Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 crdi 1.7 crdi olur mu ?
s.a acaba 1.6 crdi 1.7 crdi olabilir mi teknik olarak motorlarda ne farklılık var çap ları aynı gibi 77.2 sadece stroke ları farklı 1.6 84.5 1.7 90 mm motorlarda ne farklılık var
bu arada yazmayı unutmuşum turbolarda aynı gtb1444vz
Sadık Özyer
25-12-2014, 19:51
Sana kazandırıcağı 1 bar başına 5 beygir gibi birşey olur. Masrafına değmez azcık daha basınç açarsın . Kollar aynı mı ? Stroker kit yapman lazım.
teknik olarak bildiklerim bu kadar kapaklar pistonlar ve kranklar arasında ne tür fark var hiç bilgim yok zaten bu konuyu bilgi amaçlı açtım yapacağımdan değil
Sadık Özyer
25-12-2014, 19:56
teknik olarak bildiklerim bu kadar kapaklar pistonlar ve kranklar arasında ne tür fark var hiç bilgim yok zaten bu konuyu bilgi amaçlı açtım yapacağımdan değil
Peki şu daha önemli bir soru , motor kodları aynı mı belki iki blokta aynıdır. Aynı senede hem 1.6 hem 1.7 var mı ?
aynı senede var büyük ihtimal i30 da 1.6 varken i40 da 1.7
bulduğum kadarıyla 1.6 d4fb 1.7 d4fd motor kodu var blokların aynı olması gibi bir sey söz konusu olabilir mi
Sadık Özyer
25-12-2014, 20:13
Dostum psa gibi olsa sana söylerdimde . mesela bende sadece piston kol koyarak işi halledebiliyorsun kapak falan aynı.
Kol piston 2000 lira
Yataklar contalar 700+
Saplamalar 500+
Hacim 100cc artarak hayal edeceğin gücü tutturman imkansız
Piston çapları aynı, krank stroke u farklı.. Yani alt blok yapılacak 1.7 stroke için, ki yapılır bence bloklar aynı gibi görünüyor bana.
Tabi en kesin çözüm için hyundai den parça kodlarına bakmak lazım, serviste formenle muhabbet iyiyse karşılaştırarak bakılabilir neler farklı görülür.
Enjektörlere bakın bence bloktan önce, onlar farklıysa ki 1.7 ninkiler daha fazla işeme kapasitelidir farklılarsa, 1.7 enjektörleri 1.6 crdi lara takılabilir daha fazla güç için. :)
Kol piston 2000 lira
Yataklar contalar 700+
Saplamalar 500+
Hacim 100cc artarak hayal edeceğin gücü tutturman imkansız
doğru sadece ben teknik olarak bilgilenmek istiyorum modifiye değil :)
Dostum psa gibi olsa sana söylerdimde . mesela bende sadece piston kol koyarak işi halledebiliyorsun kapak falan aynı.
pdf dosyası gibi dökümanları var mı :)
Piston çapları aynı, krank stroke u farklı.. Yani alt blok yapılacak 1.7 stroke için, ki yapılır bence bloklar aynı gibi görünüyor bana.
Tabi en kesin çözüm için hyundai den parça kodlarına bakmak lazım, serviste formenle muhabbet iyiyse karşılaştırarak bakılabilir neler farklı görülür.
Enjektörlere bakın bence bloktan önce, onlar farklıysa ki 1.7 ninkiler daha fazla işeme kapasitelidir farklılarsa, 1.7 enjektörleri 1.6 crdi lara takılabilir daha fazla güç için. :)
Hyundai U engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_U_engine)
1.6 da sıkıştırma oranı 17.3
1.7 de sıkıştırma oranı 17.0
benim aklıma gelen 1.6 daki koldan daha kısa bir kol kullanıp hem stroke u yükseltip hemde sıkıştırmayı düşürmüş olabilirler mi bunun üzerine tekrar yazılım yapmış varsaysak tekrar sıkıştırmayı yükseltip 136 hp kazanabilirler mi
Hyundai U engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_U_engine)
1.6 da sıkıştırma oranı 17.3
1.7 de sıkıştırma oranı 17.0
benim aklıma gelen 1.6 daki koldan daha kısa bir kol kullanıp hem stroke u yükseltip hemde sıkıştırmayı düşürmüş olabilirler mi bunun üzerine tekrar yazılım yapmış varsaysak tekrar sıkıştırmayı yükseltip 136 hp kazanabilirler mi
Stroke ile oynamanın tek yolu krankı değiştirmek, kol piston vs stroke'u etkilemez. Cr içinde fark o kadar küçük ki neredeyse conta dahil herşeyden dolayı olabilir.
Hyundai U engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_U_engine)
1.6 da sıkıştırma oranı 17.3
1.7 de sıkıştırma oranı 17.0
benim aklıma gelen 1.6 daki koldan daha kısa bir kol kullanıp hem stroke u yükseltip hemde sıkıştırmayı düşürmüş olabilirler mi bunun üzerine tekrar yazılım yapmış varsaysak tekrar sıkıştırmayı yükseltip 136 hp kazanabilirler mi
Bunlar ilk nesil versiyon verileri, güncellerin sıkıştırmaları 15 seviyelerindedir. Mesela 1.6 olan model eski kasa i30 un motoru.
Stroke ile oynamanın tek yolu krankı değiştirmek, kol piston vs stroke'u etkilemez. Cr içinde fark o kadar küçük ki neredeyse conta dahil herşeyden dolayı olabilir.
sizce iki motor arasında ki farklılıklar nedir veya neler olabilir? :)
Bunlar ilk nesil versiyon verileri, güncellerin sıkıştırmaları 15 seviyelerindedir. Mesela 1.6 olan model eski kasa i30 un motoru.
http://www.kia.co.uk/~/media/824db70b3c55408d8d1cc02319aa671d.ashx
bu sayfa güncel satılmakta olan 1.6 crdinin sıkıştırma oranını17.0 göstermektedir :)
Sadık Özyer
25-12-2014, 21:40
Kol piston 2000 lira
Yataklar contalar 700+
Saplamalar 500+
Hacim 100cc artarak hayal edeceğin gücü tutturman imkansızSertaç 4 piston segman seti 800 TL , 4 kol 400 TL
. Krank değişimi gerekirse oda çıkma alınır. Öyle k20 ye k24 yapılmıyor masrafı ne çıkıcak.
sizce iki motor arasında ki farklılıklar nedir veya neler olabilir? :)
Farklar neler bilmiyorum, parça numaralarından incelemek gerekli.
Neler olabilir kısmına gelince şöyle örnek vereyim, Focus 1 ve 2 de mesela, hacim aynı, yanılmıyorsam stroke ve bore'da aynı güçte aynı sayılır, ancak motorlar blok dahil tamamen farklı. İncelemeden şunlar farklıdır şunlar aynıdır demek çok boş olur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.