PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E36 M40 Rölantide Patlama!



razzmatazz
17-11-2014, 10:21
arkadaşlar aracı yeni topladık herşeyi tamam şuanda rölantisini ayarlıyamadık bir türlü araç rölantideyken arada sırada patlama yapıyor ama eksozdan değil emme manifoldundan patlama yapıyor ve patlamadan sonra devir yükseliyor motor ısınıncada gaz yememeye başlıyor ne yaptıysak çözemedik akışmetreyide değiştirip denedik yine aynı senteside yerinde

rekord2000
17-11-2014, 13:20
Sanki sente gibi geliyor. Gergi hazla sıkılı olmasın yada gevşek, senteyı bozacak kadar fark yaparmı bilmem ama aklıma geldi.

razzmatazz
17-11-2014, 13:45
Sanki sente gibi geliyor. Gergi hazla sıkılı olmasın yada gevşek, senteyı bozacak kadar fark yaparmı bilmem ama aklıma geldi.

tamirci kontrol etti hocam sentede sıkıntı yok birde sürekli yapmıyor patlamayı ara ara yapıyor araç soğukken devirlenmedede sıkıntı yok gazı köklediğin gibi kesiciye giriyor ama ısınınca gaz yemiyo

ReSuL
18-11-2014, 07:11
ateşleme sırasında sıkıntı var buji kabloları büyük bi ihtimalle doğru takılmamış.. eğer ateşleme doğru ise enjektör sıralamasında sıkıntı var tesisat kontrol edilmeli..

razzmatazz
18-11-2014, 09:21
ateşleme sırasında sıkıntı var buji kabloları büyük bi ihtimalle doğru takılmamış.. eğer ateşleme doğru ise enjektör sıralamasında sıkıntı var tesisat kontrol edilmeli..

buji kablolarını kontrol ettik hocam sıralaması doğru enjektör kablolarınında sırasını yanlış takma ihtimalimiz yok diye düşünüyorum çünkü soketlerin dördüde bir kutu üzerinde sıralı yerleri değiştirilmiyor

ReSuL
18-11-2014, 19:52
Israr ediyorum baska ihtimaller cok dusuk bence.. yanlis zamanda gelen bi atesleme var yoksa patlatmaz.. senteyi filan kontrol etmisiniz.. bence double-check yapmakya fayda var.. en son yine boyle bi arabayi inceledigimizde 2/3 nolu enjektorler in fisi yan yana olduğu icin birbiri yerine takmislardi..

ReSuL
18-11-2014, 19:56
Bu arada o aracin da motor evinde yangin cikmisti sorun tesisattaydi.. bi sey sormayi unuttum bu arada benzin lpg fark yapiyo mu yoksa her ikisinde de patlatiyo mu?

razzmatazz
18-11-2014, 20:04
Bujileri kontrol ettik kesinlikle yanlışlık yok sıralamada enjektörlerin fişleride bujilerinki gibi ayrı ayrı değil hocam tek bi sutun üzerinde resim olsa göstericem double check olayı dediğiniz ne oluyor araçta lpg tesisatı bağlı değil şuanda emmedeki delikleride kapattık

DOHC
18-11-2014, 20:44
Bujileri kontrol ettik kesinlikle yanlışlık yok sıralamada enjektörlerin fişleride bujilerinki gibi ayrı ayrı değil hocam tek bi sutun üzerinde resim olsa göstericem double check olayı dediğiniz ne oluyor araçta lpg tesisatı bağlı değil şuanda emmedeki delikleride kapattık

Double check dediği, tekrar kontrol edin yani her ne kadar bakmış olsanızda demek :)....

ReSuL
19-11-2014, 09:30
Double check dediği, tekrar kontrol edin yani her ne kadar bakmış olsanızda demek :)....
:D tşk ederim..

siz motor tesisatınızı yenilediniz ya o enjektör kütüğünün içinde her bir enjektöre giden kablolar var.. o kütüğü değiştirmediğiz için tesisatın bi yerlerinde ona ek yapılmıştır die düşünüyorum.. ek yerine bakmak lazım.. bu ihtimali de bi düşünün burdan bi şeyler çıkabılır..

razzmatazz
19-11-2014, 12:44
Valla resul abi enjektörlerin soketlerinin bulunduğu kablo grubuda değişti eskisi yanmıştı zaten attık çöpe ek yapılmadı kesinlikle buji kablolarınıda enjektör kablolarınıda tekrar kontrol ettik yanlışlık yok zaten olsa motor soğukkende yapar patlamayı ama soğukken süper sıkıntısız bir şekilde çalışıyor bugün tekrar denedik soğukken patlatma hiç yapmadı gaz yemesi devirlenmeside güzel taki motor ısınana kadar motor ısınınca başlıyo emmeden patlatmaya gaz yememeye benim anladığım kadarı ile motor ısınınca ateşlemeyi karıştırıyor sizin fikriniz nedir bu konuda bunu etkileyebilecek sensörler hangileri olabilir

drago
19-11-2014, 13:38
senin aracın sentesi de aynı şekilde mi yapılıyor bilmiyorum ama n42 motorlu e46 aracımda sente yapılırken aracın altına biri girip kilitliyor, üstten biri kilitliyor, bir kişi de sente ayarı yapıyordu. kaç ustaya gittim bu aracın sentesi düzgün dedi, harun usta sentesi kaçık dedi ve yaptı.

o değilse de krank ve veya egzantrik sensörlerine bir baktır derim tesisatın düzgün olduğunu varsayarak konuşuyorum

ReSuL
19-11-2014, 13:59
şimdi aklımın yettiği kadar yorum yapayım.. madem tesisattan eminiz o zaman arkadaşların da dediği gibi sente kalıyo.. aracın soğukken ki ateşleme zamanlaması ve sıcakken ki ataeşleme zamanlaması bir miktar farklılık gösterir.. motor sıcaklığına ve içeri giren hava sıcaklığına göre avansı geri çekme ileri alma durumları olur.. bu durumda (mantık yürütüyorum) sentende bi kaçıklık varsa ve avans soğukken patlatma yapacak derecede olmayabilir ama ısınınca bahsettiğimiz durumdan dolayı patlatma yapmaya başlıyor olabilir ama sente kaçık değil diyosun ve bu düşündüğümüz durumun olma ihtimali nedir bu konuda tam bişey söyleyemiyorum açıkcası..

ReSuL
19-11-2014, 14:04
sensör olarak da bildiğim kadarıyla 3.16 da egzantrik sensörü yok.. motor ısı sensörü ve krank sensörü kalır bakılması gereken ama krank dan olduğunu hiç zannetmiyorum.. ısı sensöründen de olduğunu pek zanntmiyorum.. senteden olsa çalıştırırken zorlanma filan olur yakıt tüketimi artar çekiş düşer.. valla düşünüyorum düşünüyorum yine ateşleme gibi geliyo.. ateşleme elemanları..

Boikot
19-11-2014, 14:07
Manifold hava alıyor olmasın ?
E46'da başımıza gelmişti. Usta manifoldun dibine su döküp tespit etmişti.

razzmatazz
19-11-2014, 14:09
senin aracın sentesi de aynı şekilde mi yapılıyor bilmiyorum ama n42 motorlu e46 aracımda sente yapılırken aracın altına biri girip kilitliyor, üstten biri kilitliyor, bir kişi de sente ayarı yapıyordu. kaç ustaya gittim bu aracın sentesi düzgün dedi, harun usta sentesi kaçık dedi ve yaptı.

o değilse de krank ve veya egzantrik sensörlerine bir baktır derim tesisatın düzgün olduğunu varsayarak konuşuyorum

sizin araçtadamı aynı problem vardı hocam ?



şimdi aklımın yettiği kadar yorum yapayım.. madem tesisattan eminiz o zaman arkadaşların da dediği gibi sente kalıyo.. aracın soğukken ki ateşleme zamanlaması ve sıcakken ki ataeşleme zamanlaması bir miktar farklılık gösterir.. motor sıcaklığına ve içeri giren hava sıcaklığına göre avansı geri çekme ileri alma durumları olur.. bu durumda (mantık yürütüyorum) sentende bi kaçıklık varsa ve avans soğukken patlatma yapacak derecede olmayabilir ama ısınınca bahsettiğimiz durumdan dolayı patlatma yapmaya başlıyor olabilir ama sente kaçık değil diyosun ve bu düşündüğümüz durumun olma ihtimali nedir bu konuda tam bişey söyleyemiyorum açıkcası..

valla kafayı yemek üzereyim abi dediğinde mantıklı geliyor ama bu ateşleme zamanlamasına hangi sensörler etki eder onu bilmek istiyorum egzantrik sensöründen yapar dediler fişini çektik denedik yine aynı beyin hangi sensörlerden bilgi alıyor avansı ayarlamak için


Manifold hava alıyor olmasın ?
E46'da başımıza gelmişti. Usta manifoldun dibine su döküp tespit etmişti.

olabilir ama hava alsa soğukkende aynı şeyi yapmazmı motor sadece ısınıncamı yapar?

razzmatazz
19-11-2014, 14:12
sensör olarak da bildiğim kadarıyla 3.16 da egzantrik sensörü yok.. motor ısı sensörü ve krank sensörü kalır bakılması gereken ama krank dan olduğunu hiç zannetmiyorum.. ısı sensöründen de olduğunu pek zanntmiyorum.. senteden olsa çalıştırırken zorlanma filan olur yakıt tüketimi artar çekiş düşer.. valla düşünüyorum düşünüyorum yine ateşleme gibi geliyo.. ateşleme elemanları..

resul abi m40 da egzantrik sensörü yerine 4. buji kablosuna bağlı manyetik bi sensör var egzantriği ordan okuyormuş öğrendiğim kadarı ile

drago
19-11-2014, 14:36
benim araçta soğukken vardı, sıcakken iyiydi.

ya da havalar soğuk iken yapıyordu.

sente ile baya düzeldi, bir süre yapmadı, en son elektrik tesisatını komple değiştirince düzeldi

ReSuL
19-11-2014, 14:45
kolayı var elinde imkan yoksa tek tek sensörlerin fişini çekerek deneyeceksin hangi sensörün bozuk olduğunu araçtaki değişmeden ya da değişme olmamasından anlarsın.. çünkü bazı sensörler arıza kodu da vermeyebilir..

arabanda zor çalışma çok yakma gibi problemlerin var mı? buji kablosundan enzantrik konumunu okuması biraz garip geldi bana.. hadi yanlış taktın kabloyu??

bak birde bu araç yarı sıralı olması lazım bu demek oluyo ki 1/4 ve 2/3 aynı anda çalışıyo.. enjektörlerden ya da ateşlemeden birini 1 ile 4 ü değilde mesela 1 ile 2 yi aynı anda verirse ya da 4 ile 2/3 den birini verirse patlatma olur.. bu kombinasyon ya da senkranizasyon hatası enjektörler tarafında da olabilir ateşleme tarafında da olabilir.. enjektörler doğru ateşleme yanlış olabilir ya da ateşleme doğru enjektörler yanlış olabilir.. her iki durumda da olmaması gereken zamanda yakıtın üzerine gelen bi ateşleme var demektir ve bu da patlatma yapar..

XSi
19-11-2014, 14:57
subaplarda bi sorun olmasin? İsininca emme subabi tam kapanmiyor emme tarafina patlama yapiyor olabilir mi?

Yada daha kotusu ust kapakta catlak var, sikistirma yapinca emmeye benzinle hava gidiyor atesleme oluncada patlama yapiyor

razzmatazz
19-11-2014, 14:57
kolayı var elinde imkan yoksa tek tek sensörlerin fişini çekerek deneyeceksin hangi sensörün bozuk olduğunu araçtaki değişmeden ya da değişme olmamasından anlarsın.. çünkü bazı sensörler arıza kodu da vermeyebilir..

arabanda zor çalışma çok yakma gibi problemlerin var mı? buji kablosundan enzantrik konumunu okuması biraz garip geldi bana.. hadi yanlış taktın kabloyu??

bak birde bu araç yarı sıralı olması lazım bu demek oluyo ki 1/4 ve 2/3 aynı anda çalışıyo.. enjektörlerden ya da ateşlemeden birini 1 ile 4 ü değilde mesela 1 ile 2 yi aynı anda verirse ya da 4 ile 2/3 den birini verirse patlatma olur.. bu kombinasyon ya da senkranizasyon hatası enjektörler tarafında da olabilir ateşleme tarafında da olabilir.. enjektörler doğru ateşleme yanlış olabilir ya da ateşleme doğru enjektörler yanlış olabilir.. her iki durumda da olmaması gereken zamanda yakıtın üzerine gelen bi ateşleme var demektir ve bu da patlatma yapar..


dediğin gibi tüm sensörleri tek tek deniycem abi

araçta zor çalışma yok soğukken bile tek marşta çalışıyor şuan nekadar yaktığını bilmiyorum aracı yürütmüyoruz bu problemlerden dolayı
bende tam olarak egzantrikmi okuyor ne yapıyor görevini bilmiyorum o kablonun ama o olmadanda araç çalışır çekişte gözle görülür bir fark olmayacak kadar düşme olur dediler

ateşlemede yada enjektörlerde dediğiniz gibi senkronizayson hatası olsa bunu soğukkende yapması gerekmezmi abi neden sadece ısınınca yapsın

razzmatazz
19-11-2014, 14:59
subaplarda bi sorun olmasin? İsininca emme subabi tam kapanmiyor emme tarafina patlama yapiyor olabilir mi?

Yada daha kotusu ust kapakta catlak var, sikistirma yapinca emmeye benzinle hava gidiyor atesleme oluncada patlama yapiyor

subap konusunu tamircimle bi görüşücem abi o ihtimalide değerlendirsin

üst kapakta kesinlikle çatlak yok motor toplanırken teste gönderdik ve sıkıntı olmadığını söylediler

XSi
19-11-2014, 15:17
Subap iticiler hidrolik mi yoksa sentille ayarlanan mekanik iticimi?

Mekanikse ve bosluk cok az ise motor isininca subap uzayarak acik kaliyor olabilir.

ReSuL
19-11-2014, 15:28
dediğin gibi tüm sensörleri tek tek deniycem abi

araçta zor çalışma yok soğukken bile tek marşta çalışıyor şuan nekadar yaktığını bilmiyorum aracı yürütmüyoruz bu problemlerden dolayı
bende tam olarak egzantrikmi okuyor ne yapıyor görevini bilmiyorum o kablonun ama o olmadanda araç çalışır çekişte gözle görülür bir fark olmayacak kadar düşme olur dediler

ateşlemede yada enjektörlerde dediğiniz gibi senkronizayson hatası olsa bunu soğukkende yapması gerekmezmi abi neden sadece ısınınca yapsın

şöyle anlatıyım kendi aracımda önce supercharger vardı ve 0,5 barda bi ayar yaptık ms beyine.. sonra onu söküp turbo yapma kararı verdim ve turbo işleminin mekanik işleri bitinceye kadar aracı stock haline cevirdim orjinal enjektörler orjinal ateşleme ve orj beyin.. sonra mekanik bitti yavaş yavaş ms e tekrar dönmeye başladım.. ayar yapacak arkadaş kayseride olmadığı için o gelene kadar hem güvenli hem de stabil kullanmak zorundaydım aracı çünkü istisnasız hergün çalışır aracım işe giderim sağa sola giderim vs.. önce ateşlemeyi aldım ms e.. enjektörler orjinal beyinde.. soğukken çalışmasında çekişinde gaz yemesinde bi sıkıntı yok.. enjektörler orjinal 230cc ve orjinal beyin çalıştırıyo onları.. ama araç ne zaman ısındı 90 derecelerde 2500 devirden sonra patlatma yapıyordu ve sıcakken ilk çalıştırmalarda yine çalışırken sadece patlama yapıyodu rölantıda yoktu..

sonra bi sonraki aşama olan 390cc enjektörleri taktım ve enjemtörleri de ms beyine aldım (çünkü bi önceki yazılımda benzin haritası bu 390 cc enjektörlere göre yapılmıştı) sonra patlatma olayım ortadan kalktı..

şümdü düşünelim niye böyle bi patlatma vardı.. enjektörleri süren orjinal beyin ile ateşlemeyi süren ms arasında bi senkron hatası oluşuyodu bunun sebebi de kuvvetle muhtemel atmosferik düşünen orjinal beyinle 0,5 barda düşünen ms in anjektör ve ateşleme zamanlamarı birbirlerini tutmuyodu ve zamanında gelmeyen geçiken ya da erken gelen bi ateşleme patlatıyodu..

şimdi bu tecrübeleri yaşamış olan biri olarak ben hala bu işin önceklikle tesisatta ateşleme ya da enjektörden kaynaklı bi hatadan olmuş olabileceğini düşünüyorum.. bu benim fikrim.. ama bakarsın hiç alakası olmayan bi yerden çıkar..

mesela yukardaki anlattığım durumda 2500 devirde patlatma yapmasının bi mantığı var hadi basınc var birinde.. biri yok gibi düşünüyo beyinlerin.. ama marş esnasında sadece sıcakken patlatma yapmasının acıklanabilir bi yanı yok.. ikisinde de basınç yok aynı devirler.vs vs..

Zorbey
19-11-2014, 16:23
Tesisat ısınınca birleştirme yapıyor olabilir mi ? kontrol ettiniz mi ?

0M42
19-11-2014, 19:35
Subap ayarından olabilir emmeler sıkıysa patlatma yapar.

razzmatazz
20-11-2014, 13:31
Subap iticiler hidrolik mi yoksa sentille ayarlanan mekanik iticimi?

Mekanikse ve bosluk cok az ise motor isininca subap uzayarak acik kaliyor olabilir.

subaplar hidrolik hocam ayar yapılmıyor


şöyle anlatıyım kendi aracımda önce supercharger vardı ve 0,5 barda bi ayar yaptık ms beyine.. sonra onu söküp turbo yapma kararı verdim ve turbo işleminin mekanik işleri bitinceye kadar aracı stock haline cevirdim orjinal enjektörler orjinal ateşleme ve orj beyin.. sonra mekanik bitti yavaş yavaş ms e tekrar dönmeye başladım.. ayar yapacak arkadaş kayseride olmadığı için o gelene kadar hem güvenli hem de stabil kullanmak zorundaydım aracı çünkü istisnasız hergün çalışır aracım işe giderim sağa sola giderim vs.. önce ateşlemeyi aldım ms e.. enjektörler orjinal beyinde.. soğukken çalışmasında çekişinde gaz yemesinde bi sıkıntı yok.. enjektörler orjinal 230cc ve orjinal beyin çalıştırıyo onları.. ama araç ne zaman ısındı 90 derecelerde 2500 devirden sonra patlatma yapıyordu ve sıcakken ilk çalıştırmalarda yine çalışırken sadece patlama yapıyodu rölantıda yoktu..

sonra bi sonraki aşama olan 390cc enjektörleri taktım ve enjemtörleri de ms beyine aldım (çünkü bi önceki yazılımda benzin haritası bu 390 cc enjektörlere göre yapılmıştı) sonra patlatma olayım ortadan kalktı..

şümdü düşünelim niye böyle bi patlatma vardı.. enjektörleri süren orjinal beyin ile ateşlemeyi süren ms arasında bi senkron hatası oluşuyodu bunun sebebi de kuvvetle muhtemel atmosferik düşünen orjinal beyinle 0,5 barda düşünen ms in anjektör ve ateşleme zamanlamarı birbirlerini tutmuyodu ve zamanında gelmeyen geçiken ya da erken gelen bi ateşleme patlatıyodu..

şimdi bu tecrübeleri yaşamış olan biri olarak ben hala bu işin önceklikle tesisatta ateşleme ya da enjektörden kaynaklı bi hatadan olmuş olabileceğini düşünüyorum.. bu benim fikrim.. ama bakarsın hiç alakası olmayan bi yerden çıkar..

mesela yukardaki anlattığım durumda 2500 devirde patlatma yapmasının bi mantığı var hadi basınc var birinde.. biri yok gibi düşünüyo beyinlerin.. ama marş esnasında sadece sıcakken patlatma yapmasının acıklanabilir bi yanı yok.. ikisinde de basınç yok aynı devirler.vs vs..

valla kafam çok karıştı abi nereyi kontrol ediceğimi şaşırdım bende artık bugün krank sensörüyle kelebek boğazındaki sensörü değiştirip deniycez bakalım birde enjektör diplerinden hava kaçağı olduğunu tespit ettik oringlerini değiştirip deniycez acaba bundan olabilirmi ısınınca patlama ve gaz yememe


Tesisat ısınınca birleştirme yapıyor olabilir mi ? kontrol ettiniz mi ?

yok hocam o hiç aklımıza gelmedi tesisatta problem olsa soğukkende yapar diye düşünüyoruz motor bloğunun ordaki kablo grubunu kontrol etmek lazım


Subap ayarından olabilir emmeler sıkıysa patlatma yapar.

subaplar hidrolik hocam mekanik değil

akıncı
20-11-2014, 13:40
krank sensorunu değiştirin bırde oyle bakın dediğin olay ateşleme ıle ılgılı,muhtemelen krank sensorunuz son zamanlarını yaşıyor

razzmatazz
20-11-2014, 14:10
krank sensorunu değiştirin bırde oyle bakın dediğin olay ateşleme ıle ılgılı,muhtemelen krank sensorunuz son zamanlarını yaşıyor

inşallah krank sensöründendir hocam bugün deneyip görücez

razzmatazz
21-11-2014, 14:22
sorunu çözdük çok şükür hepinizden allah razı olsun sorun krank sensöründeymiş değiştirdik araba maşallah canavar gibi sıcakkende soğukkende ne rölantisinde nede gaz yemesinde sıkıntı yok :)

ReSuL
21-11-2014, 15:26
Gozun aydin :) tahminlerimiz dogru cikmadi ama Allah kazasiz belasiz binmek nasip etsin

razzmatazz
21-11-2014, 16:52
Gozun aydin :) tahminlerimiz dogru cikmadi ama Allah kazasiz belasiz binmek nasip etsin

nerden ne çıkacağı belli olmuyo abi sağolasın :)

akıncı
24-11-2014, 12:46
sensor kesıklık yaptıgı ıcın emme manıfoldunda patlama yaptırıyor ılk bakılcak yere en son baktınız :) neyse geçmiş olsun

razzmatazz
24-11-2014, 15:27
sensor kesıklık yaptıgı ıcın emme manıfoldunda patlama yaptırıyor ılk bakılcak yere en son baktınız :) neyse geçmiş olsun

bizi yanıltan soğukken sıkıntı olmaması oldu abi sadece ısınınca yapıyodu :)