Orijinalini görmek için tıklayınız : hobby car tavsiyesi?
Aramızda hobby car konusunda tecrübeli arkadaşlar varmı acaba? Bir konuda yardım isteyecektim.
Amatör birisi için şu araç fazlamı olur yoksa alınabilir mi? Fazla ise amatör birisi için tavsiye edebileceğiniz araç varmı?
https://www.topmodels.com.tr/hpi_bullet_st_30_rtr_110_(_3_ay_topmodels_hezarfen _pist_uyeligi_hediye_)_urunu.html
hondafit
21-01-2015, 22:21
hpi savage'la başlayabilirsin parçası boldur.
Grimlord
21-01-2015, 22:23
ben yaklaşık 3 4 sene önce tamiya tt-01 ve ardından hpi rs4 kullanmıştım,tamiya elektrikli rs4 nitro yakıtlıydı,rs4 çok daha keyifliydi diyebilirim.bence ilk araç olarak bu tarz bişey düşünmelisiniz,linkteki araç epey hızlı ve pro bi model gibi gözüküyor, kırımsız sürüş için biraz daha alttan başlamak daha iyi olabilir :)
Savage xl ile basladim 4 sene once hala kullaniyorum ara sira, tavsiye ederim.
ben yaklaşık 3 4 sene önce tamiya tt-01 ve ardından hpi rs4 kullanmıştım,tamiya elektrikli rs4 nitro yakıtlıydı,rs4 çok daha keyifliydi diyebilirim.bence ilk araç olarak bu tarz bişey düşünmelisiniz,linkteki araç epey hızlı ve pro bi model gibi gözüküyor, kırımsız sürüş için biraz daha alttan başlamak daha iyi olabilir :)
hala hpi rs4 kullanıyorum memnunum başlangıç için ideal diyebilirim.
melihyilmaz
22-01-2015, 06:51
Aman diyim nitro ile baslama modelden sogursun. Nacizane tavsiyem ep yani elektirikli ile basla zaten bi daha nitro ile ugrasmassin.
tavsiye edecegim model ise traxxas slash 4x4 3s lipo ile 100 km ustunu cok rahat goren aletler ve neredeyse kirman imkansiz. Ayrica su gecirmez olmasida çok avantaj karda kista yagmurda plajda asfallata camurda kisacasi heryerde kullanabilcegin bi makina.
yavuz364
22-01-2015, 06:56
HPI Savage modelleri ile başlarsanız hem daha sağlam olduğu için daha az problem yaşarsınız hem de her türlü arazi yada şehirde rahatlıkla kullanabilirsiniz.. Hem daha yüksek hem de kumandadan geri vitesi flan var..
evolution_9
22-01-2015, 08:38
Ben olsam nitrolu araçla hiç uğraşmam savage bende kullangım şansımamı bilmiyorum arabaya verdiğim kadar para harcadım. Onuda geçin nitrolu aracın yakıt kokısu üzerinizi kirletmesi ( nitro lekesi çıkmıyo) çalıştırmaya uğraşmakta ayrı dert.Ayrıca yakıtıda çok pahalı 50liralık nitroyu 1 günde bitirdiğim zamanlar oldu çok kullanırsan aradaki fiyat farkınıyakıyla kapatırsın. 4 çeker istiyosan mcd monster truck al 2. El temiz. Böyle bily olabilir
http://m.sahibinden.com/classifiedDetail.html?id=195131682&rnd=7907
Otto_Skorzeny
22-01-2015, 09:00
Savage le başlama kesinlikle çok kırılgan bi araba ordan burdan zıplatırsın kırar biyerini kesin revo 3.3 ile başlamak çok daha mantıklı nitro istiyosan
önce yakıtlı mı(nitro veya benzinli) yoksa elektrikli mi + on road mu offroad mu ona karar vermenizi öneririm.linkteki yakıtlı offroad tarzı bir araç düşünüyorsanız traxxas revoyu öneririm. parçası bol zevkli bir arabadır. hpi savage önerende var ama traxxas revo denge ve kalite anlamında savage dan 1 adım önce benim gözümde.
yusufcan_k
22-01-2015, 11:38
ne istersen var gel 18 tane araçla hizmetinizdeyim sıfır ve 2. el nitro lu kurşunsuz benzinli elektrikli :D
HondatugraL
22-01-2015, 16:46
Nitrolu araç kesinlikle almayın. Hobbyden soğutur adamı. Benzinli alın yada elektrikli alın ama nitrolu asla. Verebileceğim en kral tavsiye budur
eger arazi aracı yapıcaksan axial scx 10 alıcaksın en kabiliyetlisi budur...bende var topladım motorunu yaktım ...
bizim tayfanın araclarının videosunu koyuyorum bi izle fkir edin
https://www.facebook.com/video.php?v=10155048445265401&set=vb.823010400&type=2&theater
kelalper
22-01-2015, 18:06
uzun süre uğraştım. Hobao hyper ST öneririm.Motoru saat gibidir. Dengesi inanılmazdır. Ciddi sağlamdır. Nitro vs kafana takma. Elektrikli alırsan en fazla 20 dakika oynarsın 2batarya ile. Nitro ile sabah git akşama kadar takıl. Nitro evet pistir yağ bırakır toz vs üzerine yapışır. Ama gerçekten zevklidir. Sonuç : Arabaya başlarsın en fazla 1 sene sonra sıkılırsın yarışiim dersin yarışlara hazırlanırsın. Sonra bakarsın hep aynı. dön baba dönelim.Dünya para harcadığın arabayı verip trainer uçak alırsın heyecan hiç bitmez. Kırılınca sevinirsin yenisini yapıcam diye.
tavsiyeler güzel herkese tek tek teşekkür ederim ama savagelere baktığımda yaklaşık iki kat fiyata sahipler bullete göre.bu fiyat farkına sahip ne olabilirki incelediğimde pek bi fark ayırt edemedim? offroad olsun istiyorum onroad için her zaman düz zemin bulunamayabilir.
sözün özü fiyat performans olarak bullet mantıklı gelmişti bu fiyata pişmanmı oluruz bi cihazla?
HondatugraL
23-01-2015, 02:08
tavsiyeler güzel herkese tek tek teşekkür ederim ama savagelere baktığımda yaklaşık iki kat fiyata sahipler bullete göre.bu fiyat farkına sahip ne olabilirki incelediğimde pek bi fark ayırt edemedim? offroad olsun istiyorum onroad için her zaman düz zemin bulunamayabilir.
sözün özü fiyat performans olarak bullet mantıklı gelmişti bu fiyata pişmanmı oluruz bi cihazla?
Gene offroad alin sorun degil ama ne marka olursa olsun nitrolu almayin derim offroad mekan skintisi cekmezsiniz heryere vur gitsin ama nitrolunun sesinide unutmayin mahalle arasinda falan 20 dk oynayinca polis cagiriyolar :D en krali elektrikli daha hizli daha skintisiz hele bide su gecirmez toplarsaniz deniz alti gibi kullanin. Kullandigim koffroadlara dayanarak yaktigim 500 tl lik esc yide goze alirsak su camur gibi yerlere sokupta les gibi kullanmadikca napayim duzde giden offroadi keyfi cikmiyor
Gene offroad alin sorun degil ama ne marka olursa olsun nitrolu almayin derim offroad mekan skintisi cekmezsiniz heryere vur gitsin ama nitrolunun sesinide unutmayin mahalle arasinda falan 20 dk oynayinca polis cagiriyolar :D en krali elektrikli daha hizli daha skintisiz hele bide su gecirmez toplarsaniz deniz alti gibi kullanin. Kullandigim koffroadlara dayanarak yaktigim 500 tl lik esc yide goze alirsak su camur gibi yerlere sokupta les gibi kullanmadikca napayim duzde giden offroadi keyfi cikmiyor
Her yerden kovuyorlardı bizi :D :D
HondatugraL
23-01-2015, 10:53
Her yerden kovuyorlardı bizi :D :D
Kaçınılmaz bir gerçek olum bu zaten ayrıca çok masraflı ve sorunlu. 2 pili paralel bağlar gazlardım kendı traxxas ımda ben o pili bitirene kadar nıtrolular 3 depo benzın bıtırırdı eşşek gıbı gazlardım nıtrocular ay motorum ısındı ay blogum yanıyor dıye kenara çekıp araç soğutuyorlardı. Bide işin yok gibi git 50-60 tl ye yakıt al ben 2 pili şarja takıodum 2 sate ıkısı doluyodu 2 saat sora kaldıgım yerden devam sadece yakıt olsa iyi nitrolununda pili var hem okadar masraf et hem elektrıklı araç gıbı kullanama ne anladım o işten :D
Kaçınılmaz bir gerçek olum bu zaten ayrıca çok masraflı ve sorunlu. 2 pili paralel bağlar gazlardım kendı traxxas ımda ben o pili bitirene kadar nıtrolular 3 depo benzın bıtırırdı eşşek gıbı gazlardım nıtrocular ay motorum ısındı ay blogum yanıyor dıye kenara çekıp araç soğutuyorlardı. Bide işin yok gibi git 50-60 tl ye yakıt al ben 2 pili şarja takıodum 2 sate ıkısı doluyodu 2 saat sora kaldıgım yerden devam sadece yakıt olsa iyi nitrolununda pili var hem okadar masraf et hem elektrıklı araç gıbı kullanama ne anladım o işten :D
aldım duruyor işte evde ilk aldigimda beraber Akvaryumda oynamıştık. Ama dediğin gibi sürekli masraf
Savage XL (nitro 1/8) ve HPI'ın başka elektrikli bir modeliyle yıl uğraştım. Uğraşacak çok zamanın ve sabrın gerçekten varsa nitro alabilirsin tabi keyfi başkadır ama zaten zaman kısıtlı ben her seferinde 1 saat ayarla vsvs uğraşamam dersen kesinlikle elektrikli birşeyler almanı tavsiye ederim. Bas 3s/4s lipoyu taklalar ata ata gidersin...Diğer türlü ayar yap, yok buji kızdırmıyor, yok buji kızdırıcısının şarjı bitmiş, yok yakıt bitti yenisi bul al, egzos gazı ve gürültüsünden nitroluyu mahalle arasında ya da kapalı ortamda kullanmak hiç mümkün değil illa piste ya da boboş bir arsaya gitmek lazım...yazımın sonunda farkettim anladığım kadarıyla bu işe yeni gireceksiniz. tecrübe olmadan nitrolya bulaşmayın derim. Bir de kesin önce gidin bir topluluğun buluşmasına vsvs görün nedir ne değildir.
ben olsam bu bulletlerin elektriklisi var yanlış hatırlamıyorsam (ya da buna çok benzeyen) onlardan alır takılırdım daha sonra uğraşırım ben bu işle dersen satar bir de nitrolunun tadına bakarsın ama nitrolyla başlama...
HondatugraL
23-01-2015, 15:44
aldım duruyor işte evde ilk aldigimda beraber Akvaryumda oynamıştık. Ama dediğin gibi sürekli masraf
Sat la sat değer kaybedıyo çürüyo hobiyi bırakacak birine sat ki soğumasına vesile ol nitrolu araç alınmadan soğunmuyor bu hobiden çok para yiyor bir liseliyi daha kurtarır sevaba geçersin :D
kelalper
23-01-2015, 16:03
Kaçınılmaz bir gerçek olum bu zaten ayrıca çok masraflı ve sorunlu. 2 pili paralel bağlar gazlardım kendı traxxas ımda ben o pili bitirene kadar nıtrolular 3 depo benzın bıtırırdı eşşek gıbı gazlardım nıtrocular ay motorum ısındı ay blogum yanıyor dıye kenara çekıp araç soğutuyorlardı. Bide işin yok gibi git 50-60 tl ye yakıt al ben 2 pili şarja takıodum 2 sate ıkısı doluyodu 2 saat sora kaldıgım yerden devam sadece yakıt olsa iyi nitrolununda pili var hem okadar masraf et hem elektrıklı araç gıbı kullanama ne anladım o işten :D
ilk aldığım model dahil hiç bir modelimin motoruna bişey olmadı. Yarış için ayrı antreman için ayrı bloklar kullanmamama rağmen. Ne ls de ne hobao da. İğne ayarı düzgün yapılmazsa yakıt filtresi jer kullanımdan sonra temizlenmezse arabayı da olduğun yerde çevirirsen evet pistonda eritirsin blokta çatlatırsın. Yarış motoruyla kaç depo harcadım hatırlamıyorum tık dememişti. Suda problem değil. Alıcıyı balona koy e kirlenir ne ıslanır gazlamaya devam.
HondatugraL
23-01-2015, 18:27
ilk aldığım model dahil hiç bir modelimin motoruna bişey olmadı. Yarış için ayrı antreman için ayrı bloklar kullanmamama rağmen. Ne ls de ne hobao da. İğne ayarı düzgün yapılmazsa yakıt filtresi jer kullanımdan sonra temizlenmezse arabayı da olduğun yerde çevirirsen evet pistonda eritirsin blokta çatlatırsın. Yarış motoruyla kaç depo harcadım hatırlamıyorum tık dememişti. Suda problem değil. Alıcıyı balona koy e kirlenir ne ıslanır gazlamaya devam.
Abi herturlu elektrikli aracin tadini veremiyor cok fazla masrafli millet 50 tl verip arbasina yakitmi alsin rc sine yakitmi alsin nitrolu arac cile maalesef
o zaman elektrikli birşeyler daha iyi olur gibi, zaten sitenin bahçesinde kullanmayı düşünüyorduk. öyle gürültülüyse sıkıntı olur sanırım. Bulletin elektrikliside var evet o zaman onu bi araştırmak lazım yeni bi cihaz olduğu için pek bilgide bulunmuyor bullet hakkında
kelalper
23-01-2015, 22:18
Abi herturlu elektrikli aracin tadini veremiyor cok fazla masrafli millet 50 tl verip arbasina yakitmi alsin rc sine yakitmi alsin nitrolu arac cile maalesef
biz koca uçakta bi günde 1 galon harcayamıyoruz araba ile nasıl bitireceksin. Akıl var mantık var 100 cc depo ile 35 depo kullanmak gerek ki 70 liralık 1 galonu bitirebilesin. 100 cc 10 dakika rahat götürür. Yarış zamanı 1 galon harcamadım ben hiç bir zaman. Elektrikli de kullandım evet daha temiz, iyi bir esc ile zevkli ama nitronun sesi yarışta sana herşeyi anlatır. Şişti mi ayarı mı kaydı depo hava mı alıo. Lastikler sarıyor mu sarmıyor mu hepsini anlarsın. Elektrikli de bir anda gider herşey. Yürümemeye başlar servolar yavaşlar vs. Sinir olmaya başlarsın. Temizdir sürekli tork vardır belli süre. Hepsi o.
Top models baya bi tuzludur, ben kepi topmodelste yalış hatırlamıyorsam 80 lira ucuza aldım :D 40 yada 45 boyalı kep aldım adamlar 110 120 istiyordu
diğer her şey de böyle pahalı
HondatugraL
24-01-2015, 21:55
biz koca uçakta bi günde 1 galon harcayamıyoruz araba ile nasıl bitireceksin. Akıl var mantık var 100 cc depo ile 35 depo kullanmak gerek ki 70 liralık 1 galonu bitirebilesin. 100 cc 10 dakika rahat götürür. Yarış zamanı 1 galon harcamadım ben hiç bir zaman. Elektrikli de kullandım evet daha temiz, iyi bir esc ile zevkli ama nitronun sesi yarışta sana herşeyi anlatır. Şişti mi ayarı mı kaydı depo hava mı alıo. Lastikler sarıyor mu sarmıyor mu hepsini anlarsın. Elektrikli de bir anda gider herşey. Yürümemeye başlar servolar yavaşlar vs. Sinir olmaya başlarsın. Temizdir sürekli tork vardır belli süre. Hepsi o.
Bizim bulusmalarimizda zamaninda depolar 3 kere doluyordu rahat elektrikliye gore cok daha zahmetlii biranda gidiyorsa nitroludada gider sonucta servo aynibservo servoyu nitroludada pil besliyor
hpi baja tek geçer al uğraştıgına degsin.
hpi baja tek geçer al uğraştıgına degsin.
fiyatlarına baktımda biraz fazla geldi
melihyilmaz
26-01-2015, 08:32
beyler yapmayın ilk başlayan adam yanında birisi olmadan nitrolu modelle nasıl uğraşsın. ben ilk nito ile başladım hani subaru wrx sti için derler ya bi alırken birde satarken sevinirsin benim kide aynı hesap bilmediğimizden illallah ettirdi. tavsiyem elektirkli modelle başlayıp eğer kafana yatarsa nitroluya geçmen olur o aradada çevre edinmiş olursun. nitronun rodajı var karburator ayarı var rolanti ayarı var ısısı tutmaz yok debriyaj sıyırır yok bogulur yok buji patlar yok elin yanar ama bunlarda ayarlandımı yani tecrube kazandınmı arkadaşların dediği gibi tadından yenmez
arkadasımda once elektrikliden başladı 2 tane parcaladı suan 3 yada 4 tane nitrolu var ama vallahi cekilir cile degil 1 saat ayar yapıosun 10dk oynuosun :D cogu kiside o kısımı seviyor zaten parcala sok tak :)
starter yoksa kol kası yaparsın calıstırırken olaki bogarsan yada benzin gelmedi yok buji cakmadı buji caktı buji ısıtıcı yanmadı servonun pili bitebilir oda çok muhtemel.
alacagın arac plastik dişliyle gelecek ve sıyırıcak onuda bir süre sonra sökiyim takıyım desen ayrı dert, varsa metal alıyım desen ayrı dert, yok minicik parcalar sokemem takamam dersen servis kucagı kısmını hiç solemiyorm :D. diğer olabilecek ihtimaller %25 nitroya ayarı tutturusun bakmıssın ogün elinde %25 yok 20 var hadii bidaha ayar :D
murproject
26-01-2015, 09:59
benim model arabam yok. 1995 yılından beri ilgilenen bir arkadaşım var. bir dönem merak sardığımda sormuştum ona kendisi bana şu mesajı atmıştı. aynen paylaşıyorum.
Şimdi sorularına teker teker cevap vereyim:
"Elektirkli mi? Nitrolu mu?"
Ben hiç elektrikli kullanmadım. Bütün arabalarım nitro oldu. Ben de iki adet HPI RS4 nitro 1/10 ve Kyosho inferno GT2 Race Spec 1/8 var. İlk aldığım RS4 nitro isviçre saati gibi çalışıyor. Üzeirnde hala fabrikadan çıkma 12'lik motoru var. Diğeri ise RS4 Nitro Racer 2 üzerinde 18'lik motor var ve saat gibi çalışıyor. Kyosho yeni zaten
"Nerelerde kullanıyorsun?"
Açıkçası farklı farklı yerlerim var. Her zaman aynı yerde kullanmıyorum. İçerenköy Carrefour otoparkında da kullanıyorum, Şaşkınbakkal ışıklarının olduğu boş bir alan var orada kullanıyorum. Erken vakitte Viaportun otoparkı vs.... Evet ses çıkartıyor ama üzerine kep (body) koyunca ses azalıyor. Kullanma saatlerime de dikkat ediyorum. Kimseyi rahatsız etmemeye özen gösteriyorum. Kalabalığın olmadığı bir zamanda olmaya özen gösteriyorum. Çünkü meraklı insanlar yaklaşıyor, özellikle çocuklar, dikkatli olman gerekiyor. Kyosho GT2 120km/hr, RS4 Racer 2 80km/hr, RS4 50km/hr yapabiliyor. Bu hızlar ile birine çarparsam ciddi yaralanmalara sebep olabilirim.
"Bir depo ile kaç dakika kullanıyorsun?"
Bu tamamen senin ayarların ve kullanımın ile ilgili. Ama fikir vermesi için Kyosho GT2 Race spec'in 150cc yakıt deposu var. Şuan hafif zengin ayarda kullanıyorum ve 25 - 35 dakika kullanabiliyorum ki gazlıyorum, drift de yapıyorum, kukalar ile kendime bir pist düzeni yapıyorum.
"Çok ısınmıyor mu? Durup beklemen gerekmiyor mu?"
hayır gerekmiyor. Çünkü arabanın kep'inde soğumasınu sağlayacak yeterli hava delikleri var. Karbüratör ayarı düzgün. kaliteli yakıt kullanıyorum. Kullanım esnasında soğuma turları da atıyorum. Hatta arabayı durdumadan ikinci, üçüncü, dördüncü depoyu doldurmuşluğum çok olmuştur. Elbette kullanım esnasında da kontrol ediyorum.
"Her seferinde ayar yapman gerekiyor mu?"
Hem evet, hem hayır. Arabayı ilk aldığında, büyük bir ayar döneminden geçiyorsun (maks. 1 saat). Arabayı, üzerindeki motoru, gaz tepkilerini öğreniyorsun. Ayara bağlı olarak ne kadar ısınıyor? gibi konuları dikkate alarak temel bir ayar yapıyorsun. Sonra çok ayar yapman gerekmeyebilir. Ben her kullanımdan önce, kullanacağım alanın özelliklerine göre mesala kullandığın alan ne kadar uzunluğa sahip? Araba soğuyabilmek için yeteri kadar rüzgar alabilecek mi? Hava ne kadar sıcak? Zemin asfalt mı? Taş mı? gibi durumlara göre ufak bir ayar yapıyorum (5dk.)
"Bu iş pahalı mı? Parça bulabiliyor musun? Bakımı zoru mu?"
Nitro araba düşündüğün kadar pahalı değil. Şöyle eskiden her şeyi; arabayı, kumandayı, kep ayrı ayrı alırdın. Arabayı sıfırdan yapardın ki ben ce çok güzel bir şeydi. Arabayı tanıyordun... Sonra opsiyonel parçalar alırdın falan gerçekten çok pahalı olurdu. Ama artık firmalar kullanıma hazır arabalar satıyor. Paketin içinde herşey var. Senin alman gereken pil, yakıt, ateşleyici ve bazı tamir ekipmanları. Yapman gereken arabanın süspansiyon geometrisini kontrol etmek. vidaları kontrol etmek. rodajını yapmak. Yeni modellerde neredeyse çok az opsiyonel parça var. Bu parçaları da spesifik organizasyonlar ve yarışlar için alıyorsun. Parça bulabiliyorum. Çünkü Türkiye'de distribütörü olan markaları tercih ediyorum. Parçası pahalı mı? Çok değil. Amerika'dan ısmarlasam aynı şeye denk gelecek. Burada hemen bulabiliyorum. Vaktim yoksa montajını da yaptırtabiliyorum.
Bakımı zor değil. Yani kendi arabana nasıl dikkat ediyorsan, temizliyorsan, bakımını yapıyorsan model arabana da aynı özeni gösterirsen sana senelerce hizmet eder ki 20 senelik arabam hala çalışıyor. Öyle kullanıp kenara atarasan geçmiş olsun.
Daha fazla sorun olursa zevkle yanıtlarım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.