Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yanlış vitese atma sonrası olacaklar?



alper_pug
12-01-2015, 20:59
Abiler arkadaşlar , 2 gün önce 2012 1.4 benzinli polo aracımla 5. vites 110-120 km gibi bir hızda giderken 4 yerine 2 ye atmış bulunuyorum. Hemen debriyaja bassamda motordan takır tukur sesler duydum ve ardından stop etti araç. Marşa bastığımda dönüyordu fakat ateşleme yapmıyordu. Tabi kısa kısa basıyordum marşa dahada bir yerleri *** etmemek için. Aracı bir servise çektim ve usta uzun uzun marşa basarak çalıştırdı. Araçta egzoz vardı fakat çalıştıktan sonra çıkan ses STİ gibiydi. :D Henüz kapak açılmadı fakat ustanın dediği subapları eğmişim en iyi ihtimalle. Aşağı yukarı olmuş olabilecekler nelerdir? Eğer sadece subapların değişmesiyle kurtarabilirsem maliyet ne olur? Yada en kötü senaryo nedir? :confused::confused:

gökberk
12-01-2015, 21:03
Sübaplardan sonra pistonlara da zarar vermiş olabilirsin.
Geçmiş olsun.

levent
12-01-2015, 21:09
Alperim geçmiş olsun.

Bence yay şapka supap ile kurtaracaksın gibi geliyor ama keşke usta çalıştırmak yerine açalım deseymiş direk. Bilemiyorum ama pistonlara zarar vermiş olabilir o hareket

Y.Emre
12-01-2015, 21:11
Levom ne fark edecek ki sence ? Bi etkisi olmaz sanıyorum ben? Yanlış viteste geçen süreye bağlı olarak pistonları zedeleme ihtimali olabilir de olmayabilirde bence

Ahmet Saraçoğlu
12-01-2015, 21:16
golf 6 1.6 da en temiziyle debriyaj yeme şeklinde kurtarmıştım.Geçmiş olsun.

levent
12-01-2015, 21:17
Levom ne fark edecek ki sence ? Bi etkisi olmaz sanıyorum ben? Yanlış viteste geçen süreye bağlı olarak pistonları zedeleme ihtimali olabilir de olmayabilirde bence

190 boyum var, 10 cm çalışma mesafem var. üzerime 10 cm uzunlukta beni sıkıştırabilen bişey ile 2m yere sokup dakikada 800 devir çevirmeni isteseler ne olur sence :D Ben de ihtimal verdim sadece ama mesajımda :)

Ses sadece şıkırtı şeklinde mi yoksa çok sarsıntılı mı çalışıyor araba Alper?

Bu arada Ufuk'la birlikte D4D ile aynı şeyi yaşamıştım aynı hızlarda, debriyaj tokat 5. vitese takıp devam ederek geçiştirmiştim, bişey de çıkmadı sonra 6 yıl olucak :D

Y.Emre
12-01-2015, 21:25
Mantıklı, nedense birşeylerin kırılmadığından eminmiş gibi birşey şeyettim ben. Riskli tabi.

onur_si
12-01-2015, 21:34
daha önce benzer durum başıma gelmişti, üst kapak yapıldı, subaplar falan değişti bin liraya malolmuştu. subaplar piston tepesine çakmıştı

19gokhan90
12-01-2015, 22:40
en kötü ihtimal iki kere arkadaşlarımın başına geldi, motor içinde sağlam parça kalmadı krank dahil. Aracın ikinci viteste kaç görüyor bilmiyorum ama çok çevirmemiştir diye tahmin ediyorum o yüzden subap la kurtarırısın gibime geliyor. Geçmiş olsun

alper_pug
13-01-2015, 00:17
Sübaplardan sonra pistonlara da zarar vermiş olabilirsin.
Geçmiş olsun.

Sağol umarım pistonlarda sıkıntı yoktur :(


Alperim geçmiş olsun.

Bence yay şapka supap ile kurtaracaksın gibi geliyor ama keşke usta çalıştırmak yerine açalım deseymiş direk. Bilemiyorum ama pistonlara zarar vermiş olabilir o hareket

Sağolasın Levo , valla direk oturdu arabaya bastı marşa çalıştırdı. Çalışınca dediğim gibi baya gürültülü çalıştığı için öyle şakırtı veya titreme anlayamadım malesef.

golf 6 1.6 da en temiziyle debriyaj yeme şeklinde kurtarmıştım.Geçmiş olsun.

Sağolun keşke debriyajla kurtarsam ama öyle gözükmüyor :(



en kötü ihtimal iki kere arkadaşlarımın başına geldi, motor içinde sağlam parça kalmadı krank dahil. Aracın ikinci viteste kaç görüyor bilmiyorum ama çok çevirmemiştir diye tahmin ediyorum o yüzden subap la kurtarırısın gibime geliyor. Geçmiş olsun

2. vites 80 de bitiyor yanlış hatırlamıyorsam. İnşallah sübapla kurtarırım. Teşekkürler.

suprolla
13-01-2015, 01:33
olum o işi kıbrıs olmadı dimi geçmiş olsun :)

Karakuş
13-01-2015, 13:54
Çok geçmiş olsun. Ben genellikle yanlış vites atarım gazlarken, 2004 vvt-i corolla ile en az 4/5 defa 3'ün dibinden 2'ye sokmuşluğum vardır. Bir şey olmadı, hatta kompresyon değerleri bile çok iyi halen. Talihsizlik olmuş biraz senin ki, inşAllah subaplar ile kurtarırsın. tekrar çok geçmiş olsun.

Kadyr
13-01-2015, 14:12
gecmıs olsunda bu debrıyaj ıle kurtarma olayı nasıl oluyor aklımızda bulunsun. nasıl bır hareketle balata ıle motora zarar vermeden kurtarılıyor yanlısmı anladım

gökberk
13-01-2015, 15:01
"Eyvah ! Zıctık.." derken (debriyaj pedalını bırakıp devrin yükseldiğini anladığın an) hemen debriyaja oturunca kurtarmış oluyorsun :D

Kadyr
13-01-2015, 15:06
iyide adam zaten o sırada debriyaja basmıyormu yoksa motoru o halde bırakmıyolardır herhalde :)

gökberk
13-01-2015, 15:09
Valla anlamadım ama siz herhalde debriyaj balatasını sıyırmasından bahsediyorsunuz ?
Yanlış vitese atınca balata da bir anda yüksek devirle karşılaşınca sıyırıp motora iletmiyor.

kelalper
13-01-2015, 15:24
sen bunları söyledikten sonra hala motoru çalıştırmaya çalışan ustanın ben kafasını ...
Adamın niyeti şu; yeteri kadar zarar görmemiş ben iyice sokiim masraf artsın para kazaniim. Subap yakalamış zaten belli daha ne çalıştırırsın be deyyus.

Enes-x
13-01-2015, 15:35
Tekrar çalıştırmak çok büyük hata.

Hangi parçalar ne şekilde hasar görmüş ancak açıldıktan sonra belli olur.

Tamamen şans meselesi ağır bir hasarda olabilir sadece subaplarlada kurtarabilirsin.

Ers
13-01-2015, 15:52
o usta ya dikkat etmek lazım. bundan sonra yapacakları içinde.

Kadyr
13-01-2015, 16:05
Valla anlamadım ama siz herhalde debriyaj balatasını sıyırmasından bahsediyorsunuz ?
Yanlış vitese atınca balata da bir anda yüksek devirle karşılaşınca sıyırıp motora iletmiyor.

heh bende onu sormak istdim yukarda arkadaşlar yazmışya bataryayı sıyırttım motoru kurtardım diye. o olay için extra bişey yapmaya gerek varmı yoksa arabayı küçük vitese atinca hiç bişi ellememekmi lazım

iynn-RS
13-01-2015, 16:09
Sen arabayı al başka ustaya götür yoksa 2 hafta sonra burda baska bı konu acarsın usta hakkında.


Çıkabilecek hasarlar buyuk ıhtımal sadece subaplar egılmıs ve tam kapanmıyodur. pistona zarar verebılecek kadar vursa kesın subapları kopartır.oda araya sıkısır ve motor kılıtler dogal olarakta calısmaz araba.

MCN21
13-01-2015, 16:14
Bende 3 un sonundan 2 ye cekmistim 4 yerine :D bende bir sikinti cikmamisti(ama ben daha ayagimi debriyajdan tam cekmeden farkedip tekrar basmitim.) ama bence en iyi ihtimalle subaplarin birkaci gitmistir.

gökberk
13-01-2015, 18:30
heh bende onu sormak istdim yukarda arkadaşlar yazmışya bataryayı sıyırttım motoru kurtardım diye. o olay için extra bişey yapmaya gerek varmı yoksa arabayı küçük vitese atinca hiç bişi ellememekmi lazım


Balatan zayıfsa, kaçırma vs varsa yani bu olayla balata sıyırır motora zarar vermeden sadece baskı balata değişimi yaparsın kurtulursun.
Ama balatan sağlamsa, kaçırma vs yoksa mutlu son olur :D

MEGFB
13-01-2015, 21:29
getz varken 2 nin sonunda 3 yerine 1 e atmıştımüstüne dip gaz yapmıştım lastikler kilitlenmişti devir saati maks 8000 devir gösteriyordu tabi attıktan sonra 7500 ü gösterdi gazı çektim motor kompresyonu yaparak yavasladı sakin kullandım sonra stop filan etmedim debriyaja basmadım üstüne 20 km yol yaptım hiç bir şey olmadanda satmıştık

mertkaral
13-01-2015, 21:54
Rolling'de 3ten 2ye almışlığım var bloğu biraz delmişim komple motor yapmam gerekti. Bende 2ye aldıktan sonra hemen debriyaja basmıştım ilk bişey olmadı arabaya saga cektıkten sonra hemen arıza ısıgı yanmıştı ve araba stop etmişti

Skyhawk34
13-01-2015, 22:22
-subap
-yatak
-krank
vs. vs.

açmadan kimse bilemez ama bişey olmuş

MBuğra
13-01-2015, 22:25
6N2 Poloda 4ü bitirip 5e atayım derken 3'e atmıştım yanlışlıkla, hiç birşey olmamıştı. Demek ki çok şanslıymışım.

Anu
13-01-2015, 23:51
Bende 3ü bitirip 2 ye atmıştım Polo ile. Yaklaşık 8500 devir çevirdi anlık olarak. Olayın üstünden 30bin km geçti nerdeyse şükür birşey olmadı.

rekord2000
14-01-2015, 00:40
Çok şükür şu güne kadar hiç başıma gelmedi. Motor açmadan kimse bişey diyemez suan ki duruma.

Ko®ay
14-01-2015, 00:40
4 ü bitirip tam 5 e attığımda biraz çabuk durmam gerekti ve tekrar 4e çekeceğime 2 ye çektim lastikler kitlendi 1-2 sn içinde debriyaja oturup tekrar 4 e aldım ve yoluma devam ettim hiç bi sıkıntı olmadı şansımaydı herhalde 25000 km yaptım üzerine henüz bi sıkıntı olmadı..

Sizede geçmiş olsun, iyi kötü çoğumuzun böyle anıları vardır..

levent
14-01-2015, 01:24
shift lock ile yavaşlamak ayrı olay, bundaki gibi over-rev ayrı olay ama :) shift lock yaparken ayağınız biraz alışıksa redline a çıkarmadan yavaşlayabiliyorsunuz.. Cozuttuğumda yaparım ben bazı arkadaşlar canlı tecrübe etmişlerdir yanımda :D

ilker AKTAŞ
14-01-2015, 08:03
mazda 323 practicada arkadaşım 110la giderken 5den 4 yerine 2ye cekti hemen debriyaj tokatlayıp 4 yaptı sadece baskı dağaldı
bir diğer arkadaşımda toyota auris ile 6dan 4 yerine 2 ye cekti sanzuman üst kapak subaplar vs değişti 15.000lira masraf çıktı

aqustic
14-01-2015, 08:30
Bir de geri geri giderken araç tam durmadan yani lastikler tam kilitlenmeden 1.vitese atanlar atmaya çalışanlar var.Böyle bir durumda karşılaşılabilecek en kötü problem ne olur peki?

levent
14-01-2015, 08:55
Bir de geri geri giderken araç tam durmadan yani lastikler tam kilitlenmeden 1.vitese atanlar atmaya çalışanlar var.Böyle bir durumda karşılaşılabilecek en kötü problem ne olur peki?

ucuzdan pahalı çıkabilecek hasarlara gidersek,

aks kırma, şanzıman kırma, volan patlatıp krankı zarar vererek motor kırmak :)

K.Kaan
14-01-2015, 09:25
dediğin gibi anlık refleksle debriyaja bastıysan birşey olmadan kurtarmışsındır. sibop değişir kapak düzeltilir vs ama en kötü senaryo cidden felaket olabiliyor. yinede herşeye hazırla kendini kapak açılmadan önce.

onur_S
14-01-2015, 09:41
Benim basima geldi ben krankta pistonda kolda yani assagida bisey cikacagini hic sanmiyorum. Arac calisiyorsa dinlemek lazim yada en azindan rolantisine dikkat edin eskisi gibimi yoksa rolanti dusuk gibi hafiften titreme var mi? Basta calismiyor demissiniz, eger calismiyorsa sente atlamis. Zincir degisip mars yapmak lazim, titresimli calisma varsa subaplarda egiklik vardir, garantisi varsa garantiden hallettirin. En iyi ihtimal hicbisey olmamistir, en kotusu subaplar takim olarak degisir zaten, sente atlamissa zincir degisir, ust kapak contasi da otomatikman degisir. Tsi motorda 3. De subap egdim ilk ikide bisey olmadi, ucte hafif bi egilme oldu , yapildiktan sonra cok kotu denk geldi bi daha onda debriyajla kurtaramadim cunku debriyaj balatasi parcalandi pedal yapisti kaldi, mars basmadi sente atladi , baya kotu denk geldi ona ragmen subaplar degisti yine devam assagida hicbisey yoktu , bi iki subap cok kotu yamulmustu kirilip piston uzerine dusecek vaziyetteydi 3500 lira masrafi oldu.

Fatih06ank
14-01-2015, 09:44
geçmiş olsun...

Anti
14-01-2015, 10:08
İlk aldığım zamanlar gazlarken Fn2 8300 devirde 3. vites bitti 4'e girmedi duvar oldu, zorlarken cort diye 2 girdi anlık bi bırakmış bulundum debriyaj pedalını, 10bin döndü zavallı type r :)

çok anlık tepkiyle debriyaja çöktüm tekrar daha sonra subab ayarı zamanında kontrol ettik eğilme falan yoktu. Biraz dayanıklılık biraz da şans yardımıyla sanıyorum.

alper_pug
15-01-2015, 14:23
İnternetim sıkıntılıydı 1-2 gündür konuya cevap yazamadım. Öncelikle geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler herkese , ucuz yırttım valla :D 3 ve 4. gözlerden 6 tane sübap eğilmiş. Onlar değişti , conta takıldı kapatıldı. Allahtan piston falan zarar görmedi. Siz siz olun 5 den 2 ye atmayın dikkatli olun. :D

Oznsrl
15-01-2015, 14:42
geçmiş olsun. Dizel motorlarda böyle şeyler genelde sıkıntı yaratmıyor hatırladğm bnmde 3 kez başıma geldi 5500 döndü ibre :D benznli özellkle yüksek devir çeviren araçlarda çok dikkat etmek lazım