PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor suyu dondu yardım !



egouard
06-01-2015, 22:04
Arkadaşlar motor suyu donmus su deposuna baktım oldugu gibi buz yurt dısında yasıyorum burda gecelerı -20 e varıyor ama aracı hic bi şekilde çalıştırmadım acaba diyorum. zarar vermişmidir aracda su tam degildi. bu buzu nasıl eritebilirim yardımcı olabilicek varmıdır ?

Arac: Bmw 330d 2002 Model e46 kasa otomatik

Sözde 1 litre kadarda antifriz koymuştuk

Aracı çalıştırmak 1 kere istedim fark etmeden zaten çalışmadı akü düşmüş sadece 10 saniye calıstırmak ıstedıgımde bişey oldumu acaba dertsiz başımıza dert aldık

http://imgim.com/10899729_871920629496213_1131246278_n.jpg

Zorbey
06-01-2015, 22:08
Aracı kurtarıcıya yükleyin bi boya fırınına çektirinin. yarım günde çözülür. Zarar vermesine bişey diyemem onu çözülünce anlarsınız

egouard
06-01-2015, 22:10
cektirebilecegim bi yerde degil arac beklesem havaların duzelmesini acaba sıkıntı cıkarmı ?

Chn53
06-01-2015, 22:11
cektirebilecegim bi yerde degil arac beklesem havaların duzelmesini acaba sıkıntı cıkarmı ?

olabilecek en kötü olay blok çatlar :)

Kadyr
06-01-2015, 22:12
10 sn marş mı denedınzı anlayamadım. onun dısında kendı kendıne cozulmesını beklemekten baska care yok sanırım

egouard
06-01-2015, 22:12
olabilecek en kötü olay blok çatlar :)
zaten ondan korkuyorum ama aracı calıstırıp calıstırmamak fark edermı blok un catlaması ıcın

egouard
06-01-2015, 22:14
10 sn marş mı denedınzı anlayamadım. onun dısında kendı kendıne cozulmesını beklemekten baska care yok sanırım

hocam gır gır yaptı sadece arac kayıslar donmedi bile baktım calısmıcak bı bakayım dedım su deposuna falan buz tutmusmu sensor cubugu hareket ettıremedım feci halde buz tutmus

TuNeR_32
06-01-2015, 22:28
Aracı hiçbir şekilde çalıştırmayın kapalı sıcak bir otopark gibi bir yer varsa oraya çekici yardımı ile yada evin garajı varsa oraya çekin orada oda sıcaklığında bir kaç gün dursun aracın motorundaki buzlar çözüldüğünden emin olduktan sonra aracınızı çalıştırın sıcak su vs gibi yöntemler denemeyin

egouard
06-01-2015, 22:34
en son cagre garaj arıcam bakalım olmadı aracı oldugu gibi bırakcam havaların duzelmesını beklıcegım

Boldenon
06-01-2015, 22:39
Benim 2.0 benzinli vectra donmuş, bloktaki pullardan birini fırlatmıştı. Allahtan fırlatmış, yoksa blok çatlardı. Ben ılık su ile çözmüştüm. Hafif ılık ama sıcaklığı elle hissedilmeyecek gibi. Sonra pulu sıvı contayla yerine çakıp suyu tamamladım. Sorun olmadı. Sözde servise kış için bakıma götürmüştük ve hiç antifiriz koymamışlardı. (Lüleburgaz opel inan) anlamadığım ise zaten antifiriz olan suyu niye boşaltıp sırf su koydukları.

turboman
06-01-2015, 22:49
motor bloğu ve radyatöre çeşme suyuyla yani sıcak olmayan suyla yıkayarak dereceyi yükselterek ayrıca fanlı ısıtıcı yardımıyla buzu 1 saatte çözebilirsiniz bizim başımızada gelmişti -25 derecedeki havada. aracı kendi haline bırakmanızdan daha güvenlidir bi sorun çıkmadıysa daha uzun süre buzlu kalması sıkıntı açabilir.ko0lay gelsin

hddsheriff
06-01-2015, 23:00
Genleşmeden dolayı motor su tapaları şişmiş olabilir, blok çatlamış veya hortumlarda çatlama vs olmuş olabilir. En yakın servise çekmekte fayda var.

dj_batukaan
06-01-2015, 23:04
çalışmadıysa birşey olmaz diye düşünüyorum, donmuş vaziyette de bırakmak çok mantıklı değil. hiç birşey yapmasa tüm su boruları ve sensörlere zarar verir. arkadaşlarında söylediği yöntemlerle yada bir garaj yardımı alarak aracı çalıştırmanız daha doğru
ancak çalıştıktan sonra yapacağınız ilk iş Antifiriz olsun -25 derec gören bir yerde su kullanmanız çok kötü olmuş

EREN34
06-01-2015, 23:05
Yurtdışında servise çektirmek vs tr gibi değil malesef. Belçika da adamlar bir yağ bakımı 150-200€ ya yapıyorlardı.

Baklava tepsisi gibi geniş ve alçak tepsi içine mangal yakıp araba altına sürebilirsiniz. Tek dikkat edilmesi gereken nokta yağ filtresi sıcak görmesin, patlar.

Kalanıda kısmetiniz.

egouard
07-01-2015, 00:00
Genleşmeden dolayı motor su tapaları şişmiş olabilir, blok çatlamış veya hortumlarda çatlama vs olmuş olabilir. En yakın servise çekmekte fayda var.

blok a artık zarar vericegini dusunmuyorum hocam bloklarda tapalar varmıs bmw de bilmiyorum diger araclarda varmı tapalardan atmıstır blok a zarar gelmemıstır ama radyator hortum vs zarar gormus olabılırmiş. kısacası garaj bakıcam aracı oraya sokucam olmadı havaların duzelmesini bekliyecegim kısmet artık

DOHC
07-01-2015, 08:51
Su dondu ise hacmi artmıştır. Esnek yerlerin kapasitesi yeterli gelmez ise metal yerlere zarar vermişsinizdir. Beklemekten başka çareniz yok. Antifirizi %50 oranında koymak lazım en iyi koruma için. Örneğin motor suyu 4 litre ise 2 liter antifriz, 2 litre su şeklinde.

akıncı
07-01-2015, 10:09
radyatoru sokun veya sokturun dışarı çıkarınca sıcak su yardımıyla yada eve goturerek açarsınız,motor içinde su donduysa şarz ,devirdaım kayısını çıkarın devırdaıme zarar vermemesı ıçın 3-4 dk çalıştırın motor içindeki donmus suda açılcaktır.En başta marş yaptıgınız için devirdaım çarkları kırılmıs olabılır ona dıkkat edın yoksa bu seferde hararet yapar

serci
08-01-2015, 19:28
Malesef istanbul gibi yerde aracı 3 gün önce aldığım kişiye güvenerek bende bakmadım antfiriz koydugunu söylemişti sahibi

Bu sabah kaputu actıgım gibi al ve üst hortuma baktım donmuş..Araç 98 polo 1.4 afh motor.

2 gün beklicem artık hafta içi diyorum ılık suyla açmaya calıssam buzlu suyu yada sıcak hava tabancası var onunla radyatörü hortumları birazda bloğu ısıtsam çözebilirmiyiz.??

gökberk
08-01-2015, 19:52
Çalıştırmayı denememek lazımdı.. Tapalar hemen hemen her blokta vardır muhtemelen.
Zaten benim bildiğim amacı da bu tür donma olaylarına karşı bloğa zarar vermesin diye yapılmaları.
Buzlarının çözülmesini beklemelisiniz. Sonra da oluşan hasar gün yüzüne çıkar kullanırken.

Sadık Özyer
08-01-2015, 20:11
bu konuyu dün okuyup koyayım antifirizi dedim olmadı . dondu.

Hakan Girginer
08-01-2015, 20:18
20 yıl Alaska'da yaşadım.

Önce git bir bidon anti freeze al. En az 3 litre olsun, 4 daha iyi olur.

Evdeki sıcak su musluğuna hortum tak, sonra da radyatör kapağını açıp hortumun diğer ucunu içine sok.
Sıcak suya acıma. Radyatör hortumları ısınana kadar o su aksın.
Bu arada aküyü şarj et. Jumper cable olur, trickle charger olur, ama şarj et. (şarz etme)

Anahtarı "on" konumuna getir. Hararet göstergesi kımıldarsa motoru çalıştır. Sıcak su hala akıyor olsun.
Bu şeklide 15 dakika kadar çalışsın. (çalışırken aküyü şarj etme)

Ardından motoru kapat, suyu da kapat, radyatörün alt tapasını sök, iyice boşalana kadar bekle.

Radyatör tapasını yerine tak, elindeki anti freeze ile doldur. Üzerini su ile tamamla.

Radyatör kapağı bir kenarda dursun, motoru çalıştır, termostat açılana kadar bekle. kalorifer açık olsun, ama fan en düşük seviyede olsun. Termostat açıldığında radyatördeki seviye düşecektir. Üzerini su ile tamamla.

Sonra radyatör kapağını tak, hortumu topla, boş bidonu çöpe at, ellerini yıka, bir kahve koy, için rahat olsun.

S.Özeren
08-01-2015, 20:47
valla bende bu konudan sonra indim baktım silecek suyu donmuş , motor suyundan emin olamadım borular yumuşaktı , bidon kapağı donuk olduğu için açamadım çağreyi sallamakta buldum ondada belli olmadı

bende 5 dk marş bastım stop edip eve çıktım :D

aslan
09-01-2015, 15:04
Dün akşam 1972 model pazar günden beri yatan mercedesimi havalar çok soğuk bira çalıştımak istedim.Tek marşta alarak beni ne kadar sevdiğini anladım.Aracımda -10 dereceye dayanıklı antifiriz var ve bakımlarını yaptıgım için beni üzmedi.

Sadık Özyer
10-01-2015, 21:28
20 yıl Alaska'da yaşadım.

Önce git bir bidon anti freeze al. En az 3 litre olsun, 4 daha iyi olur.

Evdeki sıcak su musluğuna hortum tak, sonra da radyatör kapağını açıp hortumun diğer ucunu içine sok.
Sıcak suya acıma. Radyatör hortumları ısınana kadar o su aksın.
Bu arada aküyü şarj et. Jumper cable olur, trickle charger olur, ama şarj et. (şarz etme)

Anahtarı "on" konumuna getir. Hararet göstergesi kımıldarsa motoru çalıştır. Sıcak su hala akıyor olsun.
Bu şeklide 15 dakika kadar çalışsın. (çalışırken aküyü şarj etme)

Ardından motoru kapat, suyu da kapat, radyatörün alt tapasını sök, iyice boşalana kadar bekle.

Radyatör tapasını yerine tak, elindeki anti freeze ile doldur. Üzerini su ile tamamla.

Radyatör kapağı bir kenarda dursun, motoru çalıştır, termostat açılana kadar bekle. kalorifer açık olsun, ama fan en düşük seviyede olsun. Termostat açıldığında radyatördeki seviye düşecektir. Üzerini su ile tamamla.

Sonra radyatör kapağını tak, hortumu topla, boş bidonu çöpe at, ellerini yıka, bir kahve koy, için rahat olsun.
Bu yöntemi denedim işe yaradı fakat sonra yağ tıpası attı.

Nssn200sx
10-01-2015, 22:08
cok eskiden benimde başıma gelmişti. çekici ile arabayi sanayiiye goturup altına soba kurmuşlardı. işin kötü tarafı bende marşa basmıştım. ve radyotor catlamıştı sadece. blok tapaları vs.. duruyordu. ama donmuş bi şekilde bekletilmesi cok daha zarar verecektir. hemen çözülmesi gerekmekte.

Kadyr
10-01-2015, 22:14
antıfırız herzamna koyulmalıdır. sadece sogukken degıl. antıfırız hem paslanmayı engellıyor dıye bılıyorum cunku normal su camur gıbı cıktı arkadasın arabasından antıfırız koymamıs eskı sahıbı

Pitbull...
12-01-2015, 02:33
Olay 2 gün önce başıma geldi aracımı kapalı bi yere çektim ve radyatör kapağını açtım 1 gün orda beklettim bu arada radyotör kapagını açmamın nedeni içerde eriyen buzun basınc yapmasını engellemekti.Ertesi gün 4 litre mavi antifirizle aracın yanına gittim kirkoyu vurdum radyotördeki suyu boşalttım ve antifirizi ekledim marşa bastım calıştı hiç bi sorunda yaşamadım ama kesinlikle radyotör kapagını açık bırakın.

Hakan Girginer
12-01-2015, 03:56
radyotör kapagını açmamın nedeni içerde eriyen buzun basınc yapmasını engellemekti.....kesinlikle radyotör kapagını açık bırakın.

Eriyen buzun basınç yapması?

Su donduğunda genleşir, tekrar sıvı hale döndüğüde eski hacmine geri döner.
Yani, hacmi küçülür.

Eğer bir sıvıyı donduracaksan kapağını açman lazım. Çözerken değil.

Sadık Özyer
12-01-2015, 18:41
Eriyen buzun basınç yapması?

Su donduğunda genleşir, tekrar sıvı hale döndüğüde eski hacmine geri döner.
Yani, hacmi küçülür.

Eğer bir sıvıyı donduracaksan kapağını açman lazım. Çözerken değil.
Valla sizin arabaların helali var benimkinin yağsoğutucusu patladı.Ahtapot boruları çatladı. Blok falan hak getire..

Hakan Girginer
12-01-2015, 23:00
Valla sizin arabaların helali var benimkinin yağsoğutucusu patladı.Ahtapot boruları çatladı. Blok falan hak getire..

Yemeğin bile sade suya yapılanı makbul değildir.
Şu motorlarınıza antifriz koyun yahu.

Antifriz kullanan milyonlarca kişi yanılıyor olamaz...

Sadık Özyer
12-01-2015, 23:17
Yemeğin bile sade suya yapılanı makbul değildir.
Şu motorlarınıza antifriz koyun yahu.

Antifriz kullanan milyonlarca kişi yanılıyor olamaz...

Sıcak iklim insanı olmaktan dolayı hep bunlar başımıza geldi..

Hakan Girginer
12-01-2015, 23:23
Sıcak iklim insanı olmaktan dolayı hep bunlar başımıza geldi..

Antifriz sıcaktan da korur.
Kaynama noktasını yükseltir.
Ayrıca pastan, korozyondan korur.

Sadık Özyer
12-01-2015, 23:45
Antifriz sıcaktan da korur.
Kaynama noktasını yükseltir.
Ayrıca pastan, korozyondan korur.

Haklısınız , antifiriz koyucağım gün dondu aksi şeytan :)

ygtkrmdnz
13-01-2015, 00:01
Ortalama kac litre sivi aliyor binek araclar bilginiz varmi

FK.Sub
13-01-2015, 01:58
Ortalama kac litre sivi aliyor binek araclar bilginiz varmi

araçtan,araca ve motor hacimlerine göre değişir.1.3 corsam 4 litre aldı kışa girmeden değiştirdiğimde.

Sadık Özyer
13-01-2015, 02:45
araçtan,araca ve motor hacimlerine göre değişir.1.3 corsam 4 litre aldı kışa girmeden değiştirdiğimde.
Araca göre mi radyatöre göre mi hocam?

KOSEREN
13-01-2015, 04:26
Araca göre mi radyatöre göre mi hocam?

İkisi birbiriyle doğru orantılı değil mi sence :)

burakgunay
13-01-2015, 09:57
İkisi birbiriyle doğru orantılı değil mi sence :)

İyi cevap :)


Benim de bir sorum var, yazın aracım su eksiltiyordu kapak açıldı taşlandı conta değişti vs sonrasında 5 bin km yaptım eksilme yoktu. Fakat geçen gün cam suyu koymak için açtım ve 1 parmak eksildiğini farkettim. Şimdi bu durum, antifrizin sıcakla genleşip soğukta büzüşmesiyle alakalı mıdır, yani antifrizim eksilmedi ama havalar aşırı soğuk olduğu için mi durum böyle, yoksa arabam eksiltti mi?

Sadık Özyer
13-01-2015, 14:43
İkisi birbiriyle doğru orantılı değil mi sence :)

Benzinli ve dizel araçların radyatörü farklı isimlerle satılıyor. Ben biraz büyük taktik hararetim normalden 10 derece kadar aşşağıda sürekli

egouard
01-02-2015, 13:43
valla arkadaslar hic birşey yapmadım oylece bekledım su deposu kapagını acık bıraktım buzlar cozulunce dırek marj a bastım hıc bır sorun cıkmadı antifriz ekledim

blackpearl
03-02-2015, 11:14
gecen hafta geldi başıma.araç m10 motor 2.0 e21.iki üç gün karda akşam iş dönüşü çalıştırdım.sonra iyi havada temizledim yürüdüm herşey normaldi.gecen aksam çalıştırayım dedim çalıştıktan hmn sonro fıss sesiyle kontagı kapatmam bir oldu.indim baktım tahin pekmez kıvamında yag bosalmıs yag filtresinin ordan.sanayiye götürdüm kapak açıldı.blokta gözle görünen yerlerde 3-4 çatlak mevcut.
usta kaynak sıkıntı olur dedi,açınca bloğu ne çıkar bilinmez.kaynak yaptırmalımıyım..?
blok bulup bloğumu değiştirmeliyim..? blok bulursak :)
son ihtimal komple motor koymak...? (tabe son iki seçenekte motor no olayımız var.yardımlarıızı bekliyorum :)