User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Lastiği set olarak mı değiştirmeli?

  1. #1
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lastiği set olarak mı değiştirmeli?

    206 GTI aracımda 195/50/15 Michelin Pilot Exalto PE2 lastik kullanmaktayım.
    10000 km ya oldu ya olmadı takılalı. Yanaklarındaki ipmidir nedir ismi neyse onlar dahi duruyordu son baktığımda.

    Gelelim konumuza. Yaklaşık lastikler 8000km'deyken lastiğin birini yardım. Değiştirirken de lastikci tek olarak değil çift olarak değiştirilmesi lazım dedi ben önemsemedim tek değiştirdim aşınma görmediğim için.

    Bu akşam ise otobanda giderken 200+ hızda arka lastiğim gümledi. Çok acayip sesler geldi. Sanki lastikten parça koptuda davlumbaza çarptı gibi ama lastik soküldüğünde parça kopması görmedim.

    Neyse emniyet şeridinde tem kenarında lastik değiştirmeyi tehlikeli bulduğumdan neredeyse 0 hava olan lastikle jant üzerinde ufak ufak emniyet şeridinden gidip 2 km uzaktaki lastikciye girdim. Tabiki lastik son nefesini verdi tamir olabilcekse bile.

    Bu patlamanın sebebi de bana göre düşük olan arka lastik havamdı. İndiğini görmüştüm normalde hiç ihmal etmem ama yoğun bir gündü çıkmış aklımdan. İnik olduğundan dolayı basınç çok arttı ve patlattı lastiği.

    Gelelim soruma. Arka 2 lastiğin set olarak değişmesi mi lazım. Yoksa tek değiştirsem çok bir sıkıntı olmaz mı? Bana göre olmaz ama sizin fikirlerinizi duymak istedim.

    Orjinal olan ebat 185/55/15'e de geçmeyi düşünmüyor değilim ama lastiklere kıyamıyorum. 195 tabanda araç chip komple egzoz cai ile aldığım gücün bir kısmını haybeye kaybetti. Elbette modifiyesiz halinin gerisine düşmedi ama 185 lastikte çok daha seri.

  2. #2
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öne taktığın yeni latiğin yanına bi yeni alstik daha al, öndeki eski lastiği arkaya al patlayanın yerine.

    yada o lastikleri komple at ne cenabet lastikmiş allah kaza bela vermesin.

  3. #3

    Üyelik
    May 2010
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    4.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah korumus en korktugum sey lastik gumlemesi saplamalardan kopmasi vs bence duzgun bir marka ile hepsini degistirin

  4. #4
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ers Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öne taktığın yeni latiğin yanına bi yeni alstik daha al, öndeki eski lastiği arkaya al patlayanın yerine.

    yada o lastikleri komple at ne cenabet lastikmiş allah kaza bela vermesin.
    Yaparsam öyle yapacağım zaten 2 lastik değiştirsem sistem o
    Acaba önler 185/55/15 arkalar 195/50/15 olsa dengesizlik olur mu. Kafadan kayar mıyız sürekli önler az tutunduğundan

    Lastiğin cenabet olduğu kesinleşti. Bir değişim aklımdan çıkmış şimdi hatırladım.
    Daha lastik bir haftalık var yok arabayı bir arkadaşa vermiştim. Kaldırıma keskin bir çıkıntıya sürtmüş yanaşırken yanaktan bom.

    Yani toplamda zaten 3 ü değişmiş.

    Ya gönlüm 185/55/15 den yana ama o da 195 den 2 kat pahalı nedense. Performans iyileşicek ama aynı marka model bile olsa bunun kadar yol tutacak mı.

    185/55/15 Hankook Ventus Evo 12 vardı bana göre çöp bir lastikti. Gaza basınca sarmaktan gidemiyordum. Frende sürekli abs.

  5. #5
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sh4rk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah korumus en korktugum sey lastik gumlemesi saplamalardan kopmasi vs bence duzgun bir marka ile hepsini degistirin
    Şu anki marka zaten iyi. Takarsam yine michelin alırım. 2 tane mi değiştirsem değiştirmişken hepsini mi değiştirsem tek mi değiştirsm kararsızım.

  6. #6
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok geçmiş olsun, lastiğin inik olduğunu görüp 200+ km hızlara çıkmak da bile bile lades olmuş biraz, çok şükür ki bir problem olmamış kontrolü de kaybedebilirdiniz.
    Lastikleri değiştirirken o üzreinde gittiğiniz jantı da gözden geçirmeyi ihmal etmeyin.

    Bence önlere iki tane 185 taban lastik alın, arkaya da sağlam olan lastiğinizi takın.

  7. #7
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çift olarak değişse daha iyi tabi ama üst limit 10 bin km böyle durumlarda

  8. #8
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun, lastiğin inik olduğunu görüp 200+ km hızlara çıkmak da bile bile lades olmuş biraz, çok şükür ki bir problem olmamış kontrolü de kaybedebilirdiniz.
    Lastikleri değiştirirken o üzreinde gittiğiniz jantı da gözden geçirmeyi ihmal etmeyin.

    Bence önlere iki tane 185 taban lastik alın, arkaya da sağlam olan lastiğinizi takın.
    Doğru söylüyorsunuz.
    Sabah farkettim. Acele kısa mesafe bi yere gitmem gerekiyordu. Oradan çıkınca basarız havayı dedim sonra unuttum. Gün boyu kullandık aracı ardından. En çok dikkat ettiğim mevzudan gol yemekten ben de rahatsız oldum ama kazasız belasız atlattık şükür. Zaten araba sert olduğundan jantlarıda devamlı kontrol ediyorum en son 6 ay önce düzeltirmiştim komple. Değiştirirken de kontrol ettireceğim uyarınız için sağolun.

  9. #9
    sadettin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    332
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sag sol aynı marka aynı desen alman daha sağlıklı olur imkanın varsa 4 lü iyi bir marka almalısın sonuçta yolla olan tek baglantın lastikler
    06 BG 0008 R56

  10. #10
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alırsam aynı marka aynı desen alıcağım onun kaçarı yok.

    Önleri performans için 185 yapmak cazip gözükmeye başladı.
    Tecrübesi olanlar vardır mutlaka bu ölçülerde.
    Yüksek güçlü arkadan itiş araçlarda var bu uygulama ama tam tersi.

    Onlarda çekiş lastiği daha kalın önler daha ince.
    Ben ise çekiş olan lastiği inceltiyorum.

    Ama sistem aynı önler daha ince arkalar az birşey daha tabanlı.

    Olur mu bir sakıncası.
    Artısı eksisi ne olur?

  11. #11
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek yeni lastik alırsanız eğer one yeni aldığınızla beraber ikisini arkaya takın

    yeni lastik herzaman arkaya takılmalı

    on arka ebadı farklı yapmak iyi bir fikir değil bence performans iyileştirmesi kısmında yorum yapamam ama aracın stabilitesini bozar diye düşünüyorum

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  12. #12
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tek yeni lastik alırsanız eğer one yeni aldığınızla beraber ikisini arkaya takın

    yeni lastik herzaman arkaya takılmalı

    on arka ebadı farklı yapmak iyi bir fikir değil bence performans iyileştirmesi kısmında yorum yapamam ama aracın stabilitesini bozar diye düşünüyorum
    Ebat farklılığı olayı denenebilir. Arkadan kayma eğilimini azaltır diye düşünüyorum ama deneme yanılma, olmaz ise tekrar yeni lastik al yüzü astarını geçebilir. O yüzden emin olamadığımdan vazgeçtim sayılır. Sağlam bir referans olmadığı sürece denemem.

    Lastikcide aynı lastiğin sıfırının diş derinliğini ölçüp bendekiler ile karşılaştıracağım. Fark çok ise 2 adet az ise 1 tane alacağım.

  13. #13
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Farkli bir konu açmak istemedim.

    Duruma göre 1 ya da 2 adet aynı marka model michelin alcağım bu gün.
    Maliyet 400 TL 195/50/15 ebatta 2 adet alırsam.

    185/55/15 (orjinal ebat) da alabilirim
    Lastiğe verdiğim paraya acımam fakay bu ara fazla ödedim. 10000 km de 7 lastik : ))

    8e doğru gidiyoruz hatta.

    4 adet alırsam Kumho ku31 düşünüyorum. Nasıldır bu lastik. Aratır mı Michelin Pilot Exalto ları.

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence 206 gti gibi bir araçta 185 çok ince.. 195 / 50 r15 ile devam et bence..

    ve yeni alınan lastikler önde olsun, fren ön ağırlıklı çalışıyor sonuçta.. ve arabayı yönlendiren gene ön tekerlekler..

    ben olsam yenileri öne takardım

  15. #15
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence 206 gti gibi bir araçta 185 çok ince.. 195 / 50 r15 ile devam et bence..

    ve yeni alınan lastikler önde olsun, fren ön ağırlıklı çalışıyor sonuçta.. ve arabayı yönlendiren gene ön tekerlekler..

    ben olsam yenileri öne takardım
    185 günümüz standartları için çok ince haklısın.
    Şu an 1.6 dizel araçlarda bile fabrika çıkışı 225 görüyorum.


    Ama 206 dediğimiz araç 99 üretimi. Tasarımı yapılırken ona göre yapılmış. Fabrika ölçüsü bu.

    2003 den ittibaren yeni 16 jantta sanırım 195 kullanılmaya başlandı.

    RC ise yanlış bilmiyorsam 205/40/17

  16. #16

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.395
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fabiamda da bire bir aynı durum oldu.4 lastikte 195/55/15 Pılot exalto idi.Arka sağ patladı.Bende değiştirmedim lastikçiye gittim çöp oldu lastik.Önlere hiç dokunmadım.Arkaya 2 tane petlas aldım takdım.Lastikçiye kalsa tekini değiştircekti ama ben ikisini değiştirdim.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    185 günümüz standartları için çok ince haklısın.
    Şu an 1.6 dizel araçlarda bile fabrika çıkışı 225 görüyorum.


    Ama 206 dediğimiz araç 99 üretimi. Tasarımı yapılırken ona göre yapılmış. Fabrika ölçüsü bu.

    2003 den ittibaren yeni 16 jantta sanırım 195 kullanılmaya başlandı.

    RC ise yanlış bilmiyorsam 205/40/17

    fabrika ölçüsü olduğunu biliyorum ama 2001 - 2002 senelerinde, gti larda opsiyonel 16 inç jantlar vardı, çok kollu jantlar mutlaka görmüşsündür.. ama değişen bişey yoktu yani araçlarda, aynı motor anı yürüyen..

    ölçüsü 195/45 16r idi

    1100 kg civarı ve 2.0 litre ve 136 hp için 185 ince, bugünde ince 15 sene öncede inceydi, bende 1.6 110 luk xs vardı, oda 185/55 r15 ti.. onda bile yetersiz kalıyordu, 1-2 sarardı hızlı kalkınca.. viraja biraz sert girsen kafadan kayardı..

    ben olsam 195 te devam ederdim ama tabiki tercih sizin

  18. #18
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fabrika ölçüsü olduğunu biliyorum ama 2001 - 2002 senelerinde, gti larda opsiyonel 16 inç jantlar vardı, çok kollu jantlar mutlaka görmüşsündür.. ama değişen bişey yoktu yani araçlarda, aynı motor anı yürüyen..

    ölçüsü 195/45 16r idi

    1100 kg civarı ve 2.0 litre ve 136 hp için 185 ince, bugünde ince 15 sene öncede inceydi, bende 1.6 110 luk xs vardı, oda 185/55 r15 ti.. onda bile yetersiz kalıyordu, 1-2 sarardı hızlı kalkınca.. viraja biraz sert girsen kafadan kayardı..

    ben olsam 195 te devam ederdim ama tabiki tercih sizin
    Dediklerinize harfiyen katılıyorum. Kaldı ki aracım son ölçümde 156hp çıkardı ve üzerine daha sonra bir kaç işlem yapıldı muhtemelen 160 üstüdür şu an ama maha da : ). Dynamics, mustang e çıksam sinirim bozulur.

    185/55/15 asfaltına göre 3 ün ortalarına kadar sarardım. Islaksa evlere şenlikti 3 ün sonuna kadar.

    Yeni 16 jantları biliyorum. Ama aracı ağırlaştırmak istemiyorum bir de aracı fabrikasyon görüntüsüne en yakın şekilde korumayı sevenlerdenim. After market bir jant ya da oem 17 rc jantı hiç düşünmedim yakışmasına rağmen.

    195 ölçüyü koruyacağım korumaasına da bu gün açık lastikçileri gezdim 1-2 si merkezi aradı merkezde dahi lastiğim kalmamış ne zaman gelir mehçul. H serisi var V yok.

    0 bakarken birisi çıkmasını buldu çıkardı soğuk baktım başta 7,5 mm profil olunca olur bu iş dedim ki bendekiler de öyle.

    Tam takılsın derken aynı modelin H serisi olduğunu gördüm son anda vazgeçtim.

    Neyse işallah bulurum yoksa pire için yorgan yakacağım komple değiştiricem çünkü kabak tadı verdi bu mesele.

  19. #19

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam böyle önü arkaya alayım üstten çapraza geçeyim vsvsvs. yapma
    anlaşılan lastikler pert olmuş,
    motor stoktan güçlü, otobanda 200 falan yapıyorsun, bu işin şakası ekonomisi olmaz,
    tüm lastikleri sıfırla canını & arabanı emniyete al derim...

    185/55'ten 190/50'ye geçişi çok dramatik yazmışsın, -bence- lastik başına 5mm genişleme 206GT'de bir değişiklik yapmıyor. aynı değişikliği ben de yapmıştım, bişey hissetmedim.

    kaldı ki 136HP değilsin, sırt genişletmenin yol tutuşa yüksek hızda hafif bir artı getireceği düşünülebilir. lastik çapın ihmal edilebilir şekilde değiştiği için doğru bir mod.

    ancak 200+ hızlar için doğru hız endeksli lastik almak şart. doğru hatırlıyorsam V-rated alman gerekiyor (azami 240km/saat).

    model dolayısıyla hamur seçimi için süspansiyonu komple düşün. stok süspansiyon yumuşaktır, sert lastik kullanılabilir; lastik ömrü uzar, konforda da bir çeşit denge elde etmiş olursun.

    ön ile arkayı farklı ebatta kullanmak gibi karmaşalara hiç girmeyip stok halindeki gibi simetrik kal derim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •