Orijinalini görmek için tıklayınız : AR106 (gırtlak stock)
strosFer
05-01-2015, 12:12
merhaba arkadaşlar aracım tu5j4 106 gtı 99 mdl.
konu başlıgındada belirttigim gibi çogu arkadaşımız gibi stock motora sadık kalarak(piston ve ekzantriksiz ) birşeyler yapmaya çalıştık. aracın motoru şu an %80 durumda tamamlandı şuana kadarki resimleri yüklenicektir.
olumlu olumsuz tüm yorumlara açıgım.
koneks 78,90 piston
oem c2 vts eks
ince conta
oem 307 türbülatör kapaklar
emme & eksoz port polish
kapak limit taşlama
oem subap gayd ve subap last
oem std ana kol yatak
oem yag pompası
custom hafif volan 4,1 kg
gc seramik bronz debriyaj diski
13-59 ayna mahruti
46 mm keıhın itb ( polish )
aem ems4
innovate mtxL
bosphorus stage1 metanol kit
custom krom headers 4*1 ( gökhan tekin )
custom krom 51 düz boru ( gökhan tekin )
63 mm markası okunamıyan dandik ekzos :)
bu arada 50 mesaj kuralınıza uymayı gerçekten çok isterdim ancak boş ve gereksiz muhabbeti sevmedigim tech uyelıgımın aracı bitirmeye yakınken onaylandıgı için uyamıyorum kusurum varsa affola.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10926229_10152983031844598_3988187518693260779_n.j pg?oh=48acb750251fd8f0019356f3fec6cbcf&oe=55394965&__gda__=1430215027_1446efa7516a8611407898442613cf4 5
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10906050_10152983029919598_626556311266647506_n.jp g?oh=7e39e1967a17e551878b13ab07cf049d&oe=553A7BFF&__gda__=1428960149_34a3e06ad53c45b1820788679240c01 f
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10420059_10152983060159598_8930236846095548623_n.j pg?oh=3a3153632d354031a808efc83a90dceb&oe=5525D430&__gda__=1430539349_b938267718e00c5dff6a902004554f6 3
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10277526_10152983030224598_8069012643641082868_n.j pg?oh=0a74fa14b3a2538586ab3aeb273b548b&oe=55291ABB
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10906515_10152983031664598_2877985568965768295_n.j pg?oh=ad2d3a2f6ff492c5acedafac17637441&oe=5545B626&__gda__=1429274672_468686a451f4e8f86e3530b7c8024d2 8
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10924778_10152983031559598_7923788648862631271_n.j pg?oh=f8448423612a33ae62fb662f5ecec403&oe=5533302C
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/1618642_10152983060064598_4390461697908639881_n.jp g?oh=3c9d876b4224e34118b947681e6b583d&oe=552F3D83
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10888807_10152983029564598_6622323170495538178_n.j pg?oh=f82e02d8465a27e7efc1c02d3e91ae22&oe=552EBE0E
telefonumdaki olan resimler bunlar arkadaşım prof makıneyle resim çekme önerisinde bulundu :) yakın amanda daha ayrıntılı foto yuklenecektir.
Kendinizi uyelerde tanitin ondan sonra yardim gelicektir yonetimden uyari alicaksiniz
Stock anlayışın bir harika dostum............ Ne içiyorsan bana da bir tane..................
Stock degil, merdiven altı performance olmuş bu...
egz. Oem kalacaksa itbden birsey bekleme
limit taslama ve ince conta olmamis
koneks piston hic olmamis lakir lakir avans vuracaktir arac kirmadan yurumesi buyuk sans.
ve araç stock öyle mi :)
Yeni moda bu artık. Aynı marka parçalar ile stok :)
ne içiyorsunuz soyleyin bızde kullanalım
strosFer
05-01-2015, 22:28
arkadaşlar yukarıda yazdıgım gibi tüm yorumlara açıgım.
ekzantrik olmadan itb iş yapmaz denilmiş eyw. ancak ben bu listeyi merdiven altında yaparken en az 2 ay bu forumda daha önce yapılmış projeleri okudum araştırdım ve uygulamaya geçtim
stock motor itb f7r örneginde oldugu gibi kırarsın yürümez olmaz gibi zihniyet zaten olucaktır sonuçları hep beraber görücez inş.
aem biraz uğraştırmasa bari o kadar para verdiniz, vems alsaydınız. Bu kadar içini açtınız kapattınız piston eksantrik yay şapka taksaydınız bari.. yorumlar çok güzel olmaz çünkü çok mantıklı değil. Ben kapağım hiç açılmamış ve açma ihtiyacı da duymadığımdan ona göre eksantrik aldım taktım. kapağı açacak olsaydım ve itb yapacaksam mutlaka sıkıştırma gerekiyor.. Bu kadar hava alacak araba da enjektör, pompa noldu hangi benzinle besliyorsunuz?
Motorda sıkıstırma ve ekzantık olmadan nasıl guc almayı planlıyorsunuz ?
strosFer
05-01-2015, 23:32
yakın zamanlarda sadece port polish ve eksoz la 160 hp tekerde aldım diyen kişiler ve firmalar oldu. sadece ecu ile 150 hp yaptım diyen arkadaşlarda yok degil ben stock motor üzerinden kendi hesaplamalarımla bu parçalarla 160 hp hedefliyorum çok fazla bir beklentim yok :) ayrıca benim bildigim kadarıyla itb 10,5 cr ve üzeri araçlarda oem enjektörler olsa dahi kesin verim alan kişiler örnekler bu forumda var.
ayrıca oem olan c2 vts ekzantrikleri orjınallerınden daha dereceli ve kam degeri yüksektir. yakıt olarak 95 oktan pompa yakıtı ve metanol kullanılacak.
en azından inanmışsın bi hedefin var tebrik ederim inş herşey istediğin gibi olur
O zaman ben sorayım umarım düzgün bir cevap gelir.
Neden koneks piston ?
strosFer
05-01-2015, 23:56
zaten amaç bu inanmak ve başarmak. dedigim gibi çok yükseklerde gözüm yok maksat ayrı bişey olsun . ayrıca araç komple( A dan Z ye ) sökülüp kaporta ve boya revizyon olmaktadır . egolarımı tatmin etmek için aldıgım kendimi denemek için yaptıgım araçtır. listemi okuyan arkadaşlar kırılma durumunda zarar görecek parçaların maddi degerinin fazla olmadıgını anlıyacaklardır.
strosFer
06-01-2015, 00:12
schumi tşk ederim en dogru ve mantıklı soruyu sordun aslında bende senin bu konuya dahil olmanı çok istiyodum bu forumda bu listeyi çok araştırdım hatta bazı şeyleri senin yorumlarındaki tavsiyelerin üzerinden yaptım. piston meselesine gelince gerçekten çok istedim o zaman almayı hep bi aksilik oldu son anda kaldı ( maddi yönden ) sonra uygun olan koneks aldım m52 almayı düşündüm m52 mantıken kırmaması mumkun degıldı ( benim görüşüm) ve kapagı koneks+portpolish+ince contayla kapattım. bi süre o sekılde bekledı sonra maddiyat el verdıkce dıger parçaları almaya başladım. açıkçası koneks ten bende pek umutlu degilim :)
doğru yapılırsa bu setuptan güzel şeyler çıkar.(bütçesine göre)
iyi bir timing de şart.
koneks pistonlar bi wössner,wiseco veya oem gibi değil ama, bildiğim koneks ile yürüyen motoru çok daha sorunlu olan başka model araçlar var.
kısa ömürlü olacağını düşünmüyorum doğru yapılırsa herşey ama dediğim gibi.
Bu işler forum okumakla olmuyor maalesef.
Eger yapilan işe yaradiysa , verim alindiysa foruma yaziliyor.
Ben hic gormedim nasi motor kirdigini,nerde yanlis yaptigini foruma yazan.
Onun için forum ortami hep günlük güneşlik , sanayiler evlere şenlik :)
Bu işler forum okumakla olmuyor maalesef.
Eger yapilan işe yaradiysa , verim alindiysa foruma yaziliyor.
Ben hic gormedim nasi motor kirdigini,nerde yanlis yaptigini foruma yazan.
Onun için forum ortami hep günlük güneşlik , sanayiler evlere şenlik :)
ben kırdım vtecimi. silindir kapağını söktük 3 piston çıktı:) 4.cü parçalanmış içerde. ***** gömlek helva olmuş blokta birşey yok sanıyorduk. aracı sattım alan çocuk hazırladığımız canım projenin içine etti 2 ay önce birine çakmam lazım diye gezerken bugün 36 dan birine itelemeye çalışıyor. sorsan safe modda teker 190 ama neden safe modda olduğu bile açıklanmıyor. şakır şakır avansla 5 6 bin km kullanıldı araba çünkü. blokta da dikiş varmış:) yani herşey güllük güneşlik değil bence bu işlerde.
herşey parçada vs de değil. şansta lazım bu işlerde. bir de ustanı iyi seçmen gerekli diye düşünüyorum zaten yorumlardan okuduğum kadarıyla riskli bir setup hazırlanmış.. yukarıdaki örneğimdeki gibi benim bilmemneyim çok iyi ustadır vs diye birine yaptırırsan sanırım sonra sende birinin günahına girmeye çalışmak durumunda kalabilirsin. herşey gönlünüzce olsun.
okankrgz
06-01-2015, 10:46
Koneks yerine 307 piston,
Kapak taşlama yerine ince conta,
İtb ve beyin yerine C2 emme - evo kelebek
C2 eksantrik yerine pt51,
Fidanza hafif volan,
Yazılım (ethanol karışım)
Bide aracı hafifletseydin keşke gayet tatminkar olurdu..
strosFer
06-01-2015, 17:58
Koneks yerine 307 piston,
Kapak taşlama yerine ince conta,
İtb ve beyin yerine C2 emme - evo kelebek
C2 eksantrik yerine pt51,
Fidanza hafif volan,
Yazılım (ethanol karışım)
Bide aracı hafifletseydin keşke gayet tatminkar olurdu..
307 piston işlem görecegi için sıcak bakmadım
sıkıştırma arttırmak amacıylada kapak taşlama ve ince conta yaptım
c2 emmeye bu piyasada 1000 tl istiyolar en az itb ve beyın daha sonrada degerlendırılebilecek parcalar oldugu için o sebeplede tercih ettim
birçok arkadaşım fidanza volan hakkında ilerleyen zamanlarda balans yaptıgı ve arp saplama gerektigini soyleyınce orj volanı hafiflettirmeye karar verdim
ayrıca araç kaporta ve boya aşamasında boyadan sonra aracın içi takılmayacak(plastik aksam+koltuk+kelebek camlar+ arka cam+ klima iptali vs vs vs
bu şekildede tatminkar olucak inş.
Stock Motor:Üzerinde hiç bir işlem yapılmamış motor.
belki ilerde lazım olur, yaptığın işin stock değil ZIT OK olduğunu anlarsın.
strosFer
06-01-2015, 20:06
zaten gırtlak stock dedim :)
Koneks yerine 307 piston,
Kapak taşlama yerine ince conta,
İtb ve beyin yerine C2 emme - evo kelebek
C2 eksantrik yerine pt51,
Fidanza hafif volan,
Yazılım (ethanol karışım)
Bide aracı hafifletseydin keşke gayet tatminkar olurdu..
EVO kelebeği o setup için biraz fazla büyük olur. Clio RS kelebeği daha uygun olucaktır. Onun dışında çok daha iyi bir liste. Hatta sıfır koneks yerine çıkma 307 pistonları yeni segman ile takmak çok çok daha iyi. Kapağın limit taşlanması ise hoş değil. Umarım istediklerinizi elde edersiniz.
strosFer
07-01-2015, 00:03
307 pistonlarini takmak icin subap yeri acilmasi gerekiyo daha once orj pistonlarina pt52 takmak icin bunu yapmistim ancak sonu az daha husranla bitiyodu.
hafifletilmiş volan inşallah başına iş çıkarmaz , çok hava az sıkıştırma olcak seninki biraz ama allah utandırmasın ne diyelim..
zaten gırtlak stock dedim :)
Cahilliğime ver açıklar mısın gırtlak stocku bana ?
çok stockmuş abi listen :) Allah utandırmasın. Yalnız ben şu polish ve egzozla tekerde 160hp almana takıldım :) Bol şans :)
strosFer
14-01-2015, 00:01
Kisa ve soguk bir aradan sonra motorun araca montaji bitti. Montaj esnasinda ve sonrasinda kafami kurcalayan birkac sey var
1- debriyaj diski orj 7.2mm kalinliginda bronz deb ise 8.00mm aradaki farki volan hafifletilirken almamiza ragmen kavrama sikintisi olabilir :(
2 - aracin 1000km rodajini orj emme ve full port polishli kelebek ile yapicam
3- sarj dinamosu iptali icin iceriye anahtar tesisati cekilicek
4-arac boya icin komple sokuk oldugundan arka ve kelebek camlarini iptal edip seffaf pleksi yapiyorum
5- 14"teneke jant ve 195-45-14 yakohama lastik takilacak
1-2 gune ilk mars yaparim insallah resim ve videolar aninda yuklenir :)
lastik tabanını incelt bence.
strosFer
14-01-2015, 00:14
Aslinda bunu dusundum ancak arac cok asiri sökük oldugu icin (torpido dahil) bizi yola saglam basacak lastik takmak zorunda birakti ayrica yanak olarak ince olusu beni etkiledi diyebilirim :) yinede tsk ederim
strosFer
21-01-2015, 11:16
https://www.facebook.com/video.php?v=10153013747694598&set=vb.810149597&type=3
okankrgz
21-01-2015, 12:00
45 yanak lastik aşırı sarabilir özellikle V desenli ise.. önleri standart bırakıp arkalara 14*60-65*165 takmanı öneririm
Hayırlısı olsun inşallah gönlüne göre olur aracın.. Ben merdiven altında m52 pistonlu araba yaptım geziyorum(Şaka yapmıyorum cidden kapı önünde motoru söktüm,odamda port polish yaptım, merdiven altında topladım... :D ) Sorun yaşamadım m52'de fena değil rektefiyecinin tecrübeli olması şart ama.Konexi hiç görmedim kullanmadım da arkadaşların dediği gibi avansa dikkat etmek zorundasın çok sıkıntı yaşarsan yakıtla kesmeyi denersin allah yolunu açık etsin...
MertSerhanÖ.
23-01-2015, 13:55
her seferinde neden bu kadar insanın üstüne gidilip,kalp kırmaya ve moral bozamaya çalışınılıyo anlamış değilim.Evet banada sorsanız bencede biraz değişik olmuş.Ama adam yaptığının farklı bir şey olduğunu,klasik 51 eksantrikler falan kullanılsa daha mantıklı olabileceğini falan söylemiş.Ama belli ki böyle bir şey denemek istemiş,inanmış morali tam.Olursa mutlu olacak olmazsada demek ki olmuyormuş diyecek belki o zaman forged piston eksantrik vs toplayacak para adamın değilmi ? Allah utandırmasın hocam inş dilediğin gibi olur herşey.Tecrübe etmek her zaman iyidir. Yalnız stock kelimesi bencede sadece stock araçlar için kullanılmalı. Kazasız belasız inş
helal olsun diyorum valla kadran videosu daha net ve uzun cekilirse güzel olur. adam inceden espiri babında yazmış amma takıldınız stok lafına gırtlak stock yazıyo ince espiriyi acaba bi benmi anladım merak ediyorum. !!! ne makinalar var x garajda forgetlenen ve ne makinalar koşuyo merdiven altı dediğimiz yerlerde yapılan bol bol örneklerini görüyoruz. yaptığınız is sonucu işte bu ben bunu istiyodum diye biliyomusunuz ? gerisi hikaye
allah utandırmasın dicem ama keske pistonları oem kullansaydınız paranız olmasa bile orj bu pistonlar işinizi falasıyla görecekti kapagınız limit taşlı ve ince contada var umarım ayar yaparken kırmassınız çünkü deli gibi avans olucak aracınızda bence acilen bi clok sensörü alın takın allah kolaylık versin
strosFer
23-01-2015, 20:01
evet arkadaşlar teşekkür ederim tüm yorumlar için araç tahmin ettigimden çok daha hızlı ancak avans konusunda sıkıntı yaşıyorum birkaç ufak işlemden sonra haftaya inş ayar yaptırıcam sonrasında bol bol video atıcam zaten :)
mikelazi
03-02-2015, 09:16
evet arkadaşlar teşekkür ederim tüm yorumlar için araç tahmin ettigimden çok daha hızlı ancak avans konusunda sıkıntı yaşıyorum birkaç ufak işlemden sonra haftaya inş ayar yaptırıcam sonrasında bol bol video atıcam zaten :)
son durumun nedir
Stock Motor:Üzerinde hiç bir işlem yapılmamış motor.
belki ilerde lazım olur, yaptığın işin stock değil ZIT OK olduğunu anlarsın.
TDK diyor ki; Firmaların üretim ya da satışlarındaki beklenmedik dalgalanmaları karşılayabilmek için tuttukları veya satamadığı mamul, yarı mamul ve hammadde
Yani beklemiş mal desek doğru olur mu??
bu kadar işe orijinal yarış parçaları ile toplasan hem aynı para olurdu hem de ne olduğu belli olurdu. 2 eksantrik bir emiş kiti. yeterdi.
avans olayını yakıtla çözersin.
bilaloztkr
04-02-2015, 12:08
hocam ALLAh yadımcınız olsun,ben bu konularda çok bilgisizim diğer abilerimizin,arkadaşlarımızın yorumları biraz sert olmuş gibi,anladığım kadırı ile zaten orada ki stock kelimesi espiri anlamında kullanılmış,umarım istediğiniz gibi olur.birde kadrandaki ibreyi aydınlatmanız lazım kadranda ibre görünmüyor:)
araç içi kullanılan vidalar stockmuş
LnchCntrl
04-02-2015, 18:01
Olumlu eleştirileri kap diğerlerini salla gitsin. Forumda sert sözlerle ileriye götüren insanlar olduğu kadar ,boş beleş yorum kasan tiplerde var. Başarılar.
Mod işi zevk işidir eniyi Setuplar bile talihsizlik sonucu yolda bırakabilir , yapıcı yorumlar ile bir birimizi taşırsak ortaya güzel şeyler çıkar biz bize yakışanı yapalım atarlanmak morel bozmak yerine yapıcı olmakta yarar var , gün olur bir yerde denk geliriz iki muhabbetin belini kırarız tüm arkadaşlara kazasız belasız sürüşler.
TDK diyor ki; Firmaların üretim ya da satışlarındaki beklenmedik dalgalanmaları karşılayabilmek için tuttukları veya satamadığı mamul, yarı mamul ve hammadde
Yani beklemiş mal desek doğru olur mu??
bu kadar işe orijinal yarış parçaları ile toplasan hem aynı para olurdu hem de ne olduğu belli olurdu. 2 eksantrik bir emiş kiti. yeterdi.
TDK daki stok (ingilizce stock) kelime anlamı, biz bur da yerleşmiş bir kalıptan bahsediyoruz.
Fabrika stoklarından çıkmış hali gibi bir anlam veriyor buda stock kelimesine.
strosFer
07-02-2015, 09:27
arkadaşlar avans sorununu çözemedigimden dolayı iki sefer pistonlarda sıkıntı çıktı. (eridi) piston hariç motorda herhangi bir problem yok koneks in ne kadar dandik bir malzeme oldugunu tecrübe ederek görmüş oldum. şu an forged piston arayışı içerisindeyim. gırtlak stock dememdeki sebep araçlarındaki specleri gizleyip stock arabam var dıyen arkadaşlara yani aslında bi ince espiri :)
avans sorununu yakıtla çözerdin. kullandın mı bilmiorum.
erken yaşadın sıkıntıyı, yanlış hesaplarınızdan ötürü bence.
geçmiş olsun.
strosFer
07-02-2015, 16:02
saol arkadaşım tşk ederim fakirde kaldı araç tam çözmüştüm sıkıntıyı ancak sıkıntı çıkardı suan araç çalışır yürür durumda ama komp. farklı cıkıyo haftaya piston sıparişi vericem inş. muhtemel olarakta 12,0 wössner ve piston almışken olmassa olmaz pt52 de takıcam. kendim tamirciyim ama iş parça takmakla olmuyo ayar işi farklı bu sefer işi profesyonel bi arkadaşa yaptırıcam.
strosFer
07-02-2015, 16:06
bu arada yardım,fikir ve tecrübelerini esirgemeyen. her türlü destegi 3G den daha (hızlı) veren murat UZUN a teşekkürler.
okankrgz
10-02-2015, 16:35
aracında wideband yok muydu? araç fakire kaldı demişsinde, afr değerlerini göremiyor mudun? bu arada kapağı limit taşlamıştın diye hatırlıyorum 12 cr wösner takarsan baya bi sıkıntı yaşayabilirsin..pt52 takıcaksın ama avansı nasıl kesiceksin? ince conta falan kullanırsan gene yakıt kullanmak zorunda kalabilirsin..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.