Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastiği set olarak mı değiştirmeli?



gan
31-05-2014, 21:05
206 GTI aracımda 195/50/15 Michelin Pilot Exalto PE2 lastik kullanmaktayım.
10000 km ya oldu ya olmadı takılalı. Yanaklarındaki ipmidir nedir ismi neyse onlar dahi duruyordu son baktığımda.

Gelelim konumuza. Yaklaşık lastikler 8000km'deyken lastiğin birini yardım. Değiştirirken de lastikci tek olarak değil çift olarak değiştirilmesi lazım dedi ben önemsemedim tek değiştirdim aşınma görmediğim için.

Bu akşam ise otobanda giderken 200+ hızda arka lastiğim gümledi. Çok acayip sesler geldi. Sanki lastikten parça koptuda davlumbaza çarptı gibi ama lastik soküldüğünde parça kopması görmedim.

Neyse emniyet şeridinde tem kenarında lastik değiştirmeyi tehlikeli bulduğumdan neredeyse 0 hava olan lastikle jant üzerinde ufak ufak emniyet şeridinden gidip 2 km uzaktaki lastikciye girdim. Tabiki lastik son nefesini verdi tamir olabilcekse bile.

Bu patlamanın sebebi de bana göre düşük olan arka lastik havamdı. İndiğini görmüştüm normalde hiç ihmal etmem ama yoğun bir gündü çıkmış aklımdan. İnik olduğundan dolayı basınç çok arttı ve patlattı lastiği.

Gelelim soruma. Arka 2 lastiğin set olarak değişmesi mi lazım. Yoksa tek değiştirsem çok bir sıkıntı olmaz mı? Bana göre olmaz ama sizin fikirlerinizi duymak istedim.

Orjinal olan ebat 185/55/15'e de geçmeyi düşünmüyor değilim ama lastiklere kıyamıyorum. 195 tabanda araç chip komple egzoz cai ile aldığım gücün bir kısmını haybeye kaybetti. Elbette modifiyesiz halinin gerisine düşmedi ama 185 lastikte çok daha seri.

Ers
31-05-2014, 21:09
öne taktığın yeni latiğin yanına bi yeni alstik daha al, öndeki eski lastiği arkaya al patlayanın yerine.

yada o lastikleri komple at ne cenabet lastikmiş :) allah kaza bela vermesin.

Sh4rk
31-05-2014, 21:12
Allah korumus en korktugum sey lastik gumlemesi saplamalardan kopmasi vs bence duzgun bir marka ile hepsini degistirin

gan
31-05-2014, 21:22
öne taktığın yeni latiğin yanına bi yeni alstik daha al, öndeki eski lastiği arkaya al patlayanın yerine.

yada o lastikleri komple at ne cenabet lastikmiş :) allah kaza bela vermesin.

Yaparsam öyle yapacağım zaten 2 lastik değiştirsem sistem o
Acaba önler 185/55/15 arkalar 195/50/15 olsa dengesizlik olur mu. Kafadan kayar mıyız sürekli önler az tutunduğundan

Lastiğin cenabet olduğu kesinleşti. Bir değişim aklımdan çıkmış şimdi hatırladım.
Daha lastik bir haftalık var yok arabayı bir arkadaşa vermiştim. Kaldırıma keskin bir çıkıntıya sürtmüş yanaşırken yanaktan bom.

Yani toplamda zaten 3 ü değişmiş.

Ya gönlüm 185/55/15 den yana ama o da 195 den 2 kat pahalı nedense. Performans iyileşicek ama aynı marka model bile olsa bunun kadar yol tutacak mı.

185/55/15 Hankook Ventus Evo 12 vardı bana göre çöp bir lastikti. Gaza basınca sarmaktan gidemiyordum. Frende sürekli abs.

gan
31-05-2014, 21:24
Allah korumus en korktugum sey lastik gumlemesi saplamalardan kopmasi vs bence duzgun bir marka ile hepsini degistirin

Şu anki marka zaten iyi. Takarsam yine michelin alırım. 2 tane mi değiştirsem değiştirmişken hepsini mi değiştirsem tek mi değiştirsm kararsızım.

Seven7
31-05-2014, 21:41
Çok geçmiş olsun, lastiğin inik olduğunu görüp 200+ km hızlara çıkmak da bile bile lades olmuş biraz, çok şükür ki bir problem olmamış kontrolü de kaybedebilirdiniz.
Lastikleri değiştirirken o üzreinde gittiğiniz jantı da gözden geçirmeyi ihmal etmeyin.

Bence önlere iki tane 185 taban lastik alın, arkaya da sağlam olan lastiğinizi takın.

Oznsrl
31-05-2014, 21:42
Çift olarak değişse daha iyi tabi ama üst limit 10 bin km böyle durumlarda

gan
31-05-2014, 21:48
Çok geçmiş olsun, lastiğin inik olduğunu görüp 200+ km hızlara çıkmak da bile bile lades olmuş biraz, çok şükür ki bir problem olmamış kontrolü de kaybedebilirdiniz.
Lastikleri değiştirirken o üzreinde gittiğiniz jantı da gözden geçirmeyi ihmal etmeyin.

Bence önlere iki tane 185 taban lastik alın, arkaya da sağlam olan lastiğinizi takın.

Doğru söylüyorsunuz.
Sabah farkettim. Acele kısa mesafe bi yere gitmem gerekiyordu. Oradan çıkınca basarız havayı dedim sonra unuttum. Gün boyu kullandık aracı ardından. En çok dikkat ettiğim mevzudan gol yemekten ben de rahatsız oldum ama kazasız belasız atlattık şükür. Zaten araba sert olduğundan jantlarıda devamlı kontrol ediyorum en son 6 ay önce düzeltirmiştim komple. Değiştirirken de kontrol ettireceğim uyarınız için sağolun.

sadettin
31-05-2014, 21:49
sag sol aynı marka aynı desen alman daha sağlıklı olur imkanın varsa 4 lü iyi bir marka almalısın sonuçta yolla olan tek baglantın lastikler

gan
31-05-2014, 21:53
Alırsam aynı marka aynı desen alıcağım onun kaçarı yok.

Önleri performans için 185 yapmak cazip gözükmeye başladı.
Tecrübesi olanlar vardır mutlaka bu ölçülerde.
Yüksek güçlü arkadan itiş araçlarda var bu uygulama ama tam tersi.

Onlarda çekiş lastiği daha kalın önler daha ince.
Ben ise çekiş olan lastiği inceltiyorum.

Ama sistem aynı önler daha ince arkalar az birşey daha tabanlı.

Olur mu bir sakıncası.
Artısı eksisi ne olur?

onursumer
31-05-2014, 22:08
tek yeni lastik alırsanız eğer one yeni aldığınızla beraber ikisini arkaya takın

yeni lastik herzaman arkaya takılmalı

on arka ebadı farklı yapmak iyi bir fikir değil bence performans iyileştirmesi kısmında yorum yapamam ama aracın stabilitesini bozar diye düşünüyorum

gan
31-05-2014, 22:31
tek yeni lastik alırsanız eğer one yeni aldığınızla beraber ikisini arkaya takın

yeni lastik herzaman arkaya takılmalı

on arka ebadı farklı yapmak iyi bir fikir değil bence performans iyileştirmesi kısmında yorum yapamam ama aracın stabilitesini bozar diye düşünüyorum

Ebat farklılığı olayı denenebilir. Arkadan kayma eğilimini azaltır diye düşünüyorum ama deneme yanılma, olmaz ise tekrar yeni lastik al yüzü astarını geçebilir. O yüzden emin olamadığımdan vazgeçtim sayılır. Sağlam bir referans olmadığı sürece denemem.

Lastikcide aynı lastiğin sıfırının diş derinliğini ölçüp bendekiler ile karşılaştıracağım. Fark çok ise 2 adet az ise 1 tane alacağım.

gan
01-06-2014, 10:41
Farkli bir konu açmak istemedim.

Duruma göre 1 ya da 2 adet aynı marka model michelin alcağım bu gün.
Maliyet 400 TL 195/50/15 ebatta 2 adet alırsam.

185/55/15 (orjinal ebat) da alabilirim
Lastiğe verdiğim paraya acımam fakay bu ara fazla ödedim. 10000 km de 7 lastik : ))

8e doğru gidiyoruz hatta.

4 adet alırsam Kumho ku31 düşünüyorum. Nasıldır bu lastik. Aratır mı Michelin Pilot Exalto ları.

XSi
01-06-2014, 11:01
bence 206 gti gibi bir araçta 185 çok ince.. 195 / 50 r15 ile devam et bence..

ve yeni alınan lastikler önde olsun, fren ön ağırlıklı çalışıyor sonuçta.. ve arabayı yönlendiren gene ön tekerlekler..

ben olsam yenileri öne takardım

gan
01-06-2014, 11:16
bence 206 gti gibi bir araçta 185 çok ince.. 195 / 50 r15 ile devam et bence..

ve yeni alınan lastikler önde olsun, fren ön ağırlıklı çalışıyor sonuçta.. ve arabayı yönlendiren gene ön tekerlekler..

ben olsam yenileri öne takardım

185 günümüz standartları için çok ince haklısın.
Şu an 1.6 dizel araçlarda bile fabrika çıkışı 225 görüyorum.


Ama 206 dediğimiz araç 99 üretimi. Tasarımı yapılırken ona göre yapılmış. Fabrika ölçüsü bu.

2003 den ittibaren yeni 16 jantta sanırım 195 kullanılmaya başlandı.

RC ise yanlış bilmiyorsam 205/40/17

dqn
01-06-2014, 11:17
Fabiamda da bire bir aynı durum oldu.4 lastikte 195/55/15 Pılot exalto idi.Arka sağ patladı.Bende değiştirmedim lastikçiye gittim çöp oldu lastik.Önlere hiç dokunmadım.Arkaya 2 tane petlas aldım takdım.Lastikçiye kalsa tekini değiştircekti ama ben ikisini değiştirdim.

XSi
01-06-2014, 18:02
185 günümüz standartları için çok ince haklısın.
Şu an 1.6 dizel araçlarda bile fabrika çıkışı 225 görüyorum.


Ama 206 dediğimiz araç 99 üretimi. Tasarımı yapılırken ona göre yapılmış. Fabrika ölçüsü bu.

2003 den ittibaren yeni 16 jantta sanırım 195 kullanılmaya başlandı.

RC ise yanlış bilmiyorsam 205/40/17


fabrika ölçüsü olduğunu biliyorum ama 2001 - 2002 senelerinde, gti larda opsiyonel 16 inç jantlar vardı, çok kollu jantlar mutlaka görmüşsündür.. ama değişen bişey yoktu yani araçlarda, aynı motor anı yürüyen..

ölçüsü 195/45 16r idi

1100 kg civarı ve 2.0 litre ve 136 hp için 185 ince, bugünde ince 15 sene öncede inceydi, bende 1.6 110 luk xs vardı, oda 185/55 r15 ti.. onda bile yetersiz kalıyordu, 1-2 sarardı hızlı kalkınca.. viraja biraz sert girsen kafadan kayardı..

ben olsam 195 te devam ederdim ama tabiki tercih sizin :)

gan
01-06-2014, 20:51
fabrika ölçüsü olduğunu biliyorum ama 2001 - 2002 senelerinde, gti larda opsiyonel 16 inç jantlar vardı, çok kollu jantlar mutlaka görmüşsündür.. ama değişen bişey yoktu yani araçlarda, aynı motor anı yürüyen..

ölçüsü 195/45 16r idi

1100 kg civarı ve 2.0 litre ve 136 hp için 185 ince, bugünde ince 15 sene öncede inceydi, bende 1.6 110 luk xs vardı, oda 185/55 r15 ti.. onda bile yetersiz kalıyordu, 1-2 sarardı hızlı kalkınca.. viraja biraz sert girsen kafadan kayardı..

ben olsam 195 te devam ederdim ama tabiki tercih sizin :)

Dediklerinize harfiyen katılıyorum. Kaldı ki aracım son ölçümde 156hp çıkardı ve üzerine daha sonra bir kaç işlem yapıldı muhtemelen 160 üstüdür şu an ama maha da : ). Dynamics, mustang e çıksam sinirim bozulur.

185/55/15 asfaltına göre 3 ün ortalarına kadar sarardım. Islaksa evlere şenlikti 3 ün sonuna kadar.

Yeni 16 jantları biliyorum. Ama aracı ağırlaştırmak istemiyorum bir de aracı fabrikasyon görüntüsüne en yakın şekilde korumayı sevenlerdenim. After market bir jant ya da oem 17 rc jantı hiç düşünmedim yakışmasına rağmen.

195 ölçüyü koruyacağım korumaasına da bu gün açık lastikçileri gezdim 1-2 si merkezi aradı merkezde dahi lastiğim kalmamış ne zaman gelir mehçul. H serisi var V yok.

0 bakarken birisi çıkmasını buldu çıkardı soğuk baktım başta 7,5 mm profil olunca olur bu iş dedim ki bendekiler de öyle.

Tam takılsın derken aynı modelin H serisi olduğunu gördüm son anda vazgeçtim.

Neyse işallah bulurum yoksa pire için yorgan yakacağım komple değiştiricem çünkü kabak tadı verdi bu mesele.

phantom
01-06-2014, 21:52
hocam böyle önü arkaya alayım üstten çapraza geçeyim vsvsvs. yapma
anlaşılan lastikler pert olmuş,
motor stoktan güçlü, otobanda 200 falan yapıyorsun, bu işin şakası ekonomisi olmaz,
tüm lastikleri sıfırla canını & arabanı emniyete al derim...

185/55'ten 190/50'ye geçişi çok dramatik yazmışsın, -bence- lastik başına 5mm genişleme 206GT'de bir değişiklik yapmıyor. aynı değişikliği ben de yapmıştım, bişey hissetmedim.

kaldı ki 136HP değilsin, sırt genişletmenin yol tutuşa yüksek hızda hafif bir artı getireceği düşünülebilir. lastik çapın ihmal edilebilir şekilde değiştiği için doğru bir mod.

ancak 200+ hızlar için doğru hız endeksli lastik almak şart. doğru hatırlıyorsam V-rated alman gerekiyor (azami 240km/saat).

model dolayısıyla hamur seçimi için süspansiyonu komple düşün. stok süspansiyon yumuşaktır, sert lastik kullanılabilir; lastik ömrü uzar, konforda da bir çeşit denge elde etmiş olursun.

ön ile arkayı farklı ebatta kullanmak gibi karmaşalara hiç girmeyip stok halindeki gibi simetrik kal derim.

gan
01-06-2014, 22:29
hocam böyle önü arkaya alayım üstten çapraza geçeyim vsvsvs. yapma
anlaşılan lastikler pert olmuş,
motor stoktan güçlü, otobanda 200 falan yapıyorsun, bu işin şakası ekonomisi olmaz,
tüm lastikleri sıfırla canını & arabanı emniyete al derim...

185/55'ten 190/50'ye geçişi çok dramatik yazmışsın, -bence- lastik başına 5mm genişleme 206GT'de bir değişiklik yapmıyor. aynı değişikliği ben de yapmıştım, bişey hissetmedim.

kaldı ki 136HP değilsin, sırt genişletmenin yol tutuşa yüksek hızda hafif bir artı getireceği düşünülebilir. lastik çapın ihmal edilebilir şekilde değiştiği için doğru bir mod.

ancak 200+ hızlar için doğru hız endeksli lastik almak şart. doğru hatırlıyorsam V-rated alman gerekiyor (azami 240km/saat).

model dolayısıyla hamur seçimi için süspansiyonu komple düşün. stok süspansiyon yumuşaktır, sert lastik kullanılabilir; lastik ömrü uzar, konforda da bir çeşit denge elde etmiş olursun.

ön ile arkayı farklı ebatta kullanmak gibi karmaşalara hiç girmeyip stok halindeki gibi simetrik kal derim.

185'den - 190 değil 195 e geçtim.

Saydıklarınız ilk düşüncelerimdi. Kullandığım lastikler V hız endeksi Michelin Pilot PE2.
7,5 mm 8000km de lastik. Yapacağım alt tarafı 1 adet lastik almak olay çok dallandı. Tutup da 1 lastik paltadı çöp oldu diye gayet iyi kalite lastiklerin hepsini çöp yapacak halim yok. Lastikçide diş olayı çok sinmesse alırım 2 adet.

Lastiklerim pert olduğunu düşünmüyorum. Patlayan lastik az basınçtan dolayı havası genleşti hızlanınca patladı olay bu kadar basit.

Ama lastik yok piyasada. Bundan dolayı 4 adet pilot sport 3 michelin de alabilirim.

Bence 195 aracım için yeterli duruşu, hızlanması yol tutuşu olması gerektiği gibi. Kaldı ki 206 rc de bile 205 taban var. 205 taban 17 inch lastikle yuruyen aksamı yormak bu araç için gereksiz bence.

Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Yarın bu iş çözülür işallah.

phantom
01-06-2014, 22:42
valla tam anlamadım olayları?


185'den - 190 değil 195 e geçtim.

Saydıklarınız ilk düşüncelerimdi. Kullandığım lastikler V hız endeksi Michelin Pilot PE2.
7,5 mm 8000km de lastik. Yapacağım alt tarafı 1 adet lastik almak olay çok dallandı. Tutup da 1 lastik paltadı çöp oldu diye gayet iyi kalite lastiklerin hepsini çöp yapacak halim yok. Lastikçide diş olayı çok sinmesse alırım 2 adet.

Lastiklerim pert olduğunu düşünmüyorum. Patlayan lastik az basınçtan dolayı havası genleşti hızlanınca patladı olay bu kadar basit.


1'den fazla lastiğin hasarlı değil mi?

az basınçtan genleşme olmaz ki. basıncı eksik/tam/fazla her lastik ısınır, haliyle içindeki basınç artar.


Bence 195 aracım için yeterli duruşu, hızlanması yol tutuşu olması gerektiği gibi. Kaldı ki 206 rc de bile 205 taban var. 205 taban 17 inch lastikle yuruyen aksamı yormak bu araç için gereksiz bence.

195'ten 205'e çıkmayı mı sordun önceki mesajlarda :confused:

dediğin gibi bi çift al geç...

gan
01-06-2014, 23:22
valla tam anlamadım olayları?



1'den fazla lastiğin hasarlı değil mi?

az basınçtan genleşme olmaz ki. basıncı eksik/tam/fazla her lastik ısınır, haliyle içindeki basınç artar.



195'ten 205'e çıkmayı mı sordun önceki mesajlarda :confused:

dediğin gibi bi çift al geç...


Sadece 1 adet hasarlı. Dediğin gibi 1 çift alıp geçicem de lastik de piyasada yok var ama aynısının H endekslisi.

195 ten 205e değil orjinal ölçüsü 185 e dönmeye düşündüm bi ara. Sırf hızlanma kayıplarını geri kazanmak için ama araçta orjinaline göre güçlü. Yapmaktan vazgeçtim 195e devam.

gsi_club
01-06-2014, 23:22
çift olarak degistirme daha iyidir.

kickbuttowski
01-06-2014, 23:36
Sadece 1 adet hasarlı. Dediğin gibi 1 çift alıp geçicem de lastik de piyasada yok var ama aynısının H endekslisi.

195 ten 205e değil orjinal ölçüsü 185 e dönmeye düşündüm bi ara. Sırf hızlanma kayıplarını geri kazanmak için ama araçta orjinaline göre güçlü. Yapmaktan vazgeçtim 195e devam.

1 cm taban genisligi dusurerek hizlanma kaybini mi geri kazanacaksiniz? 1 cm kalin tabanli lastiginiz var diye hiz kaybettiniz yani?

bence sizin lastik konusunda kafaniz biraz karisik. biraz daha arastirirsaniz forumda genis bilgiye ulasabilirsiniz. tavsiye ederim.

ayrica eger set almaya paraniz yetmiyorsa lastikleri ciftli olarak degistirmeniz ve eski lastikleri one almaniz sizin icin daha guvenli olur.

gan
02-06-2014, 00:34
1 cm taban genisligi dusurerek hizlanma kaybini mi geri kazanacaksiniz? 1 cm kalin tabanli lastiginiz var diye hiz kaybettiniz yani?

bence sizin lastik konusunda kafaniz biraz karisik. biraz daha arastirirsaniz forumda genis bilgiye ulasabilirsiniz. tavsiye ederim.

ayrica eger set almaya paraniz yetmiyorsa lastikleri ciftli olarak degistirmeniz ve eski lastikleri one almaniz sizin icin daha guvenli olur.

Kafam karışık değil. 185/55/15 den 195/50/15 e geçince az da olsa hissedilir bir hızlanma farkı oldu. Tabi araba duvar olmadı ama hiç etkilemedi demek doğru olmaz.

Ben son sürat ile ilgili bir şey demedim sadece az bir şey etkiledi ilk gaz tepkimesi değiştini işaret ettim. Bunun aksini iddia edityorsunuz ben sizi araştırma yapmayı davet ediyorum.

Olayın maddi boyutunda değilim sadece gereksiz yere masraf yapmak istemem.
Bulursam 2 adet alır önlere takarım önden çıkan 1 adeti arkaya geçiririm iş biter. Zaten hepsi 7,5mm düzenli olarak ön arka yapıldığı için düzenli aşınmış.

Bulamassam da alırım 4 adet bakarım keyfime.
Neyse konu farklı yerlere kaymaya başladı.
Yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

gan
05-06-2014, 09:48
Sonunda neticeye ulaştım. Olay Pazar meydana geldi lastik dün ben şirkette yokken kargoyla gelmiş. Bu gün elime geçti. 2013 12. hafta ürünü. Çok da kötü değil iyi saklandıysa.

İstanbulda yaklaşık 40'a yakın yerle görüşmüşümdür. Exalto artık üretilmediğinden bulunması sıkıntı bir Michelin modeli.

Bir kaç lastikçi Michelin PS3 leri aşırı önerdi ama tradwearin benimkiden yüksek olması (Exalto 240, PS3 300 küsür), forumdan bir arkadaşın şikayeti de vazgeçirdi beni bu düşüncemden.

Konya'da bir lastikçi buldum baya bir stoklu çalışıyor. Sayesinde tedarik ettim yoksa iş 4 yeni lastiğe gidiyordu önler farklı arkalar farklı desen istemediğimden.

Konu ile ilgili benzer bir sıkıntısı olursa Konya'daki firmanın irtibatını verebilirim. Elinde piyasada çok bulunmayan lastikler var çok fazla stok tuttuklarından.