Orijinalini görmek için tıklayınız : 100 Km üzerinde balans sorunu
Arkadaşlar merhaba başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum ve sizlerden gelecek olan tavsiye üzerine hareket edip ezbere iş yapmak istemiyorum,
Aracımda air süspansiyon vardı ve yaşadğım bir çok sorundan sonra önlerden airi söktüm sonrasında sağ ve sol taraflara tam dönüşlerde " katur kutur" sesler gelmeye başladı üstüne aks kafalarını değiştirdim ve ses düzeldi, rot ayarını yaptırdık vs vs derken 100 km üzerine çıktığımda aracım balans yapmaya başladı, balans ayarına baktırdım sorun çıkmadı, bazı arkadaşlarım aks bilyesi aks lalesi gibi konular olabileceğini söylediler ama aks bilyesi ve aks lalesinde sorun olmuş olsa sağ ve sol dönüşlerde aynı sese maruz kalırdım diye düşünüyorum, araç ile seyir haindeyken vitesi boşa atıyorum sarsıntı hala deva ediyor yani araca güç bindirmediğim durumlarda bile sarsıntı devam ediyor ki 130 km ye çıktığımda aman Allahım.. Lastik ve jantlarda herhangi sorun yok, aks olayına girmeden bir gün öncesinde bu sorun yoktu,
aracım 2004 model honda vtec.
Konu ile ilgili bana fikir verebilecek olan varmı acaba.
Aksta balans sorunu var belli ki..
Şaft işi yapan iyi bir tornacıda balans kontrolü yaptırın derim. Yüksek hızlarda dönüşlerde bir titreme, sarsılma var mı?
Jantlar orjinal vtec jantı, dönüşlerde ve yüksek hızlarda herhangi bir ses yok, sadece 100 km ve üzerinde titreme yapıyor sarsıyor
Jantlar orjinal vtec jantı, dönüşlerde ve yüksek hızlarda herhangi bir ses yok, sadece 100 km ve üzerinde titreme yapıyor sarsıyor
Salıncak burçlarını kontrol ettirin. Burçlar tam anlamıyla bozulduğunda araç yolda gezmeye başlar. İlk başlarda ise dediğiniz gibi sürat artmasıyla birlikte titreme yapar direksiyonda. Hatta hızlandıkça direksiyon yerinden çıkacakmış hissi bile yaratır...
salıncak burçlarına baktırırım, ama onlarıda 6-7 ay önce servisten orjinal almıştım, eğer onlarda sıkıntı varsa parça garantisinden değiştirirlermi acaba ?
kanashibari
24-08-2015, 14:46
Akslardanda yapabilir. Eğer jant balansında ve lastiklerde balon vs vs gibi sorunlar yoksa. Forumda aratırsan bu sorun ile ilgili konular bulabilirsin. İç aks başlarında bozulmalardan kaynaklı titreme olabiliyormuş.
bursadan yusuf külcü ağbimizle konuştum, bilyeden olabileceğini söyledi ama bilye bozuk olsa sağ ve sol dönüşlerde ses yapar diye biliyorum, ama bazı arkadaşlarım ise aksa balans ayarı yapılması gerekiyor dedi, yani bu araçlara takılan tüm akslara balans mı yapılması gerekiyor ?
bursadan yusuf külcü ağbimizle konuştum, bilyeden olabileceğini söyledi ama bilye bozuk olsa sağ ve sol dönüşlerde ses yapar diye biliyorum, ama bazı arkadaşlarım ise aksa balans ayarı yapılması gerekiyor dedi, yani bu araçlara takılan tüm akslara balans mı yapılması gerekiyor ?
Aksa balans normal bir olay değil tabi de, sen sadece kafaları değiştirdiğinden kafa takılması esnasında anormal bir durum olmuş olabilir.
Sırf aks tamiri yapan yer varsa, en iyisi aksları söküp ona vermek. İstanbul'da "aksçı" ustalar var
tam yerine oturmamış olabilir mi ?
Aksa balans normal bir olay değil tabi de, sen sadece kafaları değiştirdiğinden kafa takılması esnasında anormal bir durum olmuş olabilir.
Sırf aks tamiri yapan yer varsa, en iyisi aksları söküp ona vermek. İstanbul'da "aksçı" ustalar var
Bandırmadayım dostum istanbulda olsam sorunu bi şekilde hallederiz ama mesafeler hep sorun işte
kanashibari
24-08-2015, 15:50
bursadan yusuf külcü ağbimizle konuştum, bilyeden olabileceğini söyledi ama bilye bozuk olsa sağ ve sol dönüşlerde ses yapar diye biliyorum, ama bazı arkadaşlarım ise aksa balans ayarı yapılması gerekiyor dedi, yani bu araçlara takılan tüm akslara balans mı yapılması gerekiyor ?
İç aks bilyaları dönüşlerde ses yapmaz. yapanlar dış aks başındakilerdir. Aks mili veya diğer aks parçalarında haddinden fazla boşluk veya buna benzer eğilme bozulma varsa ihtimali var.
Kısaca lastik jant balansı değilse aks değilse şanzıman içindeki difransiyel bilyalarına kadar gider iş :(
Bakalım götürdüğümüzde belli olacak ama diferansiyel konularından olacağını sanmıyorum. aks kafalarını yerine tam oturtamadıklarından dolayıdır diye aklıma geliyor, çünkü bu aks muhabbeti değişmeden önde buna benzer bir konu yoktu ve hatta ve hatta taktığım aks kafaları orjinal içerisindeki lalelere ellemedik bunuda atlamayayım
Beyler benimde 125 km hızda dıreksıyon cok tıtrıyor
Usta baktı ama aks ile alakalı bisey yok dedi, lastikciye gittim balans yaptı 2 kere daha ne yapayım ya benzin döküp yakayimmi arkadas !! Yine devam ediyor, lastikler mı gitti acaba Aklımda deli sorular
Hocam öncelikle geçmiş olsun.
Ben sizin yerinizde olsam air sistemini söken kişiye gidip durumu anlatırdım gerek tatlı dille gerek çirkefleşerek. Genelleme yapmak doğru değil ama çoğunluk olarak ustalar kendi yaptıkları işi orijinale döndürürken iki kat daha özensiz çalışıyorlar. Yani bu kadar aradığınız sorun saçma bir sıkılmayan somun, sağdakini sola soldakini sağa takılan amortisör gibi trajikomik şeyler bile çıkabilir.
Sağa sola dönüşlerde sizin dediğiniz gibi joint denilen aks başları ses yapar
Onun haricinde genelde akselerasyon halinde sallantı yapan da aks lalesinden kaynaklı olabilir.
Kötü lastiğe de yapılan balans genelde direksiyona vurur arabayı sallamak yerine.
Airleri sökme konusunda sıkıntı olmadı zaten aks kafalarını değiştirirken amartisörün alt bağlantılarıda söküldüğünden sadece üst bağlantıların vidaları söküldü sonra çıkarttım attım zaten, bursada kent meydanında sadece aks işi yapan birisini buldum onunlar irtbata geçtim söktürüp ona götüreceğim aksta boşluk olabilir diyor, aldıüım aks kafasıda URW bakacak bakalım.
lastiklerini söktür içlerini temizlettir Büyük ihtimalle içlerinde nitrojen yada başka bir sebepten dolayı balans yapan toz kir parçacıklar var.. Ardından her teker için ayrı ayrı balans yaptır Aracın Üzerinde Sökmeden !
crazydog
29-08-2015, 10:43
Bilya olabilir + lastiklerine baktırt taban kayması vs de olmuş olabilir lastiklerde
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.