User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: F7R yağ seçimi

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2013
    Şehir
    1635
    Mesaj
    892
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    F7R yağ seçimi

    arkadaşlar merhaba ;

    Bugün F7R megane coupe aracımı almış bulunmaktayım sizden yağ tavsiyesi istiyorum şuanda kullanılan castrol 10w40 yarı sentetik sanırım.kullanma klavuzunda 15w40 yazılmış.Aslında 5w40 castrol edge alayım diyorumda bazı yerlerde sübab çakırdaması sesleri oluyormuş diye duydum sizin tavsiyeniz ne olur ?

  2. #2
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takipteyim, yakin bir arkadasim F7R aldi, oda ayni konuyu arastiriyo

    Saka bi yana ben bu tip, azda olsa gazlanan arabalarda her zaman tam sentetik tercih ederim. Bence 5-40

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5/40 f7r da gazlama sirasinda fazla inceliyor ve hidrolik iticilerde sese daha dogrusu sakirdamaya sebep oluyor. bu gecici durum surekli tekrar edincede en sonunda bosluk yapiyor ki kurtulmanin tek yoluda degistirmek.

    Ben zamaninda kendi f7rima 7k de bir orj. filtrelerle birlikte 10/40 koydum

  4. #4

    Üyelik
    Jan 2013
    Şehir
    1635
    Mesaj
    892
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5/40 f7r da gazlama sirasinda fazla inceliyor ve hidrolik iticilerde sese daha dogrusu sakirdamaya sebep oluyor. bu gecici durum surekli tekrar edincede en sonunda bosluk yapiyor ki kurtulmanin tek yoluda degistirmek.

    Ben zamaninda kendi f7rima 7k de bir orj. filtrelerle birlikte 10/40 koydum

    eren abi eline koluna sağlık teşekkür ederim 10w40 ile yola devam edelim bizde

  5. #5
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 40 renault motorlarinin F serisinde en cok tercih edilen yagidir
    Ozellikle mobile 5 40 bu konuda f4r motorlarda tecrube ettim
    Su an clio 4 dizel aracim var
    Onada mobile 5 40 kullaniyorum aldigimdan beri
    Kesinlikle diger dizel clio 4 lerle yan yana gedigimde motor sesi daha az geliyo ayrica rollinglerde sisme etme problemi yasatmiyo onde bitiren taraf hep benim aracim oluyo
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selcuk bey,

    Ben su anki dizel aracimda 10/40 kullaniyorum. Farki gorebilmek adina aracinizla denemek isterim.


  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5w/40 ile 10w/40 ın ısınmış motor viskozitesi aynı değil mi?

    5w/40 - 10w/40 a göre neden ince oluyor?

  8. #8
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5w/40 ile 10w/40 ın ısınmış motor viskozitesi aynı değil mi?

    5w/40 - 10w/40 a göre neden ince oluyor?

    Hocam biri yari biri tam sentetik, sanmiyorum ki vizkoziteleri ayni olsun.

  9. #9
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5w/40 ile 10w/40 ın ısınmış motor viskozitesi aynı değil mi?

    5w/40 - 10w/40 a göre neden ince oluyor?
    Sicak viskozitesinde farkliliklar olabilir, ama ufak miktarlarda.

    Esas onemli olan, 5w40 da 10w40 a gore daha cok viskozite arttirici vardir. Ne kadar cok viskozite arttirici varsa, yag o kadar incelmeye musaittir. 10w40 da daha az viskozite arttirici oldugu icin, uzun vadede daha dayaniklidir.

  10. #10
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selcuk bey,

    Ben su anki dizel aracimda 10/40 kullaniyorum. Farki gorebilmek adina aracinizla denemek isterim.

    Olur Eren bey
    Haftasonu su isi bitirelim
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam biri yari biri tam sentetik, sanmiyorum ki vizkoziteleri ayni olsun.

    Mobil Super

    Türkiye Mobil™ | Otomobil Motor Yalar1 | Mobil Super™ 3000 X1 5W-40


    cst@100c değerlerine bak, biri 14.4, diğeri 14.. sence bu fark sıcak motorda şakırtıya neden olur mu?

    ama cst@40c değerleri çok farklı..

    zaten sentetiğin amacı o, mineral yağ ile elde edilemeyecek düşük sıcaklık yağlama özelliği elde edebilmek..

    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sicak viskozitesinde farkliliklar olabilir, ama ufak miktarlarda.

    Esas onemli olan, 5w40 da 10w40 a gore daha cok viskozite arttirici vardir. Ne kadar cok viskozite arttirici varsa, yag o kadar incelmeye musaittir. 10w40 da daha az viskozite arttirici oldugu icin, uzun vadede daha dayaniklidir.
    vizkozite arttırıcı var nedemek? 100 c deki vizkoziteler hemen hemen aynı, hatta yukarıdaki linklere bakarsan, 10w-40 sıcak vizkozitesi yüksek bile, yani sıcak motorda daha kalın 5w-40 a göre, ama bu fark göz ardı edilecek kadar da küçük..

  12. #12
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sogukkenki kalinligi ile sicakkenki kalinliklari arasinda fark var.

    Daha detayli bilgi icin

    http://www.machinerylubrication.com/...ndex-improvers

  13. #13
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha detayli anlatayim

    5w40 rakamlarinda 5 ile 40 arasindaki fark, 10w40 ile olan aradaki farkdan daha fazla.

    Cunku sogukken 5w olan yag, isindigi zaman 40 viskozitede cikiyor.

    Ayni sekilde 10w olan yag da isindigi zaman 40 viskoziteye cikiyor.

    5w nin ayni kalinliga ulasabilmesi icin viskozite arttiricinin 10w40 a gore daha fazla olmasi lazim.

    Gondermis oldugum linkteki dezavantajlarini okursan, incelmeye daha musait dedigini gorursun. 5w40 in icerisinde 10w40 a gore daha fazla viskozite arttirici olacagi icin, incelmeye daha musaittir. Yani zamanla viskozite arttiricilar omrunu tamamlar ve yag isindigi zaman 5w30 gibi olur, fakat 10w40 halen 10w40 olarak 100 derecede calismaya devam edebilir.

    Kesin olan bir sey var, ayni marka model yagda 5w40 ve 10w40 i kiyaslarsak belirli bir kilometre sonra 5w40 daha cabuk incelir.

    Umarim daha net anlatabilmisimdir.

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sogukkenki kalinligi ile sicakkenki kalinliklari arasinda fark var.

    Daha detayli bilgi icin

    http://www.machinerylubrication.com/...ndex-improvers
    Eklediğiniz linkte bahsettiğiniz şey yazmıyor açıkçası. Yazan, mesela 10w30'un aslında Sae10 olan yağın viskozite düzenleyicilerle 10w30 haline getirildiği yazıyor. Yağın sentetik, yarı sentetik, mineral vs olması dışında sae numaralarından gelen bariz bir fark yok hatta.

    Hem XSİ abinin de dediği gibi, her yağın 100C deki kinematik viskozitesi ölçülmüş zaten. Ölçüm yapılan değere göre kıyaslama yapıncada arada çok bi fark yok gibi

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sogukkenki kalinligi ile sicakkenki kalinliklari arasinda fark var.

    Daha detayli bilgi icin

    http://www.machinerylubrication.com/...ndex-improvers

    tabiki olmalı biri 5w - diğeri 10w, soğuk viskoziteleri farklı, sentetik moleküllü olan 5w-40 (sentetik olmazsa zaten hem 5w hem de 40 vizkoziteyi sağlayamıyorlar zaten) soğukken daha düşük vizkoziteli doğal olarak

    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha detayli anlatayim

    5w40 rakamlarinda 5 ile 40 arasindaki fark, 10w40 ile olan aradaki farkdan daha fazla.

    Cunku sogukken 5w olan yag, isindigi zaman 40 viskozitede cikiyor.

    Ayni sekilde 10w olan yag da isindigi zaman 40 viskoziteye cikiyor.

    5w nin ayni kalinliga ulasabilmesi icin viskozite arttiricinin 10w40 a gore daha fazla olmasi lazim.

    Gondermis oldugum linkteki dezavantajlarini okursan, incelmeye daha musait dedigini gorursun. 5w40 in icerisinde 10w40 a gore daha fazla viskozite arttirici olacagi icin, incelmeye daha musaittir. Yani zamanla viskozite arttiricilar omrunu tamamlar ve yag isindigi zaman 5w30 gibi olur, fakat 10w40 halen 10w40 olarak 100 derecede calismaya devam edebilir.

    Kesin olan bir sey var, ayni marka model yagda 5w40 ve 10w40 i kiyaslarsak belirli bir kilometre sonra 5w40 daha cabuk incelir.

    Umarim daha net anlatabilmisimdir.
    dezavantajlar kısmında bu dediklerini net ifade eden bir kısım göremiyorum ben..

    hem bu dediklerin piyasada bilinen genel doğrulara da aykırı

    sentetik yağ uzun ömürlüdür ve sentetik yağ yüksek sıcaklıklarda mineral yağlara göre daha kararlıdır, aynı özelliği uzun süre koruyabilir..

    artık üreticiler sentetik yağ kullanarak bakım aralıklarını 7500-10000 km lerden 15.000-20.000 km lere çıkardılar ve sıcak vizkoziteleri düşürdüler, 90 larda 15w-50 ler vardı, 2000 lerde 10w-40 lar, şimdide 5w-30 lar var artık..

    dediğin gibi sentetiklerin bu tarz bir handikapı olsa idi bu denli yaygınlaşmazdı kullanımı diye düşünüyorum.

  16. #16
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabiki olmalı biri 5w - diğeri 10w, soğuk viskoziteleri farklı, sentetik moleküllü olan 5w-40 (sentetik olmazsa zaten hem 5w hem de 40 vizkoziteyi sağlayamıyorlar zaten) soğukken daha düşük vizkoziteli doğal olarak



    dezavantajlar kısmında bu dediklerini net ifade eden bir kısım göremiyorum ben..

    hem bu dediklerin piyasada bilinen genel doğrulara da aykırı

    sentetik yağ uzun ömürlüdür ve sentetik yağ yüksek sıcaklıklarda mineral yağlara göre daha kararlıdır, aynı özelliği uzun süre koruyabilir..

    artık üreticiler sentetik yağ kullanarak bakım aralıklarını 7500-10000 km lerden 15.000-20.000 km lere çıkardılar ve sıcak vizkoziteleri düşürdüler, 90 larda 15w-50 ler vardı, 2000 lerde 10w-40 lar, şimdide 5w-30 lar var artık..

    dediğin gibi sentetiklerin bu tarz bir handikapı olsa idi bu denli yaygınlaşmazdı kullanımı diye düşünüyorum.
    Unfortunately, viscosity index improvers do have some drawbacks. The primary disadvantage is they are susceptible to mechanical shearing. When referring to the slinky analogy, it is easy to imagine a stretched-out slinky cut in half by mechanical processes to produce two shorter slinkys.

    As the additive is repeatedly sheared, it loses its ability to act as a more viscous fluid at higher temperatures. Higher molecular weight polymers make better thickeners but tend to have less resistance to mechanical shear. Lower molecular weight polymers are more shear-resistant, but do not improve viscosity as effectively at higher temperatures and, therefore, must be used in larger quantities.
    Sen istediğini düşünebilirsin abicim, ben işin teknik kısmına bakarım. Sentetik-mineral konumuz değil, kaldı ki dediklerimin sentetik ya da mineral yağlar ile hiç bir alakası yok. Yukarıda alıntı yaptığım cümleyi iyi okursan, ne demek istediğimi anlarsın.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen istediğini düşünebilirsin abicim, ben işin teknik kısmına bakarım. Sentetik-mineral konumuz değil, kaldı ki dediklerimin sentetik ya da mineral yağlar ile hiç bir alakası yok. Yukarıda alıntı yaptığım cümleyi iyi okursan, ne demek istediğimi anlarsın.
    teknik kısma bakıyorsan kişisel yorumunu işe katmayacaksın, benim gibi teknik veri koyacaksın ortaya..

    o alıntı yaptığın cümlede 5w-40 , 10W-40 a göre vizkozitesi düşer anlamı çıkmaz, cümle cümle çeviri yapmayalım şimdi, yurtdışındasın ingilizcen benden daha iyidir kesin..

    orda kullanıma bağlı olarak zamanla, ömür tamamlama ve vizkozite kaybı olur denilmemiş, sadece katkıların negatif durumundan bahsedilmiş ve çözüm de devamında yazılmış:

    Lower molecular weight polymers are more shear-resistant, but do not improve viscosity as effectively at higher temperatures and, therefore, must be used in larger quantities.

    zaten dediğin gibi vizkozite kaybı olsa idi, üreticiler risk alıp 10w-40 gibi yarı sentetikten, 5w-30 gibi tam sentetiklere geçip, bakım aralığını uzatmazdı

  18. #18
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abicim burda yorum katan bir kişi varsa o da sensin.

    Uzatmayacağım, fakat sadece şunu söyleyebilirim, öğrenmen gereken çok şey var.

    Bu kadar merak ediyorsan, http://www.bobistheoilguy.com/puttin...nto-viscosity/ bu siteden öğrenmeye başlayabilirsin.

    Saygılar.

  19. #19
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada, burayı okuyup kafası karışan arkadaşlar için bir kaç cümle ekleyeyim

    Bana altını çizerek gösterdiği cümlenin, 5w-40 ya da 10w-40 ile hiç bir alakası yok.

    Yukarıda bahsettiğim viskozite arttırıcının iki tipi var, Lower ve Higher olarak ikiye ayrılıyor.

    Evet cümle doğru, fakat benim dediğimle yine alakasız.

    Bilgisi olmayıp, fikri olanlarla tartışmamak en iyisi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •