PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : otomatik şanzıman sorunu



nakayama
06-01-2015, 11:37
Dodge nitro arabamda 2 gündür olan bir problem , araba 40 ı geçmiyor vites değiştirmiyor,manuele'de geçiremiyorum bu sorunu neden yapar daha önce böyle bir problem başına gelen varmı.

EM-RE
06-01-2015, 11:45
Vites kolu arızası ilk başta yazılım artır duzeliyor tekrar yaparsa tamirini yapıyorlar.geçen gün sanayide denk geldim cherokeenin tekindede aynı Sknti vardı yazılım yaptılar duzeldi 1 saat sonra geri geldi 1 sene önce aynı sorunu yapmış yaptırmışlar yeniden oldu diye konuşuyorlardı.

nakayama
06-01-2015, 11:49
Vites kolu arızası ilk başta yazılım artır duzeliyor tekrar yaparsa tamirini yapıyorlar.geçen gün sanayide denk geldim cherokeenin tekindede aynı Sknti vardı yazılım yaptılar duzeldi 1 saat sonra geri geldi 1 sene önce aynı sorunu yapmış yaptırmışlar yeniden oldu diye konuşuyorlardı.

peki D VE R ye aldığımda biraz vuruntu yapıyor budamı yazılımdan dolayı,birkaç kişi şanzıman yağını değiştir dedi daha önce hiç değiştirmedim.

EM-RE
06-01-2015, 11:53
onunda muhtemelen sebebi akü
ilginç geliyor akü değişimi yazılım güncellemeden sonra düzeliyor genellikle tabi içeride bir sıkıntı yoksa.

yusufvozkan
06-01-2015, 12:15
solenoidden yapar hem vuruntu hemde viteste takılmayı.

mtolgatan
28-09-2015, 14:10
Aynı sorun şu anda benim Dodge Nitro 2008 2.8 D SXT de de var. Muhtemelen 2. vites de şanzıman kendisini korumaya aldı, manuel de kullanılamıyor, arıza lambası yanıyor ve D ile R geçişlerinde vuruntu yapıyor. Sorunun nasıl çözüldüğüne dair yardımcı olabilirmisiniz?
peki D VE R ye aldığımda biraz vuruntu yapıyor budamı yazılımdan dolayı,birkaç kişi şanzıman yağını değiştir dedi daha önce hiç değiştirmedim.

XSi
28-09-2015, 14:47
sanzimanin korumaya almasinin bir çok sebebi olabilir.

yağ isinmasi
ana hat basinci düşmesi (solenoid arizasi ve valf blogu / beyin kanal asinmasi)
yagin yuksek sicakliga maruz kalip vizkosite kaybina ugramasi.

bilgisayar ile Ariza tespiti ile belli olur

ilk denenecek şey yağ değişimi ve yağ soğutucu radyatörün temizliği onerebilirim.

XSi
28-09-2015, 14:59
yağ içinde bizim sanzimancilar mobil atf320 veya dengi yaglari çok severler ama bu sanzimana uygun değil.

mümkünse servisten mopar atf +4 yağ kullanan filtre ile birlikte.

yoksa

castrol multivehicle atf
gulf multivehicle atf

chrysler atf +4 özelliklerini sağlayan yağlar.

bu iki yağdan birini kullanabilirsiniz.

mtolgatan
28-09-2015, 15:02
sanzimanin korumaya almasinin bir çok sebebi olabilir.

yağ isinmasi
ana hat basinci düşmesi (solenoid arizasi ve valf blogu / beyin kanal asinmasi)
yagin yuksek sicakliga maruz kalip vizkosite kaybina ugramasi.

bilgisayar ile Ariza tespiti ile belli olur

ilk denenecek şey yağ değişimi ve yağ soğutucu radyatörün temizliği onerebilirim.

Çok teşekkür ederim ilginize.

nakayama
28-09-2015, 15:05
Şanzımanın kartını değiştirince sorun çözüldü, sakın gidip 3 4 bin tl verip şanzımanı söktürmeyin , bilmeyen ustalar öpmek için yer arıyor. Bu arada maliyeti 700 tl falan tuttu sıfır kart değişimi.

mtolgatan
28-09-2015, 18:36
Şanzımanın kartını değiştirince sorun çözüldü, sakın gidip 3 4 bin tl verip şanzımanı söktürmeyin , bilmeyen ustalar öpmek için yer arıyor. Bu arada maliyeti 700 tl falan tuttu sıfır kart değişimi.

Evet Aydındaki ustam İzmirdeki otomatik şanzımancı arkadaşını arayıp sordu, o da kart hatasıdır, getirin yapalım dedi, şimdi emin oldum, çok teşekkür ederim.