Orijinalini görmek için tıklayınız : 1000km'de 0.8lt yag eksilmesi
Aracım x16xel motorlu 1.6 astra f. Castrol magnatec 10w-40 kullanıyorum. %80 sakin kullanırım, cok fazla devir cevirtmem. Orjinal 95 binde su anda. Üfleme yok, egzozdan duman atmıyor, çekişte problem yok ama nerdeyse 1000kmde 1lt yag eksiltiyor. Normalde de eksiltiyor ***** ecotec motor, ama 4-5 binde 1lt falan eksiltiyordu.
Önceki sahibinin antifriz kullanmaması sebebiyle ust kapak contasi çürümüştü, asırı su eksiltiyordu, tum subaplar ve gaydlari yenilendi conta degisti ust kapak taslandi, blok ve pistonlar ellenmedi. Bu işlem yapilali 15 bin km oluyor.
Görünürde hicbir sorun yok ancak korkutan bir yag tuketimi var, yorumlarınızı bekliyorum :beuj:
ahmet3425
03-06-2014, 10:52
Kacak yoksa segmanlar asinmistir. Yagi yanma odasina sizdiriyor olabilir.
Motorun etrafında veya altında kurumuş yağ var mı? Belki bir yerden ufak ufak sızdırıyordur.
slowmotion
03-06-2014, 10:56
1000 km de 0,075lt yağ tüketmesi lazım kataloğa göre. segman eskimiş olabilir. suya yağ karışmıyor değilmi?
ahmet3425
03-06-2014, 11:05
1000 km de 0,075lt yağ tüketmesi lazım kataloğa göre. segman eskimiş olabilir. suya yağ karışmıyor değilmi?
Bahsettiginiz olayin segman asinmasiyla bir alakasi yok.
Segman asinmasinda yag yanma odasina sizar ve patlama esnasinda egzos dan disari atilir.
Kapak contasi yaniksa motor yagina su karisma ihtimali vardir.
sorun var
yere yağ damlamıyorsa mutlaka incelenmesi gereken bir durum
büyük ihtimal segman-piston problemi
1000 km de 1lt yağ aşırı fazla
ayrıca castrol magneteğe fazla güvenmeyin
aracın yağ speclerini karşılıyormu o yağ
10w-40 değil, API -SL falan gibi değerler?
Kacak yoksa segmanlar asinmistir. Yagi yanma odasina sizdiriyor olabilir.
Iki ustam var, biri sizin gibi dusunuyor digeri devam et daha da artarsa bakarız dedi. Bu sekilde gittigi yere kadar kullanmamın bir sakıncası olur mu? Sonu ne olur :) Cunku hicbir sıkıntı yok durduk yere motor acmak istemiyorum.
Motorun etrafında veya altında kurumuş yağ var mı? Belki bir yerden ufak ufak sızdırıyordur.
Ben de ondan şüphelendim, islaklik da var ama herkes terleme deyip normal karşılıyor.
1000 km de 0,075lt yağ tüketmesi lazım kataloğa göre. segman eskimiş olabilir. suya yağ karışmıyor değilmi?
Suya yag karışmıyor, bu kadar artmadan once de 4-5 binde 1lt yag eksiltiyordu.
burak modern sanayide formula oto var ömer abiyle bir görüş o sana söyler ne olduğunu.sapancadan volkan gönderdi dersen daha çok yardımcı olur.
sorun var
yere yağ damlamıyorsa mutlaka incelenmesi gereken bir durum
büyük ihtimal segman-piston problemi
1000 km de 1lt yağ aşırı fazla
ayrıca castrol magneteğe fazla güvenmeyin
aracın yağ speclerini karşılıyormu o yağ
10w-40 değil, API -SL falan gibi değerler?
Yere yag damlamiyor ama baya islaklik var, 2 ustam da terleme o sıkıntı yok dedi.
Açıkcası speclerine dikkat etmedim. Bir araştırayım. GM'nin kendi yağından daha iyidir mantığıyla aldığım bir yag. Bundan sonra mobil deneyeceğim.
burak modern sanayide formula oto var ömer abiyle bir görüş o sana söyler ne olduğunu.sapancadan volkan gönderdi dersen daha çok yardımcı olur.
Sagol abicim bi uğrayayım.
İzzet Göçmen
03-06-2014, 18:04
20-50 Yag deneseniz? İnce geliyor olabilirmi
rekord2000
03-06-2014, 18:47
Segman kırmış olabilir, yatak aşınmış olabilir, bi yerde kaçırıyor olabilir, keçeler den kaçırıyor olabilir, yağ vıskozıtesı yanlış olabilir, debriyaj da kaçırma varsa mesela volant'ın orda ki keçeden kaçıyor olabilir, bir sürü sebep mevcut, öncelikle bi komp. Ölçümü yaptırırsan motorun içi hakkında az bi fıkrın de olabilir.
Kompresyon olcumu yaptirabilirsin durumu olcmek icin..
***** ecotec motor yag yakar demissin ama 180 bin km z16 motorlu astra g kullandim, su andada 130 binde x20xev motorlu vectra gt kullaniyorum, yag yakma sorunu iki aractada yok..
onursumer
03-06-2014, 20:00
getzde benzer problem yaşadım km de yakın servislede tam konuşmadım aracı satıcağım için sıfır şekilde topladılar
ama yanlış hatırlamıyorsam ust kapak - subab kaynaklı bir çatlak ortaya çıktı sebebi nasıl oluştuğu hakkında kimsenin bir fikri yok
hatta konu açmıştım kullanmadığım halde yağ eksiltiyor diye 1000km de falandı aynı seninki gibi
ahmet3425
04-06-2014, 00:05
Boyle devam edeceksen yaninda surekli yag bulundurmali ve sik sik kontrol etmelisin. Zaten asinmis olan segmanlar iyice asinip daha fazla yag kacirma yapabilir buda beklemedigin bi anda motorun yagsiz kalip yataklarin bozulmasina ardindanda motorun kilitlenmesine ''yatak sarmak diyoruz'' kadar gidebilir.
Kompressyon testini mutlaka yaptir. Birde arac calisirken yag kapagini ac hafiften bir duman geliyor mu asiri bir ufleme var mi kontrol et.
Kapak acilirsa emin ol bosuna olmaz...
burakgunay
04-06-2014, 06:58
Kardeşim ben aşırı anlamam yalan olmasın, ama bildiğim bişey var ki o da 1000 km de 1 lt yağın aşırı olduğu. Sebebini ben de segmandir diye tahmin ediyorum ama unutma illa ki bi sebebi var bence asla bu sekilde devam etmeyi düşünme. Sorun olduğu aşikar, ve motor dediğin şey mekanik. Her şey birbirini tetikliyor. Yağsız susuz kalmak olum demek motor için. Sebebini iyi araştır ona göre hareket et. Aman yoktur bişey deme yatak sarar pisman olursun
20-50 Yag deneseniz? İnce geliyor olabilirmi
20-50 uygun bir yag degil maalesef. Belki yazın idare eder ama kısın soguk havalarda intihar olur :)
Segman kırmış olabilir, yatak aşınmış olabilir, bi yerde kaçırıyor olabilir, keçeler den kaçırıyor olabilir, yağ vıskozıtesı yanlış olabilir, debriyaj da kaçırma varsa mesela volant'ın orda ki keçeden kaçıyor olabilir, bir sürü sebep mevcut, öncelikle bi komp. Ölçümü yaptırırsan motorun içi hakkında az bi fıkrın de olabilir.
Iste bana bunlarla gelin :) Triger de baskı balata da son birkac ay icinde degisti. Kecelere bakıldı iki tarafta da, kaçırma yok. Yag vizkozitesi dogru. Yataklarla ilgili fikrim yok, segman kırmış olsa deli gibi duman atması gerekmez mı? Motor 15 bin km once açıldı ust kapak yapıldı, bu yuzden kompresyon ölçümü yaniltir diyorlar.
Kompresyon olcumu yaptirabilirsin durumu olcmek icin..
***** ecotec motor yag yakar demissin ama 180 bin km z16 motorlu astra g kullandim, su andada 130 binde x20xev motorlu vectra gt kullaniyorum, yag yakma sorunu iki aractada yok..
Bir yakınımda z16xe motorlu astra g var, o da eksiltiyor benimki kadar olmasa da. Hatta dun aksam baktık 3000kmde 0.25lt eksiltmişti. Kitapçıkta bile yazıyor yag eksiltmesinin normal oldugu.
getzde benzer problem yaşadım km de yakın servislede tam konuşmadım aracı satıcağım için sıfır şekilde topladılar
ama yanlış hatırlamıyorsam ust kapak - subab kaynaklı bir çatlak ortaya çıktı sebebi nasıl oluştuğu hakkında kimsenin bir fikri yok
hatta konu açmıştım kullanmadığım halde yağ eksiltiyor diye 1000km de falandı aynı seninki gibi
Ust kapak yeni yapıldığı icin ust kapakta sıkıntı olmadıgını dusunuyorum.
Boyle devam edeceksen yaninda surekli yag bulundurmali ve sik sik kontrol etmelisin. Zaten asinmis olan segmanlar iyice asinip daha fazla yag kacirma yapabilir buda beklemedigin bi anda motorun yagsiz kalip yataklarin bozulmasina ardindanda motorun kilitlenmesine ''yatak sarmak diyoruz'' kadar gidebilir.
Kompressyon testini mutlaka yaptir. Birde arac calisirken yag kapagini ac hafiften bir duman geliyor mu asiri bir ufleme var mi kontrol et.
Kapak acilirsa emin ol bosuna olmaz...
Zaten sürekli bagajda 1lt yag ile dolaşıyorum 500kmde bir kontrol ediyorum gerekirse ekleme yapıyorum. Yağsız bırakmam kesinlikle :) Ilk mesajda da yazdığım gibi ufleme yok, egzozdan duman atmıyor, vites dusururken cat diye ayağımı çekiyorum debriyajdan oldugu yere yığılıyor arac kompresyon da iyi. Yine de olcturecegim.
Kardeşim ben aşırı anlamam yalan olmasın, ama bildiğim bişey var ki o da 1000 km de 1 lt yağın aşırı olduğu. Sebebini ben de segmandir diye tahmin ediyorum ama unutma illa ki bi sebebi var bence asla bu sekilde devam etmeyi düşünme. Sorun olduğu aşikar, ve motor dediğin şey mekanik. Her şey birbirini tetikliyor. Yağsız susuz kalmak olum demek motor için. Sebebini iyi araştır ona göre hareket et. Aman yoktur bişey deme yatak sarar pisman olursun
Sagol kardesim :) Su anda motoru açtırmaya maddi olarak müsait degilim. Yağını suyunu eksik etmem, gittigi yere kadar gideceğim. Motorda hicbir anormallik yok yag tuketimi harici. Aslında kitapçıkta 100kmde 0.075lt yag tuketimi normal yazıyor. 1000kmde 0.75lt yapıyor. Benim tüketimim de bu civarda.
slowmotion
04-06-2014, 14:35
yanlışınız var 1000km de 0,075lt eksiltmesi normal yazmalı
yanlışınız var 1000km de 0,075lt eksiltmesi normal yazmalı
Kitapçığa bakabilirsiniz, 100kmde 0.075lt eminim. Internette de aratırsanız dogrulayabilirsiniz.
rekord2000
04-06-2014, 14:59
Bi karter contası temin et, Karterı sokup motorun içine bakın derim, segman kırdıgında uflemeyı yağ çubuğunu ordan çok fazla yapar (yada segman dondugunde) motoru çalıştırıp yagcubugunu çek, ordan üfleme varmı bi kontrol et derim, en kötü Karterı sokup yataklara bi bakılsın, üst kapak yeni yapıldıysa gaytlardan subapları yenılıgınden yukardan üfleme yapmaması normal.
Bi karter contası temin et, Karterı sokup motorun içine bakın derim, segman kırdıgında uflemeyı yağ çubuğunu ordan çok fazla yapar (yada segman dondugunde) motoru çalıştırıp yagcubugunu çek, ordan üfleme varmı bi kontrol et derim, en kötü Karterı sokup yataklara bi bakılsın, üst kapak yeni yapıldıysa gaytlardan subapları yenılıgınden yukardan üfleme yapmaması normal.
Teşekkürler, ilk fırsatta baktiracagim. Çubukta veya kapakta ufleme yok dediğim gibi.
Dün oto-rapor bostancıda araca baktırdım. Kaçak yok. Yağ yaktığını ve yağ segmanlarının değişmesi gerektiğini söylediler. Ateşlemede ve kompresyonda sıkıntı yok.
İşin garibi, adapazarında 95550 kmdeyken yağına baktım min seviyesindeydi. Bagajda 1ltden kalan 0.25'i boşalttım. İstanbula gidip geldim, 96150kmdeyim şu anda. Yağ seviyesi tekrar minimumda. Şu anda yağ tüketimi 0.25lt/600km seviyesinde. 2400kmde 1lt ediyor.
Belki çubuk yanılttı vs. bilemiyorum. Bugun mobil1 koyup gözlemeye devam edeceğim.
Dün oto-rapor bostancıda araca baktırdım. Kaçak yok. Yağ yaktığını ve yağ segmanlarının değişmesi gerektiğini söylediler. Ateşlemede ve kompresyonda sıkıntı yok.
İşin garibi, adapazarında 95550 kmdeyken yağına baktım min seviyesindeydi. Bagajda 1ltden kalan 0.25'i boşalttım. İstanbula gidip geldim, 96150kmdeyim şu anda. Yağ seviyesi tekrar minimumda. Şu anda yağ tüketimi 0.25lt/600km seviyesinde. 2400kmde 1lt ediyor.
Belki çubuk yanılttı vs. bilemiyorum. Bugun mobil1 koyup gözlemeye devam edeceğim.
Mobil peak life 5w-50, yada castrol/mobilin 10w/60 var.. Kalin oldugundan yag yakmayi biraz daha idare edebilir
Mobil peak life 5w-50, yada castrol/mobilin 10w/60 var.. Kalin oldugundan yag yakmayi biraz daha idare edebilir
Denemek icin Super2000 10w-40 koydum, dediğiniz yağları son care olarak dusunuyorum.
Denemek icin Super2000 10w-40 koydum, dediğiniz yağları son care olarak dusunuyorum.
Zaten 10-40 kullanmiyormuydun?
kalin yaga gecmen daha faydali olabilirdi..
Zaten 10-40 kullanmiyormuydun?
kalin yaga gecmen daha faydali olabilirdi..
Aynen hep 10w-40 kullandım, cevremdeki cogu kisi mobil koy bir dene dediler. Deniyorum :) Olumlu sonuc alamazsam 5w-50'ye geçmek var aklımda.
1000km/0.9lt gibi bir oranla yag tüketmeyi sürdürüyor. Bujilerde kurumlanma var, cok hafif de yaglanma başlamış. Bir sonraki bakımda 10W-60 koyacağım. Motoru actirirsam segmanla kurtaramayabiliriz. Diğer türlü en kotu senaryo piston gömlek yatak degisimi. Ama belki de 6 ay 1 sene boyle idare eder beni. En kotu senaryoyu göze alarak nerde tak orda bırak sekli sonuna kadar devam edeceğim.
Buji keçelerini de değiştir
Çok evham yaptığını düşünüyorum
Maddi durumunu ayarladığın zaman segman atar kullanmaya devam edersin.
Yağ yakmasını azaltmak ıstıyorsan da mobil 10w-60 kullanabilirsin.
Motoru açana kadar zaman kazandırır.
Sorun segman olduğu aşikar. Conta değişimde supap lastikleri vs değiştiğinden kompresyon artıyor. Nihayetinde onlardada çook ince sızdırma durumları oluyor ki sen hepsini yenileyerek bunu sıfıra indirdin. Segmanlara yük daha fazla bindiğinden segmanlar yağı yanma odasına kaçırıyor.
Tahmin ediyorum ki arabanın km 150k üstü. Bu km ve üstünde üst kapak açıldığında ya kapağın sadece yüzeyi temizletip kapatacaksınız yada bunları göze alacaksınız.
Segman ile kurtarma durumuna usta açıp karar verebilir ancak. ***** konikleşme ve ovalleşme ne durumda, öncelikle ona bakılması gerek
Geçmiş olsun.
Buji keçelerini de değiştir
Çok evham yaptığını düşünüyorum
Maddi durumunu ayarladığın zaman segman atar kullanmaya devam edersin.
Yağ yakmasını azaltmak ıstıyorsan da mobil 10w-60 kullanabilirsin.
Motoru açana kadar zaman kazandırır.
Buji kecesi yok sanırım aracımda, oyle bir parca bulamadim. Bazı Japon araçları icin var sadece. Belki yazıs tarzım oyle hissettirmistir, evham yapmıyorum :)
Sorun segman olduğu aşikar. Conta değişimde supap lastikleri vs değiştiğinden kompresyon artıyor. Nihayetinde onlardada çook ince sızdırma durumları oluyor ki sen hepsini yenileyerek bunu sıfıra indirdin. Segmanlara yük daha fazla bindiğinden segmanlar yağı yanma odasına kaçırıyor.
Tahmin ediyorum ki arabanın km 150k üstü. Bu km ve üstünde üst kapak açıldığında ya kapağın sadece yüzeyi temizletip kapatacaksınız yada bunları göze alacaksınız.
Segman ile kurtarma durumuna usta açıp karar verebilir ancak. ***** konikleşme ve ovalleşme ne durumda, öncelikle ona bakılması gerek
Geçmiş olsun.
Teşekkür ederim, cok açıklayıcı oldu.
Muhtemelen kapak yapildi canavar gibi oldu ama alt zayif kaldı. O da dayanamadi bıraktı. Araçta tekleme mevcut mu ? Ustana göre az olan ufleme sana göre nasıl ?
Muhtemelen kapak yapildi canavar gibi oldu ama alt zayif kaldı. O da dayanamadi bıraktı. Araçta tekleme mevcut mu ? Ustana göre az olan ufleme sana göre nasıl ?
Motorda hicbir gariplik yok, üfleme de yok :)
Trance-R
28-07-2014, 16:19
Segman sorunu gibi şuan. Aracında su eksiltme var mı peki ?
Termostat kaçta açıyor ?
Üst kapak şuan iyi kondüsyonda ve alt yapı dayanamadı galiba, Segmandan kendini gösterdi sanki.
10w-60 yağ koyun bir de öyle gözlemleyin derim. Dikkatli olun yinede.
98 corsa gsi kullanıyorum yağ yakmayı seven motor diyo herkez kronikmiş yani buraya kadar okey. Ama benim aracıma daha önceden lpg takılmış yaklaşık 40.000 kîlometredirde takılı. İlk çalıştırmada aşırı mavi duman atıyo seyir halindeykende yağ kokusu hep var. Ustaya sordum sübab lastikleri kurumuş dedi. Şimdi benim tek sorum sübab lastiklerini değiştirmesek yağ yakmaktan başka zararı olurmu yani böyle kullansak bi 10.000 kilometre dha sıkıntı olurmu
98 corsa gsi kullanıyorum yağ yakmayı seven motor diyo herkez kronikmiş yani buraya kadar okey. Ama benim aracıma daha önceden lpg takılmış yaklaşık 40.000 kîlometredirde takılı. İlk çalıştırmada aşırı mavi duman atıyo seyir halindeykende yağ kokusu hep var. Ustaya sordum sübab lastikleri kurumuş dedi. Şimdi benim tek sorum sübab lastiklerini değiştirmesek yağ yakmaktan başka zararı olurmu yani böyle kullansak bi 10.000 kilometre dha sıkıntı olurmu
Problem olmaz. Supap lastikleri sertleştiğinden aracı stop ettiğinde egzantriklerin oradaki yağı pison üstüne sızdırıyor ilk marşta o yağ yanıyor hepsi o. Kompresyon kaybı sebebidir. İlk etapta yolda bırakmaz ama muadil araçlara göre daha yavaş kalır aracın. 10k km idare eder diye düşünüyorum.
Muadillerine göre zayıf kalır dediniz doğrudur zaten bilmediğimden size sordum fakat bikaç gsi a bindim sanki benimki aynı gidiyo onlarla hatta bi tık bile daha iyi diyebilirim :) çekişinde falan asla düşüş yaşamadım :beuj:
Supap lastiklerinde kaçak kompresyon kaybı demek. Kompresyon kaybı / düşüklüğü performans kaybı demek. O bindiğin Corsa ların supap lastikleri vs sağlamdır ama kompresyon segmanları seninki kadar iyi değildir gene kayıp vardır. Sonuçta yaşlı araçlar. Kayıp olması olağan bir durum :)
Cok tesekkür ederim yani korkulcak bi durum yok. Haklısın eski araç derdi bitmez :)
Cok tesekkür ederim yani korkulcak bi durum yok. Haklısın eski araç derdi bitmez :)
İdare eder demek, tepe tepe kullanılabilir anlamına gelmiyor :) Sonuça o kaçak gün geçtikçe artıyor ve sonunda yaptırmak zorunda bırakacak. Üst kapağı yapıncada bu sefer alt taraf zayıf kalabilir. Bu durumdada x16xe motorlar genelde krank keçesinden yağı hemen bırakmaya başlıyor. Keçe değiştirmekte kalıcı çözüm değil, sonuçta kompresyon alta iniyor ve olması gerekenden fazla basınç oluyor aşağıda.
Surekli sıkarak kullanmıyorum. Ama korktum acıkcası buyuk bi masraf cikarirmi dlye ***** ogrenci butcesi pat diye para cıkmıyo :) ama Allah a sukur baska araclara bakinca bu yastaki araclara en az sorunlu araclardan biri diyebilirim yada bana oyle geliyo :)
by_speedvw
28-07-2014, 23:14
kendim de yetkili servis teknisyeniyim şu ustaların yağ terleme olayına bi anlam veremedim be ordan ya kaçırır ya kaçırmaz arkadaş baktın kaçırmış yağ toz tutmuş değiş keçeyi be kardeşim adamı kurtar yada temizle bir bak daha sızdırıyormu diye
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.