PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Araçta Yaş Takıntısı



Fatih
31-07-2014, 18:27
Selamlar arkadaşlar;

Hep km sınırı, km takıntınız var mı diye sorulur?

Peki araçta yaş sınırınız var mı?

Yoksa kmsi düşük olsun yada iyi bakılmış olsun yaş önemli değil mi diyorsunuz?

Teknik olarak bakınca araçların rahat kullanım ömürleri 20 yıl; sonrasında parça sıkıntısı yaşanıyor. Ustalar araçların sorunlarını çözemiyor.

Yani 25 yaşında fakat daha 200 bin km yapmamış araç tercih eder misiniz?

Kmsi düşük olsada orasından burasından arıza çıkartır mı? Artık malzemeler ömrünü tamamlamış mıdır?

Yoksa bunlar afaki sorular yaşına, kmsine, bakımlarına, kullanış şekline göre değişir mi diyorsunuz?

Bakımlarını aksatmasak paslanmayı nasıl engelleyecez?

Araç kaza yapmasada yaşından dolayı şase mukavemetini kaybeder mi?

driftboy
31-07-2014, 18:31
bizim milletimizde bence yaş sorunu cok az araçlarda.. 95 model arabada da aman 200 bini geçmesin diyolar, 2010 modelde de.. götür 2010 model 120 binde oo cok degilmiş der, ama yıl hesabıyla 2000 modeli yaklasık aynı kriterde 380 400 bin olur gidip almaz..

Evrenoz
31-07-2014, 18:33
3-4 Yaştan daha yaşlısını kolay kolay tercih etmem..

Cans1993
31-07-2014, 18:34
bizim milletimizde bence yaş sorunu cok az araçlarda.. 95 model arabada da aman 200 bini geçmesin diyolar, 2010 modelde de.. götür 2010 model 120 binde oo cok degilmiş der, ama yıl hesabıyla 2000 modeli yaklasık aynı kriterde 380 400 bin olur gidip almaz..

Sonuna kadar haklısınız. :icon_tup:

Bir araç normal kullanımda senede en fazla 25 bin km yapması buna göre de bi hesap yapılması lazım iken 2010 model araç 120 binde iken ooo süper tam hesap derken 2000 model araç için aynı şeyi söylemezler gider 100 bin altı araç ararlar

lnd_samet
31-07-2014, 18:36
yaş takıntısı şöyleki, yıl geçtikçe motor çürümüyor kaporta çürüyor. eh onuda, usta olmaya gerek ok. gerekli yerlerine bakınca anlaşılıyor.
km takıntısı ise motor ömrünü etkiliyor sonuçta ve yürüyeni.
ehh haklı insanlar.

mmtrıza
31-07-2014, 18:40
benim için aracın nasıl kullanıldığı önemlidir kimi araba 200k olunca dağılmış olur kimi ise ilk günkü gibi milletin keyfine bakarsak sizin yorumlarınıza katılıyorum teknik veriler yada kondisyondan ziyade galeri ve sanayi piyasasının keyfine kalıyor ve km yüksek yada yaşlı diye araba elde kalıyor

Ertekin
31-07-2014, 18:41
150 den fazla araba aldım bimndim sattım.Kimisini para kazanmak için aldım sattım çoğunu zevkim için. Sıfır da aldım..Sattığıma en pişman olduğun araç kesinlikle 1987 model w124 230E mercedes..Hiç model yaş km takıntım yok.Araç düzgünse beğenmişsem alırım binerim..araba 50 bindedir canı çıkmıştır 500 bindedir düzgündür bu tamamen aracın kullanıcı olarak iyi şöförlere denk gelmesiyle alakalı..Babamın 83 model opel rekort u abimin 2007 model vectra sından daha bakımlı ve temiz.

İbrahim33
31-07-2014, 18:52
km takıntısı olanları anlamıyorum ben. 190 k km'de benim araba , zıpkın gibi maşallah.6 yaşında dizel araba için çok diyorlar bu km'ye. bende gidin 100 k km'de düşürülmüş km'li arabalara 3-4 lira fazla verin öyleyse diyorum :)

220T
31-07-2014, 18:57
91 model temiz 626 bulsam alacağım hemen.:D

evolution_9
31-07-2014, 19:02
ben anlamadım zaten piyasada 200bini geçen araç yok doğru düzgün 385bin km deki arabamı sattım 1 hafta sonra 125bin kmde ilanda gördüm

onursumer
31-07-2014, 19:20
ne km takıntım var nede yaş

boyada çok onemli değil, onemli olan çok büyük kazaya karışmamış yere duz basıyor olması

en çok dikkat ettiğim nokta iç kısmı konsolu vs dışını birşekilde kolayca topluyorsunuz ama içi kumes gibiyse uğraşması daha dertli oluyor bazı araçlarda

timucintt
31-07-2014, 19:31
Araç özel ve temizse ne yaşına bakarım nede km sine....

Equinox
31-07-2014, 19:32
Dün 90 model W126 560 sel'e bindim. Orjinal 313 bin de araba. Hala çoğu benim diyen arabaya taş çıkartır. Ağzına kadar dolu arka koltuklar bile elektrikli, webasto var, içi sıfır gibi ben hayran kaldım :)

Elbette yeni yenidir ama sırf yeni diye de gidip albea falan almam.

Runo
31-07-2014, 19:34
Merso'da asla asla yaşa bakmam, diğer araçlar düşünülebilir

ömerve
31-07-2014, 19:58
Metal yorgunluğu tabiki olur,ama yaş takıntım asla :)
Ben tam tersine eski araçların hem güvenlik hemde kullanım keyfi açısından uzak ara önden olduğunu düşünüyorum.

Senelerce 95 model a4'e bindim,halada durur araç 250.000 binde en ufak bir sıkıntısı yok.
74 model 1303'e bindim 3 sene,civatasına kadar orj.5 kuruş masraf etmeden sattım.
Şu anda 95 model e34'e biniyorum 242.000 binde ne bir çürüğü ne bir en ufak sıkıntısı var maşallah.

Özenle kullanılmış,kıymeti bilinmiş araç üzmez.yaşı ne olursa olsun.
Biz millet olarak garip takıntılara sahibiz,adam 20 yaşında araç için boya varmı diye soruyor!

Faruk'S
31-07-2014, 20:05
Bence kisisel bi sorun tamamiyla suana kadar 3/4 yilda sifir araclardan toplamda 25/30 k zarar edip te sifirdan baska binmem baskasinin kullandigi arac kimbilir nasildir mantigiyla hareket eden arkadasimda oldu.
300k da ticari cikmasi clio alip binen arkadasimda oldu.
Benim icinse kilometre modeline gore asiri degilse pek sorun teskil etmez.
Tabi birkac teknik detay da atlanmaz.nem orani fazla bolgenin aracinda bildigim kadariyla paslanma daha fazla yani bu tarz seyler tek bi cevapla nitelendirilmez.

Fatih
31-07-2014, 20:06
bizim milletimizde bence yaş sorunu cok az araçlarda.. 95 model arabada da aman 200 bini geçmesin diyolar, 2010 modelde de.. götür 2010 model 120 binde oo cok degilmiş der, ama yıl hesabıyla 2000 modeli yaklasık aynı kriterde 380 400 bin olur gidip almaz..
Çok doğru:icon_tup:
Teşekkürler.

3-4 Yaştan daha yaşlısını kolay kolay tercih etmem..
Hocam sebebi nedir?
Arıza olasılığı mı güvenlik unsurları mı?
teşekkürler.

Sonuna kadar haklısınız. :icon_tup:

Bir araç normal kullanımda senede en fazla 25 bin km yapması buna göre de bi hesap yapılması lazım iken 2010 model araç 120 binde iken ooo süper tam hesap derken 2000 model araç için aynı şeyi söylemezler gider 100 bin altı araç ararlar
Teşekkürler.

yaş takıntısı şöyleki, yıl geçtikçe motor çürümüyor kaporta çürüyor. eh onuda, usta olmaya gerek ok. gerekli yerlerine bakınca anlaşılıyor.
km takıntısı ise motor ömrünü etkiliyor sonuçta ve yürüyeni.
ehh haklı insanlar.
Haklılık payı illaki var sonuçta arabaya gözü gibi bakan insan çok az.
Bizde genelde nerde tırak orda bırak mantığı.
Teşekkürler.

benim için aracın nasıl kullanıldığı önemlidir kimi araba 200k olunca dağılmış olur kimi ise ilk günkü gibi milletin keyfine bakarsak sizin yorumlarınıza katılıyorum teknik veriler yada kondisyondan ziyade galeri ve sanayi piyasasının keyfine kalıyor ve km yüksek yada yaşlı diye araba elde kalıyor
Teşekkürler.

150 den fazla araba aldım bimndim sattım.Kimisini para kazanmak için aldım sattım çoğunu zevkim için. Sıfır da aldım..Sattığıma en pişman olduğun araç kesinlikle 1987 model w124 230E mercedes..Hiç model yaş km takıntım yok.Araç düzgünse beğenmişsem alırım binerim..araba 50 bindedir canı çıkmıştır 500 bindedir düzgündür bu tamamen aracın kullanıcı olarak iyi şöförlere denk gelmesiyle alakalı..Babamın 83 model opel rekort u abimin 2007 model vectra sından daha bakımlı ve temiz.
Bu derecede tecrübeye saygı duyulur.
Peki, rekord da paslanma yok mu?
Teşekkürler.

km takıntısı olanları anlamıyorum ben. 190 k km'de benim araba , zıpkın gibi maşallah.6 yaşında dizel araba için çok diyorlar bu km'ye. bende gidin 100 k km'de düşürülmüş km'li arabalara 3-4 lira fazla verin öyleyse diyorum :)
Bir çok insan kmye gerçek zannederek alıyor.
15 yaşındak araçlar 200 bin barajını aşmamış aslında %80 dersem bilmiyorum abartmış olur muyum 300 bini devirmiş durumda.
Ama alan kişi diyorki 200 binde araç aldım hiç sorunu yok aslında 300 bin demekki bakınca sorunsuz oluyor.
Teşekkürler.

91 model temiz 626 bulsam alacağım hemen.:D
İnşallah.:D

ben anlamadım zaten piyasada 200bini geçen araç yok doğru düzgün 385bin km deki arabamı sattım 1 hafta sonra 125bin kmde ilanda gördüm
Yukarıda yazdığıma canlı örnek:icon_tup:
Teşekkürler.

ne km takıntım var nede yaş

boyada çok onemli değil, onemli olan çok büyük kazaya karışmamış yere duz basıyor olması

en çok dikkat ettiğim nokta iç kısmı konsolu vs dışını birşekilde kolayca topluyorsunuz ama içi kumes gibiyse uğraşması daha dertli oluyor bazı araçlarda
Teşekkürler.

Araç özel ve temizse ne yaşına bakarım nede km sine....
Teşekkürler.

Dün 90 model W126 560 sel'e bindim. Orjinal 313 bin de araba. Hala çoğu benim diyen arabaya taş çıkartır. Ağzına kadar dolu arka koltuklar bile elektrikli, webasto var, içi sıfır gibi ben hayran kaldım :)

Elbette yeni yenidir ama sırf yeni diye de gidip albea falan almam.
Konu aslında dönüp dolaşıp "temiz" kelimesine denk geliyor.
Yalnız o yaşta temiz araç bulmak için insan bir meslek daha edinir.
Teşekkürler.

Merso'da asla asla yaşa bakmam, diğer araçlar düşünülebilir
Teşekkürler.

Fatih
31-07-2014, 20:08
Metal yorgunluğu tabiki olur,ama yaş takıntım asla :)
Ben tam tersine eski araçların hem güvenlik hemde kullanım keyfi açısından uzak ara önden olduğunu düşünüyorum.

Senelerce 95 model a4'e bindim,halada durur araç 250.000 binde en ufak bir sıkıntısı yok.
74 model 1303'e bindim 3 sene,civatasına kadar orj.5 kuruş masraf etmeden sattım.
Şu anda 95 model e34'e biniyorum 242.000 binde ne bir çürüğü ne bir en ufak sıkıntısı var maşallah.

Özenle kullanılmış,kıymeti bilinmiş araç üzmez.yaşı ne olursa olsun.
Biz millet olarak garip takıntılara sahibiz,adam 20 yaşında araç için boya varmı diye soruyor!
Kısmen katılıyorum çünkü güvenlik yenilerde daha iyi.
90larda güvenlik gelişmemişdi tank dediğimiz Bmwler Mercedesler 2 yıldız alabiliyor Euroncapdan.

Fakat sürüş zevki, konfor kısmına katılıyorum.
Teşekkürler.

Bence kisisel bi sorun tamamiyla suana kadar 3/4 yilda sifir araclardan toplamda 25/30 k zarar edip te sifirdan baska binmem baskasinin kullandigi arac kimbilir nasildir mantigiyla hareket eden arkadasimda oldu.
300k da ticari cikmasi clio alip binen arkadasimda oldu.
Benim icinse kilometre modeline gore asiri degilse pek sorun teskil etmez.
Tabi birkac teknik detay da atlanmaz.nem orani fazla bolgenin aracinda bildigim kadariyla paslanma daha fazla yani bu tarz seyler tek bi cevapla nitelendirilmez.

Teşekkürler.

Berkan
31-07-2014, 20:33
aracına göre değişir benim için mesela ben 0 yada 2.el hondaya kuruş vermem agzım yandı bikere, bir baskası 0 kiaya vermez(5 sene sorsalar bende vermezdim :D ) veya e36 3.16-18-20 vs yede vermem m3 dersen akan sular durur :D gibi gibi

Agah
31-07-2014, 20:37
Ben mesela yaşımdan genç araba sevmiyorum :D

mimarsertac
31-07-2014, 20:40
arabam 2006 model daha yaşlısını almam alınca 0 alıp en az 10 sene kullanıyoruz zaten. Yinede bir araba 10 yaşına yaklaşınca sorun çıkarmaya başlıyor sonuçta tamamen mekanik değil bir dolu elektronik kısım var bozulmaya müsait.

enesbeyter
31-07-2014, 20:41
21 yaşında 220 binde aracım bi takıntım yok ama 2000 model alabilsem fena olmazdı:D

Mutlu Değerli
31-07-2014, 20:42
son model bomboş araba alcagıma o paraya eski model dopdolu araba tercih ederim

Ertekin
31-07-2014, 20:47
Bu derecede tecrübeye saygı duyulur.
Peki, rekord da paslanma yok mu?
Teşekkürler.



Paslanma belirtileri başladığı anda 2002 senesinde komple boyandı.Hiç bir sıkıntısı yok.

İşin özü bir aracın şaselerinde,direklerinde sıkıntı sorun yoksa.Araç da yan sanai bir parça yoksa,elektrik tesisatı yamalı eklemeli değilse gerisi teferruattır.
Elektrik tesisatı değişebilir diceksiniz belki ama,öncesinde bişeyler bu şekilde giderilmeye çalışılmışsa o aracın çoğu görünmeyen yerinde de illa bi bokluk çıkacaktır.
Ben genelde birde camların markalarına ve üretim yıllarına bakarım.motor içinde orjinal çekomastikler duruyormu,hararet görmüşmü sorularının cvp ları km ve yaş dan çok daha önemlidir benim için.Orjinal olsun 500 binde olsun 20 yaşında olsun farketmez. alınır o araba.

ontheair
31-07-2014, 20:52
Otomobillerin ortalama olarak ekonomik ömrü 7 yıldır. Optimum değer budur. Bu uzayabilir de kısalabilirde. Yaş takıntısı bu nedenle biraz var.
Benim için yaş artıkça, donanım ve sınıf artmalı bunun yanında yıllık km ve fiyat azalmalı.

rebeloghy
31-07-2014, 23:04
Çok etken var bu seçimi etkileyen aslında..

Arkadaşıma yapmayın etmeyin dedim dinlemeden 72 bin liraya golf aldılar. 32 lira tertemiz pololarını satıp hem de. 2 araca ihtiyacı olan aile , 30 binde polo yu satıyor , 40 lira ekliyor yine tek araçla kalıyor. Takıntı işte , korku var ikinci ele karşı. Arabayla ilgili çevre yoksa , kendisi de çok fazla anlamıyorsa sıfır olsun garanti olsun yoluna gidiyor önemli bir kesim. Her denk gelişte diyorum emin amca o paraya bir slk230 komp alırdınız haftasonu binerdiniz , yada e46 alırdınız diye. Bişey diyemiyor da :)


Biraz ekonomik özgürlükle ilgili bu tercih. Sıkıntı çıkarsa bütçeyi bozar , bi yerden bi yere götürsün modelli araç sorundan uzak hayat görüşü de yaygın yani. Yeni iyidir gibi gibi.

ŞAhsen ekonomik özgürlük olunca mümkün değil 5 yaşına kadar araç almam. 5-20 yaş aralığında ne muhteşem araçlar var.... Onlara bin keyiflerini al bitsin de yeniye gerek duy..



Mesela bir de güvenlik konusu ; bu konuda güvenlik algısında çok önemli bir uçurum var. Öyle ki aslında günümüz koşullarında ünlü güvenlik testlerinin ve otomotiv endüstrisinin temel odağı '' araba dağılsın , enerjiyi absorbe etsin , içerdekilere bir şey olmasın yayaya az zarar gelsin ''.
Şimdi hal bu olunca 80 ile aynı kazayı yapıp burnunuz kanamayacak bir araç o kazada pert oluyor. Yeni model , son derece güvenli evet sizi korudu ancak kendisi pert oldu.

Eski tank gibi bildiğimiz volvolar , alman ürünleri vs ile yap bu kazayı 2 parça boya bir doğrultma ile devam edilir. Belki biraz daha fazla hasar alır ama yolcular.


Ancak bu durumda şimdi yeni araç küçük kazalarda bile çok kolay parçalanıyor zaten parçalansın diye üretildiği için. Halbuki eskilerle 40 -60 gibi hızlarda vur deldik geçtik bir şey olmadı algısı oluyor.

Yani günümüzde evet güvenli araç kolay dağılıp bizi koruyan araç ancak bir de sağlam araçlar var :) Ayrımı kaçırmamak gerek.

Zero
31-07-2014, 23:38
Mercedes değilse yaşa bakarım belli ölçüde.Her parçanın bir kullanım ömrü var bu sadece o parçanın hammadde ve üretim kalitesine göre artar veya azalır.İstediği kadar temiz olsun hatta 0 km ye yakın olsun (abartarak örnek veriyorum) ama araba 15 yaşında olsun.Belki diğer 15 yaşındakilerden daha geç sorunlar çıkartır ama 0 km yeni araçtan daha önce sorun çıkma ''olasılığı'' yükselir.Bunda üretim esnasındaki kalite kontrollerde çok büyük etkendir , bu yüzden de çoğu kişi mercedes ve diğerleri lafını duymuştur.

Firat.M3
31-07-2014, 23:44
değer kaybı durmuş ve belirli bir fiyat seviyesinde sabitlenmiş ve en dolu olan modeli tercih etmek hep akıllıca olur. 0 km orta halli alacağıma 2005 model dolu 90 binde araba almayı hep tercih etmişimdir.

ersandeniz
31-07-2014, 23:51
sanayide tanıdığı olan, ayıracak vakti olan biri olsam yaş takıntım olmazdı cruze yerine e46 alırdım , ama şu andaki durumumda ilk sahibinden 1-2 yaşında 20-30 bin kmyi geçmemiş araba candır(şirket arabası, kiralık araba vs. olmayacak)

rcbrs
01-08-2014, 06:51
3-4 yaşında & 60-70bin km arası kriteri çevremdeki birçok kişinin hedeftir.arabalar 3 yaşından sonra masraf çıkartır algısı ve 2 sene kullanır 100binden önce satarım ve çok da değer kaybetmez stratejisiyle belirlenir ..
Hedef , bütçeyle eşitse sorun yok
bütçeyle çeliştiği zaman marka,model,yıl,km den feragat edilebilecek aramalara bakılır yeni hedef optimumda belirlenmeye çalışılır.
Eğer araca duygusal bağlanan otomobil meraklısıysa satınalan ,marka modeli değiştirmez yıl ve km yi esnetir bütçe kısıtlıysa..
Araca daha rasyonel gözle bakan biriyse marka modelle oynar aramalarında.

Fatih
01-08-2014, 14:29
aracına göre değişir benim için mesela ben 0 yada 2.el hondaya kuruş vermem agzım yandı bikere, bir baskası 0 kiaya vermez(5 sene sorsalar bende vermezdim :D ) veya e36 3.16-18-20 vs yede vermem m3 dersen akan sular durur :D gibi gibi
Hondaya kuruş vermemek o da güzelmiş.
Detaylarını hiç sormaya çekiniyorum ortalık karışmasın:D
Teşekkürler.

Ben mesela yaşımdan genç araba sevmiyorum :D
Bu iyiydi:D

arabam 2006 model daha yaşlısını almam alınca 0 alıp en az 10 sene kullanıyoruz zaten. Yinede bir araba 10 yaşına yaklaşınca sorun çıkarmaya başlıyor sonuçta tamamen mekanik değil bir dolu elektronik kısım var bozulmaya müsait.
Teşekkürler.

21 yaşında 220 binde aracım bi takıntım yok ama 2000 model alabilsem fena olmazdı:D
Teşekkürler.

son model bomboş araba alcagıma o paraya eski model dopdolu araba tercih ederim
Teşekkürler.

Paslanma belirtileri başladığı anda 2002 senesinde komple boyandı.Hiç bir sıkıntısı yok.

İşin özü bir aracın şaselerinde,direklerinde sıkıntı sorun yoksa.Araç da yan sanai bir parça yoksa,elektrik tesisatı yamalı eklemeli değilse gerisi teferruattır.
Elektrik tesisatı değişebilir diceksiniz belki ama,öncesinde bişeyler bu şekilde giderilmeye çalışılmışsa o aracın çoğu görünmeyen yerinde de illa bi bokluk çıkacaktır.
Ben genelde birde camların markalarına ve üretim yıllarına bakarım.motor içinde orjinal çekomastikler duruyormu,hararet görmüşmü sorularının cvp ları km ve yaş dan çok daha önemlidir benim için.Orjinal olsun 500 binde olsun 20 yaşında olsun farketmez. alınır o araba.
O zaman bu takıntılar uğraşmak istememek, araçtan anlamamaktan, kandırılma endişesinden kaynaklanıyor.
Teşekkürler.

Otomobillerin ortalama olarak ekonomik ömrü 7 yıldır. Optimum değer budur. Bu uzayabilir de kısalabilirde. Yaş takıntısı bu nedenle biraz var.
Benim için yaş artıkça, donanım ve sınıf artmalı bunun yanında yıllık km ve fiyat azalmalı.
7 yıl biraz az değil mi?
Bazı firmalar kitapçıklara bu aracın ekonomik ömrü 10 yıldır yazıyorlar ama bu demek değildir ki ondan sonra kaldır çöpe at.
Teşekkürler.

Çok etken var bu seçimi etkileyen aslında..

Arkadaşıma yapmayın etmeyin dedim dinlemeden 72 bin liraya golf aldılar. 32 lira tertemiz pololarını satıp hem de. 2 araca ihtiyacı olan aile , 30 binde polo yu satıyor , 40 lira ekliyor yine tek araçla kalıyor. Takıntı işte , korku var ikinci ele karşı. Arabayla ilgili çevre yoksa , kendisi de çok fazla anlamıyorsa sıfır olsun garanti olsun yoluna gidiyor önemli bir kesim. Her denk gelişte diyorum emin amca o paraya bir slk230 komp alırdınız haftasonu binerdiniz , yada e46 alırdınız diye. Bişey diyemiyor da :)


Biraz ekonomik özgürlükle ilgili bu tercih. Sıkıntı çıkarsa bütçeyi bozar , bi yerden bi yere götürsün modelli araç sorundan uzak hayat görüşü de yaygın yani. Yeni iyidir gibi gibi.

ŞAhsen ekonomik özgürlük olunca mümkün değil 5 yaşına kadar araç almam. 5-20 yaş aralığında ne muhteşem araçlar var.... Onlara bin keyiflerini al bitsin de yeniye gerek duy..



Mesela bir de güvenlik konusu ; bu konuda güvenlik algısında çok önemli bir uçurum var. Öyle ki aslında günümüz koşullarında ünlü güvenlik testlerinin ve otomotiv endüstrisinin temel odağı '' araba dağılsın , enerjiyi absorbe etsin , içerdekilere bir şey olmasın yayaya az zarar gelsin ''.
Şimdi hal bu olunca 80 ile aynı kazayı yapıp burnunuz kanamayacak bir araç o kazada pert oluyor. Yeni model , son derece güvenli evet sizi korudu ancak kendisi pert oldu.

Eski tank gibi bildiğimiz volvolar , alman ürünleri vs ile yap bu kazayı 2 parça boya bir doğrultma ile devam edilir. Belki biraz daha fazla hasar alır ama yolcular.


Ancak bu durumda şimdi yeni araç küçük kazalarda bile çok kolay parçalanıyor zaten parçalansın diye üretildiği için. Halbuki eskilerle 40 -60 gibi hızlarda vur deldik geçtik bir şey olmadı algısı oluyor.

Yani günümüzde evet güvenli araç kolay dağılıp bizi koruyan araç ancak bir de sağlam araçlar var :) Ayrımı kaçırmamak gerek.
Fırat kardeşim bırak araç pert olsun ama seni korusun.:icon_tup:
Birde kaymakçı kesim var bu araç işlerinde aracı sıfır alıp 4-5 sene tepe tepe kullanıyorlar. 1 kere bakım görürse görüyor araç ondan sonra sarf malzemesi değiştirmeden hemen sat al yine sıfır. Sonra piyasaya daha 120 binde ama haşat olmuş aracı yapıştır.
bak aklıma geldi ford forumda vardı böyle bir konu Sanayi Maceram Ve Iki Soru - Teknik Sohbet - Ford Club Türkiye (http://www.fordclubtr.com/forum/topic/259923-sanayi-maceram-ve-iki-soru/)
daha araç 150 binde arkadaşın yaptığı masrafa bak böyle olunca insan yüksek kmden ister istemez korkuyor.

Mercedes değilse yaşa bakarım belli ölçüde.Her parçanın bir kullanım ömrü var bu sadece o parçanın hammadde ve üretim kalitesine göre artar veya azalır.İstediği kadar temiz olsun hatta 0 km ye yakın olsun (abartarak örnek veriyorum) ama araba 15 yaşında olsun.Belki diğer 15 yaşındakilerden daha geç sorunlar çıkartır ama 0 km yeni araçtan daha önce sorun çıkma ''olasılığı'' yükselir.Bunda üretim esnasındaki kalite kontrollerde çok büyük etkendir , bu yüzden de çoğu kişi mercedes ve diğerleri lafını duymuştur.
Teşekkürler.

değer kaybı durmuş ve belirli bir fiyat seviyesinde sabitlenmiş ve en dolu olan modeli tercih etmek hep akıllıca olur. 0 km orta halli alacağıma 2005 model dolu 90 binde araba almayı hep tercih etmişimdir.
Teşekkürler.

sanayide tanıdığı olan, ayıracak vakti olan biri olsam yaş takıntım olmazdı cruze yerine e46 alırdım , ama şu andaki durumumda ilk sahibinden 1-2 yaşında 20-30 bin kmyi geçmemiş araba candır(şirket arabası, kiralık araba vs. olmayacak)
Evet candır ama cruze iyi bir araba.
Şimdi 20 bin lirası olup 1-2 yaşında bir cruze alamıyoruz. E insan logan da istemiyor biraz otomobile merakı varsa. mecbur eski ama temiz araç peşinde koşuyor.
Teşekkürler.

3-4 yaşında & 60-70bin km arası kriteri çevremdeki birçok kişinin hedeftir.arabalar 3 yaşından sonra masraf çıkartır algısı ve 2 sene kullanır 100binden önce satarım ve çok da değer kaybetmez stratejisiyle belirlenir ..
Hedef , bütçeyle eşitse sorun yok
bütçeyle çeliştiği zaman marka,model,yıl,km den feragat edilebilecek aramalara bakılır yeni hedef optimumda belirlenmeye çalışılır.
Eğer araca duygusal bağlanan otomobil meraklısıysa satınalan ,marka modeli değiştirmez yıl ve km yi esnetir bütçe kısıtlıysa..
Araca daha rasyonel gözle bakan biriyse marka modelle oynar aramalarında.
Bütçe en önemli faktör diyorsunuz yani.
Teşekkürler.

Evo34
01-08-2014, 14:39
Kilometre takıntımı 200bin'deki Audi A4'ü alarak ve kullanarak attım.
Yıl takıntımı da 2002 model Ep3'ü alarak attım.

Bu takıntılardan kurtulduktan sonra piyasa benim için cennete dönüştü,
çok fazla fiyat/performansı ilk sıralarda araç seçeneği var önümde...

Toplum olarak maalesefki ön yargılı bir milletiz.

Aykut106
01-08-2014, 14:39
km leri cogu aracın dusuruyolar dizel az yakan arabaların az km lerde olacagına pek inanmiyorum:) yası km si dısında az el degistiren araba tercihim olur sonra km si.

HondatugraL
01-08-2014, 14:57
Ruhu ruhuma uyduktan sonra askin yasi yoktur :D

Berkan
01-08-2014, 15:30
Hondaya kuruş vermemek o da güzelmiş.
Detaylarını hiç sormaya çekiniyorum ortalık karışmasın:D
Teşekkürler.

.

kişisel tercih dedim ya ben ona sen baskasına vermezsin :)
ayrıca sorabilirsinde tü kaka demedim tabiki ama yıldızımız barışmadı kendileriyle, 2-3 sene kadar kullandım 2003 model full civic es7 oluyor heralde . yada son accordun tipi cok güzel gayet albenili duruyor ama bana uzak olsun :D

altugkocer
01-08-2014, 15:38
Kullandığım araçların modelleri sırasıyla: 1995 1997 1999 2000 2004 1999 2005

Ben eskiciyim biraz :D Kafamda belli başlı marka ve model vardır. Onların sıfırlarına ya da yeni modellerine gücüm yetmediği için eski modellerini kullanıyorum.

Ama imkanım olsa mesela 1999 forester turbo, 2000 Impreza GT, 2005 Megane RS yerine sıfırlarını kullanmayı tercih ederim.

Örnek olarak 1-2 yaşında ama hoşlanmadığım bir araba yerine daha yaşlı ve daha çok benim tarzımı yansıtan araçlar kullanmayı tercih ederim.

Mutlu Değerli
01-08-2014, 17:39
Ruhu ruhuma uyduktan sonra askin yasi yoktur :D

senin ruh ITR, araban CRX :D :D

fkocak
01-08-2014, 23:44
Km takintim var yas takintim yok. Ama ikisininde optimumunu bulmak zor. Km takintisi onceki kullananlara guven duyamamamdan kaynaklaniyor. Mesela babamdan 300k da araba alirim ama kullanim tarzini sevmedigim birinden 100k da almam. Yasi ne olursa olsun.

vtiaras
01-08-2014, 23:57
Ben aracın ne yaşına bakmam temiz olsun yeter geçen aylarda 97 vti mı sattım 91 model 53.000 km de ef civic aldım yeter ki aracın sağlam kazası olmasın model takıntım yok

Revo55
01-08-2014, 23:59
Km ve yaş takıntımız pek yok.2013 yılında 2003 e46 318i 120 bin km de aldık ve 10 yıllık bir araçtı.Genel olarak memnunduk ufak tefek sorunları çıkmaya başlamıştı.Far beyninde sorun çıktı , direklerdeki döşemelerde sarkma , cam açma tuşlarında gevşeklik gibi sorunlar vermişti.Bunlar kronik problemleri çoğu e46'da var.200 bin kmde sattık.Satmaya yakın yağ yakma problemi başlamıştı.E60 almasaydık yaptırıp binecektik.Sanayi'de tandıklarımız olduğu için çıkan sorunlar bizi uğraştırmadı ama sanayi çevresi olmayan e46'sı olan tanıdıklarımı biraz üzdü.

İbrahim Erdem
02-08-2014, 00:07
yaş takıntım yoktur aracın düzgün olması yaşdan ziyade kullanılışa bağlı ama yaşdan dolayı oluşabilecek sıkıntıları hesaba katmak gerekebilir. O yüzden 15 yaş üzeri bir araç alacaksam varolan bütçeyi ekstra masraflar için düzenlerim.

Yaşdan ziyade model yılı ve renk takıntım vardır sadece. Genelde o marka ve modelin o kasada üretildiği son yıl tercihim olur çünkü en yeni opsiyonları ve gerekli makyaj düzenlemeyi yapmış oluyorlar.Renk için ise beyaz renge alerjim var sıfır alırsam hayatta beyaz araba almam öteki türlü ise mümkün mertebe başka renkli araca bakar ya da boyatır-kaplatırım.

blow07
02-08-2014, 08:26
kaporta ve motor diri olsun yeter yaşa pek bakmam :D

Burak Mehmet
02-08-2014, 09:43
bende de yıl takıntısı var... nezaman araç alıcak olsam 90 lı model yıllarına kayıp absürt araçlara bakarken buluyorum kendimi... mesela 2011 megane alacağıma aynı paraya E38 7 serisi bmw ye binsen jason statham gibi mükemmel olurdu ...

mert_can 41
02-08-2014, 09:51
Yaş takıntım şöyle yok istediğim tarza göre mesela zevk alıcağım araç istiyosam eski araçlardan zevk alıyorum uğraşmaktan falan onun için eski araçlara bakıyorum ama gündelik hayatta kullanmak içinde 2000 üstü abs li araçlara bakıyorum.

dj ugurcan
02-08-2014, 12:04
2000 model

Ozan Özer
02-08-2014, 15:25
Eski bir Alman aracı ise kondisyonuna bakar alırım.Km yada yaşa takılmam..
Ki buna örnek 2001 model E39 5.30ia aldım,150km'de.Çoğu araca taş çıkartır.Sorunu çıkarsa da canı sağolsun.

barakuda26
02-08-2014, 18:26
piyasa öyle bi duruma geldiki kilometresi çekiktir muhtemelen diye, çekilmemiştir düşüncesiyle yüksek kilometreli araçlar (tabi onlarında çekik olma şansı var) cazip gelmeye başladı şahsen bana en azından adam doğrusunu yazmış diyorum.

metehancihangir
02-08-2014, 18:39
Km ve yaş takıntım kesinlikle yoktur boya değişende benim için önem taşımaz önemli olan arabanın nasıl kullanıldığıdır 5 yaşında 300 k km deki servis bakımlı bi arabayı gözüm kapalı alırım çamurluğu değişmiş yada kapısı boyanmış arabayı alırım şaseler işlem görmemiş olsun araba yere düz basıp düz gitsin gerisi teferruattır benim için. Kazadan sonra çok güzel toplanmış bi Honda yı da hoşuma giderse alabilirim maksat içimdeki honda hevesini almam 3 4 k zarar etmek zorunda gitmez

cgnozdmr
02-08-2014, 20:01
Kesinlikle markasına göre değişir bazı modeller şarap gibi yıllandıkça güzel bkz. W123 :)

darkmoon
02-08-2014, 20:28
hiç yaş takıntım yoktur araç teknoojik donanım olarak güncelliğini koruyorsa ve hatlarıda genel itibariyle güncelliğini koruyorsa yani görsel olarakta hala göze hoş geliyorsa yolda takmam kafaya..

sıfır bomboş c segmenti yada b segmenti bir araç alıcağıma aynı paraya 7-8 yaşında full dolu D segmenti yada E segmenti araç alırım benim fikrim..

hiç olmassa adam gibi c yada b segmenti araçlardan daha dolu daha donanımlı 7-8 yaşındada olsa daha yüksek teknolojili güvenlikli bir araca binmiş sürmüş olurum yanında gelen prestijide cabası..

Fatih
03-08-2014, 17:48
Kilometre takıntımı 200bin'deki Audi A4'ü alarak ve kullanarak attım.
Yıl takıntımı da 2002 model Ep3'ü alarak attım.

Bu takıntılardan kurtulduktan sonra piyasa benim için cennete dönüştü,
çok fazla fiyat/performansı ilk sıralarda araç seçeneği var önümde...

Toplum olarak maalesefki ön yargılı bir milletiz.
Bu araçlarda büyük bir sorun yaşamadınız galiba?
Teşekkürler.

km leri cogu aracın dusuruyolar dizel az yakan arabaların az km lerde olacagına pek inanmiyorum:) yası km si dısında az el degistiren araba tercihim olur sonra km si.
Teşekkürler.

Ruhu ruhuma uyduktan sonra askin yasi yoktur :D
:D

kişisel tercih dedim ya ben ona sen baskasına vermezsin :)
ayrıca sorabilirsinde tü kaka demedim tabiki ama yıldızımız barışmadı kendileriyle, 2-3 sene kadar kullandım 2003 model full civic es7 oluyor heralde . yada son accordun tipi cok güzel gayet albenili duruyor ama bana uzak olsun :D
Tamam sorayım arıza olarak mı başını ağrıttı- ki bu hondalarda pek görülen olay değildir- yoksa yol tutuş. konfor olarak mı beklediğin olmadı?
Teşekkürler.

Kullandığım araçların modelleri sırasıyla: 1995 1997 1999 2000 2004 1999 2005

Ben eskiciyim biraz :D Kafamda belli başlı marka ve model vardır. Onların sıfırlarına ya da yeni modellerine gücüm yetmediği için eski modellerini kullanıyorum.

Ama imkanım olsa mesela 1999 forester turbo, 2000 Impreza GT, 2005 Megane RS yerine sıfırlarını kullanmayı tercih ederim.

Örnek olarak 1-2 yaşında ama hoşlanmadığım bir araba yerine daha yaşlı ve daha çok benim tarzımı yansıtan araçlar kullanmayı tercih ederim.
Teşekkürler.

Km takintim var yas takintim yok. Ama ikisininde optimumunu bulmak zor. Km takintisi onceki kullananlara guven duyamamamdan kaynaklaniyor. Mesela babamdan 300k da araba alirim ama kullanim tarzini sevmedigim birinden 100k da almam. Yasi ne olursa olsun.
Kesinlikle 300k ulaşmış ilk sahibinden yada çok iyi durumda olan araç bulmak çoook zor.
Teşekkürler.

Fatih
03-08-2014, 17:54
Ben aracın ne yaşına bakmam temiz olsun yeter geçen aylarda 97 vti mı sattım 91 model 53.000 km de ef civic aldım yeter ki aracın sağlam kazası olmasın model takıntım yok
Teşekkürler.

Km ve yaş takıntımız pek yok.2013 yılında 2003 e46 318i 120 bin km de aldık ve 10 yıllık bir araçtı.Genel olarak memnunduk ufak tefek sorunları çıkmaya başlamıştı.Far beyninde sorun çıktı , direklerdeki döşemelerde sarkma , cam açma tuşlarında gevşeklik gibi sorunlar vermişti.Bunlar kronik problemleri çoğu e46'da var.200 bin kmde sattık.Satmaya yakın yağ yakma problemi başlamıştı.E60 almasaydık yaptırıp binecektik.Sanayi'de tandıklarımız olduğu için çıkan sorunlar bizi uğraştırmadı ama sanayi çevresi olmayan e46'sı olan tanıdıklarımı biraz üzdü.
Anlaşılan ekonomik ömür 200k civarı ondan sonra illaki masraf gerekiyor.
Teşekkürler.

yaş takıntım yoktur aracın düzgün olması yaşdan ziyade kullanılışa bağlı ama yaşdan dolayı oluşabilecek sıkıntıları hesaba katmak gerekebilir. O yüzden 15 yaş üzeri bir araç alacaksam varolan bütçeyi ekstra masraflar için düzenlerim.

Yaşdan ziyade model yılı ve renk takıntım vardır sadece. Genelde o marka ve modelin o kasada üretildiği son yıl tercihim olur çünkü en yeni opsiyonları ve gerekli makyaj düzenlemeyi yapmış oluyorlar.Renk için ise beyaz renge alerjim var sıfır alırsam hayatta beyaz araba almam öteki türlü ise mümkün mertebe başka renkli araca bakar ya da boyatır-kaplatırım.
Aynen belli bir yaşın üzerindeyse illaki masraf oluyor.
Teşekkürler.

kaporta ve motor diri olsun yeter yaşa pek bakmam :D
Teşekkürler.

bende de yıl takıntısı var... nezaman araç alıcak olsam 90 lı model yıllarına kayıp absürt araçlara bakarken buluyorum kendimi... mesela 2011 megane alacağıma aynı paraya E38 7 serisi bmw ye binsen jason statham gibi mükemmel olurdu ...
Teşekkürler.

Yaş takıntım şöyle yok istediğim tarza göre mesela zevk alıcağım araç istiyosam eski araçlardan zevk alıyorum uğraşmaktan falan onun için eski araçlara bakıyorum ama gündelik hayatta kullanmak içinde 2000 üstü abs li araçlara bakıyorum.
Teşekkürler.

Eski bir Alman aracı ise kondisyonuna bakar alırım.Km yada yaşa takılmam..
Ki buna örnek 2001 model E39 5.30ia aldım,150km'de.Çoğu araca taş çıkartır.Sorunu çıkarsa da canı sağolsun.
İşte bunu söyleyebilmek önemli ve bütçe ayırabilmek.
Teşekkürler.

piyasa öyle bi duruma geldiki kilometresi çekiktir muhtemelen diye, çekilmemiştir düşüncesiyle yüksek kilometreli araçlar (tabi onlarında çekik olma şansı var) cazip gelmeye başladı şahsen bana en azından adam doğrusunu yazmış diyorum.
Aynısı banada oluyor.
Özellikle 15 yaşındaki araçlara 100k yazıyorlar insan ona değilde 250kya inanıyor.
Teşekkürler.

Km ve yaş takıntım kesinlikle yoktur boya değişende benim için önem taşımaz önemli olan arabanın nasıl kullanıldığıdır 5 yaşında 300 k km deki servis bakımlı bi arabayı gözüm kapalı alırım çamurluğu değişmiş yada kapısı boyanmış arabayı alırım şaseler işlem görmemiş olsun araba yere düz basıp düz gitsin gerisi teferruattır benim için. Kazadan sonra çok güzel toplanmış bi Honda yı da hoşuma giderse alabilirim maksat içimdeki honda hevesini almam 3 4 k zarar etmek zorunda gitmez
Teşekkürler.

Kesinlikle markasına göre değişir bazı modeller şarap gibi yıllandıkça güzel bkz. W123 :)
Teşekkürler.

hiç yaş takıntım yoktur araç teknoojik donanım olarak güncelliğini koruyorsa ve hatlarıda genel itibariyle güncelliğini koruyorsa yani görsel olarakta hala göze hoş geliyorsa yolda takmam kafaya..

sıfır bomboş c segmenti yada b segmenti bir araç alıcağıma aynı paraya 7-8 yaşında full dolu D segmenti yada E segmenti araç alırım benim fikrim..

hiç olmassa adam gibi c yada b segmenti araçlardan daha dolu daha donanımlı 7-8 yaşındada olsa daha yüksek teknolojili güvenlikli bir araca binmiş sürmüş olurum yanında gelen prestijide cabası..
Hocam doğru söylüyorsunda masraf olayına ne diyorsun?
Bu D yada E segmenti araçlar büyük masraflar açmadı mı?
Yoksa milletin abartması mı?
Yada onlarda işin tuzu biberi mi diyorsun?
Teşekkürler.

Yiğit G.
03-08-2014, 18:02
ne yaş takıntısı yahu , imkanım olsa 1994 model üstüne binmem asla...

RSBurak
03-08-2014, 18:30
bende yaş takıntısı yok 10-15 yaşlarında lüks markaların araçlarını her zaman 0 tenekelere tercih ederim hem kaza yapma riski düşük hem daha sağlam oluyorlar varsın sanayide biraz uğraştırsın canımdan değerli değil ya en güzeli o lüks markaların 0 larını almak ama imkan meselesi tabikide :)

emrahatilla
03-08-2014, 18:38
Mercedes bmw gibi araçlarda yaşa bakmam bende düzgün kullanılmış bakımlı ise yaşa takılmadan alabilirsin bu arabaları hele mercedeste 94 modelinde bile bugün bir çok sıfır arabada olmayan bir sürü teknik özellik ve konfor var

emrekuzdere
03-08-2014, 19:02
2 yıl (2012-2014) 93'model Accord kullandım. Orjinal 109.000 km'de iken aldım. Trafikte ki bir çok 4-5 yaşında ki araçtan daha diriydi. Dilinden anlayan usta bulamadığım için sattım, birde para geçti elime model yenilemek için oldu.

K0213
03-08-2014, 20:33
Araba dediğin 40 yaş ve civarı olacak en az :D

KM, değişen, motor durumu, yürüyeni, elektrik tesisatı vs. hiç önemli değil yeter ki tek kapı, makbul bir motoru olsun ve tekrar trafiğe çıkması için bir ruhsatı olsun ;)

bektas_talay
03-08-2014, 20:37
2011 model polo gti dan 2002 e46 330d ye geçtim yukardada söylenmiş ufak tefek yaştan ötürü benimde tavanın düşme problemi var ve komple boyatıyorum keyfe keder eski focusuda boyatmıştım ama şuan daha fazla keyif alıyorum :) bunu satarsamda e60 530d alıcam

bilalMW
03-08-2014, 20:37
W210 W140 ve W220 kasada km takıntım eğer bakımları zamanında yapılmışsa olmaz. :)

Berkan
03-08-2014, 22:46
Bu araçlarda büyük bir sorun yaşamadınız galiba?
Teşekkürler.


Tamam sorayım arıza olarak mı başını ağrıttı- ki bu hondalarda pek görülen olay değildir- yoksa yol tutuş. konfor olarak mı beklediğin olmadı?
Teşekkürler.



tertemiz olmasına rağmen. Hepsi

Volkann
03-08-2014, 22:54
çok eski olmadığı sürece benim için model pek önemli değil.

HondatugraL
03-08-2014, 23:49
senin ruh ITR, araban CRX :D :D

Hakaret sayarım gönlümde arabamda crx :D

darkmoon
04-08-2014, 04:34
Hocam doğru söylüyorsunda masraf olayına ne diyorsun?
Bu D yada E segmenti araçlar büyük masraflar açmadı mı?
Yoksa milletin abartması mı?
Yada onlarda işin tuzu biberi mi diyorsun?
Teşekkürler.

Benim aldığım hiç bir D yada E segmenti araç başıma büyük masraf açmadı.. elimden geldiğince iyi kontrol ettirip alırım.. özellikle aldığım aracın kronik yada belli periyodlarda değişmesi gereken parçaları varsa değişmişmi diye almadan önce onlara baktırırım...

masraflarıda sıkıntılarıda normal fiyatlara hallediyorsun neticede 6-7 yaşında yada üstü aracı resmi servise götürmüyorsun ustanda varsa tamir edilebilicek parçalar tamir edilir bir işçilik parasına bakar.. çok pahalı değişicek parça varsa bir şekilde ucuza temiz çıkmasıda bulunur muadilide bulunur ... bugün sıfır yerli üretilen araçlar sıkıntı çıkartsa çokmu ucuzki o araçların masraflarından çokda pahalı değil ...

Orhan
04-08-2014, 06:48
Km takıntısı olanın kandırılma olasılığı çok yüksek ;)

SekoLive
04-08-2014, 07:23
bende yaş takıntısı km takıntısı yokdu.

tek takıntım tavanda işlem olmasın arka çamurluklar değişmiş olmasındı.

laguna aldım 99 model. 210bindeydi. 251 binde sattım

ibiza aldım 117bindeydi en düşük km, model olarak en yeni ve en çok inceleterek baktırarark işin ehlinden onay alarak aldıgım arabamdı arabanın bakımlarını eksiksiz yaptırdım tatile gittim geldim 120binde 70-80kmh ile giderken motor kırıldı paramparça olacak sekilde.

alt blok lazmdı riske giremedm başıma ilkkez geldiğinden sıfır sandık motor aldık.

bu saatten sonra araba değişirsem takıntım muhtemelen olacak başıma gelen şanssızlık beni daha da fazla incelemeye ve mümkünse tanıdık bildikden araba almaya iticek :)

Kadyr
04-08-2014, 07:45
gecmıs olsun serkan neyden dolayı kırıldı acaba motor? zaten alıp 3 bın sorunsuz bınılmıs sanırım

SekoLive
04-08-2014, 07:50
gecmıs olsun serkan neyden dolayı kırıldı acaba motor? zaten alıp 3 bın sorunsuz bınılmıs sanırım
saolasn

işin aslı net olarak tespit edemedik cunki araba sağlıklıydı sıkıntısızdı.

sandık motoru koydugumuzda mazot pompasında rodaja cıktgımzda bozukluk farkettk ama olaydan öncemi oldu sonramı oldu net bişey diyemedik...

Fatih
04-08-2014, 08:34
ne yaş takıntısı yahu , imkanım olsa 1994 model üstüne binmem asla...
Hocam imkan derken?
Teşekkürler.

bende yaş takıntısı yok 10-15 yaşlarında lüks markaların araçlarını her zaman 0 tenekelere tercih ederim hem kaza yapma riski düşük hem daha sağlam oluyorlar varsın sanayide biraz uğraştırsın canımdan değerli değil ya en güzeli o lüks markaların 0 larını almak ama imkan meselesi tabikide :)
Teşekkürler.

Mercedes bmw gibi araçlarda yaşa bakmam bende düzgün kullanılmış bakımlı ise yaşa takılmadan alabilirsin bu arabaları hele mercedeste 94 modelinde bile bugün bir çok sıfır arabada olmayan bir sürü teknik özellik ve konfor var
Teşekkürler.

2 yıl (2012-2014) 93'model Accord kullandım. Orjinal 109.000 km'de iken aldım. Trafikte ki bir çok 4-5 yaşında ki araçtan daha diriydi. Dilinden anlayan usta bulamadığım için sattım, birde para geçti elime model yenilemek için oldu.
Teşekkürler.

Araba dediğin 40 yaş ve civarı olacak en az :D

KM, değişen, motor durumu, yürüyeni, elektrik tesisatı vs. hiç önemli değil yeter ki tek kapı, makbul bir motoru olsun ve tekrar trafiğe çıkması için bir ruhsatı olsun ;)
Teşekkürler.

2011 model polo gti dan 2002 e46 330d ye geçtim yukardada söylenmiş ufak tefek yaştan ötürü benimde tavanın düşme problemi var ve komple boyatıyorum keyfe keder eski focusuda boyatmıştım ama şuan daha fazla keyif alıyorum :) bunu satarsamda e60 530d alıcam
Teşekkürler.

W210 W140 ve W220 kasada km takıntım eğer bakımları zamanında yapılmışsa olmaz. :)
Teşekkürler.

tertemiz olmasına rağmen. Hepsi
Anladım.
Teşekkürler.

çok eski olmadığı sürece benim için model pek önemli değil.
Teşekkürler.

Benim aldığım hiç bir D yada E segmenti araç başıma büyük masraf açmadı.. elimden geldiğince iyi kontrol ettirip alırım.. özellikle aldığım aracın kronik yada belli periyodlarda değişmesi gereken parçaları varsa değişmişmi diye almadan önce onlara baktırırım...

masraflarıda sıkıntılarıda normal fiyatlara hallediyorsun neticede 6-7 yaşında yada üstü aracı resmi servise götürmüyorsun ustanda varsa tamir edilebilicek parçalar tamir edilir bir işçilik parasına bakar.. çok pahalı değişicek parça varsa bir şekilde ucuza temiz çıkmasıda bulunur muadilide bulunur ... bugün sıfır yerli üretilen araçlar sıkıntı çıkartsa çokmu ucuzki o araçların masraflarından çokda pahalı değil ...
Sağolasın hocam.

Km takıntısı olanın kandırılma olasılığı çok yüksek ;)
Teşekkürler.

bende yaş takıntısı km takıntısı yokdu.

tek takıntım tavanda işlem olmasın arka çamurluklar değişmiş olmasındı.

laguna aldım 99 model. 210bindeydi. 251 binde sattım

ibiza aldım 117bindeydi en düşük km, model olarak en yeni ve en çok inceleterek baktırarark işin ehlinden onay alarak aldıgım arabamdı arabanın bakımlarını eksiksiz yaptırdım tatile gittim geldim 120binde 70-80kmh ile giderken motor kırıldı paramparça olacak sekilde.

alt blok lazmdı riske giremedm başıma ilkkez geldiğinden sıfır sandık motor aldık.

bu saatten sonra araba değişirsem takıntım muhtemelen olacak başıma gelen şanssızlık beni daha da fazla incelemeye ve mümkünse tanıdık bildikden araba almaya iticek :)

Öncelikle geçmiş olsun.
Laguna da bir problem olmadı galiba?

İbiza da şansızlık olmuş olabilir.
İşte 2.elin hep bu riski var. Senden önceki sahibin nasıl kullandığını bilmiyorsun.
En iyisi imkan olursa tanıdık, bildik araç almak.

Yiğit G.
04-08-2014, 09:23
Hocam imkan derken?


para+zaman... Eski araba herzaman para+zamanını alır.

Fatih
04-08-2014, 09:29
para+zaman... Eski araba herzaman para+zamanını alır.

Hah işte hocam bende bunu merak ediyordum.
Çünkü gözlemlerim, tecrübelerim bunu gösteriyor.
ben km yapmamış eski bir araç buldum öyle kurtuldum masraftan ama hala rolanti dengesizliği gibi sorunlar var ufak tefek.
Önceden temiz olmayanlar ok uğraştırdı beni.

Sağolasın açıklama için.

HaKo
04-08-2014, 10:03
Türkiye de otomobilde yaş takıntısı kesinlikle yok , bizim millet bir boyaya bir de Kilometreye takık.

Şöyle ki , 2010 model 150 bin i geçmiş arabanın suratına bakılmazken , adam gidip 3-4 yaş daha yaşlı 60-70 bin KM deki aracı tercih ediyor ki bence çok mantıksız.

Zaten bu takıntıyı 2. el ilanlarına bakarak çok net çözebilirsiniz. 10-15 yaşında arabalar hep 110 binde 150 bin de 190 binde , alayı sünnetli sağlam oynanmış araçlar. sanırsın ki TR de yol yok , yüz ölçümü hollanda kadar kimse yol yapamıyor. Göz göre göre de bu arabalar alınıyor ama yine.

Tunacan
04-08-2014, 10:18
2011 Scirocco dan inip, boyasız, 144k da 2003 model cherokee ye geçiş yaptım. İyi ki de yapmışım.

İlk başta 8 yıl eski araca binilir mi diye düşündüm. Ancak 2003 model aracın kondisyonunu, özelliklerini görünce bu soru kafamdan silindi. Memnunum.

Araç hak ediyorsa yıl farketmez bence...

rebeloghy
04-08-2014, 12:47
2011 Scirocco dan inip, boyasız, 144k da 2003 model cherokee ye geçiş yaptım. İyi ki de yapmışım.

İlk başta 8 yıl eski araca binilir mi diye düşündüm. Ancak 2003 model aracın kondisyonunu, özelliklerini görünce bu soru kafamdan silindi. Memnunum.

Araç hak ediyorsa yıl farketmez bence...

Aynen öyle diyorum işte. Araç hakediyorsa , durum varsa , alınır elbette.

Sıfır clio parasına c200 var , şartları uyan için neden olmasın durumu var.

Ben 75-80 lira verip C sınıfı araç almam. 25 liraya günlük , kalanın 50 sine güzel bir araç alır amacıma göre cabrio olur , hızlı olur , konforlu bi mercedes olur..
Bunun parolası da aylık gelirden geçiyor biraz. Aynı şeyi söylediğim arkadaşım evine 4 bin lira giriyorken o 2. ve sınıflı aracın masrafı kaskosu vergisi vs yi göze alamadığı için yanaşmadı.

Ancak durumum yettiği gün 100 - 140 lira civarına tek sıfır araç almak yerine bir günlük dizel bir CL500 alırım.

Maddi durum ve arabaya bakış ana etkenler. CL500 için üff park yeri bulunmaz ona , aman nasıl vergisi vardır , ayyy ne yakar o be diye tepki veriyorsanız zaten hiç bu yola girilmez :)

darkmoon
04-08-2014, 13:12
yaşı olan aracında alırken bir ayarı olmalı zaten sıfırken bile malzeme kalitesi yerlerde olan sıfırken bile incik boncuk sorunlar çıkartıp garantiden halledilen sıfırken bile işçilikden dolayı güven hissi vermiyen trimlerinden yürüyeninden sıfırken bile garç gurç sesler gelen araçların gidipde yaşı geçmişini almakta eline saatli bombayı alıp ne zaman patlıycak acaba demeye benziyor..

Fatih
04-08-2014, 13:15
Türkiye de otomobilde yaş takıntısı kesinlikle yok , bizim millet bir boyaya bir de Kilometreye takık.

Şöyle ki , 2010 model 150 bin i geçmiş arabanın suratına bakılmazken , adam gidip 3-4 yaş daha yaşlı 60-70 bin KM deki aracı tercih ediyor ki bence çok mantıksız.

Zaten bu takıntıyı 2. el ilanlarına bakarak çok net çözebilirsiniz. 10-15 yaşında arabalar hep 110 binde 150 bin de 190 binde , alayı sünnetli sağlam oynanmış araçlar. sanırsın ki TR de yol yok , yüz ölçümü hollanda kadar kimse yol yapamıyor. Göz göre göre de bu arabalar alınıyor ama yine.
Yani sizde yaş daha önemli diyorsunuz.
Teşekkürler.

2011 Scirocco dan inip, boyasız, 144k da 2003 model cherokee ye geçiş yaptım. İyi ki de yapmışım.

İlk başta 8 yıl eski araca binilir mi diye düşündüm. Ancak 2003 model aracın kondisyonunu, özelliklerini görünce bu soru kafamdan silindi. Memnunum.

Araç hak ediyorsa yıl farketmez bence...
Teşekkürler.

Aynen öyle diyorum işte. Araç hakediyorsa , durum varsa , alınır elbette.

Sıfır clio parasına c200 var , şartları uyan için neden olmasın durumu var.

Ben 75-80 lira verip C sınıfı araç almam. 25 liraya günlük , kalanın 50 sine güzel bir araç alır amacıma göre cabrio olur , hızlı olur , konforlu bi mercedes olur..
Bunun parolası da aylık gelirden geçiyor biraz. Aynı şeyi söylediğim arkadaşım evine 4 bin lira giriyorken o 2. ve sınıflı aracın masrafı kaskosu vergisi vs yi göze alamadığı için yanaşmadı.

Ancak durumum yettiği gün 100 - 140 lira civarına tek sıfır araç almak yerine bir günlük dizel bir CL500 alırım.

Maddi durum ve arabaya bakış ana etkenler. CL500 için üff park yeri bulunmaz ona , aman nasıl vergisi vardır , ayyy ne yakar o be diye tepki veriyorsanız zaten hiç bu yola girilmez :)
Kardeşim yaşına göre mantıklı açıklamalar yapıyorsun bravo gerçekten.:icon_tup:
Bende biraz senin gibi düşünüyorum 80 liraya tek araç değilde; şöyle 15-20 liraya uğraşmalık hafta sonu gazlamalık küçük bir araç. kalanına ise günlük az yakan.
Maddi durum illaki az yakan kelimesini sokuyor araya:D
İş yie dölü dolaşıp yorgana geldi. Ayakları ötmesi önemli:)
Teşekkürler.

Fatih
04-08-2014, 13:16
yaşı olan aracında alırken bir ayarı olmalı zaten sıfırken bile malzeme kalitesi yerlerde olan sıfırken bile incik boncuk sorunlar çıkartıp garantiden halledilen sıfırken bile işçilikden dolayı güven hissi vermiyen trimlerinden yürüyeninden sıfırken bile garç gurç sesler gelen araçların gidipde yaşı geçmişini almakta eline saatli bombayı alıp ne zaman patlıycak acaba demeye benziyor..

Kalite=Garanti

CTG
04-08-2014, 13:49
yeni her zaman iyidir ama 99-2005 dönemi çok hoşuma gidiyor, kmsi astronomik değilse bakımları yapılmışsa temizse alırım

darkmoon
04-08-2014, 13:58
yeni her zaman iyidir ama 99-2005 dönemi çok hoşuma gidiyor, kmsi astronomik değilse bakımları yapılmışsa temizse alırım

sıfır bomboş trendline bir jetta mı aynı fiyatlara 5.20i E60 kasa dolu bakımlı temiz kazasız belasız bmw mi iyidir .. bence bmw her şekil iyidir. yeni her zaman yeni iyi olucak diye bir kaide yok..

bunu hayatın her alanına yayabiliriz çinmalı adı sanı bilinmeyen sıfır lcd tv mi iyidir yoksa aynı fiyatlara ikinci el temiz kullanılmış samsung yada Lg smart lcd v.b mi iyidir..

Fatih
04-08-2014, 14:10
sıfır bomboş trendline bir jetta mı aynı fiyatlara 5.20i E60 kasa dolu bakımlı temiz kazasız belasız bmw mi iyidir .. bence bmw her şekil iyidir. yeni her zaman yeni iyi olucak diye bir kaide yok..

bunu hayatın her alanına yayabiliriz çinmalı adı sanı bilinmeyen sıfır lcd tv mi iyidir yoksa aynı fiyatlara ikinci el temiz kullanılmış samsung yada Lg smart lcd v.b mi iyidir..

Hocam bu "yeni yenidir" kelimesi yeni her zaman daha iyi daha kaliteli olacak şekilde değilde "daha az baş ağrıtacak" anlamından kullanılıyor.
Kalite iyi hoştur ama eski kaliteyi yürütecek bütçe gerekiyor.

Shadow_Dancer
04-08-2014, 18:34
10 küsür yaşında bilimum tecavüzlere maruz kalmış ne idügü belirsiz arabaya binmektense, bayiiden sıfır aldıgım az donanımlı arabayı tercih ederim..

Fatih
04-08-2014, 21:48
10 küsür yaşında bilimum tecavüzlere maruz kalmış ne idügü belirsiz arabaya binmektense, bayiiden sıfır aldıgım az donanımlı arabayı tercih ederim..

Fakat bildik araba olunca iş değişir demi hocam?

Maddi durumu iyi bu işlerle uğraşan bir abim biraz şansızlıkta yaşamıştı.
Cherokee şanzan indirmişti 5 bin fatura, daha sonra 7.35 almıştı galiba tam hatırlamıyorum. O da motor indirmiştin12 bin lira fatura.
Bana söylediği boşver bu işleri plastik arabaya binip paran cebinde kalsın daha iyi demişti.
Teşekkürler.

Mutu
04-08-2014, 22:35
Bugün w114 250cE gördüm. Km ve yaş takıntıma rağmen çok ciddi hayran kaldım.

http://photos.ecarlist.com/2j/vs/ye/FZ/NW/16/82/zF/s2/pO/sA_800.jpg

Ay canını yerim. :D

Fatih
05-08-2014, 10:18
Bugün w114 250cE gördüm. Km ve yaş takıntıma rağmen çok ciddi hayran kaldım.

http://photos.ecarlist.com/2j/vs/ye/FZ/NW/16/82/zF/s2/pO/sA_800.jpg

Ay canını yerim. :D

:D
Teşekkürler.

Burhan
05-08-2014, 20:44
Temiz derli topluysa ve parçaları hala kolaylıkla bulunuyosa cokta önemsemem