Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 1.6 hdi motor modifiyesi hakkinda ufak bilgiler



Sadık Özyer
04-06-2015, 12:02
Türkiyede sanirim hdi ya cok yukleme yapan yok.
Bu konudan nasil stroker ve hacim artisi yapilacagini fotograflayarak paylasicam. 1.4 hdi 1.6 hdi bloklari ayni 16 v nin pistonu 1.4 8v olmaz . Konuyu actim yavas yavas eklemeler yapicam. 1.6 hdi tdci motorlari psa volvo ford ve mazda da 1.6 lt dizel olarak kullanilmakta. 110 112 115 liklerde turbo garret 1544v vnt turbo . 90 liklarda mitsubishi modelini tam bilmiyorum std basinc 0.5 bar 110 luklarda 0.8 . Yazilim isin en puf noktasi olacakki , dizel motorda tr nin en iyisi sayilan ve 1.6 tdi kadar 1.6 hdi yi iyi yapabilen Megachips benim tercihim . Argesi vs. aklima geldikce yaziyorum cok unutkanim simdi motorun fotogtaflarini cekicem. aksama hazir olur.

Sadık Özyer
04-06-2015, 12:27
Hacim artisindan bahsedeyim ilk once 1.4 hdi daha cok b segmenti arabalarda var nadirde olsa c olan 307 de de var. 1.4 hdi bore stroke 73.7 82 mm .hepsi 8v kapakli c3 de ki16v haric .1.6 hdi n kranki ve 1.6 hdi yeni modellerindeki 8v kapakli motorun pistonu ile beraber hacmimiz 1560 cc oluyor 1.6 hdi bore stroke 75 88 mm . contalari 1.6 nin direk oluyor . kollarimiz ayni zaten yataklar vs bugun kapak sordum tek egzantirikli bir makineye cift egzantirikli bir kapak takmak dusuncesindeyim alip denemeye calisicam eger yazilimsal bir etkisi olmayacaksa.

No23
04-06-2015, 15:28
bende de 1.4 hdi 16v 92 hp c3 var, aracımı da çok seviyorum. 68 lik sanıyorlar şaka yapıyorum kafa tutanlara :) bayağı önce forumda darksideİmpreza isimli arkadaş bu motorda ki lag'ı ''Tavsiyem şu olsun bizde kullandık c3 1.4 hdi 16v... 92 hp oldukça seri ve az yakıyor... kronik olarak benim bildiğim kesilme yapıyor onuda motorbölümünde bir kabloya benzer yer var sıkıştırınca uzun süre gidiyor tekrar yaparsa aynı yönteme müracatt...'' şeklinde bir açıklamayla aştığını söylüyor. bu hangi kabloya benzer şeyi sıkıştırıyor? senin bir önerin varmıdır bu konuda?

sen modifiye konusunda daha hard takılıyorsun forumda takip ettiğim kadarıyla. hdi ve tdcı motorlar hakkında oldukça donanımlısın. bu konu hakkında bilgin var mıdır? arabam 140 bin oldu 5-6 binde bir würth kullanıyorum uzun yola çıkarken. egr temiz. kat iptali düşünüyorum. aracım şuan sıkıştırsam dahi dumansız. kat iptal etsem duman artar mı? yazılım ve turbo pallerinide hafifletmek istiyorum aslında ama aşırı duman ve arıza korkusuyla çekiniyorum.

bu arada açtığın konuyla çok alakalı olmadı kusuruma bakma. sıfırdan konu açmak istemedim. hazır hdi tdcı konusunda yeni bir konu açılmışken buradan sormak istedim.

Sadık Özyer
04-06-2015, 17:45
73.7 mm 16 v piston bulmak 75 mm 8v piston bulmanin sanirim 10 kati kadar zor enjektoru kapagi vs farkli diye biliyorum c3 deki motorun..

Sadık Özyer
04-06-2015, 20:19
bende de 1.4 hdi 16v 92 hp c3 var, aracımı da çok seviyorum. 68 lik sanıyorlar şaka yapıyorum kafa tutanlara :) bayağı önce forumda darksideİmpreza isimli arkadaş bu motorda ki lag'ı ''Tavsiyem şu olsun bizde kullandık c3 1.4 hdi 16v... 92 hp oldukça seri ve az yakıyor... kronik olarak benim bildiğim kesilme yapıyor onuda motorbölümünde bir kabloya benzer yer var sıkıştırınca uzun süre gidiyor tekrar yaparsa aynı yönteme müracatt...'' şeklinde bir açıklamayla aştığını söylüyor. bu hangi kabloya benzer şeyi sıkıştırıyor? senin bir önerin varmıdır bu konuda?

sen modifiye konusunda daha hard takılıyorsun forumda takip ettiğim kadarıyla. hdi ve tdcı motorlar hakkında oldukça donanımlısın. bu konu hakkında bilgin var mıdır? arabam 140 bin oldu 5-6 binde bir würth kullanıyorum uzun yola çıkarken. egr temiz. kat iptali düşünüyorum. aracım şuan sıkıştırsam dahi dumansız. kat iptal etsem duman artar mı? yazılım ve turbo pallerinide hafifletmek istiyorum aslında ama aşırı duman ve arıza korkusuyla çekiniyorum.

bu arada açtığın konuyla çok alakalı olmadı kusuruma bakma. sıfırdan konu açmak istemedim. hazır hdi tdcı konusunda yeni bir konu açılmışken buradan sormak istedim.

1.6 nin turbosu oluyor kat ile dumanin pek bir alakasi yok atmiyorsa yine atmaz. atmadanda guc biraz zor dunyanin sonu geliyor zaten ver yansin .

No23
05-06-2015, 08:53
1.6 nin turbosu oluyor kat ile dumanin pek bir alakasi yok atmiyorsa yine atmaz. atmadanda guc biraz zor dunyanin sonu geliyor zaten ver yansin .

:D ver yansın iyi tabi de, uzun yol yapmayı sevdiğim için çekiniyorum büyük mod yapmaya. 1.6 110luların turbosu işlem yapmadan oluyorsa süper ozaman. benim turbo nazar değmesin iyi. herhangi bir şey olursa ona geçerim daha uygun onun fiyatı. birde soft yazılım ve kat iptali yaparsam az dumanlı bir şaka arabası olur :) çok saol

No23
05-06-2015, 09:20
73.7 mm 16 v piston bulmak 75 mm 8v piston bulmanin sanirim 10 kati kadar zor enjektoru kapagi vs farkli diye biliyorum c3 deki motorun..

enjektörleri delphi EJBR01001A EJBR01001Z tip. felaket pahalı bir enjektör, biraz garip gelebilir aynı enjektör ssangyong 2.0 dizel 160 hp motorunda kullanılıyor. bizim şirkette var inanılmaz bir alet :) enjektör bu kadar dayanıklıysa yüklenilebilir :) blok 8v ile aynı. turbo IHI marka, ege turboyla görüşmüştüm neler yapabiliriz diye turbosu nasıldır demiştim. daha o turboyu bozup getiren görmedim dedi. tabi istisnalar vardır kötü kullanım felan. bu motorun yegane belası akışmetre ve piyasada yok.

Sadık Özyer
05-06-2015, 11:17
enjektörleri delphi EJBR01001A EJBR01001Z tip. felaket pahalı bir enjektör, biraz garip gelebilir aynı enjektör ssangyong 2.0 dizel 160 hp motorunda kullanılıyor. bizim şirkette var inanılmaz bir alet :) enjektör bu kadar dayanıklıysa yüklenilebilir :) blok 8v ile aynı. turbo IHI marka, ege turboyla görüşmüştüm neler yapabiliriz diye turbosu nasıldır demiştim. daha o turboyu bozup getiren görmedim dedi. tabi istisnalar vardır kötü kullanım felan. bu motorun yegane belası akışmetre ve piyasada yok.
Blok ayni kapak farkli piston farkli , enjektor yok 110 lugun turbosu islemsiz olmuyor 1.6 nin manifoldu 1.6 kati gerek .yaglamasi vs.

Sadık Özyer
05-06-2015, 16:17
Ne yazikki 1.6 nın 16 v kapağını takamadım , timing ayarı vs beni aşıyor. 8v kapak aldım sıfır.

ferroo
08-06-2015, 11:12
sadıkcım 1.6 110 lukların peak ve cont basıncı hakkında yanlıs bı bılgılendırme var sanırım bu arada :)

ferroo
08-06-2015, 11:14
ayrıca benım actıgım tdcı psa hk hersey. adlı konuya ekleme yapsan cok ıyı olurdu bos yere konu acmıssın bnce bılgılendırme fln yapıcaksan o konuya ekleme yap

Sadık Özyer
09-06-2015, 18:52
sadıkcım 1.6 110 lukların peak ve cont basıncı hakkında yanlıs bı bılgılendırme var sanırım bu arada :)

110 lukların oem basınç 0.8 peak te atmıyor vnt turbo ile :) 99 kere ölçtüm.

emp:)
09-06-2015, 19:43
110'lukların basıncı 2000-3500 devir arası 1.2 bar, 110'lukların son serilerinde 1.3 bar ile yürüyenler var(orjinal tabiki). 90'lıkların turbo basıncı 1.07bar.

MuzafferKirli
09-06-2015, 21:16
1.4 206 Van'ları ele alırsak, Motor kapak açmadan ne kadar bir güç alabiliriz ? Aşağı yukarı ortalama ..

EREN34
09-06-2015, 21:44
Sadık o kamyonete döktüğün paranın yarısı ile ışınlanacak araba yapabilrdiin :)

ferroo
09-06-2015, 22:54
sadık bu focus 2 kasada 5. 110 luk focusum hepsındede turbo basınc saatlerım vardı hepsıde 1.3 peak 1.1 cont degerlerıyle yuruyodu daha oncede soledım senın bı yanlısın var :) 110 lukların orj peak 1.3- cont 1.1

Mpower
09-06-2015, 23:04
Benim de bir sorum olacak 1.3 mj mi yoksa 1.4 hdi mı yüklemeye daha uygun ?

ferroo
09-06-2015, 23:08
1.4 hdı tabıkı

VTec_king
18-06-2015, 21:12
beyler sanırım türkiyenin en temiz c2 1.4 hdi sini aldım 37200 km de fabrika çıkış lastikleri üzerinde,şimdi biraz mıncıklıyayım diyorum,neler tavsiye edersiniz turbo büyütebilirim mesela intercooler yok diyorlar hiç kaputu açıp incelemedim,kısacası 120 130 hp güçler var aklımda neler yapmam lazım?,bu km de araba kolay kırılmaz diye düşünüyorum.

Schumi
18-06-2015, 22:03
beyler sanırım türkiyenin en temiz c2 1.4 hdi sini aldım 37200 km de fabrika çıkış lastikleri üzerinde,şimdi biraz mıncıklıyayım diyorum,neler tavsiye edersiniz turbo büyütebilirim mesela intercooler yok diyorlar hiç kaputu açıp incelemedim,kısacası 120 130 hp güçler var aklımda neler yapmam lazım?,bu km de araba kolay kırılmaz diye düşünüyorum.

Herşeyden önce aracında hangi beyin olduğunu öğren. Siemens Bosch Delhi felan gibi. Attım tabi bunları ama birisi yüklemeye müsait diğeri değildi. Basınç açınca beyin görmüyor yanıltıcı da bazı beyinlere olup bazılarına olmuyo. Bunu bilmeden işe başlama.

bLackModeL
18-06-2015, 23:48
hdi ile hasır neşir cok oldum bos yere 5 bın tl gitti onun için yapacagınz modifikasyonalrı sıralıyorum gerısı hikaye stock motorda :
*yazılım
*1,6 hdi cooler (1,4 hdi için )
*bronz balata
*16/63 ayna mahruti
extra oalrak
*metanol basabılırsınız
not: basıncı 1,5 bar ustune cıkartmayın conta basıncınız
bunların harıcında hard bıseyler ıstersenız kol ve piston girmeniz lazım harıci kol egip piston kırarsınız psa cok saglıklı bı motor degil en ufak hata cok kotu socular dogura bılır tecrube ile tespit edilmişti bosa paranızı ve vaktınızı harcamayın
not2: turbo buyutme vs. vag grubu özenme felan yapmamanızı rica ediyorum

maxima
19-06-2015, 06:45
hdi ile hasır neşir cok oldum bos yere 5 bın tl gitti onun için yapacagınz modifikasyonalrı sıralıyorum gerısı hikaye stock motorda :
*yazılım
*1,6 hdi cooler (1,4 hdi için )
*bronz balata
*16/63 ayna mahruti
extra oalrak
*metanol basabılırsınız
not: basıncı 1,5 bar ustune cıkartmayın conta basıncınız
bunların harıcında hard bıseyler ıstersenız kol ve piston girmeniz lazım harıci kol egip piston kırarsınız psa cok saglıklı bı motor degil en ufak hata cok kotu socular dogura bılır tecrube ile tespit edilmişti bosa paranızı ve vaktınızı harcamayın
not2: turbo buyutme vs. vag grubu özenme felan yapmamanızı rica ediyorum

adam tam anlatmak istediklerimi yazmış

kardeşim cok doğru yazdın tebrikler..

ferroo
20-06-2015, 22:59
hdi ile hasır neşir cok oldum bos yere 5 bın tl gitti onun için yapacagınz modifikasyonalrı sıralıyorum gerısı hikaye stock motorda :
*yazılım
*1,6 hdi cooler (1,4 hdi için )
*bronz balata
*16/63 ayna mahruti
extra oalrak
*metanol basabılırsınız
not: basıncı 1,5 bar ustune cıkartmayın conta basıncınız
bunların harıcında hard bıseyler ıstersenız kol ve piston girmeniz lazım harıci kol egip piston kırarsınız psa cok saglıklı bı motor degil en ufak hata cok kotu socular dogura bılır tecrube ile tespit edilmişti bosa paranızı ve vaktınızı harcamayın
not2: turbo buyutme vs. vag grubu özenme felan yapmamanızı rica ediyorum

bu soledıklerınız hdı motorların hepsı ıcınmı gecerlı 1.4 tdci hdı ıcınmı gecerlı?

bLackModeL
21-06-2015, 17:33
bu soledıklerınız hdı motorların hepsı ıcınmı gecerlı 1.4 tdci hdı ıcınmı gecerlı?

sadece ıntecooler orda belırttım kardesım 1,4 ıcın gerı kalan butun motor 1,6 2,0 vs vs sadece yazılım bronz balata ayna mahruti ve extra methanol baska bısey gerek yok

ferroo
22-06-2015, 00:55
sadece ıntecooler orda belırttım kardesım 1,4 ıcın gerı kalan butun motor 1,6 2,0 vs vs sadece yazılım bronz balata ayna mahruti ve extra methanol baska bısey gerek yok

aynen baska bıseye gerek yok zaten bu yazdıkların yapılırsa 1.4 ler ıcın bıraz daha ugrasmak gerekır bnce guc acısından

bLackModeL
23-06-2015, 21:34
kırılıyo :D ferro baskan :D catır catır :D

srkns
24-06-2015, 15:53
1.6 hdi cooler büyütme için ne önerirsiniz?
seat cooler takılabilir mi? custom yaptırmak daha mı mantıklı olur?

ufak bir ihtimal big turbo düşünüyoruz, buna dönük nasıl bir tercih yapılmalı?

RSX
31-07-2015, 09:07
1.6 hdi cooler büyütme için ne önerirsiniz?
seat cooler takılabilir mi? custom yaptırmak daha mı mantıklı olur?

ufak bir ihtimal big turbo düşünüyoruz, buna dönük nasıl bir tercih yapılmalı?
Balckmodel kırılır demiş big turbo için kol piston girmek gerekir sanırım

smtkrglu
23-08-2015, 14:01
iyi günler arkadaşlar 308 90lık 1.6 hdi 1544v turbo ile mustang dynoda 155hp güç verdi basınç 1.70 gördük 400nm tork verdi az daha açmayı düşünüyoruz yalnız haritada 2.995 prm devirde kafa eğme yapıyor egr iptal beyinden unutturulmuş vaziyette kat yok... egr için başka bir formül varmı kesmemesi için...

RSX
24-08-2015, 09:05
iyi günler arkadaşlar 308 90lık 1.6 hdi 1544v turbo ile mustang dynoda 155hp güç verdi basınç 1.70 gördük 400nm tork verdi az daha açmayı düşünüyoruz yalnız haritada 2.995 prm devirde kafa eğme yapıyor egr iptal beyinden unutturulmuş vaziyette kat yok... egr için başka bir formül varmı kesmemesi için...

155 hp için tam olarak neler yaptın araca, sadece basınc acarak mı ?

smtkrglu
24-08-2015, 14:21
155 hp için tam olarak neler yaptın araca, sadece basınc acarak mı ?
Şuan ki speceler kat komple yok turbodan sona kadar krom düz boru sonda oem susturucu var turbo garret sıfır aldık gt1544v EGR iptal wesgate orjinal ayarda hedeflenen güç 170-180hp idi şuan bu turbo ile 155hp verdi 402 nm tork var bu gün turboyu tekrar söktüm gt1752 veya gt2260 geçecem turbo çok ısınıp EGT sıcaklığı artıyor...

aliberkaytuna
25-08-2015, 14:11
iyi günler arkadaşlar 308 90lık 1.6 hdi 1544v turbo ile mustang dynoda 155hp güç verdi basınç 1.70 gördük 400nm tork verdi az daha açmayı düşünüyoruz yalnız haritada 2.995 prm devirde kafa eğme yapıyor egr iptal beyinden unutturulmuş vaziyette kat yok... egr için başka bir formül varmı kesmemesi için...

egr mekanik olarak iptal edildi mi ?

smtkrglu
26-08-2015, 12:35
egr mekanik olarak iptal edildi mi ?

egr mekanik olarak iptal edildi yalnız sürekli açık kaldığı için kesme yapıyor ve kafa düşüyordu haritada eğri bozukluğu oluyordu şuan turboyu değiştirdik gt1752 yaptık eski turbo mil kesti şuan dynoya çıkmadık ama tahmini güç 165-170hp arası bişey veriyor eski turbo ile 155hp çıkardı şuan basınç aynı ama eski turboya nazaran daha büyük ve hibrid turbo 15hp ye yakın bir güç geldi...

dqn
26-08-2015, 12:40
EGR'yi mekanik olarak iptal edin.Asıl fark o zaman anlaşılıyor.Duruma göre bi manifold kurum temizliğide yapılabilir.

aliberkaytuna
26-08-2015, 15:34
egr mekanik olarak iptal edildi yalnız sürekli açık kaldığı için kesme yapıyor ve kafa düşüyordu haritada eğri bozukluğu oluyordu şuan turboyu değiştirdik gt1752 yaptık eski turbo mil kesti şuan dynoya çıkmadık ama tahmini güç 165-170hp arası bişey veriyor eski turbo ile 155hp çıkardı şuan basınç aynı ama eski turboya nazaran daha büyük ve hibrid turbo 15hp ye yakın bir güç geldi...

mekanik iptalden kastım egrnin tamamen motordan sökülüp orda oluşan boşluğun kapatılması bu işlemden sonra hiçbir sorun çıkmaz diye düşünüyorum

smtkrglu
28-08-2015, 14:34
EGR'yi mekanik olarak iptal edin.Asıl fark o zaman anlaşılıyor.Duruma göre bi manifold kurum temizliğide yapılabilir.

Metanik olarak kastın arasına flanş koyuldu kapatıldı başka nasıl iptali var merak ettim...


mekanik iptalden kastım egrnin tamamen motordan sökülüp orda oluşan boşluğun kapatılması bu işlemden sonra hiçbir sorun çıkmaz diye düşünüyorum
Sökmekteki amaç ne ? aradaki boşluğa zaten flanş atılarak emisyonun egr ye gelmemesini sağlıyoruz zaten egr ye emisyon yanı hava hiç uğramıyor başka iptal etme teknikleri varsa bilgi paylaşımında bulununda en azından konuyu takip eden insanlara bilgi paylaşımı olsun...