Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyota Cressida(mx83(1gfe) ) vs Nissan Altima(laurel) vs Ford Sierra(2.0 GLS)



CanD.
14-04-2015, 05:29
Merhaba arkadaşlar lütfen konuya hakim ve teknik bilgiye sahip arkadaşlar bana yardımcı olursa sevinirim.3 aracında rwd ve yurt dışında aktif olarak Drift sporunda kullanıldığını baz alarak türkiye sınırları içerisinde en iyi performansı alarak ve yine en geniş aftermarket ve y.parça yelpazesine sahip.Motor,yürüyen,şase kronik problemler v.s gibi temel ana konular üzerinden fikirlerinize ihtiyacım var.Benim fikren baskın olduğum taraf ülkemizde 1gfe motor koduna sahip olan 6 silindir 2.0l hacme sahip cressida.Standart verilerinde 124 ile 140 hp arasında gözüküyor internetteki araştıramalarıma göre. Sizdende bu tarz bilgiler dahilinde yapıla

ScarpRex
14-04-2015, 06:39
e30 yada 190-200 serisi daha uygun isteklerine.

TigeR
14-04-2015, 11:21
Şu seçeneklerden en uygunu sierrra sanırım altimayla o iş çok zor.Bir ara forumdan uğraşan bir abi vardı onu bul altimayla ilgili şeyleri açıklar

altima
14-04-2015, 12:40
şimdi,,

sene 2008 den beridir altima yapmak istiyorum. yine geçen yaz bi hesap yapmak istedim, sana aşağıda direk yazıyorum.

* motoru atıp RB25 swap yapcaktım.. baktım 15 milyar (faturalı)(motor şu an daha pahalıdır, dolar uçtu gitti)
* stock olarak belli bir zaman sonra yetmicek turboya gircen, forgetti pistondu turboydu 15 milyarda ole ekle
* yürüyen için açı kiti-akslar (birkaç para daha lazım, yürüyen ile ilgili pek bi bilgim yok) 10 milyarda ona yaz (ekstra parçalarla)
* (istersen) body kit tarzı bişeyler yapabilirsin, lastik-jant-egzost vs tamamen keyfine kalmış 10 da ona desek.

50 milyar oldu gördüğün gibi.

adam gibi alıp drift yapabilirsin.

benim tercihim nick name dende anlaşılacağı gibi altima olurdu.
şahsi fikrim,

al bi altima, içine koy bi M50 stock turbo yap.. canavar gibim gez.. pek bişeyde tutmaz (RB25 kadar)

bi arkadaşımız yapmıştı yıllar önce altima ile drift için TSK personeliydi kendisi.. sonra doğuya gitti o arabada kaybodu gitti.

tşk
Rıdvan..

CanD.
14-04-2015, 14:25
O üyeyi bende hatırlıyorum bordo falanda sanırım aracı.Ülkü yarış pistinde falan denme yapıyordu yanılmıyorsam.Ve başlıca sıkıntıları tutunma ve motor gücüydü sanırım.Teşekkürler :)

CanD.
14-04-2015, 14:28
şimdi,,

sene 2008 den beridir altima yapmak istiyorum. yine geçen yaz bi hesap yapmak istedim, sana aşağıda direk yazıyorum.

* motoru atıp RB25 swap yapcaktım.. baktım 15 milyar (faturalı)(motor şu an daha pahalıdır, dolar uçtu gitti)
* stock olarak belli bir zaman sonra yetmicek turboya gircen, forgetti pistondu turboydu 15 milyarda ole ekle
* yürüyen için açı kiti-akslar (birkaç para daha lazım, yürüyen ile ilgili pek bi bilgim yok) 10 milyarda ona yaz (ekstra parçalarla)
* (istersen) body kit tarzı bişeyler yapabilirsin, lastik-jant-egzost vs tamamen keyfine kalmış 10 da ona desek.

50 milyar oldu gördüğün gibi.

adam gibi alıp drift yapabilirsin.

benim tercihim nick name dende anlaşılacağı gibi altima olurdu.
şahsi fikrim,

al bi altima, içine koy bi M50 stock turbo yap.. canavar gibim gez.. pek bişeyde tutmaz (RB25 kadar)

bi arkadaşımız yapmıştı yıllar önce altima ile drift için TSK personeliydi kendisi.. sonra doğuya gitti o arabada kaybodu gitti.

tşk
Rıdvan..
Tabikida bu iş masrafları göz ardı edilemez.Body kit gibi konulara girmeyi pek düşünmüyorum.Cressida ile parça konusunda kanallarım var öncesinde toyota da çalışmam üzerine kolaylık oem parçalarını bulabilceğimi veya getirtebilceğimi düşünüyorum. Swap dediğiniz gibi bmw serisinden bir motora turbo uygulanarak verim alınabilir.Teşekkürler

altima
14-04-2015, 14:30
O üyeyi bende hatırlıyorum bordo falanda sanırım aracı.Ülkü yarış pistinde falan denme yapıyordu yanılmıyorsam.Ve başlıca sıkıntıları tutunma ve motor gücüydü sanırım.Teşekkürler :)

aynen o araç.. kendiside demişti, ben genelde aracın yürür aksam ve jant-lastik işine girmiştim ancak hata yapmışım. öne motora girmeliydim demişti.

hangi aracı kendine daha yakın bulyosan onu al.. ancak kenarda paran muhakkak olsun.

Rıdvan..

peace
14-04-2015, 14:30
Yazan araçlar için stock en eğlencelisi Sierra dır sanırım. Motor geliştirme olarak ülkemizde pek tercih edilmiş araçlar değil varsa da ben bilmiyorum o yüzden sierra alınıp tecrübe kazanılır eğer amaç driftse.

CanD.
14-04-2015, 23:17
Sierrada ülkemizde çokda kullanıldı istanbul drift academyde ilk olarak 2009 mahmut abi stock motoru turbolayarak başladı.Sonrasında turboyu dahada büyültüp motor içinie v.sde girdiler sanırım o araçların suspansıyon ve diğer yürür iyileştirme parçaları mevcut değil imiş.Neyse epey bi uğraştı etti ama yinede çok iyi sonuçlar alamadı.Açı ve devamlılıkda büyük sıkıntı çektiğini kendi gözlerimle gözlemledim.Akabinde m50(emin değilim) koydular hatta şu anda seçkin abide araç.Güç ve devamlılık problemi kalkmış olsada araçda yinede(boş olmasına rağmen)Çok fazla sönüm var dışa doğru ivmesi yüksek.Stock olarakda görkem isimli çok samimi bir arkadşaımda mevcut stock 2.0 gls araç ve arka lastiklere 45 psi gibi bir hava vurulduğunda yağmurda 3. vites kuru zeminde ise hıza bağlı 2. vitesde torkda güzel devamlılığı oluyor.Ancak aracı terse yönelendirmek istendiğin inanılmaz bir direksiyon tekpkisi var çok aşırı kaybediiyor önünü bunun sebebide sanırım açılma sönümü yüke binen tarafda muazzam bir kamber oluşuyor buda lastik her ne kadar boşda sarıyor olsada aracı öne doğru ivmelendiriyor.Şunuda göz önünde bulundurmam çok önemli alacağım araçlar piyasa aracı değil yani bir honda tofaş değil istediğim performansı veya sonuçları vermedikden sonra kolaylıkla elden çıkaramayacağım için bu konuyu açmış bulunmaktayım.Proje amacım veya bu araçlara yönelmemin sebebi kesinlikle tamamı ile pist için değil daha çok sleeper tarzında bir araç yapabilmek.Teşekkürler :)
Yazan araçlar için stock en eğlencelisi Sierra dır sanırım. Motor geliştirme olarak ülkemizde pek tercih edilmiş araçlar değil varsa da ben bilmiyorum o yüzden sierra alınıp tecrübe kazanılır eğer amaç driftse.

Tayfun.O
14-04-2015, 23:57
Tercih Sierra olacaksa Xr4i den aşağı olmamalı bence örn;
Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-tamamen-orjinal-sierra-193088507/detay)
Cressida için bi yerde yürüyeni zayıf güçlendirilmesi lazım yazıyordu ne kadar doğrudur bilemem.

hondafit
15-04-2015, 00:35
satılık sierra vardı ilanlarda drift için yapılmış ona bak

levent
15-04-2015, 00:52
1gfe nin akışmetresini bile TR de bulmak zor, ayrıca yurtdışında Cressida ile uğraşanlar ya 7mgte ile yada 1jzgte ile bu sporu yapıyorlar, mk3 supra ile bir çok parçası uyar yürüyen anlamında..

TR şartlarında en uygunu liste içinde Sierra, hatta STP Selçuk abiler gibi M50 de koyarsan çiçek olur..

!KO
15-04-2015, 09:10
amerıkaya yenıden kesşfetmek gerek yok bu 3 arac ıcın
ama ılla bunlardan bırı olcak denıyorsa sierra en azından denenmıs sonuc alınmıs bı arac

salih_560
15-04-2015, 09:49
Madem drift için kullanıcaksınız size kendi fikrimi söyleyeyim omage a yapın direk kendi motoru c20 ne olduğu için c20lete çevirebilirsiniz bloklar aynı araçların hemde swapla uğraşmadan direk olarak kendi motorunu modifiye edebilirsiniz hemde parçası daha ucuz ..

peace
15-04-2015, 13:28
Sierrada ülkemizde çokda kullanıldı istanbul drift academyde ilk olarak 2009 mahmut abi stock motoru turbolayarak başladı.Sonrasında turboyu dahada büyültüp motor içinie v.sde girdiler sanırım o araçların suspansıyon ve diğer yürür iyileştirme parçaları mevcut değil imiş.Neyse epey bi uğraştı etti ama yinede çok iyi sonuçlar alamadı.Açı ve devamlılıkda büyük sıkıntı çektiğini kendi gözlerimle gözlemledim.Akabinde m50(emin değilim) koydular hatta şu anda seçkin abide araç.Güç ve devamlılık problemi kalkmış olsada araçda yinede(boş olmasına rağmen)Çok fazla sönüm var dışa doğru ivmesi yüksek.Stock olarakda görkem isimli çok samimi bir arkadşaımda mevcut stock 2.0 gls araç ve arka lastiklere 45 psi gibi bir hava vurulduğunda yağmurda 3. vites kuru zeminde ise hıza bağlı 2. vitesde torkda güzel devamlılığı oluyor.Ancak aracı terse yönelendirmek istendiğin inanılmaz bir direksiyon tekpkisi var çok aşırı kaybediiyor önünü bunun sebebide sanırım açılma sönümü yüke binen tarafda muazzam bir kamber oluşuyor buda lastik her ne kadar boşda sarıyor olsada aracı öne doğru ivmelendiriyor.Şunuda göz önünde bulundurmam çok önemli alacağım araçlar piyasa aracı değil yani bir honda tofaş değil istediğim performansı veya sonuçları vermedikden sonra kolaylıkla elden çıkaramayacağım için bu konuyu açmış bulunmaktayım.Proje amacım veya bu araçlara yönelmemin sebebi kesinlikle tamamı ile pist için değil daha çok sleeper tarzında bir araç yapabilmek.Teşekkürler :)

1 seneye yakın Sierra kullandım ki bilenler vardır belki de piyasadaki en temiz ve yorulmamış sierraydı SIP16. 2.vites kabiliyeti stock motorla var alt devirler dolu olduğu için ama sadece biraz eğlendirir ötesi hayal olur. Elden çıkarma konusunda ise benim sattığım sierra bendn sonra 3 veya 4 el değiştirdi 2 sene içinde 1aydan fazla da beklemedi ilanda.

Emre Ekrem
15-04-2015, 16:24
Aftermarket, yedek parça maliyetleri, bakım vesaire sebeplerden dolayı BMW grubu tercih ediliyor, Sierra tercih edenler bile parça konusunda sıkıntı yaşıyor diye biliyorum, naçizane kriterlerinizi tekrar değerlendirmenizi tavsiye ederim.

CanD.
16-04-2015, 04:19
İlgili kişiler ve ilgili kurum ve kuruluşlar ile gerekli görüşmelerim sonucunda,yine yapmış olduğum yurt içi yurt dışı parça v.s durum araştırmaları sonucunda bir süre askıya kaldırdım.Alınıp derme çatma işler olacağına beklenip kaliteli işler yapılmasını istiyorum acıkcası.Nacizane fikirleriniz için teşekkürler.Konu kilitlenebilir.