Orijinalini görmek için tıklayınız : bir türlü çözülemeyen problem.....
arkadaşlar araç bilindiği üzere 99 forester turbo, bu sorunla yaklaşık 2 aydır uğraşmaktayım ve bıkma noktasına geldim, bi çözüm üretebilenden allah ani gani razi olsun....
soruna gelicek olursak araba benzindeiken sabit gaz giderken aşşa yukaru 3 4 bin devire kadar kesme sallama tarzında hareketler yapıyor ve gaz tepkisi düşük vaziyette, lpg de ise hiçbir problem yok, lpg de gaz tepkileri mükemmel durumda ve sallama silkeleme sorunu yok, ayrıca yine benzinde olacak şekilde ses sistemini açtığım zaman araba vuran bas a göre kesmeye hoplamaya daha şiddetli bir şekilde devam ediyor, bu sorunu lpg de yapmadığından başta benzin enjektörlerinde skıntı olabileceğine kanaat getirdim, ancak enjektörler test edildi ve hiçbir soruna rastlanmadı, düşük ihtimalde olsa krank açı sensörlerinde bi sıkıntı olabilir diyerekten onlarda yenilendi yine fiyasko, daha önce bas vurduğu anda aracın hoplaması sorunun yaşamıştım ancak aküyü değiştirinde sorun ortadan kalkmıştı, yine aynı şekilde bi problemmi yaşıyorum düşüncesiyle aküyüde yeniledim, hemde 3 4 tane akü parasına kıyıp babalar gibi bir optima akü aldım sonuç yine fiyasko, son olarak alternatörü elden geçirelim belki sıkıntı onadır dedim, derken alternatörü sökerken konjektör fişinin su alıp ciddi şekilde pas yaptığını gördüm bunu görünce haha dedim sorun bu galiba, ancak nafile, alternatör komple dağıtrıldı içi kontrol edildi değişmesi gereken herşey yenilendi ve toplandı, fişteki pas küf giderildi, ve sonuç malesef yine aynı, bu lanet sorun halen daha devam etmekte.....
ek olarak, arabanın bujileri yeni, buji kabloları yeni, bobini yeni ve güçlendirmek amaçlı msd bobin takılmıştır, problem eski bobin ilede devam etmekte. şunuda belirteyim, ateşleme ile alakalı sorunlar lpg de kendisini çok daha siddetli şekilde belli eder, misal bujiden kaynaklı bi sorun olsa lpg ye aldığımda aracın çokdaha fazla bu problemi göstermedi gerekir ancak lpg de herşey güllük gülistanlık, bu problem yanlızca benzinde kendisini göstermektedir, dahası araba benzinde bariz bir şekilde çiğ benzin atmaktadır, yani arabayı benzine alınca ortaya çıkan bir ateşleme problemi söz konusu...
volt metre ile rolantide çalışır vaziyette akünün ve alternatörün voltajlarını ölçtüm ve hiçbir probleme rastlamadım, 14 14,5 volt civarı gösteriyorlar, ayrıca arabada vipec ecu mevcut laptoptan yolda giderkenki voltajı anlık olarak gözle takip ediyorum oda 13,5 14 arasında seyretmekte ve gözle görünür hiçbir problem yok...
son olarakta akü kutup başları kontrol edildi, ve ayrıca şaseleme kiti ile akü şasesi kuvvetlendirildi, şaseleme kiti ile sorun belli belirsiz bi şekilde hafifledi gibi ama sonuç olarak sorun halen daha devam etmekte, yani değişen hiçbirşey yok...:ofk::ofk::beuj::beuj::beuj:
başına bu tarz bi sorun gelipte çözen eden biri varsa yada yorum akıl yürütebilecek birisi varsa çok makbule geçer, artık bu sorunu çözmem lazım gına geldi....
ayrıca silkeleme yaptığı noktalarda afr değerleride gayet normal hiçb bir problem yok...
sorun şaselemelerde olmalı yiğit
bence şase kablolarına tekrar bak, yenile dikkatlice
hatta motor kısmında bazı özel yerlerede şaseleme geliyor ama motor söküp takınca gereksiz diyerek iptal edilmiş olabilir, bobin şaseleri gibi mesela..
akü- > araç şasesi
akü- > şanzıman
akü- > motor bloğu
akü- > üst kapak
akü- > emme manifoldu
akü- > vipec ecu kutu şasesi
bunları sök ve tekrar montele
ohm metre ile yapacağın kontrol veya voltmetre ile yapacağın voltaj kontrolü işe yaramaz.
bir tecrübe
http://www.techturkey.com/forum/5736560-post21.html
abi vipec ecu ile alakalı şöyle bi sorun var aslında onada değineyim....
bundan bikaç ay önce vipec ecunun voltajı 11.8 civarlarında okuduğunu farkettik, alternatördemi bişey var hesabı kontrol ettik ama hiçbi problem yoktu, aradık taradık sorunu bulamadık, son olarakta ecunun şase çıkış kablolarından birini sıyırıp araya bi kablo girdim ve o kabloyuda şaseye verdim, voltaj anında 13,8 civarlarına yükseldi ve sorun kalmadı, şuan laptoptan yaptığım kontrollerde halen daha ecu voltajını 13,8 lerde görüyorum, ecu şase kablolarının nere gittiğini nereden şase aldığını bilsem oraları kontrol edecem ancak nereye gittiği hakkında hiçbir fikrim yok...
peki hakan abi lpg de sorun olmamasını neye bağlıyorsun? lpg tertibatı elektriğini drek olarak aküden alıyor bu bişeyi etkilermi?
driftboy
16-07-2014, 15:07
kanka cok salak bişeydir emin ol.. Arkadasın arabada devirde asırı dalgalanma vardı dereceli 106 gibi golf5 okadar aradılar bulamadılar sağ stop kablosu kesilmiş birbirine değiyo diye yapıyomuş. Kabloları bantladı düzeldi. Emin ol öyle sacma bişey cıkar
kanka cok salak bişeydir emin ol.. Arkadasın arabada devirde asırı dalgalanma vardı dereceli 106 gibi golf5 okadar aradılar bulamadılar sağ stop kablosu kesilmiş birbirine değiyo diye yapıyomuş. Kabloları bantladı düzeldi. Emin ol öyle sacma bişey cıkar
allah bilir nerdedir anasını satam bakmadığım yer kalmadı lan....
driftboy
16-07-2014, 15:18
yakın zamanda söküp taktığın kabloları bi kontrol et. Mıncıklıyosun sonucta sürekli biliyosun nereyi söküp taktığını. Komple elektrik tesisatını kontrol etmek yerine el değen yerlere bak öncelikle
baktım knk baktım deli olcam yakında.... :(
şu şase olaylarına iyice bi göz atmaktan başka çare yok gibi bakalım... gerekirse ek şaselemeler yapıp işi çözmeye çalışacam...
peki hakan abi alternatörde ve aküde ölçüğüm 14,5 votu beynin 13,8 volt göstermesi normalmi?
peki hakan abi alternatörde ve aküde ölçüğüm 14,5 votu beynin 13,8 volt göstermesi normalmi?
normal o kadar kayıp olur
asıl senin konjektör çıkışın biraz yüksek, normalde 13.8 olmalıydı.
ama konumuz bu değil
bence lpg de lpg beyninden çalışmaya başladıgı için sorun ortada kalkıyor
önemli olan bir kaç kabloyu örneğin bobin vs enjektör çıkışlarının kablosunu dışarıdan çekip direk beyine bi deneme yapabilirsin
bencede bir yerde kaçak var yada şase eksik
Arkadasımın swift 1.3 4x4 olandan lpg li arac .
Benzine alınca sapıtıyor tam gazda titriyor vesaire araç
sanayide bir cok usta pompa enjektörler vs vs yok filtrre kirli cart curt dediler
lpg nın baglatısı sokuldu tesisat komple benzınlıymıs gibi cevrildi lpg komple iptal edildi araba oldu canavar :)
lpg baglantısında enjektör yanıltıcı kablo varmıs galiba lpgye gecince benzini kesiyormus ordan kablo kopmuş lehimlendi ve düzeldi :)
Benzer durumu babamın Focus II'de yaşadık LPG'de hiç birşey yok, araç benzinle yapılan ilk çalıştırmada ve benzinle kullanıldığında sarsak çalışıyordu ve gaz yemiyordu. Enjektörler test edildi, benzin pompası, rolanti motoru kontrol edildi, ateşleme komple (buji-buji kablosu-bobin) değiştirildi ve daha hatırlamadığım birsürü işlem yapıldı ama hiç bişey değişmedi. En son tüm LPG tesisatı söküldü (stafeneli marka idi) sıfır Atiker takıldı herşey düzeldi. Problem LPG ecu'sundaymış.
ECT sensörüne baktınmı yada iat sensörüne ısı ile çalışan sensörlerde arıa varsa da bunu yapabilir.bir yandan da acaba vipec de ECT correction tablosunda yada iat correction tablosunda bir saçmalık olabilirmi gözden kaçmış biryer?
selimvarli
16-07-2014, 17:28
Benzine alınca lpgyi tam olarak kesmiyor olabilirmi diyeceğim fakat afr de normal demişsiniz.
kelalper
16-07-2014, 18:45
yiğit enjektör fişlerine ve kablolarına baktın mı? LPG de giderken sorun yokken benzinle giderken yapma nedeni başka bişey olamaz gibi geliyor. Bass vurduğu zaman daha da artma nedeni potansı düşüyor bir silindir komple kapatıyor. Bass vururken yüksek akım çeker. Bir kontrol et enjektör kablolarını.Yırtık pırtık kısa devre olmasın.
yiit
sen diyorsun ya voltmetre takıyorum voltajlar normal, gözle görünür birşey yok
hah işte o değişiklikler gözle görünen şeyler değil
bas vurdumu parazit ve voltaj düşümünü voltmetre ile takip edemezsin
muhtemelen senin ucuz ölçü aletin saniyede 2 ölçüm yapıyor olmalı :)
o iş için osiloskop kullanmak lazım, o zaman problem kabak gibi gözükür :D
yiit
sen diyorsun ya voltmetre takıyorum voltajlar normal, gözle görünür birşey yok
hah işte o değişiklikler gözle görünen şeyler değil
bas vurdumu parazit ve voltaj düşümünü voltmetre ile takip edemezsin
muhtemelen senin ucuz ölçü aletin saniyede 2 ölçüm yapıyor olmalı :)
o iş için osiloskop kullanmak lazım, o zaman problem kabak gibi gözükür :D
Peki osiloscopla problemin neyden kaynaklandığı kabak gibi görünürmü abi? Yani enjektör fişi gibi bişeyse bas vurdummu voltaj düzgün olur olur herhalde şasede sılntı varsa sapıtır doğrumuyum....
Abi swnde varmı osiloscop haftasonu istanbuldayım bi uğriyim yanına :)
aynı sorun arkadaşımdada vardı lamda sensöründen cıkmıştı ve bujiler farklı buji kullanmışlar yine teyit için sorar dönerim tekrar...
peki hakan abi lpg de sorun olmamasını neye bağlıyorsun? lpg tertibatı elektriğini drek olarak aküden alıyor bu bişeyi etkilermi?
Cevap sorunun içinde olabilir mi :) Arabada tesisat var diyorsun elektriği nerden alınmış bir baksana? Benzin pompasindan alınmış olmasın?
faydası olabliir mi bilmiyorum ama yazmak istedim yinede. flash aldım 1 buçuk 2 ay önce. araç lpg liydi. lpg de tekleme tükleme hiçbirşey yoktu. söktüm bağlantılarını benzine geçtiğim gibi başladı silkelemeler vs. teybin sesini açıyorum farlar kadranlar gidiyo gibi oluyo eşzamanlı olarak araba gaz yememeye başlıyo vs deli etti. 3 4 kere karbüraör söktük taktık ama toparlanmadı bi türlü. en son arabaya komple elektrik tesisatı yaptırdım. dün akşam teslim aldım gram titreme yok arabada gaz yemesi vs herşeyi kendine geldi. elektriktçinin dediği şey; çok yalnış şekillerde şase alınmaya çalışılmış arabadan bu da alternatöre yükleniyo vs ateşlemeyi etkiliyodu heralde...
faydası olur mu bilmem ama belki bu tarz bi elektrik problemi olabilir.. kolay gelsin
Cevap sorunun içinde olabilir mi :) Arabada tesisat var diyorsun elektriği nerden alınmış bir baksana? Benzin pompasindan alınmış olmasın?
Cüneyt abi arabanın üstüne boost wideband gibi sensörler dahil elektronik herşeyin montajını bizzat kendim yaptım, lpg ecusunun konumuda drek akünün yanında yani elektrik kablolarının drek aküden geldiği rahatlıkla görülebiliniyor...
Lpg tesiatının kablolarınıda kontrol ettim, ecuda arıza varmı bu henüz belli değil ama tesisatta görünen hiçbir problem yok
Cüneyt abi arabanın üstüne boost wideband gibi sensörler dahil elektronik herşeyin montajını bizzat kendim yaptım, lpg ecusunun konumuda drek akünün yanında yani elektrik kablolarının drek aküden geldiği rahatlıkla görülebiliniyor...
Bas şiddetine göre kesme vs yapıyor deyince aklıma benzin pompası geliyor ! LPG de sorun yok deyince yine direk pompa geliyor akla.
Bir çok ihtimal kendi kendine elenmiş aslında.Lpg de bir problem yoksa,ateşlemede ve sensörlerde arıza aramamak gerekir.Çünkü benzinde başgösteren bir arıza lpg de daha şiddetli seyreder.
Bence problem yakıt(benzin)besleme hattında aranmalı.
Benzin hattıyla alakalı olarak ilk enjektörleri test ettim sorun çıkmadı pompayı bi kontrol edicem, lakin tam tecrübe ettim diyemem ama lpg dede sağlam baslı çok yüksek seste müzik açınca sanki hafif bi sallama oldu gibi geldi, ayrıca egt göstergesinin ibresi bas vurduköa dans ediyordu, bas vurunca 500 ten 300 e iniyordu resmen, arkadan fişi gevşemiş onu düzeltip sıkıca taktım ama halen daha milimlik bi oynama mevcut bas vurdukça
murat_ileri
18-07-2014, 05:43
panpa ilk olarak elinde kapasitör duruyor olması lazım onu baglayıp bir bir bak, eger ki düşük oranda da olsa düzelme olursa tüm kablo tesisatını elden geçirmen gerekecek. zamanla sertleşip kırılganlaşan kablolarda oksitlenme olması muhtemel; voltaj değerini dogru okursun ama mA degerlerinde düşüş olması sıkıntı yaratır. bunun dışında mutlaka şase kablolarını kuvvetlendir hatta mümkünse farklı bir kaç noktaya 0 avg kablo ile pabuçları lehimli şekilde şaseleme yap.
yavuz364
18-07-2014, 06:40
Yiğit yine sen bana gelicen gibi :D Bak arabamın yan cebimde her an hazır osiloskop var.. İstersen analayzırlar flan da var. her türlü ölçeriz :)
Ama ben de çok vakit yok bence sen önce benzin hattına bi gösterge takıp içeri çek.. basıncı bi kontrol et..
Birde senin widebandın AEM değil mi ya ? Aem ile ufak kesiklikleri göremeyebiliyorsun..
problem benzin pompa soketinden çıkmış
soket kavrulmuş erimiş falan
geçmiş olsun diyelim
genel olarak tahminler o bölgelerdeydi
Sorunun benzin besleme hattından olduğu belliydi.Geçmiş olsun :)
problem benzin pompa soketinden çıkmış
soket kavrulmuş erimiş falan
Pompa demiştim ben :)
Pompa demiştim ben :)
pompa demiştin sen :p
salladın tuttu işte :)
hafta sonu uğraştık araç ile
şaselemelerde biraz problem vardı onları iyileştirdik
fakat düzelme olmadı
daha doğrusu zaten yiğit bir şase kablosu çekmiş daha önce problemli yere
ecunun bir ucuna gelmiyormuş şase
sonra yiğit pompayı sökmüş o zaman fark etmiş sorunu.
yani problem hem şase, hem benzin pompa soketi
pompa demiştin sen :p
salladın tuttu işte :)
hafta sonu uğraştık araç ile
şaselemelerde biraz problem vardı onları iyileştirdik
fakat düzelme olmadı
daha doğrusu zaten yiğit bir şase kablosu çekmiş daha önce problemli yere
ecunun bir ucuna gelmiyormuş şase
sonra yiğit pompayı sökmüş o zaman fark etmiş sorunu.
yani problem hem şase, hem benzin pompa soketi
Bak ya salladin tuttu oldu :) Mantık yürüttüm sadece ve doğru çıktı. ..
Sarj dinamonu degistir. Sorunun cozulecek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.