Orijinalini görmek için tıklayınız : derecelı egzantrk ve 8 agırlılı krank
arkadasta tofas ıcın 8 agırlıklı krank ve 296 derece egzantrk var mıs ıkısnı bırlkte 1250 liraya satacakms smdı ben egzantrgn derecelı oldugunu krakn 8 agırlklı oldugunu nasıl anlayacam bı de krank 8 agırlklı olunca tork atıyor sanırım baska + sı var mı
Tork falan değişmez. Araca hafif yada agır volant taktığında ne değişiyorsa krank agırlığını değiştirdiğinde de aynısı değişir. Tek fark krankı değişcem diye motoru kırman daha kolay olur :D
1250tl ye şahin satıyorlar maşallah iyi para :D
ömer egzantrik ve krank için o fiyat
Krankın kurs boyu standartsa, sadece hafiflik için bu para isteniyorsa gereği yok volant tan sildirin aynı kapıya gelir hemde daha güvenli bir işlem olur.Ayrıca oem krank ın hafifletilmişiyse kesinlikle uzak dur maceraya gerek yok balans yaşama riskin oldukça yüksek.
vallah ışte sekiz ağırlıklı krank diyor çok güçlü bi krank diyor . .şimdi sekiz ağırlıklı krank neye yarıyor nasıl bi parcadir
Aynı şey kaç defa söylenmeli ? Hafif volant ne işe yarıyorsa ona.
Daha kolay devirlenir başka da birşey olmaz. Kasnaklar, volant orj duruyorken krankı hafifletmeye çalışmak, her kuşu s.k.p bir leyleğin kalması. Daha ne diyelim işte.
volant i da hafiflettk diyelm
Dctrlprn
12-10-2014, 00:01
Bende sürekli okuyorum 8 balta grank terimini bir nevi volant hafifletmesi ile aynı işlev demekki.
Evet normali ile arasındaki tek fark ağırlığı ise volanttan hiç farkı yok. Uydurma bir iş değilde, Stroke farkı varsa yada krankın tasarımında fark varsa iş değişir. Stroke değişmişse başta hacim olmak üzere karakterinde değişme olur motorun. (motor içi birçok oranda değişim olur.) Stroke sabit tasarım farkı varsa krankın dengesi iyileştirilmiş olabilir, daha yüksek rpmlere dayanabilir. Yapılamamışsa bir güzel kırılır :)
Sadece hafifletilmişse bile nasıl yapıldığı önemli, sanayi işi hesapsız kitapsız birşeyse Fatigue yada creep yaşanması işten bile değil. Sanayi işi olmasa bile, motorun kullanım durumu bile bayağı etkili. Mesela drag araçlarında kolay kolay hafif krank takılmaz, bir sefer hızlanacaktır çünkü. Zırt pırt hızlanıp yavaşlanılması gereken durumlar için uygulanabilir hafif krank.
O yüzden krankı hafifletmek 'bizim emmioğlu yaptı, valla krankın yarısını kesti, cıncık gibi oldu ha.' ile olacak işler değil. Markalı vs bile olsa iyi düşünülüp uygulanması gerekir..
Sadece forumlardan sorarakta yapılmaz yani :)
emre abi eyvallah anladım
ERkut 205
13-10-2014, 13:26
8 ağırlıklı krank güç vermez. Dayanımı ve yüksek devirleri kırmadan dönebilsin diye bir önlemdir.
Ve normal 4 kanat kranktan daha ağırdır nispeten, özel bir malzemeden yapılıp kendi tasarımları değil ise.
Eksantrik ise elbette tork ve güç verir. O da kendi içerisinde değişkendir.
halilakgunn
16-11-2014, 17:33
8 agirliklikli krankdan kastın 8 balta krank ise strong oranini ogrenirsen daha iyi yardimci olabiliriz
Ikisi icin soyledikleri 1250 lirada çok uçuk bir rakam degil normal
boostbomb
30-11-2014, 11:51
krangın ağırılığını baltasını geç strok boyu artacak ki hacim artacak verim artacak bu bir dostum hacim artınca emme yetmeyecek egz. bunu dengeler ama siboplarınıda büyütmeni öneririm 8 v makina sonucta kapağa girmelisin ki bişeyler olsun ayrıca strok uzunsa kısa pistonda almalısın ki vuruntu üst kapakla öpüşme falan olmasın bu 1250 ona verdin işçiliğin pistonun kapağın 2500 lere girecek sen bide lpyle bineceksin alacağın güç 120 130 belkii ?? onun yerine bütçe elverişliyse karbratörlü lpgli turbo yapıolar 5ooo tl ye 200 pslerde geziyo adam radyatöründen alfa 2000 baskı balatasına kadar koyuyo içine düşürsen yardımcı olabilirim
SalihAnt
02-12-2014, 19:13
Bence krank işine hiç girme. Krankla falan verim almak için piston, karbüratör sübap vs. değiştirmelisin ama ne olur 1000km binemezsin kim yaparsa yapsın illa biyer kırarsın. 270 derece eksantrik, kapak taşlama memeleri genişletip düzgün bir karbüratör ayarıyla bana göre zevk verecek kadar yürürsün.(Şarj dinamosunu kesin değiştir) Çevremde ''gırtlak'' doldurup çok kıran var, hatta kırmayan yok
mustafademiR-R
27-12-2014, 22:40
8 agirlik dedigin 8 balta sanirim bence hic gerek yok 4 balta orjinali 4 balta orjinalidir. marea liberty kranki almanizi tavsiye ederım , kol yada pistondan almaniz gerekecek tavsiyem koldan degilde 5mm kisa piston bulmaniz kolu kisalttiginizda arac devir donmuyor egzantrige gelince 296 iyidir iyi bi usta ayarli kasnak ve timing gerektirir kolay gelsin egzantrik alinir ama kranki 4 balta tercih etmelisin iyi forumlar
Patisever
31-12-2014, 11:16
konu acılmısken değineyim hafif krank hafif volant ve hafif kasnaklar oemi ile değişince devirlenmede gozle gorulur değişimden baska ne gibi artısı olabilir tesekkürler
Patisever
14-01-2015, 00:35
bilen yok demekkı
Fatih06ank
14-01-2015, 17:23
arkadaşlar bir de egzantrik derecesi nasıl ölçülür? dereceyi ne belirler?
boosted_pug
14-01-2015, 23:36
8 agirlik dedigin 8 balta sanirim bence hic gerek yok 4 balta orjinali 4 balta 86 mm stroke orjinalidir. marea liberty kranki almanizi tavsiye ederim 91 mm stroke , kol yada pistondan almaniz gerekecek tavsiyem koldan degilde 5mm kisa piston bulmaniz kolu kisalttiginizda arac devir donmuyor egzantrige gelince 296 iyidir iyi bi usta ayarli kasnak ve timing gerektirir kolay gelsin egzantrik alinir ama kranki 4 balta tercih etmelisin iyi forumlar
Kardesim sahinin strogu 86 olamaz neden dersen sahinden 86mm piston cikar formule göre 43mm x43mm x 86 mm x 3.14 x 4 = 1997cc yapar sahinin strogu 68 civaridir
mustafademiR-R
07-02-2015, 14:01
s motor ustten egzantrık dıye tabır edılen motor ıcın konuştum abı ben 86 mm stroke gelıyor 86.4 mm piston
mustafademiR-R
07-02-2015, 14:19
abi düzeltiyorum sımdı tekrar baktım 67.4 yanlış aklımda kalmış kusura bakmayın keyifli forumlar :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.