PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kısaltılmış amörtisörü orjinal yaya takmak



gemsazr9
23-08-2014, 19:11
Arkadaşlar elimde namstain tarafından 2-3 cm kısaltılmış sertleştirilmîş amörtisörler var .spor yay takmak istemiyorum . Altı vuruyor bunları orjinal yaya takıp kullanabîlirmîyim . Ara yine düşük olmaz diye düşünüyorum .

gemsazr9
25-08-2014, 19:04
soruyu anladınız mı?

STP
25-08-2014, 19:09
Orjinal yay orjinal amortisore uygun sekilde yapildigi icin sen 3 cm kisaltilmisa takarsan yay baklalalari birbiri ustune binip hem ses hem rezonans yapar ayrica yol tutusta garip tepkiler gelebilir

oğuz
25-08-2014, 19:21
baknız;rezonans
http://tr.wikipedia.org/wiki/Rezonans_(fizik)

gemsazr9
25-08-2014, 19:56
PEKİ sadece kısa amörtisör ile araba alçalır mı ? yay olmadan ?

STP
25-08-2014, 21:49
baknız;rezonans
http://tr.wikipedia.org/wiki/Rezonans_(fizik)

Baktik goremedik hayirdir ?

STP
25-08-2014, 21:50
PEKİ sadece kısa amörtisör ile araba alçalır mı ? yay olmadan ?

Yay olmadan ? İlk sorunda orjinal yayla kisa amortisordu yabi ayni sey

Y.Emre
26-08-2014, 07:46
Görmeden etmeden birşey söylemek çok doğru değil ama sıkıntı olmaz. aracında ekstradan 100 200 kilo yük varmış gibi olur. 3 santimetreyle baklalar birbirine temas edecek duruma gelmez zaten. yinede amortisörü de değiştirmen daha akıllıca olacaktır.

Osman Bahadır
26-08-2014, 07:54
Ben yıllarca extended top hat kullandım. Kısaltılmış amortisörle aynı şeydir. Amerikalılar amortisör kısaltmayı akıl edemediğinden(!) extended top hat kullanıyorlar. Kaput mesafesi müsaitse sen de yapabilirsin kendin. Mili kesmekten daha sağlıklıdır. Hem alçaltır, hem amortisörün dibe vurmasını önler, hem de amortisörün sağlıklı aralıkta çalışmaya devam etmesini sağlar.

http://www.jhpusa.com/store/pc/catalog/gc/gc.tophats2_d.jpg

Kısa amortisör miliyle aracın alçalır kısalttığın kadar. Y.Emre arkadaşın da belirttiği gibi, aracında ekstradan yük varmış gibi tepki verir ve bir miktar sert helezon gibi tepki verir sıkışan helezon. Ancak hareket aralığı daralır. Fazla yükte ve sert darbede vurabilir.

erh
26-08-2014, 12:19
spor helezon takılmıs aracta amortisor mili ust taraftan kısaltılarak amortisorun eskiden oldugu gibi aynı aralıkta calısması saglanabilir. yay takıldıktan sonra yumusayan suspansiyon, bu sekilde eski sertligine ulasır. fotograftaki sistemle aynı mantıkta calısır fakat her araba için boyle bir sistem bulunmadıgından mecburen amortisorleri de kısaltmak koni vs gibi amortisor almadan onceki en iyi secenektir.

Y.Emre
26-08-2014, 13:32
spor helezon takılmıs aracta amortisor mili ust taraftan kısaltılarak amortisorun eskiden oldugu gibi aynı aralıkta calısması saglanabilir. yay takıldıktan sonra yumusayan suspansiyon, bu sekilde eski sertligine ulasır. fotograftaki sistemle aynı mantıkta calısır fakat her araba için boyle bir sistem bulunmadıgından mecburen amortisorleri de kısaltmak koni vs gibi amortisor almadan onceki en iyi secenektir.

Bulunmasına gerek yok. Herhangi biryerde çalışmadım, projelerde stajda edindiğim tecrübeyle, ben bile en fazla 3 4saatte yaparım her araca bulunmuyor dediğin sistemi. Kabaca 2 parça demir birde burç..

emre55
26-08-2014, 13:57
Bu dalgadan bulabilirmiyim kendi aracım için, coilde dipteyken yay boşta duruyor, sanırım böyle birşey koyarsam boşluğu almış bir nebzede sekmeyi önlemiş olabilirim diye düşünüyorum daha önceki tecrübelerime göre :)

Osman Bahadır
26-08-2014, 14:05
Ben kendim yaptım zaten. Hazır almadım. Kestim, araya uygun çapta ve istediğim uzunlukta boru kaynattım.

Google'a "extended top hat" yazıp görsellerde aratın.

opamp
26-08-2014, 14:26
Peki bu parçayı "extended top hat" kullanacağımız zaman custom yapmak istediğimizde, araya ne kadar uzunlukta parça koyacağımızı neye göre hesaplayıp kaynak yapacağız. Örneğin araca takılacak spor yay 3 cm veya çok daha düşüreceğiz.. Araya kaynatılacak parça hep standart uzunlukta olmaz sanırım.. Bunun bir orantısı varmıdır. ?

Y.Emre
26-08-2014, 14:38
Amortisör milini keserken nasıl hesaplıyorsanız bu da aynı şekilde. Aracı kaç cm düşürecekseniz işte.. Zaten belirli kısımlara düz/kontra somun kaynatarak az da olsa tekrar ayar yapma şansınız olur

Osman Bahadır
26-08-2014, 15:03
Peki bu parçayı "extended top hat" kullanacağımız zaman custom yapmak istediğimizde, araya ne kadar uzunlukta parça koyacağımızı neye göre hesaplayıp kaynak yapacağız. Örneğin araca takılacak spor yay 3 cm veya çok daha düşüreceğiz.. Araya kaynatılacak parça hep standart uzunlukta olmaz sanırım.. Bunun bir orantısı varmıdır. ?

Aracın süspansiyon geometrisine bağlı. Amortisörün alt tablaya veya taşıyıcıya bağlantı yeri ne kadar geride ise o kadar misliyle düşürecek, tekerleğe ne kadar yakın ise de o kadar uzattığın mesafeye yakın düşürecektir.

Ancak burada limit kaput mesafesi. Kaputa olan mesafeyi ölçmeden uzatmayın, kaputu delersiniz :)

erh
26-08-2014, 16:00
Bulunmasına gerek yok. Herhangi biryerde çalışmadım, projelerde stajda edindiğim tecrübeyle, ben bile en fazla 3 4saatte yaparım her araca bulunmuyor dediğin sistemi. Kabaca 2 parça demir birde burç..

iyi guzel dedin de kardesim her arabanın amortisor ust takozları aynı yarz değil ki? mesela astra h ı örnek veriyim sana, plastik bir parca tutuyor amortisoru arabanın ustunde.. :) hiçbir vida yok yani.. ancak kalıp işi olması gerekir onun için.. yada kesip ciddi bi kaynak yapılması lazım..

Y.Emre
26-08-2014, 19:02
iyi guzel dedin de kardesim her arabanın amortisor ust takozları aynı yarz değil ki? mesela astra h ı örnek veriyim sana, plastik bir parca tutuyor amortisoru arabanın ustunde.. :) hiçbir vida yok yani.. ancak kalıp işi olması gerekir onun için.. yada kesip ciddi bi kaynak yapılması lazım..


Açıp bakmak gerek, sonuçta her araca her parça/sistem olmuyor. Hali hazırda yapılmış örneği var mı diye baktım bulamadım ama, biraz uğraşla yapılır yinede. Amortisörün üzerine diş açılıp cnc yada tornada da solid şekilde bir takoz yapılır hallolmuş olur..

Torna yerine cnc olur çok çok :D

oğuz
26-08-2014, 19:19
Baktik goremedik hayirdir ?

herkes senin gibi rezonansı bilmiyor linkle bilgilendik,hayır yani

Y.Emre
26-08-2014, 19:32
Birde rezonans vs oluşmaz zaten. Yay oem, ısıtılmamış presslenmemiş fiziği kimyası yerinde üzerinde sadece amortisör boyundan kaynaklanan eksta kuvvet var o da günlük cycle'larda zaten sürekli uygulanıp çekilen büyüklüklerde. Rezonans için herhangi bir sebep yok yani.

Rezonans için ne idüğü belirsiz inşaat demiri cinsinden yay malzemeleri, bilinçsiz tasarım, yada soguk sıcak ılık nemli vs press türleri ısıtma falan gibi bilinçsiz uygulamalar etkili olabilir ancak.

erh
26-08-2014, 21:01
Açıp bakmak gerek, sonuçta her araca her parça/sistem olmuyor. Hali hazırda yapılmış örneği var mı diye baktım bulamadım ama, biraz uğraşla yapılır yinede. Amortisörün üzerine diş açılıp cnc yada tornada da solid şekilde bir takoz yapılır hallolmuş olur..

Torna yerine cnc olur çok çok :D

tabiki istenildikten sonra yapılır elbette.. ama amortisoru kısaltmak daha kolay degilmi be :) sahsen ben yakın zamanda kısaltıcam ugrasamam top strut mountla fln :) :)

Y.Emre
26-08-2014, 22:05
Kolay olmasına kolayda birini orjinaline çevirmek yarım saat-yarım gün birini orjinaline çevirmek mümkün değil.. öyle de bir fark var yani.. :)

alfa75
16-10-2014, 21:46
bu top hat denilen parça kullanılarak torsiyonlu araç alçaltılabilirmi başka bişey yapmadan?düşürülürse de herhangi bi sıkıntı olurmu yol tutuşta