PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dünya rallisinde Türk malı otomobil



muzurasd
08-06-2014, 12:24
Türk pilot Yiğit Timur ve %88 yerli olarak üretilen ralli otomobili control 4 sizlerlede paylaşmak istedim.

sevgiler saygılar

aliburma
08-06-2014, 12:32
maşallah diyelim. Allah devamını nasip etsin. pilotumuz yarışta çok agresif sanki :) ama diğer yarışçılardan bir tık ileride gibi görünüyor. (bir ara kontrolü kaybetmesini saymazsak) :D

ToyGun
08-06-2014, 12:53
Alayına gider yapıyor :D

Son saniyedeki iki teker de fena :)

rebel
08-06-2014, 13:43
adamı kim kızdırdıysa alayına go :D bu şekilde ceza almazmı ? çarpışan oto gibi sürmüş.eğlenceli sürüyor fakat yarış cizgisiniçok bozuyor kanımca

TigeR
08-06-2014, 14:13
need for speed shifti yeni oynamaya başladığım zamanlardaki sürüşü aklıma getirdi :D umarım hedeflerine ulaşır

Frid
08-06-2014, 15:36
röportaj verirken yada bir yerde konuşmacı olunca şu eller neden cepte olur ayar oluyorum :D

%100 olduğu günleri görmek ümidi ile başarılar. video montajı da fel fena :D

efe-E
08-06-2014, 17:29
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/182746-dunya-rallikros-sampiyonasinda-ilk-turk-pilot-yigit-timur.html

B.Koçer
08-06-2014, 17:45
Bu pıstın kuralı yokmu :D neler yapmıs alayına go :D haha

aykutsafakyaman
08-06-2014, 19:20
Dirt 3 oynar gibi pata kute girmis yigit reis :) Daha basarili olur umarim :)

emrekuzdere
08-06-2014, 19:42
Pilotu tebrik ediyorum, tam bir Türk :D

emirarslan34
08-06-2014, 19:51
ne çaktı yandan be hiç R yok maşallah :D

saqwert
08-06-2014, 20:03
en sonda ön aks yamuldu yalnız :D

cash
08-06-2014, 20:22
Safkan Türk alayina gider yapıyor

Sh4rk
08-06-2014, 20:47
Ucunu gordugu yere girdi :D masallah

zOnstyLe
09-06-2014, 10:00
1.06'daki anadol derim başkada bişey demem.

s2k
09-06-2014, 10:16
Lan bunun nesi türk yapımı fiberden fiesta kalıbı alınca yerli yapımı mı oluyor ?

volkan_gs
09-06-2014, 10:23
Roportaj ilginc olmus, hatta haber komple ilginc :)
Montajdaki gariplikler, Burcu'daki gariplik, %80'yerli tasarim ve uretim denilen aracin fiestadan nokta kadar farki olmamasi, pilotun surus tarzi vs. sabah sabah hakkaten garip geldi :)

[RaCeR]
09-06-2014, 10:43
pilot %100 türk bundan eminiz :D

clioGT
09-06-2014, 10:47
Roportaj ilginc olmus, hatta haber komple ilginc :)
Montajdaki gariplikler, Burcu'daki gariplik, %80'yerli tasarim ve uretim denilen aracin fiestadan nokta kadar farki olmamasi, pilotun surus tarzi vs. sabah sabah hakkaten garip geldi :)

al benden de o kadar:)

bu yarışın adı nedir yav, ilk defa izledim. vurmak serbest mi mesela o şekil?

bilaloztkr
09-06-2014, 10:48
arac aşırı derece fiestaya benziyor.

n.gezen
09-06-2014, 10:55
onu bunu bilmem antalyada varyantta canlı izledim control 4 hakkaten sıkıntılı bi araç olmuş.gücü,dengesi filan çok başarılı görünüyodu.

timucintt
09-06-2014, 11:20
şasesi ilginç.. beğendim... kalıp daha iyi olabilir... fazla kopya...

ef186
09-06-2014, 11:23
Bu çetinkayadan zerre haz etmiyorum ben hayatımda bukadar rüzgara göre yön değiştiren görmedim .
Otomobilide zaten yakında canlı canlı istanbulparkta görücez RallyCross dünya kupasında hayırlısı .

mirafiori
09-06-2014, 11:55
arac aşırı derece fiestaya benziyor.
ford destekli bir proje olduğu için kupa fiesta sadece, kopya falan değil kendi eli ile ford veriyor :)

efe-E
09-06-2014, 15:52
Yorumlar baya iyi, okurken çok güldüm :D

Yiğit, son zamanlarda Türkiye'deki en spektaküler ve hızlı pilotlardan biri. Dünya arenasında Türkiye'yi temsil etmesi de göğsümüzü kabartıyor. Rallikros'un olayı çok garip. Pilotların modu hep "alayına isyan" o yüzden en ufak bir delik gördüğünüzde bile aracınızı oraya sokmaya çalışıyorsunuz.

Desteklerinizi esirgemeyin beyler, www.facebook.com/yigittimurofficial adresinden ve twitter.com/yigittimur adresinden destek verebilirsiniz.

Bir sonraki yarış bu ay sonunda 28-29 Haziran'da Finlandiya'da. #yardirtimur hashtagi ile twitter ve instagramdan takip edebilirsiniz tüm gelişmeleri.

frkn_yzc
09-06-2014, 16:28
sadece benmı link göremiyorum yoksa link mi yok

acn90
09-06-2014, 17:47
sadece benmı link göremiyorum yoksa link mi yok

link dün vardı ama bugün görünmüyor

B.Koçer
09-06-2014, 17:56
lınkı moderator kaldırmıs hayırlısı

reklam vs vardır herhalde yoksa haz etmediği için kaldırmaz sanıyorum

ef186
09-06-2014, 19:23
lınkı moderator kaldırmıs hayırlısı

reklam vs vardır herhalde yoksa haz etmediği için kaldırmaz sanıyorum

Reklam sebebiyle kaldirdim . Tabiki link vermeden direk olarak konuyu kopyalayip ekleyebilirsiniz konuya .

onursumer
09-06-2014, 20:14
Bu çetinkayadan zerre haz etmiyorum ben hayatımda bukadar rüzgara göre yön değiştiren görmedim .
Otomobilide zaten yakında canlı canlı istanbulparkta görücez RallyCross dünya kupasında hayırlısı .

tek değilmişim :) benimde düşüncelerim aynı yonde rahatsız edici

ontheair
09-06-2014, 20:29
Lan bunun nesi türk yapımı fiberden fiesta kalıbı alınca yerli yapımı mı oluyor ?


Roportaj ilginc olmus, hatta haber komple ilginc :)
Montajdaki gariplikler, Burcu'daki gariplik, %80'yerli tasarim ve uretim denilen aracin fiestadan nokta kadar farki olmamasi, pilotun surus tarzi vs. sabah sabah hakkaten garip geldi :)


Otomobil Fiesta kupası kullanmasına rağmen alt yapısı tamamen Avitaş tarafından geliştirildi ve Türkiye'de üretildi.
Motor olaraksa Yamaha FJR1300 kodlu, hava soğutmalı motorun su soğutmalıya çevrilmiş bir versiyonu kullanılıyor.
Daha fazla bilgi istiyorsanız Avitas Racing Cars (http://www.avitasracingcars.com/index_2.html) sitesini inceleyebilirsiniz.
Emeğe saygı naraları atarken, bir şeyi araştırmadan hakkında yorum yapmasak daha hoş olur.

volkan_gs
09-06-2014, 20:39
Otomobil Fiesta kupası kullanmasına rağmen alt yapısı tamamen Avitaş tarafından geliştirildi ve Türkiye'de üretildi.
Motor olaraksa Yamaha FJR1300 kodlu, hava soğutmalı motorun su soğutmalıya çevrilmiş bir versiyonu kullanılıyor.
Daha fazla bilgi istiyorsanız Avitas Racing Cars (http://www.avitasracingcars.com/index_2.html) sitesini inceleyebilirsiniz.
Emeğe saygı naraları atarken, bir şeyi araştırmadan hakkında yorum yapmasak daha hoş olur.

Herhangi bir nara atmiyorum, siz ne narasi atiyorsunuz bilemem.
%80'i bizim tasarim ve uretimimiz denilen bir aracin biraz daha ozgun gozukmesini beklemek icin arastirmaya ihtiyac oldugunu sanmiyorum.

Schumi
09-06-2014, 20:50
Otomobili bence otomobil yapan kısım öncelikle şasedir. Ve güvenlik olsun yol tutuş olsun çok iyi bir AR-GE ürünü olan Control 4 şasesi Avitaş tarafından tasarlanıp üretiliyor. Üzerine fiberden geçiliren kupa ise sponsorluk yada benzeri bir durumdan dolayı Fiesta görünümlü. Aracın Fiesta ile hiçbir mekanik olarak alakası yok. Şanzıman Sadev sıralı. Frenler ApRacing. Süspansiyon Öhlins. Bunlar toplama bilgisayar gibi birbirine direk alınıp takılacak üniversal parçalar değiller. Bu parçaları sipariş edip kendinize otomobil yapamazsınız. İtalyan aracında nasıl Alman - Bosch marka ABS ve fren donanımı var ise ve bu o otomobili İtalyan otomobili yapmaktan alıkoymuyorsa bence bu araç yerli üretimdir. Yol aracı değildir o ayrı. Belki ileride kendi kaliperlerini yaparlar LGL gibi. Ancak süspansiyon işi yarış dünyasının Black-Art olayıdır. Onuda sıfırdan başlamak için 15-20 sene lazım herhalde.

rebel
09-06-2014, 20:57
Otomobili bence otomobil yapan kısım öncelikle şasedir. Ve güvenlik olsun yol tutuş olsun çok iyi bir AR-GE ürünü olan Control 4 şasesi Avitaş tarafından tasarlanıp üretiliyor. Üzerine fiberden geçiliren kupa ise sponsorluk yada benzeri bir durumdan dolayı Fiesta görünümlü. Aracın Fiesta ile hiçbir mekanik olarak alakası yok. Şanzıman Sadev sıralı. Frenler ApRacing. Süspansiyon Öhlins. Bunlar toplama bilgisayar gibi birbirine direk alınıp takılacak üniversal parçalar değiller. Bu parçaları sipariş edip kendinize otomobil yapamazsınız. İtalyan aracında nasıl Alman - Bosch marka ABS ve fren donanımı var ise ve bu o otomobili İtalyan otomobili yapmaktan alıkoymuyorsa bence bu araç yerli üretimdir. Yol aracı değildir o ayrı. Belki ileride kendi kaliperlerini yaparlar LGL gibi. Ancak süspansiyon işi yarış dünyasının Black-Art olayıdır. Onuda sıfırdan başlamak için 15-20 sene lazım herhalde.

çok iyi bi yorum olmuş katılıyorum

ontheair
09-06-2014, 21:20
Herhangi bir nara atmiyorum, siz ne narasi atiyorsunuz bilemem.
%80'i bizim tasarim ve uretimimiz denilen bir aracin biraz daha ozgun gozukmesini beklemek icin arastirmaya ihtiyac oldugunu sanmiyorum.


Nokta kadar fark göremediğin iki otomobil arasında ortak nokta yok denecek kadar az. Birisi önden motorlu ötekisi arkadan. Control 4 single seater diye geçiyor Fiesta değil.

Avitaş A.Ş aynı zamanda kompozit malzeme üreten bir firma. Ford Fİesta içinde bir takm parçalar üretiyorlar ve muhtemelen ellerinde maliyetleri düşürücek kalıplar mevcuttu. Control4'ü bu şekilde daha ucuza mal ettiler.