Orijinalini görmek için tıklayınız : Devirdaim Pompası Değişimi Sonrası İlginç Sorunlar...
ghibli06
18-10-2015, 13:33
Maserati ghiblinin (bi-turbo) hararet biraz yükseldi ve de devirdaimden ses geldi, fazla km yapmadan hemen servise götürdüm... değişim tamamlandı sonrasında hararet istediğimiz seviyelere düşmedi, muhtemelen hava kalmıştır dedik havasını tam alamadık ama bu esnada araçtan inanılmaz bir egsoz dumanı gelmeye başladı... kokusundan emin olamadık yağ mı benzin mi antifriz mi diye... neyse havasını aldıkbu arada oil catch can nın motordan gelen değil de dışarı veren hortumunun katlanmış olduğunu gördük, normal hale getirince duman biraz azaldı... eve geldim sabahleyin OCC i söktüm içinde 2 parmak kadar su vardı, bildiğiniz berrak su... neyse temizledim taktım şu anda duman atmıyor ama hararet yine var, termostat mı geç açıyor anlayamadım henüz, havası tam alınamazsa bunların olacağını da biliyorum...
başına bu gelen var mı yani OCC de bildiğiniz berrak su gören oldu mu?
dün aklımıza gelenler su kanallarında çatlak
yanık conta
turbo soğutucularından gelen su
vs
vs
fikirlerinizi bekliyorum...
vectra-tuner
18-10-2015, 15:45
Conta abi, Bujileri söküp bakın su varmı diye? Sonrada kompresyon testi yapın. Conta yandığında harareti düşüremezsiniz.. Contayı hemen değiştirmezseniz silindirlerin içine su dolucağından daha büyük sorun açar
ghibli06
18-10-2015, 16:17
sıkıntı şu, su dediğim bildiğiniz saf su arabada ise antifriz var, bujiler ıslak olsa çalışmaz zaten, OCC i ayırdığımda egsozdan hiç duman gelmiyor, bendeki OCC nin alttan çıkışı direk kartere bağlı yani orda su olduğunda buharlaşıp kartere giriyor... havasını biraz daha alabildim şu anda iyi gibi duruyor ama bakalım...
vectra-tuner
18-10-2015, 17:04
Kompresyon testi yaparsanız belli okur, inşallah birşey yoktur. Olsada conta ile kurtarırsınız..
OCC'de su mevcut ise conta değil de büyük bir ihtimal su kanalınız çatladı.. Tavsiyem karteli açıp içini incelemeniz..
Selamlar, sadece fikir yurutuyorum ama sence conta yada su kanali farketmez kartere radyator suyu karissa, karterden buharlasip occye cikacagi icin (ki antifriz sudan cok daha gec buharlasacagi icin) damitilmis olarak cikmaz mi ;) yani tarif ettigin gibi berrak su olarak.
vectra-tuner
18-10-2015, 17:48
Conta yaktığında karterden suda gelebilir çünki yağa su karışması oluyor..
Skyhawk34
18-10-2015, 17:49
Selamlar, sadece fikir yurutuyorum ama sence conta yada su kanali farketmez kartere radyator suyu karissa, karterden buharlasip occye cikacagi icin (ki antifriz sudan cok daha gec buharlasacagi icin) damitilmis olarak cikmaz mi ;) yani tarif ettigin gibi berrak su olarak.
bunu yazmak için aşağıya ineyim dedim.
bende bu sekılde dusundum cünkü
ghibli06
18-10-2015, 18:01
peki fikir yürütmeye devam :)
OCC den bağlantıyı kestiğimde egsozdan hiç bir duman vs gelmiyor, su kanalındaki çatlak zaten hep aklımda,olasılık var... OCC temizlenince de sıkıntı görünmüyor, kapak contası için dün ustam da baktı (çok güvenirim, draglardaki kabusun İsmail Çam'ın vs nin de ustasıdır), basınç yok dedi hortumlarda...
vectra-tuner
18-10-2015, 18:08
Kapak contası hemen kendini bariz belli etmez, ufak bir yanık vardır ve zaman içerisinde conta iyice açılır..Erken müdahale ederseniz conta ile kurtarırsınız.. Yoksa silindir ovalleşmesi kropaj hatta yatak dökmeye kadar gidersiniz
ghibli06
18-10-2015, 18:12
açıcam zaten kapağı bakalım neler olmuş içeride...
ghibli06
19-10-2015, 17:48
pazartesi motoru indiriyoruz bakalım zaten zamanı gelmişti, kışa giriyoruz artık ne zaman çıkar Allah bilir...
Hayırlısıyla cok bı sorun cıkmadan kapatırsınız motoru ıns. S2k nın dedıgı cok mantıklı geldı banada :D
ghibli06
23-10-2015, 17:15
silindirin biri ateşleme yapmıyor muhtemelen suyu alan silindir orası...
vectra-tuner
24-10-2015, 08:58
Contanın bir ömrü var, Genellikle bizim opellerde 3. Gözün ordan yırtıyor contayı çünki turbo eksoz salyangozu 2 ve 3. silindire yakın ve ısıdan zaman içinde yırtılıyor., Motor eski ise hazır kapak sökülüyorken birde rektefe edip sıfır conta ile tertemiz olur.
ghibli06
24-10-2015, 09:25
Contanın bir ömrü var, Genellikle bizim opellerde 3. Gözün ordan yırtıyor contayı çünki turbo eksoz salyangozu 2 ve 3. silindire yakın ve ısıdan zaman içinde yırtılıyor., Motor eski ise hazır kapak sökülüyorken birde rektefe edip sıfır conta ile tertemiz olur.
conta sıkıntı değil ama kapakları çok narin bu meretin, kapakta çatlak çıkmaz umarım...
vectra-tuner
25-10-2015, 21:39
Defalarca conta patlattık, su kanalına kolay kolay birşey olmaz...İnşallah sadece contada çıkar.. Yanlız motoru yağ pompası dahil sıfırlamak en mantıklısı, çünki yağa su karışması demek yataklar sekmanlar yağ pompası gibi parçalarda gözle görülmeyecek hasarlar bırakabilir..
ghibli06
29-10-2015, 18:55
motoru indirdik, conta patlak, kapakta kılcal çatlaklar var, yağa su indirmiş son gün, pistonlar gömlekler egzantrik vs sağlam, suyu nereden indirmiş ona bakacağız...
http://i.hizliresim.com/jjqj0J.jpg (http://hizliresim.com/jjqj0J)
http://i.hizliresim.com/l9Q9Jk.jpg (http://hizliresim.com/l9Q9Jk)
subab aralarında kılcallar var
http://i.hizliresim.com/V6Q6oV.jpg (http://hizliresim.com/V6Q6oV)
ortadaki piston su almıştı temizlemiş pistonu :)
http://i.hizliresim.com/LEvEk1.jpg (http://hizliresim.com/LEvEk1)
vectra-tuner
03-11-2015, 17:40
Contadandır büyük ihtimal , Kapak Costcast Cosworth yapımımı? --- Bizim Opellerde C20xe c20let Costcast Cosworth yapımı olanlar... Bu kapaklar sağlamdır kolay kolay birşey olmaz.
ghibli06
03-11-2015, 19:19
motoru komple dağıttık, segmanlar ve yataklar ile gömleklerin altındaki o-ringler değişecek, kapak aluminyum kaynağa gitti henüz gelip de testi yapılmadı... kırk yılın başı açıyoruz bari adam gibi toplayalım dedik...
onurdestan
03-11-2015, 21:30
bülent abi geçmiş olsun istanbuldan bişy lazım olursa elimden geleni yaparım bitince aslanlar gibi olur yine ghibli :)
ghibli06
03-11-2015, 21:35
bülent abi geçmiş olsun istanbuldan bişy lazım olursa elimden geleni yaparım bitince aslanlar gibi olur yine ghibli :)
Onurcum sağolasın Ufukta olan ne varsa aldım bu gün kargoladı :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.