Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane rs turbo timer
emretektas
17-08-2014, 16:24
Merhaba megane rs için turbo timer uygulanabilirmi
Kart sisteminden dolayi malesef mumkun degil.
Cliosportve
17-08-2014, 17:42
turbo timera gerek yok
zaten arac stop ettikten sonra belli bir sure suyu dolandırmaya devam ediyor
turboyu sogukmak için
akunun yanında o ıs için konmus ufak bir pompası mevcut
emretektas
17-08-2014, 18:35
turbo timera gerek yok
zaten arac stop ettikten sonra belli bir sure suyu dolandırmaya devam ediyor
turboyu sogukmak için
akunun yanında o ıs için konmus ufak bir pompası mevcut
Bilmiyordum tesekkur ettim
turbo timera gerek yok
zaten arac stop ettikten sonra belli bir sure suyu dolandırmaya devam ediyor
turboyu sogukmak için
akunun yanında o ıs için konmus ufak bir pompası mevcut
İyi de amaç turbonun soğuması değil ki? Turbo yüksek RPMlerle dönerken bir anda yağlamanın kesilmemesi, turbonun pallerinin milinin normal turbo rölanti devrinde dönmesini bekledikten sonra yağlamanın kesilmesi. Tabi ki soğumasının faydası var, ama yine de o iş için yeterli değil. Su soğutmalı turbo bir çok araçta var, linea t-jet mesela. Megane RS mesela. Bunlar kapatırken turboyu beklememek için değil, turbo aşırı basınç altında kalınca, örneğin sürekli 200 ile gidilince uzun süre, aşırı ısınmasın diye var.
Cliosportve
17-08-2014, 19:12
megane rs te belirttigim gibi gerek yok
o pompa tamda o iş için var
kontagı kapadınmı sak diye duruyor zaten turbo pervanesi gözümüzle gorduk
duran mili yaglasan nolcak yaglamasan nolcak
asırı yüklü olmadıkca zaten cogu arabadada turbo timer bence gereksiz
nedenine gelirsek artık cogu arabada start stop var
atıyorum trafiktesiniz onunuz acılıyor gazladınız ilerde ısıklar geldi durdunuz pat diye kapadı araba 1 saniye bile beklemeden
istanbulda dolanan bir araba sizce bunu gunde kac defa yapar
kelalper
17-08-2014, 19:33
İyi de amaç turbonun soğuması değil ki? Turbo yüksek RPMlerle dönerken bir anda yağlamanın kesilmemesi, turbonun pallerinin milinin normal turbo rölanti devrinde dönmesini bekledikten sonra yağlamanın kesilmesi. Tabi ki soğumasının faydası var, ama yine de o iş için yeterli değil. Su soğutmalı turbo bir çok araçta var, linea t-jet mesela. Megane RS mesela. Bunlar kapatırken turboyu beklememek için değil, turbo aşırı basınç altında kalınca, örneğin sürekli 200 ile gidilince uzun süre, aşırı ısınmasın diye var.
tamam haklısın ama megane a zaten takabilme durumun yok kontak sistemi elektronik olduğu için. Ya da harbi çok iyi bi elektrikçi olucak röle turbotimer a göre çalışacak. Ben gazladığım zaman duruyosam stop etmiyordum. Bi de gerçekten istanbulda ihtiyacın yok. Pistte değilsin evine yaklaştığın zaman ışıklar vs yüzünden zaten turbo spool olacak kadar basamıyorsun. Park ederken vs turbo zaten rölanti hızına senkronize oluyor. Turbo timerın çalıştığı 30 saniye. Düşündüğün zaman gerek olmadığını anlıyorsun pist te kullanmıyorsan.
tamam haklısın ama megane a zaten takabilme durumun yok kontak sistemi elektronik olduğu için. Ya da harbi çok iyi bi elektrikçi olucak röle turbotimer a göre çalışacak. Ben gazladığım zaman duruyosam stop etmiyordum. Bi de gerçekten istanbulda ihtiyacın yok. Pistte değilsin evine yaklaştığın zaman ışıklar vs yüzünden zaten turbo spool olacak kadar basamıyorsun. Park ederken vs turbo zaten rölanti hızına senkronize oluyor. Turbo timerın çalıştığı 30 saniye. Düşündüğün zaman gerek olmadığını anlıyorsun pist te kullanmıyorsan.
Doğru, park ederken bile anca çevrilen 1500 rpm zaten. 30 saniye yeterli süre, ama ben ne olur ne olmaz diye dizel arabamda bile bekliyorum bi 30 saniye. Megane'a takılamıyormuş onu da buradan öğrendim doğrudur, megane2'im vardı ama 1.6 idi, kart olayı o zamanlar çok eğlenceliydi, tabi hiç böyle bişey düşünmemiştik doğal olarak. O halde 2.0 T lagunalara, volvo ve mercedes audi grubuna da takılamıyor. Onların da kontak slotlu. Çözülmesi lazım aslında...
megane rs te belirttigim gibi gerek yok
o pompa tamda o iş için var
kontagı kapadınmı sak diye duruyor zaten turbo pervanesi gözümüzle gorduk
duran mili yaglasan nolcak yaglamasan nolcak
asırı yüklü olmadıkca zaten cogu arabadada turbo timer bence gereksiz
nedenine gelirsek artık cogu arabada start stop var
atıyorum trafiktesiniz onunuz acılıyor gazladınız ilerde ısıklar geldi durdunuz pat diye kapadı araba 1 saniye bile beklemeden
istanbulda dolanan bir araba sizce bunu gunde kac defa yapar
Start stopta olay şu, biz 118iM aldığımızda çok araştırdık. Olay şöyle gerçekleşiyor, elektrikli bir yağ pompası var ayrıca. Silecek su pompası gibi düşünün. Start stop devredeyken araç kendisi stop ediyor, siz kontak kapatmıyorsunuz butona basıp. O yüzden start stop olan araçların kontak açık olduğu müddetçe bir yağlama sıkıntısı olmuyor. Ama park ederken eşek gibi bekliyoruz, çünkü kontak kapatıp anahtar diyeyim, o zımbırtıyı da götürüyoruz(buton muton yok keyless var). Panameralarda da böyle, zaten çok benzer bir sistem. Başka incelemedim ama mantıklı olan bu, böyledir herhalde.
150-200 le gelip zınk diye parketmedikten sonra gereksiz.Park manevrası sırasında zaten yavaşlıyor turbo,üstüne 10-15 sn bekleyip kapatmak yeterli.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.