User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: derecelı egzantrk ve 8 agırlılı krank

  1. #1
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    derecelı egzantrk ve 8 agırlılı krank

    arkadasta tofas ıcın 8 agırlıklı krank ve 296 derece egzantrk var mıs ıkısnı bırlkte 1250 liraya satacakms smdı ben egzantrgn derecelı oldugunu krakn 8 agırlklı oldugunu nasıl anlayacam bı de krank 8 agırlklı olunca tork atıyor sanırım baska + sı var mı

  2. #2
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tork falan değişmez. Araca hafif yada agır volant taktığında ne değişiyorsa krank agırlığını değiştirdiğinde de aynısı değişir. Tek fark krankı değişcem diye motoru kırman daha kolay olur

  3. #3
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1250tl ye şahin satıyorlar maşallah iyi para

  4. #4
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ömer egzantrik ve krank için o fiyat

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krankın kurs boyu standartsa, sadece hafiflik için bu para isteniyorsa gereği yok volant tan sildirin aynı kapıya gelir hemde daha güvenli bir işlem olur.Ayrıca oem krank ın hafifletilmişiyse kesinlikle uzak dur maceraya gerek yok balans yaşama riskin oldukça yüksek.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vallah ışte sekiz ağırlıklı krank diyor çok güçlü bi krank diyor . .şimdi sekiz ağırlıklı krank neye yarıyor nasıl bi parcadir

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı şey kaç defa söylenmeli ? Hafif volant ne işe yarıyorsa ona.

    Daha kolay devirlenir başka da birşey olmaz. Kasnaklar, volant orj duruyorken krankı hafifletmeye çalışmak, her kuşu s.k.p bir leyleğin kalması. Daha ne diyelim işte.

  8. #8
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volant i da hafiflettk diyelm

  9. #9
    Dctrlprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende sürekli okuyorum 8 balta grank terimini bir nevi volant hafifletmesi ile aynı işlev demekki.

  10. #10
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet normali ile arasındaki tek fark ağırlığı ise volanttan hiç farkı yok. Uydurma bir iş değilde, Stroke farkı varsa yada krankın tasarımında fark varsa iş değişir. Stroke değişmişse başta hacim olmak üzere karakterinde değişme olur motorun. (motor içi birçok oranda değişim olur.) Stroke sabit tasarım farkı varsa krankın dengesi iyileştirilmiş olabilir, daha yüksek rpmlere dayanabilir. Yapılamamışsa bir güzel kırılır

    Sadece hafifletilmişse bile nasıl yapıldığı önemli, sanayi işi hesapsız kitapsız birşeyse Fatigue yada creep yaşanması işten bile değil. Sanayi işi olmasa bile, motorun kullanım durumu bile bayağı etkili. Mesela drag araçlarında kolay kolay hafif krank takılmaz, bir sefer hızlanacaktır çünkü. Zırt pırt hızlanıp yavaşlanılması gereken durumlar için uygulanabilir hafif krank.

    O yüzden krankı hafifletmek 'bizim emmioğlu yaptı, valla krankın yarısını kesti, cıncık gibi oldu ha.' ile olacak işler değil. Markalı vs bile olsa iyi düşünülüp uygulanması gerekir..

    Sadece forumlardan sorarakta yapılmaz yani

  11. #11
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emre abi eyvallah anladım

  12. #12
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 ağırlıklı krank güç vermez. Dayanımı ve yüksek devirleri kırmadan dönebilsin diye bir önlemdir.
    Ve normal 4 kanat kranktan daha ağırdır nispeten, özel bir malzemeden yapılıp kendi tasarımları değil ise.
    Eksantrik ise elbette tork ve güç verir. O da kendi içerisinde değişkendir.
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  13. #13
    halilakgunn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    50
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 agirliklikli krankdan kastın 8 balta krank ise strong oranini ogrenirsen daha iyi yardimci olabiliriz
    Ikisi icin soyledikleri 1250 lirada çok uçuk bir rakam degil normal

  14. #14
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krangın ağırılığını baltasını geç strok boyu artacak ki hacim artacak verim artacak bu bir dostum hacim artınca emme yetmeyecek egz. bunu dengeler ama siboplarınıda büyütmeni öneririm 8 v makina sonucta kapağa girmelisin ki bişeyler olsun ayrıca strok uzunsa kısa pistonda almalısın ki vuruntu üst kapakla öpüşme falan olmasın bu 1250 ona verdin işçiliğin pistonun kapağın 2500 lere girecek sen bide lpyle bineceksin alacağın güç 120 130 belkii ?? onun yerine bütçe elverişliyse karbratörlü lpgli turbo yapıolar 5ooo tl ye 200 pslerde geziyo adam radyatöründen alfa 2000 baskı balatasına kadar koyuyo içine düşürsen yardımcı olabilirim
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  15. #15
    SalihAnt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence krank işine hiç girme. Krankla falan verim almak için piston, karbüratör sübap vs. değiştirmelisin ama ne olur 1000km binemezsin kim yaparsa yapsın illa biyer kırarsın. 270 derece eksantrik, kapak taşlama memeleri genişletip düzgün bir karbüratör ayarıyla bana göre zevk verecek kadar yürürsün.(Şarj dinamosunu kesin değiştir) Çevremde ''gırtlak'' doldurup çok kıran var, hatta kırmayan yok

  16. #16

    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    26
    Mesaj
    26
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 agirlik dedigin 8 balta sanirim bence hic gerek yok 4 balta orjinali 4 balta orjinalidir. marea liberty kranki almanizi tavsiye ederım , kol yada pistondan almaniz gerekecek tavsiyem koldan degilde 5mm kisa piston bulmaniz kolu kisalttiginizda arac devir donmuyor egzantrige gelince 296 iyidir iyi bi usta ayarli kasnak ve timing gerektirir kolay gelsin egzantrik alinir ama kranki 4 balta tercih etmelisin iyi forumlar
    Beygir derdine düşmeden önce kullanmayı öğren. (Renç KOÇİBEY)

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu acılmısken değineyim hafif krank hafif volant ve hafif kasnaklar oemi ile değişince devirlenmede gozle gorulur değişimden baska ne gibi artısı olabilir tesekkürler
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilen yok demekkı
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar bir de egzantrik derecesi nasıl ölçülür? dereceyi ne belirler?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •