat dahada diş vardı attım çöpe.
Bilmeyen kaldımı kanka :) kırmızımıydı o
Ben aracımda kullanıyorum 28k'dir. Gayet memnunum sanki çok hafif erken azalmaya başladılar gibi o kadar
BreatHTaKinG
23-05-2014, 05:31
2011-2012 senesinde ps3 kullandım ve gayet memnundum beni sizinkinin aksine çok büyük felaketlerden kurtardığı olmuştu lastiğin ve bahsedilen aksine ısınmasını falan hiç beklemedim. ve şimdi goodyear assimetric 2 eagle f1 kullanıyorum ps3den çok daha iyi bana göre ancak ps3 bahsettiğiniz gibi bir lastik değil
Yiğit Ş.
23-05-2014, 09:04
ps3 candır. ama ısınması lazım :)
aarmaganozturk
23-05-2014, 11:10
İşte sıkıntı da orda, bu lastik ısınmıyor. :)
bende kullanıyorum ınanılmaz memnunum bole sorunlar yaşamadım.
Balon çok yapıyor diye yazılmış çizilmiş nette, beni tek bu korkutuyor.
Hanım da kullanıyor diye almasam mı diye düsünmeye basladım.
Nankang taktım daha 2 gün önce ama PS3 almak istiyorum, araba daha yumuşar diye umuyorum :D
daredevil
21-06-2014, 23:45
bende kullanıyorum ama hiç bir sıkıntı yok söylediklerin aksine hepsi ters yanlız şöyle birşey var michelin nin çin malı lastikleri var çakma ve bunlar performans ebatlarında geliyor genelde pahalı olan lasitklerde böyle birşey olabilirmi lastik acaba
Sen hangi Armağansın acaba :)
o ölçülerde çeşitli lastik markalarını kullanmış biri olarak, kesinlikle michelin tavsiye etmem. Balon olayı çok can sıkıcı, ayrıca yol tutuşu sanıldığı kadar iyi değil, çok yumuşak hamuru var.
Benim tavsiyem kesinlikle ve kesinlikle lassa impetus revo.
Harika bir lastikmiş vallahi, nankangları söktüm taktım arabanın dünyası değişti.
Orjinalde potenza vardı, ondan da daha konforlu oldu araba.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.