Orijinalini görmek için tıklayınız : ideal manifold sıcaklıgı
mikelazi
29-06-2015, 08:43
hafta sonu aracımla uzun yol yaptım.hava sıcaklıgı 25-30 (klima açık)derece arası.sabit 120-130 giderken manifold sıcaklıgı 45-55 derece arası idi.fakat arada gazladıgımda,araç yüke bindiginde manifold sıcaklıgı anında 70-80 derecelere çıkıyor.bana bu sıcaklık yuksek geldigi için fazla gazlamadım.dönüşte ise gece 22:30 gibi hava sıcaklıgı 16-19 (klima kapalı)derece arasında ise çogunlukla gazlamama ragmen manifold sıcaklıgım 70 dereceyi geçmedi.sizce bu manifold sıcaklıgı normalmi...bu arada şehir içi kesinlikle 50 derece üzerini görmemiştim.o yuzden korkmadım dersem yalan olur.bu arada bu sıcaklıgı elm327 den takip ediyorum.
aracımda ecutuned yazılım,kat,egr iptal,51lik düz var.oem coolerda 1.7lt.
mikelazi
30-06-2015, 08:56
güncel...
yokmu cvp. verebilcek
ben olsam intercoolerı büyütürdüm yada IC nin önü açıkmı, varsa davlumbaz sağlammı kontrol ederdim.
o değerler performansı düşürür.
mikelazi
30-06-2015, 10:44
ben olsam intercoolerı büyütürdüm yada IC nin önü açıkmı, varsa davlumbaz sağlammı kontrol ederdim.
o değerler performansı düşürür.
daha buyuk cooler şuanki durumum için zor.sonuçta al tak bir işlem degil.cooler tamponun tam arkasında yarısı açıkta yarısı kapalı gibi. söktürüp temizletelide 1 ay oldu.
performans düşüklügü haricinde ekstra bir zararı olurmu motora.veya cam fiskiyesi tarzında bir sistem faydalı olurmu acaba?
sulu sistem en mükemmel çözüm ama manuel olmaz, otomatik kontrollü olmalı.
motora zarar olmaz, performans düşer
yani ecu zaten sıcaklığı gördüğü için motorun zaarar görmeyeceği kadar ateşlemeyi geri çeker
dizelde de birşeyler yapıyordur heralde
mikelazi
30-06-2015, 11:37
en yuksek 83 dereceyi gördüm dahada basmadım.birde sonuçta 1.7lt olsada cooler var.ya olmayan dizeller ne yapıyor çözemedim.
bayramda uzun yol yapıcam bu iş kafamı bozdu biraz.aman motora zararı olmasında.
dynoda fan açılmadan filtredeki sıcaklıgım 37-38 derece idi sonuç 102hp
daha sonra fan açıldı filtredeki sıcaklık 25-26 derece civarı araç 107 hp.sıcaklıgın perf. etkilemesinin en açık kanıtı oldu bu bana.
cvp.larınız için teşekkürler.
mikelazi
31-07-2015, 11:07
hava sıcaklıgı 43 derece.motor sıcaklıgı 90 derece.klima 1 de sabit.
120km/h ile sabit giderken 45-55 derece olan manifold sıcaklıgım.dip gazda anında 80-90 derecelere çıkıyor.ben şimdi 3lt cooler alıp taksam aynı şartlarda emme sıcaklıgım kaça düşerki???sonuçta havanın sıcaklıgı 43 derece.
ben olsam intercoolerı büyütürdüm yada IC nin önü açıkmı, varsa davlumbaz sağlammı kontrol ederdim.
o değerler performansı düşürür.
dayı, ben afterturbo net net 95 derece oluyorum biliyosun :)
motor turbo dizel, tasatım itibariyle intercooler yok.
konuyu açan arkadaşa; arabanın marka modeli nedir?
dayı, ben afterturbo net net 95 derece oluyorum biliyosun :)
motor turbo dizel, tasatım itibariyle intercooler yok.
konuyu açan arkadaşa; arabanın marka modeli nedir?
sen bir intercooler taksan uçarsın zaten, kimse tutamaz :)
arkadaşın araç picanto crdi sanırım
abi motoru öyle tasarlamış pecot, olayın dengesi öyle bir sıcaklık üzerine oturtulmuş.
intercooler uygulaması beni aşar :)
aynı motorun yeni versiyonunda intercooler mevcut, herhalde o motordaki çalışma parametreleri başkadır...
Gunes G.
31-07-2015, 12:17
Bunlari atarak konusmaya gerek yok, standart halinin degerlerini bilmeden modlanmis arac hakkinda kim ne diyebilir ki? Yuksek ya da dusuk diyebilmek icin bir baslangic noktasina ihtiyac var, senin aracinin ne model marka oldugu bile yazmiyor konuda. Yani aracini bilen olsa bile cevap alamazsin normal olarak. Yok mu cevap verebilecek dedigin icin yaziyorum bunlari, olsa bile veremez anla diye.
Bu arada madem intercooler degistiremiyorsun, o zaman tamponun hava alan yerinden guzel bir kanal sistemi yapabilirsin, bu IC'in verimini tahmin etmeyecegin sekilde arttirir.
en yuksek 83 dereceyi gördüm dahada basmadım.birde sonuçta 1.7lt olsada cooler var.ya olmayan dizeller ne yapıyor çözemedim.
bayramda uzun yol yapıcam bu iş kafamı bozdu biraz.aman motora zararı olmasında.
dynoda fan açılmadan filtredeki sıcaklıgım 37-38 derece idi sonuç 102hp
daha sonra fan açıldı filtredeki sıcaklık 25-26 derece civarı araç 107 hp.sıcaklıgın perf. etkilemesinin en açık kanıtı oldu bu bana.
cvp.larınız için teşekkürler.
bahsettiğin üzere dış ortamdaki havanın sıcaklığı ile performans arasında ciddi bir bağlantı var, doğru ölçümler ile gözlemlemişsin.
ben intercooler'ı olmayan dizel kategorisindeyim :) yüke bindikçe artan intake manifold sıcaklığını tıpkı senin gözlemlediğin gibi görüyorum. turbo sonrası harici takılan bir sensör ölçüyor, hava sıcaklığının 95 derece (IAT) ve üzerine çıktığı zamanlar oluyor. yaz ayında ortalama intake sıcaklığı kışa göre daha yüksek.
ayrıca EGT görebiliyorum, yükte artış oluyor. IAT & EGT'nin bu şekilde olmasını normal kabul ediyorum, 3 yıldır sayısız defa aynı şekilde gözlemledim.
bende hiçbir yerde mod yok.
servise/ustana bu arabaya özel olarak IAT değerini sorabilirsin, yükte 70 dereceye gelmesi normal midir? ECU'ya bağlanan servis yazılımı ile IAT dahil pek çok şeyi görebiliyorlar, biraz yetkinse IAT konusunda bilgi verebilir.
Sicak havanin performans disinda zarari olmaz motoru sogutmuyor hava.
Ben kendi arabamdan ornek veriyim.
Sonata 2.7 v6 ctesi gecesi durdugu yerde baktim iat 70 derece idi, yolda giderken de 45 derece altina inmedi.
Hava sicakligi 25-30 derece.
İat mi yanlis diye motoru calistirmadan dun baglandim elm ile.
İat 32, coolant temp 33 derece idi.
Atmosferik motorda bile bu dereceler olabiliyorsa turbo dizelde cok normal gibi.
coolersız dizele 3.6 lt cooler taktım kışın ısınması 20 dk sürüyor :D yazın daha çabuk ısınıyor fakat ideal sıcaklığa yine gelmiyor çünkü 2 dk beklesem hemen su sıcaklığı düşüyor.
Değerler normal mi yüksek mi bilmiyorum ama düşmesini istiyorsanız coolerı büyütün :)
mikelazi
31-07-2015, 16:15
Bunlari atarak konusmaya gerek yok, standart halinin degerlerini bilmeden modlanmis arac hakkinda kim ne diyebilir ki? Yuksek ya da dusuk diyebilmek icin bir baslangic noktasina ihtiyac var, senin aracinin ne model marka oldugu bile yazmiyor konuda. Yani aracini bilen olsa bile cevap alamazsin normal olarak. Yok mu cevap verebilecek dedigin icin yaziyorum bunlari, olsa bile veremez anla diye.
Bu arada madem intercooler degistiremiyorsun, o zaman tamponun hava alan yerinden guzel bir kanal sistemi yapabilirsin, bu IC'in verimini tahmin etmeyecegin sekilde arttirir.
araç 2010 kia picanto crdi.
Gunes G.
31-07-2015, 16:18
araç 2010 kia picanto crdi.
Benim en ufak bir fikrim yok aracinla ilgili, bilen varsa konussun.
Ancak intercooler ile ilgili onerim hala gecerli.
mikelazi
31-07-2015, 16:33
Benim en ufak bir fikrim yok aracinla ilgili, bilen varsa konussun.
Ancak intercooler ile ilgili onerim hala gecerli.
cooler şuan tam tampon arkasında %50 rüzgar alıyor %50 almıyor gibi.ama dediginizi dikkate alıcam.
bu arada klimayı kapatınca degerler 3-5 derece daha iii oluyor.koca aydın otobanında sürekli gözlemledim.
mikelazi
31-07-2015, 16:39
bahsettiğin üzere dış ortamdaki havanın sıcaklığı ile performans arasında ciddi bir bağlantı var, doğru ölçümler ile gözlemlemişsin.
ben intercooler'ı olmayan dizel kategorisindeyim :) yüke bindikçe artan intake manifold sıcaklığını tıpkı senin gözlemlediğin gibi görüyorum. turbo sonrası harici takılan bir sensör ölçüyor, hava sıcaklığının 95 derece (IAT) ve üzerine çıktığı zamanlar oluyor. yaz ayında ortalama intake sıcaklığı kışa göre daha yüksek.
ayrıca EGT görebiliyorum, yükte artış oluyor. IAT & EGT'nin bu şekilde olmasını normal kabul ediyorum, 3 yıldır sayısız defa aynı şekilde gözlemledim.
bende hiçbir yerde mod yok.
servise/ustana bu arabaya özel olarak IAT değerini sorabilirsin, yükte 70 dereceye gelmesi normal midir? ECU'ya bağlanan servis yazılımı ile IAT dahil pek çok şeyi görebiliyorlar, biraz yetkinse IAT konusunda bilgi verebilir.
aynı araçtan arkadaşımda birtane daha var.elm i ona takıp deneme fırsatım bir türlü olmadı.demekki fırsat yaratmam lazım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.