PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aracın Az yakması için ne gibi modifikasonlar yapılabilir?



fyildiz58
06-07-2015, 22:58
merhabalar

Mb Sprinter 315 cdi aracımız var Araç motor olarak çok diri güzel ama yakıtı bel büküyor 60-75 kuruş (yolcu ile)

aracı kullanan babam kendisi iyi şöför aracı pek zorlamıyor sakince kullanıyor yakıt tüketimi odaklı ama güzergah hep rampa ve araç tamamen dolu olduğu için yakıt tüketimi ciddi derecede

aklıma gelenler Chip tuning yakıt tüketimine odaklı

aracın daha rahat çalışması için Manifold kurum temizliği vs (araç 165.000Km de)

ama Chip tuning yapılırsa aracın motor ömrüne zarar gelmesinden korkuyorum açıkcası araç çalışan bir araç 1 gün yatması bizim için çok ciddi bir masraf oluyor

tavsiyelerinizi bekliyoruz

i-vtec07
06-07-2015, 23:37
yazılım ile gelen güç sayesinde gaza daha az basıyosun ve daha erken vites değiştirebiliyosun buda tüketimi olumlu yönde etkiliyo dolayısıyla .. motor ömrü vs gibi konuları yazılımcınla konuşup net bilgi alabilirsin. :)

65-75 kuruşta ekonomik kullanımda çok fazlaymış . kaç beygir bunlar ?

huseyinturk
06-07-2015, 23:57
Rampa çoksa inişte çoktur, inişlerde gaza dokunmadan arabayı viteste kendi haline bırakmak yapılacak en iyi tasarruftur. Hava filtresini bakımdan bakıma değilde iki bakım arasıda değiştirin faydası olur.

fyildiz58
07-07-2015, 02:23
Rampa çoksa inişte çoktur, inişlerde gaza dokunmadan arabayı viteste kendi haline bırakmak yapılacak en iyi tasarruftur. Hava filtresini bakımdan bakıma değilde iki bakım arasıda değiştirin faydası olur.

peki hocam yan sanayi filtre hakkında ne düşünüyorsunuz ? yan Komsu da 2 Sprinter 1 crafter var kendisi hep yan sanayii kullanıyor ama?

ivtec 07 hocam araç 110Kw 150PS 6 ileri şanzımana sahip 6. vites resmen ekonomi vitesi mümkün olduğu kadar aracı düşük devir ile kullanıyoruz

Yarbay
07-07-2015, 08:30
merhabalar

Mb Sprinter 315 cdi aracımız var Araç motor olarak çok diri güzel ama yakıtı bel büküyor 60-75 kuruş (yolcu ile)

aracı kullanan babam kendisi iyi şöför aracı pek zorlamıyor sakince kullanıyor yakıt tüketimi odaklı ama güzergah hep rampa ve araç tamamen dolu olduğu için yakıt tüketimi ciddi derecede

aklıma gelenler Chip tuning yakıt tüketimine odaklı

aracın daha rahat çalışması için Manifold kurum temizliği vs (araç 165.000Km de)

ama Chip tuning yapılırsa aracın motor ömrüne zarar gelmesinden korkuyorum açıkcası araç çalışan bir araç 1 gün yatması bizim için çok ciddi bir masraf oluyor

tavsiyelerinizi bekliyoruz



chip tuning ile kazanılan yakıt sanıldığı kadar yüksek değildir, genelde chip tuning yada box uygulanmış araçlarda kullanıcılar hep yol bilgisayarına,ekrana bakarlar ve az yaktım sanarlar.

harbuki gerçekten araçtan anlayan adamlar depoyu doldurur sonuna kadar, sayacı sıfırlar ve belli bir km sonra mesela 500km sonra yeniden sonuna kadar doldurur ve alınan yakıtı km ye böler 100kmde kaç lt yakmış kendi çıkartır.

chiptuningden sonra yol bilgisayarınız hatalı okuyacaktır çünkü 1 birim yakıt yaktığını sanarken 1.1-1.2 birim yakıt yakıyordur,ekran son derece yanıltıcı.

chiptuning işlemini 3 aracıma birden yapmış,üzerinde baya değerlendirme yapmış biir olarak şunu çok rahat söyleyebilirimki ekran her ne kadar %10 gibi bir yakıt tasarrufu olduğunu iddia etsede tamamı yanlış değildir gerçektende iddia edilen sebeplerden dolayı %3-5 gibi bir yakıt tasarrufu oluyor.


fakat bu aslında aptalca bir tasarruf, chip tuning ile enjektör,pompa,commonrail regülatörü,turbo hasar görür,aşınır ve ömrü kısalır.

soru asla kısalırmı değil çünkü cevap %katrilyon evetdir,

soru neyi nasıl yaparsam o ömür kısaltmanın ne kadar önüne geçebilirimdir, ( daha sık yağ değişimi,dikkatli sürüş vs vs)


en ama en hızlı zararda baskı balataya gelecektir, sizinde aracınızın ztn yüklü , ztn yokuş yukarı çektiğini düşünürsek üzerinede 165bin km de olduğunu düşünürsek chip tuning yapmak bence sadece kaşınmaktır, 3 kuruş kazanacam derken 3000tl lik baskı balata masrafı ile karşılaşmakta olabilir sonuçta Mercedes ve büyük parçalar.


yerinizde olsam bir carbon clean yada würth katkı ile fln değilde manuel adam gibi sök tak yöntemi ile emme manifoldunu, egr valfini, egsoz manifoldunu, varsa katalitik yada dizel partiküler filtresini çıkarır bunları önce bir akşam boyu sabunlu suya yatırır sonra fren temizleme spreyi ile üzerindeki kurumu temizler motora ddaha rahat nefes almasını sağlardım okadar.

ayrıca motorunuzu biraz daha devirli kullanarak yokuş çıkardım 2500-3000rpm gibi bu devirlerin altında motor boğulur vede hızlıca yakıt tüketiği gibi kurum bağlar.
lastik basınçlarını yükte hesaba dahil edilecek seviyede yüksek tutmaktada fayda var.

R.I.P
07-07-2015, 09:26
yaşça büyüksünüz yanlış anlamayın saygısızlık etmek istemem ama canan karatay gibisiniz. konulardaki ters köşe bir yorumlarınızdan sonra gelecek yorumları çok merak ediyorum (mesela geçenki würth katkı konusunda olduğu gibi)

huseyinturk
07-07-2015, 09:27
peki hocam yan sanayi filtre hakkında ne düşünüyorsunuz ? yan Komsu da 2 Sprinter 1 crafter var kendisi hep yan sanayii kullanıyor ama?

ivtec 07 hocam araç 110Kw 150PS 6 ileri şanzımana sahip 6. vites resmen ekonomi vitesi mümkün olduğu kadar aracı düşük devir ile kullanıyoruz

Orjinalden şaşmamak lazım. Filtre sonuçta bu arabanın aldığı nefesinin temizliği önemli. Genelde yan sanayi filtreler daha çabuk tıkanır. Rampa çıkarken düşük devirden kaçının aracınızın sağlığı için, daha küçük viteste devirli kullanırsanız yakıtı amanda aman arttırmaz ama motoru yıpratmamış olursunuz.

İki bakım arasında derken bakımlardada değiştirin aradada değiştirin demek istedim yanlış anlama olmasın.

Yarbay
07-07-2015, 09:47
yaşça büyüksünüz yanlış anlamayın saygısızlık etmek istemem ama canan karatay gibisiniz. konulardaki ters köşe bir yorumlarınızdan sonra gelecek yorumları çok merak ediyorum (mesela geçenki würth katkı konusunda olduğu gibi)

Canan karataymı :) saol be kardeşim :)


valla kimse yanlış anlamasın, bazı net kurallar, net gerçekler vardır, bazı şeyler göreceli değildir, A3 güzelmidir? Ahmete göre evet, mahmuta göre hayır.

ama 2+2= 4 aliye yada veliye göre değişmez, aynı şekilde bazı gerçekler.



iddiam bazı arkadaşlara göre ters düşüyorsa benim bunu başkalarının iyiliği için ifade etmemde bir sakınca görmüyüyor,korkmuyorum nede diğer arkadaşlara amacım muhalefet olmak.

ama diyorum ya bazı şeyler zaten net ve keskin kalkıp fikir almaya sormaya araştırmaya gerek yok.

Yarbay
07-07-2015, 10:08
merhabalar

Mb Sprinter 315 cdi aracımız var Araç motor olarak çok diri güzel ama yakıtı bel büküyor 60-75 kuruş (yolcu ile)

aracı kullanan babam kendisi iyi şöför aracı pek zorlamıyor sakince kullanıyor yakıt tüketimi odaklı ama güzergah hep rampa ve araç tamamen dolu olduğu için yakıt tüketimi ciddi derecede

aklıma gelenler Chip tuning yakıt tüketimine odaklı

aracın daha rahat çalışması için Manifold kurum temizliği vs (araç 165.000Km de)

ama Chip tuning yapılırsa aracın motor ömrüne zarar gelmesinden korkuyorum açıkcası araç çalışan bir araç 1 gün yatması bizim için çok ciddi bir masraf oluyor

tavsiyelerinizi bekliyoruz


aracınızın sıfırdan beri sahibimisiniz? bu araç hiç 2inci 3üncü sınıf kalitesi soru işareti olan E5 üzeri markasız petrollerden mazot aldımı? yada 10 numara yağ gibi bir durum söz konusu oldumu?


eğer evet kullandım diyorsanız enjektör ve/veya pompayada bakmakta fayda var düzgünce püskürtmüyor olabilir yaktığınız yakıt gerçektende biraz fazla nereydese 19lt /100km

Low-Rider
07-07-2015, 10:14
Yeni nesil araçlar, yazılım sonrası aracın birim miktarda ne kadar yaktığını hesaplayamayıp ekrana doğru veremeyecek kadar aptal mı ?

Yarbay
07-07-2015, 10:22
Yeni nesil araçlar, yazılım sonrası aracın birim miktarda ne kadar yaktığını hesaplayamayıp ekrana doğru veremeyecek kadar aptal mı ?

sorunuza cevabım büyük harflerle EVET! :)


yazılım dediğiniz ,chip tuning dediğiniz, box dediğinizin hepsi aynı prensip altında çalışır 3 aşağı 5 yukarı hemen hemen aynıdır hepsininde amacı yanma odasına fazladan mazot yani yakıt püskürtmektir.

box bunu birkaç sensörü kandırarak sadece yakıt ile yapar.

yazılımda ise buna ek olarak turbonun basıncıda artırılarak yakıt/ hava oranı daha iyi oranlarda tutularak daha sağlıklı ve dumanı az bir şekilde yapar.


fakat tekrar ediyorum hepside aynısını yapar oda yakıt artırmak ve bunu enjektöre fazla basınç ve açık kaldığı süreyi artırark yapar ama yaparken bunu beyin bilmez amacıda zaten bildirmemektir aksi takdirde beyin zaten önlem alır hayır efendim ben 1.2 yakıt değil 1 birim yakıt isiyorum der müdaleye müdale eder yazılımızının amacı kalmaz güç artmazdı.


özetle değil yeni ister bugati veyron gibi uçak kullanın, değil ramazanalichip tuning ATB yada superchips kullanın aracının ekranı yazılım ,chip,box sonrası yanlış okuyacaktır ve zaten kaliteli olan,doğru dürüst yazılım firmaların çoğuda bunu apaçık dil ile söylüyorlarki garipsenecek bir durumu göremiyorum aksine bu gibi detayları bilmemiz artık biraz türk halkı olarak herşeyi servislere,ustalara bırakmamalı bizde kendimizi eğitmeliyiz derim.

fyildiz58
07-07-2015, 10:54
156.000KM civarında aldık hocam Araç hala aynaynı yerden yakıt alıyor. Bizaracı aynı şirkete çalıştırıyoruz

H iç sanmıyorum kötü yakıt kullandığını basar basmaa araç yapıştırıyor Affetmiyor gidişinde hiç sıkıntı yok

Enes-x
07-07-2015, 11:21
ayrıca motorunuzu biraz daha devirli kullanarak yokuş çıkardım 2500-3000rpm gibi bu devirlerin altında motor boğulur vede hızlıca yakıt tüketiği gibi kurum bağlar.
lastik basınçlarını yükte hesaba dahil edilecek seviyede yüksek tutmaktada fayda var.

Resmi web sitesinde 315 cdi max torkunu 1200 rpm den 2400 rpm e kadar olan aralıkta ürettiğini yazıyor ve siz 2500-3000rpm altında yokuş çıkarken aracın boğulacağını ve bu devirlere çıkınca daha az yakıt tüketeceğini söylüyorsunuz doğru mu anladım :)

aliberkaytuna
07-07-2015, 12:54
carbon clean , dpf iptali ve ekonomi odaklı bi yazılımın faydası olacaktır

Yarbay
07-07-2015, 16:39
Resmi web sitesinde 315 cdi max torkunu 1200 rpm den 2400 rpm e kadar olan aralıkta ürettiğini yazıyor ve siz 2500-3000rpm altında yokuş çıkarken aracın boğulacağını ve bu devirlere çıkınca daha az yakıt tüketeceğini söylüyorsunuz doğru mu anladım :)


hocam böyle imalı imalı bir şey demeseniz herşeyi sizler biliyorsunuz moduna girmeseniz ölürmüsünüz ? :)


bir araştır derim dizel araçları kamyonları ve devir bantlarını ve yokuş yukarı kaç devirde çıktıklarını. yokuş yukarı en (en diyorum bakınız :) )önemli olan ne üretiğiniz torquen maks devridir nede üretiğiniz hpnin maks devridir.

en önemli olan motora bindirdiğiniz map sensörü tarafından algılanan load parametresni en aza indirgemektir, kamyonlarda bunun için ayrı bir şanzıman sistemi ek bir dişli sistemi vardır, düz yol vitesleri ayrıdır yokuş yukarı vitesleri apayrıdır.

burada kamyonların maks rpm devri kimisinde 1000-1100rpm bir sorun derim o kamyon şoförlerine boluyu kaçıncı viteste kaç rpmde çıkıyorlar diye 1000demi diye :)


yada 1.5 dci cliomu alim 1600-1800rpmde maks torque ki oda yaklaşık 80km/h eder isterseniz size çok rahat 80le yokuş yukarı giderken 6ıncı vitesimmi daha az yakıyor 5incisimi video çekeyim bakalım o maks rpm tq olayı tutuyormu :)

söylediğiniz durum bir genellemedir ve düz yol için geçerli kurallardır, işin içine yokuş ve load girdimi olay tamamen değişiyor ve gereksinim aracı çok bağıtırcasına abanmadan en ekonomik şekilde olabildiğince momentum sağlamaktır rpm çevirmektir.


burada motordaki momentumu en basit dil ile mühendislik bilgisi olmayanlar kısa bir yokuşa geldiklerinde öncesi olan düz yolda 120 ile girip 120mi tuturmak daha çok yaktırıyor, 80le girip 80le devam ettirmeye çalışmakmı baksınlar göstergede daha net anlaşılır yokuş yukarı olan şey tamamen aynıdır yokuştan dolayı, yer çekimi kuralları gereği motora yük binecektir, o düz yolda olanından çok daha etkili olacak ve motoru durdurmaya çalışacaktır.

az devirle gittiğinizde buna karşı koyabilmek için iyiden iyiye fazla yakıt püskürtmek zorunda kalırsınız, eğer biraz olsun devirliyseniz motorun kendi momentumu bir nebzede olsa daha fazlalaştığından karşı koyabilecek ve az devirdeki kadar yakıt istemeyecktir.


maks tq devrini tuturup yokuş çıkıldığınıda inanın ilk kez duyuyorum, diyorum ya 80le giderken 1600rpmde benim clionun atakuleye cinnah caddesini tırmandığını hiç hayal bile edemiyorum :)

mikelazi
07-07-2015, 17:23
165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.

0M42
07-07-2015, 18:46
hocam böyle imalı imalı bir şey demeseniz herşeyi sizler biliyorsunuz moduna girmeseniz ölürmüsünüz ? :)


bir araştır derim dizel araçları kamyonları ve devir bantlarını ve yokuş yukarı kaç devirde çıktıklarını. yokuş yukarı en (en diyorum bakınız :) )önemli olan ne üretiğiniz torquen maks devridir nede üretiğiniz hpnin maks devridir.

en önemli olan motora bindirdiğiniz map sensörü tarafından algılanan load parametresni en aza indirgemektir, kamyonlarda bunun için ayrı bir şanzıman sistemi ek bir dişli sistemi vardır, düz yol vitesleri ayrıdır yokuş yukarı vitesleri apayrıdır.

burada kamyonların maks rpm devri kimisinde 1000-1100rpm bir sorun derim o kamyon şoförlerine boluyu kaçıncı viteste kaç rpmde çıkıyorlar diye 1000demi diye :)


yada 1.5 dci cliomu alim 1600-1800rpmde maks torque ki oda yaklaşık 80km/h eder isterseniz size çok rahat 80le yokuş yukarı giderken 6ıncı vitesimmi daha az yakıyor 5incisimi video çekeyim bakalım o maks rpm tq olayı tutuyormu :)

söylediğiniz durum bir genellemedir ve düz yol için geçerli kurallardır, işin içine yokuş ve load girdimi olay tamamen değişiyor ve gereksinim aracı çok bağıtırcasına abanmadan en ekonomik şekilde olabildiğince momentum sağlamaktır rpm çevirmektir.


burada motordaki momentumu en basit dil ile mühendislik bilgisi olmayanlar kısa bir yokuşa geldiklerinde öncesi olan düz yolda 120 ile girip 120mi tuturmak daha çok yaktırıyor, 80le girip 80le devam ettirmeye çalışmakmı baksınlar göstergede daha net anlaşılır yokuş yukarı olan şey tamamen aynıdır yokuştan dolayı, yer çekimi kuralları gereği motora yük binecektir, o düz yolda olanından çok daha etkili olacak ve motoru durdurmaya çalışacaktır.

az devirle gittiğinizde buna karşı koyabilmek için iyiden iyiye fazla yakıt püskürtmek zorunda kalırsınız, eğer biraz olsun devirliyseniz motorun kendi momentumu bir nebzede olsa daha fazlalaştığından karşı koyabilecek ve az devirdeki kadar yakıt istemeyecktir.


maks tq devrini tuturup yokuş çıkıldığınıda inanın ilk kez duyuyorum, diyorum ya 80le giderken 1600rpmde benim clionun atakuleye cinnah caddesini tırmandığını hiç hayal bile edemiyorum :)

Tüm bu yazdıklarınızdan anladığım rampaları yüksek ve "sabit" devirde çıkmak gerekiyor doğrumudur ?

SiMaO
07-07-2015, 19:20
Nerde kullandığınada bağlı bi şekilde şu mazot fiyatlarına göre çok değil yakıt.
Bendede Sprinter ve Crafter var ikiside aynı yakıyor birisi extrauzun şase olmasına rağmen .

Yol bilgisayarı var araçta sıfırlıyorum fulledikten sonra tekrar fullediğimde diyelim 500 km yaptıysam aldığım mazota böldüğümde bilgisayardaki ile eşleşmiyor 1-2 litre yanılıyor.
Yazılım bende düşünüyordum ama ömrü kısalı gibi şeyler duyduktan sonra vazgeçtim. Yaptığımız işe göre üzerinde 15 16 yolcu koyduktan sonra okadar yakması bence normal, he azaltırken baskı balata , turbo vs parçalarda zarar görebilir mi onu tam öğrenmek lazım aslında.

Ben 3 tane okul 1 tane fabrika çekiyorum günde 8 tek servis 180 km yol yapıyorum genelde sokaklarda kapı kapı öğrenci topluyorum 50-55 kuruşu geçmiyor. Düz yolda farkediyor şuan sadece fabrikada mesela 1 depoda 70 km daha fazla gidiyor..
Yapıcağın işleri iyi yerlere yaptır sende iyi biliyorsun 1 gün aracın servis yapmaması demek büyük zarar bizim için :)

levent
07-07-2015, 19:26
YARBAY,

Abi meslektaşız öncelikle belirteyim henüz mezun olamamış olsam da :)

Benim aracım da 1 yıldır yazılımlı, şöyle özetliyim ben defalarca yol pc yi de depodan da ölçüp denedim, yol pc nin az gösterdiği kadar daha az yakıyor araba 3 aşşa 5 yukarı düzgün kullanımda.

Misal kış ayları için fulltime şehir içi ortalamam 6.2-6.7 arasında gezinirdi, yazılım sonrasında 5.6-6.2 arası yol pc gösteriyor, pompada da genelde 6.4 falan çıkardı bu kış ölçtüğüm değerler 5.7 ile 5.9 aralığında kaldı hep..

uzun yolda da keza mesela alanya - gelibolu arası 4.9 sabitlenirdi klima açık 3 kişi dolu bagaj ile, yine aynı ağırlık ile geçen yaz bakıma 1000 km kalmasına rağmen 4.4 tükettiğini gösterdi, ki gidilen km ve alınan yakıtlar bunu direk olarak doğruladı.

alanya - g.antep (nurdağı) arası da 5.4 lerde yakardık, geçen yaz onu da ölçtük 5.1 de kaldı ki öncekine göre fazladan 1-2 defa top speedde sürüş gerçekleştirdik :)

araba ise, yazılım yapıldığında 107 bin km de olan 2006 Corolla D-4D, şuan 122 bin km de :)

İbrahim33
07-07-2015, 19:43
Çok koşan araba için yazılımı tavsiye etmem ben. Kısa vadede sorun çıkarmasa da , uzun vadede motorun ömründen yiyecektir bence. Şimdi bu arabayı yapan mühendisler bilmiyor muydu 25-30 hp 60-70 nm fazla yapmayı. Motorun uzun vadeli olmasını sağlamak için performanstan çok sağlamlığa önem veriyorlar bence. Araç'taki %15 - 20 lik gücü ise yazılım ortaya çıkarıyor ama , motorunda ömründen yiyor bence.

levent
07-07-2015, 19:51
Çok koşan araba için yazılımı tavsiye etmem ben. Kısa vadede sorun çıkarmasa da , uzun vadede motorun ömründen yiyecektir bence. Şimdi bu arabayı yapan mühendisler bilmiyor muydu 25-30 hp 60-70 nm fazla yapmayı. Motorun uzun vadeli olmasını sağlamak için performanstan çok sağlamlığa önem veriyorlar bence. Araç'taki %15 - 20 lik gücü ise yazılım ortaya çıkarıyor ama , motorunda ömründen yiyor bence.

Sadece motor ömrü için öylece kısık üretilmiyor araçlar. Yada tasarlanmıyor diyelim yazılımsal olarak. En basiti temel kısılma sebebi emisyon uyumu. O uyumu sağlayamadan yola çıkarmazlar hiçbir aracı üreticiler. Daha sonra üretim amacı, genel kullanıcı profili vs diye sıralanır ona göre işlem yapılır.

TaGo
07-07-2015, 19:57
Arkadaşlar vw grubu en çok kullanılan güncel motorlar;

1.4 tsi; 140 hp,150hp, 160 hp, 180 hp olarak birebir aynı parçalar ile üretiyor. Burada şair bu motoru ne amaçla üretti o halde :)

Kadyr
07-07-2015, 20:23
yokuş olayına katılıyor max torkunu veren yerde araba yokuş cıkamaz. bayılıyor. tasarruf ıstenıyorsada turbonun dolu dolu oldugu devırde sabıtlersın cıkarsın. ben mesela yokus ozellıklede uzunsa cruıse controle basıyorum sabıt cıkıyorum.

emp:)
07-07-2015, 20:38
Yapılan chip tuning uygulaması, yapanın stiline-arabanın modeline göre yol bilgisayarı değerlerini yanıltır. Uygulama sonrası her arabada, her sürüş şeklinde ekonomi gelmez.

levent
07-07-2015, 20:48
Yapılan chip tuning uygulaması, yapanın stiline-arabanın modeline göre yol bilgisayarı değerlerini yanıltır. Uygulama sonrası her arabada, her sürüş şeklinde ekonomi gelmez.

Normal kullanım sürecinde hertürlü düşüyor tüketim bence :)

Tabi sert kullanınca da düştüğü gibi artıyor :)

bomonti
07-07-2015, 21:59
Aynı motora sahip aynı parçalara sahip olan motorlar da chip tuning uygulamasının bir sakıncasını görmüyorum açıkcası. Tsi lardan örnek vermek gerekirse 122 hp ve 160 hp lik 2 versiyon var. 122 lik 160 olabilir, bence uygundur. Mühendisler hesaplamış kitaplamış 160 hp yapmış, demek ki olabilitesi var. Veya bmw nin 136 lık ve 170 lik versiyonları tek fark bildiğim kadarıyla yazılım ve eksoz çapları. 136 yazılım la 170 yapılabilir.. Ama tutupta 250 hp güç almaya uğraşılırsa motorun ilgili parçalarına yük bineceği kesin. Zira türbinler %10-%20 daha hızlı dönüyor kim ne derse desin bu orjinale nazaran daha yorucu olur.

Konuya gelecek olursak yakıt için yazılım yapılması saçma olur. Yağını suyunu eksik etmeyin bence yeterli olur.

Kutluhan
07-07-2015, 23:16
Orijinal hava filtresi her 5.000km bir değiştiririm, her 10.000km de bir yağ ve mazot filtresi(mazot kalitesi ortada) değiştirim.

Yarbay
08-07-2015, 09:36
yuhhh diyorum artık :)

1.4 tsi 122hp-140hp-160hp-180hp bunların hepsini aynı motor sanan arkadaşlarımız var ise burada onlarla amacım tartışmak değil ama kesinlikle bu chip yazılım veya araç modifiyesi konusunda yiyecek çok ama çok daha çok ekmekleri olduğunu net söyleyebilirim :)

arkadaşlar bunlardan kimisinde tek turbo var o turboda fındık diye tabir edilen gayet sıradan turbo ve lt başına güç olarak 85hp üretiyor.

diğeri Subaru stidaki gibi büyük turbo + oda yetmiyormuş gibi alt devirleri canlandırmak için superchargerlı vede oda yetmiyormuş gibi ağır farkı olan yüksek devir odaklı eksantrik milli motor.

bunların her ikisine aynı motor demek sadece komik olur :)




bu yazılım konusu ilk trend olduğu 90lı yıllarda yazılımcılar 122hp ile 160 hp aslında aynı motor biz bu 122hpyi şimdi 160 yapacaz gibi saçma sapan komik yorumlar yapıldığı yıllarda otohaber dergisinde Onno ustaya çok güzel bir soruyu 15 yaşında olduğunu belirten bir afacan sormuştu.

soru tabiki başka motor içindi o yıllardaki bir araç içindi ama sizin anlayacağınız dil ile madem 1.4 tsi 122hp ile 160hp aynı motorlar ve tek fark yazılım ise neden hemen hemen yazılımcıların %100 bu ikisinede yazılım uyguladıktan sonra farklı vede ciddi farklı değerler elde ediliyor?


122hpde 160hp de aynı ise yazılım sonrası ikisininde mesela 170-180 hp olması gerekmezmidi neden biri 150hp diğeri 190hp oluyor gibi bir soruydu.

Onno ustanın yanıtı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum :)


asla ama asla aynı motorlar değiller arkadaşlar, motorlar sadece blok,silindir başı ve pistron kranktan ibaret değildir arkadaşlar, motorların toplam gücündeki en büyük etkiler enjektör,turbo, püskürtme metodu (direk enjenksion), sıkıştırma oranı ve eksantrik dereceleridir.

aynı şekilde diğer arkadaşında sandığı gibi BMW 2lt 136 hp ile 170hp uçuk derecede farklı motorlardır tek aynı olan yanları motor kodları (ki buda yukardada belirtiğim gibi blok,silindir başı,krank vs)

asıl fark birinin sabir turbo diğerinin geometrik turbolu olması, enjektörler ve pompada farklı.


bu motorları sadece yazılımsal fark asla sanmayın.


yazılımsal farklar 3-4hp yi geçmezler ve genelde belli pazarlardaki yakıt kalitesi odaklıdır en fazla %5 fark ederse eder.

mesela megane 2 1.5 dci 86 hp ile 82hp aynı motordur.

mesela Ford focus,Volvo s60-v40 1.6 tdci motorları 115hp iken citroende aynı motor 1.6 hdi adı altında 112hp dir bunlar yazılımsal farklılıklardır ötesi yalandır arkadaşlar.


Renault 1.5 dci motorunda 1.5 dci 90 hp yi 110hp yapabilmek için sabit turbı yerine geometrik turbo takmıştır, intercooler büyütülmüştür, enjektör basıncı, pompa basıncı değiştirilmiştir, piston ve piston kolu değiştirilmiştir vede eksantrik mili değiştirilmiştir en önemliside silindir başı değiştirilmiş.

sizce Renault eşşekmi neredeyse kendisine bedava gelecek yazılım yerine sırf 20hp alacam diye binlerce Euro çöpe atsın ?

http://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/132269-nissan-renault-1-5l-dci-difference-between-68-85-110-ps-variants.html

onur_S
08-07-2015, 10:44
yuhhh diyorum artık :)

1.4 tsi 122hp-140hp-160hp-180hp bunların hepsini aynı motor sanan arkadaşlarımız var ise burada onlarla amacım tartışmak değil ama kesinlikle bu chip yazılım veya araç modifiyesi konusunda yiyecek çok ama çok daha çok ekmekleri olduğunu net söyleyebilirim :)

arkadaşlar bunlardan kimisinde tek turbo var o turboda fındık diye tabir edilen gayet sıradan turbo ve lt başına güç olarak 85hp üretiyor.

diğeri Subaru stidaki gibi büyük turbo + oda yetmiyormuş gibi alt devirleri canlandırmak için superchargerlı vede oda yetmiyormuş gibi ağır farkı olan yüksek devir odaklı eksantrik milli motor.

bunların her ikisine aynı motor demek sadece komik olur :)




bu yazılım konusu ilk trend olduğu 90lı yıllarda yazılımcılar 122hp ile 160 hp aslında aynı motor biz bu 122hpyi şimdi 160 yapacaz gibi saçma sapan komik yorumlar yapıldığı yıllarda otohaber dergisinde Onno ustaya çok güzel bir soruyu 15 yaşında olduğunu belirten bir afacan sormuştu.

soru tabiki başka motor içindi o yıllardaki bir araç içindi ama sizin anlayacağınız dil ile madem 1.4 tsi 122hp ile 160hp aynı motorlar ve tek fark yazılım ise neden hemen hemen yazılımcıların %100 bu ikisinede yazılım uyguladıktan sonra farklı vede ciddi farklı değerler elde ediliyor?


122hpde 160hp de aynı ise yazılım sonrası ikisininde mesela 170-180 hp olması gerekmezmidi neden biri 150hp diğeri 190hp oluyor gibi bir soruydu.

Onno ustanın yanıtı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum :)


asla ama asla aynı motorlar değiller arkadaşlar, motorlar sadece blok,silindir başı ve pistron kranktan ibaret değildir arkadaşlar, motorların toplam gücündeki en büyük etkiler enjektör,turbo, püskürtme metodu (direk enjenksion), sıkıştırma oranı ve eksantrik dereceleridir.

aynı şekilde diğer arkadaşında sandığı gibi BMW 2lt 136 hp ile 170hp uçuk derecede farklı motorlardır tek aynı olan yanları motor kodları (ki buda yukardada belirtiğim gibi blok,silindir başı,krank vs)

asıl fark birinin sabir turbo diğerinin geometrik turbolu olması, enjektörler ve pompada farklı.


bu motorları sadece yazılımsal fark asla sanmayın.


yazılımsal farklar 3-4hp yi geçmezler ve genelde belli pazarlardaki yakıt kalitesi odaklıdır en fazla %5 fark ederse eder.

mesela megane 2 1.5 dci 86 hp ile 82hp aynı motordur.

mesela Ford focus,Volvo s60-v40 1.6 tdci motorları 115hp iken citroende aynı motor 1.6 hdi adı altında 112hp dir bunlar yazılımsal farklılıklardır ötesi yalandır arkadaşlar.


Renault 1.5 dci motorunda 1.5 dci 90 hp yi 110hp yapabilmek için sabit turbı yerine geometrik turbo takmıştır, intercooler büyütülmüştür, enjektör basıncı, pompa basıncı değiştirilmiştir, piston ve piston kolu değiştirilmiştir vede eksantrik mili değiştirilmiştir en önemliside silindir başı değiştirilmiş.

sizce Renault eşşekmi neredeyse kendisine bedava gelecek yazılım yerine sırf 20hp alacam diye binlerce Euro çöpe atsın ?

http://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/132269-nissan-renault-1-5l-dci-difference-between-68-85-110-ps-variants.html

abi sana katılıyorum 122 tsi 140 bg olur olmaz yazılımla anca da , bmw nin gerçekten yağ soğutucu, egzoz çapı ve final drive dişlisi hariç herşeyi aynı. Bende 170 lik var, 136 lıkla gerçekten aynı. Çok araştırdım kendim de baktım, ufak farklar mevcut ancak temeli aynı. İkisinde de garrett mgt1549zdl turbo var. Katalitik konvertörler aynı, katalitik sonrası 170 hp olan 60 mm devam ediyor, 136 lık 50 mm. Bende sizin gibi düşünüyordum biz boşamı para verdik diye, oil heat exchanger, son dişli, katalitik sonrası egzoz çapı hariç herşeyi aynı çıkıyor parça kodlarına bakınca. Arkadaşta var yazılımlısı 200 bg i var beni rahat geçiyor. Benimkini yazılımlayınca geçer sanz. oranı vs farkından

exca-
08-07-2015, 10:46
tsi 122 ve 160 farklı motorlar, ancak tsi motor grubunda mekanik olarak aynı olup yazılımsal olarak downgrade edilmiş olanlarda var. 1.6tdi içinde geçerli bu durum. Kaldı ki biz Türkiye'de olmadığından görmüyoruz fakat avrupa ülkelerinde emisyon değerlerine uyma, kullanıcının vergi ve sigorta'da düşük miktarlar ödemek istemesi gibi etkenler yüzünden aynı motorun farklı güçte versiyonları mevcut hemen her markada. Direk 3-5hp dışında ki her farklılık yalandır dümendir şeklinde bir yorum yanlış olur.

Yarbay
08-07-2015, 10:49
tsi 122 ve 160 farklı motorlar, ancak tsi motor grubunda mekanik olarak aynı olup yazılımsal olarak downgrade edilmiş olanlarda var. 1.6tdi içinde geçerli bu durum. Kaldı ki biz Türkiye'de olmadığından görmüyoruz fakat avrupa ülkelerinde emisyon değerlerine uyma, kullanıcının vergi ve sigorta'da düşük miktarlar ödemek istemesi gibi etkenler yüzünden aynı motorun farklı güçte versiyonları mevcut hemen her markada. Direk 3-5hp dışında ki her farklılık yalandır dümendir şeklinde bir yorum yanlış olur.


örnek gösteremenizi rica edebilirmiyim, mesela hangi 1.6tdi hangi modelinde birebir aynıda kaç hp üretiyor vs gibi

ahmet_xy
08-07-2015, 10:55
örnek gösteremenizi rica edebilirmiyim, mesela hangi 1.6tdi hangi modelinde birebir aynıda kaç hp üretiyor vs gibi

90 hp lik polo 1.6 tdi ve 105 hp lik golf 1.6 tdi motorları aynı.

Yarbay
08-07-2015, 11:21
90 hp lik polo 1.6 tdi ve 105 hp lik golf 1.6 tdi motorları aynı.

hayır değiller,


biri sabit İngilizce fixed diye tabir edilen turbo kullanıyor diğeri Geometrik turbo ki bu oldukça ciddi boyutda bir farktır.

levent
08-07-2015, 11:31
örnek gösteremenizi rica edebilirmiyim, mesela hangi 1.6tdi hangi modelinde birebir aynıda kaç hp üretiyor vs gibi

6R Polo 1.6 TDi ın dünya genelinde birebir aynı olan fakat 75-90-105 hp lik 3 farklı modeli satıldı. Sadece yazılım ile hepsi 135-140 lara geliyor güç olarak.

Ayrıca F20 114i 116i 118i tamamen aynı mesela..

exca-
08-07-2015, 11:34
Peki 1.6tdi da birbirinden farklı. Bmw'de de yok bu durum o halde, 316d 318d 320d olarak hepsi tamamen ve ya ciddi farkları olan motorlar diyeceksiniz sanıyorum.

Yarbay
08-07-2015, 11:41
6R Polo 1.6 TDi ın dünya genelinde birebir aynı olan fakat 75-90-105 hp lik 3 farklı modeli satıldı. Sadece yazılım ile hepsi 135-140 lara geliyor güç olarak.

Ayrıca F20 114i 116i 118i tamamen aynı mesela..


evet F20 n13 motoru aynı 114-116-118 aynıı.


1.6 tdi 75-90 ve 105 aynı değil, araştırmanızı daha detaylı yaparsanız bulmanızda oldukça kolaydır.

birinde geometrik turbo var deiğerinde yok, daha ne kadar ciddi bir fark olabilirdiki? ikisinin yazılımlı aynı gücü elde etmesi aynı enjektörleri kullanmasından ibaret ikiside aynı değerde doyum noktasına ulaşıyor daha fazlasını ejektörler kaldıramadığı için geometrik olan yazılımlı olarak öne geçemiyor okadar.

yoksa temelde aynı değiller, turbo farklı, işletim sistemi,pompa ciddi şekilde farklıdır.


eğer varsa şüpheniz arayın bir vw servisini ben 1.6 tdi 105 hp golf turbosu buldum çıkma ve bendeki 1.6 tdi 90hp poloma takmak istiyorum mümkünmü diye sorunuz.

levent
08-07-2015, 15:41
Peki 1.6tdi da birbirinden farklı. Bmw'de de yok bu durum o halde, 316d 318d 320d olarak hepsi tamamen ve ya ciddi farkları olan motorlar diyeceksiniz sanıyorum.

N47 lerde var farklılık, misal 143 hp olan 318d ile 184 lük 320d arasında egzantrik farkı var en basiti, yakıt basıncı daha yüksek değerlerde, enjektörsel de fark olabilir belki onu bilmiyorum net ama egzantrik kesin.


evet F20 n13 motoru aynı 114-116-118 aynıı.


1.6 tdi 75-90 ve 105 aynı değil, araştırmanızı daha detaylı yaparsanız bulmanızda oldukça kolaydır.

birinde geometrik turbo var deiğerinde yok, daha ne kadar ciddi bir fark olabilirdiki? ikisinin yazılımlı aynı gücü elde etmesi aynı enjektörleri kullanmasından ibaret ikiside aynı değerde doyum noktasına ulaşıyor daha fazlasını ejektörler kaldıramadığı için geometrik olan yazılımlı olarak öne geçemiyor okadar.

yoksa temelde aynı değiller, turbo farklı, işletim sistemi,pompa ciddi şekilde farklıdır.


eğer varsa şüpheniz arayın bir vw servisini ben 1.6 tdi 105 hp golf turbosu buldum çıkma ve bendeki 1.6 tdi 90hp poloma takmak istiyorum mümkünmü diye sorunuz.

Golf 7 turbosu ve motoru farklı. Mk6 daki 105 lik ile Polo Fabia İbiza daki 1.6 TDi aynı tamamen.

Demek istediğim Cay motorlar tamamen aynı ama mekanik anlamda.

Hatta şöyle düzelteyim, 3 silindir 80 hp 1.4 TDi 9n3 Polo ve 6 L ibizalardan itibaren VNT sistemi olmayan turbolu dizel kalmadı VAG grupta.

CAY motorlardaki turbo kodu da GTC1244vz, hepsinden aynısı çıkıyor.. Beyinlere varana kadar aynı, PCR2.1 mevcut..

63owen63 Mehmet'in aile Jettasına yazılım yapılırken geçen yaz 200 km hız limitörünü kaldırmak için gerekli kodu baya araştırmış ve bulmuştum :)

exca-
08-07-2015, 16:26
golf 7 motoru farklıymış evet, hatta 1.6tdi konusunda konuşmuştuk galiba. 316d ile 318d aynıydı sanıyorum şuan emin olamadım, genel olarak söyledim 316 318 320 şeklinde zaten. 1 serisinde de var benzer durum benzinlisi söylendi, dizel motorlarda da var. Söylemeye çalıştığım çok ufak farkları olup fabrikalarca çeşitli sebeplerden downgraded olarak sunuluyor olmasıydı zaten :)

BARR
08-07-2015, 17:29
hayır değiller,


biri sabit İngilizce fixed diye tabir edilen turbo kullanıyor diğeri Geometrik turbo ki bu oldukça ciddi boyutda bir farktır.

Hayır ikisi de aynı tamamı ile.

Yarbay
08-07-2015, 17:37
Hayır ikisi de aynı tamamı ile.
Hayir degil kardesim acik dil ile buyuk harflerle yazayim istersen istersende 1001 link yok ywtmedi vw arayip ses kkaydi geceyimmki anla ikisi ayni degil fark ettiysendebayni diyen arkadaslarda farkli olarak kabul etti anladi? Ara vw sor aynimi diye yada az zahmet et arasttir 90lik sabit turbomu 105lik geomettrikmi diye?

Gko
08-07-2015, 18:00
Hayir degil kardesim acik dil ile buyuk harflerle yazayim istersen istersende 1001 link yok ywtmedi vw arayip ses kkaydi geceyimmki anla ikisi ayni degil fark ettiysendebayni diyen arkadaslarda farkli olarak kabul etti anladi? Ara vw sor aynimi diye yada az zahmet et arasttir 90lik sabit turbomu 105lik geomettrikmi diye?

geometrik turbo ve sabit turbo nedir konu kirliliği olmazsa pm'den açıklarmısınız rica etsem ?

Sert@ç
08-07-2015, 20:02
@yarbay tezinizi kolay yoldan çürükcek örnek veriyim
Benim 2.0 tfsi leon sport up bwa motor kodlu 185hp aracım var
Aynı motor 211hp fr da çıkıyor(golf 5 gtida aynı)
Audi tt 225hp
Vw golf gti pirelli edition 230hp

Bütün civatalarına kadar aynılar ama aralarında 45hp var ?
Yada daha basit bir örnek audi b8 1.8 tfsi 120hp ve 160hp tamamaen aynı motor peki neden böyle bi üretim stratejisi var ?
Cevap basit yıllık vergilerin motor gücüne göre sınıflandığı ülkeler var

TaGo
08-07-2015, 20:31
yuhhh diyorum artık :)

1.4 tsi 122hp-140hp-160hp-180hp bunların hepsini aynı motor sanan arkadaşlarımız var ise burada onlarla amacım tartışmak değil ama kesinlikle bu chip yazılım veya araç modifiyesi konusunda yiyecek çok ama çok daha çok ekmekleri olduğunu net söyleyebilirim :)

arkadaşlar bunlardan kimisinde tek turbo var o turboda fındık diye tabir edilen gayet sıradan turbo ve lt başına güç olarak 85hp üretiyor.

diğeri Subaru stidaki gibi büyük turbo + oda yetmiyormuş gibi alt devirleri canlandırmak için superchargerlı vede oda yetmiyormuş gibi ağır farkı olan yüksek devir odaklı eksantrik milli motor.

bunların her ikisine aynı motor demek sadece komik olur :)




bu yazılım konusu ilk trend olduğu 90lı yıllarda yazılımcılar 122hp ile 160 hp aslında aynı motor biz bu 122hpyi şimdi 160 yapacaz gibi saçma sapan komik yorumlar yapıldığı yıllarda otohaber dergisinde Onno ustaya çok güzel bir soruyu 15 yaşında olduğunu belirten bir afacan sormuştu.

soru tabiki başka motor içindi o yıllardaki bir araç içindi ama sizin anlayacağınız dil ile madem 1.4 tsi 122hp ile 160hp aynı motorlar ve tek fark yazılım ise neden hemen hemen yazılımcıların %100 bu ikisinede yazılım uyguladıktan sonra farklı vede ciddi farklı değerler elde ediliyor?


122hpde 160hp de aynı ise yazılım sonrası ikisininde mesela 170-180 hp olması gerekmezmidi neden biri 150hp diğeri 190hp oluyor gibi bir soruydu.

Onno ustanın yanıtı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum :)


asla ama asla aynı motorlar değiller arkadaşlar, motorlar sadece blok,silindir başı ve pistron kranktan ibaret değildir arkadaşlar, motorların toplam gücündeki en büyük etkiler enjektör,turbo, püskürtme metodu (direk enjenksion), sıkıştırma oranı ve eksantrik dereceleridir.

aynı şekilde diğer arkadaşında sandığı gibi BMW 2lt 136 hp ile 170hp uçuk derecede farklı motorlardır tek aynı olan yanları motor kodları (ki buda yukardada belirtiğim gibi blok,silindir başı,krank vs)

asıl fark birinin sabir turbo diğerinin geometrik turbolu olması, enjektörler ve pompada farklı.


bu motorları sadece yazılımsal fark asla sanmayın.


yazılımsal farklar 3-4hp yi geçmezler ve genelde belli pazarlardaki yakıt kalitesi odaklıdır en fazla %5 fark ederse eder.

mesela megane 2 1.5 dci 86 hp ile 82hp aynı motordur.

mesela Ford focus,Volvo s60-v40 1.6 tdci motorları 115hp iken citroende aynı motor 1.6 hdi adı altında 112hp dir bunlar yazılımsal farklılıklardır ötesi yalandır arkadaşlar.


Renault 1.5 dci motorunda 1.5 dci 90 hp yi 110hp yapabilmek için sabit turbı yerine geometrik turbo takmıştır, intercooler büyütülmüştür, enjektör basıncı, pompa basıncı değiştirilmiştir, piston ve piston kolu değiştirilmiştir vede eksantrik mili değiştirilmiştir en önemliside silindir başı değiştirilmiş.

sizce Renault eşşekmi neredeyse kendisine bedava gelecek yazılım yerine sırf 20hp alacam diye binlerce Euro çöpe atsın ?

http://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/132269-nissan-renault-1-5l-dci-difference-between-68-85-110-ps-variants.html

Siz yuh demeye devam edin. Beyefendi siz motor kodları cav, cth, cavx diye motor komple farklımı sanıyorsunuz? Wikipedia ya gir. Bak motor kodu farklı, eee herşey farklı öylemi?. Bence sizin daha alacağınız baya yol var gibi.

Vw de bu motorlar. Beyin işletimine göre bile isim değiştiriyor. Modlaması aynı. Yazılım yapsan aynı gücü alıyorsun. Pistonu turbolu hetbirboku aynı yahu. Dışardan taktığımız aftermarket parçalar dahi aynı. Vwcc de kullanıyorum, cupraya. İkisininde herşeyi aynı.

Bmw de m50-m52-m54 motor kodları farklı dahi olsa. Motor farkı sadece döküm blok, döküm blok al kapak ve hem al blok hem al kapak diye değişiyor. Birde vanos var, tek vanos veya duble vanos. Geri kalan tüm motor ölçüleri gene aynı. Yani öyle motor kodunu farklı gördün başka motor diye bişi yok

Yarbay
09-07-2015, 09:15
@yarbay tezinizi kolay yoldan çürükcek örnek veriyim
Benim 2.0 tfsi leon sport up bwa motor kodlu 185hp aracım var
Aynı motor 211hp fr da çıkıyor(golf 5 gtida aynı)
Audi tt 225hp
Vw golf gti pirelli edition 230hp

Bütün civatalarına kadar aynılar ama aralarında 45hp var ?
Yada daha basit bir örnek audi b8 1.8 tfsi 120hp ve 160hp tamamaen aynı motor peki neden böyle bi üretim stratejisi var ?
Cevap basit yıllık vergilerin motor gücüne göre sınıflandığı ülkeler var



söylediğiniz araçlar içersindaki motorları bilmiyorum ama ne yazılım öncesi sonrası değerleri birbirini tutuyor, dilerseniz istediğiniz firmanın yazılım sonuçlarınada bakabilirsiniz.

nede bu araçlardaki parçaları aynı deniliyor, mesela aşağıdaki forumdan alınma yazıyı okuma şansınız olursa ufak tefek birçok farklılıkların olduğunu okudum:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?p=2191259i


1.8 tfsi madem 120dede 160dada aynı motor o halde nasıl oluyorda yazılım sonrası biri 214hp 343tq ve bu torque 2950 rpmde veriyorda diğeri 208hp 300tq ve 4100 rpmde veriyor? arada 1100rpm ve 43tq dan söz ediyoruz?

http://www.superchips.co.uk/curves/VAG%201.8%20TSi%20160.pdf

http://www.superchips.co.uk/curves/18tfsi%20120ps.pdf

Yarbay
09-07-2015, 09:18
Siz yuh demeye devam edin. Beyefendi siz motor kodları cav, cth, cavx diye motor komple farklımı sanıyorsunuz? Wikipedia ya gir. Bak motor kodu farklı, eee herşey farklı öylemi?. Bence sizin daha alacağınız baya yol var gibi.

Vw de bu motorlar. Beyin işletimine göre bile isim değiştiriyor. Modlaması aynı. Yazılım yapsan aynı gücü alıyorsun. Pistonu turbolu hetbirboku aynı yahu. Dışardan taktığımız aftermarket parçalar dahi aynı. Vwcc de kullanıyorum, cupraya. İkisininde herşeyi aynı.

Bmw de m50-m52-m54 motor kodları farklı dahi olsa. Motor farkı sadece döküm blok, döküm blok al kapak ve hem al blok hem al kapak diye değişiyor. Birde vanos var, tek vanos veya duble vanos. Geri kalan tüm motor ölçüleri gene aynı. Yani öyle motor kodunu farklı gördün başka motor diye bişi yok



arkadaşım yanlış anlama ama burada bu konuya hakim sadece ben değilim pmdende bunu arkadaşlar teyit etti, buradaki birkaç yazıdada bunu arkadaşlar doğruladı.


siz vw 1.4 tsi 180hp ile 120hp aynı turboyu,aynı intercoolerı, aynı işletim sistemi vs kullanıyor sanıyorsanız cidden okumanız hatta çok ama çok okumanız lazım arkadaşım :) sırf adı 1.4 tsi diye aynı motor değiller nede dediğin gibi turbolar vs vs vs aynı :)

metin_1989
09-07-2015, 10:26
belkıde cok dusuk devırde kullanıyorsunuz ve arac daha ıyı gıtmek ıcın zengın calısıyor? cunku yokus cıkıyoruz dolu demısınız dusuk devırde kullanılıyor demısısnız bence bırde normal 2.5 3 bın rpmde vıtes degıstırıp denesenız?

fyildiz58
12-07-2015, 11:41
165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.

Peki hocam bunların bize maliyet olarak hesabı ne olur ve ne kadar vakit alır ?



165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.


Nerde kullandığınada bağlı bi şekilde şu mazot fiyatlarına göre çok değil yakıt.
Bendede Sprinter ve Crafter var ikiside aynı yakıyor birisi extrauzun şase olmasına rağmen .

Yol bilgisayarı var araçta sıfırlıyorum fulledikten sonra tekrar fullediğimde diyelim 500 km yaptıysam aldığım mazota böldüğümde bilgisayardaki ile eşleşmiyor 1-2 litre yanılıyor.
Yazılım bende düşünüyordum ama ömrü kısalı gibi şeyler duyduktan sonra vazgeçtim. Yaptığımız işe göre üzerinde 15 16 yolcu koyduktan sonra okadar yakması bence normal, he azaltırken baskı balata , turbo vs parçalarda zarar görebilir mi onu tam öğrenmek lazım aslında.

Ben 3 tane okul 1 tane fabrika çekiyorum günde 8 tek servis 180 km yol yapıyorum genelde sokaklarda kapı kapı öğrenci topluyorum 50-55 kuruşu geçmiyor. Düz yolda farkediyor şuan sadece fabrikada mesela 1 depoda 70 km daha fazla gidiyor..
Yapıcağın işleri iyi yerlere yaptır sende iyi biliyorsun 1 gün aracın servis yapmaması demek büyük zarar bizim için :)



kesinlikle büyük zarar hocam Benimde çekindiğim zaten tasarruf yapacağız derken İyice batırıp büyük masraf açmak istemiyorum




165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.




Çok koşan araba için yazılımı tavsiye etmem ben. Kısa vadede sorun çıkarmasa da , uzun vadede motorun ömründen yiyecektir bence. Şimdi bu arabayı yapan mühendisler bilmiyor muydu 25-30 hp 60-70 nm fazla yapmayı. Motorun uzun vadeli olmasını sağlamak için performanstan çok sağlamlığa önem veriyorlar bence. Araç'taki %15 - 20 lik gücü ise yazılım ortaya çıkarıyor ama , motorunda ömründen yiyor bence.

Katılıyorum Teşekkürler



belkıde cok dusuk devırde kullanıyorsunuz ve arac daha ıyı gıtmek ıcın zengın calısıyor? cunku yokus cıkıyoruz dolu demısınız dusuk devırde kullanılıyor demısısnız bence bırde normal 2.5 3 bın rpmde vıtes degıstırıp denesenız?

O cümleyi tasarruf odaklı kullanıyoruz dedim Direk rampada en düşük devir demedimki ben :D oda nereden çıktı anlamadım zaten


Hepinize teşekkür ederim

997TT
12-07-2015, 11:47
Reno 90-110 luk ciddi farkli ama neresi?
Emme manifoldu-turbo manifoldu vs farkli. Ama uretim amaclari farkli.
Motorlar birbirine cok benzer ve kucuk nuhanslar aradaki guc farkliliklarini cikariyor.
Mesela bmw nin 3 ve 5 serisinde kullandigi 170'lik motorlar. Bir cok suprizle karsilasip,millete farkliliklari ogrenerek gosterdik....

BARR
15-07-2015, 10:37
Hayir degil kardesim acik dil ile buyuk harflerle yazayim istersen istersende 1001 link yok ywtmedi vw arayip ses kkaydi geceyimmki anla ikisi ayni degil fark ettiysendebayni diyen arkadaslarda farkli olarak kabul etti anladi? Ara vw sor aynimi diye yada az zahmet et arasttir 90lik sabit turbomu 105lik geomettrikmi diye?

Parça numaralarını verirmisiniz o zaman farklı ise.

fyildiz58
23-07-2015, 19:13
Merhabalar

Aracımızı bakıma soktuk enjektör kalibrasyonu vs yapıldı tüm filtre yağlar (şanzıman ve diferansiyel dahil) değişti aracın sesi değişti yakıt tüketimide ciddi oranda düştü şuanda fabrika verisinden 2-3 Lt fazla yakıyoruz galiba

Herkese cevapları için teşekkür ederim