User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
50 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Aracın Az yakması için ne gibi modifikasonlar yapılabilir?

  1. #1
    fyildiz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Aracın Az yakması için ne gibi modifikasonlar yapılabilir?

    merhabalar

    Mb Sprinter 315 cdi aracımız var Araç motor olarak çok diri güzel ama yakıtı bel büküyor 60-75 kuruş (yolcu ile)

    aracı kullanan babam kendisi iyi şöför aracı pek zorlamıyor sakince kullanıyor yakıt tüketimi odaklı ama güzergah hep rampa ve araç tamamen dolu olduğu için yakıt tüketimi ciddi derecede

    aklıma gelenler Chip tuning yakıt tüketimine odaklı

    aracın daha rahat çalışması için Manifold kurum temizliği vs (araç 165.000Km de)

    ama Chip tuning yapılırsa aracın motor ömrüne zarar gelmesinden korkuyorum açıkcası araç çalışan bir araç 1 gün yatması bizim için çok ciddi bir masraf oluyor

    tavsiyelerinizi bekliyoruz
    Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok.
    -Mevlânâ

  2. #2
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım ile gelen güç sayesinde gaza daha az basıyosun ve daha erken vites değiştirebiliyosun buda tüketimi olumlu yönde etkiliyo dolayısıyla .. motor ömrü vs gibi konuları yazılımcınla konuşup net bilgi alabilirsin.

    65-75 kuruşta ekonomik kullanımda çok fazlaymış . kaç beygir bunlar ?

  3. #3
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rampa çoksa inişte çoktur, inişlerde gaza dokunmadan arabayı viteste kendi haline bırakmak yapılacak en iyi tasarruftur. Hava filtresini bakımdan bakıma değilde iki bakım arasıda değiştirin faydası olur.

  4. #4
    fyildiz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı huseyinturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rampa çoksa inişte çoktur, inişlerde gaza dokunmadan arabayı viteste kendi haline bırakmak yapılacak en iyi tasarruftur. Hava filtresini bakımdan bakıma değilde iki bakım arasıda değiştirin faydası olur.
    peki hocam yan sanayi filtre hakkında ne düşünüyorsunuz ? yan Komsu da 2 Sprinter 1 crafter var kendisi hep yan sanayii kullanıyor ama?

    ivtec 07 hocam araç 110Kw 150PS 6 ileri şanzımana sahip 6. vites resmen ekonomi vitesi mümkün olduğu kadar aracı düşük devir ile kullanıyoruz
    Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok.
    -Mevlânâ

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fyildiz58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhabalar

    Mb Sprinter 315 cdi aracımız var Araç motor olarak çok diri güzel ama yakıtı bel büküyor 60-75 kuruş (yolcu ile)

    aracı kullanan babam kendisi iyi şöför aracı pek zorlamıyor sakince kullanıyor yakıt tüketimi odaklı ama güzergah hep rampa ve araç tamamen dolu olduğu için yakıt tüketimi ciddi derecede

    aklıma gelenler Chip tuning yakıt tüketimine odaklı

    aracın daha rahat çalışması için Manifold kurum temizliği vs (araç 165.000Km de)

    ama Chip tuning yapılırsa aracın motor ömrüne zarar gelmesinden korkuyorum açıkcası araç çalışan bir araç 1 gün yatması bizim için çok ciddi bir masraf oluyor

    tavsiyelerinizi bekliyoruz


    chip tuning ile kazanılan yakıt sanıldığı kadar yüksek değildir, genelde chip tuning yada box uygulanmış araçlarda kullanıcılar hep yol bilgisayarına,ekrana bakarlar ve az yaktım sanarlar.

    harbuki gerçekten araçtan anlayan adamlar depoyu doldurur sonuna kadar, sayacı sıfırlar ve belli bir km sonra mesela 500km sonra yeniden sonuna kadar doldurur ve alınan yakıtı km ye böler 100kmde kaç lt yakmış kendi çıkartır.

    chiptuningden sonra yol bilgisayarınız hatalı okuyacaktır çünkü 1 birim yakıt yaktığını sanarken 1.1-1.2 birim yakıt yakıyordur,ekran son derece yanıltıcı.

    chiptuning işlemini 3 aracıma birden yapmış,üzerinde baya değerlendirme yapmış biir olarak şunu çok rahat söyleyebilirimki ekran her ne kadar %10 gibi bir yakıt tasarrufu olduğunu iddia etsede tamamı yanlış değildir gerçektende iddia edilen sebeplerden dolayı %3-5 gibi bir yakıt tasarrufu oluyor.


    fakat bu aslında aptalca bir tasarruf, chip tuning ile enjektör,pompa,commonrail regülatörü,turbo hasar görür,aşınır ve ömrü kısalır.

    soru asla kısalırmı değil çünkü cevap %katrilyon evetdir,

    soru neyi nasıl yaparsam o ömür kısaltmanın ne kadar önüne geçebilirimdir, ( daha sık yağ değişimi,dikkatli sürüş vs vs)


    en ama en hızlı zararda baskı balataya gelecektir, sizinde aracınızın ztn yüklü , ztn yokuş yukarı çektiğini düşünürsek üzerinede 165bin km de olduğunu düşünürsek chip tuning yapmak bence sadece kaşınmaktır, 3 kuruş kazanacam derken 3000tl lik baskı balata masrafı ile karşılaşmakta olabilir sonuçta Mercedes ve büyük parçalar.


    yerinizde olsam bir carbon clean yada würth katkı ile fln değilde manuel adam gibi sök tak yöntemi ile emme manifoldunu, egr valfini, egsoz manifoldunu, varsa katalitik yada dizel partiküler filtresini çıkarır bunları önce bir akşam boyu sabunlu suya yatırır sonra fren temizleme spreyi ile üzerindeki kurumu temizler motora ddaha rahat nefes almasını sağlardım okadar.

    ayrıca motorunuzu biraz daha devirli kullanarak yokuş çıkardım 2500-3000rpm gibi bu devirlerin altında motor boğulur vede hızlıca yakıt tüketiği gibi kurum bağlar.
    lastik basınçlarını yükte hesaba dahil edilecek seviyede yüksek tutmaktada fayda var.

  6. #6
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaşça büyüksünüz yanlış anlamayın saygısızlık etmek istemem ama canan karatay gibisiniz. konulardaki ters köşe bir yorumlarınızdan sonra gelecek yorumları çok merak ediyorum (mesela geçenki würth katkı konusunda olduğu gibi)

  7. #7
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fyildiz58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki hocam yan sanayi filtre hakkında ne düşünüyorsunuz ? yan Komsu da 2 Sprinter 1 crafter var kendisi hep yan sanayii kullanıyor ama?

    ivtec 07 hocam araç 110Kw 150PS 6 ileri şanzımana sahip 6. vites resmen ekonomi vitesi mümkün olduğu kadar aracı düşük devir ile kullanıyoruz
    Orjinalden şaşmamak lazım. Filtre sonuçta bu arabanın aldığı nefesinin temizliği önemli. Genelde yan sanayi filtreler daha çabuk tıkanır. Rampa çıkarken düşük devirden kaçının aracınızın sağlığı için, daha küçük viteste devirli kullanırsanız yakıtı amanda aman arttırmaz ama motoru yıpratmamış olursunuz.

    İki bakım arasında derken bakımlardada değiştirin aradada değiştirin demek istedim yanlış anlama olmasın.

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R.I.P Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaşça büyüksünüz yanlış anlamayın saygısızlık etmek istemem ama canan karatay gibisiniz. konulardaki ters köşe bir yorumlarınızdan sonra gelecek yorumları çok merak ediyorum (mesela geçenki würth katkı konusunda olduğu gibi)
    Canan karataymı saol be kardeşim


    valla kimse yanlış anlamasın, bazı net kurallar, net gerçekler vardır, bazı şeyler göreceli değildir, A3 güzelmidir? Ahmete göre evet, mahmuta göre hayır.

    ama 2+2= 4 aliye yada veliye göre değişmez, aynı şekilde bazı gerçekler.



    iddiam bazı arkadaşlara göre ters düşüyorsa benim bunu başkalarının iyiliği için ifade etmemde bir sakınca görmüyüyor,korkmuyorum nede diğer arkadaşlara amacım muhalefet olmak.

    ama diyorum ya bazı şeyler zaten net ve keskin kalkıp fikir almaya sormaya araştırmaya gerek yok.

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fyildiz58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhabalar

    Mb Sprinter 315 cdi aracımız var Araç motor olarak çok diri güzel ama yakıtı bel büküyor 60-75 kuruş (yolcu ile)

    aracı kullanan babam kendisi iyi şöför aracı pek zorlamıyor sakince kullanıyor yakıt tüketimi odaklı ama güzergah hep rampa ve araç tamamen dolu olduğu için yakıt tüketimi ciddi derecede

    aklıma gelenler Chip tuning yakıt tüketimine odaklı

    aracın daha rahat çalışması için Manifold kurum temizliği vs (araç 165.000Km de)

    ama Chip tuning yapılırsa aracın motor ömrüne zarar gelmesinden korkuyorum açıkcası araç çalışan bir araç 1 gün yatması bizim için çok ciddi bir masraf oluyor

    tavsiyelerinizi bekliyoruz

    aracınızın sıfırdan beri sahibimisiniz? bu araç hiç 2inci 3üncü sınıf kalitesi soru işareti olan E5 üzeri markasız petrollerden mazot aldımı? yada 10 numara yağ gibi bir durum söz konusu oldumu?


    eğer evet kullandım diyorsanız enjektör ve/veya pompayada bakmakta fayda var düzgünce püskürtmüyor olabilir yaktığınız yakıt gerçektende biraz fazla nereydese 19lt /100km

  10. #10
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Yeni nesil araçlar, yazılım sonrası aracın birim miktarda ne kadar yaktığını hesaplayamayıp ekrana doğru veremeyecek kadar aptal mı ?

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni nesil araçlar, yazılım sonrası aracın birim miktarda ne kadar yaktığını hesaplayamayıp ekrana doğru veremeyecek kadar aptal mı ?
    sorunuza cevabım büyük harflerle EVET!


    yazılım dediğiniz ,chip tuning dediğiniz, box dediğinizin hepsi aynı prensip altında çalışır 3 aşağı 5 yukarı hemen hemen aynıdır hepsininde amacı yanma odasına fazladan mazot yani yakıt püskürtmektir.

    box bunu birkaç sensörü kandırarak sadece yakıt ile yapar.

    yazılımda ise buna ek olarak turbonun basıncıda artırılarak yakıt/ hava oranı daha iyi oranlarda tutularak daha sağlıklı ve dumanı az bir şekilde yapar.


    fakat tekrar ediyorum hepside aynısını yapar oda yakıt artırmak ve bunu enjektöre fazla basınç ve açık kaldığı süreyi artırark yapar ama yaparken bunu beyin bilmez amacıda zaten bildirmemektir aksi takdirde beyin zaten önlem alır hayır efendim ben 1.2 yakıt değil 1 birim yakıt isiyorum der müdaleye müdale eder yazılımızının amacı kalmaz güç artmazdı.


    özetle değil yeni ister bugati veyron gibi uçak kullanın, değil ramazanalichip tuning ATB yada superchips kullanın aracının ekranı yazılım ,chip,box sonrası yanlış okuyacaktır ve zaten kaliteli olan,doğru dürüst yazılım firmaların çoğuda bunu apaçık dil ile söylüyorlarki garipsenecek bir durumu göremiyorum aksine bu gibi detayları bilmemiz artık biraz türk halkı olarak herşeyi servislere,ustalara bırakmamalı bizde kendimizi eğitmeliyiz derim.

  12. #12
    fyildiz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    156.000KM civarında aldık hocam Araç hala aynaynı yerden yakıt alıyor. Bizaracı aynı şirkete çalıştırıyoruz

    H iç sanmıyorum kötü yakıt kullandığını basar basmaa araç yapıştırıyor Affetmiyor gidişinde hiç sıkıntı yok
    Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok.
    -Mevlânâ

  13. #13
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayrıca motorunuzu biraz daha devirli kullanarak yokuş çıkardım 2500-3000rpm gibi bu devirlerin altında motor boğulur vede hızlıca yakıt tüketiği gibi kurum bağlar.
    lastik basınçlarını yükte hesaba dahil edilecek seviyede yüksek tutmaktada fayda var.
    Resmi web sitesinde 315 cdi max torkunu 1200 rpm den 2400 rpm e kadar olan aralıkta ürettiğini yazıyor ve siz 2500-3000rpm altında yokuş çıkarken aracın boğulacağını ve bu devirlere çıkınca daha az yakıt tüketeceğini söylüyorsunuz doğru mu anladım
    Dr.Ecu

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2014
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    carbon clean , dpf iptali ve ekonomi odaklı bi yazılımın faydası olacaktır
    RaceWerks/CTS Turbo/Milltek/Forge

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Enes-x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Resmi web sitesinde 315 cdi max torkunu 1200 rpm den 2400 rpm e kadar olan aralıkta ürettiğini yazıyor ve siz 2500-3000rpm altında yokuş çıkarken aracın boğulacağını ve bu devirlere çıkınca daha az yakıt tüketeceğini söylüyorsunuz doğru mu anladım

    hocam böyle imalı imalı bir şey demeseniz herşeyi sizler biliyorsunuz moduna girmeseniz ölürmüsünüz ?


    bir araştır derim dizel araçları kamyonları ve devir bantlarını ve yokuş yukarı kaç devirde çıktıklarını. yokuş yukarı en (en diyorum bakınız )önemli olan ne üretiğiniz torquen maks devridir nede üretiğiniz hpnin maks devridir.

    en önemli olan motora bindirdiğiniz map sensörü tarafından algılanan load parametresni en aza indirgemektir, kamyonlarda bunun için ayrı bir şanzıman sistemi ek bir dişli sistemi vardır, düz yol vitesleri ayrıdır yokuş yukarı vitesleri apayrıdır.

    burada kamyonların maks rpm devri kimisinde 1000-1100rpm bir sorun derim o kamyon şoförlerine boluyu kaçıncı viteste kaç rpmde çıkıyorlar diye 1000demi diye


    yada 1.5 dci cliomu alim 1600-1800rpmde maks torque ki oda yaklaşık 80km/h eder isterseniz size çok rahat 80le yokuş yukarı giderken 6ıncı vitesimmi daha az yakıyor 5incisimi video çekeyim bakalım o maks rpm tq olayı tutuyormu

    söylediğiniz durum bir genellemedir ve düz yol için geçerli kurallardır, işin içine yokuş ve load girdimi olay tamamen değişiyor ve gereksinim aracı çok bağıtırcasına abanmadan en ekonomik şekilde olabildiğince momentum sağlamaktır rpm çevirmektir.


    burada motordaki momentumu en basit dil ile mühendislik bilgisi olmayanlar kısa bir yokuşa geldiklerinde öncesi olan düz yolda 120 ile girip 120mi tuturmak daha çok yaktırıyor, 80le girip 80le devam ettirmeye çalışmakmı baksınlar göstergede daha net anlaşılır yokuş yukarı olan şey tamamen aynıdır yokuştan dolayı, yer çekimi kuralları gereği motora yük binecektir, o düz yolda olanından çok daha etkili olacak ve motoru durdurmaya çalışacaktır.

    az devirle gittiğinizde buna karşı koyabilmek için iyiden iyiye fazla yakıt püskürtmek zorunda kalırsınız, eğer biraz olsun devirliyseniz motorun kendi momentumu bir nebzede olsa daha fazlalaştığından karşı koyabilecek ve az devirdeki kadar yakıt istemeyecktir.


    maks tq devrini tuturup yokuş çıkıldığınıda inanın ilk kez duyuyorum, diyorum ya 80le giderken 1600rpmde benim clionun atakuleye cinnah caddesini tırmandığını hiç hayal bile edemiyorum

  16. #16
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

    çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam böyle imalı imalı bir şey demeseniz herşeyi sizler biliyorsunuz moduna girmeseniz ölürmüsünüz ?


    bir araştır derim dizel araçları kamyonları ve devir bantlarını ve yokuş yukarı kaç devirde çıktıklarını. yokuş yukarı en (en diyorum bakınız )önemli olan ne üretiğiniz torquen maks devridir nede üretiğiniz hpnin maks devridir.

    en önemli olan motora bindirdiğiniz map sensörü tarafından algılanan load parametresni en aza indirgemektir, kamyonlarda bunun için ayrı bir şanzıman sistemi ek bir dişli sistemi vardır, düz yol vitesleri ayrıdır yokuş yukarı vitesleri apayrıdır.

    burada kamyonların maks rpm devri kimisinde 1000-1100rpm bir sorun derim o kamyon şoförlerine boluyu kaçıncı viteste kaç rpmde çıkıyorlar diye 1000demi diye


    yada 1.5 dci cliomu alim 1600-1800rpmde maks torque ki oda yaklaşık 80km/h eder isterseniz size çok rahat 80le yokuş yukarı giderken 6ıncı vitesimmi daha az yakıyor 5incisimi video çekeyim bakalım o maks rpm tq olayı tutuyormu

    söylediğiniz durum bir genellemedir ve düz yol için geçerli kurallardır, işin içine yokuş ve load girdimi olay tamamen değişiyor ve gereksinim aracı çok bağıtırcasına abanmadan en ekonomik şekilde olabildiğince momentum sağlamaktır rpm çevirmektir.


    burada motordaki momentumu en basit dil ile mühendislik bilgisi olmayanlar kısa bir yokuşa geldiklerinde öncesi olan düz yolda 120 ile girip 120mi tuturmak daha çok yaktırıyor, 80le girip 80le devam ettirmeye çalışmakmı baksınlar göstergede daha net anlaşılır yokuş yukarı olan şey tamamen aynıdır yokuştan dolayı, yer çekimi kuralları gereği motora yük binecektir, o düz yolda olanından çok daha etkili olacak ve motoru durdurmaya çalışacaktır.

    az devirle gittiğinizde buna karşı koyabilmek için iyiden iyiye fazla yakıt püskürtmek zorunda kalırsınız, eğer biraz olsun devirliyseniz motorun kendi momentumu bir nebzede olsa daha fazlalaştığından karşı koyabilecek ve az devirdeki kadar yakıt istemeyecktir.


    maks tq devrini tuturup yokuş çıkıldığınıda inanın ilk kez duyuyorum, diyorum ya 80le giderken 1600rpmde benim clionun atakuleye cinnah caddesini tırmandığını hiç hayal bile edemiyorum
    Tüm bu yazdıklarınızdan anladığım rampaları yüksek ve "sabit" devirde çıkmak gerekiyor doğrumudur ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    SiMaO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul / Bulgaristan
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nerde kullandığınada bağlı bi şekilde şu mazot fiyatlarına göre çok değil yakıt.
    Bendede Sprinter ve Crafter var ikiside aynı yakıyor birisi extrauzun şase olmasına rağmen .

    Yol bilgisayarı var araçta sıfırlıyorum fulledikten sonra tekrar fullediğimde diyelim 500 km yaptıysam aldığım mazota böldüğümde bilgisayardaki ile eşleşmiyor 1-2 litre yanılıyor.
    Yazılım bende düşünüyordum ama ömrü kısalı gibi şeyler duyduktan sonra vazgeçtim. Yaptığımız işe göre üzerinde 15 16 yolcu koyduktan sonra okadar yakması bence normal, he azaltırken baskı balata , turbo vs parçalarda zarar görebilir mi onu tam öğrenmek lazım aslında.

    Ben 3 tane okul 1 tane fabrika çekiyorum günde 8 tek servis 180 km yol yapıyorum genelde sokaklarda kapı kapı öğrenci topluyorum 50-55 kuruşu geçmiyor. Düz yolda farkediyor şuan sadece fabrikada mesela 1 depoda 70 km daha fazla gidiyor..
    Yapıcağın işleri iyi yerlere yaptır sende iyi biliyorsun 1 gün aracın servis yapmaması demek büyük zarar bizim için

  19. #19
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    YARBAY,

    Abi meslektaşız öncelikle belirteyim henüz mezun olamamış olsam da

    Benim aracım da 1 yıldır yazılımlı, şöyle özetliyim ben defalarca yol pc yi de depodan da ölçüp denedim, yol pc nin az gösterdiği kadar daha az yakıyor araba 3 aşşa 5 yukarı düzgün kullanımda.

    Misal kış ayları için fulltime şehir içi ortalamam 6.2-6.7 arasında gezinirdi, yazılım sonrasında 5.6-6.2 arası yol pc gösteriyor, pompada da genelde 6.4 falan çıkardı bu kış ölçtüğüm değerler 5.7 ile 5.9 aralığında kaldı hep..

    uzun yolda da keza mesela alanya - gelibolu arası 4.9 sabitlenirdi klima açık 3 kişi dolu bagaj ile, yine aynı ağırlık ile geçen yaz bakıma 1000 km kalmasına rağmen 4.4 tükettiğini gösterdi, ki gidilen km ve alınan yakıtlar bunu direk olarak doğruladı.

    alanya - g.antep (nurdağı) arası da 5.4 lerde yakardık, geçen yaz onu da ölçtük 5.1 de kaldı ki öncekine göre fazladan 1-2 defa top speedde sürüş gerçekleştirdik

    araba ise, yazılım yapıldığında 107 bin km de olan 2006 Corolla D-4D, şuan 122 bin km de

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •