Orijinalini görmek için tıklayınız : i30 turbo beygir gücü hakkında
İ30 turbo 186 hp lık olan dan aldım şuan 1100 km lerde üzerinde 2 tane kat 1 orta ve 1son var dı 1kat ve 1 ortayı söktüm düz boru yaptım performans yine tatmin etmeyince meraktan dynoya çıktım araç 157 hp verdi dyno doğru ölçüyo birkaç orijinal aracı çıkartıp doğru değerleri aldık merak ettiğim acaba katı ve ortayı almam mı arabayı geri düşürdü yoksa motor mu sağır bazılarıda motor açmak eskide kaldı diyor :) yoksa bi sıkıntı mı var ki?
Şuan ki süreleri 0-100 7 saniye
100-200 20 saniye
Hyundai beygiri okadar olur diycem olmayacak, bahsettiklerini sokmen ile oyle bi geri dusme olmasi mantiksiz,az daha iyi olmasi bile lazimdi
Durumu anlattım hyundaiye cevap bekliyorum bakalım ne diyecekler.
Illaki hyundai forumuna falan uyesinizdir. Hatta burdanda vardir ayni aractan. Bu durumu solerseniz bi cok kisi doğruyu görmek icin dynoya cikar. Eger onlardada ole bir durumu varsa satis stratejisi icin insanlari kandirmaktir bu.. arada ucurum var yahu
Web sitesinde HP yazıyor ama alt birim yok. SAE mi DIN mı? Eğer SAE ise 157 HP DIN normal bir değer.
Tork değerin kaç çıktı?
İlk 15 bin bakımına kadar motor alışma süreci var 15 bin bakımına kadar olması gerektiği güce ulaşacaktır dediler .
Tork 250 nm çıktı sanırım 2 tane var şuan biri benimki diğerıde ankarada oda 1500 km de satıyor.
İlk 15 bin bakımına kadar motor alışma süreci var 15 bin bakımına kadar olması gerektiği güce ulaşacaktır dediler .
Yani ilk 15.000 km gecmeden yazdiklari gucu alamiyor muyuz bu aractan?
İlk 15 bin bakımına kadar motor alışma süreci var 15 bin bakımına kadar olması gerektiği güce ulaşacaktır dediler .
Atmışlar bence, şu an 7 sn'de hızlanan, 20 sn koşan araba 30 hp güçlenince ne yapar allağ bilir.
İnsan mı bu zamanla kas yapacak :).
Bence başka bir dynoda da deneyin.
Süreler okadar kötü değil fakat 157 yi görünce moral bozluyo tabi :)
Araç sahibini yadırgamış ve tam gücüne gelmemiş olabilir.
Sureyi Dogru olctugunuze eminmiyiz ? Golf gti ve cupra degerlerine bakinca 157 bg arac bu sureyi imkansiz kosamaz hele o agirlikla. Ya sure yanlis yada dyno da ibnelik var :)
Akşam eve gidince videoyu atarım şuan telefondayım.
Kantara çıktım 1400 kg çıktı aracın ağırlığı.
selam
157 HP krank mı teker gücü mü? yazdıklarınızdan sanki krank gücü olarak anlıyorum ki bu kadar fark olması bahsettiğiniz 0-100 km/h hızlanmasına göre pek mümkün gözükmüyor. Normalde 157hp krank değeri olan bu ağırlıktaki bir aracın 0-100 hızlanması 7.8-8 sn gibi olması lazım diye düşünüyorum. eğer siz 7 sn de 0-100 ulaşabiliyorsanız o zaman 157 tekerdeki güçtür ki bu da 189 hp krank fabrika verisine göre normal denebilir. Bence dyno verileri ile canınızı sıkmayın lastikleri ısıtıp düşük depo ağırlığı ile gece 3-4 hızlanma denemesi yapın eğer 7-7.2 sn süresini yolda yakalıyorsanız aracınızda sorun yoktur.
unutmadan Hyundai ve Kia nın hiçbir fabrika verisine güvenmediğimi de belirtmek isterim. Biliyorsunuz bu markaların yakıt tüketim verilerinin bilerek yanlış yayınlandığı ve tüketiciye hatalı bilgiler verildiği ortaya çıktı. Yakın bir akrabam 3 yıl önce 0 km i20 aldı, araç satın alındığı günden beri fabrika verisinin en az %50 fazlası kadar yakıt tüketiyor. Sırf tüketimden dolayı aracı satacak. Normal kullanımda bile benim 07 cıvıc ten en %25-%30 fazla yakıyor
mert1612
25-07-2015, 14:02
yakıt konusuna katılıyorum fabrikanın verdiği değerlerle gerçeğin alakası yok.
bu arada çıktığınız dyno ne marka ne kadar güvenilir dynoda sorun olabilirmi ?
Çıktığım dyno ekpertizcilerdeki dyno
Bu arada 6 ileri araç 5. Viteste ölçüm yaptık 238 e kadar çıktı adı araba
gespenster
25-07-2015, 14:12
Çıktığım dyno ekpertizcilerdeki dyno
bence daha saglıklı bir dynoda deger alın
Ayrıca kol saati ile yaptıysan ölçümleri 7 sn hızlanma ölçümü de hatalı olabilir. Gösterge hatası olabilir, göz yanılması olabilir..... Fabrika 8 sn demiş ne de olsa........
Düzcede 3 dyno var 3üde ekspertiz
Videoya çektim kadranı videodan ölçtüm.
ekspertiz merkezindemi ölçtürdün :)
ben kendi deneyimimi yazayım sen pay biç:
opel vectra gt vardı, dereceli eksantrik takmadan önce ölçtüreyim sonrada ölçtürürüm dedim, yakında istoç var, orda ekspertiz merkezlerinden birine gittim, hem benzinde hem lpg de ölçermisin, cevap tamam ölçeriz.
ölçtüler sonuç:
benzin 120 hp
lpg 90 hp
arabanın fabrika değeri 136 hp bu arada, ölçenin yorumu, araba yaşlı benzin normal (araba 18 yaşında ama 140.000 km de sorunsuz bir motor), lpg dede zaten güç daha düşük çıkar :)
grafiklere bakıyorum
benzinde 5000 devire kadar basmış, lpg de 4000 devire kadar basmış. lpg ve benzinin 4000 devire kadar grafiği de hemen hemen aynı bu arada, devam etse aynı sonuç çıkacak hemen hemen..
ölçen gerizekalı operatör, kendi kafasına göre değerler belirlemiş küçük aklıyla, onları çıkarmak için gaza basmamış malovski.. neden basmadın dedim, böyle ölçülür diye teknik bir cevap verdi :)
olan 50 tl ye oldu, ertesi gün gazihana gittim, aynı araba 1 gün sonra 134 hp çıktı :)
senin ölçümün grafiği fln var mı? tork değerin motorun orjinal açıklanan değerine yakın, güç de yüksek çıkmalıydı, ölçümü düzgün yapmadılar diye düşünüyorum.
Grafik var ben dynoda kendim kullandım bana makina 5500 devire ayarlı dedi ben 7 bin devire kadar bastım ama dyno biraz sapıttı sanki değerleri geç ver di arabanın tekerler durdu zincirleri çözdü k anca sonrasında
Grafik var ben dynoda kendim kullandım bana makina 5500 devire ayarlı dedi ben 7 bin devire kadar bastım ama dyno biraz sapıttı sanki değerleri geç ver di arabanın tekerler durdu zincirleri çözdü k anca sonrasında .
157 bg 1400 kilo araba 20 snde 100-200 gecemez aldiris etmeyin dynoya
Evet sanırım yanlış ölçtü
daha önce bu yakıt ve fabrika verileri hakkında yabancı oto dergilerine konu olmuştu "biz mi doğru söylüyoruz fabrikalar mı?" diye..
orda bazı markalarda %200 yanlış yakıt verileri ya da 0-100 hatalı verileri ortaya konmuştu..
dynolar ise aynı şehirde bile fark ediyor..
aracın orijinal 0-100 ü 8 saniye iken yaptığınız değişiklikle 7 çıkması aracınızın gayet sağlıklı olduğunu gösterir..
Araç 500 kmlerdeyken 0-100 8 saniye veriyordu 1000 km yı devirdikten sonra ölçtüm 7 saniye tabi videoya çekerek ölçtüm en sağlıklı doğru bu sanırım :) 0-100 ü etkileyen faktörler çok tabi aracı kaldırdığımız devir asfalt lastik vs.
mikelazi
27-07-2015, 08:31
performanstan memnunsan gerisi teferrüat.
fabrikasyon 75hp aracımla.2 kat iptal,egr iptal dynamics e çıktım.gene 75.5hp çıktı.arkadaşımın full stock crdi si ile gazladıgımızda her viteste fark koyuyordum.bence rakamlar moralini bozmasın.bu arada dynoda fan açıp kapamak bile 5 hp ye mal oluyor :)
hoş dedigim gibi ölçümler dynodynamics te yapılmıştı.
mert1612
27-07-2015, 10:14
sorun dynoda bence ekspertizcilerin dynosuna güven olmaz.
performanstan memnunsan gerisi teferrüat.
fabrikasyon 75hp aracımla.2 kat iptal,egr iptal dynamics e çıktım.gene 75.5hp çıktı.arkadaşımın full stock crdi si ile gazladıgımızda her viteste fark koyuyordum.bence rakamlar moralini bozmasın.bu arada dynoda fan açıp kapamak bile 5 hp ye mal oluyor :)
hoş dedigim gibi ölçümler dynodynamics te yapılmıştı.
Ayni dyno da oncesi sonrasi olcum yaptirin bu tip durumlarda.
Tabi dyno isi bilen bir yeri tercih etmek lazim :)
ceyhun737
27-07-2015, 10:30
Kia Pro Ceed Gt aracım vardı , stock şekilde 1.6 turbo 204 hp , stock hakiyle dynoya çıktım 192 hp ölçmüştük satmadan önce
yusuf yılmaz
27-07-2015, 10:37
dynoya çok güvenme
susturucuları çıkarman seni bir miktar geri düşürür
100-200 20 sn koşamazsın 204 hp pro ceed gt o kadar koşamıyor zira (180 hp polo gti ve ibiza cupra 20-21 koşuyor 1190 kg ile)artı 100 kg yaklaşık 1 sn fark ediyor
değerlere çok güvenme kısaca
problem ekspertiz daynoda yanlis olcuyor ;)
ceyhun737
27-07-2015, 10:41
dynoya çok güvenme
susturucuları çıkarman seni bir miktar geri düşürür
100-200 20 sn koşamazsın 204 hp pro ceed gt o kadar koşamıyor zira (180 hp polo gti ve ibiza cupra 20-21 koşuyor 1190 kg ile)artı 100 kg yaklaşık 1 sn fark ediyor
değerlere çok güvenme kısaca
Kia pro ceed gt cupra dan gti dan da hızlı araba kimse kendini kandırmasın,
yusuf yılmaz
27-07-2015, 10:50
Kia pro ceed gt cupra dan gti dan da hızlı araba kimse kendini kandırmasın,
valla biz defalarca yaptık videoda var 1-2 boy yavaştı fabia rs ile aynı gitti onunda video var
pro ceed gt güzel araç ancak agır tabi birde dsg olmaması dezavantaj
Hızlanma olcumlerı ne ıle yaptınız?
Dyno nerede ve kalıbrasyonu ne sıklıkta yapılıyormus?
ceyhun737
27-07-2015, 11:07
Defalarca yaptık dediğin 300 km de arabayla daha sürücüsü bile alışık değilken ve yavaş vites atanla yaptınız. 150 den sonra cupraya bye bye diyor gt uzunda zaten 220 finish , gt daha devam, taraflı yoruma gerek yok biz arabaya box takıp stock diye çıkmıyoruz:) En az 20 kere denedim burda izleyen gören arkadaşlar da var , cupra gti evet yavaş değil ama iyi sürücülü gt iyi stock vs stock geçemezsiniz arkadan plaka okursunuz
yusuf yılmaz
27-07-2015, 11:12
box la zaten aradaki fark fazla oluyor çarpıtmaya gerek yok meseleyi... gt nın sahibi arkadaşımız
bir gün kararlaştıralım varsa gt ile polo gti deneriz 2 boy yemezde 1 boy gt geçer sorun değil hemen hemen aynı hızlarda iki araç
63owen63
27-07-2015, 11:16
valla expertiz dynosunu kıstas alınca siz ben de şu soruyu sorma ihtiyacı doğdu ? 0-100 ve 0-200 ü nasıl olçtünüz ? Video dan sayarak mı?
Tavsiyem, içinizin rahat etmesi açısından, istanbul a kendini kanıtlamış bir dyno'ya gelin çıkın, dbn cihazıyla da sürelerinizi alın.
0-100 için 7 sn civarı, 100-200 için 20 sn civarı sizin o güçle koşmanız gereken süreler. 157 hp degildir, yanlışlık vardır o agırlık güc oranıyla mümkün degil.
mikelazi
27-07-2015, 13:07
Ayni dyno da oncesi sonrasi olcum yaptirin bu tip durumlarda.
Tabi dyno isi bilen bir yeri tercih etmek lazim :)
öncelikle işi bileni tercih ettim.o yuzden dynodynamics zaten.kat-egr iptal 75.5hp yazılım sonrası 107 hp.
o expertiz dyno larına günde kim bilir kaç araba çıkıyordur fazla güvenmemek lazım
Abi arabamı almadan önce expertize soktum dyno da vardı araba 58 beygir çıktı fabrika değeri 65 beygir dendi motor %85 dendi ama benim arabamın verdiği fabrika verisi 58 beygir araba 97 model hiç mi beygir kaçırmadı ? bence dyno ya güven olmaz expertizde ki
sansar34
27-07-2015, 18:53
artık motor açma gibi işlemler mazide kaldı rodajı bile artık adamlar sırf yag pıslenmesinden olusbilecek sonuçlar yüzünden değiştiriyorlar.
açıkcası hp yarıştırmak sidik yarışı haline geldi. herkes motorun ön planda oldğunu söyler ama arabayı götüren yürüten şey aktarma organları araç şartları ( yol tutuş, ruzğar sürtünme kuvveti, araç ağırlığı, ağırlık merkez dağılımından tutun jant ağırlığından lastık basıncına kadar) herşey etkiliyor.
90hp lık full enjeksiyonlu 98 model renault 19 europa ile biz 1000kg +/- %10 ağırlık yarımın altında depo 500ml alkol karışımlı yakıt depoya ekleyerek belki 7sn ulaşmışızdır fabrika verilerinde 14sn yazıyordu sanırım ama ben klonometre ile ölçtüm ( tabi tolarans var ıllakı ) 11.15 fln dı.
velhasıl kelam suan aldığın gücün sabittir katalizor iptall fln çok bir etkisi olmaz en fazla gaz tepkımen iyileşir oda adam akıllı bir işçilik yapılmışsa gerisi boş uğraş başa gürültü. nacızane fikrim bu.
t-jet ali
27-07-2015, 19:14
Dr.Ecu' da dyno dynamics de 170 hp. verdi arabam, aradan bir iki hafta sonra expertiz dynosuna çıktım 140 verdi . Elemana böyle böyle dedim sizi işletiyorlar dedi ve yine buraya üye remap birini aradı yanımda o da öyle söyledi.
Güvenme bu dynolara , aynı dyno 2000 km. de dp., dv. li polo gtı. Yı 152 hp. ölçtü.
Ben videoda ölçüm yapıyorum telefonu kadrana sabitleyip daha dbn harici en kesin yol :) .
Bugün tekrardan aynı dynoya giriyim dedim bi iki ayar yaptık dynoya iyice karıştı :D 137 hp verdi bu sefer :D bu arada 6 ayda bir kalibrasyon yapılıyormuş şuan 0-180 videom yüklenio 100-200 olanı bulamadım.
yusuf yılmaz
28-07-2015, 18:16
Bugün tekrardan aynı dynoya giriyim dedim bi iki ayar yaptık dynoya iyice karıştı :D 137 hp verdi bu sefer :D bu arada 6 ayda bir kalibrasyon yapılıyormuş şuan 0-180 videom yüklenio 100-200 olanı bulamadıanm.
hyundai kia grubu yazan değerleri biz çok defa dynoya soktuk geneli hep belirtilen değerden yüksek çıkmıştır benim tecrübeme göre 186 yazıyorsa en az bu kadar verir sadece havaların bu kadar sıcak olmaması şartıyla
100 200 video ölçümü sizi çok yanıltır zaten kadran 200 km si gerçeği yansıtmaz 208 210 km ler gibi olması gerek
buda 0-80 denemesi gibi bişey..
5. saniye de kalkışı yapıyorum 12de 100 oluyor 7 saniye
80-180 olarak bir değerlendirme yaparsak 10. saniyede 80 30.küsürler 31. saniye desek 21 saniyede yapmış oluyor.
50-150 15 saniye benım videodan ölçtüğüm süreler.
https://www.youtube.com/watch?v=gJdKCdXs73g&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=gJdKCdXs73g&feature=youtu.be
Video bekleyenler günceli.
İt gibi gidiyo araba. dyno kesinlikle hatalı.
Stockta 190 hp + yazılımlı bir araç ta cıktı dynoya oda 180 hp verdi evet sanırım hatta kesin dynoda sıkıntı var muhtemelen yüksek hızlada sapıtıyo benim aracta 5. Vites 238 de bıraktık böyle değerler çıktı fakat dizel 206 da girdi dynoya 4. Vites yanlış görmedıysem 150 gibi bıraktılar 70 hp çıktı 206 da normal
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.