Orijinalini görmek için tıklayınız : FN2 Type-R mı,208 Gti mı?
Sayın arkadaşlar,
Biliyorsunuz ki,FN2 2.el fiyatı ile 208 Gti sıfır fiyatları yakın sayılır.Birini tercih edecek olsak,hangisini seçelim?
Özellikle bakım masrafları ve kullanımı hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum.Genellikle uzun yolda tek başına kullanacağım.Yüklemeyi düşünmüyorum.
Herkese teşekkürler.
ceyhun737
28-09-2014, 16:05
Ben olsam 208 gti tercih ederdim. Tamam fn2 ayrı bir dünya sesi duruşu motoru efsane ancak 208 in donanımlı modelli olması daha az yakıt tüketmesi çok hafif olup yazılımla bile ciddi bir gidişinin olması tercih sebebi olacaktır.
yusuf yılmaz
28-09-2014, 16:19
208 donanimina gore pahali bir otomobil
rebeloghy
28-09-2014, 17:07
208 hafifliği ile gerçekten başarılı bir otomobil. Alınır mı elbette alınır çok güzel araç. Fakat fn2 nin vereceği keyif , yeni nesil turbo motorlardan daha fazla olacaktır diye düşünüyorum. Amaç roll vs olsa evet turbo bir araç almak geliştirilebilirlik açısından makul de olay bu değil demişsiniz. Ben şimdi bir fn2 alın derim. Üretimi olmayan bir model sonuçta ilerde isteyip de bulunamayabilir. Sıkılınca satıp yine yeni nesil küçük hacim turbo araçlara bakabilirsiniz.
208 gti ın yakıt tüketimi fn2 ye göre çok daha düşük olur. fn2 de öyle inanılmaz keyifli bir otomobil değil zaten, bu ikisi arasında 208 tercih edilir.
Fn2 ve Ep3 kullanmış biri olarak açıkca söyleyebilirim ki , Fn2 çok keyifli bir araç değil gidiş olarak fakat konfor ve donanım olsun gayet şık ve güzeldi .. 208 gti sıfır fiyatları hakkında bilgim yok fakat fn2 typer ikinci eli ile aynı paraysa kendi şahsi fikrim tabikide kimsenin hor kullanmadığı , herşeyini kendim bildiğim sıfır 208 gti 'ı tercih ederdim ..
Suleyman
28-09-2014, 17:26
Beklentilerinize 208 gti daha uygun
anket olsa 208 gti acik ara onde giderdi beklentilerinize gire
Neden ibiza cupra veya polo gti yerine 208 gti acaba ?
ceyhun737
28-09-2014, 18:35
208 cupradan üstün bir araç belki de ondandır.
208 cupradan üstün bir araç belki de ondandır.
Nerde ?
Low-Rider
28-09-2014, 19:14
208 donanimina gore pahali bir otomobil
niye otomatik vites yok diye mi?
rebeloghy
28-09-2014, 19:15
niye otomatik vites yok diye mi?
Otomatik vites + XDS :) xds ' nin önemini unutmayalım olmazsa olmaz bir donanım... :)
Neden ibiza cupra veya polo gti yerine 208 gti acaba ?
Birkaç sebebi var.
1-Doğuş Oto'yu sevmiyorum.Yoksa tanıdık arkadaşlarım var.Polo'yu ciddi indirimle alabilirim.
2-Standart versiyonlarından dış görünüş olarak çok farklı değiller.
3-Piyasada çok fazla sayıda varlar.
4-Peugeot'u çok iyi tanıyorum.Parça problemlerini de kolayca çözebilirim.
5-Honda'yı da çok iyi tanıyorum.(Gerçi hep CR-V kullandım ama gene de servis üstünlüğü tartışılmaz.)
Bulut Y.
28-09-2014, 19:27
fn2 alır uzun vade de bolt on yuklerdım ben olsa fhe emme gaz kelebegi flashpro cok keyifli bir arac olacaktır. 208 hakkında bir yorumum yok
Suleyman
28-09-2014, 19:29
Birkaç sebebi var.
1-Doğuş Oto'yu sevmiyorum.Yoksa tanıdık arkadaşlarım var.Polo'yu ciddi indirimle alabilirim.
2-Standart versiyonlarından dış görünüş olarak çok farklı değiller.
3-Piyasada çok fazla sayıda varlar.
4-Peugeot'u çok iyi tanıyorum.Parça problemlerini de kolayca çözebilirim.
5-Honda'yı da çok iyi tanıyorum.(Gerçi hep CR-V kullandım ama gene de servis üstünlüğü tartışılmaz.)
Benim gözümde 2. kısımdaki cümle 208 için de geçerli. 1. cümleye %100 katılıyorum.
Kriterlerimizi eksik yazmışız,biraz daha ekleyeyim.
-Alınacak otomobil 1 sene içinde falan satılmayacak.Bir ömür boyu saklamayı düşünüyorum.(106'nın yanına kardeş olacak yani.)
-Servis ve bakım giderleri uygun olmalı.
-Problemsiz olmalı.Çünkü genelde uzun yolda kullanacağım.
Beklentinize göre 0 km 208gti sizi daha çok mutlu edecek,öyle gözüküyor.
MertSerhanÖ.
28-09-2014, 19:48
Evet is dondu dolandi yine tsi thp ye geldi.:) 208 king.
bence temiz bi fn2 alin.Daha sorunsuz daha keyifli olacaktir.
ceyhun737
28-09-2014, 19:58
Nerde ?
Pardon bi xenon ve dsg vardı:):)
Tsi çift besleme 184 aldı , thp 1.6 motor 270 hp aldı ikiside çok iyi motor ama dsg çok büyük risk. Bence 208 tercih edilesi uzun yol için.birde cupra acaip sert
Pardon bi xenon ve dsg vardı:):)
Nerde derken pistte mi yoksa hızlanma mı onu merak ettim
Çünkü ikisinde de 208den üstün
Ama aracı almak isteyen kişi farklı ve doğuş otoyu sevmediğini belirtmiş(bencede öyle) 208 güzel bi tercih
Tsi çift besleme 184 aldı , thp 1.6 motor 270 hp aldı ikiside çok iyi motor ama dsg çok büyük risk. Bence 208 tercih edilesi uzun yol için.birde cupra acaip sert
tsi çift besleme yaklaşık 8 yıldır kullanılıyo sağlamlığı yüklemeye karşı dayanıklılığı ortada (belki yakın zamanda 200+ yaparlar)
Dsg için birşey diyemiycem
ceyhun737
28-09-2014, 20:38
Hızlanma olarak cupradan daha seri , pist verilerine bakmadım ancak fren mesafesi daha iyi pistte de 208 ile güzel süreler elde edilebilir motorun önü açık sonuçta . Ancak 208 in tipi kötü bence bir fn2 değil.
Hızlanma olarak cupradan daha seri , pist verilerine bakmadım ancak fren mesafesi daha iyi pistte de 208 ile güzel süreler elde edilebilir motorun önü açık sonuçta . Ancak 208 in tipi kötü bence bir fn2 değil.
0-200 sürelerinde cupra 2 saniye daha hızlı
Fren mesafeside 1.5 metre kısa (opsiyon frenlerle artar)
ceyhun737
28-09-2014, 21:02
0-200 sürelerinde cupra 2 saniye daha hızlı
Fren mesafeside 1.5 metre kısa (opsiyon frenlerle artar)
Valla deneyen araçlar var stock vs stock gti önde gidiyor hızlanma konusunda yanlışın var . Cuprada stock halde fren mi var allah aşkına dozajlaması falan çok kötü çabuk şişiyor .
Tsi çift besleme 184 aldı , thp 1.6 motor 270 hp aldı ikiside çok iyi motor ama dsg çok büyük risk. Bence 208 tercih edilesi uzun yol için.birde cupra acaip sert
bu kadar düz mantık olamaz.
zaten hali hazır da bi 106nız var sanırım kardeş niyetine 208 alır zaten genelde uzun yolda kullanıcaksınız daha iyi olur
0-200 sürelerinde cupra 2 saniye daha hızlı
Fren mesafeside 1.5 metre kısa (opsiyon frenlerle artar)
Biz zamanında cook denedik:D kagıt üstünde olanlara pek inanmayın yani:) ve 208in frenleri cupra ya göre ciddi iyi.
Biraz farklı araclar
2sınıde kullanmadan karar vermek dogru olmaz, 208 nasıldır tokluk kalıte , onun ıcın kullanmak lazım hee polo gibiyse, sertliği okadar yoksa tercıh edılır(dıs gorunum kısısel zevk bek begenmıyorum)
MertSerhanÖ.
28-09-2014, 21:59
Biz zamanında cook denedik:D kagıt üstünde olanlara pek inanmayın yani:) ve 208in frenleri cupra ya göre ciddi iyi.
kanka hiç stock'a stock denedinmi sen
Serhat Y.
28-09-2014, 22:11
Kriterlerimizi eksik yazmışız,biraz daha ekleyeyim.
-Alınacak otomobil 1 sene içinde falan satılmayacak.Bir ömür boyu saklamayı düşünüyorum.(106'nın yanına kardeş olacak yani.)
-Servis ve bakım giderleri uygun olmalı.
-Problemsiz olmalı.Çünkü genelde uzun yolda kullanacağım.
bu kriterler için kesinlikle fn2 alın derim. bir ömür boyu saklamalık bir marka Honda. ilk sahibinden bakımlı km.si düşük fn2.
106nızın yanına 208 daha çok yakışacaktır ama "saklamalık" konusunda.
bu kadar düz mantık olamaz.
zaten hali hazır da bi 106nız var sanırım kardeş niyetine 208 alır zaten genelde uzun yolda kullanıcaksınız daha iyi olur
Bak genç ve güzel kardeşim, ben bu mesajı konu yine tsi thp'ye geldi mesajına istinaden yazdım.Fn2 ile ilgili kıyas yapmadım.Motor olarak alternatif gösterilen tsi araçlarının da arasından cupranin sertliginden dem vurdum.diyeceksen fn2 ile 208 karşılaştırıliyor ilk sayfada 208 seçtiğim için tekrar yoruma katmadim. Şimdi üslubunu düzelt ve yorumlara o şekilde giriş yap yoksa senin bu hareketin düz mantık olur.
208 gti ın yakıt tüketimi fn2 ye göre çok daha düşük olur. fn2 de öyle inanılmaz keyifli bir otomobil değil zaten, bu ikisi arasında 208 tercih edilir.
Cok dusuk derken ? Fn2 cruiseda sehirdisinda kac litre yakar ? 208 ne yakar ?
Cok dusuk derken ? Fn2 cruiseda sehirdisinda kac litre yakar ? 208 ne yakar ?
Merak ettiğim konulardan biri.Kullanıcılar yorum yaparsa sevinirim.
Bir de FN2'deki makyajlı mevzusu nedir?Nasıl farklar var acaba?
Merak ettiğim konulardan biri.Kullanıcılar yorum yaparsa sevinirim.
Bir de FN2'deki makyajlı mevzusu nedir?Nasıl farklar var acaba?
Cruise uzunda fn2 nin 6,5 yaktigina gozumle sahidim :) cok az yakan 208 ne yakiyo onu merak ettim
Tüm arkadaşlara yorumları için teşekkürler.Şimdi kendime göre bir durum değerlendirmesi yapayım,neler çıkacak?
208 Gti:
Avantajları:
-0 km olması
-Peugeot konusunda tecrübeli olmam.
-106 ile tam kardeş olurlar.
-Piyasada az.
Dezavantajları:
-Yıllardır Peugeot kullandığım için farklı bir deneyim mi yaşasak acaba?
-Dışarıdan bakınca sade olması. (Aslında bu benim için avantaj,208 hiç dikkat çekmiyor.)
-Piyasada çok yeni olduğu için usta bilgisinin azlığı ve Türkiye içi parça sıkıntısı olabilir.
FN2 Type-R:
Avantajları:
-K 20 (Felaket bir şey).
-Müthiş sağlam motor.
-Basit mekanik,servis ve parça bolluğu.
-İçi 208 ile kıyasla geniş.
-2.eli çok kuvvetli.(Satılmayacak ama olsun.Dünyanın 1000 türlü hali var.)
-Dışarıdan bakınca pek havalı namussuz.
Dezavantajları:
-Az km'li,ilk sahibinden bulmak piyango sayılır galiba.
-Kullanıcıları genelde çok hırpalıyorlar.Üzülmemişini bulmak zor. (mu acaba?)
-Sürüş lezzeti biraz az gibi galiba.Ne bileyim,Peugeot grubu kullanırken böyle sürücüsüyle bütünleşir,direksiyonu,şanzımanı falan neşelidir ya,o durum biraz zayıf galiba.
Ailecek de konuşurduk,kardeşim tercihini FN2'den yana kullandı (Tabi düzgünü bulunursa). 'Değişik marka olsun' diyor.Bilemedim valla.
Bu arada,hiçbir markanın fanatiği de değilim.Her türlü görüşe açığım.
Tekrar teşekkür ederim.
Cruise uzunda fn2 nin 6,5 yaktigina gozumle sahidim :) cok az yakan 208 ne yakiyo onu merak ettim
Selçuk abi ben oksijen sensöründeki sıkıntıdan dolayı 8,5 9 larda gelmiştim ısparta'dan , senin dediğin rakam hakkaten cok cok iyiymiş ama benim fn2 deli gibi yakıyordu ..
kanka hiç stock'a stock denedinmi sen
Denedim kanka dp egzozlu olan denemeleri mi söylemiyorum zaten onlarda spec fazlam vardi kabul. Fabrikadan aldigim gbi denedim:) 200 ustu cikiyodum 3 boy civari sabit kaliyoduk.
Jeandan-R
29-09-2014, 00:51
Ömür boyu saklayacaksanız, son atmosferik olan fn2yi alın bence. İlerde 208 tekrar alabilirsiniz ama fn2ler malesef üretimi biten ve kalanları da birer birer hırpalanan araçlar.
Cruise uzunda fn2 nin 6,5 yaktigina gozumle sahidim :) cok az yakan 208 ne yakiyo onu merak ettim
Ben edirneye gidip geliyorum 5.0 5.5 110 120 sabit
Boldenon
29-09-2014, 01:33
208 gti alırım ben olsam. Sıfır araba her zaman tercih sebebim olur. Fn2 alıpta memur spec kullanan kaç kişi olacak, bunlardan biri satacak ve siz alacaksınız. Çok zor.
Bak genç ve güzel kardeşim, ben bu mesajı konu yine tsi thp'ye geldi mesajına istinaden yazdım.Fn2 ile ilgili kıyas yapmadım.Motor olarak alternatif gösterilen tsi araçlarının da arasından cupranin sertliginden dem vurdum.diyeceksen fn2 ile 208 karşılaştırıliyor ilk sayfada 208 seçtiğim için tekrar yoruma katmadim. Şimdi üslubunu düzelt ve yorumlara o şekilde giriş yap yoksa senin bu hareketin düz mantık olur.
Anlamadiginiz bisey var. Benim duz mantik dedigin sey tsi 180 aldi thp 270 demeniz.
SekoLive
29-09-2014, 07:58
ömür boyu saklayacağım arabanın hep ilk sahini olmak istemişimdir.
bu nedenle 208gti sıfır alma sansınz oldugundan ötürü daha avantajlı gibi
şahsi fikrim bu yazdıgımın dışında geri kalan her yanıyla fn2 daha güzel
Anlamadiginiz bisey var. Benim duz mantik dedigin sey tsi 180 aldi thp 270 demeniz.
Ben ikiside motor hacimlerine kıyasla çok iddialı güçler aldı demek istedim, 270 hp daha iyi gider demedim. İkiside aşırı beslemeye sahip sağlam verim ve güçler alınabilen motorlar.yani tercih yapılacak ise motor kiyaslamasina girmeye gerek yok ve cupra önerildi cuprada acaip sert bir araç.uzun yolda bence adamı yorar.
Tabiki de Fn2 , Fn2 ayrı bir dünya duruşu , gidişi , sesi , konforu gayet iii ...
208 gti da güzel fakat bir Fn2 değil yakıt konusuna gelince basılmadığı takdirde kasasına göre az yakıyor , bide kırmızı olursa yansın ortalık :icon_tup:
Boyunuz cok uzunsa 208 innicinbiraz kucuk kaliyor :) bunuda goz onunde bulundurun. Bence uzun yolda 208 ile type r ayni yakar hemen hemen yakita takilmayin. Ben fn2 tercih ederdim, artik atmosferik performans araclari uretilmiyor. Tadini kesinlikle almak lazim. Baktiniz hosunuza gitmedi 1-2 sene somra aldiginizdan daha fazlasina satiyorsunuz zaten :D
Fn2 daha avantajli gibi temiz bir tane bulunduğu surece.
Boyunuz cok uzunsa 208 innicinbiraz kucuk kaliyor :) bunuda goz onunde bulundurun. Bence uzun yolda 208 ile type r ayni yakar hemen hemen yakita takilmayin. Ben fn2 tercih ederdim, artik atmosferik performans araclari uretilmiyor. Tadini kesinlikle almak lazim. Baktiniz hosunuza gitmedi 1-2 sene somra aldiginizdan daha fazlasina satiyorsunuz zaten :D
Aynen oyle, artık yeni type-r bile turbo motorla gelecek, atmo olarak son uretilen arabalar olucak artık, bence fn2...
camsemih
29-09-2014, 10:44
kişiden kişiye değişir bence ama 208 dışardan bakınca o kadarda ayırt edilmeyecek kadar sadeliği yok. gayet tatminkar göze hoş gelmemesinin sebebi bence çamurlukla lastik arasında mesafe olması yerdek yüksek duruyo araç ondada 3.5 luk yayla kapanıp on numara görüntü elde edilebilir diyorum canlı gördüğüm birkaç 208 de gerçekten görünümü değiştiriyor aracın. 106 nın yanına ömürlük bir kardeş olacağını düşünüyorum bencede 208 gti :)
mimarsertac
29-09-2014, 14:08
208gti alın 0 alıp saklamanın keyfini en iyi siz bilirsiniz :)
Ben yerinizde olsam km düşük bi fn2 alırdım :) bide kırmızı olursa of :)
ahmet_xy
29-09-2014, 14:17
kırmızı ve temiz, kazasız bir FN2 daha iyi olacaktır. hem segment olarak da biri C, diğeri ise B.
Erdem K.
29-09-2014, 14:46
şahsen kırmızı mümkünse düşük km'li fn2'yi tercih ederdim.
208 gti'lar çok değer kaybedecek gibi düşünüyorum, tamamen şahsi fikrim ...
OrcunInce
29-09-2014, 15:26
Saklanacaksa bende fn-2 derim :)
orhan_guney
29-09-2014, 15:28
208 GTİ ler neden değer kaybedecek merak ediyorum. ?
şahsen kırmızı mümkünse düşük km'li fn2'yi tercih ederdim.
208 gti'lar çok değer kaybedecek gibi düşünüyorum, tamamen şahsi fikrim ...
ahmet_xy
29-09-2014, 15:37
208 GTİ ler neden değer kaybedecek merak ediyorum. ?
ben de araba saklamak nedir onu merak ediyorum? turşu falan mı kuruluyor arabayla? :D :D
OrcunInce
29-09-2014, 15:40
ben de araba saklamak nedir onu merak ediyorum? turşu falan mı kuruluyor arabayla? :D :D
Herkes hevesi geçince satmayı sevmiyor, benim gibi birşeye saplanıp kalmayı seven de var :D
ülkemiz piyasasını düşünürsek fn2 typer.
şahsende fn2 typer diyorum.
kırmızı olursa yemede yanında yat.
anltrkmn
29-09-2014, 15:49
Ülkemizdeki honda fanatikliğini düşünürsek, 5 sene sonra garaj arabası diye ilana koyduğunuzda mesajları düşünün. Ben olsam fn2 alırdım :D
alpbodrum
29-09-2014, 16:50
2 hafta önce Fn2 almış , ve daha öncesinde yanlışlara düşmüş biri olarak , aynı karşılaştırmaları yapmış biri olarak , Scirocco yu zararına satıp Fn2 alan biri olarak , Kesinlikle Fn2 al diyorum. Amaç Spor araba kullanmaksa Fn2 , İçine girip kapıları kapattığınızda Typer kokusunu almak ise (sahipleri bilir) Fn2 , 6000 ' de vites atarken daha 2500 devirin olduğunu farketmek ise fn2 , Saçma sapan sorunlarla uğraşmamak için yalnızca benzin , yağ koyup arabanın keyfini almak için Fn2 diyorum.
Ayrıca mutlaka bastıra bastıra yazıyorum, Çevremde 208 gti olan arkadaşlar bile arabama imrenerek bakıyor. Sağdan soldan haber gönderip satarmıyım diye ağzımı arıyorlar. Bugüne kadar 14 Araba sahibi oldum, Alıpta Pişman olmadığım 2. Araba Fn2 dir. 1. Araba 1.6ies di .
Başka birşey demiyorum.
Yıllardır Fn2 ye biniyorum çevremde hiç fn2 sini hırpalayan , üzen adam görmedim. Aksine kendisine harcamadığı parayı arabasına harcar .
ben de araba saklamak nedir onu merak ediyorum? turşu falan mı kuruluyor arabayla? :D :D
Şimdi şöyle oluyor;
Saklama deyince,biblo niyetine saklamayacağız tabi ki.Yerine göre hakkını vererek kullanacağım.O kadar para verince şöyle bir gazlarım ara sıra.Diyorum ya,uzun yolda kullanacağım.
Bir hevesle alışveriş yapmam.Aldığım otomobili severek alırım.Satmayacakmış gibi alırım.Bu esnada hatıraları olur,otomobille kaynaşırız.Sonra da satmam.Öyle bir acaip işte.Sakladığımız 1 otomobil daha var.1 de günlük kullandığımız,o işi bitti mi satılır zaten.Sadece 'bineriz'.
Sayın arkadaşlar,gittim 208'e baktım.Güzel de indirim aldım.106'dan birazcık daha büyükmüş.Ama samimi gelmedi bana 208.İçi süslü falan.Deri kaplı kokpit falan pek havalı,ama samimi değil.208 Gti 30th year anniversary gelirse,parası da iyi olursa işte o zaman fikrim değişebilir.
Bu nedenle, 'son delikanlı' atmosferik FN2'den yana karar verdim.Baktık FN2 ile uyuşamadık,satarız.
Şimdi sıra 'düzgün' FN2 bulmaya geldi.Az km'li,zır stock,bir de kırmızı olsun yansın ortalık.Arayışlar başladı.
alpbodrum
29-09-2014, 20:13
Hadi bakalım , kesinlikle doğru karar pişman olmazsın.
Hadi bakalım , kesinlikle doğru karar pişman olmazsın.
İlk uzun yolu Bodrum'a yapacağım nasipse.Kısmetse Bodrum buluşması yaparız.
mad_max1978
29-09-2014, 23:11
Şahsen 2,el type r alacagima gider sıfır araba alirim.kafam rahat olur
Şahsen 2,el type r alacagima gider sıfır araba alirim.kafam rahat olur
Dediğinize tamamen katılıyorum.Haklısınız.Mantıklı olan da bu zaten.
Ama şöyle bir durum da var:
208 Gti yeni bir otomobil.Üretimi 3-4 yıl daha sürer tahminimce.0 km olarak alma şansımız uzun süre daha var.Bir de 30th year anniversary modeli çıkacakmış.Kilitli diferansiyeli falan olacakmış.Gti'dan daha güçlü olacakmış.Bu durumda da Gti zayıf duruma düşüyor.Yeni model gelirse,o zaman ona geçiş yapabilirim.Tabi fiyatı ne olur bilinmez.
FN2 ise nispeten eski,ama güncel bir model.0 km olarak alabilirdim,almadığım için pişmanım.Piyasadaki FN2'ler perişan olmadan,bir tanesini almak istiyorum.Yeni kasa Type-R turbo olacakmış,bir de 2.0lt,varın fiyatı siz düşünün.Herhalde en az 120-130 falan isterler.O kadar da para vermek istemem açıkçası.Pahalı 1 tane otomobil yerine,uygun fiyatlı birden fazla otomobil tercih ediyorum.Çünkü pahalı otomobil dert oluyor.
Erdem K.
30-09-2014, 07:04
208 GTİ ler neden değer kaybedecek merak ediyorum. ?
pek tutulmadığından şahsi fikrim bu yönde abi ... bir de sonuçta pejo algısı var tr'de. rcz'lerdeki fiyat düşüşlerini de kendi fikrimi desteklesin diye referans alıyorum.
belirttiğim gibi tamamen şahsi fikrim
bence fn2 seçerek hele ki arayışlara kırmızı ile başlayarak doğru bir karar vermişsiniz. hayırlısı olsun...
Umut melek
30-09-2014, 07:52
Fn2 çok yırtıcı ,,, kırmızısı can yakar...
208 gti benim tercihim olurdu.
kifanhom
30-09-2014, 07:59
elbette fn2
alpbodrum
30-09-2014, 18:44
İlk uzun yolu Bodrum'a yapacağım nasipse.Kısmetse Bodrum buluşması yaparız.
Mutlaka görüşelim burada tekim gelmeden önce mutlaka özel mesaj atın.
Almanci Tane-R
30-09-2014, 19:40
Kırmızı fn2 doğru secim hayırlısı olsun
Herkese ilgisinden dolayi cok tesekkurler.
Kararimizi verdik ama,arabayi bulmak hayli zor olacak galiba.Ankara'da sokakta kirk yilda bir gordugumuz,Turkiye'de ise sayili olan bir arabayi ariyoruz.Neyse yeni basladik,kismetse buluruz.Sonra da hayirlisi bakalim.
kredi çekmeli evden destek almalı durumlar varsa direk 208 gti..
bu durumlar yoksa direk fn2 kırmızısından :)
Serhat Y.
30-09-2014, 22:26
Şimdi sıra 'düzgün' FN2 bulmaya geldi.Az km'li,zır stock,bir de kırmızı olsun yansın ortalık.Arayışlar başladı.
60-70 bin bandında bulabilirsin diye tahmin ediyorum belirttiğin kriterlerdeki fn2 yi. zır stock. çok takip etmiyorum piyasayı ama salladım :)
60-70 bin bandında bulabilirsin diye tahmin ediyorum belirttiğin kriterlerdeki fn2 yi. zır stock. çok takip etmiyorum piyasayı ama salladım :)
Zir stock mevzusunu uzun yol icin istiyorum.Takdir edersiniz ki uzun yolda egzoz,filtre fena kafa sisiriyor.Yoksa vtec sesi muazzam.
Aramaya basladik bakalim.Fiyat konusunda ben de sizinle ayni gorusteyim.O civarlarda gezecek tahminimce.
Zor bir yola girdik bakalim hayirlisi.
alper1001
30-09-2014, 23:06
FN2 , scirocco ile kıyaslandığın da , yoğunluk fn2 yi tercih etmişti, Şimdide 208gti la kıyaslandığında çoğu kişi 208 i tercih ediyor. Gerçekten algılar, fikirler, beğeni ve tercihler çok değişik. Ama genel kanı herkez farklı olmak için, az bulunan araçları tercih etmek istiyor demek ki. Bu karşılaştırma ya gelince, ben hiç düşünmeden Fn2 yi tercih ederim. 208 bir kere alt segment bir araç civic e göre , bu yüzden de parça kalitesi ve detaylardaki kalitesizlik çok ciddi göze batıyor. Yolda görme şansım olmadı ama, hothatch bir aracın dashboardu neden o kadar küçük ve şekilsiz yapılır hiç anlam veremedim. Şu dönemde, g.kore firmaları bile almış yürümüşken, bence 208 dediğimiz araç GTI sıfatını taşımayı haketmiyor.
2 yıllık bi araç olmadığı için zır stock fn2 typer heleki kazasız boyasız kırmızı bulmanız çok zor. 4 tane bu kriterlerdeki kırmızının zır stokluğunu ben bozdum zaten :)
2008 den beri piyasada var olan araçlar bunlar. Kriterlerinize filtre egzos headers ı dahil edin bence . Heleki birde flashpro varsa yanında ballı kaymak olur.
İzninizle bir soruda ben sormak istiyorum.
Yol tutuş karakterleri nasıl bu iki aracın? Kafadan kayma sorunu çok oluyor mu fn2'de? Bir de yol şartlarında kim daha üstün yol tutuyor? Şimdiden teşekkür ediyorum.
2 yıllık bi araç olmadığı için zır stock fn2 typer heleki kazasız boyasız kırmızı bulmanız çok zor. 4 tane bu kriterlerdeki kırmızının zır stokluğunu ben bozdum zaten :)
2008 den beri piyasada var olan araçlar bunlar. Kriterlerinize filtre egzos headers ı dahil edin bence . Heleki birde flashpro varsa yanında ballı kaymak olur.
Eger orijinal egzozu,katalitik konvertoru ve filtre kutusu,orijinal headers'i teslim edilecekse dahil ederim tabi ki.Tum orijinal ekipmanlari olduktan sonra o kadar da problem olmaz.Honda'da motordan korkmaya gerek yok da,gene de aklimizdan gecen zir stock.Kismet bakalim,karsimiza neler cikacak bu yolda.....
İzninizle bir soruda ben sormak istiyorum.
Yol tutuş karakterleri nasıl bu iki aracın? Kafadan kayma sorunu çok oluyor mu fn2'de? Bir de yol şartlarında kim daha üstün yol tutuyor? Şimdiden teşekkür ediyorum.
Soru harika.Ben de cok merak ediyorum.Tesekkur ediyorum.
kifanhom
01-10-2014, 09:04
yol tutuş anlamında adam gibi lastikler ile hiç sıkıntı yaşatmadı fn2
denge olarak ise şaşırtıcı derecede memnunum
kelalper
01-10-2014, 10:55
fn2 doğru tercih bencede. Birincisi uzun yola gitmeyi düşünüyorsunuz o nedenle ne kadar genis o kadar rahat demektir. İkincisi atmosferik ve sağlamlığı ve sorunsuzluğu kanıtlanmış bir motor K20. Tek bildiğim üzerindeki yaylar çok sert o nedenle eibach takıyor millet. Yakıt konusunda da aralarında uzun yolda kmde 1 lt ya fark eder ya etmez boş kullandığınızda. Haa hınca hınç doldurursanız o zaman type R çok daha fazla yakar. Ama ben şunu öğrendim uzun yolda bu tip spor arabalar resmen zulüm. Nedeni de şu sert yapıları nedeniyle sürekli olarak sert bir tepki var yola karşı ve her seferinde farkında olmadan vucüdün gyrosu açık olduğu için kaslar sürekli dengede tutmak için çalışıyor. Yakıt konusunda ve performans konusunda megane rs den çok memnundum. Konvoy gördüğüm zaman en arkadan çıkıp çok rahat solluyabiliyordum. Ama vardığım yerde de kendime gelmem 2/3 saat sürüyodu 500 km gibi mesafelerde. O nedenle uzun yol gidecekseniz ben clk 200 komp falan tavsiye ederim. Hem görünümü spor hem konforu inanılmaz ve sonuçta merc.
Kısa ve orta vadede gti 0 olması daha yeni teknoloji olması ile önde gözüksede alıp tertemiz saklamak düşüncesi olduğu için fn2 diyorum bende. Birde uzun yolda büyük araç daha iyidir hem güvenli hemde daha huzurlu oluyor. Megane rs ile şu anki polo gti ımdan daha sert olmasına rağmen uzun yolda çok daha rahat yolculuk ediyordum güven açısından (komple düz boru vardı kendime gelmem 1 günü geçiyordu o ayrı). Sınıf farkı var fn2 iyi tercih.
fn2 doğru tercih bencede. Birincisi uzun yola gitmeyi düşünüyorsunuz o nedenle ne kadar genis o kadar rahat demektir. İkincisi atmosferik ve sağlamlığı ve sorunsuzluğu kanıtlanmış bir motor K20. Tek bildiğim üzerindeki yaylar çok sert o nedenle eibach takıyor millet. Yakıt konusunda da aralarında uzun yolda kmde 1 lt ya fark eder ya etmez boş kullandığınızda. Haa hınca hınç doldurursanız o zaman type R çok daha fazla yakar. Ama ben şunu öğrendim uzun yolda bu tip spor arabalar resmen zulüm. Nedeni de şu sert yapıları nedeniyle sürekli olarak sert bir tepki var yola karşı ve her seferinde farkında olmadan vucüdün gyrosu açık olduğu için kaslar sürekli dengede tutmak için çalışıyor. Yakıt konusunda ve performans konusunda megane rs den çok memnundum. Konvoy gördüğüm zaman en arkadan çıkıp çok rahat solluyabiliyordum. Ama vardığım yerde de kendime gelmem 2/3 saat sürüyodu 500 km gibi mesafelerde. O nedenle uzun yol gidecekseniz ben clk 200 komp falan tavsiye ederim. Hem görünümü spor hem konforu inanılmaz ve sonuçta merc.
Dediklerinize katılıyorum.Bu tarz otomobiller uzun yolda biraz zorluyor.Ama yazdığınız gibi vücut gyrosu devamlı açık olduğu için,devamlı dikkatli ve tetikte oluyorsunuz.Bu da yola ve otomobile daha da fazla konsantre olmanızı sağlıyor.Ama yol bittikten sonra da yarım gün zombi gibi oluyorsunuz.
Yüklü kullanmam zaten,alacağım en fazla 2 bavul.Yük olursa CR-V devreye girer.
Mercedes mevzusu bambaşka zaten.Çok severim,bayılırım,ama has hakiki Mercedes'lere.En az 6 silindir falan.İlerideki planlarda şöyle 'Mercedes gibi Mercedes' de var.Nasılsa hayal kurmak bedava.
OrcunInce
01-10-2014, 20:34
Her ne kadar fn2 demiş olsam da, standartta 208 gti yol tutuş konusunda fn2'den üstün bir otomobil.
Dashboard konusuna katılıyorum ancak işçiliği asla kötü değil 208'in, binmeden yorum yapmayalım.
Zir stock mevzusunu uzun yol icin istiyorum.Takdir edersiniz ki uzun yolda egzoz,filtre fena kafa sisiriyor.Yoksa vtec sesi muazzam.
Aramaya basladik bakalim.Fiyat konusunda ben de sizinle ayni gorusteyim.O civarlarda gezecek tahminimce.
Zor bir yola girdik bakalim hayirlisi.
Almancı tanerın arabasını al derım :)
Serhat Y.
01-10-2014, 23:02
Almancı Taner in aracını bende tavsiye ederim. tanışıklığımız olan bi arkadaşım azda olsa:) titiz olduğuna kefilimdir araç konusunda.. senin kriterleride fazlasıyla karşılar.
Draniela
01-10-2014, 23:05
Her ne kadar fn2 demiş olsam da, standartta 208 gti yol tutuş konusunda fn2'den üstün bir otomobil.
Dashboard konusuna katılıyorum ancak işçiliği asla kötü değil 208'in, binmeden yorum yapmayalım.
208 gti a binince şok oldum ben :)
MertSerhanÖ.
01-10-2014, 23:35
başka konu açmadan burdan bir soru sorayım.Bugün km'si çok fazla yüksek olmayan kırmızı temiz bi fn2 almaya kalksak fiyatlar ne şekilde olur.Çok oynanmamış boya olabilir kazasız şöyle ?Varmı yardımcı olabilecek birileri,fikir verebilecek ?
İzninizle ben başka bir şey sormak istiyorum.
Uzun yolda kullanmak için neden bu tarz bir araç bakıyorsunuz? Evet ikisinin arasında bir tercih yapmam gerekirse ben de fn2 derim kesinlikle. Fakat bir gerçek var ki, uzun yola çıkacaksam ikisini de tercih etmek istemem. Zaten sizin adrenalin ihtiyacınızı karşılayacak bir 106'nız var, uzun yol için neden bu tarz bir araç bakıyorsunuz? Yerinizde olsam konfor ararım.
konuyu yeni gördüm bende bir kaç şey eklemek isterim.
Fn2 hep ön yargılı olduğum sevemediğim bir araçtı çocukluğumdan beri honda sevip binmeme rağmen,yukarı da bazı yorumlarda da var en basitinden elektronik gaz kelebeği gerçekten iğrenç vti ve ep3 teki tepkimeyi almak çok zor.
Beğendiğim özelliklerine gelirsek atmosferik k20 motor abs,vsa diğer hondalar'da görmediğim kadar airbag :D koltuklardaki rahatlık ön ve yan camlardaki görüş açısı digital kliması çok hoşuma gitti uzun yol ve sakin kullanımda gerçekten yakıtını beğeniyorum.
Eksilerine sayacağım çok şey yok gibi elektronik gaz kelebeği,ve arka camdaki görüş açısı sanırım benim için.
Tercih,beğeni beklentiler belirliyici olur..
Ama önemli nokta şu birisi sıfır diğeri 2. el...
İzninizle ben başka bir şey sormak istiyorum.
Uzun yolda kullanmak için neden bu tarz bir araç bakıyorsunuz? Evet ikisinin arasında bir tercih yapmam gerekirse ben de fn2 derim kesinlikle. Fakat bir gerçek var ki, uzun yola çıkacaksam ikisini de tercih etmek istemem. Zaten sizin adrenalin ihtiyacınızı karşılayacak bir 106'nız var, uzun yol için neden bu tarz bir araç bakıyorsunuz? Yerinizde olsam konfor ararım.
Biliyorsunuz ki,hot hatch tabir edilen otomobillerin tadı şehir içinde çıkmıyor,polis amcaların ve halkın (bilinçsiz 'modifiyoncular' sayesinde) bu tarz otomobillere bakışını hepimiz biliyoruz.Piste çıkmamız gerekir, o da Ankara'da yok maalesef.(1 defa Buğra Bey'in organizasyonuna gittik,tadı damağımızda kaldı o başka.)
Bu nedenle,otomobilin tadını uzun yolda,en emniyetli şekilde alırız diye düşünüyorum.Sollamalarda otomobilin ara hızlanmasının,bildiğimiz yollarda ufak tefek viraj kasmak (tabi ki kudurmadan) daha emniyetli olur diye düşünüyorum.Zaten konfor takıntım pek yok.Tek kişi olunca konforu 2.plana atabiliyorum.Bu tarz otomobilleri sevdiğim için azıcık sert olmalarını da sineye çekebiliyorum.Hem kuvvetli,hem konforlu,hem de sürmesi lezzetli otomobillerin (BMW M serisi gibi) fiyat-vergi durumlarını hepimiz biliyoruz.
Hazırlıklarımızı tamamlayalım,Taner bey ile de kontak kurarız tabi ki.
FN2'nin genişliği ve enmiyet donanımı da hoşuma gitti.Rolling falan koşturmayacağım için,elektronik gaz kelebeği falan çok önemli değil benim için.
Çok sert gelirse,güzel coilover setleri gördüm sitede,bakarız.Baktık FN2'den tat alamadık,satarız ne yapalım.
Sıfır her zaman sıfır'dır tabi ki.Ama dediğim gibi,daha şansımız var,bir de 208 30th gelirse o zaman fikrim değişebilir.
Çok güzel yorumlar var.Herkese tekrar teşekkürler.
İzninizle bir soruda ben sormak istiyorum.
Yol tutuş karakterleri nasıl bu iki aracın? Kafadan kayma sorunu çok oluyor mu fn2'de? Bir de yol şartlarında kim daha üstün yol tutuyor? Şimdiden teşekkür ediyorum.
Soru havada kalmış ben cevaplayım. Fn2'nin lineer çizgide dengesi inanılmaz iyi (bkz. makas atarken :) ) ama VSA kapalıyken sert virajlara apex girsen bile hiç affetmez, eğer hızın yüksekse çok net önden kayar. Bu durumlarda malesef el frenine ve direksiyonuna güvenmek durumunda kalıyorsun. Ama vsa açıksa kendini hemen dengeliyor.
Ön kule gergisi öndeki rijitliği arttırarak bu sorunu görece olarak %60-70 oranında gideriyor.
alpbodrum
02-10-2014, 19:27
Şu an Fn2 araç sahibiyim 1. Si Stock araba bulunabiliyor ama öyle sahibinden de falan zor bu araçlar kulaktan kulağa arkadaştan arkadaşa 1-2 günde satılıyor. Benim arabam 55 Binde - boyasız bana maliyeti 65 Bin lira şu an nette bu ayardaki araçlara 70 Lira civarı istiyorlar buna göre şu ilandaki araç 180722512 yazıldığı gibiyse kaçmaz derim.
Şimdi hangi araçla viraj kıyaslarız bilmem ama Bmw 2003 330 ile kaydığım yerlerde Fn2 kaymıyor , Scirocco dan daha iyi, inanılmaz bir güven veriyor ve kontrol hissi çok yüksek , sanki 200 le girsem dönecek araç.
Bu arada elektronik gaz kelebeği olayı tamamen şehir efsanesi tamam scirocco da aragaz falan vermek imkansızdı ancak fn2 nin bence vti dan farkı yok vti aracımda vardı benim şimdi tayyarda milisaniye bile gecikme yok Fn2 ile Ep3 ün aralarındaki 1 Boy hız farkı Kelebekten kaynaklanmıyor.
Bu arada hakikaten Peugeot sahipleri alınmasın ama lütfen Honda ile kıyaslamayın ya Typer da kapıyı kapatınca bup diye kalitesini belli ediyor , Peugeot buna göre resmen teneke. Nasıl Typer ile S3 kıyaslanmaz ise bu iki araçta kıyaslanmaz honda çok farklı bir dünya resmen bindikçe yüzünüzü güldürüyor.
Soru havada kalmış ben cevaplayım. Fn2'nin lineer çizgide dengesi inanılmaz iyi (bkz. makas atarken :) ) ama VSA kapalıyken sert virajlara apex girsen bile hiç affetmez, eğer hızın yüksekse çok net önden kayar. Bu durumlarda malesef el frenine ve direksiyonuna güvenmek durumunda kalıyorsun. Ama vsa açıksa kendini hemen dengeliyor.
Ön kule gergisi öndeki rijitliği arttırarak bu sorunu görece olarak %60-70 oranında gideriyor.
Ön kule gergisi gerçekten FN2'de işe yarıyor mu ?
Ön kule gergisi öndeki rijitliği arttırarak bu sorunu görece olarak %60-70 oranında gideriyor.
Abi ilgine teşekkür ediyorum. Kafamda bir bilgi oluştu fn2 hakkında. Kafadan kayma illa ki olacaktır, FF bir otomobil sonuçta. Ama bu biraz tolere edilebilir oldukca keyif verir. Ne biliyim işte, virajda gazdan kaldırınca lift-off yapsa, sonuçta güçlü otomobil kendini toplar. Keşke 208 Gti reklam yaptıkları gibi, 205 gti kadar iyi olabilseydi. 30. Yıl serisi belki yaklaşır ama, fiyatlar Mini Gp-2'ye yakın olursa, bir anlamı yok. Tekrar teşekkür ediyorum cevabınıza.
Sebring abi senin hakkında da hayırlısı olsun şimdiden, iyi günlerde kullan inşAllah :) iyi geceler dilerim.
Soru havada kalmış ben cevaplayım. Fn2'nin lineer çizgide dengesi inanılmaz iyi (bkz. makas atarken :) ) ama VSA kapalıyken sert virajlara apex girsen bile hiç affetmez, eğer hızın yüksekse çok net önden kayar. Bu durumlarda malesef el frenine ve direksiyonuna güvenmek durumunda kalıyorsun. Ama vsa açıksa kendini hemen dengeliyor.
Ön kule gergisi öndeki rijitliği arttırarak bu sorunu görece olarak %60-70 oranında gideriyor.
Klasik ön çeker japon otomobili demek ki. 90 hp liğinden 200 hp liğine kadar aynı durum :)
Bu arada ben 208 GTi tercih ederdim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.