Orijinalini görmek için tıklayınız : F7R yağ seçimi
MURAT_HLX
15-12-2014, 21:49
arkadaşlar merhaba ;
Bugün F7R megane coupe aracımı almış bulunmaktayım sizden yağ tavsiyesi istiyorum şuanda kullanılan castrol 10w40 yarı sentetik sanırım.kullanma klavuzunda 15w40 yazılmış.Aslında 5w40 castrol edge alayım diyorumda bazı yerlerde sübab çakırdaması sesleri oluyormuş diye duydum sizin tavsiyeniz ne olur ?
Takipteyim, yakin bir arkadasim F7R aldi, oda ayni konuyu arastiriyo :)
Saka bi yana ben bu tip, azda olsa gazlanan arabalarda her zaman tam sentetik tercih ederim. Bence 5-40
5/40 f7r da gazlama sirasinda fazla inceliyor ve hidrolik iticilerde sese daha dogrusu sakirdamaya sebep oluyor. bu gecici durum surekli tekrar edincede en sonunda bosluk yapiyor ki kurtulmanin tek yoluda degistirmek.
Ben zamaninda kendi f7rima 7k de bir orj. filtrelerle birlikte 10/40 koydum
MURAT_HLX
16-12-2014, 00:05
5/40 f7r da gazlama sirasinda fazla inceliyor ve hidrolik iticilerde sese daha dogrusu sakirdamaya sebep oluyor. bu gecici durum surekli tekrar edincede en sonunda bosluk yapiyor ki kurtulmanin tek yoluda degistirmek.
Ben zamaninda kendi f7rima 7k de bir orj. filtrelerle birlikte 10/40 koydum
eren abi eline koluna sağlık teşekkür ederim 10w40 ile yola devam edelim bizde :)
Cliosportve
18-12-2014, 17:57
5 40 renault motorlarinin F serisinde en cok tercih edilen yagidir
Ozellikle mobile 5 40 bu konuda f4r motorlarda tecrube ettim
Su an clio 4 dizel aracim var
Onada mobile 5 40 kullaniyorum aldigimdan beri
Kesinlikle diger dizel clio 4 lerle yan yana gedigimde motor sesi daha az geliyo ayrica rollinglerde sisme etme problemi yasatmiyo onde bitiren taraf hep benim aracim oluyo
Selcuk bey,
Ben su anki dizel aracimda 10/40 kullaniyorum. Farki gorebilmek adina aracinizla denemek isterim.
:D
5w/40 ile 10w/40 ın ısınmış motor viskozitesi aynı değil mi?
5w/40 - 10w/40 a göre neden ince oluyor?
5w/40 ile 10w/40 ın ısınmış motor viskozitesi aynı değil mi?
5w/40 - 10w/40 a göre neden ince oluyor?
Hocam biri yari biri tam sentetik, sanmiyorum ki vizkoziteleri ayni olsun.
5w/40 ile 10w/40 ın ısınmış motor viskozitesi aynı değil mi?
5w/40 - 10w/40 a göre neden ince oluyor?
Sicak viskozitesinde farkliliklar olabilir, ama ufak miktarlarda.
Esas onemli olan, 5w40 da 10w40 a gore daha cok viskozite arttirici vardir. Ne kadar cok viskozite arttirici varsa, yag o kadar incelmeye musaittir. 10w40 da daha az viskozite arttirici oldugu icin, uzun vadede daha dayaniklidir.
Cliosportve
19-12-2014, 20:03
Selcuk bey,
Ben su anki dizel aracimda 10/40 kullaniyorum. Farki gorebilmek adina aracinizla denemek isterim.
:D
Olur Eren bey
Haftasonu su isi bitirelim :)
Hocam biri yari biri tam sentetik, sanmiyorum ki vizkoziteleri ayni olsun.
Mobil Super (http://www.mobil.com/Italy-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Super_2000_X1_10W-40.aspx)
Türkiye Mobil™ | Otomobil Motor Yalar1 | Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 (http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-5w40.aspx#)
cst@100c değerlerine bak, biri 14.4, diğeri 14.. sence bu fark sıcak motorda şakırtıya neden olur mu?
ama cst@40c değerleri çok farklı..
zaten sentetiğin amacı o, mineral yağ ile elde edilemeyecek düşük sıcaklık yağlama özelliği elde edebilmek..
Sicak viskozitesinde farkliliklar olabilir, ama ufak miktarlarda.
Esas onemli olan, 5w40 da 10w40 a gore daha cok viskozite arttirici vardir. Ne kadar cok viskozite arttirici varsa, yag o kadar incelmeye musaittir. 10w40 da daha az viskozite arttirici oldugu icin, uzun vadede daha dayaniklidir.
vizkozite arttırıcı var nedemek? 100 c deki vizkoziteler hemen hemen aynı, hatta yukarıdaki linklere bakarsan, 10w-40 sıcak vizkozitesi yüksek bile, yani sıcak motorda daha kalın 5w-40 a göre, ama bu fark göz ardı edilecek kadar da küçük..
Sogukkenki kalinligi ile sicakkenki kalinliklari arasinda fark var.
Daha detayli bilgi icin
http://www.machinerylubrication.com/Read/1327/viscosity-index-improvers
Daha detayli anlatayim
5w40 rakamlarinda 5 ile 40 arasindaki fark, 10w40 ile olan aradaki farkdan daha fazla.
Cunku sogukken 5w olan yag, isindigi zaman 40 viskozitede cikiyor.
Ayni sekilde 10w olan yag da isindigi zaman 40 viskoziteye cikiyor.
5w nin ayni kalinliga ulasabilmesi icin viskozite arttiricinin 10w40 a gore daha fazla olmasi lazim.
Gondermis oldugum linkteki dezavantajlarini okursan, incelmeye daha musait dedigini gorursun. 5w40 in icerisinde 10w40 a gore daha fazla viskozite arttirici olacagi icin, incelmeye daha musaittir. Yani zamanla viskozite arttiricilar omrunu tamamlar ve yag isindigi zaman 5w30 gibi olur, fakat 10w40 halen 10w40 olarak 100 derecede calismaya devam edebilir.
Kesin olan bir sey var, ayni marka model yagda 5w40 ve 10w40 i kiyaslarsak belirli bir kilometre sonra 5w40 daha cabuk incelir.
Umarim daha net anlatabilmisimdir.
Sogukkenki kalinligi ile sicakkenki kalinliklari arasinda fark var.
Daha detayli bilgi icin
http://www.machinerylubrication.com/Read/1327/viscosity-index-improvers
Eklediğiniz linkte bahsettiğiniz şey yazmıyor açıkçası. Yazan, mesela 10w30'un aslında Sae10 olan yağın viskozite düzenleyicilerle 10w30 haline getirildiği yazıyor. Yağın sentetik, yarı sentetik, mineral vs olması dışında sae numaralarından gelen bariz bir fark yok hatta.
Hem XSİ abinin de dediği gibi, her yağın 100C deki kinematik viskozitesi ölçülmüş zaten. Ölçüm yapılan değere göre kıyaslama yapıncada arada çok bi fark yok gibi
Sogukkenki kalinligi ile sicakkenki kalinliklari arasinda fark var.
Daha detayli bilgi icin
http://www.machinerylubrication.com/Read/1327/viscosity-index-improvers
tabiki olmalı biri 5w - diğeri 10w, soğuk viskoziteleri farklı, sentetik moleküllü olan 5w-40 (sentetik olmazsa zaten hem 5w hem de 40 vizkoziteyi sağlayamıyorlar zaten) soğukken daha düşük vizkoziteli doğal olarak
Daha detayli anlatayim
5w40 rakamlarinda 5 ile 40 arasindaki fark, 10w40 ile olan aradaki farkdan daha fazla.
Cunku sogukken 5w olan yag, isindigi zaman 40 viskozitede cikiyor.
Ayni sekilde 10w olan yag da isindigi zaman 40 viskoziteye cikiyor.
5w nin ayni kalinliga ulasabilmesi icin viskozite arttiricinin 10w40 a gore daha fazla olmasi lazim.
Gondermis oldugum linkteki dezavantajlarini okursan, incelmeye daha musait dedigini gorursun. 5w40 in icerisinde 10w40 a gore daha fazla viskozite arttirici olacagi icin, incelmeye daha musaittir. Yani zamanla viskozite arttiricilar omrunu tamamlar ve yag isindigi zaman 5w30 gibi olur, fakat 10w40 halen 10w40 olarak 100 derecede calismaya devam edebilir.
Kesin olan bir sey var, ayni marka model yagda 5w40 ve 10w40 i kiyaslarsak belirli bir kilometre sonra 5w40 daha cabuk incelir.
Umarim daha net anlatabilmisimdir.
dezavantajlar kısmında bu dediklerini net ifade eden bir kısım göremiyorum ben..
hem bu dediklerin piyasada bilinen genel doğrulara da aykırı
sentetik yağ uzun ömürlüdür ve sentetik yağ yüksek sıcaklıklarda mineral yağlara göre daha kararlıdır, aynı özelliği uzun süre koruyabilir..
artık üreticiler sentetik yağ kullanarak bakım aralıklarını 7500-10000 km lerden 15.000-20.000 km lere çıkardılar ve sıcak vizkoziteleri düşürdüler, 90 larda 15w-50 ler vardı, 2000 lerde 10w-40 lar, şimdide 5w-30 lar var artık..
dediğin gibi sentetiklerin bu tarz bir handikapı olsa idi bu denli yaygınlaşmazdı kullanımı diye düşünüyorum.
tabiki olmalı biri 5w - diğeri 10w, soğuk viskoziteleri farklı, sentetik moleküllü olan 5w-40 (sentetik olmazsa zaten hem 5w hem de 40 vizkoziteyi sağlayamıyorlar zaten) soğukken daha düşük vizkoziteli doğal olarak
dezavantajlar kısmında bu dediklerini net ifade eden bir kısım göremiyorum ben..
hem bu dediklerin piyasada bilinen genel doğrulara da aykırı
sentetik yağ uzun ömürlüdür ve sentetik yağ yüksek sıcaklıklarda mineral yağlara göre daha kararlıdır, aynı özelliği uzun süre koruyabilir..
artık üreticiler sentetik yağ kullanarak bakım aralıklarını 7500-10000 km lerden 15.000-20.000 km lere çıkardılar ve sıcak vizkoziteleri düşürdüler, 90 larda 15w-50 ler vardı, 2000 lerde 10w-40 lar, şimdide 5w-30 lar var artık..
dediğin gibi sentetiklerin bu tarz bir handikapı olsa idi bu denli yaygınlaşmazdı kullanımı diye düşünüyorum.
Unfortunately, viscosity index improvers do have some drawbacks. The primary disadvantage is they are susceptible to mechanical shearing. When referring to the slinky analogy, it is easy to imagine a stretched-out slinky cut in half by mechanical processes to produce two shorter slinkys.
As the additive is repeatedly sheared, it loses its ability to act as a more viscous fluid at higher temperatures. Higher molecular weight polymers make better thickeners but tend to have less resistance to mechanical shear. Lower molecular weight polymers are more shear-resistant, but do not improve viscosity as effectively at higher temperatures and, therefore, must be used in larger quantities.
Sen istediğini düşünebilirsin abicim, ben işin teknik kısmına bakarım. Sentetik-mineral konumuz değil, kaldı ki dediklerimin sentetik ya da mineral yağlar ile hiç bir alakası yok. Yukarıda alıntı yaptığım cümleyi iyi okursan, ne demek istediğimi anlarsın.
Sen istediğini düşünebilirsin abicim, ben işin teknik kısmına bakarım. Sentetik-mineral konumuz değil, kaldı ki dediklerimin sentetik ya da mineral yağlar ile hiç bir alakası yok. Yukarıda alıntı yaptığım cümleyi iyi okursan, ne demek istediğimi anlarsın.
teknik kısma bakıyorsan kişisel yorumunu işe katmayacaksın, benim gibi teknik veri koyacaksın ortaya..
o alıntı yaptığın cümlede 5w-40 , 10W-40 a göre vizkozitesi düşer anlamı çıkmaz, cümle cümle çeviri yapmayalım şimdi, yurtdışındasın ingilizcen benden daha iyidir kesin..
orda kullanıma bağlı olarak zamanla, ömür tamamlama ve vizkozite kaybı olur denilmemiş, sadece katkıların negatif durumundan bahsedilmiş ve çözüm de devamında yazılmış:
Lower molecular weight polymers are more shear-resistant, but do not improve viscosity as effectively at higher temperatures and, therefore, must be used in larger quantities.
zaten dediğin gibi vizkozite kaybı olsa idi, üreticiler risk alıp 10w-40 gibi yarı sentetikten, 5w-30 gibi tam sentetiklere geçip, bakım aralığını uzatmazdı
Abicim burda yorum katan bir kişi varsa o da sensin.
Uzatmayacağım, fakat sadece şunu söyleyebilirim, öğrenmen gereken çok şey var.
Bu kadar merak ediyorsan, http://www.bobistheoilguy.com/putting-the-simple-back-into-viscosity/ bu siteden öğrenmeye başlayabilirsin.
Saygılar.
Bu arada, burayı okuyup kafası karışan arkadaşlar için bir kaç cümle ekleyeyim
Bana altını çizerek gösterdiği cümlenin, 5w-40 ya da 10w-40 ile hiç bir alakası yok.
Yukarıda bahsettiğim viskozite arttırıcının iki tipi var, Lower ve Higher olarak ikiye ayrılıyor.
Evet cümle doğru, fakat benim dediğimle yine alakasız.
Bilgisi olmayıp, fikri olanlarla tartışmamak en iyisi.
Abicim burda yorum katan bir kişi varsa o da sensin.
Uzatmayacağım, fakat sadece şunu söyleyebilirim, öğrenmen gereken çok şey var.
Bu kadar merak ediyorsan, http://www.bobistheoilguy.com/putting-the-simple-back-into-viscosity/ bu siteden öğrenmeye başlayabilirsin.
Saygılar.
istediğin kadar uzatabilirsin benim açımdan sorun yok, ben bişeyler öğrenmeye hazırımda sen değilsin
Bu arada, burayı okuyup kafası karışan arkadaşlar için bir kaç cümle ekleyeyim
Bana altını çizerek gösterdiği cümlenin, 5w-40 ya da 10w-40 ile hiç bir alakası yok.
Yukarıda bahsettiğim viskozite arttırıcının iki tipi var, Lower ve Higher olarak ikiye ayrılıyor.
Evet cümle doğru, fakat benim dediğimle yine alakasız.
Bilgisi olmayıp, fikri olanlarla tartışmamak en iyisi.
benim iddiam ne 10w-40 ile 5w-40 aynı viskoziteli yağlamayı sağlar, mobilin iki ayrı yağını teknik datalarını refere ettim, ikisinin de 100 derecedeki vizkozitesi aynı hemen hemen
senin iddian ne, 5w-40 gibi , 10w-40 a göre daha çok sentetik katkı içeren bir yağın, vizkozitesinin ZAMANLA DÜŞECEĞİNİ İDDİA EDİYORSUN!
Bunu kanıtlamak senin yükümlülüğün , aksini kanıtlamakla ben uğraşamam, senin istediğin orayı oku burayı oku da yapamam, sen ordan burdan şurdan bi yazılar koy onu tartışalım..
bi alıntı yaptın, tam sentetikler zamanla kullanımla vizkozitesini kaybeder ifadesi (yada benzerini) ben göremedim, eğer varsa bunu destekleyecek bişeyler bul koy ben kabul ederim.
Bu iddianı kanıtla ondan sonra cahil mahil vır vır konuş burda..
Bi de yanlış anlamazsan sana bir tavsiye: sakın başkalarının yerine karar verme, birilerinin kafasının karışıp karışmadığına sen karar veremezsin hiç bir zaman..
Evet halen soyluyorum
Ornegin 10w60 yagin icerisindeki viskozite arttirici miktari, 10w40 a gore daha fazladir. 5w40 10w40 olayindaki gibi.
Ne kadar viskozite arttirici fazlaysa, yag incelmeye o kadar musaittir. Bu hemen olmaz, 1000 km sonra olmaz, 5000-10000 sonra olur, pistte gazliyosan daha erken olur.
10w60 5000 kilometre sonra 10w50 viskozitesine incelirken, digeri hala 10w40 da kalabilir bu sebepten.
Bunun daha acik anlatimi yok, baska bir alternatifi de yok. Bilmiyorsan arastir, oku ogren. Kimseye burda bir sey kanitlamakla vakit harcayamam. Google da bir suru akademik metin var.
The primary disadvantage is they are susceptible to mechanical shearing.
Bak burda tekrar gostereyim, adam yazmis. Yazilani anlamiyorsan ingilizce bilmiyorsun kusurabakma, once ogrenmeye ingilizce kursuyla basla.
Editte yokki arkadaş
Madem kaynak istiyorsun, al sana, çok basit bak senin yerine Google da ben araştırıyorum. İki dakika parmaklarını yorsan öğreneceksin ne olduğunu.
Pure base oil has a single weight or viscosity. Viscosity is the resistance of a fluid to flow. The higher the viscosity number, the more resistant the oil is to flow, or the thicker it is. Multi-grade oils have additives referred to as viscosity index improvers. These additives cause multi-grade oils with viscosities or weights of 10W-40 to be no thicker than 10-weight oil at zero degrees Fahrenheit and no thinner than a 40 weight oil at 212 degrees. There are two disadvantages to viscosity index improves. The first is that they are not lubricants. The bigger the difference in the two numbers in multi-grade oils, the more viscosity index improvers there are in the oil, which means there is less actual oil. The second disadvantage to viscosity index improvers is that they tend to break apart under the pressure of being forced through a running engine. With each broken VII molecule, the oil loses a little of its viscosity at high temperatures.
http://www.ehow.com/info_10059397_pros-cons-engine-oil-additives.html
orda zaman ifadesi yok kendini kandırıyorsun sadece..
vizkozitesini biraz kaybeder diyor
THE OIL LOOSES A LITTLE OF ITS VISCOSITY AT HIGHER TEMPERATURE
A LITTLE
sen 5w-40, zamanlan 5-30w olur diyorsun ya, 5w-30 ile 5w-40 ın vizkosite farkı, "A LITTLE" mıdır?
zaten birşeyler anlamak istesen değerler sana yol gösterecekti:
10w-40 vizkositesi 14.4 @ 100 derece
5w-40 vizkositesi 14.0 @ 100 derece
ben bu farkı "A LITTLE" olarak kabul ederim zaten, ama önemsiz bir fark
5w-30 (11 @100 derece) ile 5w-40 (14 @ 100 derece) arasındaki fark "HUGE" dür.
madem var, bul akademik makaleleri paylaş, zamanla/kullanımla sentetiklerin vizkosite kaybı yaşadıklarını ispatla, bu iddia senin tabi ki sen ispatlıycaksın..
ben yarı sentetik 10w-40 ile tam sentetik 5w-40 ın hemen hemen aynı vizkositeye sahip olduğunu , yağ üreticilerinin beyanı ile doğruluyorum zaten.
Üreticiler uzun ömürlü diye tam sentetik yağ kullanıyor, sen aksini iddia ediyorsun. bu garip değil mi?
Bak burda tekrar gostereyim, adam yazmis. Yazilani anlamiyorsan ingilizce bilmiyorsun kusurabakma, once ogrenmeye ingilizce kursuyla basla.
ben ingilizce bilmiyorum evet, sen şu cümleleri türkçeye çevir türkçe tartışalım..
Abicim boşa yoruyorum kendimi, kıvırmaktan bir hal oldun.
Sen son gönderdiğim alıntıyı anla, sonra konuşuruz.
Abicim boşa yoruyorum kendimi, kıvırmaktan bir hal oldun.
Sen son gönderdiğim alıntıyı anla, sonra konuşuruz.
o son alıntıyı türkçeye çevir ben ingilizce anlamıyorum çünkü,
sen konuyu teknikten çıkardın ingilizce bilip bilmemeye taşıdın, cahil dedin kıvırdın dedin ne kadar seviyeli olduğunu da gösterdin.
varsa makalen bekliyorum, yoksa boşuna kendini yorma parmaklarına yazık olmasın..
edit olmaması iyi olmuş, bu teknikten uzak boş yorumların burada kalır bir süre insanlar da görür..
Buna iyi güldüm gece gece
Hakikaten geçmiş mesajlarına baktımda, teknik bilgilerle doluymuş
Bir zahmet google da araştır, kendin öğren, cehaletini yen. Seninle kaybedecek vaktim yok
Hadi eyvallah
Buna iyi güldüm gece gece
Hakikaten geçmiş mesajlarına baktımda, teknik bilgilerle doluymuş
Bir zahmet google da araştır, kendin öğren, cehaletini yen. Seninle kaybedecek vaktim yok
Hadi eyvallah
Anlıyorum ki makale yok galiba :)
tam sentetiğin zamanla/kullanımla vizkosite kaybettiğini ispatlayamayacaksın..
alıntıların , tam sentetikler zamanla vizkosite kaybına uğrar anlamı taşımıyor, çok iyi ingilizce bilen sen bunu çok iyi anladın zaten.. yağ bu soğuyunca vizkositesi artar, ısınınca vizkositesi azalır, katkılar artarsa, vizkosite biraz kaybolur diyor, yukarıdaki mesajda vizkosite değerlerini yazdım zaten 5w-40 ın vizkositesi biraz daha düşük, tamamen o özellik ortadan kalkar, geri dönüşü olmazda dememiş di mi?
ben iddiamı sayılarla ispatladım, senin gibi kelime oyunu yapmadım, hele karşımdakini hiç aşağılamadım.
İşin aslı şöyle bir yazı var; http://www.bobistheoilguy.com/effects-of-shearing/ ama doğruluğu tartışmaya açık. Dou'da
The higher the spread between the bottom number and the top number the more VI improvers are relied on for maintaining the viscosity. Better to keep the numbers closer.
Bi bunu dedi başka şey söyleyemedi nedense..
Shear stability is a measure of the amount of viscosity an oil may lose during operation. Oil experiences very high stresses in certain areas of the engine such as in the oil pump, cam shaft area , piston rings, and any other areas where two mating surface areas squeeze the oil film out momentarily . Most multigrade engine oils contain special types of additives, called Viscosity Index improvers, which are composed of very large, viscosity-controlling molecules. As the oil passes through the engine, these molecules are permanently sheared or torn apart over time, causing the additive to lose its viscosity-contributing advantages which reduces the oils ability to maintain its higher number. ie.. 10w30 ,
Synthetic oils do not rely as much on special Viscosity Index Improver additives and will experience little permanent viscosity loss.
When the oil film is sheared or squeezed out, then your protection is now reliant on barrier lubricant additives. Oil has 3 states of lubrication, hydrodynamic, mixed film, and boundary(barrier). The best is hydrodynamic which is nothing more than a flow of oil separating two mating surfaces. After a period of time shearing, the oil will lose it’s ability to hold up to the same flow as before since the VI Improvers are breaking down causing the oil to thin down in grade. Once this happens, there is less film strength between the mating surfaces so it doesn’t take as much for the oil to shear, therefore creating more heat which attacks the base oil even more and then starts to cause the oil to thicken up due to the excessive levels of heat and the broken down VI Improvers become a contaminant which added to the existing oil will continue to thicken and ultimately cause sludge if not changed in a reasonable time..
The shear stability of an oil is measured by using both ASTM test methods D445 and D5275.
Yağın belirli bir süre sonra inceleceği doğru, tamam kabul. Peki bu süre ne kadar kısa yada uzun ? Bu konuda ben herşeyi biliyorum diyip ahkam kesecek birinin az üstte numaraları verilmiş testlerin sonuçlarını da yazabilmesini beklerim ben. Yazamıyorsa bu kadarlık google searchı ninemde yapar. Ayrıca zaten hepi topu 8 10bin kullanılacak olan yağ, 15000-20000 km sonra vizkozitesini kaybetse ne olur kaybetmese ne olur, her halükarda çöp zaten o.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.